Teema hinnang:
  • 1Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
w140 600SEL V12 1993 -Kait-
#1
Selline siis minu massin....

Mark: Mercedes-Benz 600SEL
Väljalaskeaasta: 1993
Mootor: 6.0 v12 290kw
Veljed: 18x10, 18x8.5 Carlsson 3/6, 16" MB, naastrehvidega.
Käigukast: Automaat
Lisavarustus: on olemas, toimib.

Tuli üks päev selline kahtlane mõte, et ostaks ühe sure ja võimsa nn. hobiauto. Tingimused olid, et oleks w140, pikk, V12 ja soodne.
Turgu sai jälgitud pea aasta ja juba olid loobumismõtted peas aga ühel õhtul tuli ta müüki ja nüüd on ta siis minu hoovis.Nod

Mõned eelmise omaniku poolt tehtud pildid ka:
[Pilt: 32258401.jpg]
[Pilt: 29248888.jpg]
[Pilt: 29248879.jpg][Pilt: 29248873.jpg]

Mis edasi sai?
Esimene asi, mis autol oli vaja normaalseks saada olid muidugi tagatuled sest need olid nii tumedad, et pidurituld oli väga keeruline eristadaIcon_razz. Tumeduse vastu aitasid nitrolahusti ning 1 vana padjapüürNod.

Kui see tehtud, siis oli vaja korda saada ABS/ASR süsteem, mille märgutuled süttisid, kui rooli keerasin. Lisaks absi ja veojõukontrolli puudumisele muutis see viga ka rooli suhteliselt raskeks. Viga oli vasakus, esimeses ABS-i anduris, mille juhe oli andurist peaaegu pistikuni mädanenud. Siinkohal pean veel lisama, et välised defektid juhtmel puudusid aga kuskilt oli soolvesi vasekiududeni jõudnud ja kõik ära lagundanud. Remondiks ostsin Esvikast paar meetrit kummikaablit. Abiks olid veel jootekolb ning erinevate ristlõigetega, ning liimi sisaldavad termokahanevad rüüd.

Järgmine ettapp oli kliimaseadme temp. reguleerimise potekad, mis toimisid ka nii nagu jumal juhatas. Selle vastu aitas kliimapaneeli algosadeks võtmine ning potekate puhastamine/määrimine vastava ainega. Hakkas suurepäraselt toimima.

Webasto taimerkell vilgutas displeid aga midagi seadistada ei lubanud, üksi nupp ei toiminud. Selle vastu aitas taimeri algosadeks võtmine ning kõikide kahtlaste kohtade üle jootmine. Ka webasto hakkas toimima peale ~10 käivitusürituseNod. Ilmselt polnud ammu kasutatud.

Tänaseks on loomulikult tunde ja tunde kulutatud kapotialuse juhtmestiku uuendamisele......aga see juba eraldi teemana olemas.

Vahetatud sai ka üks lambda andur, küünlad, mootoriõli ning filter.
Puhastatud pidurid ning vahetatud pidurivedelik.

Heaks üllatuseks on see, et veermikus lõteke ei esinenud, ainus mis häält teeb on vasak stabika ots. Mootor ja käigukast on täiesti kuivad! Nii ees kui taga on uued, originaalvedrud ning tagumised piduriplekid. Uued tunduvad olema ka tagumised nivoo-amordid. Kogu selle asja juures on häiriv see, et tagaots on autol liiga kõrgel ning ka liiga jäik. Nii palju, kui uurinud olen võib põhjustada jäikust tagasillas asuvad ümmargused rõhuakude sarnased anumad, milledel pidavat membraanid lagunema ja hüdraulikaõli ning lämmastik(oli vist?) segunema. Tagaotsa kõrguse poole pealt ei oskagi veel seisukohta võtta. Peale mõnepäevast seismist langeb tagaots enam-vähem normaalasendisse.....äkki pole vedrud päris õiged, ei tea......

Aga üldiselt olen autoga väga rahul. Kõik lisad toimivad(hetkelIcon_razz) ja ootan suve, et saaks ka mootori täit potensiaali kasutada.Eusa_dance

Venelaste VIN dekooderi varustuse nimekiri ka(üksikud lisad on siin tõesti kirjasNod)

038 POWER SUPPLY RCL CONTROL UNIT FOR IMMOBILIZER
226 FOOTRESTS IN THE REAR
228 AUXILIARY HEATER
282 SKI-BAG
303 FRONT FOLDING ARMREST WITH TRAY
308 COOLING COMPARTMENT IN CENTER REAR BACKREST
406 MULTIPLE CONTOUR BACKREST LEF AND RIGHT
540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
553 TRAILER COUPLING REMOVABLE, ANTI-THEFT WARNING SYSTEM WITH IMMOBILIZER
645 WINTER TIRES M + S
652 8-HOLE LIGHT ALLOY RIMS
682 FIRE EXTINGUISHER
810 SOUND SYSTEM
819 CD CHANGER
860 Unknown
872 SEAT HEATER FOR REAR SEAT BENCH, LEFT AND RIGHT
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
880 CLOSING SYSTEM WITH INFRARED REMOTE CONTROL
882 INTERIOR SAFEGUARD/TOWING PROTECTION
884 TRUNK LID ADDITIONAL LOCKING MECHANISM (HZS)
200A LEATHER
744 BRILLIANT SILVER
268A LEATHER GREY
#2
Mäletan see auto oli jah müügis. Edu! Ja jälgin teemat huviga!
#3
Kui Carlssonitest loobuma peaksid anna teadaThumbsup

Iga uue foorumi 600SEL üle on alati vaid hea meel ja jälgin huvigaThumbsup
#4
Üks mu unistuste auto w140Eusa_drool
Ilus on küll Eusa_angel Kas tagatulede pärast politsei ei kimbutanud?
Mercedes-Benz S500L W221

FB: Mercedes-benz klubi MTA
#5
Muhe masin tõepoolest, hobiautona pidada Smile

Mis oli selle auto "odav" hind, kui foorumlased teada tohivad?
#6
Nivooamordi kohta pakun et regullhoovast on liiga palju peale keeratud, siis ongi kõrge ja liiga jäik. Ise oma autol katsetasin. Peab sinna lingi külge minevat polti lühemaks reguleerima (2x 10mm võtit vaja) siis ta ei pressi nii vara survet taha. Kui hoovastiku lahti saad, tõmbad linki allapoole, peaks rõhk kaduma ja siis istub vedrude peal. Selle ''null'' koha paika saamisega läheb mõned testkorrad, aga palju parem saab. Ja kui kirjutad et paari päevaga kõrgus kaob, siis seda enam olen kindel et just selles asi ongi. Smile

Masin on muhe! Thumbsup
#7
Päris okei, natuke võõrastav plast kerega ühte värvi hõbedasel ja tagatuled porno, küürakas pole see auto millel neid tuunida.

Minu arvamus lihtsalt.
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
#8
Kuidagi harjumata on h6bedane,heleda sisuga kuuesajane. Liiga tavaline tundub.Maitse asi muidugi..
Auto ise on ilus, 5+
Natuke vaeva näha nende puhul on täitsa normaalne.Kyll kevadel-suvel juba nautida ka saad seda Eusa_angel
Eestis on vist ikka paras piin sellist pidada, s6ita ei ole ju kusagil Unibrow
Aga edu igatahes.

Tagatulesid v6ib tuunida kyll, näiteks nii:
[Pilt: 600SEL_sjursen_post.jpg]
having trouble having fun...
#9
Keegi üldse luges teemat ka?

(15-01-2013, 11:42 PM)kait Kirjutas: Mis edasi sai?
Esimene asi, mis autol oli vaja normaalseks saada olid muidugi tagatuled sest need olid nii tumedad, et pidurituld oli väga keeruline eristada. Tumeduse vastu aitasid nitrolahusti ning 1 vana padjapüür.


Muidu SEL ja V12 on väga mõnus kooslus.
Kiidan heaks Thumbsup
Turbo
#10
(16-01-2013, 06:50 PM)2015c Kirjutas: Nivooamordi kohta pakun et regullhoovast on liiga palju peale keeratud, siis ongi kõrge ja liiga jäik. Ise oma autol katsetasin. Peab sinna lingi külge minevat polti lühemaks reguleerima (2x 10mm võtit vaja) siis ta ei pressi nii vara survet taha. Kui hoovastiku lahti saad, tõmbad linki allapoole, peaks rõhk kaduma ja siis istub vedrude peal. Selle ''null'' koha paika saamisega läheb mõned testkorrad, aga palju parem saab. Ja kui kirjutad et paari päevaga kõrgus kaob, siis seda enam olen kindel et just selles asi ongi. Smile

Masin on muhe! Thumbsup

See regulaatori varda timmimine ongi esimene asi, mis mul ka meeles mõlkus. Kevade poole hakkan sellega tegelema.

(16-01-2013, 01:49 PM)nostromo Kirjutas: Kui Carlssonitest loobuma peaksid anna teadaThumbsup

Iga uue foorumi 600SEL üle on alati vaid hea meel ja jälgin huvigaThumbsup

Carlssonite tulevik veel pisut lahtine aga kui ühel päeval viitisin kõik need veljepoldid lahti keerata siis peaks 3 veljel ääred ära poleerima uuesti.

(17-01-2013, 03:20 AM)itbilen Kirjutas: Kuidagi harjumata on h6bedane,heleda sisuga kuuesajane. Liiga tavaline tundub.Maitse asi muidugi..
Auto ise on ilus, 5+
Natuke vaeva näha nende puhul on täitsa normaalne.Kyll kevadel-suvel juba nautida ka saad seda Eusa_angel
Eestis on vist ikka paras piin sellist pidada, s6ita ei ole ju kusagil Unibrow
Aga edu igatahes.

Tagatulesid v6ib tuunida kyll, näiteks nii:

Novott jah....must oleks minu silmis ka ilmselt ideaalne värv. Nahksisude koha pealt on mul kuidagi nii, et kui endal on must, siis tundub heledam ilusam ja vastupidi.
Tegelt on hall väga viisakas, kui ikka ilus ja puhas. Mustaga hea lihtne - võid lasta sital koguneda, ei saa arugi, et nahapraugdes huumusekiht juba vahel. Heledam seevastu jätab minu silmis sellise steriilsema mulje.

Et neid autosid värvi järgi valida peaks rahakott puuga seljas olema ja ka siis ei pruugi sobivat leida isegi mobile.de-st, rääkimata auto 24-st.


Mustal võib veel tulesid tuunida aga hallil masinal sobib minu arust ainult heledamaks tuunimine.
Auto müügi hetkeks oli isegi see reflektorliist, mis tulede all, mustaks värvitud. Aga ei hakanud seda puhtaks nühkima kuna seda on korduvalt liimitud ning mitmest kohast katkine. Tagatulede värvimine oli kooliealise idanaabri poolt tehtud tuning, kes müüs oma onu autot. Vot nii!Icon_razz

(17-01-2013, 05:24 AM)sm. pelle Kirjutas: Keegi üldse luges teemat ka?

(15-01-2013, 11:42 PM)kait Kirjutas: Mis edasi sai?
Esimene asi, mis autol oli vaja normaalseks saada olid muidugi tagatuled sest need olid nii tumedad, et pidurituld oli väga keeruline eristada. Tumeduse vastu aitasid nitrolahusti ning 1 vana padjapüür.


Muidu SEL ja V12 on väga mõnus kooslus.
Kiidan heaks Thumbsup

Tekkis ka sama küsimusIcon_razz



#11
Kuna generaator lõpetas töölepingu, siis oleks vaja Bosch 120A generaatorit. Bosch: 0120465013, 0120465014, 0123540003.
MB: 0081547302
#12
Lase vanale uus sisu panna saad ka garantii ja hoiad ehk ära selleteemalised remondid edaspidi.Paras k.pp ju sellel v12l seal seda vahetada...
Eks ta selle lyhise pärast seal aku maha laadiski.
having trouble having fun...
#13
(17-01-2013, 05:32 PM)itbilen Kirjutas: Lase vanale uus sisu panna saad ka garantii ja hoiad ehk ära selleteemalised remondid edaspidi.Paras k.pp ju sellel v12l seal seda vahetada...
Eks ta selle lyhise pärast seal aku maha laadiski.

Just. Akut laadis maha, kuna rootormähis oli pingestatud.

Generaatorite taastamine ei ole minu jaoks mingi probleem. Asi selles, et staatormähis ning dioodid maksavad omajagu raha nii, et taastatud gen on vaata,et mõistlikum osta. Taastatud ei pidavat aga kestma. Variant on veel osta kasutatud gen ja siis see ära renoveerida(uued laagrid, pingekas, kontaktrõngad) saaks hea.Thumbsup Piisaks ka näiteks katkise korpusega või mõne muu probleemiga genekas, peaasai, et dioodid ja staatormähis oleksid ok.

Generaatori eemaldamine maas oli päris äge......aga tegelikult, ei midagi keerulist.Icon_razz
#14
Täna sai pisut masinat jälle uuritud-puuritud. Panin uue generaatori külge ning vahetasin jahutusvedeliku.
Ajaviiteks tegin lähemalt tutvust pagassis olevate juhtplokkide ja pistikute olukorraga ning ka kõrvalistuja jalge ees oleva "elektrikapi" olukorraga. Õnneks ei leidnud oksüdatsiooni jälgi kusagilt.Eusa_dance
#15
Mis linnasõidul kütusekulu tuleb?
#16
(11-02-2013, 06:47 PM)Zimmer Kirjutas: Mis linnasõidul kütusekulu tuleb?

Nohhh..... täpselt pole veel arvestanud aga eks ta kuskil 20l/100km kanti ole. Kui pisut pedaali ka tallata siis kindlalt üle 20l/100km

#17
18" veljed müügil!-> http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=30537
#18
Eile sai pisut müratud tagakõlaritega, nendega mis aknalaual.

Ostes oli nii, et tagakõlar(id) krõbisesid kui tugevamat madalsagedust vaja toota oli. Hakkasin ükshaaval kõlareid lahti ühendama, et viga lokaliseerida.
Üllatuseks kõik krabisesid. Mõtlesin siis, et ju on võimendi viga ja elektrolüüdid kuivand. Sai siis võimendile tehtud korralik lüüdikuur ja tagasi ühendades avastasin, et kurat ikka jamab.....kas tõesti kõik kõlarid rikkis? Juu siis.

Eile võtsin kõlarid välja, et uurida, milles viga. Tuli välja, et ilmselt temperatuuri kõikumise ning õhuniiskuse kaasmõjul olid kõik elemendid mingil määral kõveraks tõmbunud, nii, et mähis nühkis vastu südamikku. Natuke tööd ja sai nad siis uuesti paika aetud.

Nüüd tagaotsas ka hea puhas heli....jess!Icon_razz

Mõni aeg tagasi avastasin, et parem õhu temp. andur tekitab veakoodi. Võtsin küljest, mõõtsin ja oli tõesti katkestus.
Kuna temp andur on oma ehituselt ülilihtne ja andur komponent ise reeglina pommikindel, siis otsustasin asja veits lammutada. Sai siis rauasaega asja lammutatud ja selgus, et anduri komponent on tip-top. Peale pooletunnist jootmist, liimimist ja sulatamist oligi uus, ise tehtud andur olemas koos uue korpuse ja originaalpistikuga.

Hiljem lagunes ka vasak ära ja sellega tegin sama....

Eile avastasin, et silberi e-partsi andmetel maksab andur ainult 16€.Icon_razz No eks siis järgmine kord saab osta.

#19
Täna sai vahetatud stabika ots. Ootamatult idiootne lahendus, vahetamiseks tuleb eemaldada piduriketasIcon_razz

Sai ka ADS süteemi uuritud ja otsustasin siis seda reguleervarrast timmida. Nii kui 10 võtme külge panin nii mõlemast otsast kapronpuksid kildudeks lendasidIcon_razz. Silberis 47€:thumbsup


#20
Eile hakkas mingi uus ja huvitav jama. Sõidu ajal viskas eest laetuled põlema, kuigi kõik uksed olid kinni. Täna uurides selgus, et tagaluugi kokku imemine ei taha toimida ja kesklukk ka ei toimi. Uurisin tagant kaitsmeid ja selgus, et nr. 11 20A oli läbi. Panin uue kaitsme sisse ja kesklukk hakkas tööle, lisaks ka tagumise otsa salongi valgustus ja pagassi valgustus.

Mingi aja töötas ja klõps, uuesti kaitse läbi ja seekord tuba ka kärsahaisu täis.Paranoid

Lõhna järgi jälgi ajades jõudsin tagaistme alla. Vaakumpumba mootor oli tulikuum.Smirk

Tõin siis pumba tuppa, tõmbasin juppideks ja selgus, et mootor on söestunud.Icon_razz

OK....seega uut mootorit vaja.

Seoses sellega hakkas huvitama, et ilmselt peaks sinna kannatama enamus mb-de mootorit panna?
Samas 140-l võib tänu vaakumirohkusele ka võimsam mootor olla.
Peab seda mootori värki uurima hakkama kuna kogu kupatust ju vaja pole - elektroonika osa tundub ok.

Õhku jääb veel küsimus, et miks see üldse juhtus....?Eusa_think


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB W140 500SEL, S600 ja teised ükssarvikud - Sm.Tihhonov Sm.Tihhonov 291 430,377 13-08-2023, 12:57 PM
Viimane postitus: renkss
  MB S600L, w140, 1995 - ALFFAA ALFFAA 125 138,724 27-07-2022, 08:59 PM
Viimane postitus: Pant
  MB S350td W140, Karl140 Karl140 4 1,560 17-01-2022, 03:38 PM
Viimane postitus: Rolz
  MB 190e, 1993, w201 - kaarel kaarel_w201 55 47,710 26-07-2021, 11:45 AM
Viimane postitus: kaarel_w201
  MB S320, w140, 1995 - Madis madis399 43 40,345 09-05-2021, 08:37 PM
Viimane postitus: madis399
  MB w140, 420, 1992, Arkadi.T Arkadi.T 7 2,995 18-04-2021, 07:30 PM
Viimane postitus: Arkadi.T
  MB Transporter 308D, 1993 -põhh põhh 7 6,221 18-09-2020, 06:53 PM
Viimane postitus: põhh
  MB CL500 Carlsson, 1993, C140 tanelro 0 1,812 11-07-2020, 03:43 PM
Viimane postitus: tanelro
  c124 E220 110kw 1993 966mkr 55 33,310 11-04-2020, 08:36 AM
Viimane postitus: Karl
  MB S 280, 1993, w140 - Magnus djmaq 12 15,991 25-03-2020, 03:08 PM
Viimane postitus: djmaq



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne