Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB 190E 2,0B 1983
#1
Peale talvist jäärajasõitu tekkis kange tahtmine taas omada üht vana head autot, millel saab ise käike vahetada, vändaga aknaid keerata ja kus ei ole ühtegi juhiabi.
Kriteeriumiks olid bensiinimootor, manuaalkast ja võimalikult originaalilähedane seisukord. Lõpuks õnnestus ka midagi sellist leida. Tegemist on1983.aastal ilmavalgust näinud isendiga mis oma vanuse kohta on ikka üsna kõbus. Roostet leidub vaid tagumiste koobaste kaartel mis tõenäoliselt tuleb ükspäev välja vahetada. Põhi, kapotialune ja pagasiruum on põhimõtteliselt roostevabad. Mootorist ei tule suitsuraasugi ning kogu käiguosa tundub mõnusalt tihe, nagu ka uksed, mis sulgedes teevad sellist häält nagu nad tõenäoliselt 34 aastat tagasi tehasest tulles tegid. Kõik see toetab odomeetril ilutsevat läbisõidunäitu 206000 km. Loomulikult on ka mõningaid vigu, kuid arvestades auto vanust on need tühised pisiasjad. Häirivaim on vahetatud peaülekanne - kiirusel 100 km/h on pöörded 3000 rpm peal. Aga kuna maanteel pikki otsi pole plaanis läbima hakata, siis elab üle. Plaan selle autoga lastele autosõit selgeks õpetada ja talvel ise lustimas käia. Ning eks elu näitab mis tast edasi saab.
SEC-i ja SL-i sõltlane.
560SEC, SL55, G55, 190E 2,0B, C400 4M Coupe = 1258KW
Vasta
#2
Yees, lahe. Siis on jäärajal konkurenti ka saada Smile
" The Best Or Nothing"  Mercedes-Benz

Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Vasta
#3
(04-07-2017, 01:30 AM)secman Kirjutas: ...
Häirivaim on vahetatud peaülekanne - kiirusel 100 km/h on pöörded 3000 rpm peal.
...

Vastupidi - lühem peaülekanne teeb pilli äkilisemaks.Ninja

Igati väärt tegu. Pilte ka saama? Eusa_drool
Vasta
#4
Kui saladus pole, siis kust kandist ja millise hinnaga sellise maasika leidsid? Ja mõni pilt antud autost olex tõesti kena vaadata.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#5
Kas on see hõbedane soov.ee kuulutusest?
Vasta
#6
Kas ta nüüd just maasikas on, aga minu jaoks oma hinda väärt igal juhul.
Vaatasin veel Maanteametist väljavõtet, viimase 12 aastaga on auto läbinud vaid 14000km
Üks lisa on ikkagi ka - elektriline katuseluuk - mis toimib nagu siidi.
[Pilt: 26375-MB190E_esinurk.JPG]
[Pilt: 83927-MB190E_taganurk.JPG]
[Pilt: 37995-MB190E_uksest.JPG]
[Pilt: 64625-MB190E_seest.JPG]

SEC-i ja SL-i sõltlane.
560SEC, SL55, G55, 190E 2,0B, C400 4M Coupe = 1258KW
Vasta
#7
Vägev ost, minuarust oli ka see hind väga hea.
Vasta
#8
Veluuristmed? Soojendused toimivad ka? Nupud konsoolis näikse igatahes olema.

Sile asi näib olema.Eusa_angel
Vasta
#9
(12-07-2017, 08:34 AM)v6sa Kirjutas: Veluuristmed? Soojendused toimivad ka? Nupud konsoolis näikse igatahes olema.

Sile asi näib olema.Eusa_angel

Veluur jah. Kui kellegil on tagumisi peatugesid, võib pakkuda.
Nupud on aknatõstukite omad, keegi on vist konsooli kunagi miskipärast vahetanud.
SEC-i ja SL-i sõltlane.
560SEC, SL55, G55, 190E 2,0B, C400 4M Coupe = 1258KW
Vasta
#10
Vägev! Thumbsup
Vasta
#11
(13-07-2017, 12:06 AM)secman Kirjutas: ...

Nupud on aknatõstukite omad, keegi on vist konsooli kunagi miskipärast vahetanud.

Hehe, meil on SEL samamoodi 6x elektriaknanuppudega.

Kas kutsikal on need lülitid täitsa ühendamata, või on kasutusel mingi kavala dzüdeemi juhtimiseks?
Vasta
#12
Esimest korda näen w201'l veluurist istmeid, see on väga haruldaneThumbsup
Vasta
#13
Nii, ülevaatusel käidud ja vigadeta ka läbitud. Kommentaariks ideaalne CO ja eeskujulikud pidurid.
Enne ülevaatust sai Lesvenis vahetatud kõik rooliotsad, rooliamort ja mõned kummipuksid, nüüd esisild ok välja arvatud roolikarbi lõtk mida välja regullida ei õnnestunud.
Igatahes auto nüüd tänavalegaalne ja läheb andmiseks Smile
(18-07-2017, 12:10 PM)HotPapa Kirjutas: Esimest korda näen w201'l veluurist istmeid, see on väga haruldaneThumbsup

Ses mõttes kurb kuulda, sest ega siis vist tagumisi peatugesi lihtne leida pole.
Või sobivad ka 124 omad sinna äkki ?


(14-07-2017, 09:05 AM)v6sa Kirjutas:
(13-07-2017, 12:06 AM)secman Kirjutas: ...

Nupud on aknatõstukite omad, keegi on vist konsooli kunagi miskipärast vahetanud.

Hehe, meil on SEL samamoodi 6x elektriaknanuppudega.

Kas kutsikal on need lülitid täitsa ühendamata, või on kasutusel mingi kavala dzüdeemi juhtimiseks?

Pole sinna alla piilunud veel, eks paistab, kui konsooli saan ja vahetama hakkan.



SEC-i ja SL-i sõltlane.
560SEC, SL55, G55, 190E 2,0B, C400 4M Coupe = 1258KW
Vasta
#14
(19-07-2017, 05:00 PM)secman Kirjutas: Nii, ülevaatusel käidud ja vigadeta ka läbitud. Kommentaariks ideaalne CO ja eeskujulikud pidurid.
Enne ülevaatust sai Lesvenis vahetatud kõik rooliotsad, rooliamort ja mõned kummipuksid, nüüd esisild ok välja arvatud roolikarbi lõtk mida välja regullida ei õnnestunud.
Igatahes auto nüüd tänavalegaalne ja läheb andmiseks Smile

Oled kindel, et lõtk roolikarbist tingitud ja mitte pendelhoova puxidest?
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#15
(19-07-2017, 10:50 PM)Werewolf Kirjutas:
(19-07-2017, 05:00 PM)secman Kirjutas: Nii, ülevaatusel käidud ja vigadeta ka läbitud. Kommentaariks ideaalne CO ja eeskujulikud pidurid.
Enne ülevaatust sai Lesvenis vahetatud kõik rooliotsad, rooliamort ja mõned kummipuksid, nüüd esisild ok välja arvatud roolikarbi lõtk mida välja regullida ei õnnestunud.
Igatahes auto nüüd tänavalegaalne ja läheb andmiseks Smile

Oled kindel, et lõtk roolikarbist tingitud ja mitte pendelhoova puxidest?

No ise ei ole proovinud, aga nii Joonas Lesvenist ütles, kaks tundi olla pusitud sellega.
SEC-i ja SL-i sõltlane.
560SEC, SL55, G55, 190E 2,0B, C400 4M Coupe = 1258KW
Vasta
#16
(19-07-2017, 11:33 PM)secman Kirjutas:
(19-07-2017, 10:50 PM)Werewolf Kirjutas:
(19-07-2017, 05:00 PM)secman Kirjutas: Nii, ülevaatusel käidud ja vigadeta ka läbitud. Kommentaariks ideaalne CO ja eeskujulikud pidurid.
Enne ülevaatust sai Lesvenis vahetatud kõik rooliotsad, rooliamort ja mõned kummipuksid, nüüd esisild ok välja arvatud roolikarbi lõtk mida välja regullida ei õnnestunud.
Igatahes auto nüüd tänavalegaalne ja läheb andmiseks Smile

Oled kindel, et lõtk roolikarbist tingitud ja mitte pendelhoova puxidest?

No ise ei ole proovinud, aga nii Joonas Lesvenist ütles, kaks tundi olla pusitud sellega.

Ok, eeldatavasti nad teavad mida teevad. Ma lihtsalt ei ole veel isiklikult kokku puutunud ühegi Mercedesega, millel roolikarp tuntavalt kulunud olex. Tavaliselt on ikka kuskil muudes komponentides lõtkud sees, näitex rattalaagrites või pendelhoova puxides, rooliotstest rääkimata. See muidugi ei tähenda, et kulunud roolikarbiga autosid ei existeerix, aga ma suhtun alati skeptiliselt kui keegi tuleb rääkima kulunud roolikarbist ennem kui esisillas kõik detailid välja vahetatud on.

Antud juhul peab vist ikka Lesveni diagnoosi usaldama, neil kogemust rohkem kui mul.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#17
(20-07-2017, 11:09 AM)Werewolf Kirjutas:
(19-07-2017, 11:33 PM)secman Kirjutas:
(19-07-2017, 10:50 PM)Werewolf Kirjutas:
(19-07-2017, 05:00 PM)secman Kirjutas: Nii, ülevaatusel käidud ja vigadeta ka läbitud. Kommentaariks ideaalne CO ja eeskujulikud pidurid.
Enne ülevaatust sai Lesvenis vahetatud kõik rooliotsad, rooliamort ja mõned kummipuksid, nüüd esisild ok välja arvatud roolikarbi lõtk mida välja regullida ei õnnestunud.
Igatahes auto nüüd tänavalegaalne ja läheb andmiseks Smile

Oled kindel, et lõtk roolikarbist tingitud ja mitte pendelhoova puxidest?

No ise ei ole proovinud, aga nii Joonas Lesvenist ütles, kaks tundi olla pusitud sellega.

Ok, eeldatavasti nad teavad mida teevad. Ma lihtsalt ei ole veel isiklikult kokku puutunud ühegi Mercedesega, millel roolikarp tuntavalt kulunud olex. Tavaliselt on ikka kuskil muudes komponentides lõtkud sees, näitex rattalaagrites või pendelhoova puxides, rooliotstest rääkimata. See muidugi ei tähenda, et kulunud roolikarbiga autosid ei existeerix, aga ma suhtun alati skeptiliselt kui keegi tuleb rääkima kulunud roolikarbist ennem kui esisillas kõik detailid välja vahetatud on.

Antud juhul peab vist ikka Lesveni diagnoosi usaldama, neil kogemust rohkem kui mul.

Esisillas sai köik puksid ja otsad vahetatud, aga roolikarp sai nii kinni, et häirib otsejooksu, seega tuleb ümber teha

SEC-i ja SL-i sõltlane.
560SEC, SL55, G55, 190E 2,0B, C400 4M Coupe = 1258KW
Vasta
#18
Kutsikas kenasti kasutuses ja võib isegi öelda, et igapäevaselt. Nimelt sai tütar load kätte ning sõidab sellega hea meelega. Auto sai temalt ka uue nime - Nööp.
Kuna Nööp hakkas köhima, sai ta koju toodud ja üle vaadatud. Vahetusse läksid küünlad, küünlajuhtmed, rootor ja jagajakaas. Nüüd käib jälle nagu maasikas.
SEC-i ja SL-i sõltlane.
560SEC, SL55, G55, 190E 2,0B, C400 4M Coupe = 1258KW
Vasta
#19
Väike korrastamine peale kolme aastat.
Hammerite värvitoon on 1:1-le Eusa_whistle

[Pilt: 99369-6AAAC3C0-BB62-498A-ABA9-576727AC68C9.jpeg]
SEC-i ja SL-i sõltlane.
560SEC, SL55, G55, 190E 2,0B, C400 4M Coupe = 1258KW
Vasta
#20
Veljevalik on äge ja sobiv. Juhul kui pole veel tehtud, siis soovitan käiguhoovastiku kõik kummipuxid vahetada pronksist või delrinist treitud puxide või kuulliigendite vastu, ma enda 16v-l kunagi vahetasin ja vahe on ikka nagu öö ja päev, ennem oli käigukang kui tallesaba, nüüd on täiesti konkreetne ja lõtkuvaba. Hents võib sama kinnitada, originaalis on tolle ajastu MB manuaalkasti käiguhoovastik ikka üsna lödi, kuna selles nii palju pehmeid kummipuxe, eriti kui need aastate jooxul ära kulunud on.

Kui tahad võin siia teemasse pronkspuxide mõõdud kirja panna, need peax mul kuskil kaustas alles olema. Hents oskab vast kuulliigendite mõõdud öelda, kui soovid varraste otsa hoopis need panna, kangi enda jaox on ka 2 puxi tarvis. Vb on ta nõus sulle ka mingi raha eest kõik vajalikud jupid müüma, aga ma pole kindel kas tal on neid varux ja kas viitsib neid juurde teha, seda peab Hentsilt endalt küsima.

Aga kinnitan, et manuaalkastiga sõitmise mõnu suurendab see parendus märgatavalt. Juba su 2017 aasta salongipildilt on näha, et puxid kulunud ja kang ei asetse sirgelt keskel, vaid on viltu. Usun, et kangi puxid on täitsa ribadex nagu minu autol olid.

Siin teemas on näha, missugune MB käigukangi konstrukstioon on:

http://www.peachparts.com/shopforum/dies...hment.html

Piisab kui vahetada välja käigukangi alla jääva kahvli 2 puxi ning käiguhoovastiku ja kasti vahele jäävate varraste puxid (või asendada need kuulliigenditega), muu seal nii märkimisväärselt ei kulu ja loxu tekita. Kuigi antud teemas vahetati ka kahvel ja plastkorpus välja, siis tõenäliselt pole see vajalik.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB 200T D, 1983, S123 - Lepz Lepz 141 66,311 26-07-2021, 01:12 PM
Viimane postitus: Lepz
  W201 190E 1992.a Sportline - bertaviikberg BertaViikberg 14 8,718 04-10-2018, 10:31 PM
Viimane postitus: BertaViikberg
  190E 2.8 M104 1992 ja W116 280SEL Austraalia - Paul Paul 64 44,543 14-12-2017, 01:55 PM
Viimane postitus: Paul
  Minu 190E 2.5-16V 89.a Kuldar 37 30,712 23-08-2015, 10:31 PM
Viimane postitus: hents99
  Minu Mercedes-Benz 230E, 1983, W123 ZE_KA 27 26,412 14-04-2013, 10:27 PM
Viimane postitus: Karl
  Minu MB 190E, w201, 3.2- Renkju Renkju 101 86,600 18-01-2012, 11:48 PM
Viimane postitus: Renkju
  Minu MB w201 190E, 1985, 2.0, 90kw Renkju 5 6,855 30-07-2009, 05:44 PM
Viimane postitus: Renkju



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne