Postitused: 44
Teemad: 2
Liitus: Jun 2017
Maine:
0
Mõtlesin ka enda auto teema avada. Tegelen järgneva mudeli hobi korras taastamisega ja tõenäoliselt on sellele autole veel palju arengut ette näha. Hea oleks see kõik kirja panna.
Masinaks 1982 aasta Mercedes w123 2,3L bensiin. Auto tuli Tallinna Tõrvast, kus oli ta viimased 17 aastat garaazis seisnud. Takso pole ta olnud. Oli siiani ühe perekonna käsutuses, kes Saksamaalt selle Eesti sugulastele kingiks saatsid. Läbisõitu on eale kohasel 305000 ja selle üle usutlemiseks pole mõtet pikemalt peatuda.
Kuna 17 aastat seismist on autole päris ränk siis nüüd sai näha, kui ränk see tegelikult on. Sisu hallitanud, kuid väga hästi säilinud. Kulumisjälgi pole - pool nahk sisu. Pindmist roostet leidub, kuid läbivat roostet pole. Paar kohta vast leiab - esimese lanseka kinnitus ja ühe tagumise koopa alt. Väikese kõksu on teinud, mis selgus hiljem.
Eesmärk on ta selleks suveks mehaaniliselt korda ajada ja suvel hobisõitu teha. Talvel läheb aga kere keevitamisse ja ülevärvimisse. Mida aga juba tehtud on - seda veel kirjutan.
Kui ta treileriga koju tõin oli väljanägemine trööstitu (mai kuus 2017). Pidurid olid kinni, sidur oli kinni, kütusepump ära võetud, veljed kõvasti kahjustatud, rehvid igaüks 17 aastatagusest eri sordist (üks isegi Made in Estonia), sisu hallitanud, aku puud nagu ikka jne.. Õnneks polnud autol aga ühtegi "tehtud aretust". Kere on nii palju origniaal et pole eelnevalt keevitatud. Jupid olid kõik küljes (peal tagumise märgi).
Kindlasti hakkab esimene kripeldus hinges käima, et paneks ikka käima. Aga eks see oli ka esimene vajalik asi. Kas üldse mootorist asja saab. Sealt algas kogu töö..
Postitused: 44
Teemad: 2
Liitus: Jun 2017
Maine:
0
17-06-2017, 01:01 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-06-2017, 01:58 PM ja muutjaks oli siim_sipsaka.)
Siiani, alates mai 2017 olen vahetanud välja juba mitme raha väärtuses varuosi. Välimuses annab ilmena tunda vast ainult kohatised värviparandused, taastatud veljed ja uued rehvid. Kuid mehaanika on iga auto baas. Ilma piduriteta, ei maksa liigelda nagu ka kõik muud detailid, mis seda kerekest edasi viivad. Nimekirjas detail ja kogus/komplekt
PUKS ÕÕTSHOOVA ESI W123 985101 2
FILTER ÕHU MB M102 SB220 1
KÜTUSEFILTER 1
VASKSEIB 4
TOTAL QUARTZ 7 1
PIDURIVEDELIK 2
PIDURIKLOTSID 1
AKU FIXUS 62A 1
NUMBRIALUS 1
MB MÄRK KAPOTILE MA124880008667 1
NUMBRIMÄRGI TAASTAMINE 2
liide ST 8 NW 6 2
SIRGE TORULIITMIK G 8 LL KORPUS 2
LÕIKURRÕNGAS D 8 LL 4
MUTTER M 8 LL 4
CONTINENTAL ECOCONTACT 5 SÕIDUAUTO 185/70R14 88/T 4
REHVI MONTAAZ S/A K/M, TASAKAALUSTAMINE 1
OHUTULEDE LÜLITI 24199 1
VASKTORU 8MM (KÜTUSETORUKS) 7
PIDURISADUL V 1
PIDURISADUL P 1
VANA SADUL PANT V 1
VANA SADUL PANT P 1
SARNIIR 2
ÜLEMINE ÕÕTSHOOB V MB 116, 123 1
ÜLEMINE ÕÕTSHOOB PAREM MB 116 1
ROOLIVARRAS MB W123 LMI 2
PIDURISADUL MB W114-123 VASAK 1
PIDURISADUL MB W114-123 PAREM 1
PIDURIKETAS MB ESI 1
PIDURIKETAS MB TAGU 1
SILINDRI TIHENDITE KOMPLEKT 2
SILINDRI TIH KOMPLEKT 2
ÕLIFILTER HENG 1
KETASPIDURI KLOTS 1
ÕHUFILTER HENG 1
KIILRIHM CONTI 1
KIILRIHM CONTI 1
SÜÜTEJUHTMETE KOMPL 1
KÜTUSEPAAGI KORK 1
KÜÜNLAVÕTI 1/2 1
TOTAL TRANSMISSION OIL 75/80 3
AUTOMAATKASTI ÕLI 1
ROOLIVÕIMENDI HÜDRAULIKA ÕLI 1
KULUMISANDUR PIDURI 1
VÄRVIPURK 20ML PINTSLIGA KEREVÄRV 1
SEISUPIDURI KLOTSIDE MONTAAZKOMPLEKT 1
SEISUPIDURI KLOTSID 1
PIDURITORUDE KOMPLEKT 1
PIDURITORUDE KOMPLEKT 1
PIDURITORUDE KOMPLEKT 1
PIDURITORUDE KOMPLEKT 1
PIDURITORUDE KOMPLEKT 1
JAGAJA ROOTOR
JAGAJA KAAN
SÜÜTEKÜÜNLAD CET9 EON TITA 4
PIDURITROSS
PIDURITROSS
PIDURITROSS
PIDURIVEDELEIK
SUUNATULEDE RELEE UNIV 1
TIKKPOLT D939 8.8 ST 8X 8
SEIB D125A ZN M 8 (8.4) 8
MUTTER D934-8 ZN M8 8
PIDURIVOOLIK A-R, BMW, M-B 2
PIDURIVOOLIK M-B W123-W126,W 2
VENTILAATORI TIIVIK AL152955 1
TIHEND, VÄLJALASKEKOLLEKTOR AL536589 4
MB MÄRK PAKIRUUMILE 1
PIRN T5 12V 1,2W 10
VELGEDE PULBERVÄRVIMINE 1
VEEPUMP P170 1
ESISILLAREGULEERIMINE JA REMONT 1
ESIAMORT KYB-551018 2
KEEMILINE SISEPESU HALLITUSE EEMALDAMISEKS 1
Pildimaterjal remonttöödest leidub ka auto enda kodulehel https://valgemercedes.ee aga pikemad kommentaarid lisan vast siia..
Siis kui ta tuli, siis selline ta oli
Pikemat aega tasus teda treileri peal hoida. Nii sai piduritega tegeleda nagu laua taga. Muidugi olid kõik pidurid kinni. Esialgu proovisin heaga - ostsin remontkomplektid, kuid sealt paistis, et tervelt neid kolbe silindrist kätte ei saa. Proovisime isegi survega. Muidugi ei jäänud proovimata kõik keemiad ja ka leek. Kindlam oli panna piduritest KÕIK uus. Taastatud pidurisadulad, millest ühed (esimesed) sain Fixusest, tagumised aga Motonetist. Nüüd kui see kõik selja taga on hing kindel, et kinni need pidurid enam ei jää. Peale sadulate ja ketaste läks muidugi vahetamisse kogu piduritorude võrgustik, millest õnnestus Motonetist taas saada originaal terastorude komplekt. Viimase asjana läks vahetusse muidugi ka piduri peasilindri mansetis. Siin sain lahendatud olukorra remontkomplektiga.
Peale piduritorude olid ka kütusetorud väga halvas seisus. Lausa lekkisid ja lahti keerates lausa pudenesid pooleks. Nii et Feb oli siin abiks. 6ne vask toru on sealt saada (peenemat nad ei müü ka) 7m oli täpselt piisav peale ja tagasijooksu jaoks. Kütusetoru otsad tuli endal teha. Komplekti selleks müüs kohalik autopood A.V.S.K. Lisaks mõned liitmikud, üleminekud Hydroscandist
Peale õlide ja filtrite vahetust läks ka mootor käima. Hoov oli tumedat tossu esialgu täis ja summutist lendas roostepuru. Kui mootor oli ennast taas tühjaks köhinud kadus toss ja mootor töötas nagu kellavärk. Kuskilt tuli aga tossu. Selgus, et väljalaskekollektori viimane ploki tikkpolt oli pooleks keeratud ja kolmanda silindri juurest lekkis heitgaasi. Seega kollektor maha. Selleks tuli kõvasti leeki anda poltidele. Quicki peale ja üllatavalt õnnestuski see kollektor maha saada. Tikkpoldid tulid valdavalt lahti mootori poolt. Selgus, et keegi oli seal ka natuke parandanud juba. Pinnad puhtaks ja uued tihendid vahele. Kollektori pükste juures suutsime ikka ühe poldi ka puruks saada. Seal läks nokitsemist.. puurimist ja taas keermestamist.
Veepump oli järgmine asi, mis lekkis. Uue leidmisega oli parajalt tegemist. Selleks tuli läbi käia päris mitu kohta. Lõpuks ta saabus. Kahjuks aga pumba ostsin vana pumba järgi. Siit selgus aga, et vana pump polnud ka enam see õige sest sellel puudus võimalus ventika magnetklapi kinnitamiseks. Vana juures oli mingi suvaline ventikas puksiga võlli otsa keeratud. Kuna läks veepumba vahetamiseks panin ka suveautole kohase uue termostaadi. 87C. Originaal oli sama.
Kuna esisillas olid alumised sarniirid väga läbi ja pressi mul endal ei olnud läksid esisilla sarniirid, ülemised õõtsad ja rooliotsad töökotta. Seal tehti ka sillastend. Reguleeritud sillaga sai RALis taastatud veljed ja uued rehvid südamerahuga alla panna
Antud veljed kannavad aga kõrgeid polte. Poldid ei olnud just paremas väljanägemises. Nii läksid poldid happelahusesse. Tulemus oli minu jaoks muljetavaldav.
Esisilda jäi sisse aga endiselt kolin. Selgus, et amortide alumised puksid olid niivõrd kulunud, et kolin andis juba kaugele kuulda. Nii tulid uued amordid. Otsaga jõudsin Taketisse. Sealt tulid Mercedese amordid KYBilt. Amortide vahetus on siin auto juures lihtsuselt küll juba teisel kohal, peale termostaadi vahetust. Kaks polti õõtsa küljes ja kogu amort kupatus tuleb ära suht lennult.
Elektrisüsteemis tuli ka kelladeplokiga tiba tegeleda. Posu pirne tuli ära vahetada. Lisaks oli õlirõhu näiduk igas asendis koguaeg põhjas 3Bar. Tundus kahtlane, et ka seistes see nii kõrge on. Anomaalia oli selles, et seier oli mingi nipiga paindunud nii kõrgele, et kui õlirõhk tõusis oli juba piirav tabloo pulgake vastas. Nii liginesin kerge jõuga nii ta ka tööle hakkas. Keskmiselt hoiab praegu rõhku 2 bar.
Tagatipuks siis otseses mõttes tagumine Mercedese märk. See puudus. Uue saab ainult originaali, mis maksab Silberis kuskil 115€+km. Teemest leidsin midagi analoogset, ehk siis samade mõõtudega märgi, mis tuli lihtsalt natuke teiste vahenditega kinnitada Samas hind oli 12€ Nii et antud varianti tasus vägagi kaaluda.
Praeguseks niipalju. Teha on vaja veel seisupidur. Selle hoovastikku on kuidagi häbematult põhja all keevitatud. (Pingutuspolti).
Postitused: 1,553
Teemad: 38
Liitus: Sep 2006
Maine:
5
Toorik tundub täitsa enam-vähem, aga soovin sulle ikkagi kannatust ja piisavalt finantse, et auto tipptopp saax. Tagapidurite vahetuse pildil paistab, et mõne koha pealt on ikka kere veidi hapu ning tasub kriitilise pilguga üle vaadata ja korda teha, kuna aeg tixub vaid rooste kasux.
Aga tundub, et auto on sattunud headesse kätesse. Edu selle masina taastamisel!
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Postitused: 88
Teemad: 11
Liitus: Jan 2011
Maine:
1
Kuskilt foorumist kõrva jäänud, et õlirõhu seier näitabki lahtise pistikuga või katkise anduriga koguaeg 3bar-põhjas. Seieri kallale keegi nii naljalt minema ei hakka vast, et seda seal sättida. Samas müügimees teeb kõik mis vaja, et auto näiks hea. Et igaksjuhuks kontrolli seda varianti ka. Usun, et auto kallal tehtud töö on vaeva väärt küll!
Postitused: 44
Teemad: 2
Liitus: Jun 2017
Maine:
0
(18-06-2017, 11:03 AM)Paul Kirjutas: Kuskilt foorumist kõrva jäänud, et õlirõhu seier näitabki lahtise pistikuga või katkise anduriga koguaeg 3bar-põhjas. Seieri kallale keegi nii naljalt minema ei hakka vast, et seda seal sättida. Samas müügimees teeb kõik mis vaja, et auto näiks hea. Et igaksjuhuks kontrolli seda varianti ka. Usun, et auto kallal tehtud töö on vaeva väärt küll!
Seda asja uurisin ja ega väga aru ei saanudki. Kui pilte foorimites vaadata siis mõnel on ka 0b peal. Nii ui sealt piiraja nõksust seier üle tõstsin ja kompressoriga rõhku andsin siis nii see seier ka 3bar pealt edasi tõusma hakkas. Nii et tunne nagu oleks 0 punkt keeratud 3bar võrra edasi Teoorias käivad need seierid ju lahti ja tõstaks vupsti õigesse tsooni. Praegu olid aga nad nii kõvasti kinni et pigem oleks ta kangutamisega ära lõhkunud.
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Sel on mehhaaniline manomeeter. Seda saab väga kenasti loojakarja saata ülerõhuga. Näiteks komressoriga 12 bar sisse lastes.
Muidu ilus ja sile liikur ning õiget värvi ka.
Postitused: 5,236
Teemad: 150
Liitus: Nov 2005
Maine:
20
(19-06-2017, 09:52 AM)v6sa Kirjutas: Sel on mehhaaniline manomeeter. Seda saab väga kenasti loojakarja saata ülerõhuga. Näiteks komressoriga 12 bar sisse lastes.
Muidu ilus ja sile liikur ning õiget värvi ka.
Mehhaaniline jah, sõber kunagi lumivalgete Reebok tossudega sai tunda toru lekkmist armatuuri alt
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Postitused: 44
Teemad: 2
Liitus: Jun 2017
Maine:
0
Väikestest asjadest saavad suured teod. Suur rõõm. Nädalavahetusel õnnestus leida kaitsmakarbile uus kaas. Nüüd on luuk ilmastikukindel ja korralik. Hämmastavalt ebamugavalt käib see aga sinna peale. Palju aega nikerdamist, et õige nurga all ta sinna peale saada.
Teine rõõm oli uus rool. Vanast roolist oli keegi hammastega kinni hakanud ja tüki välja tirinud. Lisaks roolile läks vahetusse ka suunatulede kang. Vana puhul püsisid kaugtuled koguaeg peal. Sisu on hetkel kõvasti tolmune
Nüüd aga oli aeg kirjas Värvilised autopesulasse, kus salong saab täieliku keemilise puhastuse. Siit peaks rool ja istmed saama uue ilme. Homne näitab, milline on tulemus.
Seniks aga müsteerium, mille lahendamiseks oskab järsku keegi nõu anda. Gaasihoovastik on päris jäik ja pedaalil on pool maad vajutades tühikäiku. Vaadates õhufiltri alt siis sealses hoovastikus ongi nagu antud vaba liikumise paad, mille korral aktiveeritakse ainult tühikäigu lülitit. Kas selleks aga peab nii suur tühikäik olema pedaalil. Ühtlesi on pedaali käik päris "nurgeline". Järsku on puudu mõni vedru? Praegu on ainus vedru seal alla põhjas, kus pedaali hoob tulemüürist läbi tuleb.
Postitused: 44
Teemad: 2
Liitus: Jun 2017
Maine:
0
Postitused: 683
Teemad: 64
Liitus: Nov 2009
Maine:
8
Gaasihoovastik tuleb ära reguleerida või siis leida sinna uued vardad-puksid. Kõik vardad peaks olema lahti võetavad, paned õli vahele ja küll ta siis käimisega tervemaks läheb. Omal W123-l avastasin ka tükk aega hiljem, et tegelik jõu puudus seisneb puudulikus gaasihoovastiku käigus. Kummipuksid ja amort mis hoovastiku käimist peaks hõlbustama sõidumugavuse suhtes on oma aja ära elanud. Reguleerisin need küll viimasesse asendisse, aga gramm jääb siiski veel puudu.
Kriitilise pilguga kõik liited üle vaadata (reguleerimisvõimalust on päris palju) ja igale poole määret vahele, alates siis pedaalist endast mis on ka hoova peal lõpetades drosselklapiga.
Postitused: 105
Teemad: 13
Liitus: Jun 2012
Maine:
0
Kas ma ei pannud tähele või pole kirjas, huvitab mis mõõdus uued rehvid alla said?
Postitused: 44
Teemad: 2
Liitus: Jun 2017
Maine:
0
27-06-2017, 10:13 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-06-2017, 10:30 AM ja muutjaks oli siim_sipsaka.)
(25-06-2017, 11:46 AM)tomm49 Kirjutas: Kas ma ei pannud tähele või pole kirjas, huvitab mis mõõdus uued rehvid alla said?
CONTINENTAL ECOCONTACT 5 185/70R14 88/T
(25-06-2017, 09:39 AM)canyondrift Kirjutas: Gaasihoovastik tuleb ära reguleerida või siis leida sinna uued vardad-puksid. Kõik vardad peaks olema lahti võetavad, paned õli vahele ja küll ta siis käimisega tervemaks läheb. Omal W123-l avastasin ka tükk aega hiljem, et tegelik jõu puudus seisneb puudulikus gaasihoovastiku käigus. Kummipuksid ja amort mis hoovastiku käimist peaks hõlbustama sõidumugavuse suhtes on oma aja ära elanud. Reguleerisin need küll viimasesse asendisse, aga gramm jääb siiski veel puudu.
Kriitilise pilguga kõik liited üle vaadata (reguleerimisvõimalust on päris palju) ja igale poole määret vahele, alates siis pedaalist endast mis on ka hoova peal lõpetades drosselklapiga.
Tänud info eest.
Kellel pakkuda, olen huvitatud uuest gaasihoovastikust. Järsku saab kahe komplekti peale kokku parema versiooni.
Lisaks gaasihoovastikule tundub, et piduriks on ka pritsepea
Tegin väikese tiiru, kui järsku ei tahtnud auto hästi käivituda. Käima läks lõpuks siis kui gaasi peal hoidsin. Tühikäigul lonkas kuid pöördeid andes hakkas ikka tööle. Edasi iga kilomeetriga läks asi hullemaks. Tühikäigul suri kohe välja. Käis ainult täisgaasil.. Ehks siis süvenev tendents. Nüüd siis seisab garaazis uurimise all. Mõtlesin, et järsku paak pikast seismisest veel nii palju sodine, et peale 250km käimist on filter umbes. Kütusetoru lahti võttes tuli sealt ikkaparas lurts kütust. Seega see kahtlus langes välja.
Edasi tuli minna siis torusid pidi silindritele aina lähemale. Pritsepea ja kütusetoru vahel olev filter oli mingeid tükke täis. Sai puhastatud. Ikka ei - käib ainult täisgaasil.
Võtsin ühe silindri kütusetoru lahti. Kütust pe nagu ei tulnudki. Kõige viimasena sai proovitud ka pihusti maha võtmist. Torud külge ja pritsib alguses paar niret ning siis lõppeb. Nüüd on ilmselt asi selge. Pritsepea on umbes / vigane.
Mis teha? Kas on mõtet lahti kiskuda ja seda puhastada (järsku kellelgi on kogemusi puhastamisel / remontimisel) või järsku keegi pakub kasutatud versiooni, millel veel eluvaim sees. Piltidelt on näha, millisega tegu.
Postitused: 8,229
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Väga hea rehvivalik!
Palju on kütuse surve? Alla 5 hakkab nalja saama. Esmalt peaks ummistuma ikka filter ja lõppema pump, alles siis hapneb pritsepea.
Muide, 123 paagil on all tühjenduspunn koos sõelaga - alusta sellest, et lased selle lahti. Peaks olema 22 sisekuuskant.
Postitused: 683
Teemad: 64
Liitus: Nov 2009
Maine:
8
27-06-2017, 12:31 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-06-2017, 12:36 PM ja muutjaks oli canyondrift.)
Olen sellise pritsesüsteemiga küllalt tuttavaks saanud viimaste aastate jooksul kui moskvichile üritame sama süsteemi peale kompunnida. Põhiprobleem - enne töötas ja nüüd ei tööta on ikkagi kuskilt mõni õhuleke. See süsteem on lollikindel kui kurat - midagi ise paigast ära minna ei saa, saab tekkida põhimõtteliselt vaid ummistus või siis õhuleke.
Lahti võtta ei soovita, st seal on neid pulkasid, vedrusid, membraane ja muud säärast ikka omajagu - olen lammutanud. Kokku panemine saab olema paras peavalu.
W123-l on veel see süsteem, mis kütuse peale andmise korrigeerimiseks ja kütusesegu parandamiseks ei kasuta hapnikuandurit - regull käib läbi ploki juures asuva (esimese silindri juures, üks peene toru sisse, teine suurem välja) põhimõtteliselt mootori temperatuuri pealt toimiva mehhaanilise regulaatori järgi.
Ühesõnaga suurimad probleemid on selle kütusesüsteemi juures õhu mujalt pealevool. Mujalt, ehk kõrvalt õhu pealevool põhjustab seda, et kütusesegu läheb paigast ära ja masin ei saagi enam tööd teha. Taldriku liigutamise järgi toimub kütuse rikastamine või siis lahjemaks keeramine ja kõik sõltub sisse tõmmatavast õhukogusest. Selle pritsepea all on kummist korpuse osa, see on tihti mõranenud... või siis on mõni tühikäigu mootori juures olev kummist toru oma otsa leidnud - kummist osad ju tihtipeale surevad ära. Kogu nn vaakumi pool peab olema 100% tihe, muidu mootor tööd ei tee. Esialgu kahtlustada kõiki õhuühendusi - sest kui enne töötas, siis ei saa viga suur olla.
Teine küsimus on muidugi kütuses endas - kui kütusefiltrit pole vahetatud, siis see ära vahetada ja kui mälu ei peta, siis peale voolava kütuse toru otsas on ka üks peenfilter ühe pritsepea sees oleva liitmiku sees - pealevool peaks olema see toru, mis taldriku poolsemast küljest sisse tuleb. Nii nagu V6sa ütles, siis paagi all on ka üks filter, mul mälu ütleb et võti oli vist isegi 36 padrun, et filter kätte saada nendes kitsastes tingimustes kuskilt sillatala vahelt.
Kütusepump võib ka olla üks probleemi allikas - kas pump teeb normaalset häält? Võib ka olla et pump surnud või siis saab ala alapinget oksüdeerunud ühenduste tõttu. Kui jälle mälu ei peta, siis pumpa juhib kuskil asuv pingerelee, aga see võis ka lihtsalt W124 asi olla. Üks suur probleem on ka läbiroostetavad terastorud.
Peenhäälestuseks ja kui endal jääb kogemusest puudu, siis on Tallinnas Speedster OÜ Hannes nende süsteemidega väga pädev. Ise olen käinud sealt nõu küsimas ja olen alati abi saanud - isegi seda süsteemi lahkanud nii et halb hakkab
Olen kuulnud, et probleemseks on ka pihustid - ei tea jälle väita et meie 80 aastatelt võetud pihustid midagi väärt oleks, aga mosse töötas kenasti - küll veidi rikkalt.
Mul peaks ka veidi nn manuale olema kogutud ja otsitud selle kohta. Igaks juhuks ütlen, et W124 enamik pulgad, ala pihustid, kütusepump pritsepea põhi (kummist) sobib ka sellele peale.
Postitused: 1,214
Teemad: 26
Liitus: Mar 2006
Maine:
5
28-06-2017, 01:44 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-06-2017, 01:46 PM ja muutjaks oli stihl.)
(27-06-2017, 10:13 AM)siim_sipsaka Kirjutas: Võtsin ühe silindri kütusetoru lahti. Kütust pe nagu ei tulnudki. Kõige viimasena sai proovitud ka pihusti maha võtmist. Torud külge ja pritsib alguses paar niret ning siis lõppeb. Nüüd on ilmselt asi selge. Pritsepea on umbes / vigane.
Ma kahtlen, kas sellega asi selge on. Vana K-Jeti elustamine on paras peavalu ja iga jupp, mis tal küljes on, loeb.
Eks kõigepealt väsivad ära kõik kummist asjad. Kui mõni voolikuke on katki, ei pruugi töötada jne.
(P.S. Palju siis kütuserõhk enne dosaatorit on?)
Ja et seda ise korda saada, peab palju enne uurima ja asjaga süvitsi tegelema.
Inglise keeles materjali leidub, pisut eesti keeleski, aga parimad on venkud,kes selle endale põhjalikult selgeks teinud on ning palju ka youtubesse üles riputanud. (siis, kui muu maailm veel K-jetiga sõitis, ju youtube ei olnud... )
Kusjuures 1982a masinale veel hiljuti sai Silberist täitsa mingeid voolikuid jne asju tellida. Ja ebays müüakse ka dosaatori remondikomplekte, mis näavad välja midagi taolist. (ise pole küll julenud vahetada, aga seda tehakse; enne kõik ultrahelipesud, jne asjad. Teine asi on see, et kas ta nii totaalselt ikka umbe läheb, et ÜLDSE midagi läbi ei tule?)
Aga jah, Sinu auto puhul alutstaks kütterõhust.
Seda saab hädapärast ka 6€-se manomeetri + sobiva kolmikuga mõõta.
Ja seal pole ainult üks rõhk, mida mõõta saab...
.
Postitused: 44
Teemad: 2
Liitus: Jun 2017
Maine:
0
Väga kasulik info. Tänud. Nagu ikka hakkab inimene kohe kõige hullemat kartma.
Aga nüüd TÖÖTAB
Tõsi, viga oligi lõdvikus. Kuskil on öeldud, et see on karteri tuulutus aga teisalt jagatakse ka seal midagi tühikäigu jaoks. Voolik surnud.
Nii kui ühendus kokku sai käis paugust nagu enne. Nüüd tuleb aga ühendused tõsiselt üle vaadata, kuna küünlad olid ikka päris mustad.
Kütusesüsteem enne pritsungit on kõik välja vahetatud. Kui auto õuele tõin oli paagi alt punn ära ja see sai läbi loputatud. Kütusetorud olid ka nii läbi et pritsisid, nii läks kõik uus: kütusepump, filter, torustik..
Nüüd olen aga gaasihoovastiku mure juures tagasi. Soovitati ennist hoovastik lahti võtta ja puhastada. Olen nõus et seda võib teha. Siin on aga küsimus, miks on hoovastikule antud liikumiseks selline tühimik/vahemik, kus ei toimu veel trosselklapi liikumist. Kui nüüd gaas põhja panna siis klapp ei avane täielikult. Video panin ka. Hea oleks näha, kellel see hoovastiku süsteem korralikult töötab.
Samuti on hoovastikul üks auk, kuhu võiks midagi nagu käia :? Vedru?
Netist tõesti ei leia selle süsteemi kohta mingeid konkreetseid pilte
Tänan nõuannete eest.
Postitused: 683
Teemad: 64
Liitus: Nov 2009
Maine:
8
01-07-2017, 10:57 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-07-2017, 11:38 AM ja muutjaks oli canyondrift.)
Hea et käima said - nagu öeldud, siis "pritsega" ise väga midagi ei juhtu...
Hoovastik paistab sul lihtsalt kulunud olema, videost on ka näha, et ava, midamööda peaks üks hoovastiku osa liikuma on nii kulunud et sul kulubki pool pedaalist et seda ahelat liigutad, kuigi ka selle kulunud osa välja vahetamine ei paranda olukorda et drossel pole 100% lahti. Selle jaoks pead ikkagi kõik pulgad pikemalt käima saama. Kahtlusta kõiki kummist osi, mis gaasihoovastiku küljes. Nagu vist mainisin, siis 2.4D ja E230 hübriidhoovastikust leidsin kummosad, mis on nii surnud et ka mul kulus pool pedaalist lihtsalt kummosade pingutamiseks.
See vahe, kus tihvt peaks liikuma on kulunud ilmselt ka selle tõttu, et seal tihvti peal peaks olema valge, teflonist puks, mis libiseb mööda metalli. Kui see ära kaob, siis metall vastu metalli väga kaua vastu ei pea - diameeter väheneb ka selle läbi ja ongi 10% hoovastiku käigust kadunud.
Hoovastikku peaks saama reguleerida alates tulemüüri all olevast vardast, mis otse pedaali külge ühendub. Probleemne koht on ka tulemüüril olev puks, kus hoovastik sees pöörab. Regullida seda ikka saab, aga selle kolmhargi hoovastik on tõsine saksa inseneri kätetöö ja kõik on projekteeritud kõige sujuvamaks gaasi andmiseks üldse.
Postitused: 1,214
Teemad: 26
Liitus: Mar 2006
Maine:
5
(01-07-2017, 10:30 AM)siim_sipsaka Kirjutas: Samuti on hoovastikul üks auk, kuhu võiks midagi nagu käia :? Vedru?
Kui seal kungi vedru on käinud, siis on jälg näha. Tee puhtaks ja vaata kasvõi luubiga. Peaks näha olema.
Aga pigem on see mingi cruise junni paigalduseks mõeldud ja kronsa lihtsalt kõigil sama, isegi sakslane ei viitsinud erinevat teha...
Hoovastiku lõtku väljaselgitamine on ju lihtne - hakkad pedalist pihta ja on ju näha, kus või miks mahajäävus tekib.
Neid osi võiks ka veel originaalina saadaval olla ja need ei maksa palju.
Ja see toru telli Silberist siva uus ära, kuniks veel saab; ma tellisin sellele 82a V8-le mingeid analoogilisi ja maksid 7 ja 14€ ja midagitaolist.
.
Postitused: 44
Teemad: 2
Liitus: Jun 2017
Maine:
0
(01-07-2017, 03:12 PM)stihl Kirjutas: (01-07-2017, 10:30 AM)siim_sipsaka Kirjutas: Samuti on hoovastikul üks auk, kuhu võiks midagi nagu käia :? Vedru?
Kui seal kungi vedru on käinud, siis on jälg näha. Tee puhtaks ja vaata kasvõi luubiga. Peaks näha olema.
Aga pigem on see mingi cruise junni paigalduseks mõeldud ja kronsa lihtsalt kõigil sama, isegi sakslane ei viitsinud erinevat teha...
Hoovastiku lõtku väljaselgitamine on ju lihtne - hakkad pedalist pihta ja on ju näha, kus või miks mahajäävus tekib.
Neid osi võiks ka veel originaalina saadaval olla ja need ei maksa palju.
Ja see toru telli Silberist siva uus ära, kuniks veel saab; ma tellisin sellele 82a V8-le mingeid analoogilisi ja maksid 7 ja 14€ ja midagitaolist.
.
Võtsin nõu kuulda. Kimasin kiirelt Silberisse Voolikut oligi ainult üks Poola laos ja see kord sai veel tellida. Liikuva hoova, kus sees rullik jookseb sai ka veel tellida. Saksa pealaos oli veel olemas. Kuid rulliku koostu enam ei saa tellida. Lohutuseks, kui kellelgi seda siiski vaja on siis sai eraldi tellida just selle rulliku, mis eelmainitud hoova sees rullub. Nii et enam-vähem ikka läks õnneks
VOOLIK MA1020707021 8,78€
HOOB MA1020941682 7,58€
RULLIK MA1800720393 1,56€
Postitused: 44
Teemad: 2
Liitus: Jun 2017
Maine:
0
Kaup käes ja jupid leidsid mootori juures oma koha. Võrreldes lõdvikuid siis vana oli igast otsast välja veninud.
Siit aga põhitegelase juurde, mis kõige rohkem ootusärevust tekitas. Kas uus gaasi hoovastiku liugur/rullik ja selle pesa annavad pika tühikäiguga gaasipedaalile jäikust juurde ja trossel hakkab 100% avanema?
Kõik jupid istusid korrektselt oma kohale. Võrdluseks pildil on näha, et ühest otsast on rulliku kanal originaalis kandiline, mis annab võimaluse tühikäigul trosselit suurema jõuga kinni lükata. Vanal oli ots juba kumeraks kulunud ja isegi tühikäigul võis trossel kohati liiga lõtv olla. Sealt tekkis lootus, et tühikäigupöörded saab madalamaks. Kahjuks jäi see ikkagi lootuseks, mitte reaalsuseks. Kuskilt on vaja neid pöördeid ikkagi maha keerata.
Rullikute läbimõõdu mõõtsin ära ja need on täpselt samad - 10mm. Kõik uuesti koos on tulemus endine. Gaasipedaalil on pool käiku tühja (väljaarvatud, et sellel ajal lülitatakse tühikäigu lülitit). Ilmselt peapki asi siis nii olema. Proovin trosseli avanemist timmida. Tühimikust gaasipedaalil aga minu nägemist mööda lahti ei saa.
Võrdluseks vaatasin seda sama mootorit ühe 124 mercedese peal, kus on küll trossiga gaas. Sealgi on sarnane tühimik, kuid tunduvalt väiksem.
Vähemalt on kindel tunne, et küljes on uued asjad, mis peaksid nüüd aastaid kestma.
|