01-03-2021, 10:12 PM
Täna oli vaja vedada sodi jäätmejaama ja seetõttu oli vaja viimane istmerida välja võtta. Ei olnud varasemalt väga süvenenud, kuidas istemete kinnitused tehtud on. Arvasin, et tuleb poldid rellakaga lihtsalt läbi lõigata. Õnneks on hipidel nii palju kainet mõistust jagunud, et aftermarket istmete kinnitused on pandud originaalistmekinnituste külge. Käivad nad siis poltidega istmekinnituste poldiavades.
Kui juba poltide keeramiseks läks, tekkis mõte võtta ära ka ülejäänud 2+2 istmed ja proovida, kas õnnestub nad modimata paigutada üksteise vastu nii, et istmete vahele õnnestuks hiljem laud panna. Kahestel istmetele ühised latid kinnituste all ja viimase istmerea omad eraldi. Tõstsime 2 +2 istmekinnituste latid ümber nii, et enne taga olev pool läks ette poole. Testimiseks mahtusid väikse mööndusega ära küll, pärast pean vaid eemaldama juhiistme taguse torudest seinakarkassi. Hetkel käib esimese istmerea taga olev "sang" vastu vaheseina karkassi. Kui sang eemaldada poleks vaja seinakarkassi eemaldagi. Aga see oli mul naguinii plaanis. Mõtetut ballasti kaasa tassida pole vaja.
Ühtlasi mõõtsin täpselt ära katuseraamile paigaldadatava terassi osa. Tuleb tal pikkust 3000 mm ja laiust 1500 mm. Kasutan selleks 120 mm immutatud terassilauda. See tuleb umbes täpselt selline nagu olin oma peas plaaninud. Sama ei saa aga öelda salongi osas plaanituga.
Kui istmete paigutus ja laua asukoht olid paika saanud, hakkasin vaatama voodi osa. Paraku selgus siis tõsiasi, et 3500 mm siseruumi pikkusega ülemäära ruumiga priisata pole ja peab hakkama paika panema prioriteete, mis on seal bussis oluline ja mis mitte.
Olen viimased kolm eelnevat suve veetnud haagisuvilas, kus ruumi üsna lahedalt (6500x2360 mm), kuid reaalselt kasutasin seda pinda vaid magamiseks ja vähemalt üle poole pinnast oli seal naguinii üleliigne. Suvel olen kogu päeva õues ja vajan vaid kohta kus öösel magada saaks, vihmase ilmaga võiks lisaks endale mõned sõbrad sisse mahtuda, kellega koos juttu puhuda ja võibolla ka mõne kaardi- või lauamängu teha. Hommikuti tahaks hambaid ja nägu pesta, võibolla ka tassi kohvi keeta. Ega mul rohkem nagu otseselt vaja olegi. On olemas pidev ligipääs kõikidele muudele mugavustele nagu wc, saun ja köök. Nagu haagissuvila puhul viin ma ka Manivalidi (see sai tema nimeks) suve alguses tema sihtkohta ja sügisel toon Tallinna tagasi. Võimalik, et külastan suvel ka mõnda festivali või kasutan teda vahest kohapeal mõne asja vedamiseks, aga suures plaanis jääb ta mul vaid paikseks suviseks kasutamiseks.
Voodi, istekohad, laud ja kraanikauss peavad olema, kõik muu võib olla. Olemasolevat ruumi tuleb maksimaalselt ära kasutada. Voodi alla tulevad panipaigad. Laua ümber olevate istmete alla ehitan samuti panipaigad. Kraanikauss/töötasapind tuleb üsna väike, küljeuksest sisse tulles paremale, kohe kunde istme taha. Selleks, et vajadusel saaks tagant ka otse rooli minna, plaanin tööpinna osa teha nii, et seda on võimalik kraanikausi poole hingedest(kokku klapitav) üles tõsta. St tavaasendis on seal tööpind, aga kui vaja saab pool tööpinnast üles tõsta ja küljeuksest väljumata ennast rooli libistada. Mitte, et seal selleks ülemäära palju ruumi selleks on, aga saab vast vajadusel hakkama. Meelelahutuseks plaan teler panna lükandukse taha, lae alla. Siis peaks olema nähtavus hea voodist ja ka laua tagant.
Lähima kuu jooksul kasutan teda valdavalt rehvide vedamiseks, sisuga hetkel ei tegele. Sisu poolt hakkan tegema aprillis. Küll aga on plaan lasta haljaks keevituste õmblused ja valmistada bussi nina värvimiseks ette. Lähipäevade ilmad peaksid olema soojad ja kuivad, ideaalne neid töid väljas teha. Materjalid selleks on kõik olemas. Erinevalt Frankist plaanin Manivaldi punase nina seekord ise ära värvida. Kui vaba aega jagub ja isu ära ei kao teen ka terassi lähimate nädalate jooksul valmis. Mais viin bussi Pärnu ära.
Kui juba poltide keeramiseks läks, tekkis mõte võtta ära ka ülejäänud 2+2 istmed ja proovida, kas õnnestub nad modimata paigutada üksteise vastu nii, et istmete vahele õnnestuks hiljem laud panna. Kahestel istmetele ühised latid kinnituste all ja viimase istmerea omad eraldi. Tõstsime 2 +2 istmekinnituste latid ümber nii, et enne taga olev pool läks ette poole. Testimiseks mahtusid väikse mööndusega ära küll, pärast pean vaid eemaldama juhiistme taguse torudest seinakarkassi. Hetkel käib esimese istmerea taga olev "sang" vastu vaheseina karkassi. Kui sang eemaldada poleks vaja seinakarkassi eemaldagi. Aga see oli mul naguinii plaanis. Mõtetut ballasti kaasa tassida pole vaja.
Ühtlasi mõõtsin täpselt ära katuseraamile paigaldadatava terassi osa. Tuleb tal pikkust 3000 mm ja laiust 1500 mm. Kasutan selleks 120 mm immutatud terassilauda. See tuleb umbes täpselt selline nagu olin oma peas plaaninud. Sama ei saa aga öelda salongi osas plaanituga.
Kui istmete paigutus ja laua asukoht olid paika saanud, hakkasin vaatama voodi osa. Paraku selgus siis tõsiasi, et 3500 mm siseruumi pikkusega ülemäära ruumiga priisata pole ja peab hakkama paika panema prioriteete, mis on seal bussis oluline ja mis mitte.
Olen viimased kolm eelnevat suve veetnud haagisuvilas, kus ruumi üsna lahedalt (6500x2360 mm), kuid reaalselt kasutasin seda pinda vaid magamiseks ja vähemalt üle poole pinnast oli seal naguinii üleliigne. Suvel olen kogu päeva õues ja vajan vaid kohta kus öösel magada saaks, vihmase ilmaga võiks lisaks endale mõned sõbrad sisse mahtuda, kellega koos juttu puhuda ja võibolla ka mõne kaardi- või lauamängu teha. Hommikuti tahaks hambaid ja nägu pesta, võibolla ka tassi kohvi keeta. Ega mul rohkem nagu otseselt vaja olegi. On olemas pidev ligipääs kõikidele muudele mugavustele nagu wc, saun ja köök. Nagu haagissuvila puhul viin ma ka Manivalidi (see sai tema nimeks) suve alguses tema sihtkohta ja sügisel toon Tallinna tagasi. Võimalik, et külastan suvel ka mõnda festivali või kasutan teda vahest kohapeal mõne asja vedamiseks, aga suures plaanis jääb ta mul vaid paikseks suviseks kasutamiseks.
Voodi, istekohad, laud ja kraanikauss peavad olema, kõik muu võib olla. Olemasolevat ruumi tuleb maksimaalselt ära kasutada. Voodi alla tulevad panipaigad. Laua ümber olevate istmete alla ehitan samuti panipaigad. Kraanikauss/töötasapind tuleb üsna väike, küljeuksest sisse tulles paremale, kohe kunde istme taha. Selleks, et vajadusel saaks tagant ka otse rooli minna, plaanin tööpinna osa teha nii, et seda on võimalik kraanikausi poole hingedest(kokku klapitav) üles tõsta. St tavaasendis on seal tööpind, aga kui vaja saab pool tööpinnast üles tõsta ja küljeuksest väljumata ennast rooli libistada. Mitte, et seal selleks ülemäära palju ruumi selleks on, aga saab vast vajadusel hakkama. Meelelahutuseks plaan teler panna lükandukse taha, lae alla. Siis peaks olema nähtavus hea voodist ja ka laua tagant.
Lähima kuu jooksul kasutan teda valdavalt rehvide vedamiseks, sisuga hetkel ei tegele. Sisu poolt hakkan tegema aprillis. Küll aga on plaan lasta haljaks keevituste õmblused ja valmistada bussi nina värvimiseks ette. Lähipäevade ilmad peaksid olema soojad ja kuivad, ideaalne neid töid väljas teha. Materjalid selleks on kõik olemas. Erinevalt Frankist plaanin Manivaldi punase nina seekord ise ära värvida. Kui vaba aega jagub ja isu ära ei kao teen ka terassi lähimate nädalate jooksul valmis. Mais viin bussi Pärnu ära.