Postitused: 88
Teemad: 11
Liitus: Jan 2011
Maine:
1
25-03-2014, 03:22 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-04-2017, 02:33 PM ja muutjaks oli Paul.)
Ostetud siis mõned kuud tagasi igati korralik 190E. Siiani väga rahul ja tehtudki nipetnäpet enda silma järgi ja meeldivamaks.
Mark: Mercedes-Benz 190E
Väljalaskeaasta: 1992
Läbisõit: 320 000 km
Võimsus: 80 KW
Mootori valem: 1.8 R4
Tühimass: 1170kg
Käigukast: 4-käiguline manuaal
Lisavarustus: roolivõimendi, kesklukustus, kesklukustus puldiga, ABS pidurid, ASD automaatne lukustuv diferentsiaal, turvapadi, 2x elektrilised akende tõstukid, katuseluuk (elektriline), valuveljed (15), signalisatsioon, elektriline välispeegel, CD stereo, esimesed udutuled, välistemperatuuri näidik, iluliistud salongis (puitdekoor), peatoed tagaistmetel, peatoed esiistmetel, käetugi taga, veluurpolster, 1x peeglid päikesesirmides, nahkkattega käigukanginupp, kõlarid, subwoofer, tagaklaasi soojendus.
Vead:
Välistemperatuuri näidik ei tööta
Rootor lööb sädet üle (nüüdseks uus ja korras)
Katuseluuk ei sulgu õigesse asendisse vaid peab õigel hetkel nupu lahti laskma et kinni jääks.
Pisike kolin taga, mõni puks läbi.
ABS anduri ots siledaks kulunud (vahetatud ja korras)
Paremalt poolt ei tule sooja vaid leiget õhku, vahelüli katki vms
Kerel roostetäppe ja mõlgikesi, kapotilt lakk maas.
Esimene käik ei lähe enam korralikult sõidupealt sisse, vaid mida kiiremini auto veereb, seda rohkem osutub käigukast vastupanu ning teeb krrrrrrr, nagu prooviks edasisõites tagurpidi käiku panna. On rohtu?
Ostes ta oli siis selline nagu esimesel pildil, välimus korralik, sisu tahaks keemilist või üldse nahksisu (pakkuge). Talvel liikusin plekkvelgedega ning lükkasin ette valged suunad, siis tüdinesin neist ära ja panin originaalid tagasi koos tulede tooniringiga. Parempoolse nurga tegin koos tulega katki omast hooletusest katki ning nüüd ootab pahtlit ja värvi. ABSi anduri vahetusega hakkas tööle ka difrilukk - hoopis teine teema näiteks ringteedel. Toonkile hakkab tagaakendelt maha tulema ning tuleks uus panna. Vahetasin veel küünlajuhtmed, ühe pihusti ja ostsin just uue kütusefiltri. Käsipidurit pingutasin ja sain isegi töötama, kuid paremat ratast kinni ei hoia. Ei tulegi nagu rohkem midagi meelde, pildid räägivad enda eest..
Ostetud ja puhtaks pestud
Valged suunad
Hetkeseis
Järgmise korrani!
Postitused: 88
Teemad: 11
Liitus: Jan 2011
Maine:
1
Postitused: 3,790
Teemad: 280
Liitus: Feb 2009
Maine:
9
29-03-2014, 01:32 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-03-2014, 01:33 PM ja muutjaks oli nostromo.)
Postitused: 88
Teemad: 11
Liitus: Jan 2011
Maine:
1
16-05-2016, 08:49 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-05-2016, 01:43 PM ja muutjaks oli Paul.)
Pole ammu teemat uuendanud, kuna autoga pole suurt muutunud, kuid nüüd on jälle põhjust. Plaanis on teha mootori swap ning vahetada veidi jõuetu 1.8 M102 mootor M104 mootoriga. Selleks tarbeks sai omale toodud doonor C280 142kw automaat. Hea on veel see, et tegu on ilma ASRi ning püsikata variandiga. Kuigi oleks tahtnud manuaali, panen esialgu koos automaadiga alla, sest vana kast on omajagu õhtal ning eelarve kitsas. Doonori sain soodsalt ning kulutada püüan nii vähe kui võimalik. Läheb peale ka M104 radikas. Tulevikus plaanis kindlasti kas W210 või W124 162kw pidurid.
Kahju sõitvat autot lammutada, kuid nii see teekond algas. Alustasin nina laiali kiskumist.
Kodus meisterdatud mootoritõstukiga (kitsas eelarve) hakkas lõpuks mootor ka maha tulema ja kätte ta saingi. Sõitvast autost mootori kätte saamiseni läks kuskil 6h ning üsnagi valutult, arvestades seda, et teen sellist asja täiesti esimest korda ning eelnev kogemus puudub.
Loomulikult on ka mõned tagasilöögid. Kuna auto on aastast 1994, siis on biolagunev juhtmestik täiesti pudi ning pean mõtlema kuidas olemasolevat taastada või kusagilt korralik hankida. Kas olemasolevatele pistikutele saab uued juhtmed joota või on pistikuid ka eraldi müüa, et ise juhtmed vedada? Teine võimalus on juhtmed paljaks tirida ja ehk termorüüga uuesti katta.
Enim kardan juhtmestiku sobitamist teisele kerele, kuna ei oska veel skeeme päris hästi lugeda. Uurida vaja, mis on vähim mida mootor autolt töötamiseks nõuab (käivitusvoolud, massid, plussvoolud, kütus, releed). Kindlasti on veel palju küsimusi, mis hetkel meelde ei tule.
Panen ka siia endale lingi mootori aju juhtmestiku skeemist, ehk kellelgi teiselgi vaja.
http://www.sg-motorsports.com/hfm_diagrams.htm
Siia peaks mootor siis asemele tulema
Postitused: 1,175
Teemad: 87
Liitus: Sep 2008
Maine:
3
Mõistlik mõte m104 kuigi 2,8 asemel võiks 3,2 olla.
Naftapress.
Postitused: 1,553
Teemad: 38
Liitus: Sep 2006
Maine:
5
Huvitav, see teema mul vist kahe silma vahele jäänud või meelest ära läinud. Viisakas kutsikas kenade kärgvelgedega. Lahe, et meil foorumis juba nii palju kenasid W201-tesid on.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Postitused: 220
Teemad: 42
Liitus: Jan 2015
Maine:
0
Mulle just meeldib see 2.8 mõte! Võiks eriti hästi pöördesse käija lühikese kolvikäigu pärast ja koos turboga saaks juba väga hea!
Postitused: 103
Teemad: 14
Liitus: Aug 2015
Maine:
1
hmm... ise olen salamisi mõlgutanud mõtteid 2,3 kompressor mootori suunas, tundub olema samas kaalus kui hetke mootor ja hiljem saab pisut juurde keerata kui lisada M65 kompressor .
W124 E320 US
Postitused: 1,175
Teemad: 87
Liitus: Sep 2008
Maine:
3
Keegi võiks juba 5,0 v8 kutsika ära teha
Naftapress.
Postitused: 411
Teemad: 43
Liitus: Nov 2005
Maine:
0
Võiks küll, mul üks m119 üle täpselt.
Postitused: 220
Teemad: 42
Liitus: Jan 2015
Maine:
0
Ma võiks V8 kutsika ära teha küll kui keegi puhtamuidu mootori annab!
Postitused: 8,228
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(17-05-2016, 10:14 AM)arts24h Kirjutas: Keegi võiks juba 5,0 v8 kutsika ära teha
Sellest saaks siis rehvihävituspreparaat. Kui mootor tagaistmete asemel panna, võiks isegi sõita õnnestuda.
Teemaalgataja lähenemine võiks anda päris käreda loomakese.
MB pistikud õnnestub üsna tihti elusalt avada ka ilma erivahenditeta. Edasine juhtmete vahetus on vana hea käsitöö
Postitused: 1,553
Teemad: 38
Liitus: Sep 2006
Maine:
5
(16-05-2016, 10:17 PM)renkss Kirjutas: hmm... ise olen salamisi mõlgutanud mõtteid 2,3 kompressor mootori suunas, tundub olema samas kaalus kui hetke mootor ja hiljem saab pisut juurde keerata kui lisada M65 kompressor .
Renkss, ära seda lollust küll tee! 16v W201 kõige tähtsam osa ongi mootor. See 185 hobujõudu ei tundu palju, aga vabalthingava 2.3 mootori kohta on see päris hea tulemus. Selle mootori potentsiaal on aga palju suurem. Vabalthingavana peax kannatama sellest 250-280 hobujõudu välja pigistada (see tuuning läheb muidugi päris kallix) ja turbo või kompressoriga kannatab see mootor originaal kompleksuses 400 hobujõudu. Tuuning kepsude ja kolbidega kannatab veel rohkem jõudu. Proovi korra Hentsi autoga sõita või konsulteeri temaga, ta võib sulle kinnitada, et vanakooli MB mootoritest on see üx asisemaid, kuna selle plokikaas on ülihea läbilaske võimega.
Lisax kasutab 2.3 Kompressor kruvikompressorit, mis on kehvema kasuteguriga kui turbo või tsentrifugaalkompressor (nagu turbo, aga kuuma koja asemel on ülekandega rihmaratas). See tähendab, et ta arendab vähem jõudu ja kuumutab õhku rohkem, lisax on seda õhku palju keerulisem jahutada, kuna kompressor asub kohe kaane juures. Kuumemat õhku mahub sama rõhu juures mootorisse vähem (taas vähem jõudu) ja see suurendab detonatsiooni ohtu.
Mis Pauli projekti puutub, siis TonyT-l on õigus, et see 2.8 käib paremini pöördesse kui 3.2 ja kui sinna kangemad nukad paigaldada, võib päris lõbusa auto saada.
Ulmelised jõunumbrid ei pruugi veel kiiret autot tähendada, seda enam, et sirge peal oskab igaüx pedaali põhja vajutada, aga kurvilisel teel ei kannata kogu seda võimust täiel määral kasutada, pigem võib see isegi segada. Tasub meeles pidada, et W201 on võrreldes tänapäevaste autodega ikka üsna kerge, nii et kui ise nobe poiss oled, siis isegi 2.6-ga (soovitavalt kangema nukaga) on võimalik paljudele foori tagant startides tagatulesid näidata või kurvilisel teel kannul püsida.
Siinkohal soovitan kõigil autotuunijatel jätta tuunimisest veidi raha alles ja investeerida see sõidukoolitusse, kuna õigete sõiduvõtete omandamine võib anda paremaid tulemusi kui autole hobujõudude juurde lisamine. Margus Murakas pakkus mingi aeg näitex sõidukoolitusi ja tema tunnihind oli üsna mõistlik, ma ei tea, kas ta praegu ka seda võimalust pakub, peab tema enda käest küsima.
http://prorehv.ee.mic2.mikare.ee/Soidukoolitus.Prorehv
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Postitused: 1,106
Teemad: 57
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
18-05-2016, 07:29 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-05-2016, 07:30 AM ja muutjaks oli sm. pelle.)
TonyT teemast on näha, et peale kahe nukaga r6 swapi tuleb kaalu mõnuga juurde. Turbot küll siin veel ei ole. Kui manuaali tahad siis mul vedeleb üks r6 kast sidur hooratas. Kuigi ma soovitaks atm jätta.
Aga edu sellega, loodame, et varsti valmis.
Turbo
Postitused: 8,228
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(17-05-2016, 08:30 PM)Werewolf Kirjutas: ...
Siinkohal soovitan kõigil autotuunijatel jätta tuunimisest veidi raha alles ja investeerida see sõidukoolitusse, kuna õigete sõiduvõtete omandamine võib anda paremaid tulemusi kui autole hobujõudude juurde lisamine.
...
+1
Ja hoiab ära äsja Haapsalus toimunud lolluste kordumise...
Gaasi oskab igaüks pressida, seda tarbe järgi TÄPSELT doseerida aga vähesed.
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
18-05-2016, 08:57 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 18-05-2016, 09:02 AM ja muutjaks oli hents99.)
Pigem V8 + turbod.
Või 55 kompressor. M113 mootor on samuti kompaktne ja suht kerge. Ilmselt kergem m104 mootorist.
Mu järgmine mootori valik pärast m102-16.
Soe soovitus on valida kohe kõige suurema töömahuga mootor.
2.8 vs 3.2 on nagu öö ja päev viimase kasuks. Isegi w201 peal.
Postitused: 1,175
Teemad: 87
Liitus: Sep 2008
Maine:
3
Liigeldes juba pikemat aega 3,2 turbo kutsikaga siis tundub see ka paras jalgratas olevat. Korra juba mõtlesin et äkki mootor hõre aga surved olid siiski võrdsed 11 igas. Parem jah rammusam toorik võrra. Aga kusagilt tuleb alustada ja süües kasvab isu.
Omal loto võit tuleks teeks ka vist v8 turbo. Pärnus tasuks kõigil tuunijatel oma masinaga rajal käsi valgeks sõita.
See nädalal tahtsime minna kasutaja mairoga 3,2 ja 3,2 turbo kutsikaga aga sel nädalal rada juba kinni kahjuks.
Naftapress.
Postitused: 103
Teemad: 14
Liitus: Aug 2015
Maine:
1
(18-05-2016, 10:08 AM)arts24h Kirjutas: Liigeldes juba pikemat aega 3,2 turbo kutsikaga siis tundub see ka paras jalgratas olevat. Korra juba mõtlesin et äkki mootor hõre aga surved olid siiski võrdsed 11 igas. Parem jah rammusam toorik võrra. Aga kusagilt tuleb alustada ja süües kasvab isu.
Omal loto võit tuleks teeks ka vist v8 turbo. Pärnus tasuks kõigil tuunijatel oma masinaga rajal käsi valgeks sõita.
See nädalal tahtsime minna kasutaja mairoga 3,2 ja 3,2 turbo kutsikaga aga sel nädalal rada juba kinni kahjuks.
Hea plaan rada nühkima minna, kui kannatab siis ehk viitsite oodata veel mõned nädalad , siis saaks enda pilli ka kokku ja liikuma .Tuleks ka rada/autot proovima ja puhuks juttu
W124 E320 US
Postitused: 88
Teemad: 11
Liitus: Jan 2011
Maine:
1
Oleks isegi tahtnud muidugi 3.2, aga 2.8 sai valitud sellepärast, et sõitev doonor tuli väga soodsalt kätte.
Vahepeal sai kutsikalgi mootor maha võetud ning hakatud tegema M104'le uut juhtmestikku. Kõik mis kahelt autolt üle jääb läheb müüki - M102 1.8 300k läbisõit, W202 kere, sillad, salong.
Spidokaga tuleb ka mure, kuna kutsikal trossiga ja W202'l elektrooniline spido.
Ilma mootorita tõusis nina eriti kõrgeks, tundub, et uue mootoriga madaldusvedrusi vaja ei lähe enam.
Ei kujuta ette ka kuidas see rägastik üldse mootoriga tööle hakkab. Kõik soovitused teretulnud.
Postitused: 220
Teemad: 42
Liitus: Jan 2015
Maine:
0
Esimene soovitus oleks kasutada ikka eri värvi juhtmeid! Kõik ühte värvi teeb veaotsingu keeruliseks.
|