Postitused: 2,407
Teemad: 122
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
Nalja teete või?
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Postitused: 932
Teemad: 20
Liitus: Sep 2006
Maine:
9
Ümberehituse kohta või mida täpselt silmas pead?
Postitused: 632
Teemad: 46
Liitus: Dec 2005
Maine:
0
ARKi ümberehituse luba vast, mõistlikum oleks võtta võistlussõidukina arvele.
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Hents, Sina peaksid ju oma tegevuse tõttu vastavate kodanikega suisa Sinasõber olema
Aga kui veel ei ole, siis alustuseks proovi siit:
http://www.mnt.ee/index.php?id=10624
Need mehed ütlevad ARKile, kas Sinu ümberehitus on ohutu ja pädev või ei. ARKi mutrike ei otsusta midagi - tal puudub nii kompetentsus kui tahe seda teha. Kompetentsi on talle aga seadusega pandud oi, kui palju. Te ikka teate, et oskused ja teadmised on kompententsus, võimupiir on kompetents.
Lisage saadud võimule veel väikese ametnikunaha sees elunev väiklane inimene ja oletegi supi sees.
Ei, ma ei õigusta ARK ametnike pahatahtlikkust, kuid nemad ei ole otsustajad üksi. Ning tasub arvestada, et keskmine ümberehitaja peab silmas mootorivõimsuse kolmekordistamist tati ja teibiga, ohutusele sülitades. Loogiline ju, et kümme varasemat kõvatajat ajavad ametniku hinge nii täis, et mõistlik ümberehitaja samasse punti satub...
Eestis on ekspertidega koostööd (mitte segi ajada altkäemaksuga!!!) tehes saadud arvele iseehitatud kastiga sigull ja elektritoitel pobi. Seega, asju mõistlikult ajades peaks saama ka pritsesüsteemi vahetada. Iseasi, kas VEMSi tootja ikka suudab näidata, et tema süsteem on piisavalt keskkonnasõbralik (sest selle taha asi ilmselt jääb).
Postitused: 932
Teemad: 20
Liitus: Sep 2006
Maine:
9
(08-03-2011, 12:52 PM)python Kirjutas: ARKi ümberehituse luba vast, mõistlikum oleks võtta võistlussõidukina arvele.
Olen küll ümberehitusest lugenud, aga silma pole jäänud veel mida endast kujutab võistlussõidukina arvel olev auto? Kuidas ta meie ühiskonnas toimib? Mis lubatud ja mis mitte?
Postitused: 1,848
Teemad: 20
Liitus: Feb 2007
Maine:
5
08-03-2011, 01:16 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-03-2011, 01:17 PM ja muutjaks oli väikemees.)
Selleks vist tuli taotleda EAL luba http://www.autosport.ee/ ja siis võisid tänaval liigelda! Uuri siit- http://www.tqhq.ee/forum/
Postitused: 632
Teemad: 46
Liitus: Dec 2005
Maine:
0
08-03-2011, 01:26 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-03-2011, 01:38 PM ja muutjaks oli python.)
Kood 701. Üldnõuded
7) mootor peab vastama võimsuselt, pöördemomendilt, pöörete arvult, töömahult ja massilt valmistaja poolt sellele sõidukile ette nähtule. Erandina, kui valmistaja ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist, on lubatud sõidukile ümberehituse korras paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30%, töömahu erinevus 20% ja massi erinevus 10% valmistaja poolt ette nähtust;
5) omavoliline mootori toite- ja heitgaaside süsteemi muutmine ja ümberehitamine on keelatud, sh ülelaadeseadmete lisamine või ärajätmine, lisakütusepaakide paigaldamine, õhu- ja heitgaaside osakeste filtrite äravõtmine, heitgaaside katalüsaatorreaktorite äravõtmine, teisele kütuseliigile ümberehitamine (diislikütuselt – bensiinile; bensiinilt või diislikütuselt – gaasile jms ning vastupidi);
§ 82. Võistlusauto
(1) Võistlusauto on auto, mis on ette nähtud ainult autospordivõistlustel või -treeningutel osalemiseks ning mis vastab Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) või Eesti Autospordi Liidu kehtestatud nõuetele.
(2) Võistlusauto võib osaleda liikluses ainult seoses Eesti Autospordi Liidus registreeritud autospordivõistluste ja -treeningutega võistluse või treeningu juhendi kohaselt ja kooskõlastatult võistluse korraldajaga. Võistlusautot võib juhtida liikluses ainult Eesti Autospordi Liidu väljastatud sõitjalitsentsi omav isik.
Lühidalt peaks nii olema, et tänavaliikuses kasutatavat sõidukit ei või muuta ega ringi ehitada v.a. Maanteameti poolt kehtestatud osas.
Võistlusõidukit võid muuta vastavalt Autoliidu klasside reeglite järgi, kuid sellega on piiratud liiklemine.
Sellist halli ala pole n.ö. tuuning masinatele.
Postitused: 23
Teemad: 4
Liitus: Sep 2007
Maine:
0
Tsitaat:5) omavoliline mootori toite- ja heitgaaside süsteemi muutmine ja ümberehitamine on keelatud, sh ülelaadeseadmete lisamine või ärajätmine, lisakütusepaakide paigaldamine, õhu- ja heitgaaside osakeste filtrite äravõtmine, heitgaaside katalüsaatorreaktorite äravõtmine, teisele kütuseliigile ümberehitamine (diislikütuselt – bensiinile; bensiinilt või diislikütuselt – gaasile jms ning vastupidi);
§ 82. Võistlusauto
Ehk ükski ise turbotatud Mercedes-Benz siin foorumis pole tänaval liiklemiseks legaalne tegelikult ?
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Ei ole keelatud ümberehitamine. On keelatud omavoliline ümberehitamine. Ehk külmalt KE-Jeti asendamine VEMSiga ilma muudatust vormistamata.
Ühelt poolt tuginetakse selle nõude osas keskkonnanormidele, teiselt poolt tagatakse nii kindlustusfirmade kasumid (vaevalt keegi mootorivõimsust langetama hakkab, ikka tõstetakse).
Mis aga föönimisse puutub, siis ega pahatihti osatagi vahet teha, kas see umbsõlm kollektori küljes on tehasest või ise aretet. Niikuiniii on kõik universaalid ju TD...
Võistlusautoga võid sõita vaid EAL registreeritud võistlustel ja treeningutel. Poes piima järel enam ei käi...
Palju neid iseturbotatuid siis niiväga on.
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
(08-03-2011, 02:24 PM)v6sa Kirjutas: Palju neid iseturbotatuid siis niiväga on.
50-100 vahel kusagil ehk.
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(08-03-2011, 05:43 PM)hents99 Kirjutas: 50-100 vahel kusagil ehk.
Siin foorumis? Vaevalt.
Eesti peale kokku vast ikka suurusjärgu võrra rohkem.
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
(08-03-2011, 05:51 PM)v6sa Kirjutas: (08-03-2011, 05:43 PM)hents99 Kirjutas: 50-100 vahel kusagil ehk.
Siin foorumis? Vaevalt.
Eesti peale kokku vast ikka suurusjärgu võrra rohkem.
Mitte siin foorumis muidugi. Eesti peale kokku ma usun. Väga palju rohkem põlveotsas aretatud turbokaid, mis liikluses osalevad, ei tohiks olla.
Postitused: 932
Teemad: 20
Liitus: Sep 2006
Maine:
9
Üksvõimalus, kust suuremas koguses infot tehasest väljunud 190E mudelite kohta saada on ju Saksamaa. Vastava infoga, jooniste ja kirjeldustega saaks jõuda sinnamaani, et kui palju sillaosasid on muudetud standard mudeli varustuses AMG suhtes või 2.6 l suhtes. Sest M104 on ju loomult kergem, kui M103.
Kuna mul hetkel ei oel kuskilt seda materjali kätte saada, siis ei hakka huupi silla ja pidurite erinevusi pakkuma.
Ühesõnaga tuleks leida modifikatsiooni erinevused, puust ja punasest paberile laduda ning kui see materjal olemas on ja selle realiseerimine võimalik, siis spetsialistide juurde jutule.
Viimasel juhul tuleb hakata nende vastu töödates tegutsema ja enne igat ülevaatust originaal mootor vahele tõsta...
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
Renks, M103 on kergem kui M104.
Tegelikult on võimalik arvele saada. Küsimus on lihtsalt selles, et kes viitsib kohut käia, et tõendada oma õigust ümber ehitada (kui ehitad nõuetele vastavalt).
Postitused: 932
Teemad: 20
Liitus: Sep 2006
Maine:
9
08-03-2011, 07:00 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-03-2011, 07:19 PM ja muutjaks oli Renkju.)
Ma eeldan, et see kaaluvahe on väga minimaalne?
Aga ma siiski arvan, et õigem oleks siis 90-nda aasta 1.8 spetsiifilisemad tehnilsied andmed ja joonised hankida ning siis juba 2.6 ja 3.2 liitrise AMG omad.
Nendega erinevused välja tuua ja koos spetsi advokaadiga ARK spetsialistide juurde minna. Seda nad ikka oodata ei oskaks.
Sest kui lähtuda vastavalt võimsusele, mida on lubatud 30% rohkem, mootori mahtu, mida on lubatud 20% ning kaalu, mis ei erine 10 protsenti.
Võtame siia kõrvale seeriamudeli 2.6:
Võimsus: 160 hj
Litraaz: 2597 cm3
Kaal:1220 ja uuemad 1290
3.2 liitrise mootori omadused:
Võimsus: 220 hj
Litraaz: 3199 cm3
Kaal: ca. 200 kg lisaks
Erinevus:
Võimsus: 27-28%, mis jääb lubatud piiridesse
Litraaz: 18-19%, mis jääb lubatud piiridesse
Kaal: See on umbkaudne lähtudes mootori lisa kaalust, kaalu koha pealt on seis nadi, see ületab lubatust 10-st protsendist ligikaudu 4-5%, nende andmete põhjal siis 14%
Küsimus on selles, et kui nendega on asja võimalik ajada, siis kas nad lähtuvad seeriatoodangus olevatest mudelitest või minu autost ja passist?
Muidugi 2.5-16V EVO II mudeli puhul on võimsuse erinevus isegi väiksem, kaalu oma samuti
Ehk peaks selle masina puhul taotlema üksiktüübikinnitust?
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Üks mitte väga legaalne võimalus on tõsta vahele 2,6 mootor, mida MB ka originaalis sellele kerele paigaldas, ehk see pole ümberehitus mis vajaks ekspertiisi. Nõuavad heitgaaside testi ja 2,6 mootori summutit kogu pikkuses.
Sellega registreerid ära ja hiljem paned 3,2 vahele ja peaks enamus ülevaatustelt läbi saama. Passi jääb märge ümberehitus ja suurem litraaz ning enamus on rahul ja näpuga rida ajama ei hakata.
Kohut käima hakkata Norrast Eestisse...... mõtle ikka järele.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Postitused: 932
Teemad: 20
Liitus: Sep 2006
Maine:
9
Kusjuures käis mõte läbi, et nii asja käsitleda. Et lasta masin nii fikseerida ja passi märge teha.
Kuna ma tean milleks VEMS võimeline on, siis saab enne ülevaatusesse minekut asja nii meeldivaks keerata, et ÜV härradel peaks mõtisklemist ainet jaguma.
Ja no lennukid käivad tihti ja ega neid kohtu istungeid iga nädal ei saa, küll saab avstava ajakava paika panna
Postitused: 632
Teemad: 46
Liitus: Dec 2005
Maine:
0
08-03-2011, 08:10 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-03-2011, 09:03 PM ja muutjaks oli python.)
Pole mõtet liiga üle mõelda, 3,2 on w201 kerel olemas ja selle jaoks eraldi tüügikinnitust vaja pole, samuti sildadel ja piduritel on 100 erinevat varijanti.
Selle efi kohta vaevalt keegi midagi ütlema hakkab, pigem vastupidi. Usun, et tuleks kõvasti seletamist mis seal muudetud on. Iseasi, kui sa just ei taha teh. passi eraldi märget vems edition . Igaljuhul tasuks enne ARKsi proovimas ära käija, enne kui sellele eraldi efi tüübikinnitust proovima hakata.
Postitused: 932
Teemad: 20
Liitus: Sep 2006
Maine:
9
Kuid ma kipun arvama, et Eestis veel 3.2 liitrist isendit ei liigu, või liigub? Seega Eestis tüübikinnitus koodi liikvel pole. Ja nemad seda ju EU-st seda tagaotsima ei hakka...
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Renks, ole hea ja enne kohtusse minekut võta ühendus mõne eksperdiga minu varempostitatud nimekirjast. Nende sõna maksab ARKi jaoks rohkem, kui Sinu ähvardus kohtusse minna.
Ning ARK tehno suunab vähimagi kahtluse korral niikuinii ekspertiisi.
Ega sa ei pea ju ütlema, et tahad olemasolevat asja legaliseerida. Võid ju oma võimalikule ideele toetust küsida...
teise variandina pead omama ülevaatuskomplekti
|