09-07-2019, 11:08 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-07-2019, 06:50 PM ja muutjaks oli canyondrift.)
Tere, tere, mersupere!
Aega on palju mööda läinud kui saab jälle kirjutada mersuteemadel. Pikalt peres olnud auto on ka läinud teist teed kui esialgu plaanis oli ja vahepealsest Toyotast sai küll nii siiber, et...
Soetasin omale mõned kuud tagasi ühe kauaotsitud Mercedese. Kuna Eestist vajalikku ja korralikku isendit ei leidnud, siis otsisin aktiivselt välismaalt. Välismaal sai otsitud mööda enamikke tuntud ja vähemtuntud autosaite. Üks ikka kehvem kui teine ja just sellise varustusastmega, mis ka meeldiks - ei leia mitte midagi. Leedus tava õlivahetuse käigus maha keritud mõnedsajad tuhanded ka sinnapoole väga jalga seadma ei kutsunud.
Samas, leidsin ikkagi pika otsimise lõpuks ühe sobiva eksemplari Hollandist. Asus Hollandi mingisugusel automüügi platsil ja täiesti ausalt, otse Hollandist ostetud, sõitnud alates aastast 2006 seal, olnud 2 omanikku ja kui läbisõidu registrit vaadata, siis on kõik loogiliselt korras.
Tegin siis kiire taustauuringu, tundus kõik OK, VIN decoder näitas häid varususelemente ja nii ma lennupileteid otsima asusingi.
Kohale minnes muidugi oli lugu veidi kehvem kui arvasin, aga eks ~397 000 km jooksul on saanud ńii mõndagi juhtuda. Kerel paar kriipsu, kellegi võtmerage, mõned väikesed mõlgid ja B osa stanged. (Järelikult väikesed avariid ikkagi on olnud)
Automüüjaga peale kokkulepet tegi tema ära hoolduse, pidurid, veermikus ÜV-l probleemi tekitanud jubinad ja muidugi ka värske Hollandi ÜV.
Sain auto kätte ja ilma midagi teadmata, asusin kohe 3000km pikkusele teekonnale, Hollandist - Kesk-Saksamaale ja sealt edasi koju.
Sõit sujus hästi - kuigi ühe veaga. Intercooler oli alt katki - ehk siis 165kW mis on sellele välja loositud, ei olund kuigi mitte see. Ei saanud suurest eufooriast ka kohe ostuhetkel aru ja ÜV tahmatest ei näitanud ka midagi valesti olevat. Selle sain kodus olles korda, ostsin lihtsalt kasutatud uue.
Auto igatahes parajalt hea varustusega:
038MSN
VIN: WDB2112221B001102
Model E 320 CDI
Engine 642920 40 222253
Transmission 722902 00 764016
Order Number 0 6 553 46212
Order Location NETHERLANDS
Interior AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BLACK/ANTH. (821A)
Paint 1 BRIGHT SILVER METALLIC CLEAR COAT PAINT (775U)
Release Date 2006-06-28
Delivery Date 2006-06-29
Code Description
06N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
182 CONVERTER WITH DEV. CHARACTERISTIC
201B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - DUTCH
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
219 PROXIMITY-CONTROLLED CRUISE CONTROL
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
231 GARAGE DOOR OPENER
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
265B AIRBAGLABLE - DUTCH/ENGLISH
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
297 SUN BLIND IN REAR DOORS LH AND RH
309 CUP HOLDER
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
395 LINGUATRONIC - DUTCH
401 FRONT SEAT CLIMATE CONTROL
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
474 PARTICLE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
481 UNDERSHIELDS
489 AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
550 TRAILER COUPLING
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
553L NETHERLANDS
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
5XXL EUROPE
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
619 CORNERING ILLUMINATION
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
732 WOOD VERSION,BIRD'S EYE MAPLE BLACK/ANTHRACITE
775U BRIGHT SILVER METALLIC CLEAR COAT PAINT
807 YEAR OF MODIFICATION
810 SOUND SYSTEM
819 CD CHANGER
820A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE
821A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BLACK/ANTH.
872 REAR SEAT BENCH HEATING LEFT UND RIGHT
882 INTERIOR SAFEGUARD
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
983 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W/O REG. CERT. PART II
A22 NEW CONVERTER GENERATION
A24 JOINT FLANGE, 4-ARM 120
A45 O-SHIFT PLATE WITH VGS2
F211 SERIES PRODUCTION 211
FS COMBI - VEHICLE
G902 TRANSMISSION CODE VERSION 02
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
J52 ADDITIONAL CODE FOR DAMPING MAT
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
L LEFT-HAND STEERING
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642 V6 DIESEL ENGINE OM642
R01 SUMMER TIRES
R11 LA 17" 5 DOUBLE SPOKE DESIGN
U15 2ND CARGO AREA W/ COMPART. UNDER MAIN FLOOR PANEL
V06 SPEED- + LOADINDEX 95W
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
Otsisin pikalt just universaali, Distronicu, Airmaticu, kliima ja mäludega istmega varianti. Igal autol oli midagi puudu - see oli aga õige.
Miks siis ikkagi need lisad? Vastust väga ausat polegi, Airmatic (mis on kõigi vaenlane) tundus olevat hea lisa, mida järgi proovida. Distronic lihtsalt mugavus ja eks muud kaasatulevad jubinad - igaüks on omaette väärt.
Kolmeliitrine V6 liigutab seda kere ka normaalselt ja 7 käiguline kast teeb maanteekuluks ~6,5l/100km, niiet täitsa talutav on ka sõita.
Aga - ei ole head ilma halvata.
Airmatic nagu ikka kõigil - tembutab veidi. Ühesõnaga, tagaots on maas, esiots on hea. Täiesti lambimomendil otsustab, et oleks vaja tagaots maha lasta. Kõigepealt vasak pool, siis parem ja vahest saab nädalaid probleemita hakama, vahepeal teeb ka 30-min seismine oma langetustükli ära.
Plaan on nüüd igatahes ette võtta süsteemi süvauuring, aga kas ja kes teeb kalibreerimist?
Tagaluuk on automaatne ja vahepeal on hajameelne ja ei sulgu korralikult. See tuleb siis halvasti reguleeritud tagaluugist (mis ka enne kiiremini sõites õhuvihinat tegi) ja lukuvastusest. Saaks aega see ära reguleerida, oleks asi veidi parem. Automaatne pagasikate toimib ka ilusti, ainult katte enda sees olev vedru on ajaga ilmselt veidi surnud. Plaanin seda kuidagi peale keerata kui kannatab.
Parempoolne peegel on vahetatud ja mitte isetumeneva vastu - kas sellel üldse on parem isetumenev või on ainult juhipoolne. Mersut teades, siis sellist varianti ei saa olla, et parem pole isetumenev, aga mine sa tea. Ehk keegi teab selle kohta rohkem?
Tagumine kojamees alguses ei töötanud - selle määrisin ära ja nüüd on jälle korras.
Topsihoidja vedru oli ka katki - asendasin selle keerdvedruga. Pole küll päris see, mis lootsin, aga nüüd on töötav asi ja nupule vajutus isegi teeb midagi - enne pidi jõuga välja kakkuma.
Kui need vead välja arstida, siis on väga hea auto ja mulle sõita meeldib. Õhkvedrustus on ka asi, millest kuidagi loobuda ei tahaks ja hambad ristis tuleb see ikkagi korda teha ja vead üles otsida.
Panen paar hädist pilti ka kui auto veel transiitnumbritega oli.
PS: Enne oli vale VIN saanud
Aega on palju mööda läinud kui saab jälle kirjutada mersuteemadel. Pikalt peres olnud auto on ka läinud teist teed kui esialgu plaanis oli ja vahepealsest Toyotast sai küll nii siiber, et...
Soetasin omale mõned kuud tagasi ühe kauaotsitud Mercedese. Kuna Eestist vajalikku ja korralikku isendit ei leidnud, siis otsisin aktiivselt välismaalt. Välismaal sai otsitud mööda enamikke tuntud ja vähemtuntud autosaite. Üks ikka kehvem kui teine ja just sellise varustusastmega, mis ka meeldiks - ei leia mitte midagi. Leedus tava õlivahetuse käigus maha keritud mõnedsajad tuhanded ka sinnapoole väga jalga seadma ei kutsunud.
Samas, leidsin ikkagi pika otsimise lõpuks ühe sobiva eksemplari Hollandist. Asus Hollandi mingisugusel automüügi platsil ja täiesti ausalt, otse Hollandist ostetud, sõitnud alates aastast 2006 seal, olnud 2 omanikku ja kui läbisõidu registrit vaadata, siis on kõik loogiliselt korras.
Tegin siis kiire taustauuringu, tundus kõik OK, VIN decoder näitas häid varususelemente ja nii ma lennupileteid otsima asusingi.
Kohale minnes muidugi oli lugu veidi kehvem kui arvasin, aga eks ~397 000 km jooksul on saanud ńii mõndagi juhtuda. Kerel paar kriipsu, kellegi võtmerage, mõned väikesed mõlgid ja B osa stanged. (Järelikult väikesed avariid ikkagi on olnud)
Automüüjaga peale kokkulepet tegi tema ära hoolduse, pidurid, veermikus ÜV-l probleemi tekitanud jubinad ja muidugi ka värske Hollandi ÜV.
Sain auto kätte ja ilma midagi teadmata, asusin kohe 3000km pikkusele teekonnale, Hollandist - Kesk-Saksamaale ja sealt edasi koju.
Sõit sujus hästi - kuigi ühe veaga. Intercooler oli alt katki - ehk siis 165kW mis on sellele välja loositud, ei olund kuigi mitte see. Ei saanud suurest eufooriast ka kohe ostuhetkel aru ja ÜV tahmatest ei näitanud ka midagi valesti olevat. Selle sain kodus olles korda, ostsin lihtsalt kasutatud uue.
Auto igatahes parajalt hea varustusega:
038MSN
VIN: WDB2112221B001102
Model E 320 CDI
Engine 642920 40 222253
Transmission 722902 00 764016
Order Number 0 6 553 46212
Order Location NETHERLANDS
Interior AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BLACK/ANTH. (821A)
Paint 1 BRIGHT SILVER METALLIC CLEAR COAT PAINT (775U)
Release Date 2006-06-28
Delivery Date 2006-06-29
Code Description
06N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
182 CONVERTER WITH DEV. CHARACTERISTIC
201B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - DUTCH
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
219 PROXIMITY-CONTROLLED CRUISE CONTROL
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
231 GARAGE DOOR OPENER
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
265B AIRBAGLABLE - DUTCH/ENGLISH
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
297 SUN BLIND IN REAR DOORS LH AND RH
309 CUP HOLDER
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
395 LINGUATRONIC - DUTCH
401 FRONT SEAT CLIMATE CONTROL
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
474 PARTICLE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
481 UNDERSHIELDS
489 AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
550 TRAILER COUPLING
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
553L NETHERLANDS
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
5XXL EUROPE
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
619 CORNERING ILLUMINATION
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
732 WOOD VERSION,BIRD'S EYE MAPLE BLACK/ANTHRACITE
775U BRIGHT SILVER METALLIC CLEAR COAT PAINT
807 YEAR OF MODIFICATION
810 SOUND SYSTEM
819 CD CHANGER
820A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE
821A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BLACK/ANTH.
872 REAR SEAT BENCH HEATING LEFT UND RIGHT
882 INTERIOR SAFEGUARD
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
983 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W/O REG. CERT. PART II
A22 NEW CONVERTER GENERATION
A24 JOINT FLANGE, 4-ARM 120
A45 O-SHIFT PLATE WITH VGS2
F211 SERIES PRODUCTION 211
FS COMBI - VEHICLE
G902 TRANSMISSION CODE VERSION 02
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
J52 ADDITIONAL CODE FOR DAMPING MAT
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
L LEFT-HAND STEERING
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642 V6 DIESEL ENGINE OM642
R01 SUMMER TIRES
R11 LA 17" 5 DOUBLE SPOKE DESIGN
U15 2ND CARGO AREA W/ COMPART. UNDER MAIN FLOOR PANEL
V06 SPEED- + LOADINDEX 95W
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
Otsisin pikalt just universaali, Distronicu, Airmaticu, kliima ja mäludega istmega varianti. Igal autol oli midagi puudu - see oli aga õige.
Miks siis ikkagi need lisad? Vastust väga ausat polegi, Airmatic (mis on kõigi vaenlane) tundus olevat hea lisa, mida järgi proovida. Distronic lihtsalt mugavus ja eks muud kaasatulevad jubinad - igaüks on omaette väärt.
Kolmeliitrine V6 liigutab seda kere ka normaalselt ja 7 käiguline kast teeb maanteekuluks ~6,5l/100km, niiet täitsa talutav on ka sõita.
Aga - ei ole head ilma halvata.
Airmatic nagu ikka kõigil - tembutab veidi. Ühesõnaga, tagaots on maas, esiots on hea. Täiesti lambimomendil otsustab, et oleks vaja tagaots maha lasta. Kõigepealt vasak pool, siis parem ja vahest saab nädalaid probleemita hakama, vahepeal teeb ka 30-min seismine oma langetustükli ära.
Plaan on nüüd igatahes ette võtta süsteemi süvauuring, aga kas ja kes teeb kalibreerimist?
Tagaluuk on automaatne ja vahepeal on hajameelne ja ei sulgu korralikult. See tuleb siis halvasti reguleeritud tagaluugist (mis ka enne kiiremini sõites õhuvihinat tegi) ja lukuvastusest. Saaks aega see ära reguleerida, oleks asi veidi parem. Automaatne pagasikate toimib ka ilusti, ainult katte enda sees olev vedru on ajaga ilmselt veidi surnud. Plaanin seda kuidagi peale keerata kui kannatab.
Parempoolne peegel on vahetatud ja mitte isetumeneva vastu - kas sellel üldse on parem isetumenev või on ainult juhipoolne. Mersut teades, siis sellist varianti ei saa olla, et parem pole isetumenev, aga mine sa tea. Ehk keegi teab selle kohta rohkem?
Tagumine kojamees alguses ei töötanud - selle määrisin ära ja nüüd on jälle korras.
Topsihoidja vedru oli ka katki - asendasin selle keerdvedruga. Pole küll päris see, mis lootsin, aga nüüd on töötav asi ja nupule vajutus isegi teeb midagi - enne pidi jõuga välja kakkuma.
Kui need vead välja arstida, siis on väga hea auto ja mulle sõita meeldib. Õhkvedrustus on ka asi, millest kuidagi loobuda ei tahaks ja hambad ristis tuleb see ikkagi korda teha ja vead üles otsida.
Panen paar hädist pilti ka kui auto veel transiitnumbritega oli.
PS: Enne oli vale VIN saanud