Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
MB 310 D buss - 1988 - Arkadi.T - LUKKU! - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Huviliste autod (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=122)
+--- Teema: MB 310 D buss - 1988 - Arkadi.T - LUKKU! (/showthread.php?tid=51903)

Lehed: 1 2 3


MB 310 D buss - 1988 - Arkadi.T - LUKKU! - Arkadi.T - 05-01-2021

Otsustasin siia teema teha, et saada hüva nõu ja eks natuke ka sellepärast, et pärast endal hea vaadata, mida millal ja kuidas tehtud sai.
Sai maha müüdud varasemateks suvisteks elamiseks olnud 15m2 haagissuvila, kuna sain aru, et reaalselt käin seal vaid magamas suvel ja lisaks oli selle tarimine kaks korda aastas üsna tüütu. Vajasin midagi kompaktsemat, mida saaksin vajadusel ilma suuri ettevalmistusi tegemata viia kuhu tahan.

Uurisin üsna pikalt erinevaid varjante, mis minu vajadustele vastaks ja sõelale jäi esialgu kaks varjanti. Kas keskmise kerepikkusega kõrge Sprinter või siis vana DHL furgoon Sprinter. Klassikaliste kaubikute valik on üsna suur, mulle meeldis oluliselt rohkem postiauto mõte. Detsembris oli üks postikas müügis, kirjutasin müüjale, aga ta ei vastanud mulle. Mingi aeg hiljem võtsin uuesti temaga ühendust ja sain teada, et see postikas juba läinud. Aasta alguses pidi tulema müüki uus, kuid sellele oli juba mitu tahtjat. Sai mangutud küll, et äkki ikka kuidagi saaksin endale selle, tuleks kuhu vaja, millal vaja ja ei noriks ka vigade üle.

Leppisime kokku, et aasta algul suhtleme uuesti sellel teemal. Samal ajal üritasin maha müüa oma w123, seega hoidsin erinevatel portaalidel pidevalt silma peal. Märkasin juba varem, et müügis oli üks vanem MB buss, mille esiosa vajab pisut timmimist. Kuna hind oli ka alla läinud, käisin seda ilma omanikuta Lennusadamas vahtimas ja mõtlemas, kas see võiks olla midagi mulle.

Jõudsin seda mitu korda vaatamas käia ja mõte sellise bussi ümberehitamisest enda tarbeks hakkas aina rohkem mulle meeldima. Kere oli üsna heas seisus, oli varem juba midagi tehtud, vaja oli tegeleda vaid esiosa roostega ja pisut tagumise numbripaneeli juures.
Kõrge vers, st saab püsti seista sees ja lisaks katuseraam, mille oleksin pidanud igaljuhul hankima oma projekti jaoks. Katusepinna kasutamine ja sellega kasutuspinna maksimaliseerimine uue projektiga oli plaanis juba siis kui haagissuvilat müüma hakkasin.

Leppisin siis omanikuga kohtumise kokku, käisin seda veel korra vaatamas ja proovimas. Tegime diili, et sõidab sellega ise minu tööjuurde ja kuna teel sinna see laiali ei lagunenud, siis ka kaup sai tehtud. Ilmselgelt jäi DHL Sprinteri plaan katki. 

Buss siis ise 1988 aasta oma, Rootsist siia toodud. Moto 2.4 diisel, käigukast manuaal. Armatuuris on automaatkasti näidikud, kui õnnestub kuskilt atm kasti kompott mõistliku hinnaga leida teeks hea meelega selle automaadiks. Selle pikka käigukagi hoovaga rappimine on paras tüütus. Kuskilt lugesin välja, et tehasest tuli see auto välja 2.3 bens automaadina. Tundub, et on olunud varem kas lennujaama või tuletõrje sõiduk. Viiteid eriotstarbelise kasutuse kohta oli mitmeid. Eestis ümber ehitatud 9 kohalliseks ja see ka passis ilusti kirjas. Olemas ahjud ees ja taga. Tähelepanu vajas soetamisel kojameeste süsteem ja pisut plekitöid esiosas. Plekid tulid bussiga kaasa. Tellisin lisaks: uus esivõre, suunatulede raamid, tagastange otsaplastikud, uued tagatuled, kütepaagi korgi ja mingeid pudinaid veel.

