Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB 190e, 1993, w201 - kaarel
#1
Tere!

Septembri lõpus juhtus nii, et helistas mulle vanaisa ja ütles, et kukkus üv läbi ning oma vanuse tõttu ta lube pikendada ka ei plaani ning sestap tema rohkem autoga ei sõida. Seega võtku ma auto endale ja tehku ma sellega mida paremaks pean. Tema soovitus - müügu maha. Ma lubasin selle peale mõelda. Olen kunagi ülikooli ajal seda autot lugematu hulga kordi vanaisalt laenanud ning niisama seda kohe kellelegi edasi anda nagu ei tahaks. Igatahes lubasin järgmisel päeval minna vanaisa juurde ja auto üle vaadata.

Tegu on siis 2005 aastal eestisse jõudnud 1993 aasta 190e-ga, mida veab edasi 2.0 90kw bensiinimootor. Arvele võeti ta Eestis 12 aasta vanusena ja läbisõiduga 130 000, mis ilmselt küll tõele ei vasta, kuid 2007 jaanuaris ostis selle mu vanaisa, kes sellega viimase 10 aasta jooksul on kokku 50 000 sõitnud. Enamus ajast oli auto garaazhis, talvel liikus harva ja viimased paar aastat üldse mitte.

Riidest sisu, elektriline katuseluuk, üks elektripeegel, turvapadi, taga kaks peatuge, kassetiriiul keskkonsoolis, kärukonks (leidsin seal pealt mb kirjad, kas see võib olla originaal?). Sellega see auto varustuse loend piirdubki. Seda, mis neist on lisavarustus, ma kahjuks öelda ei oska.

Sellisena ta mind ees ootas

[Pilt: 28865-_20160917_121936.JPG]

Ja põhjus, miks auto üv ei tahtnud läbida on nähtav järgmisel pildil - auto oli viltu.

[Pilt: 92477-DSC_0238.JPG]

Käigu pealt sai siiski vastu võetud otsus autosse paar raskemat asja visata, ühe külje rehvidest törts õhku välja lasta ja uuesti proovida. Mõeldud tehtud ning kolmveerand tundi hiljem oli autol ilma ühegi etteheiteta ülevaatus aastaks olemas. Sõitsin temaga paar nädalat ning ajasin garaazhi kevadet ootama. Märtsi alguses võtsin ta lõpuks oma nimele ning nädal tagasi ajasin ta uuesti välja. Pilt eelmisest sügisest.

[Pilt: 45845-IMG_20161010_121421.jpg]

Olin talle talvel tellinud eibachi -40mm vedrud ning esimese asjana saigi need talle alla pandud. Ühtlasi ilmnes ka auto viltu olemise põhjus - keegi oli esimesele teljele lihtsalt erinevad vedrud pannud. Töö käigus sai ka paar sillajuppi ära vahetatud. Igatahes on auto nüüd oluliselt parema juhitavusega, kuid minu subjektiivse hinnangu järgi endiselt väga mugav. Kõik ehk nii ei arvaks, kuid minu võrdlusmomendiks on poolteist aastat golf 5 gti ja 18 tolliste velgedega.

Kuna üks gabariidituli oli läbi sai need ära vahetatud ning, et vähegi kompenseerida vanu viletsaid tulesid, panin talle ette ka osram nightbreakerid. Lisaks võtsin katuselt ära selle tuulesuunaja. Selle kinnitused on küll esialgu veel küljes, kuna nad lähevad kusagile tihendi alla. Tihend peab vett kenasti ning seetõttu ei julgenud ma teda igaks juhuks väga kõvasti kangutama hakata. Head ideed teretulnud.

Igatahes siin and mul ongi:

Auto kere tundub olevat täitsa okeis korras. Näppu kuskilt läbi ei lükka, koopaääred mullitavad veidi. Pisemaid kriime jms loomulikku kulumist muidugi leiab.

[Pilt: 63763-_20170405_143727.JPG]

Ja pilt seest ka:

Salong on üldiselt heas korras. Vanaisa sõitis kõik need aastad mingi istmekattega, nii et isegi juhiiste ei näita kulumise märke. Lähemal ajal tahaks vaadata, kas turvapadi on rooli sees olemas. Kui ei ole, siis tahaks vahetada rooli 190e ilma turvapadjata rooli vastu.

[Pilt: 63569-DSC_0234.JPG]

Küll aga on tuhatoosi avamise-sulgemise mehhanism vigane (kui kellelgi on korras tuhatoosi müüa, oleks huviline) ning kui kunagi tagurdustule automaatne lülitamine ei töötanud, meisterdas vanaisa sinna mingi manuaalse lüliti koos kontrolltulega. Tänaseks on tagurdustuled ammu korda tehtud ning mälestuseks on jäänud rikutud salong. Pole veel vahetada jõudnud, kuid uus paneel on olemas. Samuti on oma koha prügikastis leidnud need inetud kummimatid, mille all olid täiesti korras riidest matid. Tõsi, mitte originaalid, aga pole hullu.

[Pilt: 99553-DSC_0239.JPG]

Üsna andekas lahendus on tehtud ka peegliga - mingil põhjusel on kunagi peegli klaasi vahetades leitud, et lihtsalt uue tellimine on igav ning õige mees sõidab ikka custom made lõigatud peegliga, mis siis isoleerteibiga auto külge tõmmatud. Uue klaasi olen igatahes juba tellinud.

[Pilt: 65234-DSC_0236.JPG]

Plaanid tulevikuks on esialgu peaasjalikult esteetilist laadi:

-mingid oem 16 tollised valuveljed (+korralikud rehvid praeguste 10 aastat all olnud lamellide asemele)
-rool nahatada, käigukangi sukk samuti
-kassetiriiuli asemele laegas
-kõlarid ja makk välja vahetada (kuigi leidsin kodust ühe metro luminali kasseti, mida on nende krabisevate kõlaritega väga mõnus kuulata)
-katkine tuhatoos tervega asendada
-puuduv tungraua augu kate leida
-miinimumprogramm on iluvõre plastik uuesti mustaks värvida, kuid ideaalis võiks selle tervenisti välja vahetada. praegusel plastikul on ka üks kild väljas ning kroom on pisut kõver
-ja mu isiklik kiiks - väga tahaks talle leida esitule kojamehed
-uued amordid, et juhitavus veel konkreetsemaks saada
-uued esituled
Vasta
#2
Kuu aega ja tuhat kilomeetrit muretult möödas. Selle ajaga olen jõudnud mõned pisemad liigutused ka auto kallal teha.

Esiteks sai vahetatud juhipoolse peegli klaas. Meeldivaks üllatuseks avastasin enda jaoks, et autol on küttega välispeeglid ning need ka töötavad. Lisaks ei pea silmanurgast sõidu ajal vaatama sinist isoleerteipi ja vibreerivat peegliklaasi ning mõlemad peeglid on ka lõpuks sama tooni.

[Pilt: 25667-DSC_0251.JPG]

Järgmiseks panin autole alla 16x7 et 46 8-hole veljed, rehvid on nii ees kui taga 215/45 ning kusagilt vastu ei käi. Pakuti hea hinnaga ja võtsin ära. Mõtlesin, et ikka paremad kui plekid, kuid siiani on nad mulle iga hetk aina rohkem meeldima hakanud. Ma küll vaikselt hoian silma peal, et 16x8 kaevukaaned leida, aga eks näis...
Mingi hetk tuleb auto tagant paar cm madalamaks lasta, aga sellega otseselt ei põleta ja õnneks on see suhteliselt lihtsasti korraldatav, kuna taga on hetkel kõige kõrgemad vedrupadjad. Kui praegused veljed peaksid kauemaks jääma, siis vähemalt taha peaks ka vähemalt 1cm flantsid panema. Jällegi - ei kiirusta.

[Pilt: 35444-_20170503_162154.JPG]

Ning viimane uudis eilsest - sain kätte kassetiriiuli asemele mineva sahtli. Kuna oli vaba päev, siis ei läinud kaua aega enne kui auto salong oli seest selline:

[Pilt: 65642-DSC_0275.JPG]

Ning lõpptulemusest ka üks kehv ja viltune pilt vahetult pärast paigaldamise lõppu ning enne kui sai kogu keskkonsool aastatepikkusest kõntsast puhtaks tehtud. Tähelepanelikum vaataja märkab ka käigukangi kõrval musta teipi. Eemaldasin sealt paar ise aretatud nuppu ja juhtmed ning teipisin augu kinni, et tolm sisse ei läheks. Uus paneel läheb külge homme.

[Pilt: 76454-asd.jpg]

Suuremaks töövõiduks loen ise seda, et ühtlasi sai vahetatud ka armatuurlaua tagused pirnid ning eile õhtul avanas keskkonsoolis selline vaade:

[Pilt: 56357-DSC_0279.JPG]

Niipalju kui mina seda autot mäletan, siis viimased 10 aastat on tal põlenud ainult see kõige parempoolne temperatuuri reguleerimise ketta nooleke. Hetkeseisuga peaks pakiruumi valgustus ainsana veel surnud olema. Püüan selle väikse liigutuse ka lähemal ajal ära teha.

Ühtlasi andke head nõu - oleks vaja vahetada auto iluvõre. Esimese hooga mõtlesin, et värskendaks lihtsalt värvi, aga kuna sel mustal võrel on üks kild väljas, siis ei hakka seda üldse ette võtma. Kroom on pealt vaadates küll viisakas, aga avatud kapotiga on näha, kuidas ta alt mullitab. Lähemal vaatlusel paistab ka kätte, et need üle võre jooksvad liistud on kõverad. Ühesõnaga, kas tasuks otsida kasutatud originaal või on b-osad korralikud?
Vasta
#3
Veel üks uuendus salongist seest - strateegilised pinnad kaetud nahaga. Tulemusega olen väga rahul, kuid taaskord olen endale tõestanud, et pildistada ma ei oska.

[Pilt: 72679-DSC_0287.JPG]
Vasta
#4
Olen sel hooajal paartuhat kilomeetrit 190-ga sõitnud ja üha rohkem on hakanud häirima alla poole igasugust arvestust kõlarid.

Näiteks leidsin armatuurist sellise:

[Pilt: 33397-front_speaker.JPG]

Ja taga mütsiriiulis on mingid blaupunktid, mis ilmselt pole originaalid. Ka headunit on blaupunkt.

[Pilt: 62557-rear_speaker.JPG]

Ühesõnaga mõtlesin mõlemad asendada mingite okeide koaksiaalidega. Esimese kõlariga on lihtne - ega seal vist peale 4 tolliste muud valikut polegi.

Aga äkki oskate oma kogemusi jagada tagumiste kõlaritega. Interneti andmetel istuvad tagumised mingite plastik raamide sees ning mütsiriiulil peaksid olema MB enda kõlarikatted. Minul pole ei plastikraami ega ka OEM katteid - kõlarid olid otse mütsiriiuli peal.

Praegu on mul ka taga 4 tollised, aga võimaluse korral tahaks panna suuremad. Metalli lõigata ei plaani, piirduks riiulis oleva augu suuremaks tegemisega. Paistab, et selle peale on ka tehases mõeldud, kuna riiul alt selline:

[Pilt: 98789-rear_deck.JPG]

Olen ma õigel teel kui arvan, et kuni tehases ette nähtud "jooneni" võin ilma probleemideta kõlari auku suuremaks lõigata? Puitplaadi sisse pressitud ringi diameeter on 15cm ja mõned mm peale. Enamus tarku mehei internetis räägivad, et 6,5 tollised peaks sinna minema muretult, kuid mõni väidab ka vastupidist...
Vasta
#5
Kui need Blaupunktid sul terved on, siis ma tahaks omale neid. Minu autol on täpselt samasugused, kuid puruks ja plärisevad.

Vasta
#6
Kuskohas sa käigukangi naha õmmelda lasid?
Vasta
#7
Tere. Kunagi oma 190-le leidsin ette kõlarid, milledel olid isegi originaali sarnased kinnitused, vist olid Clarionid. Tagumiste kohta ei oska kahjuks miskit öelda.
Vasta
#8
Naha õmbles sadulsepp.ee. Minu arvates tegid head tööd - rooli, käigukangi suka ja käsipiduri "käepidemega" olen väga rahul. See pole Sadulsepa viga, aga olgu öeldud, et kuna nupp on lihtsalt nahaga üleni kaetud, siis nüüd kaks kuud hiljem kumab sealt nupu sisse pressitud käikude asetus veidi läbi. Keegi autos reisijana viibinud inimestest pole seda vist märganud või vähemalt pole sellele tähelepanu juhtinud, aga mind pisut häirib. Iseenesest peaks olema mingi võimalus ka naha peale käikude asetus graveerida, seda on plaanis kunagi lähemalt uurida, aga hetkel pole prioriteediks.

[Pilt: 93645-gearlever.JPG]

(Endiselt võib julgelt käigukangi ümber olevat puitpaneeli pakkuda. MT, augud ainult elektripeeglile ja ohutuledele.)

Kõlarid tunduvad mulle füüsiliselt terved, aga ma ei julge anda kõrgeid punkte helikvaliteedile. Minu arust otseselt ei kärisenud vähemalt. Tule ise järgi ja annan sulle tasuta ära. Katetest pilti käepärast pole, kuid kõlarikatted olid mõlemad terved.

[Pilt: 73536-rear_speakers.JPG]

Ühtlasi võin ilma rahata ära anda ka ühe (katkise) iluvõre. Soovija peab ise sellele järele tulema ning pigem kiiresti, sest hiljemalt järgmisel nädalavahetusel viskan ta lihtsalt ära. Ükski osa iluvõrest ei ole heas korras (kroom raam alt pehme, liistud veidi kõverad, mb märk pleekinud, sihik puudu, plastikraamist üks kild väljas ja ülemine ja alumine kinnituskoht katki), kuid nagu vanematelt piltidelt näha, siis kinnise kapotiga näeb enam-vähem välja. See iluvõre on küljes kõigil siiani autost tehtud piltidel, vaid sihiku tõstsin uue iluvõre külge üle. Võib olla keegi, kel praegu üldse puudu, soovib seda ajutiseks lahenduseks.

[Pilt: 83386-vana_iluvore.JPG]
Vasta
#9
Et oleks lõbusam, panin autosse elektriantenni. Elektriantenni juhtmed olid varasemast veetud (kuigi juhtmed on väga selle moega, et pole oem) ning pakiruumi jõuab pistik, mille peal kood 011 545 51 28. Multimeetriga mõõtes oli ka vool kenasti olemas. Jama ainult selles, et ilmselt on see pistik kunagi olnud otseühenduses antenniga, kuid minul tulevad antennist välja lihtsalt juhtmed.

Alati saab pistiku vahelt võtta või kusagilt oomipoest või amazonist suvalisi sobilikke pistikuid osta, kuid esimene eelistus oleks mingi mb originaal lahendus.

Nii et igaks juhuks küsin - ehk juhtumisi teab keegi, mis koodiga oleks selle pistiku vastus? Või plaan B - äkki oskab keegi öelda mulle mõne muu mb pistiku, mille puhul saaks tellida mõlemad pooled. Mingeid keerulisi tingimusi ei ole. Võiks olla veekindel ning pistikus peab olema kokku (vähemalt) kolm ühendust (pidev 12v, lülitatav 12v ja maandus).

[Pilt: 69388-DSC_0329.JPG]
Vasta
#10
(21-07-2017, 10:31 PM)kaarel_w201 Kirjutas: Et oleks lõbusam, panin autosse elektriantenni. Elektriantenni juhtmed olid varasemast veetud (kuigi juhtmed on väga selle moega, et pole oem) ning pakiruumi jõuab pistik, mille peal kood 011 545 51 28. Multimeetriga mõõtes oli ka vool kenasti olemas. Jama ainult selles, et ilmselt on see pistik kunagi olnud otseühenduses antenniga, kuid minul tulevad antennist välja lihtsalt juhtmed.

Alati saab pistiku vahelt võtta või kusagilt oomipoest või amazonist suvalisi sobilikke pistikuid osta, kuid esimene eelistus oleks mingi mb originaal lahendus.

Nii et igaks juhuks küsin - ehk juhtumisi teab keegi, mis koodiga oleks selle pistiku vastus? Või plaan B - äkki oskab keegi öelda mulle mõne muu mb pistiku, mille puhul saaks tellida mõlemad pooled. Mingeid keerulisi tingimusi ei ole. Võiks olla veekindel ning pistikus peab olema kokku (vähemalt) kolm ühendust (pidev 12v, lülitatav 12v ja maandus).

[Pilt: 69388-DSC_0329.JPG]

Elektriantenn on ülil ahe asi Eusa_drool
Kui orginaali ei saa, mine uuri mis "Esvika elekter" pakub. Neil on Led valgustitele ning jõululampidele mõeldud veekindlaid pistikuid. Sealt leiad miskit ikka ma usun... Tegemist siis keermega pistikutega. Mina tellisin enda omad Hiinast kuid ühte sealt tellima hakata ei ole mõtekas ja Esvikas on ilmselt olemas.
Vasta
#11
Niipalju siis vahepeal uudist, et õnnestus fb w201 kommuuni abil leida katkine oem elektriantenn, millelt sain võtta pistiku ja antenni kenasti ära ühendada.

Seejärel kiskusin vana maki autost välja, hakkasin multimeetriga juhtmeid tuvastama, oma lollusest korraldasin lühise ja lõin kogu keskkonsooli pimedaks. Kapotiall kaitsmeid vaadates avastasin, et midagi sarnast on varemgi tehtud, sest keegi on justnimelt seda kaitset kunagi traadiga parandanud. Tulemuseks siis see, et läbi läks spidobloki taga asuv punane kaitse. Väga tülikas ettevõtmine ning spidomeetri trossi ma omade jõududega kinni keerata ei suutnudki. Lõpuks aitas hädast välja 7 aastane onutütar, kelle käsi mahtus rooli ning ukse vahelise ventilaatori august spidobloki taha.

[Pilt: 92627-punane_kaitse.JPG]

Seejärel vedasin kõikidesse nurkadesse uued kõlarikaablid, vahetasin välja kõlarid ning maki. Helikvaliteedi tõus on märgatav ja kui kedagi huvitab, siis tagumise mütsiriiuli peale mahuvad 6,5 tollised kõlarid ilma metalli lõikamata.

[Pilt: 53548-kolarid.JPG]

Vahepeal olen ka iluvõre plastiku mustaks värvinud ning auto on täna eest selline:
[Pilt: 58935-eest.JPG]

Ja tagant vaates:
[Pilt: 84893-tagant.JPG]

Rooli tagant paistab maailm nii (Enda rõõmuks avastasin, et aknapesuvedeliku taseme anduri tuli töötab. Ühtlasi avastasin ka, et kui kindalaegast korralikult ei sulge, siis jääb see irvakile ning kindalaeka lamp jääb põlema):
[Pilt: 43483-seest.JPG]

Lõpetuseks sai kiiresti ümber vahetatud ka numbrimärgialused:
[Pilt: 28532-nr_alused.JPG]

Lähiajal peaks vedelikke ja filtreid vahetama ja kui uus tuhatoosi pirn panna, töötavad lõpuks kõik mulle teadaolevad tuled korraga. Siis saab veel natuke sõita kuni auto läheb talvituma. Järgmise hooaja peamiseks eesmärgiks on keretööd. Ideaalis nii põhjalikult, et auto värv saaks vahetatud. Kui see välja ei mängi, siis jääb auto esialgu sama värvi, kuid vähemasti tahaks saada ühele poole keevitusega ning pindmise rooste likvideerimisega. Oskaks ise teha, oleks hästi, aga kuna ei oska, siis sõltub kõik sellest, et kui palju see maksma läheb. Eeldatavasti on ka adekvaatse tegija leidmine üsna aeganõudev ülesanne.
Vasta
#12
Oskab keegi anda head nõu õlirõhu näidiku kohta. Nii kui ma võtme teise asendisse keeran hüppab seier põhja ja sinna ta põhimõtteliselt jääbki. Mõnikord foori taga tühikäigul kukub ta kusagile 2 ja 3 vahele, aga mitte alati ning üldiselt on ta kogu aeg 3 peal.
Vasta
#13
Andur läbi või siis pistik logiseb, pigem andur ise.
Kui pistik lahti, siis näitab max rõhku.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#14
Palun andestada mu rumalus, aga kas kõnealune andur on see neljaeurone pildi peal?

[Pilt: 79923-kas_see_on_andur.JPG]
Vasta
#15
Pole hullu...Eusa_whistle

See pole see andur, takistust muutev andur on ikka pisut kallim: näiteks see.

Ja see võiks juba originaalisarnane olema, vähemalt tootja ja varuosa on sama.

Aga mina ei viitsiks sellega üldse tõmmelda, õlitule lüliti on ju korras ja toimib ja see kellaga õlirõhk on nagunii rohkem ilu pärast.
Ei näita ta ühelgi õigesti (kui korralik meh. kell taha panna ja võrrelda), samamoodi ei näita täpselt õigesti tahho.
Sest ta ei ole palju raha maksev ja kalibreeritud võidusõidutöörist.

Spidost pole mõtet rääkidagi....Eusa_dance

.

Vasta
#16
Õlituli näitab taset.
Õlirõhu jaoks on ikka seesama andur, mis stihl linkis.
Tartus võin sulle sellise anduri tasuta anda.
'When the flag drops, the bullshit stops'
Elbe Engineering
Vasta
#17
Kust pärineb kassetisahtli asemel olev tavaline sahtel? Aga muidu väga meeldiv kutsikas.
Vasta
#18
jeep maadlesin ka selle kasseti teemal, sest no telefoni pole vbsjee kuhugi panna. Aga ma tegin ise papist vormi ja tagant plätserdasin vaigu ja riidega ära. Muidugi huvitav kas on neid kuskil müüa ka ?
Black Smoke Racing
Vasta
#19
Mina ostsin selle sahtli lihtsalt silberautost. Smile Kood peaks olema 201 68 300 91 ja maksis umbes 40 kulli. Sahtli sisemus on mingi kummi moodi kattega, asjad kurvides ei libise ning käega katsudes tundub korralik.

Leidsin, et olin teinud ka ühe pildi pärast karbi avamist ja enne sahtli autosse panemist. Mina ei väljaminekut ei kahetse.

[Pilt: 33559-DSC_0272.JPG]
Vasta
#20
Läbisõit 214 000, vahetatud õli, õlifilter, õhufilter, käsipiduri klotsid ja tehtud sillastend.

Täna pärast tööd põikasin ÜV punktist läbi ning ilma ühegi etteheiteta sain loa järgmised 12 kuud autot liikluses kasutada.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB 190E 1983a 2,0 90kw Ott 91 81,626 12-10-2024, 01:26 PM
Viimane postitus: Lepz
  W201 190D 2.0 55kw maxim1655 7 1,374 12-12-2023, 03:40 PM
Viimane postitus: maxim1655
  W201 hinnad MMBrogan 4 888 03-02-2023, 08:26 PM
Viimane postitus: Mike22
  MB W201 190D '87 - maxim1655 maxim1655 19 8,656 25-01-2021, 11:47 PM
Viimane postitus: väikemees
  MB Transporter 308D, 1993 -põhh põhh 7 6,221 18-09-2020, 06:53 PM
Viimane postitus: põhh
  MB CL500 Carlsson, 1993, C140 tanelro 0 1,812 11-07-2020, 03:43 PM
Viimane postitus: tanelro
  c124 E220 110kw 1993 966mkr 55 33,323 11-04-2020, 08:36 AM
Viimane postitus: Karl
  MB 190E 320CDI OM613 1989, W201 - Tonyt TonyT 209 219,399 09-04-2020, 10:11 AM
Viimane postitus: herki
  MB S 280, 1993, w140 - Magnus djmaq 12 15,991 25-03-2020, 03:08 PM
Viimane postitus: djmaq
  W124, 280 E, 1993 - Even Even88 36 28,145 07-03-2020, 04:23 PM
Viimane postitus: nostromo



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne