Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
190E 2.8 M104 1992 ja W116 280SEL Austraalia - Paul
#21
Proovin olemasolevate vahenditega hakkama saada ning olen märkinud kõigile peale ka vanade juhtmete värvid skeemi järgi. Ise saan veel aru ning enne juhtmestikku ära ei kata kui mootori tööle olen saanud.

Leidsin veel ühe lehe kus C280 W202 juhtmestike diagramme näha on.
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercede...0DIAGRAMS/
Vasta
#22
Uuendus. Vahepeal sai mootor peale tõstetud. Mootori käpad on suunaga nina poole ning lükkasid mootori peaaegu täiesti vastu tagumist seina mispärast algul arvasin, et ei mahugi ära. Lõpuks siiski ära ta mahtus. Kasutasin 1.8 mootoripatju, kuna mootori originaalid veidi teise kujuga ning ei sobi kerele. Doonoriga on swappi teha üsna lihtne, ainult võta ühelt ja viska teisele. Võtma olen pidanud radiaatori ning selle kinnituse, kuigi radiaator on veidi liiga lai ning ei taha raami vahele ära mahtuda, kuid mahutatud ta sai. Veel võtsin gaasitrossi, kuna vana liiga lühike, siis bensiinivoolikud, roolivõimendi voolikud, käigukang loomulikult. Muus osas läheb juba võtmest käima ja puha. Veel on tarvis katta juhtmestik, teha kardaan lühemaks, valmistada käigukastipadjale kinnitus kere külge ning summutijooks alla sättida. Panen radika ette ilmselt ka kliimaventika, et kuumades oludes lisajahutust tagada.
Kuna üle 4000rpmi saamiseks on ajul tarvis VSS ehk vehicle speed signaali, siis kas aju tahab näha mingit pinget või vajab dutycycle'it? Veel oleks tarvis teada, kas ja kuidas käigukast toimetab ilma vaakumita ja misjaoks seda tarvis on? Kuidas teistel vahetatud kastidega kutsikatel spidole kiirus võetud on, kuna trossi pole enam kuhugi panna? Pean ka vist minema koonusfiltri teed, kuna originaalõhufilter kahjuks aknapesupaagi kõrvale ei mahu, kuid samas ei taha, et imeks õhku kuumade kollektorite pealt. Kuu aega kaitseväeni, enne seda on tarvis valmis saada.

Skeemide järgi kõik ühendatud ja käima ta läkski.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=6KpfDHKVemQ

[Pilt: 02.06.16_-_4.jpg]
[Pilt: 02.06.16_-_3.jpg]

Mootori ja radika vahele jäi ca 2cm ruumi ning annab veel sättida. Proovisin kas stange ja tuled ikka ette ka veel mahuvad.

[Pilt: 02.06.16_-_2.jpg]
[Pilt: 02.06.16_-_1.jpg]
[Pilt: 02.06.16_-_5.jpg]

Vasta
#23
Vägev pill on, ise oleks ta peaaegu kunagi ära ostnud siis kui tal oli peal 2.0 53kw diisel, mis edasised plaanid, kas läheb turbo ka peale?
Kas käändmiku panid ka suurema?
Vasta
#24
See konkreetne on juba tehasest 1.8 bensukas, ehk ajab kumbki meist miskit segi. Veermikku pole puutunud veel, eks seda tunda ole kuidas masin teel käituma ja vastu pidama hakkab. Liiga suurt tükki ei hakka kohe hammustama, ehk mõtleb turbo peale järgmine aasta. Autot müüa ei tahaks enam kunagi ning kuna endale pakub väga huvi drift, siis äkki 5-10 aasta lõikes saab sellise otstarbe hoopis. Küll, aga tahaks võimalikult ruttu Vemsi või MS teed minna.

Kas ASD difrilukku oleks võimalik doonori pidurisilindriga manuaalselt toimima panna? Kui palju katalüsaator heli vaigistab, selle jätaks alles, et kas on vaja lisapütti või saab madalal pöördel veel tänaval hakkama?
Vasta
#25
kahjuks enam ei leia seda auto24 lehekülge üles aga selle sama nr märgiga 2.0 53kw, täpselt samad veljed olid all aga vb tõesti ajan sassi mõne samasugusega kuid pole näinud sellist värvilahendust
Vasta
#26
EPC/WIS'st VIN-koodi järgi juba sündides 1.8 M102, vaevalt seal andmeid muuta saab. Minu käes auto olnud kuskil kolm aastat. Mootor ka üle hetkel, 350k sõitnud, ehk keegi soovib.

[Pilt: Capture.JPG]
Vasta
#27
Kiireid kutsikaid aina tekkib juurde, väga teretulnud nähtus! Thumbsup
Naftapress.
Vasta
#28
Kutsikaga ei ole väga jõudnud tegeleda, kuid selle eest muretsesin igapäeva liikurile väheke edevamad veljed. Alguses arvasin, et 19" jääb W203 alla overkill, aga paari päevaga on täitsa meeldima hakanud. Rehvimõõt muutus 225/45/R17 pealt 225/35/R19 peale ET35 ning midagi kuskilt vastu ei käi. Rehvid on uued noname hiinakad ja olen samuti väga rahul - vaiksed, peab hästi nii kuivaga kui märjaga. Rattad24 ja ca 250€ ring. Ka sõidumugavuse üle ei saa nuriseda, sest mina vahet ei tunneta kui, siis tõesti vägaväga vähe jäigem. Pesin nii seest kui väljast ja selle puhuks sai ka paar pilti tehtud. Autoga olen üldjoones rahul - superökonoomne (5.8l/100km - 80%linn 20% maantee), sujuv sõit ning mugav Elegance nahksisu. Järgmiselt autolt ilmselt ootaks vaid tagumistele inimestele rohkem jalaruumi ja veidi erksamat minekut.

[Pilt: DSC_0130.jpg]
[Pilt: DSC_0121.jpg]
[Pilt: DSC_0084.jpg]
[Pilt: DSC_0081.jpg]
[Pilt: DSC_0219.jpg]
Vasta
#29
Kui sellel aju natuke näppida siis peaks selle erksamaks saama küll ju.
Mercedes-Benz on Mercedes-Benz.
Vasta
#30
(13-06-2016, 02:50 PM)124STD Kirjutas: Kui sellel aju natuke näppida siis peaks selle erksamaks saama küll ju.

Jäi mainimata, et Jõujaamas 2014 suvel juba lasin aju remappida. On küll erksam kui tava 200CDI. Nüüd parem jalg juba harjunud ja tahaks rohkemat.
Vasta
#31
Algas esimene mootori mure, ehk keegi siit oskab mingisugust nõu anda enne kui karule kõhtu vaatan. Kuna temp näidik ei töötanud õigel ajal, siis sai mootor ilmselt liigselt kuuma ja hakkas imelikult käituma peale seda. Külma mootoriga käima pannes ei ole midagi viga, läheb ilusti pöördesse ja kõik. Mida soojemaks mootor läheb, hakkavad järjest pütid tagant ära jääma kuni üldse enam käima ei lähe. Ei tundu olevat süüte- või kütusemure, tundub mehaaniline olevat. Jahtub maha, läheb uuesti käima nagu poleks midagi olnudki ja viie minuti jooksul kõik otsast peale. Tähelepanek - klapikambrikaanealt hakkab kostuma veidi klõbisev heli kui pütid tagant ära hakkavad jääma, kuid pole kindel kas see on nüüd sellega tulnud või oli juba algusest. Ja veel üks küsimus, kuidas veepumba tööd kontrollida?
Vasta
#32
Kui palju on surved silindrites siis, kui mootor on ära koolenud ja enam käivituma ei soostu?

Veepumba tööd saab kontrollida ainult kaudselt: kas töösooja mootoriga ringluspumbalt pistiku mahatõmbamisel salongisojendus jääb sooja puhuma või jahtub vähehaaval maha? Praegused hommikud on juba päris jahedad, kuumal suvepäeval niimoodi juba ei kontrolli...

Kui tühikäigul soojendus nadiks jääb, kuid pöörete tõstmisel jälle kütma asub, siis on see märk väsimahakkavast pumbast.

Teine võimalus on võtta töötaval autol lahti radikasse sisenev lõdvik. Kui sealt tuleb vedelikku joana, on tõenäoliselt pump korras.
Vasta
#33
Kas nende mootorite originaal juhtmed ei olnud mitte viletsad?
Vasta
#34
Survete mõõtmiseks puudub hetkel vajalik atribuutika, kuid peab selle hankima lähimal ajal.

Elektriline ringluspump sai üldse vahelt välja jäetud ning kontrollin salongi soojust kohe esimese asjana hommikul. Peaks ka termostaadi vahelt välja jätma, sest ei ole igapäevasõiduk ja mootorit koormates ilma vast parem.

Juhtmestik on täiesti uus tehtud ning selle taha asi ei jää, vana oli tõesti pulbriks muutunud.
Vasta
#35
Vahepeal veidi ka autoga tegelenud. Hankisin esiteljele suuremad pidurid, pole veel päris külge jõudnud sättida, kuid proovisin külge ja sobivad 1:1. Piduriteks said W210 E300TD 300mm kettaga pidurid, originaalist on ikka väga palju suurem ning loodan, et on ka asjalikud. Jalgratast leiutama ei hakanud ning malli sai võetud Arts24h autost. Veel vahetasin plokikaanetihendi, et kahest õlilekkest lahti saada. Lekkis kundepoolt taganurgast ja eestnurgast. Uus tihend 27€ ja tootjaks Reinz. Pea läks tagasi originaal kaanepoltidega, sest olid veel lubatud pikkuses. Uus polt kraest alates 160mm, lubatud kuni 163mm, minu omad olid 161mm, et ei hakanud uusi panema. Kõik hea, lekkeid enam pole ja sõidab ka hästi, kuid nüüd on välja hakanud tulema järgmine mure.

Kuna pole autoga selle mootoriga eriti sõitnudki üle viie kilomeetriseid otsi, siis nüüd vähe pikemat ja kiiremat otsa tehes läheb keema. Esimesel tiirul sõitsin termostaadiga, radikas külm ja keetis vee välja nii, et pidin koju lonkama kuivalt töötava veepumbaga (kuskil 1km). Sain aru, et vesi otsas alles kui salongi hakkas külma õhku tulema. Siis eemaldasin termostaadi üldse, et välistada selle probleemi. Täitsin jälle süsteemi ning läksin proovima, salongi hakkas ilusti sooja tulema ning kiiremate tõmmetega püsis ka temp ilusti 80 või isegi veidi alla selle. Radikast kolmveerand soe/tuline, veerand osa ikka selline jahe/leige. Jõudsin kiiremast sõidust koju, jõudis minuti tühikäigul käia ja jälle keeb(temp 110-120 kella järgi) ning vesi paisupaagist sorinal välja. Kas peaksin kahtlustama ikkagi veepumpa või miskit muud, näiteks kuskil ummistust? Samas peale külma mootori käivitust hakkas salongi ka ilusti sooja tulema mootori temperatuuri tõustes.

Pilte ka.
[Pilt: x1.jpg]
[Pilt: x2.JPG]
[Pilt: x3.JPG]
[Pilt: x4.JPG]
[Pilt: x5.JPG]
[Pilt: x6.JPG]

Kuna 15" veljed enam suure piduriga alla ei mahu, siis nende jooks ka pakkuda. Hinnasoov ~100€. Palju kriime kraame.

[Pilt: DSC_0183.JPG]

Vasta
#36
Kas kaane üle ka lihvisid?
Naftapress.
Vasta
#37
Kaan ja plokk said küll hoolikalt puhastatud, kuid võimalik kõverus lihvimata. Eks näha ole kui kiiresti kätte maksab.
Vasta
#38
Misaegne M104 Sul on? Väidetavalt varasematel on õhu väljasaamiseks vastav mulk plokikaanes:
http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?t...#pid115250

Esinevat ka õhutustamiskruviga termostaadikaasi.

http://www.benzworld.org/forums/w124-e-c...2-8-a.html
Vasta
#39
Minul on 94 aasta M104 HFM ajuga ja el.pritsega. Õhutamist tegin nii, et võtsin pildil oleva vooliku otsast ära ja kuna termostaati mul enam seal kaane all vahel pole, siis kallasin niikaua peale kuni sealt välja hakkas tulema, on vist kõige kõrgem veesüsteemis ja siis kallasin niikaua kuni normi jäi. Teiseks vaatasin, et paisupaagi korgi tihend on juba oma aja ära elanud ja mingit rõhku küll kinni ei hoia. Kui suur roll sellel on ja kui palju rõhku üldse kork kinni hoidma peab, seda ma ei tea. Igatahes panin uue tihendi, kuid pole veel proovida saanud, sest pidurite alla panek osutus keerulisemaks kui oodatud ja tuleb natuke muudatusi teha voolikutega.

EDIT: Asi korras, siiski oli umbes radikas ning ilma termostaadita ka asi tööle ei hakanud, tänud Eerole kes vihjas, et termostaadita nad ei töötagi korralikult. Panin profülaktika mõttes uue termostaadi ning nüüd hoiab ilusti 87-90 kraadi. Soojema ilmaga peaks testima ka viskot, praegu ta küll tööle ei hakka, samas põhjakatet pole samuti all. Igaks juhuks monteerin varsti ette ka originaal kliimaventika ja panen tööle eraldi releelt lülitiga salongi.

[Pilt: xe1.JPG]
[Pilt: xe2.JPG]
Vasta
#40
Panen mingit pildimaterjali kah mis aegade jooksul tekkinud on. Muidu lihtsalt igav lugeda. Uued pidurid imehead, soovitan kõigil niisamagi w210 jahutusega pidurid installida, vahe on meeletu. Piltidel nähtavad kärjed ikka saadaval ~100€ (kriimulisedkraamulised, värv maas, aga ei viska).

[Pilt: 10335519_551813851601670_71757907_o.jpg]
[Pilt: 15934158_1139885749461141_1769600949_o.jpg]
[Pilt: DSC_0178.jpg]
[Pilt: IMG_4974-2.JPG]
[Pilt: IMG_5214.JPG]
[Pilt: IMG_5216.JPG]
[Pilt: madal.jpg]
[Pilt: mo_nuspill.jpg]
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB w124 V8 ( 4,2 ) - 1992.a andres23 9 6,915 10-06-2024, 06:06 AM
Viimane postitus: Karl
  MB 190E 2,0B 1983 secman 50 24,177 23-02-2024, 09:13 PM
Viimane postitus: secman
  W201 190E 1992.a Sportline - bertaviikberg BertaViikberg 14 12,152 04-10-2018, 10:31 PM
Viimane postitus: BertaViikberg
  MB 500E 1992 - evilman evilman 125 117,133 23-09-2018, 11:17 AM
Viimane postitus: siimruz
  Mercedes benz ce420,1992,berg berg 157 164,267 22-04-2018, 10:20 AM
Viimane postitus: berg
  MB 280SEL 350 ,W108, 1972 Kuldar 8 10,016 21-03-2016, 08:45 PM
Viimane postitus: berg
  Minu 190E 2.5-16V 89.a Kuldar 37 35,834 23-08-2015, 10:31 PM
Viimane postitus: hents99
  W124, CE 230, 1992 - Icecube icecube 39 36,581 16-04-2013, 09:44 AM
Viimane postitus: icecube
  MB 300TD 1992, janek126 janek126 45 51,749 25-11-2012, 08:17 PM
Viimane postitus: janek126
Wink MB 500 SEL, 1992, W140 - Marten Marten 64 77,286 15-11-2012, 10:55 PM
Viimane postitus: Karl



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne