Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
MB 300SE 1987 W126 - ashton - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Huviliste autod (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=122)
+--- Teema: MB 300SE 1987 W126 - ashton (/showthread.php?tid=53188)

Lehed: 1 2


MB 300SE 1987 W126 - ashton - ashton - 24-05-2022

Tere kõigile!
Tõin Soomest sellise isendi: 

Mark:  Mercedes-Benz 300SE
Väljalaskeaasta: 1987
Läbisõit: 262 360
Võimsus: 138kW
Mootor: 3.0 (M103)
Käigukast: automaat
Värv: smoke silver metallic (702U) 
Salong: fabric - green (076)


Lisavarustuse poole pealt tagasihoidlik - konditsioneer,istmesoojendused,lisa suunatuled esitiibadel(341) ja jäigem vedrustus (482).Hiljem on peale aretatud salongi lisasoojendus ja Defa signalisatsioon, esiklaas vahetatud.

Tehasest otse Tamperesse viidud ja terve elu ka Soomes sõitnud.Kaasas on hooldusraamat,mis on 2020 aasta lõpuni täidetud.Müüki ilmus veebruaris. On saanud uue värvkatte,millest hiljem pikemalt.

Veelkord - basic varustusega auto, aga väga sümpaatne oma lihtsuses.

[Pilt: 84326-IMG-3760.jpg]

Ta oli Soomes registreeritud kui mingi "museo",mis on seal natuke nagu meil "musta numbri" teema,aga musta numbriga ühendab seda autot minu hinnangul vaid see paber ja pikk ülevaatus (4 aastat). 
 Autol peal Aiwa tümps,mingi aftermarket DEFA signa ja vbl veel midagi..seega . . .

[Pilt: 53552-IMG-3761.jpg]


Toomisest üks pilt:
[Pilt: 67677-IMG-3629.jpg]

Sõitis ilusti ..trassil 110-120 km/h, eks 3.0 omanikud teavad ,mis pööretega ta toimetabSmile
90km/h sõites saan praegu kuluks 11,3 liitrit.  Linnas on ikka "liiter-meeter" 
 Vahemärkusena olen saanud proovida ainult sama konega 260SE autot ja 420SEL. Nii palju võin öelda,et 2.6 ja 3.0 on juba oluline vahe sees. Üldiselt kaifin seda kergemat astumist ja vaiksemat mootorit ,mida R6 pakub.

260SE peale mõtleksin ainult vähese läbisõiduga ja mingi põnevama värvi comboga isendi puhul... näiteks bison brown(432) ja seest hele veluur???? Välisvärvidest meeldib ilgelt veel Anthracite grey(172) , Bornite(481)




Kaks nädalat hiljem ehk eile sõitsin Kuressaarde(kuna seal oli ainuke vaba aeg) ja registreerisin auto ära.Sai Fixusest kiirelt ostetud ajutised numbrialused. Ülevaatuspunktis sain vigadeks:
 vasak alumine sarniir (see "kägiseb" korralikult) 
 üks külgmine suunatuli pime, eelnevalt sai mainitud koodiga (341)..ise pole w126-tel kohanud tihti

[Pilt: 73654-IMG-3751.jpg]

Alla said uued rehvid..sõit läks palju vaiksemaks ,pehmemaks. Uued kojamehed,tuhatoosi puit liimitud, seest-väljast pestud..veel nipet näpet nagu mitte-töötav tagumise ukse lukk..oli katki mingisugune plastik tüübel/kinnitus:

[Pilt: 97455-IMG-3739.jpg]


RE: MB 300SE 1987 W126 - ashton - ashton - 28-06-2022

Tere,

Vahepeal sai täidetud konditsioneer Üllari juures 

[Pilt: 83843-290003801_573522961155598_75706340...0873_n.jpg]

Autol esipidurid mõlemad peal korralikult. Võtsin lahti puhastasin kolvid-sadulad,  uued tihendid sisse. Vähemalt sain vabalt veerema..
[Pilt: 22975-imgonline-com-ua-twotoone-R4TMXxrWHcPHJzqn.jpg]

Vasakul pool on õhutus nippel sisse pooleks keeratud. Kuna kõik on sõites kuuma saanud ja põlenud ,siis lähevad sadulad,klotsid ,kulumisandurid jms vahetusse


Siis..Lesvenis leitud päris mitu viga ,millest hetkel sai tehtud: 

- käigukasti tihendid+õli , klapikambrikaane tihend, nukkvõlli simmer ,otsakaane tihend, lamerihm+juhtrull
kardaani esimene muhv läks vahetusse..oli korralik lõtk sees,andis ka sõites tunda. 

Sai alla ka originaal 15" valuveljed ja uued rehvid.


RE: MB 300SE 1987 W126 - ashton - ashton - 12-07-2022

Nonii.. pidurid korras..tänud Janekile supporti eest! Sai väike Antsla ots tehtud..kaunis loodusvaade :

[Pilt: 56653-292783837_487414489853021_81962510...0710_n.jpg]


[Pilt: 23897-292343334_356301053317832_55250046...8651_n.jpg]


[Pilt: 43233-292898172_557915942635732_37415770...3508_n.jpg]


RE: MB 300SE 1987 W126 - ashton - ashton - 12-07-2022

[Pilt: 49327-293232061_828639201442014_52109943...7373_n.jpg]



[Pilt: 86598-293059805_608343384043709_16958643...4063_n.jpg]


RE: MB 300SE 1987 W126 - ashton - väikemees - 13-07-2022

Talveks korrosioonikaitse ka põhja alla? Hea vaadata, et vanemate autode vastu veel huvi on.


RE: MB 300SE 1987 W126 - ashton - ashton - 16-07-2022

(13-07-2022, 12:55 PM)väikemees Kirjutas: Talveks korrosioonikaitse ka põhja alla? Hea vaadata, et vanemate autode vastu veel huvi on.

Põhja alt pole teinud midagi...talveks jääb garaazi seisma. Kuigi hea meelega sõidaks aastaringselt ! See sm.Tihhonovi idee sõita rohelise 300SE-ga talvel on ikka 5+
Kui leiaks mõistliku hinnaga kasvõi 260SE....mõttekoht Smile

Siiski natuke siit sealt olen nokitsenud - mütsiriiuli alune on iseenesest korralik ,aga leidus pindmist roostet.
 Lasin sellegi puhtaks ,kasutasin mingit Würthi roostekaitset + krunt ja värv. Mingi halva kvaliteediga pilt ka siia, lõppfaasist kahjuks ei teinud:

[Pilt: 54937-293482445_1180710816118287_7851440...5420_n.jpg]


RE: MB 300SE 1987 W126 - ashton - ashton - 16-07-2022

Siin üks hea video sellest ,kui ekstreemseks võib W126 rooste kujuneda + põhikohad jms

https://www.youtube.com/watch?v=3Amsvfah0IQ&t=6s&ab_channel=OldMercGuy


RE: MB 300SE 1987 W126 - ashton - väikemees - 16-07-2022

See vana auto roostetamine on veel arusaadav. Uued autod, nendel vaikselt hakkavad salongisisesed asjad roostetama. Tüüpiline näide on istmete kinnitused. Viimane auto kus sellist asja nägin, Toyota CHR, 40tuh läbisõitnud ja istmete kinnitused juba roostetavad.


RE: MB 300SE 1987 W126 - ashton - Rolz - 16-07-2022

Sa vaata sellel Toyotal parem uksealuseid...
Sinna, kuhu kasutaja silm ei näe, pole ka värvi vaja!


RE: MB 300SE 1987 W126 - ashton - ashton - 16-07-2022

(16-07-2022, 05:04 PM)Rolz Kirjutas: Sa vaata sellel Toyotal parem uksealuseid...
Sinna, kuhu kasutaja silm ei näe, pole ka värvi vaja!

Lasin mingi sarnase tumehalliga üle nagu ta enne oli
See Toyade istmekinnituse rooste on küll tõsi


RE: MB 300SE 1987 W126 - ashton - ashton - 23-07-2022

Tallinn-Pärnu teisipäeval..pärast pidurite remonti kütusekulu 11,5 pealt 10nele. Ütleme selline väga ümmargune kümmeSmile 

[Pilt: 33456-294459111_553301152945058_33885291...2938_n.jpg]


RE: MB 300SE 1987 W126 - ashton - ashton - 12-08-2022

Siin piltidel näha värvimisel tehtud vigu. Seda lapitekki on näha ainult väga ereda valgusega ja õige nurga alt. 
Milles selline probleem seisneb ? Liiga vähe katmist?  [Pilt: 99354-297875376_393543936242144_52392842...4299_n.jpg]


[Pilt: 99955-298794747_1012057062799515_7355621...7608_n.jpg]

[Pilt: 52874-298696384_1098218590784147_4107855...1009_n.jpg]

[Pilt: 47797-298620062_602038618174536_19718465...3147_n.jpg]


RE: MB 300SE 1987 W126 - ashton - siimruz - 12-08-2022

Vanasti nimetati seda hajutamiseks. Mis selliste värvide puhul on päris häid oskusi vaja minev tegevus. Siin on näha et seda on tehtud vägagi lohakalt.


RE: MB 300SE 1987 W126 - ashton - Westcoast - 12-08-2022

Rohkem nagu hajutamise viga


RE: MB 300SE 1987 W126 - ashton - Karl - 13-08-2022

Kehv hajutamine jah, ei muud.


RE: MB 300SE 1987 W126 - ashton - ashton - 22-09-2022

Ajaviiteks võtsin tagastange kroomid lahti. Plaan oli seisukord üle vaadata,puhastada,määrida ,tagasi panna.

[Pilt: 75539-tagastange1.jpg]

Originaal kinnitusklambreid oli ca 20tk?? neist enamus läksid lihtsalt narrega kiire liigutuse tagajärjel pooleks..kaks tk sain ilusti lahti. Tulemuseks hunnik roostet:

[Pilt: 45695-tagastange2.jpg]

Seest nurgad mitte väga heas korras:
[Pilt: 99548-tagastange3.jpg]


Peale korrastamist ja määrimist läks tagasi siis põhimõtteliselt kerge tuuninguga.Peale on lastud mingi Dinitroli vaha,mis on "transparent"

[Pilt: 73273-tagastange_.jpg]


RE: MB 300SE 1987 W126 - ashton - Sm. Västrik - 22-09-2022

126 stangede koostamine on tõsiselt lahe arheoloogitöö. Sa kohe näed ja tunned nendega vaeva nähes, et on ikka arusaamatult kapitaalne inseneritöö ja selles vahetuses raamatupidajad ilmselgelt magasid. Big Grin
Ühe stange jagu polte ja klambreid nõuab sellega esmakordselt kokku puutudes šokeerivalt suurt ohverdust. Ainuüksi neid paksema osaga polte kulub mälu järgi vist 11 tk tükihinnaga paari-kolme euro kanti. Klambreid muidugi kulub vähemalt sama palju või rohkem ja need ei ole odavamad. 
Õnneks aga maksavad uued kroomliistud sedavõrd palju, et kinnitusvahendite kulu muutub tühiseks. Big Grin

Sellist autot suvaliste poltide-mutritega koostada oleks väga häiriv. Idee poolest võiks ehk keegi need kinnitusvahendid taastoota, sest isegi eurose tükihinna puhul oleks kõigil mõnusam elu, aga karta on, et eriti just klambrite tootmiseks vajalikke tööriistu valmistada on väikeste partiidega arvestades selgelt liiga kallis.

Seega jääbki.üle vaid originaaltootja asju tarbida, kuni neid veel üldse saab. Smile

Edu võitlustes, sest W126 on  tõesti suurepärane asi!

Parimate soovidega,
Västrik


RE: MB 300SE 1987 W126 - ashton - Karl - 23-09-2022

Õnneks aga maksavad uued kroomliistud sedavõrd palju, et kinnitusvahendite kulu muutub tühiseks. Big Grin

See lause tuleks ametlikult klassikaks kuulutada Smile


RE: MB 300SE 1987 W126 - ashton - ashton - 27-11-2022

13.oktoober sai juba auto katte alla pandud.

[Pilt: 84868-316658095_590731569521844_59444154...6828_n.jpg]

Kütust....

[Pilt: 47355-315000892_1187611825159923_5142698...5415_n.jpg]

[Pilt: 49757-314578263_666697974863197_67796705...3553_n.jpg]


RE: MB 300SE 1987 W126 - ashton - JaaJaa - 30-11-2022

Soomes oli vanasti kombeks paigaldada lisavarustus peale maale toomist, kuna uusi autosid maksustati. ( Kehtib siiani )
Kui nüüd mõtelda, et tehases varustamisega tõuseb auto enda hind, plus maksuametile antav raha, oli odavam lisada mugavused hiljem.
Sellet on enamus vanemaid autod suht tagasihoidlikud.