10-04-2019, 02:39 PM
Ebay ja rahvusvaheline kaubandus. See kord aitas ta mind kõvasti.
Meenutused eelmisest aastast, kuidas peale käsipesu tuli ka istmed ära kuivatada ajasid selleks aastaks kannatuse katkema. Juhtusin Ebays ringi sirvima ja avastasin kõike head, kui kasutada ainult õiget otsingusõna. Nii komplekteerisingi endale uued (B varuosa) uksetihendid, aknaraami tihendid ja välised akna äärte tihendid iluliistu külge. Kõik tulid erinevatest kohtadest. Aegamisi tuli vahetamist alustada. Ilmad läksid vahepeal ilusaks ja kaua oodata ei kannatanud.
Kõige keerukam/viletsam oli vahetada muidugi akna raami tihendid. Lisaks et, nende vahetus annab vee -ja heli pidavuse parandamisele kaasa, saab ukse lahti võtmisel ära puhastada ja õlitada ka akna tõstukid. Nii sai see ka tehtud. Esialgu võtsin aega ja kalkuleerisin kauaks seda itku jagub. Ühe ukse aknaraami tihendite vahetuseks läks esialgu tunnike, siis juba aga 30 minutit. Tööga tõuseb pädevus ja tööriistu palju spetsiifilisi siin vaja ka ei lähe. Ristpea, plastheebel ja väike 10ne padrunvõti. Suht peakski kõik vajalik olema.Alguses kõvasti sikutada ja pärast usinalt pressida tagasi. Nii ta läheb
Üks päev ilmus taas maja ette DPD kuller ja kohale toodi ukse tihendid. Eelnevalt oli maanteel sõites õhu kohin päris suur ja juba nähtavalt oli vanu tihendeid korralikult lapitud erinevate vahendite ja moodustega. Uued tihendid olid ühes tükis ja täiesti elastsed. Tiba talgised aga leian et kõike ei tohiks enne paigaldust maha nühkida, muidu on tihendeid väga keerukas omale kohale pressida. Paigaldamiseks tuli lahti võtta ukse piirajad. Teadupärast on piirajate tiftid pea poolt väikeste nuutidega ja pressitakse pessa istuga lisaks otsaklambrile. See on pusimine, et neid lahti saada. Paigaldamine on aga üpris rahustav tegevus. Plastheebliga kaasa aidates on tihendi sättimine üpriski ladus toimetamine.
Järgnevalt saabus aeg väliste akna ääretihendite kätte. Vanad tihendid olid lõhedega ja iga kord kui peale pesu autot kuivatasin sai kuivatuslapile mustad triibud peale.
Saabusid nad neljakesi rõõmsalt ühepikkusena. Täpselt parajas mõõdus, et igaüks saab nad vajaliku akna jaoks parajaks lõigata. Sees on väike alumiiniumraam, mille käsitlemisel peab tiba ettevaatlik olema. Siin muud suurt trikki ei olnud. Peaasi, et iluliist terveks jääks ja vana tihendi küljest klambrid kenasti kätte saaks. Antud juhul tuli korra ka gaasipõletit kasutada klambri vahelt jääkide kätte saamiseks - vana tihend oli päris mure.
Viimane detail, mis eelmisel aastal nimekirja lisatud oli mootorikapoti alune kate. Mootori kuumus otse kapoti plekile võib anda valu ka kere värvile ja ilma katteta plekist luuk on ikka poolik ja visuaalselt mitte väga korrektne. Totaalselt originaalile ma rõhku ei pannud.Pigem ootan siin ka funktsionaalset tulemust. Vähem müra? Mudelipõhiselt Febi oma sai see ostetud. Natuke pettumuse valmistas mulle see, et tegemist on väga tavalise ja lihtsa svammiga. Ilmselt küll kuumakindla materjaliga. Kinnitamiseks ei olnud mõhkugi. Paika istus ta ideaalselt. Kõik sälgud ja kurvid olid omades kohtades. Nõnda uurisin Espakis ringi ja leidsin tuubis liimi, mis 100 kraadi juures ka ebamugavuse üle ei kurda. Kapott "putitamise asendisse" ja katte ülemine äär ajutiselt kahepoolse teibiga ära ääristada. Nii saab ta korrektselt õigele kohale ja aegajalt 20 minuti jooksul kokku surudes jäi kate täiesti kenasti omale kohale.
PS Vanad tihendid on kõik kenasti alles ja hoiul. Ilmselt saab terve ringi tihendid ka veel mingil määral töökorda rakendada. Kellel huvi. Ära ma neid ei utiliseeri
Meenutused eelmisest aastast, kuidas peale käsipesu tuli ka istmed ära kuivatada ajasid selleks aastaks kannatuse katkema. Juhtusin Ebays ringi sirvima ja avastasin kõike head, kui kasutada ainult õiget otsingusõna. Nii komplekteerisingi endale uued (B varuosa) uksetihendid, aknaraami tihendid ja välised akna äärte tihendid iluliistu külge. Kõik tulid erinevatest kohtadest. Aegamisi tuli vahetamist alustada. Ilmad läksid vahepeal ilusaks ja kaua oodata ei kannatanud.
Kõige keerukam/viletsam oli vahetada muidugi akna raami tihendid. Lisaks et, nende vahetus annab vee -ja heli pidavuse parandamisele kaasa, saab ukse lahti võtmisel ära puhastada ja õlitada ka akna tõstukid. Nii sai see ka tehtud. Esialgu võtsin aega ja kalkuleerisin kauaks seda itku jagub. Ühe ukse aknaraami tihendite vahetuseks läks esialgu tunnike, siis juba aga 30 minutit. Tööga tõuseb pädevus ja tööriistu palju spetsiifilisi siin vaja ka ei lähe. Ristpea, plastheebel ja väike 10ne padrunvõti. Suht peakski kõik vajalik olema.Alguses kõvasti sikutada ja pärast usinalt pressida tagasi. Nii ta läheb
Üks päev ilmus taas maja ette DPD kuller ja kohale toodi ukse tihendid. Eelnevalt oli maanteel sõites õhu kohin päris suur ja juba nähtavalt oli vanu tihendeid korralikult lapitud erinevate vahendite ja moodustega. Uued tihendid olid ühes tükis ja täiesti elastsed. Tiba talgised aga leian et kõike ei tohiks enne paigaldust maha nühkida, muidu on tihendeid väga keerukas omale kohale pressida. Paigaldamiseks tuli lahti võtta ukse piirajad. Teadupärast on piirajate tiftid pea poolt väikeste nuutidega ja pressitakse pessa istuga lisaks otsaklambrile. See on pusimine, et neid lahti saada. Paigaldamine on aga üpris rahustav tegevus. Plastheebliga kaasa aidates on tihendi sättimine üpriski ladus toimetamine.
Järgnevalt saabus aeg väliste akna ääretihendite kätte. Vanad tihendid olid lõhedega ja iga kord kui peale pesu autot kuivatasin sai kuivatuslapile mustad triibud peale.
Saabusid nad neljakesi rõõmsalt ühepikkusena. Täpselt parajas mõõdus, et igaüks saab nad vajaliku akna jaoks parajaks lõigata. Sees on väike alumiiniumraam, mille käsitlemisel peab tiba ettevaatlik olema. Siin muud suurt trikki ei olnud. Peaasi, et iluliist terveks jääks ja vana tihendi küljest klambrid kenasti kätte saaks. Antud juhul tuli korra ka gaasipõletit kasutada klambri vahelt jääkide kätte saamiseks - vana tihend oli päris mure.
Viimane detail, mis eelmisel aastal nimekirja lisatud oli mootorikapoti alune kate. Mootori kuumus otse kapoti plekile võib anda valu ka kere värvile ja ilma katteta plekist luuk on ikka poolik ja visuaalselt mitte väga korrektne. Totaalselt originaalile ma rõhku ei pannud.Pigem ootan siin ka funktsionaalset tulemust. Vähem müra? Mudelipõhiselt Febi oma sai see ostetud. Natuke pettumuse valmistas mulle see, et tegemist on väga tavalise ja lihtsa svammiga. Ilmselt küll kuumakindla materjaliga. Kinnitamiseks ei olnud mõhkugi. Paika istus ta ideaalselt. Kõik sälgud ja kurvid olid omades kohtades. Nõnda uurisin Espakis ringi ja leidsin tuubis liimi, mis 100 kraadi juures ka ebamugavuse üle ei kurda. Kapott "putitamise asendisse" ja katte ülemine äär ajutiselt kahepoolse teibiga ära ääristada. Nii saab ta korrektselt õigele kohale ja aegajalt 20 minuti jooksul kokku surudes jäi kate täiesti kenasti omale kohale.
PS Vanad tihendid on kõik kenasti alles ja hoiul. Ilmselt saab terve ringi tihendid ka veel mingil määral töökorda rakendada. Kellel huvi. Ära ma neid ei utiliseeri