Teema hinnang:
  • 3Hääli - 4.67 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB 300D '92, w124 - Sm.Tihhonov
#41
See polditeema...Crybaby

Ma tean, et tegelikult on olemas suisa tabel nende sobivuse kohta, kuid mina olen oma ignorantsuses kontrollinud nii:
pistan poldi tema kohale ja kaen, palju teiselt poolt läbi ulatab. Peab näha olema 9 niiti. Kui on alla 7, jääb väheks. Kui on üle 12, võtab taha seisupidurisse kinni (proovitudIcon_redface).

Et segadust suurendada, siis 124 kaevukaasi on kahesuguseid: ovaalsete (ET 49) ja kandiliste avadega (ET48). Kusjuures poldid on erineva peaosa pikkusega. Minu mäletamist mööda olid ovaalsete avadega velgede poldid kandilistele liig lühikesed, jäädes velje sisse nii cm jagu.

126 poldid näevad küll samasugused välja, kuid jälle, peaosa pikkus on kindlasti erinev - poldipea on 124 velgedest nii cm jagu väljas. Mis on ka loogiline - velg on ju laiem.
Vasta
#42
Ojaa, poldid on tuttav teema, isegi üle elanud ühe seisupidurisüsteemi purustamise tänu valedele poltidele.

Üldiselt on nüüdseks ajas neid polte erinevaid komplekte kokku aetud, igaks juhuks ehk erinevate velgede jaoks. Samas oleksin nõus ühe komplekti ära loovutama kui see nüüd sinu ratastele sobivaks osutub.
Ehk lisad pildi ja veljeandmed teemasse, vb saab abiks olla.


Terv,
Ralak
setud sõitsid seciga
Vasta
#43
Mul võibolla on üks komplekt, õhtul lähen tuulan.
Vasta
#44
Tänan kõiki osavõtlikke inimesi, kes on proovinud aidata. Kuna polte ma täna kusagilt lammutusest ei leidnud, siis olen jätkuvalt valmis haarama igast abikäest.

Esmalt tundub, et mul on õnnestunud soetada mingid eriti haruldased veljed, sest kirjade järgi pole nad justkui ühegi Mercedese omad. Aga samas on tegu täiesti originaal toodetega. Välja näevad disaini poolest täpselt sellised:
[Pilt: SL_w107_velg.jpg]

Kuid offset on ET37. Kõige tõenäolisemalt võiksid nad olla W124 Sportline või 190E 2,5-16V omad, sest istuvad ca 10mm väljapoole kui W124 tavalised veljed, ent samas jääb ikka ca 10 mm puudu, et sobida W126/W107 alla.

Lisan ka illustreeriva pildi minu hetke probleemist. Tegin lihtsa joonise, kuidas minu olemasolevad poldid sinna velje külge istuvad. Joonisel viirutatud osa on velje paksus poldiaugu kohalt. Seega tuleb polt nii palju veljest välja, et ca 3mm jääb keermestamata osa.
[Pilt: IMG_8729.JPG]

Pealt istub polt peaaegu ilusti velje pinnaga tasa. Võib olla ca 1-2 mm võiks seespool olla.

Seega oleks mul põhimõtteliselt vaja polte, mis oleksid pealt sama pikad, kuid keermestatud osa umbes 15 mm lühem.

Ralak, kui sa kogemata peaksid leidma sellised poldid ja oleksid nõus vestlema nendest loobumise tingimuste üle, äkki saad mulle helistada. Olen reedel terve päeva arvuti tagant ära, kuid kodanik Võsa oleks valmis nad mulle Tartust ära tooma. Tel veel kord 5294360.

Martin
Terve aasta poole aastaga
Vasta
#45
Ok, umbes teada mis sul vaja, läen teen esmalt inventuuri mida saaks pakkuda, seejärel muud jutud. Aga... äärmisel juhul jõuan garaazi homme õhtapoole. Infot edastan seega ilmselt alles laupäeval.
setud sõitsid seciga
Vasta
#46
Kas autolammutustes siis polte pole ülearu?

Otsisin ka kunagi keskmise pikkusega polte, sai lõpuks sobilikud mingi teist marki panni alt ära keeratud.

Kas mitte vana Golfi poldid ka MBle ei sobinud? Mercedes-Benz velgi sai tsentr rõngastega audi all kasutada, järeldan, et Audi poldid ka võiks sobida ju siis....

Ehk siis otsi teiste markide alt sobibaid!
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
Vasta
#47
Ma loodan, et seltsimehe polditeema laheneb peatselt, kuid vahepeal kommenteeriks seda tähelepanekut, et auto valib peremehe. Ilmselt on selles palju tõde, kuid tõenäoliselt valib siiski ka peremees mingil määral autot.

Ma ei usu, et Sm.Tihhonovi auto oleks tumesinise metallikuna ja 200 diiselmootoriga tema juurde tulnud. Ükskõik kui palju ta platsil ka niutsunud ei olnuks.

Näiteks pakuti mulle viimati Saksamaal käies väga mõistliku hinnaga 1994. aasat 203 000 km originaalläbisõiduga lõpuni hooldatud kupeed, aga see ei tekitanud mingeid värinaid, sest auto oli hõbedast värvi ja manuaalkäigukastiga ning need on asjad, mis minu jaoks koheselt kogu pildi ära nullivad. Mis sellest, et ta salong ja rool on nii vana auto kohta nagu uus - ma lihtsalt ei taha sellist versiooni ühegi hinnaga.
[Pilt: 110715_P6250976_1_tn.jpg] [Pilt: 110715_P6250976_2_tn.jpg]

Samasuguse musta värvi automaatkastiga kupee oleksin kohe ära ostnud vaatamata sellele, et mul juba üks on ja tõenäoliselt oleksin ka rohkem nõustunud maksma.

Autode puhul on variante, mida potentsiaalne peremees nagunii ühegi raha eest ei taha ja seda latti on võimalik liigutada nii horisontaalselt (korrasoleku mõttes) kui vertikaalselt (varustuse, värvikombinatsioonide jms mõttes).

See, et seltsimehe masinal nö lisasid ei ole, ei tähenda tegelikult mitte midagi, sest omal ajal kirjutas Mercedes juba prospekti sisse, et neil autodel pole ühtegi asja ülearu külge pandud ja mingit nuppude virrvarri pole häirima tegelikult vaja. Ma hindan Sm.Tihhonovi auto mootori, käigukasti, värvi ja salongi kombinatsiooni väga kõrgelt ja vändaga aknad on tänaseks juba nagunii rariteetne nähtus. Pealegi on need vändad ise ka vanal MB-l uskumatult ilusad.

Kõik oluline on sellel autol olemas.

Tauno
Vasta
#48
Kuigi MB-le sobivad paljud Saksa autode poldid (kerajas ist, M12x1,25keere) ei otsi Sm. Tihhonov praegu vist mitte odavaimat võimalust rattaid alla keerata, vaid pigem Selle Velje Polte...

Muide, plekkveljed püsivad kenasti alla ka Škoda poltidega...Eusa_whistle

Mis aga puudutab auto ja peremehe suhet, siis mina olen küll seda meelt, et mõni auto kohe tahab tulla. Siis pole vastuseismisel suurt mõtetIcon_rolleyes
Vasta
#49
(15-07-2011, 09:01 PM)v6sa Kirjutas: Muide, plekkveljed püsivad kenasti alla ka Škoda poltidega...Eusa_whistle
Plekid püsivad all ka Mercedes-Benz enda plekkvelje poltidega, pikemaid ei tasugi kasutada (taga) Icon_biggrin
Keeruliseks läheb siis kui hakkad aga erinevaid valukaid alla panema, huvitavaks läheb siis kui tulevad mängu veel flantsid. Icon_twisted Eriti taga, kus ülearu pikk võib lõhkuda seisupiduri süsteemi.

Mul mitmeid erinevaid Mercedes-Benz poltide komplekte, aga kui teist tüüpi velgi vaja alla panna siis tundub jälle, et puudus nendest. Smirk
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
Vasta
#50
Edit:_
Mina leidsin praegu otsides selliseid Mercedes-Benz polte:
[Pilt: 52353-SDC11003.JPG]

Aga eespoolt Sm. Tihhonovi joonistusel on ebatäpsused: nimelt polt on pildi peal võrreldes sellega kuidas ta veljes asetseb valesti (või siis on valesse kohta joonistatud valjes kinnituskoha paksus). Velje auk on ju suurema läbimõõduga kui see poldi "poolkera-krae" kitsaim koht. Ehk siis polti tuleks pildil allapoole nihutada.
Panin enda pildil 0 samasse kohta, aga selle järgi ei saa öelda palju ta velje seest välja jääb. Nõnda vaadates minu pildi neljandaga vist saaks konkreetsed veljed alla panna.
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
Vasta
#51
Mul on pakkuda paremaltnr.2 ja nr.3 vahepealset pikkust.
setud sõitsid seciga
Vasta
#52
Kuna ma täna mürasin meite SELli all, siis kaesin huvi pärast, mida sinna on keerat. Velgedel kiri 7J15ET25. Poldid needsamad, mis Sinu peavaluks - 95mm kogupikkuse juures on kinnituskrae all 39 mm.

Ralak pakub Sulle selliseid, millega on muu hulgas kinni 123 originaalvalud. Neid võiks olla MBhuviliste poldikarpides vedelemas palju. Pikkus krae all 29 mm, peamiselt keere. Samad on ka mul hetkel kasutuseta. Pikkuse poolest sobivad, kuid paiknevad sügaval poldiaukudes. Väljast vaadates on natuke imelik...

Rein, joonisel on velje paksus märgitud veidi viltu. Tegelikult on kauss kogu krae paksuselt (8 mm), millel lisandub hülss velje seina paksusega.

Kas selle poldi üldpikkus on 95 mm?
Vasta
#53
Millalgi juba kevadel lubas seltsimees Tihhonov, et kui ta auto veel kunagi värvimisest kätte saama peaks, siis annab ta selle mulle paariks nädalaks sõita. Lihtsalt selleks, et näha, kas ma suudaks diisel W124 sama moodi suhtuda kui bensiinimootoriga autodesse ja kas ma temast ära ei väsi.

Kuud venisid, aga lõpuks oli seltsimehel auto valmis, puhastatud ja komplekteeritud ning juhuse või vajaduse tahtel Tartusse toimetatud. No ja siis pandi tema paak täis ning anti mulle võtmed ja tehniline pass, mis vist siiani minu käes.

Dilemma, et millega ma siis nüüd sõitma hakkan, oli päris hoomatav, sest samal ajal tegin kindlustuse Proovinumbritele pikemaks perioodiks oma W126 autoga liikumiseks. Õnneks läks see kõik kohe üle ja ma räägin lähemalt ka, miks.

Juhtus nii, et sõitsin Tihhonovi diiselautoga paar päeva, eriti mingeid muljeid kujundada ei jõudnud ja siis otsustasin, et phõrrrgu, nii vaene ma ei ole, et ei jaksaks S-klassiga tööl käia. Tankisin W126 suure paagi 100 euro eest korralikult täis ning sõitsin linnas, ajasin oma asju, käisin mõned korrad umbes 40 km kaugusel linnast tööl ja tegin mõned niisama lühemad lõbusõidud ka ning juba paari-kolme päeva pärast tankisin ta jälle 100 euro eest täis. Päris valus hakkas, sest igapäevaelus ma tavaliselt sõidan autodega, mille kütusekulu on 5-6 liitrit sajale.

Seega võtsin vahelduseks jälle Tihhonovi auto kasutusele. No ja siis juba paari päeva pärast, kui Tihhonovi auto hooldusesse viima pidin, avastasin ennast regulaarselt mobile.de kuulutusi sirvimast 300 D autode osas. Loodan, et mõistate.

Eks omanik pajatab ehk hooldustest ja muust ise, aga minu jaoks hoopis tähtsam kogu selle auto juures oli tema "omamise kogemus", mis selle aja (ehk mõne tuhande kilomeetri) jooksul tekkida jõudis.

See on täiesti hämmastav, kuidas diiselmootor ei riku minu jaoks selle auto juures midagi ära. Pigem vastupidi - kaunistab kogu asja. Suu venib tahtmatult kõrvuni, kui kõnnid päikeselises päevas viigipükstes ja triiksärgis lõunasöögilt tulles kõrtsi parklasse säravpuhta ja korraliku W124 juurde, keerad selle uksed elegantselt võtmest lahti ja näiliselt kogu ümbritseva maailma üllatuseks käivitub kapoti all ühe ilusaima heliga diiselmootor, mida mina kuulnud olen.

Sealjuures kiirendus on ilmselt parem kui 230E mudelil, mingil põhjusel on rool pisut kergem ja veermik sõidab sellel autol on nii neetult hästi, et viisin oma bensiinsedaani igaks juhuks samal perioodil Silberisse sildade kontrolli, sest minu arust tal ikkagi eest ülevalt kuskilt kostub mingi imeõrn kobin, kui sõita hästi aeglaselt (jalakäija kiirusega) siledal kruusateel või üle asfaltile kantud teekattemärgistuste. Probleeme siiski ei tuvastatud ja seda enam ajas mind marru, kui hästi Tihhonovi sedaan sõitis.

Kui see auto mootorihoolduses oli, tarbisin jälle mõned päevad igapäevasõidukina W126 kerega Mercedest ja pärast seda omakorda Tihhonovi masinasse istudes tundus ta ikka eriti kerge, väle ja väike ja vilgas. Umbes nagu Golf, mis käib hästi edasi, mida on lihtne parkida ja mis ei väsitagi ära. Väga veider arvestades seda, et 300 D peaks olema üks raskepärasemaid W124 kerega autosid.

Ka selle auto salong on sisuliselt veatu (sh juhiiste) ja mitte ükski detail temas ei muutunud minu jaoks väsitavaks terve selle paari nädala jooksul, mis ma seda autot igapäevaselt tarbisin.

Põhimõtteliselt ma vist sobiks tegelikult taksojuhiks päris hästi, aga kahjuks pole mul ei vuntse ega vesti. See diiselauto lihtsalt meeldib mulle ja kõige mõnusam on mu meelest 300 D just maanteel, sest kiirusel 110 km/h on ta täiesti pingevaba ning tegelikult sõidab veelgi paremini natuke suuremal kiirusel, aga kahjuks pole see lubatud.

Ma ütleks kokkuvõttes, et on tõesti ilge vedamine, et mobile.de portaalis mingeid mõistlikke variante ei müüdud mitme nädala jooksul enamvähemgi normaalse hinnaga, sest vastasel juhul oleks mul veel üks W124 või S124 juures, finantskooma veelgi süvenemas ja suur puudus garaažipindadest seoses talve tulekuga.

Selle asemel võtsin korralikult tablette, ostsin endale igapäevaseks tarbimiseks kaasaegsema ja ökonoomsema diiselauto ning püüan iga päev unustada mõne tunni Tihhonovi W124-ga veedetud ajast, mis tuleb tunnistada, oli ilus.


Parimate soovidega,

Tauno Mõts
Vasta
#54
Mis autost saanud on?
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
Brick W124, 250D, 1991 - Manifesto Manifesto 22 3,227 24-09-2024, 10:20 PM
Viimane postitus: Manifesto
  MB 300CE C124/300E ja 230E W124, sm. pelle sm. pelle 295 299,306 23-09-2024, 09:11 PM
Viimane postitus: sm. pelle
  Mercedes-Benz 200D, 1988, w124 - kodutu kodutu 78 90,903 23-09-2024, 09:56 AM
Viimane postitus: kodutu
  Mercedes-Benz W124 230E 1987 - Bumer323 Bumer323 17 8,227 18-09-2024, 09:35 AM
Viimane postitus: Veskioja
  MB W140 500SEL, S600 ja teised ükssarvikud - Sm.Tihhonov Sm.Tihhonov 291 430,579 13-08-2023, 12:57 PM
Viimane postitus: renkss
  W124 300D - M104 Turbo swap 1989 - Paul Paul 1 899 09-02-2023, 06:08 PM
Viimane postitus: v6sa
  MB 300SE '88 W126 Sm.Tihhonov Sm.Tihhonov 32 37,134 21-01-2023, 03:11 AM
Viimane postitus: Sm.Tihhonov
  MB 260SE '90 W126 (Riigikantselei) - Sm.Tihhonov Sm.Tihhonov 188 258,120 23-02-2022, 10:42 PM
Viimane postitus: Sm.Tihhonov
  MB 230 E, 1992, W124 - Sm. Västrik Sm. Västrik 84 105,062 24-11-2021, 06:05 PM
Viimane postitus: Sm. Västrik
  MB 240D(300D) w123 80. KertR 33 24,673 19-08-2021, 05:32 PM
Viimane postitus: w123fagon



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne