Teema hinnang:
  • 4Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB 260SE '90 W126 (Riigikantselei) - Sm.Tihhonov
#41
jansa Kirjutas:Muust- teab keegi, kuhu maale need AAA ja AAK numbrid jooksid? Mul on ka kuuri all üks AAK, täpsema ajalooga pole kursis, auto toodud Eestisse 94 ja kindlasti mitte uuena. Kui selguks, et väärib originaalina taastamist, muudaks praeguseid plaane. Veel saaks Smile

AAK numbrid olid riigi valitsussektori kasutuses kuni 200AAK numbrini. Minule teadaolevalt olid nendel autodel peal sama vääringuga plaat AAA. Pole kindel, kuid mulle väidan, et AAA numbrid ei olnud riiklikud reg numbrid, vaid plaadid. Pakiruumis olid AAK numbrid kaasas. Nii nagu nõuka ajal oli ЭCT konkreetsele isiukule antud plaat. Samamoodi olid julgestusteenistuse ja salapolitsei autod kuni numbriteni 200AAE, kuid kasutati vajadusel anonüümseid plaate.

Mingitel tingimustel said vist AAK numbreid ka mingid promindenid, kes riigile "teeneid" tegid. Tol ajal oli see lihtsam. Kuid selles pole ma kindel.

Numbrid 181-200 AAK olid mälu järgi VIP taksode numbrid (mustad 124 kered), mis kuulusid ka Riigikantselei autobaasile.
Terve aasta poole aastaga
Vasta
#42
jansa Kirjutas:Noh, autode võrdlemisel on palju kriteeriumeid. Kui panna kõrvuti võrrimootori, kaltsusisu, kepikasti ja neegriakendega ajalooline auto ja 'täislaks' samasuguse ajalooga auto, läheb kaalukauss viltu kindlasti.
Antud juhtumil, Eesti kontekstis, on sellel 126-l tuntav edumaa hoolimata oma 'ebatäiusest' Smile

Muust- teab keegi, kuhu maale need AAA ja AAK numbrid jooksid? Mul on ka kuuri all üks AAK, täpsema ajalooga pole kursis, auto toodud Eestisse 94 ja kindlasti mitte uuena. Kui selguks, et väärib originaalina taastamist, muudaks praeguseid plaane. Veel saaks Smile

Nii palju, kui kursis olen, siis Eesti kontekstis kõikide lisadega autosid ei tellitagi. Võetakse parim pakkumine ja reeglina on see ikka nõrga mootoriga ja kõikide hädavajalike lisadega, mitte millegagi priiskamata. Rootsis ntx, sai suursaadik tavalise esiveolise audi Retard Rääkimata siis suurest mootorist või muudest luksustest. Seal ka libedad teed, nelikvedu oleks ju ok. Vana W210 pidi mugavam olema juhi sõnul Eusa_shhh
Vasta
#43
Mõned on täitsa tuttavad autod Icon_smile
http://www.e21.ee/galerii/album222/aay
Esiplaanil on XJ III seeria, kuid see tumesinine on II seeria? Või on see I seeria? Ma olen Jaguareid uurinud, kuid I ja II seerial ei oska ma eriti vahet teha. II seeriat pakuti juba pikendatud kerega ning oli ka teisi pisimuudatusi, kuid äkki valgustad mind?
E23, W126, XJ, E32 - need kõik võiksid garaažis olemas olla, fantastiliselt stiilsed autod Icon_razz
Vasta
#44
Jätkates musta Mercedes-Benz päevikut.

Kuna aprillis võiks juba ülevatusele minna, siis olen alustanud auto elustamist. Terve talve ühe koha peal seisnud Mercedesel oli selle kevade suhtes muidugi oma arvamus. Aku ei tahntud voolu sisse võtta, veerem oli kinni kuivanud ja üldse tundis vanur end garaazis piisavalt mugavalt, et mitte alluda. Viimaks otsisin välja pöidlajämedused akukaablid ning ühendasin talle järele V12 jõujaama. Mercedes mõistis, et see mäng on kaotatud ning võttis alistunult elu sisse.
[Pilt: small_07032009.jpg] [Pilt: small_07032009_002.jpg]

