09-03-2011, 11:36 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-03-2011, 11:45 PM ja muutjaks oli 92S500.)
Olen elujooksul päris paljude mootori vahetus ja ümberehituste kõrval seisnud ja ka ise teinud ning senimaani on jäänud siiski mulje, et juriidilise poolepeal on siiski kõik võimalik, lihtsalt mõni projekt nõuab päris pikka asjaajamist.
Ekspertide ja ARK suheldes peab; 1) rõhuma asjaolule ,et kasutusel on originaal mootori kinnitused, pole tehtud sisselõikeid keresse kasutusel kõik originaal mootori lisa tarvikud jne kindlasti mainida ,et all on originaal kat-id ja summuti müratase ei ületa tehaseoma (ja kui reaalis ei ole siis vähemalt ekspertiisi/üv ajaks peab olema), ehk kõik MB originaal jupid, EFI ja asjad võid jätta enda teada, oluline et mehhaaniline ja visuaalne pool on kõik korrektne 2) olema väga viisakas, korrektne ja lähenema asjale paindlikult. Samuti pead olema väga kursis asjadega, et mis ja kuidas on tehtud ja miks nii, ning mis lahendusi kasutab MB tehas, ehk kui oled oma auto ise ehitanud ja teinud seda korralikult ning teades, mida teed siis pole probleemi, kui esitatakse küsimusi jne.
3) Mitte pöörduma saue ARK poole vaid ajama asja ainult Tallinna bürooga, sest minu arvates on seal koos ainult kari "spetsialiste" ja tarkasid kellel võim pähe löönud ja teadmised tehnikast põhinevad raamatust loetul. Tallinnas on alati asjad üllatavalt lihtsalt ja meeldivalt läinud, vähemalt minul.
Mis puutub veel võimalustesse, siis eelmine aasta suhtlesin Maanteeameti tehnoosakonna peaspetsialistiga (nimi ei tule hekel kohe meelde) ja temagi jutust jäi kumama, et sisuliselt kõik ümberehitused on võimalikud, kui asi on tehtud seaduslikult see tähendab siis vastava katgooria sõiduki tehnonõudeid arvesse võttes.
Ehk siis, kui ei lähe mootori võimsus/kaal/mass või mis tahes ümberehitatav osa autost kokku sellega, mis antud kerele oleks lubatud siis on olemas võimalus võtta auto arvele OMAVALMISTATUD sõidukina. Mõistagi on siis see registreerimis protsess ja kõik sellega kaasnev tunduvalt keerulisem ja kulukam ning võib nõuda ka muude sõlmede ümberehitust, aga see ON võimalik. Seal on muidugi üks "aga" nimelt ütleb seadus, et ei tohi auto välimus sarnaneda seeria toodangus olevatele autodele, kodanik ütles selle kohta sedasi, et selle puhul vaatavad nad iga masinat eraldi, kuna see on pandud sisse eelkõige selleks, et mingid vennad ei üritaks välja võetud airbag-ide jms ohtlike muudatustega autot arvele saada.
Igaljuhul soovitan hakata maili teel suhtlema kõrgemate ja tähtsamate onudega (väga viisakalt mõistagi) ja nad siis suunavad edasi vastavate ekspertide juurde või annavad juhiseid kuidas oleks parim toimida. Kui oled asjad juba juriidilised rattad juba veerema saanud, siis soovitan minna nö näost-näkku jutule, sest minu kogemus on näidanud, et see on lausa uskumatu kui palju sõltub sellest, kuidas oskad probleemi ja lahendust neile serveerida ja selgeks teha.
Edu.
Ekspertide ja ARK suheldes peab; 1) rõhuma asjaolule ,et kasutusel on originaal mootori kinnitused, pole tehtud sisselõikeid keresse kasutusel kõik originaal mootori lisa tarvikud jne kindlasti mainida ,et all on originaal kat-id ja summuti müratase ei ületa tehaseoma (ja kui reaalis ei ole siis vähemalt ekspertiisi/üv ajaks peab olema), ehk kõik MB originaal jupid, EFI ja asjad võid jätta enda teada, oluline et mehhaaniline ja visuaalne pool on kõik korrektne 2) olema väga viisakas, korrektne ja lähenema asjale paindlikult. Samuti pead olema väga kursis asjadega, et mis ja kuidas on tehtud ja miks nii, ning mis lahendusi kasutab MB tehas, ehk kui oled oma auto ise ehitanud ja teinud seda korralikult ning teades, mida teed siis pole probleemi, kui esitatakse küsimusi jne.
3) Mitte pöörduma saue ARK poole vaid ajama asja ainult Tallinna bürooga, sest minu arvates on seal koos ainult kari "spetsialiste" ja tarkasid kellel võim pähe löönud ja teadmised tehnikast põhinevad raamatust loetul. Tallinnas on alati asjad üllatavalt lihtsalt ja meeldivalt läinud, vähemalt minul.
Mis puutub veel võimalustesse, siis eelmine aasta suhtlesin Maanteeameti tehnoosakonna peaspetsialistiga (nimi ei tule hekel kohe meelde) ja temagi jutust jäi kumama, et sisuliselt kõik ümberehitused on võimalikud, kui asi on tehtud seaduslikult see tähendab siis vastava katgooria sõiduki tehnonõudeid arvesse võttes.
Ehk siis, kui ei lähe mootori võimsus/kaal/mass või mis tahes ümberehitatav osa autost kokku sellega, mis antud kerele oleks lubatud siis on olemas võimalus võtta auto arvele OMAVALMISTATUD sõidukina. Mõistagi on siis see registreerimis protsess ja kõik sellega kaasnev tunduvalt keerulisem ja kulukam ning võib nõuda ka muude sõlmede ümberehitust, aga see ON võimalik. Seal on muidugi üks "aga" nimelt ütleb seadus, et ei tohi auto välimus sarnaneda seeria toodangus olevatele autodele, kodanik ütles selle kohta sedasi, et selle puhul vaatavad nad iga masinat eraldi, kuna see on pandud sisse eelkõige selleks, et mingid vennad ei üritaks välja võetud airbag-ide jms ohtlike muudatustega autot arvele saada.
Igaljuhul soovitan hakata maili teel suhtlema kõrgemate ja tähtsamate onudega (väga viisakalt mõistagi) ja nad siis suunavad edasi vastavate ekspertide juurde või annavad juhiseid kuidas oleks parim toimida. Kui oled asjad juba juriidilised rattad juba veerema saanud, siis soovitan minna nö näost-näkku jutule, sest minu kogemus on näidanud, et see on lausa uskumatu kui palju sõltub sellest, kuidas oskad probleemi ja lahendust neile serveerida ja selgeks teha.
Edu.
![Icon_smile Icon_smile](https://foorum.clubmb.ee/images/smilies/icon_smile.gif)