Postitused: 50
Teemad: 8
Liitus: May 2022
Maine:
0
02-04-2025, 10:32 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-04-2025, 11:13 PM ja muutjaks oli ashton.)
(02-04-2025, 10:16 PM)kaupo51 Kirjutas: Mul on üks M103 (132 kw Bosch KE Jetronic) mootoriga W124, sellel on kaks bensiinipumpa, asuvad tagaistme piirkonnas põhja all, altpoolt tuleb üks luuk maha võtta. Pumbad paiknevad järjestikku, mingi rõhuregulaatori moodi asi on ka seal samas pundis. Originaalis peaks olema Boschi pumbad.
Mul on M103 132kW konkreetselt niimoodi(üks pump) -
ja siin pildil asetsevad näiteks kõrvuti all
Teema tekkis sellest,et enne kui akumulaatori kallale minna tekkis idee vahetada ära tagasilaske klapp ,mis on siis pumba juures
Eelnevas postituses mainisin ,et pritse juures vahetasin surveregulaatori ära ja reaalsuses see sittagi ei aidanud..tahab ikka 2-3x starterit soojalt ja külmalt
Postitused: 50
Teemad: 8
Liitus: May 2022
Maine:
0
Siin tagaosas pump,filter, akumulaator ....mootoriks103.981
Postitused: 1,120
Teemad: 59
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
Kas rõhku ei saa mõõta? Mõistlik oleks vaadata, mis see teeb enne kui vahetadma hakkad asju.
Kütusepump suristab korra kui süüte sisse paned?
Pumpade arv - neid on jah 2 varianti m103, osadel 2 ja osadel 1. Mu m103'd mõlemad ühe pumbaga - tootlikus 300+hp sellel pumbal.
Turbo
Postitused: 50
Teemad: 8
Liitus: May 2022
Maine:
0
(03-04-2025, 10:21 AM)sm. pelle Kirjutas: Kas rõhku ei saa mõõta? Mõistlik oleks vaadata, mis see teeb enne kui vahetadma hakkad asju.
Kütusepump suristab korra kui süüte sisse paned?
Pumpade arv - neid on jah 2 varianti m103, osadel 2 ja osadel 1. Mu m103'd mõlemad ühe pumbaga - tootlikus 300+hp sellel pumbal.
Kütusepump on OK. Rõhku pole
mõõtnud .. pump lööb ilusti ette välja , kui pritse juurest lahti võtsin ja süüdet 4-5x anda ette ,siis ka käivitub kohe. Seistes justkui kütus vajub tagasi. Veel olen kontrollinud külmkäivitus klappi. Kui paak
on kurguni ,siis läheb kohe käima.
Postitused: 711
Teemad: 85
Liitus: Jul 2006
Maine:
6
Hei,
Lihtsalt mõte, et kui juba pumba juures möllad ja seda veel teinud ei ole, tasub siiski ka kütusepumba juures asuv kütuserõhuakumulaator sama soojaga ära kontrollida.
Ta ju selleks mõeldud ongi, et rõhku üleval hoitaks, kuni mootor soe ning kontrollimine on liiga lihtne, et tegemata jätta.
Kui ta küljes olev "pehme" toru ehk pildil "leak off line" lahti võtta, ei tohi sealt pumba käimise ajal kütust välja tulla. 
Kui akumulaatori membraan katki peaks olema, jooksebki sealt kütus lahinal tagasi.
Parimate soovidega,
Västrik
Postitused: 50
Teemad: 8
Liitus: May 2022
Maine:
0
(03-04-2025, 07:00 PM)Sm. Västrik Kirjutas: Hei,
Lihtsalt mõte, et kui juba pumba juures möllad ja seda veel teinud ei ole, tasub siiski ka kütusepumba juures asuv kütuserõhuakumulaator sama soojaga ära kontrollida.
Ta ju selleks mõeldud ongi, et rõhku üleval hoitaks, kuni mootor soe ning kontrollimine on liiga lihtne, et tegemata jätta.
Kui ta küljes olev "pehme" toru ehk pildil "leak off line" lahti võtta, ei tohi sealt pumba käimise ajal kütust välja tulla. 
Kui akumulaatori membraan katki peaks olema, jooksebki sealt kütus lahinal tagasi.
Parimate soovidega,
Västrik
Jah , hea mõte.
Ilmselt olekski selle akumulaatori kallale läinud järgmisena. Lihtsalt loogiline tundus vahetada kohe ära 24 eur maksev klapp versus akumulaator,mis on paari saja kandis
Tegelt teema on väga huvitav ja kuna roostet leidub seal ka - võib olla talvel võtan üldse terve kupatuse alt ära ja taastan kogu asja korralikult. Pole ise ostmisest saadik filtrit ka vahetanud nii ,et seda ka ei tea mis endast kujutab.
Postitused: 753
Teemad: 12
Liitus: Mar 2011
Maine:
1
Kui ma nüüd mälu pingutan pumpade arvu suhtes, siis kas mitte polnud nii, et Boschi suurema diameetriga pumpa oli üks ja väiksema diameetriga pumpa pandi kaks? Boschil oli sel ajastul nö jämedam ja peenem pump. Bosch KE Jetronic on selline pritse, mida reguleerida ja remontida oskavad aastal 2025 vähesed meistrimehed. Tallinnas legendaarne Hannes Krik Speedster OÜ ja ka Ivo Truumu Diagnostikast.
Postitused: 50
Teemad: 8
Liitus: May 2022
Maine:
0
(03-04-2025, 09:11 PM)kaupo51 Kirjutas: Kui ma nüüd mälu pingutan pumpade arvu suhtes, siis kas mitte polnud nii, et Boschi suurema diameetriga pumpa oli üks ja väiksema diameetriga pumpa pandi kaks? Boschil oli sel ajastul nö jämedam ja peenem pump. Bosch KE Jetronic on selline pritse, mida reguleerida ja remontida oskavad aastal 2025 vähesed meistrimehed. Tallinnas legendaarne Hannes Krik Speedster OÜ ja ka Ivo Truumu Diagnostikast.
Need nimed on foorumist läbi käinud küll jep
Postitused: 2,446
Teemad: 123
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
Vahet et ole, mis pump või kui palju neid on, loeb ainult rõhk.
KE-Jet'is ei ole midagi keerulist, kui see endale natukenegi selgeks teha.
Täna on ta keeruline just selle tõttu, et tuleb selgeks teha, kuna arvuti ei ütle midagi.
Isenokkija saab ka palju ära teha, esimene kurjajuur on lisaõhk.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Postitused: 50
Teemad: 8
Liitus: May 2022
Maine:
0
04-04-2025, 04:48 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-04-2025, 04:49 PM ja muutjaks oli ashton.)
(04-04-2025, 01:07 PM)Rolz Kirjutas: Vahet et ole, mis pump või kui palju neid on, loeb ainult rõhk.
KE-Jet'is ei ole midagi keerulist, kui see endale natukenegi selgeks teha.
Täna on ta keeruline just selle tõttu, et tuleb selgeks teha, kuna arvuti ei ütle midagi.
Isenokkija saab ka palju ära teha, esimene kurjajuur on lisaõhk.
Mis tähendab siis lisaõhk selles kontekstis?
Postitused: 8,291
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(03-04-2025, 12:05 PM)ashton Kirjutas: (03-04-2025, 10:21 AM)sm. pelle Kirjutas: Kas rõhku ei saa mõõta? ....
Kütusepump on OK. Rõhku pole
mõõtnud .. pump lööb ilusti ette välja...
Speester OÜ.
Või Lesven.
Ära ise rohkem seal lõhu.
Postitused: 8,291
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(04-04-2025, 01:07 PM)Rolz Kirjutas: Vahet et ole, mis pump või kui palju neid on, loeb ainult rõhk.
...
Ja mis selle rõhu siis tekitab, kui mitte piisava tootlikkusega pump/pumpade kaskaad??
Igal pumbal on oma p-V diagramm. Mis on langev tunnusjoon - rõhu tõustes tootlikkus langeb. Seepärast ongi ahnemal V8-l kaks pumpa kaskaadis: nii piisab standardpumba tootlikkusest vajaliku töörõhu (mis on KE-Jetil vähemalt 5,4 bar) saavutamiseks.
R6 ja väiksematel piisab ühest pumbast.
Postitused: 5,242
Teemad: 150
Liitus: Nov 2005
Maine:
20
Jagan Võsa arvamust, mine Hannese juurde ehk siis Speedster OÜ
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Postitused: 2,446
Teemad: 123
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
(05-04-2025, 08:35 AM)v6sa Kirjutas: (04-04-2025, 01:07 PM)Rolz Kirjutas: Vahet et ole, mis pump või kui palju neid on, loeb ainult rõhk.
...
Ja mis selle rõhu siis tekitab, kui mitte piisava tootlikkusega pump/pumpade kaskaad??
Igal pumbal on oma p-V diagramm. Mis on langev tunnusjoon - rõhu tõustes tootlikkus langeb. Seepärast ongi ahnemal V8-l kaks pumpa kaskaadis: nii piisab standardpumba tootlikkusest vajaliku töörõhu (mis on KE-Jetil vähemalt 5,4 bar) saavutamiseks.
R6 ja väiksematel piisab ühest pumbast.
Rõhu korrigeerib mootorile EHA siiski, mitte pumbad.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Postitused: 1,120
Teemad: 59
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
Mida veel võid proovida.
Pane süüdet käivitamise asemel ja vaata, et pump teeb oma töötsükli ära, nii 3-4 korda. Sellega võiks pump süsteemis rõhu taastada. Kui peale seda ikka tahab 3x käivitamist siis ma rõhumuret ei usuks hästi. Eriti kui käies töötab rahuldavalt.
Teooria veel. 
Tahab käiamist sest pihustid tilguvad ja selle 2-3 käivitusega ketrad kuivemaks olukorra.
Saad kontrollida nii, et mõni sek. starterit ja küünlad maha (kindlasti kontrolli kõik mitte ainult ühte), kui märjad siis ma vaataks pihusteid.
(Kütusefiltri võid ikka ära vahetada, ole valmis, et kõik metall liitmikud ja torud, mis pumba ümber, lekivad peale vahetust)
Turbo
Postitused: 50
Teemad: 8
Liitus: May 2022
Maine:
0
(05-04-2025, 04:47 PM)Rolz Kirjutas: (05-04-2025, 08:35 AM)v6sa Kirjutas: (04-04-2025, 01:07 PM)Rolz Kirjutas: Vahet et ole, mis pump või kui palju neid on, loeb ainult rõhk.
...
Ja mis selle rõhu siis tekitab, kui mitte piisava tootlikkusega pump/pumpade kaskaad??
Igal pumbal on oma p-V diagramm. Mis on langev tunnusjoon - rõhu tõustes tootlikkus langeb. Seepärast ongi ahnemal V8-l kaks pumpa kaskaadis: nii piisab standardpumba tootlikkusest vajaliku töörõhu (mis on KE-Jetil vähemalt 5,4 bar) saavutamiseks.
R6 ja väiksematel piisab ühest pumbast.
Rõhu korrigeerib mootorile EHA siiski, mitte pumbad.
Speedsteri minek kyll,aga arutada ka huvitav. Ühesõnaga EHA kaudu käib rõhu lõpu timmimine või segu ka siis ?
Ütleme auto muidu käib ja sõidab hästi ja kytusekulu ka
OK. Ainult see käivituse teema
Postitused: 50
Teemad: 8
Liitus: May 2022
Maine:
0
05-04-2025, 11:44 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-04-2025, 01:26 AM ja muutjaks oli ashton.)
(05-04-2025, 11:27 PM)sm. pelle Kirjutas: Mida veel võid proovida.
Pane süüdet käivitamise asemel ja vaata, et pump teeb oma töötsükli ära, nii 3-4 korda. Sellega võiks pump süsteemis rõhu taastada. Kui peale seda ikka tahab 3x käivitamist siis ma rõhumuret ei usuks hästi. Eriti kui käies töötab rahuldavalt.
Teooria veel. 
Tahab käiamist sest pihustid tilguvad ja selle 2-3 käivitusega ketrad kuivemaks olukorra.
Saad kontrollida nii, et mõni sek. starterit ja küünlad maha (kindlasti kontrolli kõik mitte ainult ühte), kui märjad siis ma vaataks pihusteid.
(Kütusefiltri võid ikka ära vahetada, ole valmis, et kõik metall liitmikud ja torud, mis pumba ümber, lekivad peale vahetust)
Nii täpselt ongi , et annan paar kolm korda syydet ette alati.. pump lööb ära ja siis l2heb ka kohe. Starteriga ei käia niisama
Kui surveregulaatorit vahetasin ,siis torudest tuli kütust kõvasti.. ja auto oli seisnud mõnda aega. ..ehk ,et kas
on ikkagi rõhus asi ?
Veel..kui paak on täis korralikult ,siis läheb paremini käima
ka. Mitte ainult peale tankimist ,vaid ka sõites mõnda aega… peale
mõningast kulu.
Postitused: 8,291
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
06-04-2025, 08:04 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-04-2025, 08:09 AM ja muutjaks oli v6sa.)
(05-04-2025, 04:47 PM)Rolz Kirjutas: (05-04-2025, 08:35 AM)v6sa Kirjutas: (04-04-2025, 01:07 PM)Rolz Kirjutas: Vahet et ole, mis pump või kui palju neid on, loeb ainult rõhk.
...
Ja mis selle rõhu siis tekitab, kui mitte piisava tootlikkusega pump/pumpade kaskaad??
...
Rõhu korrigeerib mootorile EHA siiski, mitte pumbad.
Jah, EHA laseb liigse rõhu tagasi paaki. Aga juurde see kuidagi puuduvat tekitada ei suuda. Pumbad peavad mootori maksimaalse tarbimise suutma ära toita!
(05-04-2025, 11:44 PM)ashton Kirjutas: Nii täpselt ongi , et annan paar kolm korda syydet ette alati.. pump lööb ära ja siis l2heb ka kohe.
...
Veel..kui paak on täis korralikult ,siis läheb paremini käima
ka. ...
Mis aegne on kütusefilter?
Kas auto käivitub hõlpsamalt peale pikemat (mitmed tunnid) seismist?
Kas paak teeb plõnksu ja imeb märkismväärselt õhku, kui punni maha kangutad tankimiseks?
Palun ära KE-Jetti ise torkima hakka enne, kui oled hankinud juhendmaterjali - see on päris tundlik süsteem. Kindlasti ei ole Sul vaja hakata EHA "reguleerima". Kui tahad, siis otsi Rolzi postitusi KE-Jeti teemal - ta on üle aastate päris palju kulda poetanud siia foorumisse selle kohta
Postitused: 2,446
Teemad: 123
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
(06-04-2025, 08:04 AM)v6sa Kirjutas: (05-04-2025, 04:47 PM)Rolz Kirjutas: (05-04-2025, 08:35 AM)v6sa Kirjutas: (04-04-2025, 01:07 PM)Rolz Kirjutas: Vahet et ole, mis pump või kui palju neid on, loeb ainult rõhk.
...
Ja mis selle rõhu siis tekitab, kui mitte piisava tootlikkusega pump/pumpade kaskaad??
...
Rõhu korrigeerib mootorile EHA siiski, mitte pumbad.
Jah, EHA laseb liigse rõhu tagasi paaki. Aga juurde see kuidagi puuduvat tekitada ei suuda. Pumbad peavad mootori maksimaalse tarbimise suutma ära toita!
Seda ma ju räägingi, et vahet ei ole mitu pumpa või mis pump seal on. Rõhk on tähtis! Mootori käimist mõjutab EHA. Liigne läheb vulinal paaki tagasi.
(05-04-2025, 11:44 PM)ashton Kirjutas: Nii täpselt ongi , et annan paar kolm korda syydet ette alati.. pump lööb ära ja siis l2heb ka kohe.
...
Veel..kui paak on täis korralikult ,siis läheb paremini käima
ka. ...
Mis aegne on kütusefilter?
Kas auto käivitub hõlpsamalt peale pikemat (mitmed tunnid) seismist?
Kas paak teeb plõnksu ja imeb märkismväärselt õhku, kui punni maha kangutad tankimiseks?
Palun ära KE-Jetti ise torkima hakka enne, kui oled hankinud juhendmaterjali - see on päris tundlik süsteem. Kindlasti ei ole Sul vaja hakata EHA "reguleerima". Kui tahad, siis otsi Rolzi postitusi KE-Jeti teemal - ta on üle aastate päris palju kulda poetanud siia foorumisse selle kohta 
Pigem ongi rõhuregulaator surnud. Sümptomid viitavad täpselt sellele.
KE-Jetti võib ikka torkida, kuidas krt see noorsugu siis muidu harib ennast, hr V6sa?
Või äkki ohtlik, bensiiniaurud ka veel keskkonda jms....
(Lihtsalt jäta meelde, mida teed/keerad).
Üldiselt kolm lihtsat asja:
1) Kütuserõhk peab piisav olema. Möödab ainult manomeetriga.
2) Õhukoguse lugeja väärtus korreknte. Ehk potentsiomeeter/poti ferriitrajad ei tohi kulunud olla. Enamustel on.
BOSCH OEM maksab 2-300. Turg on 10 EUR hiinakaid täis, kindlasti parem kui kulund OEM seal.
3) Lisaõhk. Pihustitel on meeletu "tuulutusvõrgustik", kui mõni lõdvik/plastik vms on kutu, ahmitakse lisaõhku sisse ja segi paigast kohe.
Lihtsaim test on töötavale mootorile startergaasi pakkuda ja vaadata, kas esineb "lõvikonservi" pöördes.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Postitused: 753
Teemad: 12
Liitus: Mar 2011
Maine:
1
06-04-2025, 06:13 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-04-2025, 06:15 PM ja muutjaks oli kaupo51.)
Ma ikkagi jääks enda juurde ja ütlen, et tavalisel inimesel, isegi kui ta on natukene autohuviline, ei tasu ise seda KE Jetronicut reguleerida ja torkida. Juppe on ka sellele täna juba raske saada, kui mingi asi peaks vahetust vajama. Kui ma nüüd veel oma mälu pingutan, siis KE Jetronicu reguleerimiseks ja häälestamiseks näeb remondijuhend ette gaasianalüsaatori kasutamist. Kas selline asi on teemaalgataja koduses majapidamises olemas?
|