Tolmune loom aeti õue päikse kätte, et teha kiire ülevaatus ja koostada kevadine tööde järjekord.
[Pilt: small_IMG_0805.jpg] [Pilt: small_IMG_0808.jpg]

Väljast häirivad mind mõningad iluvead. Esiteks on tagumise stange otsaliist vastikult roostes. Omal ajal esistange liiste vahetades jätsin selle tegemata. Põhjus on lihtne - aeg on näidanud, et lahti võttes tuleb osta enamus tüübleid ja muu mant kõik uus. Tookord ei jätkunud jõudu selleks projektiks ja nii ta jäi.
[Pilt: small_IMG_0815.jpg]

Siis on probleemne esimene tuuleklaas. Pragusid pole, kuid klaas on hullult täksitud. Uue klaasi panek oleks olnud lihtne, kuid omal ajal jäi ta sellepärast tegemata, et ka klaasi ümbritevad kroomliistud on kivirahe all totaalselt tuhmunud. Nagu kogu ülejäänud esiosagi oli. Aga see liist polnud üldse odav detail ja nii ta tegemata jäi.
[Pilt: small_IMG_0818.jpg] [Pilt: small_IMG_0820.jpg]

Sel talvel olen viimaks poes ära käinud ja kõik eeldused auto välimuse lõplikuks korrastamiseks on loodud
[Pilt: small_IMG_0819.jpg]

Ühtlasi tahavad värvida A-piilarid. Oleks ju rumalus panna uued klaasiliistud ja uus esiklaas kõrvuti tuhmunud ja täksitud värviga. Vasakult pildilt on ka näha, kuidas klaasiliist ikka üldse kohe enam ei sära.
[Pilt: small_IMG_0814.jpg] [Pilt: small_IMG_0817.jpg]
Terve aasta poole aastaga
Vasta
#45
Edasi tuleb ette võtta salong. Siin on üldpilt enam vähem puhas ja terve, kuid siiski mitmete puudustega. Armatuurlauaga pole eriti palju vaja tegeleda. Siin on kõik komplektne, puidus märkimisväärseid pragusid pole. Auke pole kuhugi puuritud ja piirdume vaid osaliselt valgustuse parandamisega. Ah jaa, esikõlarid on ka katki - plärisevad.
[Pilt: small_IMG_0825.jpg] [Pilt: small_IMG_0830.jpg]

Rohkem tuleb vaeva näha alumise konsooliga. See on ikka väga hullult kriibitud. Ei taha kohe üldse läikida. Kunagi sai kätt harjutatud sõbra Tauno W124 230E pähklipuidu peal. Nüüd julgeb siis enda autot ka poleerima hakata. Kunagi ühte BMW-d ehitades ostsin üldse poest uue konsooli puitplaadi, kuid Mercedes tundub iluvidinate osas nii vaenuliku hinnapoliitikaga, et ei taha torkima hakatagi.
[Pilt: small_IMG_0829.jpg] [Pilt: small_IMG_0831.jpg]

Siis istmed. Lahe on vaadata, kuidas esindusauto on seest kulunud. Kõige rohkem on kulunud ja määrdunud juhiiste. Selle järel kohe tagaiste paremalt küljelt. Samuti uksepolstrid - vasaku esimese ja parema tagumise ukse käepide on läikima kulunud, ülejäänud on korralikud. Ka uste lukud on sama loogika järgi kulunud. Kõrvalistuja poolset esiust on kõige vähem kasutatud ja see käib siiani nagu uuel autol. Ülejäänud nii hästi ei käi. Et siis jah - üldmulje pole kõige hullem, kuid tahab siiski puhastamist ja kohendamist.
[Pilt: small_IMG_0810.jpg] [Pilt: small_IMG_0824.jpg]

Eriti häirib mind juhiiste. Ikkagi pea 500 000 sõitnud. Ta on keskelt päris ära vajunud. Alus on kuidagi vedel (vedrud katki ilmselt) ja istmepolster on võrdlemisi nätsuks ära vajunud. Väsitab pikemal sõidul. Tuleb lahti võtta ja vaadata, mis teha annab.  
[Pilt: small_IMG_0822.jpg] [Pilt: small_IMG_0832.jpg]

Käetugi ja kaassõitja iste on rahuldavas korras. Käetoe katkenud servakanti ei hakka ma taastama. Väärikas eas auto juba ning mõned pikaealisuse märgid võivad ju jääda.
[Pilt: small_IMG_0827.jpg]

Et siis tegudele!
Terve aasta poole aastaga
Vasta
#46
Tihhonov,lugesin algust lõppuni sinu teema,ja mulle väga meeldis lugade selle auto ajalugu!!! Sina oled täiesti tubli et andsit autole uut elu!!!
Vasta
#47
Jutt on tore ning masin veelgi parem. Edu ehitusel.

PS kui midagi kolossaalset kallist hakkad ostma, siis soovitav võtta ka hinnapäring otse mõnelt Saksamaa esindajalt. Nagu öeldud, Silberauto võidaks maailmameistrivõistlused juurdehindluses kindlasti ära. Iseasi kui sul just VÄGA OMA POLT seal pole, ning seetõttu Poola lao hindadega saad - milles ma kahtlen.
Vasta
#48
jansa Kirjutas:Muust- teab keegi, kuhu maale need AAA ja AAK numbrid jooksid? Mul on ka kuuri all üks AAK, täpsema ajalooga pole kursis, auto toodud Eestisse 94 ja kindlasti mitte uuena. Kui selguks, et väärib originaalina taastamist, muudaks praeguseid plaane. Veel saaks Smile

Mul igatahes kasutuses Niva, millel 792AAK. Aga nagu ma aru saan, siis kõik üle 200 on juba täiesti tavalised numbrid jah?

Ning muidugi, väga ilus Mercedes on sul. Lipukesed annavad sellele veelgi võimsama ilme Smile
Vasta
#49
jansa Kirjutas:Muust- teab keegi, kuhu maale need AAA ja AAK numbrid jooksid? Mul on ka kuuri all üks AAK, täpsema ajalooga pole kursis, auto toodud Eestisse 94 ja kindlasti mitte uuena. Kui selguks, et väärib originaalina taastamist, muudaks praeguseid plaane. Veel saaks Smile

Eelmine nädal sõideti mahakandmisele politsei eravärvides Subaru numbriga 076AAK.
Vasta
#50
R129 Kirjutas:PS kui midagi kolossaalset kallist hakkad ostma, siis soovitav võtta ka hinnapäring otse mõnelt Saksamaa esindajalt. Nagu öeldud, Silberauto võidaks maailmameistrivõistlused juurdehindluses kindlasti ära.

Mul on tekkinud seal üks veidi tuttav kodanik, kes abistab varuosadega. Osadel detailidel on olnud allahindlused päris muljetavaldavad, osadel mitte. Samas teatud jupid vanematele autodele on juba tehase poolt alla hinnatud. Näiteks W124/W126 originaal rattakilbid on ca 35% odavamad praegu. Sellegipoolest ei raatsi osta ca 3000 krooni eest 4 kilpi.
Ma tahaks väga oma kilbid välja vahetada. Nad pole selle auto originaalid, vaid mingi uuema malli omad. Üldmulje selle auto peal on kuidagi selline ... Lasnamäe tuuning. Kui keegi oleks nõus vahetama need minu omad KORRALIKE originaalide (need kõige tavalisemad, pealt siledad ja servast kroomäärega "taksokilbid") vastu, oleks väga hea meel. Minu omad on ideaalses korras.

Teine asi millega ma olen nõutu on esiklaas. Tahaks originaali, kuid hinnakäärid on koledad. Autover Autoklaasis on ta hind ca 1500 EEK, kuid esinduses 9000 Retard
Terve aasta poole aastaga
Vasta
#51
suusabaas Kirjutas:Eelmine nädal sõideti mahakandmisele politsei eravärvides Subaru numbriga 076AAK.

Seda oleks mul väga vaja Nod. Mul on olemas 074AAK. Volga peal. 075AAK on ühe Tallinna Taksopargi uue E-klassi peal.
Terve aasta poole aastaga
Vasta
#52
ma võin windrox'ist ilusamat hinda uurida kui huvi.
Vasta
#53
Sm.Tihhonov Kirjutas:
suusabaas Kirjutas:Eelmine nädal sõideti mahakandmisele politsei eravärvides Subaru numbriga 076AAK.

Seda oleks mul väga vaja Nod. Mul on olemas 074AAK. Volga peal. 075AAK on ühe Tallinna Taksopargi uue E-klassi peal.

Sõbral seisab korralik endise riigikantselei 14X AAK must 1994 aasta 124 200D . Teenis ka Tallinna Taksopargi ridades . Eesti olude kohta ikka väga maasikas .
Vasta
#54
...tahab ka AAK reg. märki...
Vasta
#55
Aprill on see kuu, mil võib Mercedesega juba ülevaatusele minna. Viimaks ometi. Selle toreda sündmuse puhul tegin talle liikluskindlustuse ning alustasin kevadiste koristustalgutega.

Esmalt häiris mind see, et keskkonsoolil on tagumiste el. akende lülitid justkui konsooli sisse vajunud ning nupule vajutades vetruvad nad veelgi eest ära. Otsustasin asja uurida. Olen varem tegelenud palju BMW-de ja Volgadega, kuid Mercedesid pole mul rohkem olnud. Seetõttu puudub mul igasugune kogemus nende salongi lammutamisel. Ta oli seest ikka nii teistmoodi tehtud, et alguses ei osanud üldse mitte kuskilt alustadagi.  Võtsin telefoni otsa konsultandi Tauno, kes viis mind kurssi Mercedese koostevõtete nn. baastõdedega. Kuid 126 kere oli talle ka võõras ja ikkagi tuli ise leiutada.

Pika mõtlemise ja peegliga nurgataguste uurimise järel sain puitplaadi nõuetekohaselt kätte. Ma alati kardan neid puitpaneele, sest üks väär liigutus võib kohe laki praguliseks muuta. Aga nüüd on teada. Tuleb esmalt eemaldada tuhatoos, siis toosi ümbrise raam, siis saab kätte sele väikse laeka kahe puitplaadi vahel, vahelduseks käigukasti paneeli võru ära võtta ning siis saabki puitplaati suruda ettepoole, et see oma aasadest välja libiseks. Kogu lülitite armaada jääb plaadi külge. Jube vastik töö on kobamisi iga lüliti tagant pistikuid ära tõmmata.
[Pilt: IMG_0952_tn.jpg]

Keegi, kes enne mind on seda paneeli ära võtnud, pole viitsinud teooriatunde võtta ning selle asemel jõudu kasutanud. Tulemusena on ta lahti rebinud plaadi kinnitusaasad ning lülitite ploki kinnitusraam on ka poolenisti lahti. Sellepärast need lülitid nii "uppunud" olidki.

Miks inimesed teevad asju, mida nad tegelikult teha ei oska???? Joogu parem õlut kuskil.
[Pilt: IMG_0955_tn.jpg]

Veel rõõmustas mind, et Mercedes on teinud keskkonsooli laeka põhja kergesti eemaldatavaks. Nüüd ma ei peagi kogu konsooli välja võtma ja tuppa viima, et seda vaibatükki puhtaks pesta.
[Pilt: IMG_0958_tn.jpg]

Konsooliga asi selge, võtsin ette kõige kardetuma projekti - juhiiste. Ma ei salli vanemates autodes kulunud ja lössi vajunud istmeid. Eriti kui tegu on luksusautoga, mis peaks pakkuma kõrgemal tasemel mugavusi. Juhiiste on minu jaoks üks kõige olulisem autotunnetuse osa. See on alati esimene kontakt autoga ning pikal sõidul kõige olulisem kontakt autoga. Ma ei suuda autot nautida, kui tool on istumise all auku vajunud, näraka polstriga ja mul pole seal sees mugav. Selle pärast olen kõigis oma autodes istmed korda teinud.

Mercedese istme katteriie on terve, kuid sisse istudes on tunda, kuidas istmepadi pole enam tihe. Kuidagi liiga augus ja vedrud on kannikate all tunda. Kaassõitja istmele istudes saab kohe aru, milline see iste tegelikult olema peab. Seega peab juhiiste samasugune saama. Võtsin ta välja ja asusin asja lähemalt uurima.
[Pilt: IMG_0960_tn.jpg]

Palju polnudki vaja uurida. Auto põrand oli istme alt heinte puru täis nagu oleks kanad seal siblinud. Pilk istme alla kinnitas kahtlusi - mererohu matt on omadega õhtul. Õnneks olid vedrud kõik terved.
[Pilt: IMG_0962_tn.jpg] [Pilt: IMG_0963_tn.jpg]

Nüüd tuleb siis iste lahti võtta, puhtaks pesta ja originaal katteriide alla uued aluskihid teha.
Terve aasta poole aastaga
Vasta
#56
Tundub, et on vahetatud el. akna lüliteid, sellepärast see paneeel on lahti käinud.
Aga muidu väga ilus kalendri auto, kui peaks kunagi MB klubi kalendri pildistamiseks minema, ehk saab sellegi auto pildile.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#57
Väljas on kalendri järgi kevad. Eestimaa kevad on ikka ilus. Raevukas tuul kisub tärkavad lilled koos sibulatega maa seest välja ja just siis kui tundub, et enam hullemaks minna ei saa, hakkab sadama lörtsi. Hommikul garaazi juurde minnes leidsin ukse eest surnud laululinnu. Ilmselt külmus lennu pealt.

Võtsin siis esimesena käsile istmete korrastamise. Kaassõitja iste oli küll täitsa kobe, kuid otsustasin ka selle lahti lammutada. Peamiselt seetõttu, et teinekord on hea esiistmete sisu detaile omavahel vahetada. Ühel istmel kulub ju rohkem parem külg, teisel vasak külg. Siis ongi hea neid omavahel ringi tõsta.

Mercedese istmete lammutamist on hea alustada seljatoest. Sest ta tuleb lihtsalt ära ning pärast on ka patja hulka mõnusam raami küljest lahti harutada. Muidu hoiab seljatugi patja tagant osast veidi kinni. Seljatoe eemaldamiseks on vaja vaid kangas igast neljast küljest serva tagant välja tõmmata ning kokku 8 polstri pingutusaasa lahti lasta. Tuleb kogu täiega raamilt maha nagu müts peast. Hiljem saab katteriide kerge vaevaga sellelt alusmatilt maha nülgida.
[Pilt: IMG_0973_tn.jpg] [Pilt: IMG_0971_tn.jpg]

Vahepeal imestasin kui kvaliteetselt on Mercedese istmed tehtud. Juba istmeraam üksi on puhas insenerimõtte monument. See on täiesti muljetavaldav, kuidas kogu istme alusraam töötab ühtse tervikuna. Vedrud on samaaegselt ka torsioonid, mis töötavad väändele ja hoiavad istmepõhja tasase. Vedrud on seotud niimoodi kokku, et kui ette ühte nurka suruda, siis näed kuidas kõik vedrud väänduvad kaasa. Seljatugi on teistmoodi koostatud. Seal on kolm küljetorsiooni, mis seljatoele nõjatudes tõmbuvad keha ümber kokku.
[Pilt: IMG_1019_tn.jpg]

Mind hakkas see istme teema rohkem huvitama ja lugesin teooriat kõrvale. Kõik Mercedes S-klassi istmed on otsast lõpuni käsitöö. Padi ja seljatugi on koostatud täiesti erinevat loogikat ja materjale kasutades. Vedrudel alusraam eraldab täielikult kogu auto kerelt kanduva vibra ja minimeerib sellega sõidustressi. Pealegi - erinevalt vahust koostatud istmetele avaldab verdu kehale pidevat vastusurvet ja pakub seeläbi paremat tuge.
Teine ülioluline osa on ventilatsioon. Istme alusmatt on koostatud looduslikest ja tehiskiududest, segatuna naturaalsete hobusejõhvidega. Nad on liimitud kokku selliselt, et õhk liigub sealt vabalt läbi. Seljatugi on kõvema koostisega ja parema tuulduvusega kui padi. Samal põhjusel on istmekatte aluskihid koostatud naturaalsest hingavast villamatist. Padjale on vahele poogitud ka kiht porolooni, et ta oleks tugevam. Seljatoel on parema ventilatsiooni huvides poroloonist loobutud. On vaid siluv ja kangast kaitsev poroloonikiht istme nurkades. Nahkiste on keskelt auklikuks perforeeritud nahaga, et ventilatsioon õigesti töötaks.
Istme suurus ja kuju on spetsiaalselt töötatud välja nii, et seljatugi pakuks küll õiget tuge, kuid ei ahistaks. Et inimesel oleks võimalus end istmel veidi liigutada ja asendit vahetada. See on abiks, et pikkadel sõitudel keha ei väsiks. Sellepärast pole ka istmepadi eriti sügava vormiga, vaid rõhku on pandud just aluskihi eripäradele. Mercedes S-klassi istmeid loetakse üheks maailma parimateks autoistmeteks, mille hind koos arenduskuludega ületab kuni kümneid kordi odavate autode istmete maksumust.

