Teema hinnang:
  • 5Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
560 SE, 1990, W126 - Sm. Västrik
#81
Tere, hr arturmalcik,

Ma tõesti ei tea, mis seisukorras ja kelle oma see ilmselt kuskil teema ammustes postitustes nähtud numbriga auto olla võib, aga paljude aastate eest oli ta elu näinud diisli kohta veel täitsa kena ning sellest oli siin foorumis ka teema. Smile

https://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=20699

Parimate soovidega,
Västrik
Vasta
#82
Päeva jooksul enam väljas valgeks ei lähe ja seega on paras aeg sisekaemuseks ning kokkuvõtete tegemiseks.

Mõistagi ei tähendanud jaanipäeva paiku puhkusele siirdumine, et võis tagaistmele loorberid puistata ja sinna selili puhkama visata. Lisaks muudele kripeldustele oli tegelikult ju endiselt täitmata endale seatud eesmärk, milleks see auto üldse valmima pidi. Registreerisin end seega Youngtimer Camp'ile ära ja sukeldusin uuesti garaaži.

Kapotialust mürasummutust on mugav liimida peale suurt pesupäeva, sest selle käigus on survepesuriga vana mati jäägid kõige lihtsam eemaldada. See töö on mul tõesti juba üsna käpas, aga suure kapoti puhul võtab selja veidi valusaks ja meelekohad higiseks ikka. Big Grin
[Pilt: 211103_MB_560SE_90_3_tn.jpg]

Suure pingutuse peale tundus õige hetk pisut suitsu teha. Mind häiris, et selle auto käigukast vahetas käike üsna järsult ja spidomeetriplokis asuv tavaliselt üliergas ekonomaiserinõel näitas ka julgemal gaasivajutusel kahtlaselt väikest kütusekulu. Tundus, nagu selle kõige taga võiks olla vaakumileke. Selliste kummaliste küsimustega ei oskagi kellegi poole pöörduda ja seetõttu otsustasin ise olukorda selgust tuua. Meisterdasin algelise suitsumasina, ühendasin selle pidurivõimendi küljest lahti keeratud vaakumivoolikuga, katsin sissepritse kummikindaga ja hakkasin ise üldse mitte selle kõige toimimisse uskudes rahulikult suitsetama.
[Pilt: 210628_MB_560SE_90_31_tn.jpg]

Läks omajagu aega, aga mu suureks üllatuseks hakkaski varsti parempoolse klapikambrikaane lähedalt suitsu paistma. Seda emiteerivas kummitorus augu leidmine ei olnud nüüd enam mingi pingutus ja tuli tunnistada, et testmeetod tõesti töötab.
[Pilt: 210628_MB_560SE_90_32_tn.jpg] [Pilt: 210628_MB_560SE_90_33_tn.jpg]

Tellisin uue toru ja kui ta vahetatud sai, kordasin eksperimenti. Õnneks või õnnetuseks mujal õhulekkeid siiski ei esinenud, kuid sissepritse juures kõiki neid asju tähelepanelikult uurides avastasin palju õudsema probleemi. EHA mitte lihtsalt ei lekkinud, vaid jooksis nagu kevadine kask ning kollektorile kogunes auto mõneminutise käimise jooksul korralik bensiiniloik.
[Pilt: 211103_MB_560SE_90_8_tn.jpg]

Hull vedamine, et see jama sõites süttinud ei olnud ja sellise lekkega ei julgenud ma enam garaažistki väljuda, rääkimata teise Eesti otsa vanatehnikaüritusele purjetamisest.

Kuna odavaim lahendus ehk tihendite vahetamine olukorda muidugi ei muutnud, tuli jahile, et mitte öelda EHAle minna.
[Pilt: 211103_MB_560SE_90_9_tn.jpg]

Tavaliselt ei õnnestu seda detaili kasutatult lekkevabana osta, kuid ühel sõbral oli see mõne aasta eest lotovõiduna siiski välja tulnud ning kui sain teada, et uut on võimalik vaid paaripäevase tarneajaga tellida, otsustasin esmalt ikkagi kasutatuid proovida. Sisestasin metaversumisse ostusoovi ja peagi selgus, et õige numbriga EHA saaks Räpinast. Lendasin kohale, kruvisin ta ühe M103 mootoriga W124 kerega auto küljest maha ja juba tunni aja pärast oma märkimisväärselt teistsuguse mootoriga autole külge.

Esialgu näis, et uus kasutatud EHA lekib samuti, aga mitte nii hullult, et sõita ei saaks. Võtsin abikaasa pardale ja sõitsime oma uuel vanatehnikal Räpinasse puhkusereisile, sest seal leidus lisaks rannale ka teisi sama jupiga varustatud W124 kerega autosid. Mu suureks üllatuseks aga vaid 70 km hiljem see asi seal kapoti all enam ei lekkinud. Ja ta ei lekkinud ka järgmisel päeval, ega järgmisel nädalal. Ma ei oska seda muul moel seletada kui sama fenomeniga, mis bensiiniga kokkupuutuvatel detailidel ikka esineb, et kui ta mõnd aega kütuses ei ligune, hakkab lekkima ja lõpetab selle ära kui teda päriselt kasutada.

Igatahes võis konstateerida, et detail sobib. Küll aga ei sobinud see, kuidas auto tema vahetuse tulemusena käima hakkas. Olen täiesti veendunud, et eelmine omanik oli eelmise EHA probleeme üritatud kõike valeks keerates juba kompenseerida ning see oli ilmselt mingil määral ka aidanud. Vana detailiga käivitus auto suhteliselt ilusti ning kiirendas ja aeglustas suuremate probleemideta. Nüüd aga ei tahtnud tühikäigul mõni silinder üldse töötada, käivitumine muutus pikaks ning järsemalt kiirendades toimus kõik umbes sama kiiresti nagu aeglasemalt kiirendades, ainult et vähemate silindrite abil.

Enne kui hakkasin kõike seda EHA reguleerimise abil uuesti paika sättima, tegin lihtsa testi. Laias laastus olevat võimalik teada saada, kas kütusesegu on rikas või lahja selliselt, et EHA pistik ühendatakse lahti ja käiva ning töösooja mootoriga vajutatakse käega sissepritsel asuvale "õhuklapile". Ja väidetavalt on nii, et kui segu on liialt rikas, tõstab auto selle peale korraks pöördeid ning kui segu on lahja, hakkab välja surema. Või oli see vastupidi, ega ma ka enam mäleta. Igatahes näis mulle, et pigem on segu lahja.

Kuna niinimetatud õhukruvi oli keegi juba nagunii näppinud ja kaotada suurt midagi ei olnud, otsisin internetist juhendi ja keerasin tühikäigul segu üliväikeste nõksude võrra rikkamaks. Ja see toimis! Auto hakkas mõistlikult käivitama, jälle ka kiirendama ning käis tühikäigul enamvähem ladusalt.

Suurest õnnest rabatuna lõin kapoti kinni ja sõitsin ülevaatusele. Esialgu lootsin muidugi vaid teada saada kui valesti kõik on ja mida ma sellest tulenevalt oma eluga pihta peaksin hakkama. Sõbralik ülevaataja pani sondi sappa ning nentis fakti, et CO praktiliselt puudub. Näit oli 0.00 ja vahepeal hästi korraks vilksatas justkui mingi number, aga võibolla see vaid tundus nii. Seadusele see mõistagi sobis, aga väga lahja kütusesegu ei mõju mootorile vist hästi ning tegin ettepaneku, et keeran tühikäigul seda natuke rikkamaks. Mees oli nõus ja keerasin mälu järgi kruvi vastupäeva ehk jumala vales suunas, ise midagi aru saamata.

Kuni auto käis, ei olnud veel erinevust märgata, aga kui juba värvimises jukerdanud uus Hiina kütusepumbarelee end järjekordselt puhkeasendisse lülitas ja masin relee sildamise aja seisis, hakkas pikk käivitumine koos kehva tühikäiguga uuesti pihta. 
[Pilt: 211110_MB_560SE_90_3_tn.jpg]

Ülevaatus sai mõistagi probleemideta läbitud, aga ma olen tõesti nii erakordselt loll, et ei lõiganud isegi päevade ja nädalate möödudes läbi, et oma auto seal halvemini käima panin ja seega otsustasin, et ei tegele sellega enam enne kui on hangitud vahendid kütuserõhkude mõõtmiseks.

Küll aga ei andnud endiselt rahu käigukast. Käiguvalitsat liigutades kostus kardaanitunnelist inetuid klõnkse ja mõnikord pidi "D" pealt tagurpidikäigu lülitamiseks korraks heebliga "P" peale välja ning siis tagasi sõitma. Ilmselgelt põhjustasid käiguvalitsa sellist vabameelset käitumist katkised puksid.
[Pilt: 211110_MB_560SE_90_1_tn.jpg]

Käigukangihoova pukside vahetus on natuke kitsas, kuid üsna lihtne töö. Ühe puksi saab kenasti laual ära vahetada, kuid kardaanitunnelis teise paika surumiseks tegin suvalisest poldist ja sobiva jämedusega seibidest ning mutritest pisikese ja täpselt piisava käiguga pressi ning surusin selle abil puksi oma kohale. Ja käigukang hakkas päriselt liikuma nagu uus.
[Pilt: 211110_MB_560SE_90_2_tn.jpg]

Nüüd ei jäänudki muud üle kui proovida tehniliste riketeta vanatehnikaüritusele kohale jõuda ja mu suureks rahuloluks tegi masin selle umbes 500-kilomeetrise otsa laitmatult kaasa.

Vaid korraks tekitas kiirteel üle 130 km/h sõites ärevust hetk kui käigukast suitsulondi saatel liigsest õlist vabanes. Peatselt asendus ärevus aga suure rahuloluga, sest kast hakkas selle tulemusel hoopis mõnusamalt toimetama. Olin küll kuulnud, et liigne kogus õli võib käiguvahetused järsuks muuta, aga pidasin seda lamemaalaste posimisejutuks. Mõju oli siiski selgelt tuntav ja mu meelest toimetas see käigukast nüüd juba peaaegu sama hästi kui mu eelmise auto oma.

Ülipikk käivitumine oli muidugi jätkuvalt iga kord väga piinlik, aga kõige muu osas oli päev sõprade ja ilusate autode seltsis taas erakordselt ilus. Youngtimer Camp on selles mõttes haruldane nähtus, et ega seal midagi väga ei toimu, aga kokku tuleb palju sõpru ja niisama häid tuttavaid ning terve päeva saab süümepiinadeta molutada nagu vanasti Raadi turul autot müües. Ainult nii külm ei ole ja šaslõkk maksab rohkem. Mulle laisa inimesena see formaat kuidagi väga meeldib.
[Pilt: 211103_MB_560SE_90_6_tn.jpg] [Pilt: 211103_MB_560SE_90_5_tn.jpg]

Isiklikuks ürituse tähtsündmuseks kujunes aga tõik, et täiesti juhuslikult oli kohal ka mu eelmine W126. Täiesti uskumatu! Ma ei olnud seda autot pärast müümist näinud ja nüüd pikemalt omanikuga vesteldes sain selgelt aru, et see masin sai endale tõeliselt hea peremehe, kes jaksab ja tahab teda võimalikult heas originaalkorras hoida. Muidugi ei saanud jätta kasutamata võimalust oma endine ja praegune auto koos pildile sättida ja kes veel ei uskunud, et Euroopa 560 SE(L) poritiivad on teiste mudelite omadest laiemad, saab faktile selleltki pildilt kinnitust. Big Grin
[Pilt: 211103_MB_560SE_90_7_tn.jpg]

Kui üritus tehtud, oli jälle aega rahulikult õppida ja vahendeid hankida. Tegin internetis lademetes leiduva materjali abil endale selgeks, kuidas KE Jetronic sissepritse ja M117 mootoriga auto kütuserõhku mõõdetakse ja EHA taga leiduva kruvi abil segu reguleeritakse. Teadmised hangitud, ostsin universaalse kütuserõhumanomeetri ja komplekteerisin Hydroscandis selle niisuguste kraanide ja tagasivooluklappidega, et sain auto käimise ajal vabalt sama kellaga vaheldumisi nii ülemise kui alumise kambri rõhku mõõta.
[Pilt: 211110_MB_560SE_90_5_tn.jpg]

Ja siis veelkord infot sirvides ning tööks motivatsiooni kogudes sain ilmutuse!
[Pilt: 211110_MB_560SE_90_4_tn.jpg]

Seda skeemi nähes, kus on näidatud "õhukruvi" reguleerimine, võis ju mustvalgelt lugeda, et päripäeva = rikkam segu ja vastupäeva = lahjem segu. Maailmas sai kaosest kord ja kõik loksus paika! Olin nii veendunud, et täiesti suvaliselt diivanil vedeledes iseenese poolt põhjustatud probleemile jälile jõudsin, et teatasin pojale, et tean, mis sel autol valesti on, aga põhjust veel ei öelnud. Et protseduur õige oleks ja ma päriselt teaks, mis karu kõhus toimub, võtsin riista õlale ja siirdusin kütuserõhkusid mõõtma.

See kõik ei ole üldse keeruline. Tuleb vaid voolikud õigetesse kohtadesse kruvida, EHA pistik lahti ühendada, auto käima panna, kraanide abil õige ring avada ning kell näitab kenasti numbreid. 
[Pilt: 211110_MB_560SE_90_6_tn.jpg]

Ülemise ja alumise kambri rõhkude erinevus peaks olema umbestäpselt 0,4 baari, aga vanal autol võib ka hästi natuke rohkem olla. Kahjuks ei õnnestunud Tartust ega netist väga täpse skaalaga manomeetrit hankida, kuid kõiki oma autotööstuse kvaliteedijuhtimisest saadud kogemusi appi võttes veendusin hulgaliste korduskatsete abil, et see M103 mootorilt võetud EHA on üllataval kombel nii täpselt paigas, et kruttima hakata olnuks kuritegu.

Võtsin rahulikult aega ning mõõtsin ära ka rõhu languse. Mitte, et see nii kriitiline oleks, aga kuuma mootori seiskamisel võib kiire kütusesurve alanemine väidetavalt süsteemis aurukorgi tekitada ja sellega samuti kehva käivitumist põhjustada. Korduval mõõtmisel langes rõhk ühe tunni jooksul vahemikku umbes 3,6 - 4,7 baari. See ei ole võibolla ideaalne, aga on mu meelest ok, sest enne kui surve liiga väikeseks jääb, jõuab mootor kindlasti piisavalt jahtuda.

Kui juba kapoti all nagunii selle kõigega tegelesin, sättisin ka lihtsamaid asju paremaks. Näiteks oli kütuserõhu regulaatoril murdunud lekkeliini kummilutt. Seda müüakse õnneks eraldi ning vana jäägid saab lakke vahtides augu juurde meelitatuna pintsettide abil välja õngitseda.
[Pilt: 211110_MB_560SE_90_7_tn.jpg] [Pilt: 211110_MB_560SE_90_8_tn.jpg]

Sama soojaga oli mõnus ka kellegi poolt vooliku ja kruvi abil improviseeritud "pime" asendada viisaka originaaldetailiga.
[Pilt: 211103_MB_560SE_90_4_tn.jpg] [Pilt: 211110_MB_560SE_90_10_tn.jpg]

Samuti oli kõigi nende mõõtmiste vahel meeldivaid hetki muude pisidetailide asendamiseks.
[Pilt: 211103_MB_560SE_90_2_tn.jpg] [Pilt: 211103_MB_560SE_90_1_tn.jpg]

Teades, et EHA on õigesti reguleeritud ja kütuserõhud paigas, otsustasin oma ilmutuse kinnituseks auto nüüd lõpuks uuesti päriselt korda teha. Keerasin õhukruvi sedapuhku õiges suunas ehk päripäeva ja peaaegu koheselt paranes tühikäik. Jätsin mootori seisma ja mõne aja pärast üritasin uuesti käivitada. Ilmselgelt õnnestus see palju paremini, kuid endiselt mitte ettenähtud 5 sekundi jooksul. Keerasin kruvi veel natuke, seiskasin taas mootori ja pool tundi hiljem käivitus ta jälle nii nagu käivituma peab. Jätsin auto terveks ööks seisma ja veendusin järgmisel päeval, et ta ongi korras. Nii vastikult lihtne on mõne lollusega endale pikaks ajaks muret valmistada.

Nüüd oli masin juba päris mõistlikult kasutatav ja töö sai jätkuda sildade ehitamisega. Sõitsin remonditöökotta ja sain varsti teada, et enne muu kallale asumist tuleks pooldunud mootoripadjad välja vahetada. Padjad said korda, kuid vanasid autosid remonditakse siis kui aega on ja tellitud varuosad saabuvad. Tähelepanu vajasid aga ka pere teised autod ja selle tulemusel hakkas sügis juba nii jõuliselt peale pressima, et viimast ilusat ilma kasutades tuli hooajale joon alla tõmmata ning W126 talvekorterisse viia.

Järgmisel aastal jätkub seega kõik sealt, kus pooleli jäi, aga natuke ootusärevust lisab see pimedas garaažis viimasena tehtud pilt.
[Pilt: 211110_MB_560SE_90_12_tn.jpg]

Ilusat talveund!


Parimate soovidega,
Sm. Västrik
Vasta
#83
Kütuse lekkimisest. Mul oli kunagi ühe W124 300E hobiautoga selline lugu. Kevadel panin auto esimest korda käima (pühapäeval) ja põhja alla tekkis kohe mingi loik. Auto käis kohapeal ja loik aga suurenes. Näpp sisse ja diagnoos- bensiin. Sõitsin autoga otsejoones hoiukohast Truumusse. Need võtsid auto päev hiljem ette ja midagi ei leidnud. Kõik oli korras. Auto sõitis terve suve ja ei mingit kütuse lekkimist. Sügisel enne talvitumist lasin maha võtta auto põhja all oleva luugi, mis varjab bensiinipumpasid. Kevadel käima pannes kõik kordus, aga ma sain kohe pilti teha ja näha, millisest kohast lekib. Lekkis bensiinipumba külge minev kummivoolik. Õigemini selle vahelt. Piisas selle klambri vahetamisest koos pingutamisega ja asi lahenes. Mina tegin järelduse. Kui auto on kaua seisnud, siis võib kummivooliku vahelt kütus lekkida. Hiljem voolik ilmselt paisub ja leke peatub.

Seega vaata seda EHA lekkimist uuesti kevadel esimesel käivitamisel peale auto talvitumist.
Vasta
#84
KE-Jetroniku puhul on ujuva/hüpleva tühikäigu põhjuseks 99%-lise tõenäosusega surnud ferriitradadega segusiibri asendiandur (POTI sensor märksõnaks).
BOSCHi oma oli alla 200.-, Hiinakas alla 20.- (mina pole julgenud proovida). Keera see maha ja inspekteeri üle. Tühikäigu asend on reeglina ferriidi ära kulutanud ja haljas metall on silmale näha. Tagasipannes peab olema õige tühikäiguga ahela pinge seal 0,7V, saab testri peale jätta ja paika timmida. Ma soovitan soojalt see üle vaadata, või selliselt hästi hoitud/peetud autol kohe uus külge panna. Üllatud, kui siidiselt mootor käima hakkab tühikäigul.
Järgmiseks soovitan isenokkijal gaasisiibri lüliti asendid üle kontrollida, 3-ne pin tuleb alt ülesse ploki peale, seal liitub läbi pistiku auto elektrisüsteemiga. Töösooja tühikäigu asendil peab olema "lühis" keskmise klemmi ja äärmise vahel. Teispidi lühis peab olema kick-downi korral (Selle olemuselt lihtsa puudumise tõttu jäävad enamus hobused lahja segu ja "lahja" süütenurka kinni). Gaasihoovastik peab olema sellel autol ideaalselt paigas. Kui on ASR peal, on asi keerulisem ja sageli keerab ideaalsuse tuksi gaasihoovastikus olev amort (Mis võtab juhi "jala jõu" enda peale, kui see gaasi peale tallab ja ASR'i servo alla viib). Oli teine ka arvestatava hinnaga uuena.
Kui soojust peast läheb käivitus pikale, siis KE-Jetronik'u viga on sageli kütusepumba ahelas olev rõhuklapp, CIS annab külmalt pealt kütust pihustist juurde kollektorisse, külmast peast mitte, eeldatakse, et rõhk jääb ülesse kütte ahelas.
Sattusin hoogu, aga kuna endal samuti vanakesi, kes tähelepanu aeg-ajalt tahavad, siis hea mälu läbi treenida vahepeal.
Pikki talveõhtuid garaaži!

PS EHA tihendid olid IMO eraldi müügil, äkki isegi EPC-s endas lausa.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#85
Õhtust, härrased,

Mõtlesin, et sel aastal enam ei kirjuta, aga võta näpust - provotseeritakse! Big Grin

Härra kaupo51, mul on sarnane kogemus oma 420 SE-ga, mille juures aastal 2017 koos tema tänase omanikuga pika seismise järel põrandale lekkinud kütust nähes pumbast selgelt vaadeldava lekke tuvastasime. Sel aastal ehk 4 aastat hiljem käis see auto aga Youngtimer Camp'il endiselt sama kütusepumbaga ning omaniku väitel ei ole leke naasnud.
Sarnaselt lekib aegajalt kevaditi mu Volgal klambri juurest mõni kütusevoolik, kuid juba esimese sõidu järel on kõik kuiv ja ilus, nagu poleks kunagi midagi valesti olnud. 
Siiski tänud nõu andmast, sest kindlasti tasub kevadel uuesti kontrollida ja väga võimalik, et selle uue detaili elupäevade lõpp ei ole enam kaugel. Smile

Härra Rolz, kirjutan sageli pikalt ja segaselt. Viidatud potentsiomeeter käitub kulununa tõesti nii nagu kirjeldasid, kuid mu W126 tühikäik ei kõikunud või hüpelnud ja ta pöörded on alati stabiilsed olnud. Tühikäigu kehvus väljendus ajutiselt ainult selles, et osad silindrid "jätsid suvaliselt vahele", umbes nagu kehvade küünalde või juhtmete korral juhtub. Pärast garaažihämaruses teostatud amatöörlikke peenistöid on aga segu taas korras ning masina tühikäik parem kui me peres leiduval Škodal uuest saati. Big Grin 
Seega ma täitsa siiralt tänan väga heade näpunäidete eest, sest KE-Jetronicuga autosid on mu garaažides mitu ja neid teadmisi võib veel hädasti tarvis minna. Hetkel aga ei ole õnneks enam midagi kontrollida või teha tarvis ja võime mõlemal pool ekraani hoopis õlled lahti korkida. Smile

Olgu siinkohal ka välja toodud, et EHA tihendeid tõesti müüakse Vehos varuosakoodiga A0129979748 ja hinnaga 7,92 eurot tükk ning nende vahetamine oli esimene protseduur üldse. Tihendid aga peaaegu kunagi leket ei põhjusta ning ei teinud seda selgi korral. Big Grin

Seega loodan, et sel talvel garaaži autosid remontima ei satu ning kevadel on kõik nad sama heas korras nagu sinna jättes olid.
[Pilt: 211110_MB_560SE_90_13_tn.jpg]

Ilusat talve meile kõigile!

Sm. Västrik
Vasta
#86
Ma veel natuke provotseerin - kui ferriitrajad on tühikäigu pöörete juures õhusiibri jalgade poolt maha nühitud ja ebaühtlane, siis mida "Eesti leiutab" teeb?
Hakkab sedasama segusiibri pulservedru kruttima, seda valeks keerates petab ära auto ja saab mootori korrektselt käima. Seda siiski ainult (!) tühikäiguvahemikus, kuhu ongi koer maetud.
Ülejäänud pöörete vahemikus hakkab mootor segast panema.
Kordan oma mantrat, kui K-Jetronic'u puhul on mootori pööreteühtluse A ja O bi-metall kütuse solenoid, siis KE-Jetronicu (Ma kasutaks nimetus CIS isegi tegelt) ongi selle POTI.
Kel mõni KE-Jet V8 seisab, keerakse maha ja vaadake üle.
Ja palun mõistust, need soovitused, et vääna kruvikaga õhuklapi niite ferriitrajale lähemale, pingessse...Mnjahh...kraabite kõik pinnad ära sellega!
Västrik - õlled jäägu Seltsimeestele! Euroopa kultuuriruum peaks ju viisakusest õhtumaade kultuuri vastu veini tarbima! Tongue
Rahulikku talveund Su vanakestele!
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
#87
Tere, 

Märgatud on esimesi soolapuistureid ja see tähendab, et järjekordne suviste autode hooaeg on täiesti kindlalt läbi saanud.

Ta ei olnud just kõige aktiivsem suvi, kuid eks midagi siiski toimus. 
Mõnusa algusena tegi otsa lahti kohalik vanatehnikakärbes, kes organiseeris maikuus väiksema tutvusringkonna kokkusaamise Tartus, Raadil.
Teadsin, et kokku tuleb küll mõnevõrra rohkem Volgasid ja see olnuks seltskonda hästi sobinud, aga kuna idanaaber oli juba mõne kuu eest lolliks läinud ja und häirivaid koledusi korda saatma asunud, oli tõrge Volgaga tänaval liiklemise vastu sedavõrd värske ja tugev, et tuli midagi muud välja mõelda.

Volga on üldiselt esinduslik auto. W126 on seda samuti ja tundus seega õigustatud valik.
Mis siis muud kui tõmbasin katte maha, käivitasin silindrid, kontrollisin üle rehvirõhu ja sättisin ennastki ritta.
[Pilt: 220510_MB_560SE_3_tn.jpg] [Pilt: 220510_MB_560SE_1_tn.jpg]

Selgus, et tegelikult kõlvanuks vabalt ka väiksema mootoriga masinal tulla. 
[Pilt: 220510_MB_560SE_2_tn.jpg]

Nostalgia ja sellega seotud jutuaine ning meenutuste vastu ei ole mingitel läikivatel suurtel autode kunagi erilist šanssi.

Tuleb piinlikkusega tunnistada, et see jäigi sel suvel W126 ainsaks väljasõiduks, aga olgu seda vähe või mitte, aeg kvaliteetautodega hoiab vaimse tervise korras ja annab hea ettekäände oma abikaasaga just endale kõige paremini sobivatel üritustel aega veeta. Big Grin 

Uute kohtumisteni!
[Pilt: 220510_MB_560SE_5_tn.jpg]

Parimate soovidega,
Västrik
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB 300SE 1987 W126 - ashton ashton 34 6,270 04-10-2024, 09:24 PM
Viimane postitus: Rolz
  S 400 CDI Lang, 2001, W220 - Sm. Västrik Sm. Västrik 32 5,787 24-04-2024, 11:59 AM
Viimane postitus: Sman
  MB 300SE '88 W126 Sm.Tihhonov Sm.Tihhonov 32 37,134 21-01-2023, 03:11 AM
Viimane postitus: Sm.Tihhonov
  SL 280, 1996, R129 - Sm. Västrik Sm. Västrik 20 18,987 26-11-2022, 05:03 PM
Viimane postitus: Sm. Västrik
  MB 260SE '90 W126 (Riigikantselei) - Sm.Tihhonov Sm.Tihhonov 188 258,121 23-02-2022, 10:42 PM
Viimane postitus: Sm.Tihhonov
  MB 230 E, 1992, W124 - Sm. Västrik Sm. Västrik 84 105,066 24-11-2021, 06:05 PM
Viimane postitus: Sm. Västrik
  Mercedes-benz 230CE 1990 - ktmduke ktmduke 25 7,368 15-09-2021, 08:25 AM
Viimane postitus: Mike22
  Mercedes-Benz 420 SEL, 1988, w126- Marek89 Marek89 32 9,732 19-04-2021, 10:40 PM
Viimane postitus: Marek89
  Mercedes-Benz S-klass W126 1981 - Kristooo Kristooo 3 2,543 14-01-2021, 10:19 PM
Viimane postitus: ReinGSM
  MB 280SE W126 1983 mydimees mydimees 17 10,362 02-05-2020, 11:03 PM
Viimane postitus: mydimees



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne