Teema hinnang:
  • 4Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB 260SE '90 W126 (Riigikantselei) - Sm.Tihhonov
#21
Auto taastamise käigust mul kahjuks pilte pole. Miskipärast ei pidanud vajalikuks pildistada. Palju auto taastamise käigust taaselustan praegu vanast kirjavahetusest Taunoga. Loodan, et ta ei pahanda.

Selleks, et auto õieti lahti võetaks ja korrektselt kokku tagasi saaks, tuleb kõike ise teha. Pole mina veel kohanud sellist autoremondi töökoda, kes seda pühendumusega teeks. Niisiis lammutasin ta kodus laiali. Kogu nina tuli maha võtta. Tiivad olid alt ja koobaste juurest läbivalt roostes, kõik ehisdetailid rikutud jne. Muidu üldiselt oli auto kere originaalvärvi all ja heas korras. Vaid esiosa oli korduvalt värvitud seoses kivitäketega. Ent avarii polnud auto teinud ja kõik nina detailid olid algupärased originaalid.

[Pilt: small_abe_012.jpg]

Viisin lahti võetud auto keretöödesse. Esitiibasid oli uusi vaja. Originaal tiibade komplekt oleks maksnud ca 11000. Ei raatsinud neid toona osta. Raha tuli hoolega lugeda ja ostsin B tiivad. Need maksid mälu järgi ca 3000 paar. Plekitöökojas veendusime üheselt, et uued B tiivad ikkagi ei sobi selle auto külge. Need kõlbasid ainult alusmaterjaliks, mille küljest vajaliku suurusega tükke lõigata. Lasin siis originaal tiivad ära restaureerida. Ühenduskohad üle tinutada ja sai päris hea. Paar aastat on pidanud vastu. Vähemasti ukseviigid ja kapoti viigid jäid kõik originaalid.

Lasin värvida kogu esiosa: kapoti, tiivad, tulealused ribad ja stange ning treilatasin auto koju. Nüüd hakkas komplekteerimine ja uute juppide hankimine. Ühtegi vana ja koledat tükki ma tagasi panna ei tahtnud. Eesmärk oli üleni särav museaalse väärtusega auto. Võtsin Silberautost A osade pakkumise ja konkureeriva pakkumise (B) Kadaka tee MB poest. Hinnad olid järgmised:

Esistange kroomliistu nurgad, tk - 830 (A), 1200 (B)
Esistsnge kroomliistude ühenduskatted, tk - ca 550 (A)
Komplektne esivõre - 7331 (A), 1725 (B)
Esimene embleem võrele - ca 400 (A)

Siin on letihinnad. Kuna tegemist oli siiski Riigikantselei autoga ja pikaajalise MB keskuse "maskotiga", siis Silberauto oli tõesti väga vastutulelik oma varuosade hinnapoliitikaga ja originaalosade hinnad muudeti väga taskukohaseks. Mingit mõtet polnud neid mujalt otsida enam.

Kuid ikkagi planeerisin algul säästu eelarvet. Tellisin mingis heas usus siiski B- kat võre, sest hinnakäärid olid liiga suured. Koju jõudes veendusin, et asja kvaliteet on allapoole arvestust. Kroomi vead kriibivad silma, metalli valts on jumala p##es. Garaazis selgus, et see detail ei sobi pealegi auto külge. Võre ülemine joon ja kapoti kaar on erinevad. Samuti ei sobi kinnituskohad. Korralik jama.

