![]() |
w140 600SEL V12 1993 -Kait- - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4) +--- Foorum: Huviliste autod (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=122) +--- Teema: w140 600SEL V12 1993 -Kait- (/showthread.php?tid=30108) |
w140 600SEL V12 1993 -Kait- - kait - 15-01-2013 Selline siis minu massin.... Mark: Mercedes-Benz 600SEL Väljalaskeaasta: 1993 Mootor: 6.0 v12 290kw Veljed: 18x10, 18x8.5 Carlsson 3/6, 16" MB, naastrehvidega. Käigukast: Automaat Lisavarustus: on olemas, toimib. Tuli üks päev selline kahtlane mõte, et ostaks ühe sure ja võimsa nn. hobiauto. Tingimused olid, et oleks w140, pikk, V12 ja soodne. Turgu sai jälgitud pea aasta ja juba olid loobumismõtted peas aga ühel õhtul tuli ta müüki ja nüüd on ta siis minu hoovis. ![]() Mõned eelmise omaniku poolt tehtud pildid ka: ![]() ![]() ![]() ![]() Mis edasi sai? Esimene asi, mis autol oli vaja normaalseks saada olid muidugi tagatuled sest need olid nii tumedad, et pidurituld oli väga keeruline eristada ![]() ![]() Kui see tehtud, siis oli vaja korda saada ABS/ASR süsteem, mille märgutuled süttisid, kui rooli keerasin. Lisaks absi ja veojõukontrolli puudumisele muutis see viga ka rooli suhteliselt raskeks. Viga oli vasakus, esimeses ABS-i anduris, mille juhe oli andurist peaaegu pistikuni mädanenud. Siinkohal pean veel lisama, et välised defektid juhtmel puudusid aga kuskilt oli soolvesi vasekiududeni jõudnud ja kõik ära lagundanud. Remondiks ostsin Esvikast paar meetrit kummikaablit. Abiks olid veel jootekolb ning erinevate ristlõigetega, ning liimi sisaldavad termokahanevad rüüd. Järgmine ettapp oli kliimaseadme temp. reguleerimise potekad, mis toimisid ka nii nagu jumal juhatas. Selle vastu aitas kliimapaneeli algosadeks võtmine ning potekate puhastamine/määrimine vastava ainega. Hakkas suurepäraselt toimima. Webasto taimerkell vilgutas displeid aga midagi seadistada ei lubanud, üksi nupp ei toiminud. Selle vastu aitas taimeri algosadeks võtmine ning kõikide kahtlaste kohtade üle jootmine. Ka webasto hakkas toimima peale ~10 käivitusürituse ![]() Tänaseks on loomulikult tunde ja tunde kulutatud kapotialuse juhtmestiku uuendamisele......aga see juba eraldi teemana olemas. Vahetatud sai ka üks lambda andur, küünlad, mootoriõli ning filter. Puhastatud pidurid ning vahetatud pidurivedelik. Heaks üllatuseks on see, et veermikus lõteke ei esinenud, ainus mis häält teeb on vasak stabika ots. Mootor ja käigukast on täiesti kuivad! Nii ees kui taga on uued, originaalvedrud ning tagumised piduriplekid. Uued tunduvad olema ka tagumised nivoo-amordid. Kogu selle asja juures on häiriv see, et tagaots on autol liiga kõrgel ning ka liiga jäik. Nii palju, kui uurinud olen võib põhjustada jäikust tagasillas asuvad ümmargused rõhuakude sarnased anumad, milledel pidavat membraanid lagunema ja hüdraulikaõli ning lämmastik(oli vist?) segunema. Tagaotsa kõrguse poole pealt ei oskagi veel seisukohta võtta. Peale mõnepäevast seismist langeb tagaots enam-vähem normaalasendisse.....äkki pole vedrud päris õiged, ei tea...... Aga üldiselt olen autoga väga rahul. Kõik lisad toimivad(hetkel ![]() ![]() Venelaste VIN dekooderi varustuse nimekiri ka(üksikud lisad on siin tõesti kirjas ![]() 038 POWER SUPPLY RCL CONTROL UNIT FOR IMMOBILIZER 226 FOOTRESTS IN THE REAR 228 AUXILIARY HEATER 282 SKI-BAG 303 FRONT FOLDING ARMREST WITH TRAY 308 COOLING COMPARTMENT IN CENTER REAR BACKREST 406 MULTIPLE CONTOUR BACKREST LEF AND RIGHT 540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW 553 TRAILER COUPLING REMOVABLE, ANTI-THEFT WARNING SYSTEM WITH IMMOBILIZER 645 WINTER TIRES M + S 652 8-HOLE LIGHT ALLOY RIMS 682 FIRE EXTINGUISHER 810 SOUND SYSTEM 819 CD CHANGER 860 Unknown 872 SEAT HEATER FOR REAR SEAT BENCH, LEFT AND RIGHT 873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS 880 CLOSING SYSTEM WITH INFRARED REMOTE CONTROL 882 INTERIOR SAFEGUARD/TOWING PROTECTION 884 TRUNK LID ADDITIONAL LOCKING MECHANISM (HZS) 200A LEATHER 744 BRILLIANT SILVER 268A LEATHER GREY RE: w140 600SEL V12 1993 -Kait- - Mike22 - 16-01-2013 Mäletan see auto oli jah müügis. Edu! Ja jälgin teemat huviga! RE: w140 600SEL V12 1993 -Kait- - nostromo - 16-01-2013 Kui Carlssonitest loobuma peaksid anna teada ![]() Iga uue foorumi 600SEL üle on alati vaid hea meel ja jälgin huviga ![]() RE: w140 600SEL V12 1993 -Kait- - ktmduke - 16-01-2013 Üks mu unistuste auto w140 ![]() Ilus on küll ![]() RE: w140 600SEL V12 1993 -Kait- - Autojuht - 16-01-2013 Muhe masin tõepoolest, hobiautona pidada ![]() Mis oli selle auto "odav" hind, kui foorumlased teada tohivad? RE: w140 600SEL V12 1993 -Kait- - 2015c - 16-01-2013 Nivooamordi kohta pakun et regullhoovast on liiga palju peale keeratud, siis ongi kõrge ja liiga jäik. Ise oma autol katsetasin. Peab sinna lingi külge minevat polti lühemaks reguleerima (2x 10mm võtit vaja) siis ta ei pressi nii vara survet taha. Kui hoovastiku lahti saad, tõmbad linki allapoole, peaks rõhk kaduma ja siis istub vedrude peal. Selle ''null'' koha paika saamisega läheb mõned testkorrad, aga palju parem saab. Ja kui kirjutad et paari päevaga kõrgus kaob, siis seda enam olen kindel et just selles asi ongi. ![]() Masin on muhe! ![]() RE: w140 600SEL V12 1993 -Kait- - Karl - 16-01-2013 Päris okei, natuke võõrastav plast kerega ühte värvi hõbedasel ja tagatuled porno, küürakas pole see auto millel neid tuunida. Minu arvamus lihtsalt. RE: w140 600SEL V12 1993 -Kait- - itbilen - 17-01-2013 Kuidagi harjumata on h6bedane,heleda sisuga kuuesajane. Liiga tavaline tundub.Maitse asi muidugi.. Auto ise on ilus, 5+ Natuke vaeva näha nende puhul on täitsa normaalne.Kyll kevadel-suvel juba nautida ka saad seda ![]() Eestis on vist ikka paras piin sellist pidada, s6ita ei ole ju kusagil ![]() Aga edu igatahes. Tagatulesid v6ib tuunida kyll, näiteks nii: ![]() RE: w140 600SEL V12 1993 -Kait- - sm. pelle - 17-01-2013 Keegi üldse luges teemat ka? (15-01-2013, 11:42 PM)kait Kirjutas: Mis edasi sai? Muidu SEL ja V12 on väga mõnus kooslus. Kiidan heaks ![]() RE: w140 600SEL V12 1993 -Kait- - kait - 17-01-2013 (16-01-2013, 06:50 PM)2015c Kirjutas: Nivooamordi kohta pakun et regullhoovast on liiga palju peale keeratud, siis ongi kõrge ja liiga jäik. Ise oma autol katsetasin. Peab sinna lingi külge minevat polti lühemaks reguleerima (2x 10mm võtit vaja) siis ta ei pressi nii vara survet taha. Kui hoovastiku lahti saad, tõmbad linki allapoole, peaks rõhk kaduma ja siis istub vedrude peal. Selle ''null'' koha paika saamisega läheb mõned testkorrad, aga palju parem saab. Ja kui kirjutad et paari päevaga kõrgus kaob, siis seda enam olen kindel et just selles asi ongi. See regulaatori varda timmimine ongi esimene asi, mis mul ka meeles mõlkus. Kevade poole hakkan sellega tegelema. (16-01-2013, 01:49 PM)nostromo Kirjutas: Kui Carlssonitest loobuma peaksid anna teada Carlssonite tulevik veel pisut lahtine aga kui ühel päeval viitisin kõik need veljepoldid lahti keerata siis peaks 3 veljel ääred ära poleerima uuesti. (17-01-2013, 03:20 AM)itbilen Kirjutas: Kuidagi harjumata on h6bedane,heleda sisuga kuuesajane. Liiga tavaline tundub.Maitse asi muidugi.. Novott jah....must oleks minu silmis ka ilmselt ideaalne värv. Nahksisude koha pealt on mul kuidagi nii, et kui endal on must, siis tundub heledam ilusam ja vastupidi. Tegelt on hall väga viisakas, kui ikka ilus ja puhas. Mustaga hea lihtne - võid lasta sital koguneda, ei saa arugi, et nahapraugdes huumusekiht juba vahel. Heledam seevastu jätab minu silmis sellise steriilsema mulje. Et neid autosid värvi järgi valida peaks rahakott puuga seljas olema ja ka siis ei pruugi sobivat leida isegi mobile.de-st, rääkimata auto 24-st. Mustal võib veel tulesid tuunida aga hallil masinal sobib minu arust ainult heledamaks tuunimine. Auto müügi hetkeks oli isegi see reflektorliist, mis tulede all, mustaks värvitud. Aga ei hakanud seda puhtaks nühkima kuna seda on korduvalt liimitud ning mitmest kohast katkine. Tagatulede värvimine oli kooliealise idanaabri poolt tehtud tuning, kes müüs oma onu autot. Vot nii! ![]() (17-01-2013, 05:24 AM)sm. pelle Kirjutas: Keegi üldse luges teemat ka? Tekkis ka sama küsimus ![]() RE: w140 600SEL V12 1993 -Kait- - kait - 17-01-2013 Kuna generaator lõpetas töölepingu, siis oleks vaja Bosch 120A generaatorit. Bosch: 0120465013, 0120465014, 0123540003. MB: 0081547302 RE: w140 600SEL V12 1993 -Kait- - itbilen - 17-01-2013 Lase vanale uus sisu panna saad ka garantii ja hoiad ehk ära selleteemalised remondid edaspidi.Paras k.pp ju sellel v12l seal seda vahetada... Eks ta selle lyhise pärast seal aku maha laadiski. RE: w140 600SEL V12 1993 -Kait- - kait - 17-01-2013 (17-01-2013, 05:32 PM)itbilen Kirjutas: Lase vanale uus sisu panna saad ka garantii ja hoiad ehk ära selleteemalised remondid edaspidi.Paras k.pp ju sellel v12l seal seda vahetada... Just. Akut laadis maha, kuna rootormähis oli pingestatud. Generaatorite taastamine ei ole minu jaoks mingi probleem. Asi selles, et staatormähis ning dioodid maksavad omajagu raha nii, et taastatud gen on vaata,et mõistlikum osta. Taastatud ei pidavat aga kestma. Variant on veel osta kasutatud gen ja siis see ära renoveerida(uued laagrid, pingekas, kontaktrõngad) saaks hea. ![]() Generaatori eemaldamine maas oli päris äge......aga tegelikult, ei midagi keerulist. ![]() RE: w140 600SEL V12 1993 -Kait- - kait - 09-02-2013 Täna sai pisut masinat jälle uuritud-puuritud. Panin uue generaatori külge ning vahetasin jahutusvedeliku. Ajaviiteks tegin lähemalt tutvust pagassis olevate juhtplokkide ja pistikute olukorraga ning ka kõrvalistuja jalge ees oleva "elektrikapi" olukorraga. Õnneks ei leidnud oksüdatsiooni jälgi kusagilt. ![]() RE: w140 600SEL V12 1993 -Kait- - Zimmer - 11-02-2013 Mis linnasõidul kütusekulu tuleb? RE: w140 600SEL V12 1993 -Kait- - kait - 11-02-2013 (11-02-2013, 06:47 PM)Zimmer Kirjutas: Mis linnasõidul kütusekulu tuleb? Nohhh..... täpselt pole veel arvestanud aga eks ta kuskil 20l/100km kanti ole. Kui pisut pedaali ka tallata siis kindlalt üle 20l/100km RE: w140 600SEL V12 1993 -Kait- - kait - 21-02-2013 18" veljed müügil!