Kuna mul üks võlur olemas, kes Audi Coupe B2 puhul suutis sellest roostehunnikust korraliku auto välja voolida, siis ei olnudki küsimust, tuleb buss kohe talle anda. Kõne talle soetuse päeva (pühap) ja juba esmapäeval oli ta Tallinnas kohal seda üle vaatamas.
Ta jätis enda auto mulle tööjuurde ja sõitis minu bussiga koju. Täna lõikas eest roostes osad ära ja homme peaks remondiplekid kõikide märkide järgi küljes olema. Lisaks teeb korda ka esitiiva kaared. Kui buss valmis, sõidab tagasi Tallinna ja uuesti koju sõidab juba minu w123ga, et panna sellele uued tiivad, uued küljekarbid ja tagakoopa kaared. W123 kohta teen ilmselt hiljem ka eraldi teema. Loobusin plaanist see maha müüa, jääb minu igapäevasõidukiks edasi.

Minu plaanid on siis selle bussiga järgmised. Katusele tuleb terass. Hea tsillida ja päikest võtta kui ma juhuslikult olen sellega läinud mujale, kui mu tavapärane suvine töötamis/puhkamiskoht on. Algselt mõtlesin,et panen tagauksele redeli, kuid olen tänaseks mõelnud, et kui katuseluuk käib lahti, hakkab katuselepääs olema sellel bussil siiski salongist, kasutades selleks kerget alumiiniumredelit. Hea hommikukohvi katusel trimbata.

Tagumised istmed lähevad välja, jätan vaid kaks istet ette. Kinnitused jäävad, kui vaja saab alati tagasi visata.
Paraku on üleeelmised omanikud üritanud sellest bussist teha ratasetel bordelli. Laepolster on värvitud kuldseks, seinapolstrid üle liimitud mingi punase karvase roppusega. See ei saa kindasti nii jääda. Läheb siis seina ja lakke kas vineer või siis laudis. Taha ehitan voodi ja kuna olen ise lühike (175 cm) saan selle panna risti nii, et see ei võta ära kogu bussi põrandapinda. Voodi alla siis tagauste poole väike kolakamber ja salongi töötasapind valamu ja kappidega. Vesi tuleb, sest hommikuti tahaks ikka nägu ja hambaid pesta ilma kuudist välja ronimata. Dushi ja wc´d ei tule, kuna valdavalt paiknen sellega kohas, kus kõik need juba olemas on. Kindasti teler, et Netflixi vaadata ja konsooli mängida. Vaikselt mõlgutan mõtteid ka võrkkiigest, eks näis kas see idee ka reaalselt tehtav on.

Hetkel vist aitab kah, lisan mõned pildid ja listi lisavarustuse koodidest.

Code Description
000 No code designation available
099 No code designation available
B06 No code designation available
B35 No code designation available
B58 No code designation available
C42 No code designation available
C47 H.D. SHOCK ABSORBERS
C72 BUMPERS/BUMPER-CORNERS PAINTED PURE WHITE DB 9678
D02 No code designation available
E21 H.D. BATTERY 88 AH
E51 SHORT-RANGE INTERFERENCE SUPPRESSION
E81 No code designation available
E83 No code designation available
F40 WINDSHIELD, LAMINATED GLASS, CLEAR
F46 HEADLAMP WIPER/WASHER
F83 REARVIEW MIRROR, EG NOT HEATED
G40 No code designation available
H16 No code designation available
L01 No code designation available
L04 AUTOMATIC DAY DRIVING LIGHT
L12 No code designation available
L94 ELIMINATION OF PARKING LIGHT
M34 ALTERNATOR 14 V / 80 A
S04 PASSENGER SEAT (STANDARD SEAT)
S30 HEAD RESTRAINT FOR DRIVER SEAT
S32 HEAD RESTRAINT FOR PASSENGER SEAT
S68 No code designation available
S69 No code designation available
T17 No code designation available
X03 No code designation available
X50 NOTICE PLATES AND PRINTED MATTER IN SWEDISH
Y68 PAINT CONSERVATION
Z99 ORDER AS PER DETAILED DESCRIPTION

[Pilt: 133605165-1942007452618006-3163327696340111917-n.jpg]

[Pilt: 134111950-420591685659526-4354954960418886825-n.jpg]

[Pilt: 134150597-443903296632669-2470555770956176372-n.jpg]

[Pilt: 135017090-162943498499806-8240874469080759854-n.jpg]

[Pilt: 135203020-2704344036481394-382188647929909777-n.jpg]

[Pilt: 135601160-903770670363808-7017716244756087956-n.jpg]

[Pilt: 135656774-397984694641477-1389998981685250961-n.jpg]

[Pilt: 135737810-1398884957117743-7174104384941330514-n.jpg]

[Pilt: 135739381-4901629573243405-7584427182943114199-n.jpg]

[Pilt: 135813413-2563794747078600-5947966080747743025-n.jpg]


RE: MB 310 D buss - v6sa - 06-01-2021

Kabe wärk. Kannatlikkust, et pealehakkamine ei lahtuks.

Oled kindel, et katuseluugist reaalselt käima mahub?

Üks 2,3 bens komplekt koos automaatkastiga on saadavalWinkt kui on tahtmine pealeolev lärmakas jõuetus asendada originaalse ja vaiksema jõuetusega.

Või siis pisuke turbo ja suur vahejahti ja Dieselmekeni pump...


RE: MB 310 D buss - Arkadi.T - 08-01-2021

(06-01-2021, 02:44 PM)v6sa Kirjutas: Kabe wärk. Kannatlikkust, et pealehakkamine ei lahtuks.

Oled kindel, et katuseluugist reaalselt käima mahub?

Üks 2,3 bens komplekt koos automaatkastiga on saadavalWinkt kui on tahtmine pealeolev lärmakas jõuetus asendada originaalse ja vaiksema jõuetusega.

Või siis pisuke turbo ja suur vahejahti ja Dieselmekeni pump...


Kannatlikus ei ole kindlasti minu tugevaim külg, aga mul on usku, et saab hooaja alguseks valmis küll.
Kõik tellitud bussi jupid on kohal, keevitused tehtud ja nädala alguses kui buss Tallinnas tagasi, värvin ka esiosa ära. 
Lootust, et luugist läbi mahun on, kuigi nüüd hakkasin juba ise pisut kahtlema. Eks paistab, äkki peab pist trenni tegema,
et võõkoht takistuseks ei saaks.

Kui sul on full set moto ja kasti osas, siis huvitab mõistliku hinna korral mind küll see. Turbotada ei viitsi, kõik mu Mersud on vanad ja aeglased. Kiiresti sõitmiseks teised autod. Paar pilti töökäigust ka, linnas teeme korraliku eeltöö värvile ka ära. 

[Pilt: 136648649-1023589214806470-187218373474253795-n.jpg]

[Pilt: 136922556-133849471798532-3742616815352799899-n.jpg]

[Pilt: 136965846-888075095336042-4268085159388159098-n.jpg]

[Pilt: 137098082-1853142031527489-349906093087267100-n.jpg]


RE: MB 310 D buss - v6sa - 08-01-2021

Üks S123 on veel mootoriga tõesti. Seisukord vajab selgitamist. Kui see on mootor, siis 300.- (200.- pada ja 100.- käigukast). Kui pada on remonditoorik, siis 75.- paja eest.

R6 pada sina vist ei mahu? Üks säärane on mul ka ideeliselt üleSmile

Samas - Mercedes-Benz kaubik peab ikka tiksumaWink Hents paneb selle kah lendama raha eest. Toorikut on, see malmpada elab peaaeagu kõik üle.

Turuplatsile tuli just üks punnsilm müüki - sealt saad wihase paja. Suti elektrit tuleb küll vedada.


RE: MB 310 D buss - Arkadi.T - 08-01-2021

(08-01-2021, 10:37 PM)v6sa Kirjutas: Üks S123 on veel mootoriga tõesti. Seisukord vajab selgitamist. Kui see on mootor, siis 300.- (200.- pada ja 100.- käigukast). Kui pada on remonditoorik, siis 75.- paja eest.

R6 pada sina vist ei mahu? Üks säärane on mul ka ideeliselt üleSmile

Samas - Mercedes-Benz kaubik peab ikka tiksumaWink Hents paneb selle kah lendama raha eest. Toorikut on, see malmpada elab peaaeagu kõik üle.

Turuplatsile tuli just üks punnsilm müüki - sealt saad wihase paja. Suti elektrit tuleb küll vedada.

Ma saadan w123 varsti keretöödese ära, siis aega mõelda bussi näppides, kas ja mida sinna üldse panna on mõtet.
Võibolla on mõistlik olemasolevale motole tomastkast külge toppida, võibolla võiks kõik välja vahetada or teha mitte midagi. Eks paistab.


RE: MB 310 D buss - 1988 - Arkadi.T - Arkadi.T - 14-01-2021

Sain lõpuks uue esivõre ja suunatulede "prilliraamid" kätte. Samuti peaks lähiajal saabuma märk esivõrele. Kui suurem lumi läinud, hakkab väljast timmima, seniks aga võttan ette sisu ja vaatan mis üllatusi selle eemaldamine mulle pakub.

[Pilt: IMG-20210114-110725.jpg]


RE: MB 310 D buss - 1988 - Arkadi.T - Mike22 - 15-01-2021

Lahe värk!


RE: MB 310 D buss - 1988 - Arkadi.T - Arkadi.T - 15-01-2021

(15-01-2021, 12:15 AM)Mike22 Kirjutas: Lahe värk!

Hetkel jahe, lahe hakkab suvel olema Wink
[Pilt: 90633585-10158090093186670-7415460194177515520-o.jpg]


RE: MB 310 D buss - 1988 - Arkadi.T - Arkadi.T - 22-01-2021

Buss pole veel endale nime saanud, kuid viimase paari päeva jooksul olen ma hakkanud teda vanaks tänamatuks lirvaks kutsuma. Olen eemaldanud seinapaneelidelt punase karvkatte, et too vähem bordelli meenutaks ja lükanud eest kuldsed kaardinad, kuna päevavalgust on olnud hädasti vaja. Nimelt hakkasin paigutama bussile uut raadiot, mille käigus loomulikult ei pidanud vajalikuks juhtmekimpu isoleerida ja kui raadio testiks pesasse tagasi lükkasin käis plaks ja vool raadiost kadunud. Lisaks raadiole pole voolu tagumisel töötulel, salongivalgustusel, salongiahjudel ja eelsüüteküünaldel. Ehk kõigile nendel asjadel, mida sellel autol tehasest välja veeredes küljes polnud. Olen üritanud ise ja Janno abil leida üles viga, kuid siiani tulutult. Kaitsmete klemmid üle käidud, testitud nii testeri kui lambiga, kõik uued kaitsemed pandud kuid lahendusele lähemale pole ikka veel jõudnud. Otsinud lahendust bussist sees, bussi alt, kapoti alt aga siiani ei midagi. Usun, et probleemi põhjuse üks osa on armatuuris olevate nuppude Rootsis tehtud lahendus ja teine osa juhtmete kemüüse juhiistme all aku juures. Esmapäeva õhtul peaks tulema Mihkel Remost ja näitama, miks tal nii pikad järjekorrad on ja tegema enda maagiat. Võimalusl lahendame ka suretuse vaakumklapi häda ära. Usun, et saame asja korda.

Nina on küljes, kuid vajab pisut veel paika ajamist. On olemas ka originaal tuledepesurid, uued "suundade prillid" kuid need paneb külge siis kui ÜV käes, enne ei viitsi pseudoprobleemidega tegelda. Tundub, et pesu pole ta aastaid saanud, hetkel näeb ta ikka välja suht rääbis. Kuna buss on koos katuseraamiga koos 2.75 kõrge, siis ei ole meil võimalik seda ka enda pesulasse ajada. Kui plussi kauem hoiab, peseme ta ka korralikult õues ära. Värvime soojemate ilmadega ta ka ise ära, seniks jääb krundituna ootele. Vast saab paremaks ka selle üldmuje.


[Pilt: 140638436-717092605632935-6588578215053206667-n.jpg]

[Pilt: 141610776-183600183547939-4608775940222438120-n.jpg]

[Pilt: 140399417-122893039695050-6734238215555119815-n.jpg]
[Pilt: 141340969-415026603038898-8479206460545100859-n.jpg]
[Pilt: 140557073-457399932088502-5697686973969691862-n.jpg][Pilt: 139780415-883281699155428-6642185340106118393-n.jpg]

Et elu liiga magus ei tunduks, näpiks see nv Fiati ka pisut.


RE: MB 310 D buss - 1988 - Arkadi.T - v6sa - 23-01-2021

Elektriga on asi lihtne: hakkad aga tagantpoolt minema ja ühel hetkel jõuad kärsanud kohani.

Mis wärk seiskamisklapiga on? Ei seisa?


RE: MB 310 D buss - 1988 - Arkadi.T - Arkadi.T - 25-01-2021

(23-01-2021, 09:58 PM)v6sa Kirjutas: Elektriga on asi lihtne: hakkad aga tagantpoolt minema ja ühel hetkel jõuad kärsanud kohani.

Mis wärk seiskamisklapiga on? Ei seisa?

See oli hea soovitus, kuna elekrikut saada ei õnnestunud, oodata enam ei viitsinud (üks lubas järgmine nädal tulla) võtsingi vastavalt soovitusele ette. Rootslased olid juhiistme alla peitnud veel terve posu juhtmeid ja kaitsmeid. Sai läbi põlenud kaitse üles leitud (30A) ja välja vahetatud. Samuti sai lahenduse süüte vaakumpumba probleem, nimelt oli voolik ise lahti. Peale vooliku ühendamist pumbaga sai see probleem lahenduse ja nüüd saab ka võtmest süüte välja keerata.

Panin raadio sisse, ühendasin selle ühe vanakooli kõlariga ka ära, nüüd siis ka muusika olemas. Olin juba plaanimas ÜV poole sõitu kui tuli välja, et lodeva käiguvahetuse ja minu agresiivse käiguvahetustehnika tõttu ei põlenud enam tagurdustuli. Käigukangiga mängides mingi nurga alt korraks näitas ja siis jälle mitte. Käiguvahetus oli enivei ikka ilge piin, mistõttu tuli leida garaaz, kuhu 2.75 m buss sisse mahuks. Leidsin sellise koha, homme hommikul võetakse ette. Kui kõik hästi läheb ja viga vaid hoovastiku ja lüliti timmimises, saab homme minna ülevaatust tegema.

Olenemata kas ÜV saan läbi või mitte, panen homme ka esitulede pesurid külge. Ahju osas sain oma keevitusguruga kokkuleppe, et teeb selle mulle ise, kasutame selleks 11 kg gaasiballoni.


RE: MB 310 D buss - 1988 - Arkadi.T - Arkadi.T - 02-02-2021

Pole bussi kohta kirjutanud, aga nüüd juba võib kuna ühtetteist on ka toimunud. Sai ära pestud ta seest ja väljast. Välja visatud karvased seinapeneelid ja vaipkate põrandalt. Näeb oluliselt parem välja. ÜV`d ei õnnetustunud temaga paraku läbida, kuna oli kolm olulist viga. Heitgaasid (vaid törts diislit, külm mootor ja ilmselt paagi põhjas mingi vana roppus), vasak tagumine pidur ja esilaternate valgusnurk. Tagumised pidurid ei võtnud piisavalt ühtlaselt. Sai kokku ja lahti võetud, aga ei suutnud viga tuvastada. Sai määret lisatud ja sõitsin edasi. Alles peale seda kui kesklinnas kohapealt enam kõrvalise abita ära ei õnnestunud sõita oli selge, et midagi ikka on viga seal. Tursked tüübid lükkasid tagant ja paigalt ma sellega liikuma ka sain.
Uuesti lahti võttes selgus, et üks jupp mis muidu klotsi taga peidus on ikka puruks. Sai siis kallis 5 eurine komplekt hangitud ja külge pandud. Tunde järgi ütleks, et sai üsna hea.
Panin paagi värsket diislit täis, lisasin suitsu vähendavat lisandit ja otsustasin temaga vähe ringi sõita, saamaks CO osa korda. Kõik tore, juhtivaus hea, pidurdas ka normaalselt. Sõitsin mitu päeva muretult lumes ringi, toss ei olnud enam nii hingemattev ja ka pingutades enam musta ei visanud.  Kuni oli vaja vähe asju kolida ja ühel kesklinna kitsal tänaval tuli parkimiseks läbi maja ees asuva lumehunniku sõita. Asjad aetud, aeg ära sõita, aga võta näpust,  autot hangest kätte ei saa. Sai siis edasi tagasi käiguga jebitud üsna pikalt, kuniks naabrid appi tulid ja välja aitasid lükata.
Külmunud lumehangest läbi tuistaes oli kohe kuulda, et hääl on kahtlane. Sai tee äärde võetud ja auto alla vaadatud. Summuti suka ja püti vahelt lahti. No, mis siin ikka, sõidan oma sõidud ära ja homme(st täna keevitab kokku). Sõidan siis poe poole, kui tunnen, et siduripedaal pehme all. Ok, sõit sai läbi häda tehtud, käiguvahetus oli koheselt kahtlane ja käigud ei tahtnud väga sisse minna. Arvasin,  et ilmselt intensiivse käiguvahetuse peale (R-1-R-2-R)tapsin siduri ära. Hommikul teel tööle oli asi väga hull. Sõit kesklinnast Telliskivi poole sai tehtud nii, et käik sisse, siis süüdet ja nii 1 käiguga põristades 6 km. Kui kellelgile teel ette jäin, siis sorry!
Buss tõstukile ja esimese asjana vaatasime kapoti alt mahlade taseme üle. Tundus, et alla normi ja valasime lisaks. Sidurit tallates selgus, et lekib vedeliku, tihendid täiesti sodid. Sai tellitud kallis rem komplekt hinnaga 6 eur, homme paneme külge ja loodame, et siis on asi korras. Loodan, et jõudnud kastile, ega sidurile väga liiga teha. Loodan, et see varasem "lodeva käiguvahetuse" tunne ja kohati käigu mittevõtmine oli seotud varasema kerge lekkega tihendi vahelt. Kui sellega veab ja probleem saab lahenduse, siis reguleerin esituled paika ja läheb teeb üv kohe ära. 
Sõitsin muidu sellega ikka pea nädala jagu igapäevaelt ja peaks ütlema, et pole üldse hull. Arvasin, et see 2.4D ei liigu absoluutselt, aga linnas kuni 50 km tunnis saab hakkama küll. Maanteel möödasõitu ilmselt siiski teha sellega ei julgeks. Roolivõimu tal pole, aga ütleks, et sellega VS roolivõimuta Kadett GSI on buss ikka oluliselt paremini käideldav igapäevasõidukina.
Samal ajal kui buss rem komplekti ootel oli värvisin aerosooliga kiirelt veljed ära. Näeb tiba parem välja. Hiljem kui kõik timm, saadab veljed liivapritsi ja värvib korralikult ära.

Loodan, et lähiajal saab hakata tegelema ka sisu poolega. Svensonid on talle mingit soojustusmaterjali seinte ja uste sisse juba lisanud. Mingi villa moodi asi mis kile sisse pakitud. Näeb üllatavalt ok välja. Eks uurib hiljem millega tegu ja kas saab seda ka osaliselt taaskasutada. Ise mõtlesin kasutada midagi sellist: https://www.noortehnik.ee/stp-splen08-summutusmaterjal/ , ruumi jääks piisavalt ka Svensonite villapatjade jaoks.

[Pilt: parandus1.jpg]

[Pilt: parandus2.jpg]

[Pilt: parandus3.jpg]

[Pilt: parandus4.jpg]

[Pilt: parandus5.jpg]


RE: MB 310 D buss - 1988 - Arkadi.T - jansa - 02-02-2021

Tõstuki peale küll, aga kuskõrgele te ta tõstsite siis Big Grin
Rattad said maast lahti ikka?


RE: MB 310 D buss - 1988 - Arkadi.T - v6sa - 03-02-2021

Sinu buss on siis esimene, mis CO tõttu on tagasi kutsutud. Tavaliselt kutsutakse tahmasuse ehk K-arvu tõttuSmile

Trummelpiduritel on efektiivsuse jaoks oluline, et klotside ja trumli raadiused oleks samad. Ehk klotsivahetus ei too tingimata uusi pidurieid. Kasuta seda teadmist siis, kui stendil ikka efektiivsust kätte ei saa. No ehk saad, kuna klotsid jäid ju samadesse trumlitesse, millega nad on kokku kulunud.
Klotside automaatregulaatori panid ka ikka liikuma?

Nagu kõigi teiste alamotoriseeritud autodega, nii ka sellega põhineb õnnestunud möödasõit maanteel täielikul üllatusel: tuled tagant lennuga ja põikad mööda. Kiirendamiseks vajaliku pikkusega  sirgeid leidub meil vaid loetud kohtades.


RE: MB 310 D buss - 1988 - Arkadi.T - Lembit - 03-02-2021

(03-02-2021, 09:58 AM)v6sa Kirjutas: Nagu kõigi teiste alamotoriseeritud autodega, nii ka sellega põhineb õnnestunud möödasõit maanteel täielikul üllatusel: tuled tagant lennuga ja põikad mööda. Kiirendamiseks vajaliku pikkusega  sirgeid leidub meil vaid loetud kohtades.
Tallinna ja Pärnu vahel on ca 3 sirget, kus on võimalik "ilma üllatuseta" möödasõitu teha. Kui saad kaugsõidu bussile sappa, siis saab ka 100+ kiiruse kätte Wink
Möödasõitu muidugi niimoodi bussi sabas ei ole mõistlik teha Smile


RE: MB 310 D buss - 1988 - Arkadi.T - Arkadi.T - 03-02-2021

(02-02-2021, 11:07 PM)jansa Kirjutas: Tõstuki peale küll, aga kuskõrgele te ta tõstsite siis Big Grin
Rattad said maast lahti ikka?

Pool meetrit vast saab, rohkem pole vajagi. Uksest sisse saamiseks tuli tagumised rehvid pooltühjaks lasta. Kõik timm!

Teemest tellitud rem komplekt täna kohale ei jõudnud, seega äkki homme.

ÜV faili sõnastus oli siis järgmine: Suitsus ületab nõuetega ettenähtud piirväärtused. Lubatud oli vist 2.5 bussil näitas 3.5. Poteito, potato Big Grin
Pidurite osas trummel ja klotsid samad, seega seal mingit muutust pole, regulaator toimib ka. Klotsid ise suht värsked all, terve ring mõni tuhat tagasi vahetatud, ette ka uued piduritorud pandud. Tõehetk saabub ülevaatusel. Isegi kui failin siis iga järgmine ÜV vaid 5 eur, kuniks korda saab. Vajadusel võtan tööriistad ja tungi kaasa ja timmin ÜV uksetaga kuniks korras on. Aega mul sellega tegelemiseks jagub. 

Mis ma sellega ikka kihutan, enda ja teiste eludega asjata riskin. Möödasõitudeks teised autod olemas. Kevadel sõidan Pärnu ja sügisel Tallinn tagasi. Paar tundi per ots mul aega ikka on. 

Suvel ma tegin oma W123 ga sellist möödasõitu "ühes loetud kohas" Pärnu mnt suunaga Tallinn, kuni käis ootamatu klõpsatus. 20 km hiljem võeti maha ja miilitsa esimesed sõnad olid, kuhu siis nii vana autoga kiire oli. Üllatus misugune Smile Lootsin, et halastavad, kuna rikkumisi all polnud, aga võta näpust 50 eur voucheri sain hoopis.


RE: MB 310 D buss - 1988 - Arkadi.T - Arkadi.T - 06-02-2021

Sidur ja kast timm, piisas remontkomplektist ja pidurivedeliku lisamisest. Buss sõidab, aga mitte nii nagu ÜV omad seda sooviks. Vaatamata sellele,  et tagupiduri töösilinder ära vahetati ja sõites sellega pea 250 km kõik ok tundus, andis midagi ÜV punktis vasaku tagaratta juures piduritesti ajal saba. Väidavad, et pidur jääb peale, kuigi ratas käis visuaalselt takistusteta ringi ja ka sõidu ajal mingit otsest takistust tunda pole,  ka pidurades ei kisu või käitu kuidagi imelikult. Samas, velg ise soe,  soojem kui parem ratas. Eks kisume esmapäeval taas laiali ja vaatame mis siis seekord 33 aastat vanal bussil häda. Kahtlustan,  et äkki seekord siis käsipiduriga seotud midagi, äkki jääb peale vasak pool või siis ikkagi regulaatorit vaja timmida vähemaks. Sest ega seal taga piduri juures väga detaile pole mis blokeerimist põhjustada saaks. Trummli ääred sai ka juba maha käiatud,  alles jäävad töösilinder(vahetatud), regulaator ja klotsid. Muidu läheks lihtsama vastupanu teed ja vahetaks üldse kõik tagasilla piduridetailid lihtsalt välja, aga failisin ka heitgaasidega. Enne kui pole selge, mis häda nendega on pole ilmselt pointi uusi juppe külge ka toppida.  Ühesõnaga kasutanud üsna mitmeid tossuvähendajaid, paak täis värsket biolisandivabat Alexela diislit ja mootorile ka kõvasti pööret antud. Aga näit 3.74 peal,  lubatud 2.5 asemel. Muidu vingu väga viskagi, aga kõrgematel pööretel on viskab pisut musta. Minu arust pole asi üldse hull,  linn täis 15 aasta vanu Audisid ja VW mis poole hullemat asja välja ajavad,  aga sõidavad,  ju siis saavad ikka kuskil läbi nendega.  Kui keegi oskab soovitada mõnda head vanakooli Mercedes-Benz diiselmootori asjatundjat Tallinnas, kes asja üle vaataks ja selle eest teenuse eest uue auto hinda ei küsi,  oleks jube tänulik. Hetkel sõidan tuima näoga temaga ringi, kuniks Frank värvitud saab ja kui kinni peetakse olen just ülevaatusele minemas Big Grin

Puudu oli ka ka üks radika puks/kinnitustihend, mille sain Silberist hinnaga 9 raha ja tarne 21 tunniga. Pole paha!
[Pilt: IMG-20210204-103047.jpg]


[Pilt: IMG-20210204-160445.jpg]

[Pilt: IMG-20210204-120218.jpg]

[Pilt: IMG-20210205-122716.jpg]


RE: MB 310 D buss - 1988 - Arkadi.T - Eero_S - 07-02-2021

Proovi Neste MY'd tankida. Mul hetkel üks 2.5 hitler mootoriga Audi, peale pikka seismist, kui mootor täielikult maha jahtunud, siis viskab tavalise/Pro Dieseliga korraliku sinise välja, ilmselt mõni pihusti ots veits kutu või eelsüüteküünal ära(ca 1min tühikäigul käimist ja kaob suits ära või kui 4-5 korda eelsüüdet anda, siis suitseb ka vähem), samas, kui MY'd tankida, siis olen ühe korra suure külmaga kerget sinist näinud, mis põhimõtteliselt kohe kadus.
Sama autoga oli mul ka ÜV'ga probleeme, esimesel katsel kukkusin tahmasusega läbi, teisel katsel panin Sauelt 100'ga 4'nda käiguga Lasnamäele ÜV'd tegema ja sain läbi


RE: MB 310 D buss - 1988 - Arkadi.T - Arkadi.T - 09-02-2021

Bussist siis nii palju, et tellisin ära uue parema esitule, mille reguleerimisvardad olid murdunud. Nüüd ei tohiks olla probleeme sellega enam. Selgus ka piduriprobleemi põhjus, milleks oli käsipiduri tross, mis muidu küll toimib, aga jõuga lõppu kangutades ei taha tagasi minna ja seetõttu ka ratas blokeerub. Ise sain igapäevaselt sellega sõites ilusti hakkama, ka kässarit kasutasin iga päev. ÜV ahvidel ikka vaja jõuga kõike teha, normaalselt ei oska 33 aastat vana sõidukiga käituda, samamoodi, nagu ka kohapealt paigalt võtta. Umbes 25 aastane ülevaataja ei uskunud, et esimene käik alla käib. Lase siis sellistel tehniline hinnang anda, kui ei tüüp oska kohapealt äragi sõita sellega Big Grin

Enivei uus kässaritross ka tellitud, kui ära vahetab vaatab ka mõlema ratta piduriregulaatorid üle. Äkki uue trossiga ei suuda nad midagi p_rse keerata.

Ja heitgaasid...Viisin kontrolli väga kõlavaga nimega autobutiiki Mati ja Sergei autotöökoda. Valiku tegin kuna reklaamivad ennast kui diisligurusid. Peale paari tundi anti teada, et pooltes silindrites kompresioon madalam kui peaks ja põhjuseks siis pihustid. Rääkisin ära, et vaja ÜV jaoks korda saada, mille peale pakuti võluvedeliku, mis kõik mu mured lahendab. Maksab see 0.5L võlujook 9 eur ja mõeldud 100L diisli kohta. Ütlesin, et olen siin mingeid lisandeid proovinud kuid siiani tulutult. Sain vastuseks, et muu on jama,  nende omaga saan kindlalt selle mootoriga ÜV läbi. Well, ma proovin ära, kuna see ilmselgelt odavaim lahendus selleks. Eks annan siis teada, kas seekord läheb õnneks ja tegemist tõepoolest võlujoogiga. Samal ajal ootan neilt ka kalkulatsiooni pihustite vahetuseks. Kui hind vähegi mõistlik vahetan enne hooaja algust siiski ära need.


RE: MB 310 D buss - 1988 - Arkadi.T - v6sa - 09-02-2021

Ülevaatajad tirivad trosse pooleks ja astuvad roostes piduritorusid pooleks, et annaks numbrid välja. Mitte seetõttu, et nad tahaks kangesti lõhkuda (kuigi ilmselt leidub ka mõni säärane).

Mine paarisaja kiloga pakiruumis, saad paremad numbrid. Kui pidurdusjõu regulaator on veel vahel. Kui enam ei ole, siis pole vahet. Rohkem ei tohi panna, tuleb ülevaatajal pahandusi.

Loodame, et seekordne keemia teeb ka midagi kasulikku peale autoomaniku rahakoti dieedi.

Palju mootori surveteks mõõdeti? Jutupaunikud: pihsutid ei mõjuta kompressiooni, see on puhtalt kolvigrupi kulumise (või liigväikeste klapivahede)  teema. Kuigi pikalt kusenud pihusti võib kolvigrupi kiiremini loojakarja saata küll. Aga seda ei saa öelda enne, kui kolvid laual ja kraapimisjäljed näha.

Palju pritsehetk hilisemaks vajunud oli?

Pihsutiotsad võib uute vastu vahetada, aga kui pritsehetk on hiline, jääbki suitsema ja halvasti käivituma. Samas otsad ongi kulumaterjal ja iga paarisaja tuhande või kümne aasta järel neid peaks vahetama ka siis, kui otseseid etteheiteid mootori tööle polegi.

Jutupaunikud... Eusa_doh