Algatuseks tellisin Silberautost stange kroomliistu mõlema poole nurgad ning liistu ühenduskohtadele kroomitud katted. Originaaldetailid olid ikka maru ilusad. Asjad saadeti kõvades karpides, hologrammidega kinni pitseeritud jne. Kvaliteet kurat !!! Vahtisin murelikult uusi säravaid kroomdetaile ning vanu tuhmunud detaile. Igatepidi oli asi valesti. Stange kroomliistu nurgad särasid, kuid keskosa oli täiesti tuhm. Sama lugu võrega. B-kati võre küll läigib, kuid auto külge ei sobi. Aha jaa - B-osa võrel märgi auk vale kujuga ning originaal Mercedes-Benz embleem selle võre külge ei lähe. Aga vana võre oleks justkui liivapritsist läbi käinud, kuid sobib külge nagu valatult. Siis otsustasin, et võtan vana originaal võre ning laenan B-kat võre küljest ainult sisemise plastiku koos kroomitud triibukestega. Ladusin kogu mosaiigi kokku ja kinnitasin ajutiselt autole külge. Tulemus oli veel jubedam kui ostuhetkel. Säravad stangenurgad koos tuhmi keskosaga karjusid nagu vilkurid. Ja asja kroonis esivõre, mis nägi välja nagu oleks mitte kroomitud, vaid hõbedase sifoonvärviga üle tuisatud. Selle keskel aga pimestasid tuliuued säravad triibud, koos uue plastikuga. ÕUDNE. Eemaldasin kõik detailid, viisin tuppa ja peitsin esiku kappi.

... järgneb
Terve aasta poole aastaga
Vasta
#22
Rolz Kirjutas:Mercedes-Benz orig. "lipuvardad" on ikka MB logoga ja kui õigesti mäletan, siis isegi valgustusega.

Ma kardan, et sa ajad omavahel segamini lipuvarda ja gabariidivarda. Lipuvardad kinnitati tiibadele, suunatule ja koopa vahele kroomitud klambri külge. Aga gabariidivardad kinnitusid kronsteiniga tiiva ja stange vahelt kere külge. Need pikad Mercedes-Benz märgiga ja otsast valgustusega vardad, (mis on küljes kõigil Jaapanist tulnud S-klassidel), olid kohaliku turu nõue autodele, mis on üle 5 meetri pikad ja "vale poole" rooliga. Ehk siis vasakpoolse rooliga autod. Sellepärast ka otsa valgustus, et pimedas näha oleks. Nendel varrastel pole lippude kinnitamiseks mingit võimalust. Pole nööride süsteemi ega midagi.
Terve aasta poole aastaga
Vasta
#23
Järjejutu jätk:

Võtsin nõuks kinnitada autole külge esitiivad ning paigaldada küljekarbid. Selleks, et seda teha, eemaldasin kõigepealt kogu küljekarbi plastiku, kuna seal sees oli 15 aasta sopp. Seda oli nii palju, et garaazi põrand oli pärast nagu kartulimaa. Samuti oli ta aastate jooksul nii kõvaks läinud, et soppa tuli kruvikaga raiuda nagu betooni. Sealjuures oli hämmastav, et karbid ei olnudki roostes. Ainult otsast oli veidi mullitama hakanud. Käiasin puhtaks ja katsin kivikaitsmega. Kinnitasin tiivad. Hakkasin paigaldama küljekarbi seda plaati, mis tiiva küljes käib ja selgus, et karp jääb umbes pool cm teistest väljapoole. Uurisin niipidi ja naapidi ning veendusin, et viga peitub tiivapleki profiilis. Tiiva alaosa, mis oli mäletatavasti B-kat, on nii vale kujuga, et karpi normaalselt kinnitada ei saagi. Keevitaja viga see ei olnud, sest keeviskoht oli hoopis kõrgemal ning selgelt oli näha, kuidas B-kati tiivaosal olid mõned painded (need, mis uksevahesse varju jäävad) halvasti välja löödud. Ja nii ma siis väänasin paar tundi plekki. Panin tiiva külge, vaatasin, võtsin jälle ära ja väänasin jälle. Ja nii terve õhtu.

Võtsin vana originaalvõre näppu ja läksin kroomimeeste juurde. Jutuga, et " tehke ilusaks". Sain teada, et see töö maksab vähemalt 5000 krooni. Nende soovitus oli, et kui uus komplektne detail maksab esinduses 7400 krooni, siis mine osta ära. Saavat lihtsamalt, kindla kvaliteedi ja isegi kokkuvõttes ehk soodsamalt. Liistu kroomimise hinda ei hakanud parem küsimagi. Seda antakse ju poes puhta muidu, ainult 3900 krooni!!!

Jätkasin varuosade hinnapäringutega:
Esistange kroomliist (keskosa) - 3936 (A), 3300 (B)
Esitule klaasid, tk - 1270 (A), 680 (B)
Esimene suunatuli, tk - 1160 (A), 580 (B)

Tellisin ära origiaal võre ja stange keskosa liistu.

Tegelesin vahepeal tuledega. Vaatasin auto ID plaadilt, et konkreetne auto on varustatud Bosch valgustusseadmetega. Ostsin komplekti Boschi tulesid (õigemini suunad + põhitulede klaasid) hinnaga 2450 krooni.

Siis düüblid. Esistange liist kinnitub kokku 15 klambriga, mis on kõik spetsiifilised metallist nikerdised. Kokku on liistu hoidmiseks kolme erinevat tüüpi klamberid. Isegi kruvid on mingid imelikud ja neid on ka kaks erinevat tüüpi. Lisaks ostsin esimeste karpide kinnitamsieks vajaliku inventari, kolme tüüpi düübelid ja nende vastuseid, millest kroomliistu kinnitused on taas metallist keerulised detailid. Kõik see rõõm (kõik klambrid+kruvid+poldid+düüblid) kokku maksis Silberautos 1252 krooni. Mu meelest hästi saadud krt. Ma oli juba selleks valmis, et ainuüksi stange kinnitamine maksab vähemalt 1500, pluss veel karbid.

Ise rahul. Auto ehitamine on täielik rõõm, kui saad poest kotikesega uusi juppe tuua. Volgaga nii ei ole.

Kevadeks oli auto komplekteeritud. Soetasin alla veel uued rehvid Nokian NRV, mis pidid sobima luksusautole oma väikse veeremüra poolest. Välimuses jäid küll veel mõned puudujäägid, kuid need likvideerin sel kevadel. Üldiselt sai päris ok.

Siin on esimene sõit selle autoga pärast restaureerimise esimese järgu lõppu. Kevad 2006.
[Pilt: romud_040_600pix.jpg]

Veel mõned kaadrid samas sõidust:
  
[Pilt: small_romud_047.jpg] [Pilt: small_romud_020.jpg]

[Pilt: small_romud_041.jpg] [Pilt: small_romud_044.jpg]

... järgneb
Terve aasta poole aastaga
Vasta
#24
Täna, jahh, ajasin segamini gabariidivardaga, ei teadnudki selle mõtet ennem, pidasin lipuvardaks automaatselt.
Vasta
#25
Väga TÄNUVÄÄRNE ettevõtmine! Ilus auto koos ilusa ajalooga. Kuna mul omal on ka GAZ 21 , olen lugenud väga palju Volga foorumit ning sm. Tihhonov on mulle sealt juba meelde jäänud , kui üks aktiivsemaid ja pühendunumaid foorumil esinejaid. Tema lood on alati väga huvitavad ja põhjalikud , nagu siin foorumis ja samas oleks tore , kui neid lugusid tuleks veel ja veel....... Loodan , et sm. Tihhonov astub ka meie MB klubi liikmeks ja võtab osa meie üritustest.
Vasta
#26
Tore, et ka siia oled tee leidnud sm. Tihhonov.

W126 avaldas esmakohtumisel tosiselt muljet, vaga kena too on tehtud.

Muide see 2103, mida sobraga ostmas kaisime, sai endale vaga hea ja sooja kodu.

Edu ja ootame jutu jarge!
Vasta
#27
Väga ilus auto ja huvitav lugemine. Jätka samas vaimusThumbsup
Vasta
#28
tere,
väikese vahelepõikena- ei mäleta aastat enam täpselt, kuid 91 või 92 olin veidi seatud jazzkaarega ning selle nimetet ürituse raames sõidutati antud autoga miskit ansamblit- peaesinejat.
see oli esimene kord kui teada sain, et s- klassile ka 2,6 mootorit seatakse.
tervitades
Vasta
#29
Vambola Vilbot on au ka isiklikult tunda ja pakkus seda autot ka mulle, kahjuks ei jätkunud rahalisi vahendeid. Tore, et auto õigetesse kätesse sattus, tubli töö! Sulejooks ka teema autoril hea, seda olen juba ammu Volga foorumist aru saanud.
Vasta
#30
Karl Kirjutas:Sulejooks ka teema autoril hea, seda olen juba ammu Volga foorumist aru saanud.

TM -ist ka ilmselt
Vasta
#31
Tänud kõigile heade sõnade eest. Seda autot on tehtud nii nagu enda kogemused võimaldavad. Tean, et kõik, mis on tehtud ülejala hakkab hiljem häirima. Lihtsam on teha kauem, kuid kohe korralikult. Samas on mind kogu aeg autode ehitamise juures vastikult häirinud teadmine, et raha ei olegi piiramatu resurss. Sellepärast tulebki enamus töö mahust endal ära teha. Sest kokku hoitud raha eest saab osta mõned uued iluvidinad ja efekt on mitmekordne.
Ja tegelikult on autode juures paar väga lihtsat nippi, mis annavad alati garanteeritult parima visuaalse efekti:
- 100% täielik tehasekomplektsus, ühtegi puuduvat/rippuvat juppi ei tohi olla. Samuti tuleks vältida aftermarket juppe.
- ehisdetailid peavad olema veatud + tuled särama (ülioluline)
- kapotil ja üldse ees ei tohi olla kivitäkkeid
- salong peab olema piinlikult puhas ja terve, soovitavalt täielikult tehase komplektsuses (sh. raadio)

Sellest piisab, et ka 500000 sõitnud auto jätaks hea mulje. Sest ega ma midagi rohkemat enda autoga pole tegelikult teinud.

merslane Kirjutas:... lood on alati väga huvitavad ja põhjalikud , nagu siin foorumis ja samas oleks tore , kui neid lugusid tuleks veel ja veel....... Loodan , et sm. Tihhonov astub ka meie MB klubi liikmeks ja võtab osa meie üritustest.

Küll neid lugusid ikka tuleb. Foorumi artiklid on tavaliselt konkreeste auto päevik minu enda jaoks. Hiljem on endal ka hea lugeda, sest palju läheb ju meelest. Selle MB lugu oligi seni kirjutamata. Algus hakkaski juba tuhmuma ja palju tuligi meelde tuletada vanadest e-kirjadest sõpradega.
Aga Sm.Tihhonov on tegelikult haige inimene kes on leidnud juba lapsest saati autodega mängimises kogu oma vaba aja väljundi. Sellise inimesega pole tegelikult millestki rääkida, sest juba hiljemat kolmandal minutil räägib ta autodest ning siis teised enam rääkida ei saa. Eusa_doh

Kalev Kirjutas:W126 avaldas esmakohtumisel tosiselt muljet, vaga kena too on tehtud.
Muide see 2103, mida sobraga ostmas kaisime, sai endale vaga hea ja sooja kodu.

Tõepoolest. Nüüd tuleb meelde. Punane 03 ja soomlane, kellel oli laeva peale jube kiire, kuid ikkagi unustas end lobisema. Muide siis oligi üks esimesi kordi üldse, kui S õues jalutamas käis. Käisin sõbrale Hiiumaal pulma sõitmas. Ja ühtlasi ka üks viimaseid, sest siis jõudsin äratundmisele, et selle autoga sõitmiseks on ikkagi vaja ka tehnikat kohendada.
Terve aasta poole aastaga
Vasta
#32
Karl Kirjutas:..., seda olen juba ammu Volga foorumist aru saanud.

Seda on rõõm kuulda/näha, et ka Mercedese omanikud loevad Volga foorumit. Tegelikult ongi väga lahe, et olenemata auto margist (BMW, Mercedes, Jaguar, Volga) on autofriigid kõik hingelt ühesugused. Meil garaazi ette koguneb ka suveõhtuti ikka väga kirju seltskond (tuunitud rullnoka bemmist kuni paduoriginaal klassik-Jaguariteni).Paljude inimestega võib kohtuda mitme erineva automargi foorumis. Kõike ei jõua alati ise omada, kuid see ei tähenda, et huvi ei oleks.
Terve aasta poole aastaga
Vasta
#33
Sm.Tihhonov Kirjutas:
Karl Kirjutas:..., seda olen juba ammu Volga foorumist aru saanud.

Seda on rõõm kuulda/näha, et ka Mercedese omanikud loevad Volga foorumit.

Pole foorumit mida Karl ei loeksBadgrin Aga järgmisel klubi kokku tulekul on lausa kohustus olla kohal selle kuuega!
Vasta
#34
Sm.Tihhonov Kirjutas:
Karl Kirjutas:..., seda olen juba ammu Volga foorumist aru saanud.

Seda on rõõm kuulda/näha, et ka Mercedese omanikud loevad Volga foorumit. Tegelikult ongi väga lahe, et olenemata auto margist (BMW, Mercedes, Jaguar, Volga) on autofriigid kõik hingelt ühesugused. Meil garaazi ette koguneb ka suveõhtuti ikka väga kirju seltskond (tuunitud rullnoka bemmist kuni paduoriginaal klassik-Jaguariteni).Paljude inimestega võib kohtuda mitme erineva automargi foorumis. Kõike ei jõua alati ise omada, kuid see ei tähenda, et huvi ei oleks.

Mind häirib siin klubis vahetevahel välja lööv MB ülistamine. Jääb mulje, nagu teised autod ei olegi võrreldavad MB-ga. Kuid muidu võib öelda küll, et me oleme hingelt üsnagi ühesugused ning meid seob huvi autode vastu.
Vasta
#35
Uku Kirjutas:
Sm.Tihhonov Kirjutas:
Karl Kirjutas:..., seda olen juba ammu Volga foorumist aru saanud.

Seda on rõõm kuulda/näha, et ka Mercedese omanikud loevad Volga foorumit. Tegelikult ongi väga lahe, et olenemata auto margist (BMW, Mercedes, Jaguar, Volga) on autofriigid kõik hingelt ühesugused. Meil garaazi ette koguneb ka suveõhtuti ikka väga kirju seltskond (tuunitud rullnoka bemmist kuni paduoriginaal klassik-Jaguariteni).Paljude inimestega võib kohtuda mitme erineva automargi foorumis. Kõike ei jõua alati ise omada, kuid see ei tähenda, et huvi ei oleks.

Mind häirib siin klubis vahetevahel välja lööv MB ülistamine. Jääb mulje, nagu teised autod ei olegi võrreldavad MB-ga. Kuid muidu võib öelda küll, et me oleme hingelt üsnagi ühesugused ning meid seob huvi autode vastu.

Kus mujal seda MB-d siis veel ylistama peaks, kui mitte MB klubi foorumis???

Ok, aga see pole selle teema jutt, niiet aitab offtopicust.
Vasta
#36
Kalev Kirjutas:
Uku Kirjutas:
Sm.Tihhonov Kirjutas:
Karl Kirjutas:..., seda olen juba ammu Volga foorumist aru saanud.

Seda on rõõm kuulda/näha, et ka Mercedese omanikud loevad Volga foorumit. Tegelikult ongi väga lahe, et olenemata auto margist (BMW, Mercedes, Jaguar, Volga) on autofriigid kõik hingelt ühesugused. Meil garaazi ette koguneb ka suveõhtuti ikka väga kirju seltskond (tuunitud rullnoka bemmist kuni paduoriginaal klassik-Jaguariteni).Paljude inimestega võib kohtuda mitme erineva automargi foorumis. Kõike ei jõua alati ise omada, kuid see ei tähenda, et huvi ei oleks.

Mind häirib siin klubis vahetevahel välja lööv MB ülistamine. Jääb mulje, nagu teised autod ei olegi võrreldavad MB-ga. Kuid muidu võib öelda küll, et me oleme hingelt üsnagi ühesugused ning meid seob huvi autode vastu.

Kus mujal seda MB-d siis veel ylistama peaks, kui mitte MB klubi foorumis???

Ok, aga see pole selle teema jutt, niiet aitab offtopicust.

Minul on lausa hea isegi väga hea meel, et kodanikud MB klubi liikmed on ka mõistusele tulnud Smile Ja saavad aru, et Mercedes-Benz on ka (mbklubi keeles) kaltsusisu ja võrrimootoriga .
Minul on tõsiselt kahju, et siinses foorumis on põlatud kepikastiga, neegriakendega, kaltsusisuga ja võrrimootoritega masinaid .

Ja mina Sm.Generalov teen Sm.Tihhonov ile ettepaneku tõsta see teema Unikaalsete Mercedeste alla .

Lugupidamisega ,

Sm.Generalov
Vasta
#37
Jätkame järjejutuga.

Mercedes jäi minust seisma sügisel 2006. Tal ilmnesid mõned tehnilised porbleemid ja muud autoprojektid tulid ka vahele. Vead oleks olnud suht lühikese ajaga kõrvaldatavad, kuid tegelik probleem oli hoopis mujal. Ma nimelt ei osanud ma selle Mercedesega mitte midagi peale hakata.

Ta oli ilus asi, kuid minu jaoks täiesti kasutu. Ma ei mõelnud välja, kuhu ma selle autoga sõitma peaksin. Igapäevasõitudeks polnud mul teda vaja. Pealegi oli ta minu jaoks liiga unikaalne auto, et riskida pideva Tallinna terror-liiklusega. Samas vanatehnika ürituste jaoks oli ta alles tite eas ja ei sobinud nagu konteksti. Tegmine mõned lustisõidud, kus moodustasime maanteele mustade Mercedeste kolonni (kus E-d pidid siis "turvama" lippudega S-i). Millalgi sai sõidetud mingi kolonn koos Tšaikadega (no ikka ühe autobaasi autod ju). Kuid sellega see rõõm piirdus.

Oleksin tahtnud anda ta ekspositsiooniks mingile Eesti Vabariiki kajastavale muuseumile, kuid sellist polnud ühtegi. Okupatsioonide muuseumis mul juba oli üks auto. Pakkusin Silberautole ka, et pange salongi, näiteks uue S-klassi saabumisega koos hea presenteerida, kuidas 500000 sõitnud S-klass ikka vastu peab. Ei vaevutud isegi vastama. Ja siis otsustasingi jätta ta lihtsalt paremaid aegu ootama.

Siis seisis Mercedes ca poolteist aastat. Sügisel 2008 sattusin jutustama ühe mootorite remondimehega ning jutujätkuks rääkisin talle oma S-klassi probleemidest. Põhilised hädad olid siis:
- automaatkast jooksis tühjaks
- veepump jooksis
- jahutusvedelikku lekkis plokikaane tihendi vahelt välja
- õli lekkis mootorist
- sooja mootoriga ei läinud käima

See viimane probleem ajas eriti närvi. Ükskõik kui kaua ta muidu seisis (päev, kuu või pool aastat), alati käivitus esimese starteriga. Ka siis kui suretad soojalt välja ning käivitad minuti-kahe pärast läks kohe käima. Ent kui ta seisis juba 15 minutit kuni paar tundi, oli käivitamine lootusetu. Umbes kolmanda katsega ja väga pika starteriga.  

Sündis otsus - REMONTI

... järgneb
Terve aasta poole aastaga
Vasta
#38
Noh, autode võrdlemisel on palju kriteeriumeid. Kui panna kõrvuti võrrimootori, kaltsusisu, kepikasti ja neegriakendega ajalooline auto ja 'täislaks' samasuguse ajalooga auto, läheb kaalukauss viltu kindlasti.
Antud juhtumil, Eesti kontekstis, on sellel 126-l tuntav edumaa hoolimata oma 'ebatäiusest' Smile

Muust- teab keegi, kuhu maale need AAA ja AAK numbrid jooksid? Mul on ka kuuri all üks AAK, täpsema ajalooga pole kursis, auto toodud Eestisse 94 ja kindlasti mitte uuena. Kui selguks, et väärib originaalina taastamist, muudaks praeguseid plaane. Veel saaks Smile
Vasta
#39
Uku Kirjutas:Mind häirib siin klubis vahetevahel välja lööv MB ülistamine. Jääb mulje, nagu teised autod ei olegi võrreldavad MB-ga. Kuid muidu võib öelda küll, et me oleme hingelt üsnagi ühesugused ning meid seob huvi autode vastu.

Soovitan BMW klubi lugeda, siis näed, mis on ülistamine.
Vasta
#40
Esmalt oli vaja välja selgitada, mis jama selle mootori käivitamisega on. Pöördusin sama asutuse poole, kes on 025AAK hooldamisega tegelenud algusest peale. Sain teada, et viga on pihustites. Pihustite otsad pole enam tihedad. Muidu peaks nad survet üleval hoidma kui mootor seisab. Aga minu omad ei hoia ja "kusevad" kütuse pikapeale silindrisse.

Kui nüüd sõidust tulles minuti-kahe pärast käivitada, pole probleemi, sest silinder on veel kuiv ja pihustis surve üleval. Ent juba 15 minuti pärast on surve maas ning silindrites sees bensiiniloigud. Kui nüüd starterit panna, lööb küünlad täis ja käima ei lähe. Pikepeale veab küll käima, kuid alguses mootor puterdab. Täpselt nii oligi. Kui juba ühe ööpäeva seisab, siis aurustub bensiin pikapeale ära ning auto käivitub jälle ilusti.

Selge. Lasin mootori maha tõsta ja lahti võtta. Seest oli mootor sisuliselt uue vääriline Icon_eek. Täiesti ulme! Silindrid ilusad läikivad, mingeid kulumise jälgi polnud. Ainult kulumaterjal nagu rõngad ja saaled tahtsid vahetust. Kuid vänt oli uue vääriline ja lihvimist ei vajanud. Mootor polnud seest isegi väga must. Autol oli vahetatud õli hooldusraamatu järgi regulaarselt iga 15000 km tagant. Tegelik välp on 126-el vist 10000 ja tehas lubab kasutada ka madalama kvaliteediga mineraalõli. Kuid algusest peale otsustati, et kuna läbisõit tuleb suur, kasutatakse kõrgematele normidele vastavaid õlisid ning hooldatakse 15000 tagant.

Kaane lasin survestada, see oli korras. Kaan lihviti, klapipesad taastati, mingid puksid pandi sisse uued ja oligi asi mutt. Sai siis ostetud uued saaled, uued rõngad, tihendid ja muu mant ning alumine osa ka kokku tagasi pandud. Lisaks lasin kontrollida õlipumpa. Igaks juhuks lasin ka starteri seest kuluvad osad ära vahetada, et hiljem sellega jama ei tuleks.

Külge läksid uued pihustud ja uus veepump. Ja asi ärkas ellu. Käis ilusti vibravabalt nagu ennegi. Automaatkasti leke oli ka lihtne. See jooksis spidomeetri trossi vahelt. Mingi tihendi moodi vidin oli katki. Sai see ära vahetatud ning kast enam ei jookse.

Tehtud!

Sügisel 2008 tegin veel korraks kindlustuse, et saaks proovisõite teha. Ülevaatust küll polnud, kuid kes ikka lippudega musta Mersut peatab.Eusa_whistle

Siin mõned pildid ühest sügisesest õhtusest kruiisist linna peal koos teiste vanatehnika huvilistega.

http://www.e21.ee/galerii/album222
Terve aasta poole aastaga
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB 300SE 1987 W126 - ashton ashton 34 6,210 04-10-2024, 09:24 PM
Viimane postitus: Rolz
  MB W140 500SEL, S600 ja teised ükssarvikud - Sm.Tihhonov Sm.Tihhonov 291 430,099 13-08-2023, 12:57 PM
Viimane postitus: renkss
  MB 300SE '88 W126 Sm.Tihhonov Sm.Tihhonov 32 37,081 21-01-2023, 03:11 AM
Viimane postitus: Sm.Tihhonov
  560 SE, 1990, W126 - Sm. Västrik Sm. Västrik 86 84,657 05-11-2022, 11:43 AM
Viimane postitus: Sm. Västrik
  Mercedes-Benz 420 SEL, 1988, w126- Marek89 Marek89 32 9,671 19-04-2021, 10:40 PM
Viimane postitus: Marek89
  Mercedes-Benz S-klass W126 1981 - Kristooo Kristooo 3 2,536 14-01-2021, 10:19 PM
Viimane postitus: ReinGSM
  MB 280SE W126 1983 mydimees mydimees 17 10,320 02-05-2020, 11:03 PM
Viimane postitus: mydimees
  Mercedes-Benz 500 SE, 1981, w126 LagediRix 0 2,362 12-05-2019, 01:06 AM
Viimane postitus: LagediRix
  Mercedes-Benz 500 SEC, 1990, w126 - taaniel taaniel 45 44,758 14-06-2018, 07:54 AM
Viimane postitus: secman
  W126 420 SEL Stabilo 23 18,143 16-09-2017, 01:09 PM
Viimane postitus: Stabilo



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne