26-08-2017, 02:05 PM
Suvi on hobiautodele sõitmiseks ja talv tavaliselt ehitamiseks. Vahepeal on ka natuke sõidetud. Vihmaste ilmadega on ka nokitsetud..
Vahepeal olid meil teadagi ilusad üritused. Laitses ja Lustisõit Nõmme turu parklast..
![[Pilt: IMG_20170729_122850.jpg]](https://valgemercedes.ee/wp-content/uploads/2017/08/IMG_20170729_122850.jpg)
![[Pilt: IMG_20170718_185017.jpg]](https://valgemercedes.ee/wp-content/uploads/2017/08/IMG_20170718_185017.jpg)
Need sõidud sai kõik sõidetud, kuid siis andis siduri peasilinder alla. Temake oli siia maani vana. Ime et ta üldse elu sisse võttis, kuna süsteem oli alguses täiesti kuivale lastud.
Fixusest sai peasilindri tellida. Päevaga tuli pealaost kohale. Motonetist sai aga töösilindri kenasti kätte - kohe kohapeal olemas - kui juba siis juba tegeleda kogu süsteemiga. 6se vasktoru sain samuti Fixusest.
Peasilindri maha võtmine on suht easy fix. Ligipääs on kahe poldiga kinnitusele üpris lihtne. Töösilindrile ligipääs on aga üks ...see sammune. Antud protsess näeb välja midasgi sellist, et üks hoiab põhja alt võtit paigal ja ülevalt kollektri vahelt teine sikutab.
Rõõm on kui maha saad selle aga rõõm oli üürike. Tuleb välja et on kahte tüüpi töösilindreid. Üks on ebasümmeetriliste kinnitusavadega ja alumiiniumist, teine sümmeetriline ja malmist. Minule juhtus aga muidugi see sümmeetriline, mis ei ole see, mida antud mudelile vaja
Nii läks praegu vana tagasi ja töötab meeldivalt edasi - mercedese kvaliteet peale 35 aastat on muljet avaldav ![Eusa_angel Eusa_angel](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/eusa_angel.gif)
Siduri tuulutamine läks arvestades, kuidas see toimub audil, päris kergelt. Alt nippel alt lahti ja süsteem voolas ise õhust tühjaks.
Vana silinder esialgu omas elemendis
![[Pilt: IMG_20170814_212140.jpg]](https://valgemercedes.ee/wp-content/uploads/2017/08/IMG_20170814_212140.jpg)
Uus töösilinder, mille hiljem Motonetist ringi sain vahetada - kõik kohapeal olemas
![[Pilt: IMG_20170814_211958.jpg]](https://valgemercedes.ee/wp-content/uploads/2017/08/IMG_20170814_211958.jpg)
Vana peasilinder omas kohas
![[Pilt: IMG_20170814_211823.jpg]](https://valgemercedes.ee/wp-content/uploads/2017/08/IMG_20170814_211823.jpg)
Uus vana kõrval. Vana oli päris niru.
![[Pilt: IMG_20170816_211207.jpg]](https://valgemercedes.ee/wp-content/uploads/2017/08/IMG_20170816_211207.jpg)
![[Pilt: IMG_20170816_211219.jpg]](https://valgemercedes.ee/wp-content/uploads/2017/08/IMG_20170816_211219.jpg)
Nüüd on sidur töökorras. Sidurdamist kergendav vedru pedaali juures tuli tiba peale keerata. Tundus, et oli ajaga lõdvaks läinud. Alguses oli pedaal ikka väga jäik.
Samal ajal kui siduri vältimatu korrastamine päevakorda tuli oli mootori timmimine Speedsteris kirja pandud. Soov oli lasta meistril mehaanilisele pritsele teha hooldus ja kontrollida, kas kõik toimib. Mootori töö oli tiba ebaühtlane ja pöörded tiba kõrged. Neid saaks küll ise maha keerata aga segu ja heitgaase silma ja kõrvakuulmisega ei kontrolli. Samuti tekitas muret välja suretamisel hõõgsüüde. Podises paar pauku, enne kui seisma jäi..
Enne diagnostikasse minekut proovisin soovituse järgi panna sisse 98 bensiini. Hetkest kui paagi täis panin oli auto nagu uuesti sündinud. Palju erksam ja väljasuretamine toimis nagu peab. Keerad võtit ja mootor jääb seisma![Big Grin Big Grin](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/biggrin.png)
Nii ongi selge, et alla 98 minu Mercedes-Benz väga ei söö. Süütenurkade erinevus bensiini 98 ja 95 juures peaks olema vastavalt mäletamist mööda 32 ja 27. Juu see on piisavalt lai vahemik ja mõjutab omajagu![Eusa_think Eusa_think](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/eusa_think.gif)
Mootori diagnostikaga/hooldusega läks oma 4h.
1) Puhuti puhtaks pihusti pea
2) Leotati läbi pihustid
3) Puhastati filtrid ja tüüsid, mis kõik seal süsteemis sisalduvad
4) Survestati ja testiti kütusesüsteemi survepidavust ( püsib umbes 17 minutit ~3 bar juures. Üks tark raamat ütleb Soome keeles, et vähemalt 30 min peaks püsima). Survelangus pidi olema tingitud pumba juures olevast klapist. Hämmastav on see kuna pump ja klapp on uus. Praaki võib ka uute juures olla![Eusa_think Eusa_think](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/eusa_think.gif)
5) Lõpuks keerati paikka segu ja pöörded. Lasermõõdikuga rihma pealt mõõtes pandi 900p/min juurde.
![[Pilt: IMG_20170816_123838.jpg]](https://valgemercedes.ee/wp-content/uploads/2017/08/IMG_20170816_123838.jpg)
Näitajad enne:
![[Pilt: IMG_20170816_143847.jpg]](https://valgemercedes.ee/wp-content/uploads/2017/08/IMG_20170816_143847.jpg)
Näitajad pärast:
![[Pilt: IMG_20170816_152847.jpg]](https://valgemercedes.ee/wp-content/uploads/2017/08/IMG_20170816_152847.jpg)
Pean tunnistama, et mootor käib nüüd tõesti hästi. Tunnustus. Hea, et selliseid mehi veel leidub, kes vanakoolitehnikat nii hästi teavad.
Garaažinokitsemist pooleks tunniks leidus ühel õhtul veel, kui keerasin küljest esistange. See oli tiba vildakas. Uskusin, et stange on amortidega nagu sama ajakohastel BMW-del oli. Aga kõik oli palju lihtsam
Kaks polti numbrimärgi juurest stange seest lahi ja ära ta tuli. Parempoolne kinnitusraud oli kuskilt väikse toksu saanud ja kõver. Korralikud pikad torutangid aitasid kinnituse sirgeks väänamisega hädast välja. Nüüd on stange otse ja midagi väliselt ka paremaks tehtud. Siiani on paljud tööd kõik tehnilised - välja ei paista midagi ![Smile Smile](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/smile.png)
Oktoober aga varsti terendab.. Kere värvimine sellega käsikäes![Rolleyes Rolleyes](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/rolleyes.png)
![[Pilt: IMG_20170814_212536.jpg]](https://valgemercedes.ee/wp-content/uploads/2017/08/IMG_20170814_212536.jpg)
![[Pilt: IMG_20170814_213630.jpg]](https://valgemercedes.ee/wp-content/uploads/2017/08/IMG_20170814_213630.jpg)
![[Pilt: IMG_20170814_213603.jpg]](https://valgemercedes.ee/wp-content/uploads/2017/08/IMG_20170814_213603.jpg)
![[Pilt: IMG_20170814_215324.jpg]](https://valgemercedes.ee/wp-content/uploads/2017/08/IMG_20170814_215324.jpg)
Vahepeal olid meil teadagi ilusad üritused. Laitses ja Lustisõit Nõmme turu parklast..
![[Pilt: IMG_20170729_122850.jpg]](https://valgemercedes.ee/wp-content/uploads/2017/08/IMG_20170729_122850.jpg)
![[Pilt: IMG_20170718_185017.jpg]](https://valgemercedes.ee/wp-content/uploads/2017/08/IMG_20170718_185017.jpg)
Need sõidud sai kõik sõidetud, kuid siis andis siduri peasilinder alla. Temake oli siia maani vana. Ime et ta üldse elu sisse võttis, kuna süsteem oli alguses täiesti kuivale lastud.
Fixusest sai peasilindri tellida. Päevaga tuli pealaost kohale. Motonetist sai aga töösilindri kenasti kätte - kohe kohapeal olemas - kui juba siis juba tegeleda kogu süsteemiga. 6se vasktoru sain samuti Fixusest.
Peasilindri maha võtmine on suht easy fix. Ligipääs on kahe poldiga kinnitusele üpris lihtne. Töösilindrile ligipääs on aga üks ...see sammune. Antud protsess näeb välja midasgi sellist, et üks hoiab põhja alt võtit paigal ja ülevalt kollektri vahelt teine sikutab.
Rõõm on kui maha saad selle aga rõõm oli üürike. Tuleb välja et on kahte tüüpi töösilindreid. Üks on ebasümmeetriliste kinnitusavadega ja alumiiniumist, teine sümmeetriline ja malmist. Minule juhtus aga muidugi see sümmeetriline, mis ei ole see, mida antud mudelile vaja
![Big Grin Big Grin](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/biggrin.png)
![Eusa_angel Eusa_angel](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/eusa_angel.gif)
Siduri tuulutamine läks arvestades, kuidas see toimub audil, päris kergelt. Alt nippel alt lahti ja süsteem voolas ise õhust tühjaks.
Vana silinder esialgu omas elemendis
![[Pilt: IMG_20170814_212140.jpg]](https://valgemercedes.ee/wp-content/uploads/2017/08/IMG_20170814_212140.jpg)
Uus töösilinder, mille hiljem Motonetist ringi sain vahetada - kõik kohapeal olemas
![[Pilt: IMG_20170814_211958.jpg]](https://valgemercedes.ee/wp-content/uploads/2017/08/IMG_20170814_211958.jpg)
Vana peasilinder omas kohas
![[Pilt: IMG_20170814_211823.jpg]](https://valgemercedes.ee/wp-content/uploads/2017/08/IMG_20170814_211823.jpg)
Uus vana kõrval. Vana oli päris niru.
![[Pilt: IMG_20170816_211207.jpg]](https://valgemercedes.ee/wp-content/uploads/2017/08/IMG_20170816_211207.jpg)
![[Pilt: IMG_20170816_211219.jpg]](https://valgemercedes.ee/wp-content/uploads/2017/08/IMG_20170816_211219.jpg)
Nüüd on sidur töökorras. Sidurdamist kergendav vedru pedaali juures tuli tiba peale keerata. Tundus, et oli ajaga lõdvaks läinud. Alguses oli pedaal ikka väga jäik.
Samal ajal kui siduri vältimatu korrastamine päevakorda tuli oli mootori timmimine Speedsteris kirja pandud. Soov oli lasta meistril mehaanilisele pritsele teha hooldus ja kontrollida, kas kõik toimib. Mootori töö oli tiba ebaühtlane ja pöörded tiba kõrged. Neid saaks küll ise maha keerata aga segu ja heitgaase silma ja kõrvakuulmisega ei kontrolli. Samuti tekitas muret välja suretamisel hõõgsüüde. Podises paar pauku, enne kui seisma jäi..
Enne diagnostikasse minekut proovisin soovituse järgi panna sisse 98 bensiini. Hetkest kui paagi täis panin oli auto nagu uuesti sündinud. Palju erksam ja väljasuretamine toimis nagu peab. Keerad võtit ja mootor jääb seisma
![Big Grin Big Grin](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/biggrin.png)
Nii ongi selge, et alla 98 minu Mercedes-Benz väga ei söö. Süütenurkade erinevus bensiini 98 ja 95 juures peaks olema vastavalt mäletamist mööda 32 ja 27. Juu see on piisavalt lai vahemik ja mõjutab omajagu
![Eusa_think Eusa_think](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/eusa_think.gif)
Mootori diagnostikaga/hooldusega läks oma 4h.
1) Puhuti puhtaks pihusti pea
2) Leotati läbi pihustid
3) Puhastati filtrid ja tüüsid, mis kõik seal süsteemis sisalduvad
4) Survestati ja testiti kütusesüsteemi survepidavust ( püsib umbes 17 minutit ~3 bar juures. Üks tark raamat ütleb Soome keeles, et vähemalt 30 min peaks püsima). Survelangus pidi olema tingitud pumba juures olevast klapist. Hämmastav on see kuna pump ja klapp on uus. Praaki võib ka uute juures olla
![Eusa_think Eusa_think](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/eusa_think.gif)
5) Lõpuks keerati paikka segu ja pöörded. Lasermõõdikuga rihma pealt mõõtes pandi 900p/min juurde.
![[Pilt: IMG_20170816_123838.jpg]](https://valgemercedes.ee/wp-content/uploads/2017/08/IMG_20170816_123838.jpg)
Näitajad enne:
![[Pilt: IMG_20170816_143847.jpg]](https://valgemercedes.ee/wp-content/uploads/2017/08/IMG_20170816_143847.jpg)
Näitajad pärast:
![[Pilt: IMG_20170816_152847.jpg]](https://valgemercedes.ee/wp-content/uploads/2017/08/IMG_20170816_152847.jpg)
Pean tunnistama, et mootor käib nüüd tõesti hästi. Tunnustus. Hea, et selliseid mehi veel leidub, kes vanakoolitehnikat nii hästi teavad.
Garaažinokitsemist pooleks tunniks leidus ühel õhtul veel, kui keerasin küljest esistange. See oli tiba vildakas. Uskusin, et stange on amortidega nagu sama ajakohastel BMW-del oli. Aga kõik oli palju lihtsam
![Big Grin Big Grin](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/biggrin.png)
![Smile Smile](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/smile.png)
Oktoober aga varsti terendab.. Kere värvimine sellega käsikäes
![Rolleyes Rolleyes](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/rolleyes.png)
![[Pilt: IMG_20170814_212536.jpg]](https://valgemercedes.ee/wp-content/uploads/2017/08/IMG_20170814_212536.jpg)
![[Pilt: IMG_20170814_213630.jpg]](https://valgemercedes.ee/wp-content/uploads/2017/08/IMG_20170814_213630.jpg)
![[Pilt: IMG_20170814_213603.jpg]](https://valgemercedes.ee/wp-content/uploads/2017/08/IMG_20170814_213603.jpg)
![[Pilt: IMG_20170814_215324.jpg]](https://valgemercedes.ee/wp-content/uploads/2017/08/IMG_20170814_215324.jpg)