-> http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=30537 RE: w140 600SEL V12 1993 -Kait- - kait - 24-02-2013 Eile sai pisut müratud tagakõlaritega, nendega mis aknalaual. Ostes oli nii, et tagakõlar(id) krõbisesid kui tugevamat madalsagedust vaja toota oli. Hakkasin ükshaaval kõlareid lahti ühendama, et viga lokaliseerida. Üllatuseks kõik krabisesid. Mõtlesin siis, et ju on võimendi viga ja elektrolüüdid kuivand. Sai siis võimendile tehtud korralik lüüdikuur ja tagasi ühendades avastasin, et kurat ikka jamab.....kas tõesti kõik kõlarid rikkis? Juu siis. Eile võtsin kõlarid välja, et uurida, milles viga. Tuli välja, et ilmselt temperatuuri kõikumise ning õhuniiskuse kaasmõjul olid kõik elemendid mingil määral kõveraks tõmbunud, nii, et mähis nühkis vastu südamikku. Natuke tööd ja sai nad siis uuesti paika aetud. Nüüd tagaotsas ka hea puhas heli....jess! ![]() Mõni aeg tagasi avastasin, et parem õhu temp. andur tekitab veakoodi. Võtsin küljest, mõõtsin ja oli tõesti katkestus. Kuna temp andur on oma ehituselt ülilihtne ja andur komponent ise reeglina pommikindel, siis otsustasin asja veits lammutada. Sai siis rauasaega asja lammutatud ja selgus, et anduri komponent on tip-top. Peale pooletunnist jootmist, liimimist ja sulatamist oligi uus, ise tehtud andur olemas koos uue korpuse ja originaalpistikuga. Hiljem lagunes ka vasak ära ja sellega tegin sama.... Eile avastasin, et silberi e-partsi andmetel maksab andur ainult 16€. ![]() RE: w140 600SEL V12 1993 -Kait- - kait - 05-03-2013 Täna sai vahetatud stabika ots. Ootamatult idiootne lahendus, vahetamiseks tuleb eemaldada piduriketas ![]() Sai ka ADS süteemi uuritud ja otsustasin siis seda reguleervarrast timmida. Nii kui 10 võtme külge panin nii mõlemast otsast kapronpuksid kildudeks lendasid ![]() RE: w140 600SEL V12 1993 -Kait- - kait - 20-03-2013 Eile hakkas mingi uus ja huvitav jama. Sõidu ajal viskas eest laetuled põlema, kuigi kõik uksed olid kinni. Täna uurides selgus, et tagaluugi kokku imemine ei taha toimida ja kesklukk ka ei toimi. Uurisin tagant kaitsmeid ja selgus, et nr. 11 20A oli läbi. Panin uue kaitsme sisse ja kesklukk hakkas tööle, lisaks ka tagumise otsa salongi valgustus ja pagassi valgustus. Mingi aja töötas ja klõps, uuesti kaitse läbi ja seekord tuba ka kärsahaisu täis. ![]() Lõhna järgi jälgi ajades jõudsin tagaistme alla. Vaakumpumba mootor oli tulikuum. ![]() Tõin siis pumba tuppa, tõmbasin juppideks ja selgus, et mootor on söestunud. ![]() OK....seega uut mootorit vaja. Seoses sellega hakkas huvitama, et ilmselt peaks sinna kannatama enamus mb-de mootorit panna? Samas 140-l võib tänu vaakumirohkusele ka võimsam mootor olla. Peab seda mootori värki uurima hakkama kuna kogu kupatust ju vaja pole - elektroonika osa tundub ok. Õhku jääb veel küsimus, et miks see üldse juhtus....? ![]() |