Vot sihuke värk. Ja siis võime Autolehest lugeda, kuidas meie noored ajakirjanikud teevad testi ja W126 S-klass pälvib suurimad miinuspunktid istmete pärast. Niivõrd viletsad pidid olema, et vahetaks või ise välja Retard
Terve aasta poole aastaga
Vasta
#58
Väga tore!
Ma just ootasin huviga seda posti. Plaanis ka oma "kuuel" juhiistet veidi kohendada. Üks vedru on tuntavalt "ära istutud". Mõtlesingi, et sa seletad järk-järgult asja lahti.

Kui nüüd vedru on ära surnud, siis kust saab korraliku vedru? Kas saab ühte vedru eraldi vahetada?
Vasta
#59
Aga jah, tagasi minu auto juurde. Vaadates oma auto istmeraame veendusin, et juhiistme raam on kogu täiega millalgi siiski vahetatud. Esindusest uus tellitud. Sellepärast ta nii heas korras oligi. Noh riigi raha eest - miks mitte. Aga samas oli ikkagi kaassõitja iste kuidagi toekam. Lähemal vaatlusel võis näha ka põhjust - uuel raamil on spiraalvedrude seest puudu mingid vahtmaterjalist toed.
[Pilt: IMG_1020_tn.jpg] [Pilt: IMG_1021_tn.jpg]

Siin on näha istmeraami varuosakleeps. Kuid viimseni kõik polstrid ja alusmatid olid originaalid. Kõigil olid kuupäevad peal. Vahemikus 31.10.1990-20.11.1990.
[Pilt: IMG_1022_tn.jpg] [Pilt: IMG_0974_tn.jpg]

Neid puuduolevaid vahtmaterjalist tugipukse sai veel õnneks tellida. Lisaks leidsin ühe kasutatud kaassõitja istme, mille seest sain täiesti uueväärilise alusmati. See alusmatt ise oleks maksnud muidu ca 2500 krooni. Vedas nende asjadega.
[Pilt: IMG_1018_tn.jpg]

Siin on istmete seljatugede sisud koos ühe kattepolstriga. Juhiistme nurk on veidi siiski kulunud. Vahetan need padjad omavahel ringi. Nii saavad mõlemad istmed ukse poole täiesti kulumata nurga.
[Pilt: IMG_1023_tn.jpg] [Pilt: IMG_1024_tn.jpg]

Kõik polstrid käisid pesus. Pesin kodus ise. Pesupulbriga ja harjaga. Väga head said. Seljatoe katteriie tuleb alusmatilt lihtsalt maha. Padja kate on kinni klammerdatud. Selle harutasin lahti vaid juhiistmel, sest temal oli vaja alusmatt vahetada. Teisel pesin ühes tükis ja kuivatasin pärast nii et õhk kahe kihi vahele pääseks.
[Pilt: IMG_1026_tn.jpg]

Istmete koostamine on päris aeganõudev. Tehniliselt võttes on ta väga lihtne. Selleks pole vaja mingeid erilisi oskusi ega tööriistu. Kuid katteriide pingutamine ja raami serva taha keeramine on lihtsalt tüütu ja aeganõudev. Padi on veel eriti vastik. Seljatugi on lihtsam, kuid seljatoel on jällegi muud nüansid. Hea on seda tööd teha kahekesi. Üks saab vedrusid kokku vajutada, teine samal ajal surub polstrit serva taha kinni. Mul käis abiks sõber Tauno. Tal oli isiklik huvi õppida tundma Mercedese istmete hingeelu. Pärast pikki ponnistusi on üks padi paigas ja kenasti trimmis. See on siis minu uus juhiiste.
[Pilt: IMG_1028_tn.jpg]
Terve aasta poole aastaga
Vasta
#60
Seljatoel on hea paigaldada enne alusmatt. Ja siis selle peale hakata vedama katteriiet.
[Pilt: IMG_1030_tn.jpg] [Pilt: IMG_1031_tn.jpg]

Seljatuge koostades on kõige tüütum töö katteriide pingutamine. Ta pingutub kokku kaheksast punktist. Mõlemal küljel kolm ja keskelt ülevalt kaks. Muud rasket pole siin midagi, kuid alusmatt on piisavalt paks ning pingutusaasade pilud nii väiksed, et kuidagi ei õnnestu aasa matist läbi saada. Meie lahendasime selle nii, et panine kaablivitsad, ehk maakeeli nipukad ümber aasade ja nii sai nad hästi läbi suruda. Tagantpoolt oli hea nipukast haarata ja sellega siis metallist aasake läbi mati tõmmata. Aasale käib teisele poole lihtsalt plastikust "kelk" ette ja kõik. Püüan millalgi panna ka pildid seljatoe sisust.

Siin siis Tauno jukerdab nende aasadega.
[Pilt: IMG_1035_tn.jpg] [Pilt: IMG_1039_tn.jpg]

Juhiiste sisuliselt koos.
[Pilt: IMG_1032_tn.jpg]

Siin juba mõlemad istmed. Käetugi on keskelt parajalt kulunud, kuid uut pole kuskilt võtta. Samas ei tee ma mingit saladust oma auto läbisõidust. See auto võib natuke kulunud olla. Ja ei saa mitte vaiki olla, et see uus juhiiste sai NII HEA, et peaaegu iga kord istun korraks peale kui sealt mööda lähen. Vedrupakk all on ju uus, tugipuksid spiraalvedrude sees on uued, alusmatt on sisuliselt uus - see ongi peaaegu uus iste.
[Pilt: IMG_1106_tn.jpg]

Tahaks juba istmeid sisse tõsta, kuid selleks oleks enne vaja salongis päris palju eeltööd teha.
[Pilt: IMG_1107_tn.jpg]
Terve aasta poole aastaga
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB 300SE 1987 W126 - ashton ashton 34 6,220 04-10-2024, 09:24 PM
Viimane postitus: Rolz
  MB W140 500SEL, S600 ja teised ükssarvikud - Sm.Tihhonov Sm.Tihhonov 291 430,102 13-08-2023, 12:57 PM
Viimane postitus: renkss
  MB 300SE '88 W126 Sm.Tihhonov Sm.Tihhonov 32 37,086 21-01-2023, 03:11 AM
Viimane postitus: Sm.Tihhonov
  560 SE, 1990, W126 - Sm. Västrik Sm. Västrik 86 84,665 05-11-2022, 11:43 AM
Viimane postitus: Sm. Västrik
  Mercedes-Benz 420 SEL, 1988, w126- Marek89 Marek89 32 9,671 19-04-2021, 10:40 PM
Viimane postitus: Marek89
  Mercedes-Benz S-klass W126 1981 - Kristooo Kristooo 3 2,536 14-01-2021, 10:19 PM
Viimane postitus: ReinGSM
  MB 280SE W126 1983 mydimees mydimees 17 10,328 02-05-2020, 11:03 PM
Viimane postitus: mydimees
  Mercedes-Benz 500 SE, 1981, w126 LagediRix 0 2,365 12-05-2019, 01:06 AM
Viimane postitus: LagediRix
  Mercedes-Benz 500 SEC, 1990, w126 - taaniel taaniel 45 44,758 14-06-2018, 07:54 AM
Viimane postitus: secman
  W126 420 SEL Stabilo 23 18,145 16-09-2017, 01:09 PM
Viimane postitus: Stabilo



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne