Postitused: 683
Teemad: 64
Liitus: Nov 2009
Maine:
8
Tervitus,
Kogun juba pikemat aega hoogu, et "uuest" vanast autost teema teha ja sellega tehtud töö siin kajastada. Teema kindlasti ei tule nii sisukas kui W123-ga tegelemine, aga loodan siiski kajastada siin kõike mis olen antud liikuriga tegema pidanud.
Ühesõnaga on tegemist 1997 aasta 210 universaalkerega välja lastud sõiduautoga mille omanikuks juhtusin saama puhtalt juhuse läbi Soov.ee-d sirvides Opelile vahetust otsides.
Avantgarde sisu ja veeremiga välja lastud masin oli nukralt seismas ühes raplamaa maakohas, kus ootas et kas keegi teda päästaks või viiks viimsele teekonnale. Ise autot vaatama minnes oli esialgne vaimustus muidugi suur, et sellise hinna eest saan endale OM606 mootori, mis on täiesti kasutuskõlbulik (kuig ostmise hetkel polnud teada kas auto üldse käivitubki) siis sai kiirelt "jah" sõna öeldud ja järgmine "armuke" koju veetud kellele siis pidevalt seeliku alla piiluda ja võibolla ka sellest siis endale auto ehitada.
Peale ostu vedasime seda autot (nii hullumeelne kui see ka endale praegu ei tundu) 250km nööri otsas ja nii ta maanduski kodulinnas Antslas. Kahjuks polnud piisavlat aega, et see kohe käima panna ja nii see seima mul jäi kuni peaaegu lume kadumiseni, kus esialgu ei osanud autol kuskilt otsast pihta hakata.
Esialgu suurte ponnistuste ja tegemistega sai vahetatud neli hõõgküünalt, (üks lootusetult sisse murtud ja üks töökorras) ning esimene hääl kuuldud, õrnalt kütust ka paaki ja tuli teha esimene tiir, kus sai ka selgeks, et selle auto võtan järgmiseks liikuriks.
Nüüdseks on terve kütusesüsteem saanud endale uued tihendid, (saab peagi ka paar uut toru) ja loodan siis käivitusprobleemid viia miinimumi, et hommikune kävitus ei peaks olema minuteid pikk ja seda saatma hull hall suits, mis tekib põlemata kütusest kuna kävitusel on regulaatoru põhja tõugatud.
Teine asi on kere seisukord, mis on valdavalt W210 meestele juba teada tuntud kehvakene... Pole ka seegi masin erand... Peale suurt ahhetust tegin masina ümber paar ringi ja tuvastasin ilmselt juba tekkinud tüüpvead, milleks on rooste-rooste-rooste ning ka antud masina puhul kahjuks mitte eriti hoolivate omanike käes olles tekkinud hirmus kogus mõlke. Esialgu muidugi riivasid silma esitiibades olevad läbivaatusaugud, räbaldunud esistange, taga koopapaunades olevad augud ja väga kehva sisu olukord. (Kehva sisu all mõtlen kaltssisu mida polnud kunagi pestud ega hooldatud + ust lahti tehes tuli sooja ilmaga mõnusat maa leivahõngu)
Nüüdseks olen plaani paika pannud - auto läheb keskelt saadik ülevärvi - teen ise (kuidas saab, ei tea)
Olen jõudnud muretseda uue esistange (tänud Lesvenile), uue nahksisu (terves koosseisus), aidanud autot korralikumalt käima ning alustanud keretöödega, mille käigus sai avastatud piisavalt palju ebameeldivaid üllatusi nagu ikka nende odavate asjadega teinekord on. Hetkeseisuga olen jõudnud autole "ringi" peale teha keevitusaparaadiga, kus olen väja vahetanud tagumiste rattakoobaste tagused, põhjas tagumiste istujate jalgealustest ja nurkadest väikesed jupid ning kereliselt tagumiste uste nurgad, parema esimese tungrauaava (pidin taastama ka tungi enda tõstekonstruktsiooni kuna see oli lahti murtud), aidanud järele esitiibu ning kere juures veel paari murekohta. Hetkel on käimas mõlkide silumine ja kobistamine.
Kuna ei arvanud et tööd sellega tuleb nii palju ja arvestades neid vigu, siis vaatamata "käest" lastud autoga kahjuks pean tõdema et W210 koostekvaliteet pole ikka võrdväärne sellega mis on näiteks W124 koostamine. (olen mõlemaid suurnud lahata ja 1988 W124 on korralikum kui 1998 W210) Ehk siis kui kellegil peaks olema mõte W210 osta, siis tuleb ikka korralikutl järele mõelda, sest iga nurk kuhu vaadata saab (ei peagi väliselt näha olema) on roostes. Iga kereliide kuhu on "hermeetikut" tõmmatud on mingil määral rebane ja ilmselt ka paari aasta pärast läbi... Ei pea ka normaalseks väga õrna värvikihti sisepindadel (ilmselt kogu kerel) mis suruõhuga lastes näiteks vaipade eemaldamisel maha tuleb.
Igatahes aitab tekstist ja nüüd tulevad pildid mida olen suutnud teha viimase tööprotsessi käigus:
Toomise momendi järgselt:
Lahatuna seest:
Praegune olukord:
Kogu pildiseeria: http://fotoalbum.ee/photos/canyondrift/s...031?page=2
Postitused: 73
Teemad: 6
Liitus: Sep 2011
Maine:
0
Uhh...ja ma arvasin, et mu oma on rape
Kusagilt jäi kõrvu selline ütlus, et midagi ikka peab olema inimesel viga kui ta hakkab günekoloogiks või ostab w210 kerega Mercedes-Benz...no ei tea. Günekoloogi kohapealt ei oska kosta midagi, aga oman ka ise sarnast isendit ja olen kursis, mis seisus enamik(?) neist on..mitte midagi head. Tavaliselt lähevad sellises seisukorras autod, teadagi, kuhu. Mida tahan öelda, on see, et meeldivalt olen üllatunud, et keegi VIITSIB tegelda sellise autoga (pole ta ju teab mis vana ega uunikum). Alles eile käisin ühelt sedaanilt juppe maha keeramas, mille kere oli vähemalt samas seisus ja tema saatus oli juba otsustatud.
Kindlasti jälgin huviga edasist arengut ja soovin jõudu ja pikka keevitustraati
Ahjaa..w210 omanikud omavahel: mis seisus vedrukandurid on? Need ühed nõrgad kohad.
Tervitades, kaaskannataja
Postitused: 683
Teemad: 64
Liitus: Nov 2009
Maine:
8
190 Kirjutas:Ahjaa..w210 omanikud omavahel: mis seisus vedrukandurid on? Need ühed nõrgad kohad.
Tervitades, kaaskannataja
Vedrukandureid pole jõudnud veel uurida, aga on plaanis neid juba eos järele aidata 2mm plekiga võru ümber keevitamisega. Seda siis hiljem kui pidureid hakkan üle vaatama peale keretööd.
Tegelemise viitsimises pole küsimus, ikka viitsib, kes muidu paremat osta ei jõua, sõidab vanadega mida on väheke "järele" aidatud... Jah see töö ei saa mingi igavene, aga kindlasti parem kui oleks otse liiklusesse tuisanud (muidugi kui ülevaataja lasknud oleks, kipun arvama et oleks pidanud treila peal tagasi tulema)
Postitused: 162
Teemad: 24
Liitus: Apr 2012
Maine:
0
Olen ka väga üllatunud w210 omanikuna, et keegi hakkab sellist vanakest taastama.
Küsimus, kust ja mis hinnaga said omale esistange?
Postitused: 683
Teemad: 64
Liitus: Nov 2009
Maine:
8
Esistange Lesvenist B osana ja maksis ligilähedale 90€
Postitused: 510
Teemad: 11
Liitus: Dec 2006
Maine:
3
Kadaka teelt vanast Lada teeninduse majast sain esistange 47. euri eest facelift-ile.
Postitused: 692
Teemad: 133
Liitus: Sep 2012
Maine:
6
Kena vagun! Tahtsin isegi seda ära osta. Eelmine omanik lasi mul sinna kolkasse kohale sõita ja siis helistas, et ups müüsin maha juba vahepeal
Postitused: 683
Teemad: 64
Liitus: Nov 2009
Maine:
8
Nägin jah kisakastis eelmise omaniku kohta visatud paari teravat sõna, aga no ega isegi nende kohta eriti midagi öelda ei ole. Mehaanikat on üritatud teha, aga mõneti no nii puusse et hullumaja ja ma pakun et autot polnud mitte kunagi pestud (vihm peseb ja tuul kuivatab)
No see selleks igatahes, õnnetuse endale järgmise kaela sain - mis seal ikka, üritame siis korda teha.
Nagu ka siit foorumist lugeda saab siis vaevlen siiamaani kävitusprobleemide all. Eelsüüteküünla sain välja omade jõududega, abiks oli keevitus, ligi 30 M8 polti, kivipuur ja palju-palju aega. Kätte ma ta sain ja nüüdseks on vahetatud välja kõik kuus küünalt.
Nüüd on järele andnud aga üks pihusti (ilmselt riburadapidi tulevad ka teised) ning selle kohta küsiks, et kustkohast oleks võimalik osta Mercedes-Benz pihustivõtit (mitte mingi röögatu hinnaga)... Ise teha saaks, aga jälle liiga palju janti ja võtmega on kergem majandada kui iga kord ühe pihusti pärast klapikambrikaas maha kiskuda ja sinna juurde käivad asjad maha keerata.
Käivitusprobleemidest - mul on küttesüsteem praegu parajalt nadi, küll tagasivoolu klapp peetis (vanema oma ei saa panna, too on lühem, aga muidu täpselt samasugune sisemuselt), etteandepump tembutab ja ikka vannun seda "immo" klappi mille vahetamisest üritan ennast väga kauge kaarega mööda viia.
Panen ka siia abipalve üles - et kui kellegil on juhuslikult OM60X mootor millel on elektrooniline pump üle või on mõni kas kokku jooksnud või müüdud ilma pumbata, siis võtaks hea meelega ühendust ja räägiks kaubaks endale mõningad jupid.
Postitused: 683
Teemad: 64
Liitus: Nov 2009
Maine:
8
Nonii - olen selle õnnetukesega jõudnud just täpselt nii kaugele et eile sai auto osaliselt mattmustaks võõbatud - ehk peal on täitekrunt. Pahtlitöö on tehtud, no kulus omajagu, aga keerulise kerekuju tõttu tuli ka palju maha lihvida (jah, uksed on sirged plekid, aga esitiivad on parajad kanamunad)
Uus esistange sai endale ka uue kuue, kuna värv siiski ei taha püsida niisama otse plastikule peale tõmmatuna. Lihvisin stange matiks, panin peale plastikukrundi, seejärel kohe täitekrundi. Pidi olema soovitatav, muidu "heade" ilmade puhul kipub värv kergelt maha tulema või siis survekaga pestes lased kuskilt nurgast maha.
Käivitusega on hetkel küllaltki head lood, hoolimata sellest et starter on peale neid "üritusi" hakanud streikima, siis nüüdsest töötab asi täitsa normaalselt, alustavad kõik kuus silindrit ja praegu asi põhimõtteliselt ilus. Nüüd on aga järgi andnud kolm pihustiotsa, viimased kolm silindrit kõik lagisevad mis hirmus ja ajavad musta suitsu torru - ehk nendega on vaja midagi ette võtta... Kes lükkab ümber väite, et kõigil OM6XX mootoritel on samad pihustiotsad? Jah, nad on välimuselt samad, aga kood on erinev - mingi teadjam mees ütles et koodid olla lihtsalt erinevad, muu on sama (tean, et pihustis olev rõhk tuleb vedrust ja reguleerseibist)
OM606 mootorile sai tehtud ka pihustivõti, et ei peaks iga kord kaant maha võtma ja põdema et pihustikoda jookseb õli täis või midagi.
Postitused: 683
Teemad: 64
Liitus: Nov 2009
Maine:
8
Nüüdseks auto värvi all ning põhimõtteliselt koos - igale külgeminevale detailile sai mörti alla tõmmatud (Dinitrol ML ja konserveerimismäärde segu).
Paak on all, summuti all, kollektor peal jne - ehk siis veel nibida veidi ja ongi auto olemas.
Värvitöö tegin ise nagu mainitud sai, selle jaoks katsin garaaži autovärvimiseks mõeldud kattekilega kinni, valasin vett maha ja tolmutasin kõvasti garaaži enne katmist. Kuna auto on suur ja garaaž iseenesest väike, siis tuli värvida detaile kahes jaos. Ehk stanged ja pisividinad enne, auto pärast - otsustasin nii kuna samal ajal lubas ilmateade "vihma" kui oleks pidanud detailid välja kuivama viima ning siis jäi aega auto lõplikuks kinnikatmiseks. Noh-jah, asi ei läinud parasjagu nii nagu tahtsin ja üldiselt värvitööle võib anda endale hindeks paraja koolipoisi kolme. Tolmu tuli ikkagi parasjagu, ometi et seinal olev ventilaator töötas (uksi ei saanud ka auto pikkuse pärast sulgeda) ja stange värvimisest sai värv valmis segatud ning see jõudis juba auto kinnikatmise ajaks parasjagu paksemaks minna, et ei suutnud pinda läikima tõmmata - panin küll värvilahustit juurde, aga viimasele kihile, mis tekitas siis mõnda kohta jooksukoha. Üldiselt olen ise rahul, peale läks kõik 4,5l arüülvärvi koodiga 040, niiet poleerimisruumi on...
Kokku panemise käigus proovisin ka tagatulesid väheke värskendada ning anda neile väheke mustema auto tunne ja toonisin neid veidi. Pärast toonimist tõmbasin tuled tavalise autolakiga üle (mis vist nüüd väheke peeti läks kuna lakk on seisnud ligi 2 a ja kõvendi oli ämbrisse kivistunud - mis sitasti see uuesti - kui ära ei kuiva kunagi)
Mootoriga on ikka jama - paaki taha ühendades ja kaane küljes oleva soojuselemendi taha ühendades hakkas auto kütusetrassi räigelt õhku tõmbama ja nüüd on käivitusprobleem veelgi hullem - küte vajub ikka väga kiiresti kuhugi... Kahtlustan soojuselementi, kuna selle ühendamisel hakkas asi tembutama (muidu oli lihtsalt kanistrist ilma selle ühenduseta)
Ning vahepeal lihtsalt ei jõua konkreetse autoga tegeleda sest tegelikult on ka teine Mercedese tegemise projekt sees milles on W124 230E ja W124 250D ristamine, millest on saanud hetkel selline asi:
Postitused: 683
Teemad: 64
Liitus: Nov 2009
Maine:
8
Garaaži ees avaneb selline pilt kui kõik saanid korraga välja ajada:
Postitused: 1,244
Teemad: 46
Liitus: Nov 2007
Maine:
6
Küta sauna parem, puid sul jagub
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
Postitused: 535
Teemad: 46
Liitus: Jan 2006
Maine:
0
Õige mersufänni hoovil peabki olema vanavara,raudvara ja tarkvara.Kes see siis peale meie neid prepareerib.Kiitus.
Postitused: 683
Teemad: 64
Liitus: Nov 2009
Maine:
8
31-05-2014, 09:02 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 31-05-2014, 09:03 PM ja muutjaks oli canyondrift.)
Vanaraud vaid pildilt puudu jah
Igatahes ei saa probeemidest ei üle ega ümber, taha piduritesse oli istutatud W124 käsipiduriklotsid ja ketaspiduriklotsid, pole ka ime et pool ketast roostene on. Selge, tegelesin sellega just ja nüüd käsipiduriklotse vahetades proovides et kas pidur töötab tõmba tagasilda paraja laksu ja nüüd armatuuris ABS ja BAS tuli - vahepeal oli ka ASR-i märguanne keset armatuuri, aga see on ära kadunud. Pidurikonna ei usu et vigane on, pigem midagi muud...
Kaitsmed on terved, anduri seisukorda ei tea...
Pauk käis parema tagaratta juures ja tõmbas lihtsalt ratta ringi piduriklotsi peal - tahtsin just ÜV-le minna aga noh... Sinna on veel ilmselt pikk tee...
Lähedal ühtegi diagnostikut ka pole, kes mersuga sinapeal oleks.
Miskipärast niisama tagarattad õhus ei näita kiirust ka spidomeetril, aga kui ASR-i vea andis, siis näitas...
Postitused: 510
Teemad: 11
Liitus: Dec 2006
Maine:
3
01-06-2014, 09:40 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-06-2014, 09:46 AM ja muutjaks oli hellrix.)
Kiirust peaks lugema esirattast...Roostes kettaga pole muud teha kui üle treida või välja vahetada, Uus klots roostet maha ei võta. 124 ja 210 seisupiduri klotsid on samad. Kas tuled lõi põlma sõidu pealt või katsetasid tagarattad õhus?
Postitused: 487
Teemad: 17
Liitus: Oct 2010
Maine:
0
(01-06-2014, 09:40 AM)hellrix Kirjutas: Kiirust peaks lugema esirattast...Roostes kettaga pole muud teha kui üle treida või välja vahetada, Uus klots roostet maha ei võta. 124 ja 210 seisupiduri klotsid on samad. Kas tuled lõi põlma sõidu pealt või katsetasid tagarattad õhus?
210 jupid nii odavad et mõistlik panna uued kettad ja klotsid, arvestades kasvõi juba seda kui palju sa taga vaeva oled näinud.
Need BAS ja DAS teated kipuvad iseenesest kaduma, kui kõik tehniliselt korras on...
Postitused: 683
Teemad: 64
Liitus: Nov 2009
Maine:
8
Kettad iseenesest vigased ei ole, st väga kulunud ja mingi ülisuure randiga seega neid kohe vahetama ei kuku - kui vaja, siis jah...
Parandan väidet et 210 ja 124 seisupiduri klotsid on samasugused, 210-l on nad umbes 3-4mm laiemad... Kuju poolest küll samad jah. Just eelnev päev sai tegeletud 124 seisupiduriga. 124-ja klotsi võib poolviltu sisse tõmmata nagu minu oma eelnevalt juhtunud oli... Sellel autol nii palju väänet, et seisupidurit peale jätta ei tasu.
Tuled lõi põlema rattad õhus - katsetan ka sõitmist - loodan et kaob ära.
Tugevdasin ka esivedrukandureid kolmnurkadega, vast enam ei hirmuta teepeal ära kukkumisega, olid teised nagu nad olid - nurkadest juba mädanikuga aga õnneks mitte veel paindunud. Nüüd saab rattad alla visata (muidugi mitte enne homset kuna ketaspiduriklotsid pole veel saabunud)
Postitused: 554
Teemad: 38
Liitus: Feb 2007
Maine:
0
Kui tuled läksid põlema rattad õhus, võis tõesti lihtsalt süsteem korraks lolliks minna. Akuklemm maha äkki veidiks ja hiljem sõita ka, ehk "tuleb mõistus" koju tagasi.
E55 AMG
Postitused: 510
Teemad: 11
Liitus: Dec 2006
Maine:
3
(01-06-2014, 10:22 AM)canyondrift Kirjutas: Tuled lõi põlema rattad õhus - katsetan ka sõitmist - loodan et kaob ära.
No siis on hästi, et tuled põlema lõi. Näitab, et süsteem töötab. Sa andsid ajule hea ülesande lahendada, esirattad paigal kuigi keegi pidurit ei tallu ja tagarattad pöörlevad ja võib-olla veel teine teises suunas(ei tea kas aju sellest aru saab küll)
Ise kasutan 124. seisupiduri klotse(jäid eelmisest autost uued riiulisse), siiani pole anomaaliat märganud, toimivad.
Postitused: 683
Teemad: 64
Liitus: Nov 2009
Maine:
8
Nüüdsest ABSi tuli ja muu sellega seonduv kadunud - andsin ajule tõesti paraja pähkli, esirattad paigal, tagumised liiguvad... Panin rattad alla ja tegin väikese tiiru, kõik toimib. Nullisin ära servise (kuidas see service näiteks 10000 km peale muuta, praegu on 15k), panin külge sisselaskekolle lõpuks, paaki väheke kütet lisaks ja proovitiir. Kõik nagu toimiks aga turbo solenoid tembutab - vahest nagu on boost, vahest pole ka, aga kui see kolmene ikka rõhu taha võtab siis hakkab nalja alles saama, kisub suu kõrvuni küll kui W123 pealt tulla
Turbo solenoidiga soovitati vahetada W124 omade vastu, mul on neid kaks tükki üle, sain kaasa, loodan et funksivad. Rõhukella panin ka korraks külge, puhkus ~1Bari kanti, äkilisemal vajutusel tõukas isegi 1,3Bari kanti. See tähendab et solenoid küll töötab, aga mitte enam väga hästi. Oskab keegi öelda, et kas 124 omad on siis tõesti nii palju paremad ja töötavad sama süsteemi puhul?
Homme peaks saabuma ka tagapiduriklotsid ning üks sillapuks mille ära vahetan. Siis tuleb alla veel leiutada täispikkuses põhjakaitse ning väike keevitustöö teha tulede kõrgusregulaatori vardale mis ei ole enam hetkel kinnitatud.
Tagasillas on paremal sillatala küljes mingi hoova koht ja üleliigne pistik, mis seal olla võiks? Suhteliselt auto keskel, aga pistik diffrini näiteks ei küündi? Aega saan - teen pildi...
Täna ladusin viimased sisudetailid külge ja nüüd tuleb nahale väheke hoolet teha - enne kui sõitma hakata... Oskab ehk keegi öelda, kas W210-l ka asi sama lihtne on nagu vanematel tüüpidel, et istmesoojendus näiteks tuleb juhtmekimbust eraldi? Minul seda hetkel ei ole, nahksisuga talvel väga külmetada ei tahaks või persega autot soojaks istuda, niiet ehk on kellegil sedatüüpi juhtmestikku jagada...
|