09-03-2011, 11:24 AM
(09-03-2011, 08:02 AM)python Kirjutas:(08-03-2011, 09:19 PM)Renkju Kirjutas: Kuid ma kipun arvama, et Eestis veel 3.2 liitrist isendit ei liigu, või liigub? Seega Eestis tüübikinnitus koodi liikvel pole. Ja nemad seda ju EU-st seda tagaotsima ei hakka...Mis vahet on kas seda mudelit on Eestis või mitte, Euroopas on ju sellel tüübikinnitus olemas ja MB mudelivalikus ametlikult ka? Ma arvan, et mine proovi, kui saad siis saad ja kui mitte siis pole midagi teha. Kõige mõistlikum oleks proovida ja kohapeal vaikselt ära käija ja mitte kõva häälega ARKis karjuda VEMSis jms, vaevalt, et siis keegi tähale paneb.
See kohtu ja Soome jutt pole loogiline. Teiseks see pole esimene m104 3,2 w201 mis ARKis regatud.
Ma pole ARKis sellist ametnike võimutsemist kohanud, vastupidi enda w201 sain arvele nagu iga teisegi sõiduki(passis 165kw mitte 150kw)
Ma mainin igaksjuhuks uuesti, et minu mõte ei olegi ARK'i akrjuma minna ja nende ebakompetentsust nina alla hõõruma hakata. Selleks ma vajangi teie kui klubiliste hyvä nõu, et see asi sujuvalt lahendada.
Ning kui sa Python tõesti tead, et selle mootori tüübiga w201 Eestis liikleb ja on ametlikult vastuvõetud ja passi kantud, siis ei olegi ju enam väga pikalt millestki rääkida.
Lasen eelpool mainitud asjad kroda teha/renoveerida, et mehed seal saaksid uhkusega paberile allakirjutada.
(09-03-2011, 09:51 AM)v6sa Kirjutas:(08-03-2011, 10:51 PM)hents99 Kirjutas: ...
VEMS või EFI ei puutu üldse asjasse, see ei koti kedagi.
...
Kuidas nii - tegemist on just toitesüsteemi omavolilise ümberehitusega, mis just on keelatud. Iseasi, kui paljud selleks seatud suudavad EFIt originaalsest KE-Jetist eristada.
Aga praegu on teemaks just asja legaliseerimine. Ning kuigi ARK on siin otsustajaks, ei taha nad vabatahtlikult ülemäärast tööd teha (kes meist tahaks, ah?) ning selle vältimiseks on kõige kindlam viis öelda: "Ei saa!" On aga mitmeid näiteid, kus asja tundvad inimesed on oma soovi õigusaktidele tuginedes läbi surunud. Kui ARK otsustajatele lüüa paberipakiga vastu pead, on tulemus üsna tihti positiivne. Eriti, kui selle paki pealmine paber on ARK tunnustatud eksperdilt ja sisaldab sõnu: nõus, kõlblik, ohutu...
Janek, Soomes peab täpselt teadma, millise katsastuskontori konkreetne ametnik sellise ümberehitusega nõus on. Mersuforum on täis hala teemal, kus kaheliitrise bensuka asemele paigaldet kahepoolest diislit ei saa arvele, kuna miski ei meeldi ametnikuhingele... Kodanik vahetab kontorit ja kõik sujub...
(08-03-2011, 10:51 PM)hents99 Kirjutas: ...
Mõelge, mis nipiga saaks ametlikuks näiteks M103 (132kW) mootori kasvõi W201 keres, millele on lisatud turboülelaadimine. Tegelikult võimsus ei koti kedagi, seda ei mõõdeta ja isegi mõõtetulemusi ei usutaks.
Isegi selle foorumi kontekstis on üle mõistuse kui võtta 132kW 3,0 mootor, laadida üle ja saad 400kW.
Lihtsalt ülelaadimise lisamine on juba väga keerukas protsess ja kes on ekspert hindama, et asi on hästi tehtud või kõlbab liiklusesse ?
Mõtelda on mõnus...
Mina teeks nii - hangiks kusagilt 2,6 mootori ja seadustaks selle antud keres. Saan ümberehituse koodi passi. Seejärel vutt-vutt eksperdi juurde ja nõutaks tema toetuse selle mootori EFIstamiseks. Jälle, ümberehituse kood passi. Järgmise käiguna taas eksperdi manu- rsk, mootor suri ära, aga mul on 3,2 olemas ja veermiks-rool-pidurid juba vastavad kõige kangemale ja bla-bla-bla... Eksperdil hakkab vaikselt siiber saama ja eeldusel, et eelmised ümberhitused on olnud korraliku käekirjaga tehtud ja talle "söödavad", ilmselt annab loa.
Stage 4 oleks taas sama kodaniku juurde föönijuttu puhuma. Siin on nüüd kaks võimalust: kas talle on asi meeldima hakanud (enamus eksperte olevat tehnikafanatid) ja ta aitab nõu ja jõuga kaasa või saadab kuu tagaküljele. Viimasel juhul pole ju kah kaotada midagi - 3,2 on juba paberites sees ja kaks ümberehituskoodi ka.
Ega see Soome ja Norra kaudu asja ajamine ongi puhtalt alternatiivne lahendus mida tegelikult mina kui Eesti Vabariigi kodanik üldse peanuppu võtma ei peaks. Muidugi ma tahan nendega enne esmalt asja ajada ja nendega asja kooskõlastada.
Mis puutub EFI'sse, siis ma olen enam kui kindel, et M104 puhul ei olegi VEMS eristatav Ke- Jetist. Vanemate M102 ja M103 puhul on see ehk märgatav. Siinkohal on see asi, mida lihtsalt pole vaja mainida.
Eks peab ikka kevadeks lennu broneerima ja ehk selleks ajaks on kaanetööd, sillaosa renoveerimis tööd ja põhja alune renoveerimis töö tehtud ning saab rahumeeli spetsialistiga jutule minna.
Hingakem kõik sisse ja proovigem seda asja võtta kui innovatsiooni lahendusena kuna see kõik ju meite ümber areneb valguskiirusena.