Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB 300SE 1987 W126 - ashton
#61
(06-04-2025, 06:13 PM)kaupo51 Kirjutas: Ma ikkagi jääks enda juurde ja ütlen, et tavalisel inimesel, isegi kui ta on natukene autohuviline, ei tasu ise seda KE Jetronicut reguleerida ja torkida. Juppe on ka sellele täna juba raske saada, kui mingi asi peaks vahetust vajama. Kui ma nüüd veel oma mälu pingutan, siis KE Jetronicu reguleerimiseks ja häälestamiseks näeb remondijuhend ette gaasianalüsaatori kasutamist. Kas selline asi on teemaalgataja koduses majapidamises olemas?

Ma ise kindlasti ei hakka KE Jetronicut näppima.Mitte ,et mul selle vastu oleks ,et 10 aasta pärast osata timmida seda. 
 Aga ma usun ,et olen lahendusele väga lähedal. Lihtsalt sellest surveregulaatori vahetusest polnud tolku ja nüüd vaataks sealt edasi.
Vasta
#62
@ v6sa

Mis aegne on kütusefilter?
- Pole aimugi ..ise pole vahetanud ,aga nüüd teen ära.

Kas auto käivitub hõlpsamalt peale pikemat (mitmed tunnid) seismist?

- Ei

Kas paak teeb plõnksu ja imeb märkismväärselt õhku, kui punni maha kangutad tankimiseks?

- Jah
Vasta
#63
(06-04-2025, 10:01 PM)ashton Kirjutas: ...
Kas paak teeb plõnksu ja imeb märkismväärselt õhku, kui punni maha kangutad tankimiseks?

- Jah

Proovi käivitada ilma paagikorgita. Kas tekib vahet?

Eks torkida võib ikka, aga palju meil neid edukaid reguleerijaid on olnud? Gaasianalüsaatorit pole vaja. Milliampermeetrit, manomeetrit ja kannatust on vaja.

Alustamiseks tee põhimõtted endale selgeks:
https://www.bosch-classic.com/de/media/p...sch_en.pdf
https://gershon.ucoz.com/BOSCH/Bosch-KE-Jetronic.pdf

Siis soeta KORRALIK 10+ bar manomeeter (Hydroscand vms. hüdraulikapood pakub) sobiva kolmiku ja portsu vajalike üleminekuniplitega. Ilma rõhkusid mõõtmata EI SAA turtsuvat KE-Jetti käima (kui pole just Hannese kogemustepagasitSmile
Vasta
#64
See küll enam pole antud murega seotud aga kui keegi soovib seda kurikuulsat k-jet kruvi kreerata.
Lahendus töötab ainult katalüsaatoriga varustatud autodel.

Väike exel, et lihtsam jälgida oleks - LINK

Samm1: mõõdad pin5 pealt "base voltage" ära ja paned tabelise. (juhendis oli pin6 aga mu m102 polnud seal midagi, proovida siis mõlemat)
Samm2: mõõdad pin3 pealt voldid ära ja paned tabelisse alla, teisendab % ära.

Kõrval kirjas kus võiks näidud olla.

Kruvi keerata 1/8 pöörete kaupa. Ma olen seda testinud m102 peal, m103 info kirjas tabelis - ise m103 pole proovinud.
Kindlasti jätta algasend meelde.
Osadel multimeetritel tuleb tõsta polaarsused ümber, et näit oleks õige - millest see sõltub - ei oska öelda.

Originaal post mille järgi arvutus tehtud - LINK post #5

Kogu kruttimise eeldus oleks, et süütesüsteem ja pihusid/rõhud on korras.
Turbo
Vasta
#65
Külmkäivituse kohta üks juhendmaterjal:

.pdf   Kylmkäivitus.pdf (Suurus: 643.52 KB / Tõmbamised: 8)
Vasta
#66
Erinevalt hr. Võsa väitest, et gaasianalüsaatorit ei ole vaja, jään ma enda juurde ja väidan, et ilma gaasianalüsaatorita on mootorit hästi käima saada peaaegu võimatu. Miks ma nii arvan? Ma seisin auto kõrval, kui reguleeriti minu M103 mootoriga W124 Ke-Jetronicut ning seda tegi üks Väga Tark Mees. Tema kasutas gaasianalüsaatorit ja multimeetrit (ma arvan, et sellega mõõdeti mingit pinget kapoti all).
Vasta
#67
Ja kuidas auto ise selle protsessi seadistamisega toime tuleb ilma gaasianalüsaatorita?
Jube enesekindel väide ja samas arvad, et nägid mida tehti kapoti all.

K/KE-Jet on süsteemselt väga lihtne ja loogiline süsteem. See on 40a vana elektroonikatööstus, punkt.
Kes omab elementaarseid teadmisi elektrist ja kellel püsib multimeeter käes (teeb vahet pingel, voolutugevusel, takistusel), saab täna kodus kindlasti parema tulemuse kui 90% autoremonditöökojadest. Need osakavad ainult arvutit näppida, mitte multimeetrit.
K/KE-Jet'i "diganoosimine" käibki multimeetriga kõike kontrollides. Kõike on lihtsalt palju ja peab väärtusi teada. Või Googeldama oskama, täna on Y/T silmini neid DIY videosid täis, nii US kui RUS keeles.

Ja need Väga Targad Mehed kipuvad tihti olema vanakooli mehed, kes on õppinud läbi praktika õppematerjalil, mis oli nende enda kliendile müüdud töö.
Ehk tegelikud teadmised asjast olid väga piiratud. Infomaterjal puudus. Vanakooli mehed ei tunnista ka tihti muud tänasel päeval, kui oma piiratud teadmisi.
Lisaks oli vaja kõik käe otsas "korda teha", kõik oli defitsiit, täna ei ole!
Ma olen saanud ühelt selliselt sellise soovituse, mida oli piinlik kuulata!
POTI ferriitrajad olid läinud, tina paistis. Mis oli soovitus - väänake õhuklapi nõelu rohkem välja poole....!

Mis ma tahan öelda - igal juhul näpi või tee. Krt, see on hobi - õpi, näpi, koge, jaga teistega!
Ja päeva lõpuks on see ikka väga odav hobi! Keerad pekki midagi, ostad uue pudina - need ei maksa enam midagi, neid on kümnetes miljonites ühikutes toodetud!
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#68
(08-04-2025, 10:34 PM)kaupo51 Kirjutas: Erinevalt hr. Võsa väitest, et gaasianalüsaatorit ei ole vaja, jään ma enda juurde ja väidan, et ilma gaasianalüsaatorita on mootorit hästi käima saada peaaegu võimatu. Miks ma nii arvan? Ma seisin auto kõrval, kui reguleeriti minu M103 mootoriga W124 Ke-Jetronicut ning seda tegi üks Väga Tark Mees. Tema kasutas gaasianalüsaatorit ja multimeetrit (ma arvan, et sellega mõõdeti mingit pinget kapoti all).

Gaasianalüsaatoriga vaadatakse CO. Lambdaga varustatud autodel saab lihtsalt multimeetriga panna paika kütusesegu.
"Mingi" pinge mida multimeetriga mõõdetakse kapoti alt on lambda anduri näit - diagnostika pistik kommutaatori kõrval.
https://www.w124performance.com/service/...3-1100.pdf

E: Rolz jõudis ette.
Turbo
Vasta
#69
Tere!
Vahepeal polnud aega..siis oli jälle ilm sitt,aga sellele käivituse probleemile lahendus leitud.Rõhku ei mõõtnud , akumulaatorit ega süüdet ei näppinud. 
Alustasin kõige odavamast ja vahetasin ära pumba juures rõhuklapi või nimeta kuidas tahad seda.. ja bingo!


[Pilt: 57833-44097dac-10e2-4c5a-b003-152b61d35d27.jpeg]

Hetkeks (või no paariks tunniks) käisin ka Speedsteris ,kus juttu jätkus kaugemaks ja näidati ka raamatukogu. See tuleks TTÜ raamatukogust otsida ja mälestuseks koopia teha.Sisaldab vajalikku Jetronicu informatsiooni    Tallinn 1994 

[Pilt: 32456-17eac308-1fcb-4267-8504-a77ec8fc7bb4.jpeg]


Vanasõidukite suursõit

Osa ei võtnud , käisin Paldiskis külastajana, parkisin W126e viisakalt kaugemale poe ette ära.  Respekt asjaosalistele ja organiseerijatele - jalutada sellise tehnika keskel on täielik "zen". 

...ja kui ta selle ZIL-iga minema liikus...see sound rskk. ZIL-i hääled on kirjeldamatud.. 53-el on ka mingi oma teema.. W126 leidus .. W124 m6jus nagu eriti “tavalisena” selles r2iges assortiis.

[Pilt: 45432-0e34bb28-67a8-4fd3-8389-f63d89f2e94e.jpeg]


Halinga muuseumi külastus 

[Pilt: 34347-36b89d5f-1804-43a7-9271-4988997dd5dd.jpeg]


W124 ka liigub põhimõtteliselt. Eile vahetasin termostaadi koos korpusega. Kui kellelgi on väljalaske kollet (ilma lambdata variant) siis teeks diili. A1021403709

Järgmine talv läheb jälle selle autoga ja siis saab kere otsa ka ilmselt.

Inimesed tulevad juurde ütlevad - no tore , et keegi selliseid korras hoiab ja taastab.. t6eline pärl.

Siis ma m6tlen, et krt see on mingi pool raibe.. t6stekohad on kohe otsas, salong ripub igatpidi, kapoti alune leemendab..



Arusaam korralikust vanatehnikast on ikka suhteline.
Tervitades,
[Pilt: 82799-9f975c52-f390-4b46-a0de-b51d35445521.jpeg]
Vasta
#70
(Eile, 11:26 PM)ashton Kirjutas: Vanasõidukite suursõit
...
...ja kui ta selle ZIL-iga minema liikus...see sound rskk. ZIL-i hääled on kirjeldamatud.. 
[Pilt: 45432-0e34bb28-67a8-4fd3-8389-f63d89f2e94e.jpeg]

...
Inimesed tulevad juurde ütlevad - no tore , et keegi selliseid korras hoiab ja taastab.. t6eline pärl.

Siis ma m6tlen, et krt see on mingi pool raibe.. t6stekohad on kohe otsas, salong ripub igatpidi, kapoti alune leemendab.....

ZIL oli pärl ka mulleSmile

Rippuvat polstrit ja pehmeid tungiavasid teab omanik ja märkab ehk ekspert. Aga kõrvaltvaataja jaoks on ikkagiu tänaste kotlettide müriaadis 80. Mercedes midagi kaunist. Efektile annab kindlasti hoogu meie ajalugu - täna toimetab meie ümber energiliselt iseseisvumisaegne põlvkond, kes on üles kasvanud ajal, kus kõval kärbsel oli "must Mercedes-Benz". Ning ega paljud teegi vahet, oli see siis 123, 126, 124 või hoopis 140 - ühteviisi ihaldusväärsed ja tavainimesele kättesaamatud kõik.

Pealegi on igal kauem siin olnud autol oma lugu. See on väärtus, mida ühelgi uueks ehitatud või suisa värskelt automaksu eel sisse ostetul ei ole ette näidata.

Muretuid kilomeetreidSmile
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Mercedes-Benz W124 230E 1987 - Bumer323 Bumer323 17 8,661 18-09-2024, 09:35 AM
Viimane postitus: Veskioja
  MB 300SE '88 W126 Sm.Tihhonov Sm.Tihhonov 32 37,916 21-01-2023, 03:11 AM
Viimane postitus: Sm.Tihhonov
  560 SE, 1990, W126 - Sm. Västrik Sm. Västrik 86 86,544 05-11-2022, 11:43 AM
Viimane postitus: Sm. Västrik
  MB 260SE '90 W126 (Riigikantselei) - Sm.Tihhonov Sm.Tihhonov 188 262,384 23-02-2022, 10:42 PM
Viimane postitus: Sm.Tihhonov
  Mercedes-Benz 420 SEL, 1988, w126- Marek89 Marek89 32 10,246 19-04-2021, 10:40 PM
Viimane postitus: Marek89
  Mercedes-Benz S-klass W126 1981 - Kristooo Kristooo 3 2,649 14-01-2021, 10:19 PM
Viimane postitus: ReinGSM
  MB 280SE W126 1983 mydimees mydimees 17 10,654 02-05-2020, 11:03 PM
Viimane postitus: mydimees
  Mercedes-Benz 500 SE, 1981, w126 LagediRix 0 2,445 12-05-2019, 01:06 AM
Viimane postitus: LagediRix
  Mercedes-Benz 500 SEC, 1990, w126 - taaniel taaniel 45 45,581 14-06-2018, 07:54 AM
Viimane postitus: secman
  Mercedes-Benz w124 1987.a 200d. Tuvastus nordrainbow 0 2,340 13-03-2018, 06:05 PM
Viimane postitus: nordrainbow



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne