Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
Mercedes-Benz S500, 2003, W220 - Marksus - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Klubi liikmete autod (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=10)
+--- Teema: Mercedes-Benz S500, 2003, W220 - Marksus (/showthread.php?tid=54249)



Mercedes-Benz S500, 2003, W220 - Marksus - Marksus - 20-01-2024

2022 kevadel otsustasin hinges haigutava tühjuse täiteks otsida välja ühe suure mootoriga bensuka. Olin sõitnud facelift 219 masinaga 4 aastat ning eeldasin et sarnast mugavust ning luksuslikkust suudab pakkuda vaid S klass. E200 mis oli CLSi asenduseks saabunud oli lihtsalt liiga plastik ja uimane CLSiga võrreldes.

[Pilt: 82766-img_7014.JPG]

Ma polnud ju tegelikult sõitnud varem ühegi W220-iga, ainult netist lugenud ning kuulutusi vaadanud, aga ühel kevadisel laupäeval hakkasin ma kõiki sõelale jäänud kuulutusi läbi helistama. Neljast väljavalitust vastas kõnele ainult üks ja peale poole tunnist rehvi toksimist läksin ma koju järele mõtlema. Tunnid möödusid, rohkem keegi ei vastanud ega tagasi ei helistanud ning ainus viis rahu saada oli see sama helesinine unistus oma ukse ette veeretada.
[Pilt: 25545-IMG_1942.jpg]
[Pilt: 98695-IMG_1984.jpg]

Mulle meeldivad erinevad autod, aga see S meeldib ka endale arusaamatutel põhjustel. Tal on suur inerts. Maanteel sõit on nagu purjetamine, õõtsud vaikselt üles ja alla ilma erilise rahmeldamise ja kärata. Möödasõite tehes tõstavad kõik 8 silindrit natuke oma tempot, käike pole vaja kuskile vahetada ja manöörvist annab märku vaid suunatule klõpsumine. Muidugi kui tahta müra teha ja kuulata mootorit laulmas, siis võib alati vahetada paar käiku madalamaks ja kõik pedaalivajutused on palju närvilisemad.

Samas on tunda et möödunud on ikka hea hulk aastaid sellest kui see auto esimest korda päevavalgust nägi. Kere paindub ja liigub ning salongi on seetõttu tekkinud naksumised ja kriginad. Armatuur natuke nagiseb kui sõita üle lamava politseiniku. Istmed krudisevad kui pikema sõidu ajal juht nihelema hakkab ja plastikud on muutunud kuivaks ja rabedaks.
Varustust ei ole ka sellel konkreetsel autol just palju, kuid õnneks on palju asju võimalik hiljem ise lisada ja erinevaid kaabliköidiseid, mooduleid ja nupukesi on mul kokku kogutud juba arvestatav hulk.

Aga päeviku mõttes hakkas see asi peale umbes järgnevalt

2022-06
Esimese asjana hakkas mind häirima veidi ebaühtlane tühikäik. Aeg-ajalt kippus mõni löök vahele jääma, kuid seda piisavalt harva ja ebaregulaarselt et mingisugust veateadet tegelikult kuskile ei salvestunud. Lihtsalt hoolduse mõttes vahetasin ära kõik süüteküünlad ning küünlajuhtmed.

Kui küünlad olid kõik 16 tk ühesugused, siis juhtmeid oli 5 erinevat pikkust. Asenduseks valisin NGK 4292 küünlad ning BOSH juhtmed.

2022-08
Järgmiseks oli mind juba algusest peale häirinud pidurdamisel tekkiv vibratsioon. Rool ei värisenud ja polnud kindel kas on esimesed või tagumised kettad läbi seega viisin auto Lesvenisse. Peale testisõtitu helistas mulle meister tagasi ning ütles, et midagi liiga kulunud ei ole ja et tema samuti proovisõidu põhjal kindlalt öelda ei oska kummast otsast värin tuleb. 50/50 oli võimalus ning tehtud said esimesed kettad ja klotsid. Õnneks see lahendas ka vea ja pidurdus oli jälle sujuv ja sile.

[Pilt: 38472-IMG_2190.jpg]

2022-10
Oktoobris sai palju asju tehtud ja kõige märkimiväärsem neist oli ilmselt esitulede taastamine. Tõsi küll, see saaga tegelikult läbi alles üle aasta hiljem- ega kiirustades head asja ei saagi.
Aga tollel korral olid need tuled ikka väga hädised. Vasak tuli oli teist värvi, kõrgust auto reguleerida ei osanud/saanud ning parempoolsel tulel ei liikunud katik valgusvihu eest ära kui täistuledele ümber lülitada. Ja valgustugevus oli ikka väga ohtlik.
Tegin mis teha tuli ja otsustasin tellida retrofitlab lehelt uued projektorid, ballastid ja pirnid.
Tulesid avades tegin natuke juhtmeid ümber, viskasin vanad ballastid minema ja lisasin kõrvalistuja jalgade juurde prefacelift mudelilt kõrguse reguleerimise mooduli.

[Pilt: 85757-IMG_2558.jpg][Pilt: 39248-IMG_2569.jpg]
[Pilt: 32366-IMG_2573.jpg]

Tulemuseks olid ilusad ja eredad tuled, selge lõikejoonega ning kõrguse reguleerimine toimis nagu vaja. Ainus mure oli see et paari päeva möödudes kukkus vasaku projektori ümber ehisvõru ära ning parempoolne vajas natuke hermeetikut juurde. Ehk siis uus avamine oli juba plaanis enne kui vana täielikult lõppeda sai.

Lisaks sai oktoobris tehtud õlivahetus koos vajalike filtritega ning mõlemad tagumised susisevad ukselukud asendatud teiste lukkudega. Kuna soft close lukud maksid sama raha mis tavalised lukud siis said sinna paigaldatud ka isesulguvad lukud ning need arvutiga ilusti sisse lülitatud. Nüüd on siis ainult esimeste uste kord, aga kuna need toimisid algusest peale ilusti siis ei olnud prioriteet neid kohe osta. Juhiukse lukud on ka igal pool lammutustes juba pika ja raske elu läbi elanud seega tasuks ehk see ainsana uus osta. Või äkki RHD auto vasak lukk?

2022-12
Detsebris oli esimene kord kui auto küsis ise tähelepanu. Üks tagumistest ABS anduritest vajas vahetust ning remont sattus iroonilisel kombel tollele päevale kui Birgit Tallinnlasi kimbutas. Hommikul viisin auto sinna ning sõitsin tõukerattaga tööle, õhtul sama asi teistpidi tagasi. Suured lumehanged ja vallid olid majade vahel ning mina proovisin lamellrehvi ja ilma lumelabidata lükkamata kohale parkida. Airmatic on tõesti abiks kui auto on kõhu peale kinni jäänud ning ma saan nupuvajutusega natuke kliirentsit lisada. Toimis korra ja toimis kaks, kuid kolmandal korral jäin ma tagurdades kõhu peale juba tõstetud režiimis ja ega siis ei olnudki muud teha kui tuli hakata käte ja jalgadega auto alt lund välja kaapima. Aega läks aga asja sai.

Detsembris oli ka aeg minna ülevaatusele ning see tähendas et ma pidin vähemalt ühe esitule uuesti avama. Kuna esimene avamine läks nii kiiresti ja muretult, siis teisel korral olin juba muutunud natuke lohakamaks ja uljamaks. Rest millele tuli ahjus toetus oli natuke liiga kõrgel ning tule tagune plastikkorpus muutus pehmeks ja oluliselt vähem viskoosseks kui ta oli varem. Tulemuseks oli sulanud pistik ja kõrguse reguleerimise mootori kinnitus. Pistiku ma voolisin piisavalt sarnaseks esialgsele et ühendada juhtmed, kuid kõrguse reguleerimine kaotas oma tööulatusest vist umbes 80%. Vasak tuli langes seinal ehk vaid paar cm samal ajal kui parempoolne sõitis ilusti terves ulatuses alla ja seejärel üles tagasi.
Aga ülevaatusele ma läksin ja läbi ma sain, ennast jäi see muidugi kõvasti häirima.

Ja viimane asi mis 2022 aastasse veel mahtus oli termostaadi vahetus. Ei midagi erilist, ei midagi keerulist.


RE: Mercedes-Benz S500, 2003, W220 - Marksus - Marksus - 17-02-2024

2023-01
Uus aasta on käes ja auto on end väga hästi üleval pidanud. Mõtlesin juba et näed, tegelt ei olegi sellel vanal S-il häda midagi. Aga siis ühel jaanuarikuu hommikul oli ikka päris külm. Nädalavahetusel oli külm ja tollel hommikul oli külm. Ma mõtlesin et tühja kah, teen Essile tule katlasse ja lähen täna sellega tööle. Aga vaat kus lugu, ega ikka ei tee küll kui uksed ei avane puldile vajutades ning süüdet keerates teeb vaid morni klõpsu. Ikka läksin mingi Bolti Toyotaga tööle sest jala minekuks oli juba kell liiga palju.
Ostsin õhtul automaailmast uue korraliku Bosh AGM aku ja panin autole peale. Mõtlesin et tegelt olen ikka ise rumal küll kui auto talvel seisab suure külmaga ja need vähesed sõidud on ka pigem lühikesed. Pealegi, aku oli ju 2003 aastal valmistatud. Mis ta saigi muud teha kui ikka otsa saada.

Nädal läks muudkui edasi, olin ilusti igal hommikul auto käima pannud, viinud terve pere sinna kuhu vaja ja siis ise tööle. Umbes tunnike sõitu igal hommikul ja õhtul peaks ju ikka akul elu sees hoidma.
Ja siis saabus reede, auto jäi ootama järgmist sõitu mis juhtus olema uue nädala teisipäeval kuid lugu oli täpselt sama mis nädal varem. Uksed ei avane, mootor isegi ei klõpsu kui võtit keerata. Autol oli toss ikka täitsa väljas ja sain oma esimese kurjakuulutava elektrikala ka kätte.

2023-03
Oli see siis veebruar või märts, ma tegelikult enam täpselt ei mäletagi kui ma otsustasin et tuleb ikka see elekter korda seada ja viga üles otsida.
Viise selliste vigade leidmiseks on mitmeid erinevaid ning nüüd tagasi vaadates oleks mina võinud ikka teisest otsast peale hakata. Aga esimese asjana ma panin akuklemmile peale ampertangid ja teipisin kõik ukselülitid kinni. Uksed lukku ja auto tuttu. 30 min on möödas kuid tarbimine on ikka ca 2,5A. See on ikka ajuvaba kui tehase norm näeb magaval autol ette ca 0.05A tarbimist. Hakkasin siis kaitsmeid tõmbama, aga suhteliselt edutult, ilmselt äratasin mõne mooduli hoopis üles kui ma näiteks raadio välja tõmbasin ning tulemused ei olnud üldse usutavad. Ainus usaldusväärne argument tundus olema see, et kui tagumisest SAM plokist võtta ära vool keskluku pumbalt siis läheb auto paremini magama küll. Samas ampertangid keskluku pumba voolujuhtmel näitasid väga madalat elektrilist tarbimist ja näiteks raadio ja mingisugune uksemoodul tarbisid tegelikult palju rohkem voolu.
Diagnostikaarvuti poolt soovitatud meetod on muide see, et erinevaid CAN ristmikke ühendatakse lahti kuni leitakse mis seadmete grupp probleemiks on. Seejärel võetakse sealt järjest seadmeid lahti.Sedasi saab kiiremini ja täpsemalt sõeluda välja seadme mis süsteemi üleval hoiab. Aga mina seda teha ei viitsinud, sest selleks tuleb eemaldada polstreid ja kaitsmekarbini on üldse palju lihtsam ligi saada. Mida ma aga oleks pidanud tõsisemalt võtma on see, et seamed suhtlevad omavahel ja isegi kui ma leian üles kuhu vool läheb, ei tähenda et mõni teine seade riket ei põhjusta.
Aga minnes tagasi minu diagnostika juurde, siis ikka mingi kahtlane tunne oli selle PSE pumbaga. Ise ta selgelt voolu ei tarbinud, kõik lukud ja nupud toimisid nagu peaks, aga moodul millegipärast muudkui lärmab üle CAN liini ja takistab raadiol ja muudel seadmetel magama minna. Mis põhjustabki voolutarbimise. Arvasin juba et ilmselt on siis trükkplaat seal sees läbi ja vajab vahetust, tegemist on ju ühe kurikuulsama süsteemiga selle auto juures.
Aga läks veel natuke aega mööda ja tegelt ma ikka väga ei tahtnud uskuda et PSE läbi on. Lihtsalt igaks juhuks ei soovinud uut ka osta et proovida kas viga paraneb ja võtsin veel ühe korra polstrid sealt eest ära. Ühendasin erinevaid pistikuid pumba küljest lahti, lootuses et ma saan ukselukud kuidagi sedasi toimima et CAN liin on katkestatud ja ma ei pea autol enam akuklemmi maha võtma. Rumal mõte muidugi, aga tänu sellele katsetusele ma leidsin et kui ma ühendan lahti pistiku mis läheb tagaluugi avamise juurde, siis laheb ka pump ise ilusti ja kiiresti tuttu koos kõigi teiste semudega. Pistikus oli vaid 2 asja, üks lõpplüliti ning tagaluugi avamise nupuke. Multimeetriga mõõtsin ma mõlemat ahelat ning selgus et luugi avamise nupp avatud asendis ikkagi on kuidagi ähmaselt ja häguselt ühendatud. Selline megaoomine takistus ilmselt hoidis nuppu pidevas limbo staadiumis mistõttu ka PSE pump ei teadnud enam mida teha ning ei saatnud signaali CAN liinile et "aitab küll, head-ööd

Tagumikul oli olnud juba jupp aega päris jahe, midagi tuli sellega ette võtta. Võtsin tooli tuppa, kakkusin naha pealt maha ja otsisin multimeetri abiga katkestuse üles. Ilma suurema üllatuseta oli vasaku istme vasak nurk palju muljumist saanud ning juhtmed olid sealt katki. 
[Pilt: 85766-IMG_2903.jpg]
Lõikasin ca 10 cm juhet vahelt välja ning asendasin palju jämedama tavalise juhtmega et uuesti ahel sulgeda. Koostatud ja testitud iste läks kiiresti mõnusalt soojaks.
[Pilt: 56649-IMG_2914.jpg]

Kummagi poole peelgisoojendus ei paistnud töötavat.
[Pilt: 74273-IMG_3141.jpg]
Veakirjeldus oli sama, kuid põhjus õnneks erinev. Juhipoolsel oli juhe katki ning peale selle parandamist hakkas kõik ilusti tööle. Kõrvalistujapoolsel ei olnud takistus õige, see vajas vahetust.
Õnneks oli juhipoolne pimenev ja kalliv ning kõrvalistujapoolne mitte ja odavam. Aeromotorsi klaas ei sobinud, facelift mudelil on kontaktide ja vedrude asukohad muutunud veidi. Peaaegu nagu sobiks, aga mitte päris.
Asemele sai originaal osa Ebay'st.

2023-05
Kevad hakkas nägu näitama ja isu autoga sõita muutus väljakannatamatuks. Elektriline viga ei olnud parandatud, kuid viga oli teada ja hetkel kahjutuks tehtud. Nupp vajas veel vahetust või parandust aga juhe oli lahti ühendatud ja auto seisis ilusti ja murevabalt täis akuga mitu nädalat.
Oli aeg teha hooldus-
Vahetatud sai lisaks õlile ja mootori filtritele ka kõik 4 salongifiltrit, veepump, pinguti, rihm ja rullik. Lisaks õlijahuti tihendid ja tagavaraks said ostetud ka originaal KKK tihendid ja vaakumvoolikud.
Lisaks hooldusele sai korda tehtud ka kõrvalistuja istmematt. Jälle üsna tüüpiline viga juba eakatel mersudel on istmemati riknemime. Mõned arvavad et on asi juhtmetes, elektroonikas või siis sensorilindis endas, aga mina ei viitsinud täpsemalt süveneda kuna keegi oli juba minu juhtme katki lõiganud ja väikese petturi sinna vahele sobitanud. 
[Pilt: 99848-IMG_4529.jpg]
Ebay abiga õnnestus leida uus sensormatt päris hea hinnaga ning sarnaselt varem avatud juhiistmele avasin ma ka kõrvalistuja istme ning asendasin selle mati. S-klassi istmed pakuvad ikkagi esmaklassilist mugavust ja see ei jää märkamata ühelgi pereliikmel.
[Pilt: 44925-3AA60EEE-E42B-455D-9DB0-D334E9D921D5.jpg]
Rahulolu oli suur kui kõik töötas nii nagu pidi, aga mida ma igatsesin oli heliga märguanne kui turvavöö on kinnitamata. Selle parandamiseks panin arvuti jälle autole külge ning leidsin developer menüüdest sobrades sellise parameetri üles mis täpselt seda tegi mida mina soovisin. Lisaks panin ka eeldatava sõiduulatuse vahelehele juurde järelejäänud kütuse koguse näitamise.
Lasin ka auto ca sentimeetri madalamaks, lisasin esitulede peale uued kummist tihendid ning asendasin purunenud plastikud päikesisirmi küljes uute chineesium detailidega.

Auto hakkas järjest armsamaks saama.


RE: Mercedes-Benz S500, 2003, W220 - Marksus - siimruz - 17-02-2024

Terv.

Rõõm näha, et mul ka mõttekaaslasi elus hoida 215/220 mudeleid. Mulle on need mõlemad autod armsaks saanud juba ammu. Mul on riiulis juba palju juppe ka muidugi.

Kus juures see tagaluugi lukust voolu maha jooksmine on vast üks levinumaid nendel autodel. Mäletan seda kui mu söbra isa kunagi kümmekond aastat tagasi ostis 220 oli ikka väga varske veel, siis tal jooksis ka vool maha ühel hetkel ja vigaseks osutus tagaluugi lukk. Ma olen endale ka ühe riiulisse juba varunud. 

Küsin madalduse kohta. Kas see üks sentimeeter madaldust on tehtud siis originaal seadest ilma midagi kräkkimata? Küsin, sest tahan oma jagu ka veidi reguleerida. Peale selle madaldus ploki eemaldust ei ole seda teinud, aga kui silla osad vahetatud saab, siis käiksin parameetrid korra üle. 

SR


RE: Mercedes-Benz S500, 2003, W220 - Marksus - Marksus - 18-02-2024

Tere tere!

Eks mul on ka hakanud juppe ikka kogunema. Ma neid sedasi ette ei ole ostnud nagu sina, aga tegelikult kuluvad ära küll. Eile läks just vaja vana airmaticu klapiploki küljest rõhuandurit, hea et alles olin jätnud.

Tagaluugi lukuga ma otsisin asendusi, aga lõpuks otsustasin enda oma korda teha, ei tea nende teistega ka kaua kestab. Sinna kipub ühte kohta pragu sisse tulema ja vesi pääseb mikrolülitini.

Madalamaks lasin ma Stariga. Sellise senitmeetri saab lasta, siis ei lähe veel asendiandurid paigast ära. Õige protseduuri järgi tuleks kasutada ka digitaalset loodi-nurgamõõtjat. Ma ei saanud tegelt täpselt aru miks, aga ju siis on õõtsade nurga info millegi jaoks vajalik.


RE: Mercedes-Benz S500, 2003, W220 - Marksus - Marksus - 20-04-2024

2023-06
Ühel kaunil suvisel õhtul viskas auto ekraanile kurjakuulutava "Airmatic! Visit workshop!" kirja. Samas sõita oli suht okei.
Pistsin siis arvuti külge ning riknenuks osutus stange taga asuv kompressor. Asendus sai võetud taastatud Wabco. Kompressorit eemaldades läks kanduri küljest asuvast kolmest keermelatist 2 tk katki ning tellisin originaalosad.ee lehe abil omale siis juba kõik kinnitusvahendid, puksid, voolikud jne uued. Paari nädalaga oli auto natuke maha ka vajunud, seega tellisin veel Saksamaalt Miessler klapiploki ka juurde.

[Pilt: 82248-IMG_3648.jpg]

Kõik vanad ja roostes sai asendatud uuega ning hakkas kohe täitsa hea meel, et asi sai tehtud korralikult. Vana härra vastu tuleb ikka natuke austust ka üles näidata.

[Pilt: 24396-IMG_3685.jpg]

Millalgi juunis võtsin veel selle tagaluugi lüliti lahti. Asendasin mikrolüliti uuega, valasin 2k liimi täis ning sulgesin taas. Nupp tundus sõrme all hea ja konkreetne, luuk avanes samuti ilusti ning enam voolu ei tarbinud. Skeemil oli ta siis S15/1.

[Pilt: 23343-IMG_3770.jpg]

[Pilt: 59885-IMG_3775.jpg]

2023-07
Taaskord ilutses armatuuril kiri "Airmatic! Visit workshop!". Arvuti näitas sellel korral tagumise vasaku ADS solenoidi viga. Kuna autol olid all kõik neli Arnotti, siis ADS tegelikult ei töötanud üldse.
Otsisin jälle skeemid välja, kontrollisin kõik juhtmed üle ning kahjuks ikkagi oli viga amordi küljes.
Kuna ADS puudus, siis eeldasin, et amordi küljel asuvas potsikus on lihtsalt mingid takistid lühisesse läinud. Teen oma takistid ja panen kuskile kõhu alla peitu. Padi ju õhku pidas, funktsioon ei ole tegelikkuses muutunud, seega miks mitte?
Lõikasin amordi ja kere vahelise juhtme katki ja panin siis takistid sinna vahele.

[Pilt: 43965-IMG_3793.jpg]
Kahele keraamilisele takistile tegin 3D prinditud korpuse ümber ning valasin 2K epoksiidi servani täis. Pärast kuivamist sai see tummine ja veekindel tükk kaablivitsadega tagumise poolraami külge kinnitatud.
Lõpptootest tollel korral pilti ei teinud, aga võin vihjeks öelda, et tänaseks on ta leidnud tee tagasi auto küljest riiulile Big Grin

2023-12
Vahepeal oli pikalt rahulik ja hakkasin mõtlema juba järgmise ülevaatuse peale. Esituled häirisid mind hirmsasti ning lisaks oli ka üks kaugtuli vahepeal uuesti ära surnud. Ostsin ühed töötavad tuled korpuste ja ballastide pärast ning hakkasin sealt seest neid läätsi vahetama taaskord. Sellel korral aga jätsin katiku samaks kuna retrofitlabi omad kippusid kinni jääma ja tahtsid natuke koputamist või raputamist saada et täistule pealt uuesti lähitule peale lülituks. Hiinamaalt saabusid ka uued tuleklaasid ning tulemus oli väga hea ja taaskord originaal. Kui klaasid välja jätta.
Uueväärsed tuled pidin muidugi uudishimulike käppade ja sõrmede eest ära peitma.

[Pilt: 69269-IMG_4518.jpg]

2024-01
Auto käis ulevaatusel ning kellelgi millegi üle nuriseda ei olnud.

[Pilt: 37367-IMG_4580.jpg]

Ülemiselt pildilt puuduv embleem sai samuti asendatud ikka uue ja originaaliga.

[Pilt: 99733-IMG_4610.jpg]


RE: Mercedes-Benz S500, 2003, W220 - Marksus - siimruz - 21-04-2024

Mul ka plaanis talvel estulede taaselustamine käsile võtta. Minu omal peaks originaalis olema xenonid. Aga seoses selle Brabuse tuuninguga on pandud tavalised Facelifti tuled. Ja nii palju kui uurinud olen on need üldse B osad.


RE: Mercedes-Benz S500, 2003, W220 - Marksus - Marksus - 22-04-2024

(21-04-2024, 09:01 AM)siimruz Kirjutas: Mul ka plaanis talvel estulede taaselustamine käsile võtta. Minu omal peaks originaalis olema xenonid. Aga seoses selle Brabuse tuuninguga on pandud tavalised Facelifti tuled. Ja nii palju kui uurinud olen on need üldse B osad.

Kui sul peaks ikkagi originaaltuled olema, siis sealt soovitan soojalt jätta alles nii palju kui võimalik. Ma ostsin kalli komplekti retrofitlab lehelt, aga tegelt võta ebayst lihtsalt õige mõõduga luubid ja saad kõvasti odavamalt. Katikud tasuks ka jätta originaalid kuna olen lugenud, et ka teistel on need odavamad komplektid kippunud kinni jääma. Kui ma auto ostsin, siis oli juba mingi aftermarket ballast sinna pandud ja juhtmeid häkitud, siis oli vaja osta teine sats tulesid juurde, et asi õigesti tehtud saaks.


RE: Mercedes-Benz S500, 2003, W220 - Marksus - Rolz - 23-04-2024

Kõik need aftekad ongi täpselt nii nagu on, sageli on veel see lisaks, et viili, puuri, lõike, keevita, vääna...
Siit võiks teoorias saada OEM asjad: http://www.oemxenonshop.com/Mercedes-Benz-S-Class-W220-Headlight-Lens-Cover-W220-Headlamp-Lenses-Covers-Projector-Reflector-Replacement.html


RE: Mercedes-Benz S500, 2003, W220 - Marksus - Marksus - 23-05-2024

2024-02
Taaskord tervitas erkaan mind kirjaga "airmatic visit workshop" Panin arvuti külge ning kirjeldus viitas lekkele klapiploki ja õhupaagi vahel või siis klapiplokist endast. Ajasin auto tõstukile, pihustasin seebiveega üle ning üks ühendus lekkis.
Tookord kui Miessler külge sai, siis ei vahetanud ühendusi ära ning nüüd see saatuslikuks saigi. Õnneks oli peotäis uusi ühendusi olemas. Lõikasin toru otsad lühemaks ning koostasin nagu juhend ette näeb - lükates toru juba klapiploki külge keeratud ühendusest sisse. Tegelikult hea ja lollikindel, tagasi tõmmates lukustub.
Ladusin siis kõik uuesti kokku ja panin auto käima, aga ikka ilutses kiri ees. Korraks tõmbas juba jahedaks et mis siis ikkagi toimub täpselt, sest nüüd keeldus ka kompressor käivitumast. Taaskord arvutit ühendades selgus et ka rõhuandur oli riknenud ning külge sai vana ploki küljest andur mis oli õnneks alles jäänud ning toimis. Masin sai korda.

[Pilt: 38987-IMG_4703.jpg]

Õppetund vast ainult see, et tasub neid toruühendusi osta varuks sest Miessleri omad on natuke kehvemini tehtud ning lukustuskraed ei taha hästi toru peale minna. Ja Miessleri klapiplokil muide lagisevad solenoidid natuke valjemini kui originaalil. Muidu olen rahul.

Lisaks selgus veebruaris, et tagaluugi nupp on taaskord trikitama hakanud. Ilmselt see minu remont mikrolüliti vahetusel ei saanud piisavalt veekindel. Paaril päeval tegi auto tagaluugi ise lahti kui uksed olid lahti lukustatud. Sõidu ajal õnneks mitte. Mõned päevad hiljem enam luuk ei avanenud ning siis ühel hommikul oli jälle aku tühi. Võtsin keskluku pumba juurest pistikust selle luugi juhtme välja ning tänase seisuga lihtsalt nupp luugil ei toimi aga vähemalt ei saa ka aku tühjaks. Eks tegelen kui viitsimist peale tuleb.


2024-03
Märtsis ei toimunud eriti midagi, vahetasin vaid pistikud süütepoolide peal ära kuna vanadel olid lukustusnagad murdunud. Üks jäädvustus tervest autost oli ka telefonisse juhtunud.

[Pilt: 22842-IMG_4717.jpg]

2024-04
Aprillis hakkas auto piinlikult kriuksima tagumise vasaku ratta juurest kui amort liikus. Kahtlustasin amordi alust šarniiri ning läksin tõstukile esmärgiga sinna ajutiselt natuke õli vahele lasta et viga tuvastada. Inspekteerides aga selgus, üks amort on pooleks murdunud ning auto sai tõstukilt ilma edasise uurimiseta alla tagasi lastud.

[Pilt: 93865-IMG_4806.jpg]

Sõitsin ca nädalakese veel sedasi kuni saabusid Miessler tagumised amordid asenduseks.
Miessler osutuks valituks järgmistel põhjustel:
1) Bilstein polnud saada
2) Arnott oli juba all ning tegelikult oli sealt tunda, et amortisatsioon on kaudunud ning lisaks kolises ka ülemine ots juba pikemat aega. Vahetada ei raatsinud kuna õhk püsis veel sees. Arnotti laitsid ka Lesveni mehed ja ütlesid, et ainult ise viies võivad alla panna.
3) Miessler oli ainuke odavam tootja kes pakkus ADS amorti peale Arnotti ja Bilsteini.

[Pilt: 36748-IMG_4819.jpg]

Amortidega olen väga rahul, ADS tõesti töötab, amort töötab samuti ja ega enne ei saanudki aru kui kehvad need Arnottid tegelikult olid. Väidetavalt olid vahetatud enne auto minu kätte jõudmist. Tolmukatted tõmbasin maha ning näha oli, et mõlemad amordid olid hakanud seestpoolt välja korrudeeruma. Väljast olid muidu mõlemad ilusad, lihtsalt üks oli alt pooleks.
Kui peaks esimese otsa vahetuseks minema, siis võtaks samuti Miessleri omad mitte Arnottid.

Aga nii naljakas kui see ka pole, siis nurk kriuksus edasi- tundub, et probleemi tekitas hoopis õõtshoova otsas olev šarniir mis kinnitub ratta kanduri külge Eusa_doh

2024-05
Kui viimane lörts oli mööda saadetud, siis hakkasin ikka kibelema et saaks need suverehvid alla mis eelmisel sügisel ostetud said. Lisaks tahtsin ka teist jooksu velgi samade parameetritega, et ei peaks rehvivahetuse järjekorras kogu aeg passima ja sillastendi tegema iga hooaeg.
Valitud said Carbonado Vintage 18x8,5 ET 35 veljed. Kõik sama laiad kuna mu Pirellid olid kõik 245 laiusega.

[Pilt: 42368-IMG_4917.jpg]

Auto all pilti veel pole, aga üsna ülbe näeb välja. Tundub, et auto võiks ka veidikese madalam olla veel, siis oleks päris hea. Aga et madalamaks saada peaks hakkama näppima kõrguseandureid kuna diagnost enam madalamaks lasta ei luba.

Samuti võtsin XLmotors kaudu uued põrandamatid mis osutusid väga heaks. Toon on natuke liga tume, aga oluliselt parem kui näiteks kaup24 lehelt tellitud veluurist matid. Need ma tõstsin väljastuspunkti juures korra autosse, panin pakki tagasi ja viisin samale teenindajale uuesti. Neil polnud isegi pedaalide alune osa ühes tükis vaid kuidagi takjaribaga kinnitus alumise osa külge. Ei soovita sugugi.


RE: Mercedes-Benz S500, 2003, W220 - Marksus - Marksus - 02-07-2024

2024-06

[Pilt: 65386-IMG_5012.jpg]

Tartumaa kodukohvikutelt Viljandi poole sõites hakkas tagumine ots teepeal kole jäik tunduma. Ei läinud pikalt kui oli taas armatuuril vana hea "Airmatic! Visit Workshop!" Autost väljumata ja sõitu jätkates arvasin, et need head ja odavad Miesslerid ütlesid nüüd ikkagi üles ja auto läks avariirežiimi. Paarkümmend km hiljem, jõudes Viljandisse hakkasin märkama jalakäijaid kes vaatasid autot kohe eriti hoolega ning tanklasse jõudes selgus tõde. Kuna auto ise ei arvanud et ta on madal ja kuskilt hõõrumist ega kolkse ei tulnud, siis ei viitsinud ka enne peatuda ja olukorda kontrollida. Ja ega polekski vist palju teha olnud. Igatahes kahtlustasin kõrguseandurit või anduri hooba kuna nupuvajutuse peale esimene ots liikus, tagumine mitte. Kui oleks padjad või trass katki, siis saaks auto aru et on liiga madal ja annaks juba teise kirjaga ekraanil märku. Igatahes oli vaja veel ca 15 km sõita enne kui sain kahtlusele kinnitust- hoob mis mitmel varasemal korral auto all käies oli mulle kahtlaselt silma jäänud oli nüüd hoopistükis kadunud. Õnneks andur ise ja stabika küljes olev kronsa olid alles.
Kiirelt sai tehtud mingi reguleeritav süsteem, et sõita Tallinnasse:
[Pilt: 55552-IMG_5020.JPG]
Õnnelike juhtuste kokkusattumisel oli just mõned päevad varem ühte Facebooki gruppi tehtud postitus, et üks w220 originaal hoob on kellelgi üle. Sooritasin ülekande ning paar päeva hiljem oli tutikas hoob juba minule lähimas automaadis olemas. Enda kätte jõudnud hoovast pilti ei teinud, aga saabus täpselt samasugune jupstükk:
[Pilt: 43979-W220_A2203200032_link_at_rear_level_sensor.jpg]

Kuna tuttuus hoob oli reguleeritav ning murduvate poltide pärast polnud vaja karta, siis süvenes veelgi tahtmine autot madalamaks lasta. Kaalusin pikalt, et kas teha ise esisillale reguleeritavad vardad või osta mingist kohalikust tuuningu poest. Kuna kohalike poodide omad ei tundunud just eriti vee ja tolmukindlad ning ise tehes oleks läinud pikalt aega, siis sai kärsitus võitu - Panin anduri kinnituse vahele seibe mis andis täpselt puuduvad sentimeetrid madaldust juurde. Arvutiga oli juba auto madalamaks kalibreeritud ning mulle tundub, et see on ka absoluutne madalaim asend mis on võimalik teha ilma uute juppideta. Aga ma enam madalamaks ei taha ka, istub päris mõnusalt praegu.

[Pilt: 67986-IMG_5067.jpg]

[Pilt: 43324-IMG_5068.jpg]


RE: Mercedes-Benz S500, 2003, W220 - Marksus - siimruz - 03-07-2024

Sul ikka seikusi jagub!

Ma olen nüüd saanud vast pea kolm nädalat toimetada, nii et Airmatiku kirja pole olnud. Viimati kui trikitas siis vahetasin vasaku aceleraator anduri tagasi vana vastu ja peale seda pole nüüd trikitanud. Aga eks aeg annab arutust! Loodan et rahunes nüüd maha. Aga kahtlus on et karbi juhtmestik vöib olla ikkagi ka süüdlane. 

Aga edu vanakesega toimetamisel.

SR