Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mercedes-Benz S500, 2003, W220 - Marksus
#2
2023-01
Uus aasta on käes ja auto on end väga hästi üleval pidanud. Mõtlesin juba et näed, tegelt ei olegi sellel vanal S-il häda midagi. Aga siis ühel jaanuarikuu hommikul oli ikka päris külm. Nädalavahetusel oli külm ja tollel hommikul oli külm. Ma mõtlesin et tühja kah, teen Essile tule katlasse ja lähen täna sellega tööle. Aga vaat kus lugu, ega ikka ei tee küll kui uksed ei avane puldile vajutades ning süüdet keerates teeb vaid morni klõpsu. Ikka läksin mingi Bolti Toyotaga tööle sest jala minekuks oli juba kell liiga palju.
Ostsin õhtul automaailmast uue korraliku Bosh AGM aku ja panin autole peale. Mõtlesin et tegelt olen ikka ise rumal küll kui auto talvel seisab suure külmaga ja need vähesed sõidud on ka pigem lühikesed. Pealegi, aku oli ju 2003 aastal valmistatud. Mis ta saigi muud teha kui ikka otsa saada.

Nädal läks muudkui edasi, olin ilusti igal hommikul auto käima pannud, viinud terve pere sinna kuhu vaja ja siis ise tööle. Umbes tunnike sõitu igal hommikul ja õhtul peaks ju ikka akul elu sees hoidma.
Ja siis saabus reede, auto jäi ootama järgmist sõitu mis juhtus olema uue nädala teisipäeval kuid lugu oli täpselt sama mis nädal varem. Uksed ei avane, mootor isegi ei klõpsu kui võtit keerata. Autol oli toss ikka täitsa väljas ja sain oma esimese kurjakuulutava elektrikala ka kätte.

2023-03
Oli see siis veebruar või märts, ma tegelikult enam täpselt ei mäletagi kui ma otsustasin et tuleb ikka see elekter korda seada ja viga üles otsida.
Viise selliste vigade leidmiseks on mitmeid erinevaid ning nüüd tagasi vaadates oleks mina võinud ikka teisest otsast peale hakata. Aga esimese asjana ma panin akuklemmile peale ampertangid ja teipisin kõik ukselülitid kinni. Uksed lukku ja auto tuttu. 30 min on möödas kuid tarbimine on ikka ca 2,5A. See on ikka ajuvaba kui tehase norm näeb magaval autol ette ca 0.05A tarbimist. Hakkasin siis kaitsmeid tõmbama, aga suhteliselt edutult, ilmselt äratasin mõne mooduli hoopis üles kui ma näiteks raadio välja tõmbasin ning tulemused ei olnud üldse usutavad. Ainus usaldusväärne argument tundus olema see, et kui tagumisest SAM plokist võtta ära vool keskluku pumbalt siis läheb auto paremini magama küll. Samas ampertangid keskluku pumba voolujuhtmel näitasid väga madalat elektrilist tarbimist ja näiteks raadio ja mingisugune uksemoodul tarbisid tegelikult palju rohkem voolu.
Diagnostikaarvuti poolt soovitatud meetod on muide see, et erinevaid CAN ristmikke ühendatakse lahti kuni leitakse mis seadmete grupp probleemiks on. Seejärel võetakse sealt järjest seadmeid lahti.Sedasi saab kiiremini ja täpsemalt sõeluda välja seadme mis süsteemi üleval hoiab. Aga mina seda teha ei viitsinud, sest selleks tuleb eemaldada polstreid ja kaitsmekarbini on üldse palju lihtsam ligi saada. Mida ma aga oleks pidanud tõsisemalt võtma on see, et seamed suhtlevad omavahel ja isegi kui ma leian üles kuhu vool läheb, ei tähenda et mõni teine seade riket ei põhjusta.
Aga minnes tagasi minu diagnostika juurde, siis ikka mingi kahtlane tunne oli selle PSE pumbaga. Ise ta selgelt voolu ei tarbinud, kõik lukud ja nupud toimisid nagu peaks, aga moodul millegipärast muudkui lärmab üle CAN liini ja takistab raadiol ja muudel seadmetel magama minna. Mis põhjustabki voolutarbimise. Arvasin juba et ilmselt on siis trükkplaat seal sees läbi ja vajab vahetust, tegemist on ju ühe kurikuulsama süsteemiga selle auto juures.
Aga läks veel natuke aega mööda ja tegelt ma ikka väga ei tahtnud uskuda et PSE läbi on. Lihtsalt igaks juhuks ei soovinud uut ka osta et proovida kas viga paraneb ja võtsin veel ühe korra polstrid sealt eest ära. Ühendasin erinevaid pistikuid pumba küljest lahti, lootuses et ma saan ukselukud kuidagi sedasi toimima et CAN liin on katkestatud ja ma ei pea autol enam akuklemmi maha võtma. Rumal mõte muidugi, aga tänu sellele katsetusele ma leidsin et kui ma ühendan lahti pistiku mis läheb tagaluugi avamise juurde, siis laheb ka pump ise ilusti ja kiiresti tuttu koos kõigi teiste semudega. Pistikus oli vaid 2 asja, üks lõpplüliti ning tagaluugi avamise nupuke. Multimeetriga mõõtsin ma mõlemat ahelat ning selgus et luugi avamise nupp avatud asendis ikkagi on kuidagi ähmaselt ja häguselt ühendatud. Selline megaoomine takistus ilmselt hoidis nuppu pidevas limbo staadiumis mistõttu ka PSE pump ei teadnud enam mida teha ning ei saatnud signaali CAN liinile et "aitab küll, head-ööd

Tagumikul oli olnud juba jupp aega päris jahe, midagi tuli sellega ette võtta. Võtsin tooli tuppa, kakkusin naha pealt maha ja otsisin multimeetri abiga katkestuse üles. Ilma suurema üllatuseta oli vasaku istme vasak nurk palju muljumist saanud ning juhtmed olid sealt katki. 
[Pilt: 85766-IMG_2903.jpg]
Lõikasin ca 10 cm juhet vahelt välja ning asendasin palju jämedama tavalise juhtmega et uuesti ahel sulgeda. Koostatud ja testitud iste läks kiiresti mõnusalt soojaks.
[Pilt: 56649-IMG_2914.jpg]

Kummagi poole peelgisoojendus ei paistnud töötavat.
[Pilt: 74273-IMG_3141.jpg]
Veakirjeldus oli sama, kuid põhjus õnneks erinev. Juhipoolsel oli juhe katki ning peale selle parandamist hakkas kõik ilusti tööle. Kõrvalistujapoolsel ei olnud takistus õige, see vajas vahetust.
Õnneks oli juhipoolne pimenev ja kalliv ning kõrvalistujapoolne mitte ja odavam. Aeromotorsi klaas ei sobinud, facelift mudelil on kontaktide ja vedrude asukohad muutunud veidi. Peaaegu nagu sobiks, aga mitte päris.
Asemele sai originaal osa Ebay'st.

2023-05
Kevad hakkas nägu näitama ja isu autoga sõita muutus väljakannatamatuks. Elektriline viga ei olnud parandatud, kuid viga oli teada ja hetkel kahjutuks tehtud. Nupp vajas veel vahetust või parandust aga juhe oli lahti ühendatud ja auto seisis ilusti ja murevabalt täis akuga mitu nädalat.
Oli aeg teha hooldus-
Vahetatud sai lisaks õlile ja mootori filtritele ka kõik 4 salongifiltrit, veepump, pinguti, rihm ja rullik. Lisaks õlijahuti tihendid ja tagavaraks said ostetud ka originaal KKK tihendid ja vaakumvoolikud.
Lisaks hooldusele sai korda tehtud ka kõrvalistuja istmematt. Jälle üsna tüüpiline viga juba eakatel mersudel on istmemati riknemime. Mõned arvavad et on asi juhtmetes, elektroonikas või siis sensorilindis endas, aga mina ei viitsinud täpsemalt süveneda kuna keegi oli juba minu juhtme katki lõiganud ja väikese petturi sinna vahele sobitanud. 
[Pilt: 99848-IMG_4529.jpg]
Ebay abiga õnnestus leida uus sensormatt päris hea hinnaga ning sarnaselt varem avatud juhiistmele avasin ma ka kõrvalistuja istme ning asendasin selle mati. S-klassi istmed pakuvad ikkagi esmaklassilist mugavust ja see ei jää märkamata ühelgi pereliikmel.
[Pilt: 44925-3AA60EEE-E42B-455D-9DB0-D334E9D921D5.jpg]
Rahulolu oli suur kui kõik töötas nii nagu pidi, aga mida ma igatsesin oli heliga märguanne kui turvavöö on kinnitamata. Selle parandamiseks panin arvuti jälle autole külge ning leidsin developer menüüdest sobrades sellise parameetri üles mis täpselt seda tegi mida mina soovisin. Lisaks panin ka eeldatava sõiduulatuse vahelehele juurde järelejäänud kütuse koguse näitamise.
Lasin ka auto ca sentimeetri madalamaks, lisasin esitulede peale uued kummist tihendid ning asendasin purunenud plastikud päikesisirmi küljes uute chineesium detailidega.

Auto hakkas järjest armsamaks saama.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Mercedes-Benz S500, 2003, W220 - Marksus - Autor: Marksus - 20-01-2024, 09:54 PM
RE: Mercedes-Benz S500, 2003, W220 - Marksus - Autor: Marksus - 17-02-2024, 11:35 AM
RE: Mercedes-Benz S500, 2003, W220 - Marksus - Autor: Rolz - 23-04-2024, 02:40 PM

Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Mercedes Benz ML 270 CDI AMG Body kit BRABUS D4, 2002a siimruz 68 36,829 11-09-2024, 10:28 AM
Viimane postitus: siimruz
  Mercedes-Benz W463 G55 AMG KOMPRESSOR 5.4 V8 368kW [2007] - nostromo nostromo 39 13,297 10-06-2024, 12:20 AM
Viimane postitus: nostromo
  Mercedes-Benz 300 SEL 6,3 1970, w109 - jyrgen20 jyrgen20 33 12,395 08-06-2024, 11:12 PM
Viimane postitus: nostromo
  Mercedes Benz CL 55 KOMPRESSOR AMG 368 kw 2004a " VALGE KOER" siimruz 55 9,213 18-05-2024, 10:04 AM
Viimane postitus: siimruz
  Mercedes-Benz S500, 2015, W222 - hellrix hellrix 38 13,651 14-04-2024, 02:37 PM
Viimane postitus: Sman
  Mercedes-Benz E 350 d 4MATIC ,S213, -17 - Alkohoolik Alkohoolik 36 6,944 10-03-2024, 02:56 PM
Viimane postitus: Alkohoolik
  Mercedes-Benz E 250 CDI 4Matic Avantgarde AMG S212 ´13 - Alkohoolik Alkohoolik 10 3,401 06-02-2024, 11:42 AM
Viimane postitus: Alkohoolik
  Mercedes-Benz W253 GLC 2017, Randar Randar 3 2,007 19-11-2023, 06:41 PM
Viimane postitus: Randar
  Mercedes-Benz E220d 4Matic, S213, -17, Alkohoolik Alkohoolik 3 1,130 05-09-2023, 07:37 PM
Viimane postitus: Alkohoolik
  Mercedes-Benz E350CDI 4MATIC, 2011, S212 - Oliver.L Oliver.L 209 175,046 19-08-2023, 05:30 PM
Viimane postitus: jacos73377



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne