Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum

Täisversioon: W202 '94 3.0bitd OM606 - erx000
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auto mitu kuud seisnud ja ootanud oma aega, suvi pressib vägisi peale ja viimane aeg hakata edasi ehitama. Midagi erilist vahepeal toimunud pole, hetkel käsil tagasilla remont. Suured sillapuksid olid üsna läbi, arvestades et kirjad olid peal 94a siis täiesti normaalne kulu. Lemförderi pakendis olid muide originaalkoodiga Boge puksid.
Alla lähevad Avantgarde vedrud, suveks veidi madalamaks ja jäigemaks.

[Pilt: IMG_5099_zps70f91586.jpg]

[Pilt: IMG_5100_zpsc1f39816.jpg]

3 bar kellad

[Pilt: IMG_5102_zpsca11c7a0.jpg]

Et cooler ära mahutada, peab loobuma radika ees olevatest el. ventilaatoritest, jahutus jääb viscoga. OM606 ventikas ära ei mahu, 603 oma on veidi väiksem ja sobib kenasti. Koda tuleb tõenäoliselt 605 omast parajaks lõigata. Kusjuures viscol on keskelt pool kleepsu maha tõmmatud, tõenäoliselt oli seal originaalkood.

[Pilt: IMG_5103_zpsb04f8865.jpg]

Üks huvitav tähelepanek mida siiani pole märkanud, nimelt bensukatel ja diislitel käib ventilaator erinevas suunas ringi.

[Pilt: IMG_5107_zps33511872.jpg]

[Pilt: IMG_5105_zpsa629dbc5.jpg]
2 kella?
Üks läheb väljalaskele, kuna tegemist eksperimentaalse säästuprojektiga, siis on hea teada mis samal ajal väljalaske poolel toimub. EGT kell ka olemas.
Kas rõhud mitte samad pole sisselaske ja väljalaske poole peal?
Rõhud on ikka erinevad, suurusjärk on enamvähem sama.

Oskab keegi asjalikke nõuandeid tagumise rattalaagri ja silikoonpukside vahetuse kohta välja pakkuda? Ühe poole laager läbi, aga enne uuriks kas on äkki mingeid nippe kuidas asjale läheneda või mis meetodeid kasutada. Sild hetkel alt ära ja pulkadeks võetud.

[Pilt: IMG_5108_zps4ee26e90.jpg]
(27-05-2014, 12:15 AM)erx000 Kirjutas: [ -> ]Üks huvitav tähelepanek mida siiani pole märkanud, nimelt bensukatel ja diislitel käib ventilaator erinevas suunas ringi.

[Pilt: IMG_5107_zps33511872.jpg]

[Pilt: IMG_5105_zpsa629dbc5.jpg]
On kyll huvitav, see siis rihma paigutusest nii? Kunagi pole seda täheldanud, alati päripäeva käinud...

Ma ei ole ka kunagi tähelepanu pööranud mis pidi nad ringi käivad, varuosana pakkus kahte ventikat samade mõõtmetega ja lihtsalt erinevat värvi. Kuna hind oli odav ja jäi arusaamatuks milles erinevus, siis tellisin mõlemad ja hiljem võrreldes märkasin et erinevus labade suunas.
Praegu vaatasin järgi ja M103-l käib rihm viscost hoopis seljaga üle ning ventikas käibki tagurpidi ringi.

[Pilt: 0058699.jpg?version=1&modificationDate=1...033&api=v2]
Hetke seisuga auto sõidab, ei raatsi kohe kuidagi turbo vahetuseks lammutama hakata, praeguse 2,0 bariga on juba päris muhe möödasõite sooritada. Silikoonpukside vahetamiseks lasin treialil paar juppi teha, tagasild peaks nüüd enamvähem olema. Ette on stabilisaatorit tarvis, hetkel üldse ilma kuna 2,2 oma ei mahu külge, ehk sobib 2,8 oma aga pole kindel.

[Pilt: IMG_5109_zps9d2615bc.jpg]

Veovõllid ASD difri jaoks lühemaks tehtud, eks ole näha kaua kestavad.

[Pilt: IMG_5110_zpsbe69c487.jpg]

Alla läksid W210 avantgarde vedrud, tagumistel lõikasin pool keerdu vähemaks, esimesed sobisid täpselt. Enam ei meenuta maasturit ega ole samas ka liiga madal, tagavararatas pagasnikusse ja peaks veel parem olema.

[Pilt: DSC_0301_zps0b4dc26c.jpg]

[Pilt: DSC_0305_zpsb3f4427b.jpg]

[Pilt: DSC_0307_zps3be066d5.jpg]
Istub päris ilusti nende vedrudega. Need poolteljed kestavad senikaua kui rõhku juurde ei keera, ehk. Icon_biggrin
Tee videot ka.
Käisin Kadrinas Hõbenooles ja ostsin liitri kastiõli, mees veidi imestas et kuidas ma ilma ajuta nuppudega käike vahetan ja et ega käiguvahetus kõige pehmem nii vast pole. Icon_biggrin Pidavat olema MB tehaseõli:

[Pilt: IMG_5125_zps23b9046d.jpg]

Tänane päev kulus pesemisele, poleerimisele ja vahatamisele, kui mõned roostekohad ja mõlgid välja arvata siis jäi täitsa kena. Värv oli nii tuhm et silmal oli valus vaadata, päev otsa nühkimist ja nagu uus.

[Pilt: IMG_5115_zps08a5df3d.jpg]
Kollektorid küljest ära ja külmkäivitus, kuna ma üritasin jälgida mida erinevad silindrid teevad siis läks kaamera suunamine vahepeal meelest ära. Sellise vahva auruveduri häälega: https://www.youtube.com/watch?v=8yfuHq2A21Y Esimene silinder taob musta nagu oleks meeletus ületoites, 40. sekundil hakkab plädina kõrvalt mootori hääl ka kostuma. Vahetasin 1. ja 2. silindri pihustid omavahel ära, ikka esimene suitses, vahepeal viskab 4. ka musta. Klapid liiguvad käimise ajal pikalt üles alla, ei usu et hüdrokate viga, kompressioonid kõikides silindrites võrdsed. Kui seisma jätta ja uuesti käima panna siis 1. silinder plädiseb uuesti mõned sekundid ja siis jääb vait. Ma ei saa aru mis seda lonkamist ja plädinat põhjustab, viisin pumba ja pihustid Oisusse, pumbal silindritevahelised nurgad õrnalt nihkes aga ei midagi hullu, kogused paigas. Pihustid töötavad aga ei pidanud kõige paremad olema, ütlesin et paneks ühtlasi uued otsad.
Oisu tüüp ütles et oli kellelegi 7mm pumba kokku ladunud ja juba jõuti mootor ära sulatada, pidi praegu uut mootorit otsima. Pumbale järgi lähen, siis uurin täpsemalt mis vennaga tegu.
Dieselmeken lasi 8mm elemendid müüki,mingi 80-. euri tk vms.

Ebaühtlus sul võib olla sellest et tol ajal kui see pump tehti siis elementide kvaliteet kõikus suht palju.
Dieselmekenist öeldi et kui lonkamisest lahti ei saa, siis nad on nõus vahetama elemendid kõige värskemate vastu, endal vaja ainult postikulu tasuda, väga tasemel teenindus. Pumba sain Oisust kätte ja midagi väheke olid nad reguleerinud, nüüd enam nii hullult ei lonka ja käib väheke mahedamalt ka. Keegi oli Oisust tellinud 7mm elementidega pumba ja maksma läks see täpselt 700.- mis on minumeelest liiga kallis. Dieselmeken tahab natuke rohkem, aga selle eest on ka väline korralik ALDA küljes ja pärast on võimalik pump sisuliselt sama hinnaga edasi müüa. Oisu tüüp oli muidu üsna asjalik, julgen soovitada.

Uued pihustiotsad ja tihendid

[Pilt: IMG_5148_zpsd6a1a2f3.jpg]

[Pilt: IMG_5149_zpse9efb57e.jpg]

Võtsin salongi ka käsile, veerand miljonit kilomeetrit purjus soomlaseid sõidutanud taksojuht pole puhtusele erilist rõhku pannud, suur asi et vähemalt istmetel katted peal olid.

Enne
[Pilt: IMG_5150_zps8734e95f.jpg]

Ja pärast
[Pilt: IMG_5151_zps041b48e9.jpg]

Kuna ilmad on soojad ja tegemist vanakooli tehnikaga, siis ei hakanud tüübleid vägistama ja pesemine toimus lihtsustatud meetodil.

[Pilt: IMG_5153_zpsf3b9d0a5.jpg]

Parempoolne detail on võrdluseks juba ära pestud.

[Pilt: IMG_5159_zps812ef038.jpg]

[Pilt: IMG_5156_zps596f7ed2.jpg]
Kas 16. augustil OMC'le jõuad kiireima diisli auhinna järele? Smile
Paneme asja kõigepealt kokku ja siis vaatame edasi mis puruks läheb ja mis terveks jääb. Smile
Sain 3" väljalaskematerjali ja turbo kätte, turbole keevitati flantsid külge. Mootoriga on jätkuvalt mingi jama, kiirendades tuleb kõrgemal pöördel terav lagin sisse ja jookseks nagu piirajasse, aru ei saa mis seda algusest peale on põhjustanud. Kütuserõhunäidik on pumpa sisenevast voolikust salongi veetud ja püsib boostiga kenasti 3bari peal, alguses arvasin et ehk ei voola paagist piisavalt kütet peale aga kuna surve ära ei kuku siis seda probleemi ei tohiks olla.

[Pilt: IMG_5160_zps21d18e51.jpg]

[Pilt: IMG_5161_zpscaffbc23.jpg]
Väljalase valmis, turbo küljes, vaja veel cooleri torustik ja cooler ise külge keerata. Ostsin täitsa huupi 4m toru ja 7 põlve, jagus nii täpselt et üle jäid ainult paar väikest juppi ja tükki. Kuna toru on mustast materjalist siis katsetuseks lasin esimese osa üle CRC zinc sprayga ja tagumise osa Würthi tsinkvärviga, kuna kummalgi kuumataluvusest infot kirjas pole, siis seda saab näha juba praktikas.

[Pilt: IMG_5164_zpsc3736acf.jpg]

[Pilt: IMG_5167_zps8ab1275d.jpg]

[Pilt: IMG_5169_zps04e26f3d.jpg]

Cooleri 2,5" lõdvikud rekka varuosade poest, klambrid ja voolikud hydroscandist.

[Pilt: IMG_5163_zps803919da.jpg]

[Pilt: IMG_5162_zpsd959b439.jpg]

[Pilt: IMG_5168_zpsf42286f7.jpg]
Uus turbo sai värske õli.

[Pilt: IMG_5179_zps7a1e6560.jpg]

Auto sõidab, alguses oli kerge pettumus kuna rõhku üle 1,4 bari ei saanud, wastegatel oli kaks vedru neljast sees ja nendest jäi väheks, nüüd kolme vedruga tundub okei. Kõige rohkem näitas 2,8 bari ja siis lõi ühe lõdviku lahti, rohkem ei jõudnud täna proovida. 3. käik ja 100kmh kiirendades on parem kaks kätt roolil hoida, liigub ikka vähe paremini kui enne. Icon_razz 8cm kuumakoda on üsna väike ja originaalkollektoritega ei ole voolavus ka kõige parem, aga selle eest tuleb turbo täitsa viisakalt järgi ja sõita on üsna okei. Kui koos püsib, siis teen mõned videod ka.

[Pilt: IMG_5180_zpsdb93fa50.jpg]
Paistab et asi areneb üsna hästi. 2,8 bar,i peaks viisakalt edasi puhuma.
Hetkel osutus nõrgimaks lüliks automaatkast, 3. käiguga jõuab veel ratast kerida aga 4. ja 5. käik hakkavad üle 1 bari libisema, nagu annaks varbaga sidurit. Sõita saab, aga peab hakkama V8 elektroonilist kasti otsima. Üks põlemiskambrialune tihendiseib hakkas ka susisema, oleks põlemiskambri spetsiaalset võtit tarvis.

[Pilt: th413408059035472_Front.jpg]
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16