04-01-2013, 01:26 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-01-2013, 01:29 PM ja muutjaks oli v6sa.)
(04-01-2013, 12:45 PM)kiluo Kirjutas: ...
Või kuidas "oskavad mitteidioodid" automaadiga sellist head "jõnksu" tekitavad? Paneks isegi kõrvataha hea meelega.
Kuigi minult ei küsitud (mina ei oska ja olen mitmel alal täielik idioot), kuid automaadiga olen üksjagu roninud, siis vast ei pahandata oma kogemuste jagamise peale.
Kõige olulisem on end mitte sisse kaevata! Tuleb ennetada olukorda, kus ratas edasivedamise asemel auku kaevama hakkab. Ehk veidi enne auto seiskumist võtad veo maha. Et autol mitte lasta tagasi vajuda, siis ratta peatad piduriga. Seejärel vahetad liikumissuuna, lased käigul kenasti lülituda, tõstad veidi pöördeid ja alles siis vabastad piduri. Auto peaks kenasti oma jälgedes tagasi minema.
Seejärel, sõltuvalt olukorrast:
A: kordad protseduuri;
B: tegeled kehalise tööga, kõrvaldades soovitud trajektoorilt liigse loodustiihhia tulemused;
C: teed eestlast - sõidad mootori unnates auto hange otsa ja seejärel kukud halama, kui sitt tagaveoline ikka on.
Automaatkasti suurim pluss on võimalus piiramatu aja vältel doseerida pöördemomenti väga täpselt. Tavaline hõõrdsidur ei talu libistamist kuigi kaua - juba mõnekümne sekundi pärast hakkab kuumenemine kestvusele hukutavalt mõjuma.
Kui aga auto on ignorantsuest sisse kaevatud, tuleb alustada kehalise tööga - kõik 4 ratast tasub vabastada veeremist takistavast taagast (teha rada ette). Kui auto kannab oluliselt ka põhja peal, siis ei aita muu, kui üleliigne lumi ära kaevata.
Vanemad kastid võimaldavad ka edasi-tagasi rapsimist, kuid see mõjub kastile hukutavalt. Mõnda aega ei juhtu midagi, kuid siis läheb kast ise katki. Nagu manuaalkastki, kui käike raginal raiuda.
Ning veel väike vihje - vahel aitab kergest kausist välja ronida ka see, kui vabalt pöörlev rehv lasta soojaks (ehk ratas nii kümmekond sekundit kenasti ringi), seejärel lasta soojal rehvil sekundit 5 jääd sulatada ja seejärel ettevaatlikult!!! liikumahakkamist üritada... Aga see läheb juba viimase õlekõrre alla, mida proovida enne puksiirköie otsimist...
Veel väljatõmbamisest. Kuigi inerts on tore asi, tasub seda vältida - tekkivad koormused on muljetavaldavad ja eriti meie soolvees kaua ligunendu autodel võib aas kere küljest hõlpsalt rebeneda. Kui purunenud klaas või ribadeks stange on vaid kooliraha, siis kiirestiliikuva objekti ja inimkeha kohtumisel võivad olla väga lõikavad tagajärjed...
Ning auto kere on tugev pikitelje suunas. Nurga all tirides on võimalik üllatavalt hõlpsalt ristkülikust romb teha...