Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W212 4MATIC AIRMATIC vigurid
#1
Tere

Küsimus Airmaticuga. 

Nimelt peale DPF sensori vahetust hakkas masin ette andma "malfunction". Ning peale seda hoidis algselt tasandeid kui üks hetk läks esiosa alla "car too low". Õnneks W212 mudel jätab võimalikkuse edasi liikuda ning lülitab ka ilmselt kompressori välja, et ei oleks võimalik eraldi sõidukit ülesse tõsta. W211 mudelil seda piirangut polnud ning samas ka kui midagi oli, vajus täitsa alla (võimatu sõita) Ehk w212 lähenemine tunduvalt parem.

DPF ja Airmatic osas ei tohiks omavahel justkui seost olla? Külastasin enda jaoks usaldusväärset töökoda ning oli ka Mercedes mehaanik seal, kes sõiduki üle vaatas ning ütles, et vaja on Airmaticu kalibreerimist. Kuna etteantud töökojas vajalikku programmi neil endal ei olnud (vähestel siin välismaal on), siis läksin eraldi Mercedes sertifitseeritud esindusse, kus kalibreerimine ära tehti, sõiduk nõudis Eusa_eh 

(Proovisin algselt ka täitsa otsest Mercedest, kuid klienditeenindus ja suhtlus alla igasuguse arvestuse - väga üllatav kogemus...).

Öeldi, et kõik paigas ja korras kuid kui sõiduki kätte sain ja käivitasin, tuli koheselt malfunction taaskord ette. (Ei saanud ka sõidukit ülesse tõsta). Andsin teada ning nad vaatasid siis sõiduki uuesti üle ning leidsid, et kompressoril oli miski elektroonika saanud niiskust ning tegid vajalikule osale vahetuse.

Küll aga peale seda hakkas auto esiosa ikka alla minema, ütlesid,  et 10minutiga 1mm. Auto jäi töökotta ning järgmisel päeval siis jätkasid vaatlust. Kuid väidetavalt oli järgmise päeva hommikuks masin ennast hoopis kõrgele tõstnud, mitte tava tasandil... Viimast ma nüüd ei tea kommenteerida, kas nad unustasid ehk Airmaticu kõrgema funktsiooni sisse? Kuid sellega seoses siis leidsid, et Valve Block jagab väärtusti valesti ning seetõttu ei ole kõrgused ühtsed ning tekitab anomaaliaid. Mainiti ka, et kompressor on teine küsimärk, aga võimalikkus, et kompressor ise töötab veel 2+ aastat ja nii edasi, aga Valve Block vajab kindlasti vahetust.

Hetkel tellivad varuosa ning sain sõiduki kätte.. Samas praegu enam malfunctionit ei anna ning hoiab kõrguseid ühtsena. Saan hilisemal õhtutunnil näha, milline on seis ja tasandid. 

Samuti varasemalt oli sääraselt, et kui tõstin auto kõrgemale, siis masin andis malfunction kuid esmasel tasemel töötas alati korralikult. Kas kokkuvõttes etteantud kompressori elemendi niiskus ei võinud olla siin üldine kurjajuur? 

W211 ajast mäletan, et kui masin sai seisma jäetud, siis kompressor hakkas koheselt tööle, et siis kõrguseid tasakaalustada vms. Kuid w212 puhul ei tähelda hetkel. Kas on ok või peaks siiski käituma saranaselt W211 mudelile?

Küsimus, et võib-olla ei ole Valve blocki vaja kokkuvõttes vahetada, vaid piisas lihtsalt mis iganes klemmide puhastusest? Ma muidugi kõrgemat tasandit praegusel hetkel pole proovinud, et kui seda hoida ja sõita, kas ütleb uuesti malfunction või mitte. 

Lugesin ka varasemaid postitusi siinses foorumis ning nägin, et inimestel oli ikka erinevaid anomaalaid ning mõni ka selline, mida keegi ei tuvastanud kuid ühtäkki masin hakkas taaskord normaalselt toimima?

Kellegil endal kogemust või kuulnud kogemusi, mis sarnased hetkeolukorrale? Kui masin nüüd enda tasandit hoiab ja kõrgemal tasandil ka toimib, siis ehk kokkuvõttes polegi Valve Block vahetust vaja?
Vasta
#2
Kergelt vahepeal on väikest erinevust ikka, näiteks tagumine parem pool näis olevat nüüd 1cm allapool (või siis vasak 1cm kõrgemal). Kõrgemale tõstes tõusis vahepeal justkui ehk liigagi. Kuigi varasemast mäletan, et tõusis ka üsna kõrgele.. mis see õige kõrgus peaks olema. Malfunction enda infot pole andnud.

Täpsustav küsimus. Kui Valve Block ära vahetada, kas siis peab masinat uuesti kalibreerima, olenemata, et eelnevalt seda juba tehti? Kas niiöelda aju mis väärtusi hoiab palju kuhugi jaotada on Valve Blockis endas? Kui mitte, siis milleks uuesti kalibreerimine vajalik on?
Vasta
#3
Kõike seda stoorit lugedes jääb mulje, et töökoda kus midagi nagu tehti ei jaga üldse matsu. Kui peale väidetavat kalibreerimist on massin ikka vildakas ja teeb veel mingeid trikke näitab see ebakompetentsust. Mul on väike kogemus näiteks nende hollandi ja belgia garaazidega, mõned ei tee plussil ja miinusel ka vahet. Mõned väidavad, et airbagi veakoodid kustuvad iseenesest ära paarikümne kilomeetriga jne. Kustuvad nad jee eriti siis kui pistikud istme all valesti ühendada. Eusa_wall
numerus stultorum, infinitus est
Vasta
#4
(15-05-2022, 02:41 PM)vreps Kirjutas: Kõike seda stoorit lugedes jääb mulje, et töökoda kus midagi nagu tehti ei jaga üldse matsu. Kui peale väidetavat kalibreerimist on massin ikka vildakas ja teeb veel mingeid trikke näitab see ebakompetentsust. Mul on väike kogemus näiteks nende hollandi ja belgia garaazidega, mõned ei tee plussil ja miinusel ka vahet. Mõned väidavad, et airbagi veakoodid kustuvad iseenesest ära paarikümne kilomeetriga jne. Kustuvad nad jee eriti siis kui pistikud istme all valesti ühendada. Eusa_wall

Valve blocki pole momendil veel vahetatud. Tehti kalibreerimine kuna masin seda nõudis ja pärast leiti ka niiskuse pool mis fikseeriti, et kompressor hakkaks normaalselt tööle. Kuid mõtlesin, et ehk sellest piisab, kuid siiski valve block vahetust vaja? Kuna väikesed erinevused on, 3 nurka nagu enam-vähem ühtsed, pole täpselt 1:1 mõõtnud. Viimane 4jas siis nagu natuke kõrgemal tasandil. Ja masina esiosa üldises pildis vist istubki tsipa tsipa madalamal kui tagumine? Malfunctionit masin ise enam ei anna... Ning ma pole ka täheldanud, et kompressor järjepidevalt laulaks. Seda peaks sõiteski kuulma, juhul kui tal vaja kogu aeg töötada? Varasema W211 kogemuse pealt. 

Samas nagu kui praegu valve block vahetus vahele jätta ja seal midagi sellga kokkuvõttes siiski on (jaotab õhku erinevatesse küldgedesse), siis natuke ehk riskante variant?  Kuna mõjutab üldist arimaticut, kindluse mõttes parem vahetada? Muidu kui kokkuvõttes vaja pole, siis mis niisama tühja teha... 

Õnneks või kahjuks seda kalibreerimise temaatikat siin saab teha ainult Mercedes ise või siis mõni sertifitsseritud. Et väga palju variante pole... Niipalju kui uurisin siit ja sealt töökodadest, kus käinud ja abi saanud. 

Mõistagi, siin foorumis kirjutada ja ise mitte näha pole just kõige etem viis... Big Grin
Vasta
#5
Kalibreerimine on reeglina vajalik ainult aju või nivooanduri vahetuse korral (vahest ka peale üksiku padja vahetust, kui tootjad näiteks erinevad) ning ideaalis tehakse sillastenditõstukil, mitte kuskil õuepeal. Samuti on kalibreerimise eeltingimuseks toimivad nivooandurid ning nende hoobade vaba liikuvus ning tihedus munakate otsas.
Selgusetuks jääb, kuidas auto ise sai seda tahta???
Kirjelduse põhjal ei näe ka klapiploki vahetamise otstarbekust hetkel.
Vasta
#6
(15-05-2022, 04:50 PM)onu_siim Kirjutas: Kalibreerimine on reeglina vajalik ainult aju või nivooanduri vahetuse korral (vahest ka peale üksiku padja vahetust, kui tootjad näiteks erinevad) ning ideaalis tehakse sillastenditõstukil, mitte kuskil õuepeal. Samuti on kalibreerimise eeltingimuseks toimivad nivooandurid ning nende hoobade vaba liikuvus ning tihedus munakate otsas.
Selgusetuks jääb, kuidas auto ise sai seda tahta???
Kirjelduse põhjal ei näe ka klapiploki vahetamise otstarbekust hetkel.

See on hea küsimus, kuidas auto seda nõudis. Käisin töökojas 1 ning siinses piirkonnas (Costa del Sol) on see tegelikult ainuke, mida ma julgen ise kõige rohkem usaldada, küll aga ei väida, et teised teeks midagi suurelt kehvemat, aga kogu suhtlus ja lähenemine ning läbipaistvus on neil hea. Ning sealt tehti diagnostikat ning öeldi, et vajab kalibreerimist. Inimene ise oli siis Mercedes pikaldane töötaja, aga võib justkui arusaam jääda, et ta enam nende all ei toimeta. 

Selle sama infoga siis ma hakkasin uurima, et kellel see võimalikkus olemas on. See, et auto nõudis = diagnostika tulemus. Küll aga miks alguses toimis ja järsku läks esiosa alla ja vajalik oli nüüd järksu ka kalibreerimine, seda ma kommenteerida ei oska. Kas siis elektroonika vedas alt ja läks lolliks ning seetõttu oli vaja anda ette uus info.

Kus see etteantud nivooandur asub? Üks aeg oli kitsaskohaks esiosa kardaan, kus sai vaheatud liigendid ja värgid. Kõiki nimetusi ei tea nüüd öelda ning paremal pool see laagritega kummiosa, mis kõige rohkem liigub rataste pööramisel, nagu õlg (veovõlli ots?). Saan aru, et aju on eraldi ning pole üheskoos klapiplokiga?

Samuti ma arvasin, et kalibreerimine miski 15-30 min ja korras, et masin ise suudab mõelda. Aga sain aru, et E mudelil tuleb rakendada kahte inimest, eraldi masinaga sõita ja siis kalibreerida. Mõnel teisel mudelil suudab masin ise mõelda ja saab lihtsalt arvutiga, oli vist GLS mudel? 

Lõbu maksis ümmarguselt 200 eurot, pärast parendasid selle hinna sees ka kompressori elektroonika niiskuse kitsaskoha. Otsene Mercedes küsis sama hinda kalibreerimise eest. Aga nende juurde ei jäänud, kuna nende suhtlus ja kõik lähenemine polnud üldse kiita. Praegune koht näib üldises pildis viisakas ja suheldakse professionaalselt + head hinnangud, aga sisetunne kuidagi tekitab teatud osas küsimusi. Või siis elektroonika kukubki järsku alt.

Saan selliselt aru, et kompressor saadab õhu klapiplokki ja siis viimane jagab vastavalt infole selle erinevate külgede vahel ära. Küll aga esiosa võis sellest alla vajuda, et kompressori elektroonikavidin oli saanud niiskust ning siis ei saanud normaalselt õhku edastada? Samas kui klapiplokk jaotab õhku ja üks ühendus hästi ei toimi, siis võib saata vähem õhku ühele poole ja rohkem teisele? 

Üldises pildis näib, et vasak tagumine pool on tsipa kõrgemal ja teised ühtsel tasandil. Ilmselt miski +- kõikumine lubatud. Aga võrlduseks, et kui hoida võtit püstisena, siis vasakule tagumisele poole mahtus alla, teistele mitte. Samas ka tasapind oluline. Ning kui tõsta masinat kõrgemale tasandile, siis justkui tõstab autot liiga palju (või mis ta olema peaks). Jäi mulje, et alguses tõstis teatud maani ja siis pärast tõstis veel juurde. 

Klapiploki vahetuse vajadus tuli mehaaniku uurimuse ja diagnostika tulemusel, kuna seal väidetavalt miskit veel naljatas ning tulemuseks, et klapiplokk vajab vahetust. Mina kes mehaanik ei ole ning pole autode putitamisega kokku puutunud (ainult kogemused mis olnud ja niipalju kui võimalik natuke kõrval olla), siis ma oskan ainult õlgu kehitada. Ma võin arvuteid lahti võtta.
Vasta
#7
Kõik mis Onu Siim kirjutas on õige, nii need asjad käivadki. Vb. Mercedes-Benz õhkvedrustus on kuidagi lollikindlam, enda omal pole veel ära koolend aga Audil oli kogu aeg üks kepp ja kalibreerimine sellega. Need nivooandurid on sellised hoovaga õõtshoobade külge ühendatud jullad, vaadates leiab kohe üles. Pole hetkel vb. populaarne soovitus aga seal soojal maal peaks olema päris palju venelaste töökodasid ja need on natuke taibukamad. Hispaanlastel on ju kogu aeg siesta ja manana.
numerus stultorum, infinitus est
Vasta
#8
(15-05-2022, 06:43 PM)vreps Kirjutas: Kõik mis Onu Siim kirjutas on õige, nii need asjad käivadki. Vb. Mercedes-Benz õhkvedrustus on kuidagi lollikindlam, enda omal pole veel ära koolend aga Audil oli kogu aeg üks kepp ja kalibreerimine sellega. Need nivooandurid on sellised hoovaga õõtshoobade külge ühendatud jullad, vaadates leiab kohe üles. Pole hetkel vb. populaarne soovitus aga seal soojal maal peaks olema päris palju venelaste töökodasid ja need on natuke taibukamad. Hispaanlastel on ju kogu aeg siesta ja manana.

Kusjuures kohtasin juhuslikult täna üht Ukrainlast, kiitis autot ja siis jäime natuke rääkima. Aru sain, siis tal miski töökoda on ja tegeleb autode müümise, rendiga. Aga kus see töökoda täpselt asub ja mida teevad, ei uurinud. Kuna ta ise elab natuke teises piirkonnas. Ja praeguses töökojas oli mitmeid Ukraina masinaid ja mersude ülevool. Osaline arusaam jäi mul säärane, et neid autosid tuleb nii mitu peale, et see töö tempo on neil selline, kus üks auto eest ja teine kohe asemele. Viimasega võib see tähelepanu natukene kannatada, kuna pole niiöelda pikemat momenti, et rahulikult asjad läbi mõelda.

Töökindlust üldises pildis on ja eks kui vanem masin (2011), siis millalgi ju tahab ka hooldust siin ja seal. Aga täitsa nõustun sellega, et üks ajudele hakkav temaatika on see airmatic. Kuna see vajab kohest tähelepanu, eriti kui kompressor annab otsad või miski padi alt ära kukub. Vahepeal sai sõidetud 2007 aasta W211 omaga, kus airmaticut polnud ja tundus rõõm, et anna ainult gaasi. Tunnen isegi kerget puudust, aga viimase mootor oli natuke selline linnasõiduks, aga muidu tore ikka. Vähemalt ei pea mõtlema, et kas täna on auto vastu maad või mitte. 2004 omal mul lihtsalt ei kannatanud patju kogu aeg sellises hinnaklassis osta ning siis sai uuem mudel võetud, et varuosade hinnad ka sõbralikumad. Õigemini airmatic ise ongi üks kallimaid. 

Ja sealt ka mõttekoht, et ehk peaks laias pildis airmaticust loobuma ja tulevikus ilma vaatama. Samas pikematel sõitudel ja nii on ta tänuväärne vidin. Aga noh... peab arvestama, et rahakott tasub lahti hoida.

Kuid paegu tõesti ei tea mida teha.. Kas öelda klapiploki vahetuest ära, lihtsalt sõita kuni masin uuesti malfunctionit hakkab vilgutama või profülaktika mõttes vahetus teha. Et kui miskit surve all, siis lõpuks hakkab ka kompressorile ja kompressor kena kopikas.

Või peaksin tagasi pöörduma sinna, mis töökoda usaldan ja et nad sealt oma diagnosikat edasi teeks, ainult et neil see aparatuur ei võimalda kõiki tasemeid, näiteks et masinat kalibreerida. Võib-olla jääb neil miski lagi ette seal seda airmaticut toimetada. Sinna sõita tühja pole ka jällegi mõtet Big Grin

Täiendus: Kontrollisin masinat. Tagumine pool hoiab enda kõrgust ühtselt vasaku ja paremaga võrreldes ning esimene pool samuti omavahel ühtlaselt.
Esiosa on miski 5mm madalamal, kuid see pigem normaalsus ma usun.
Vasta
#9
No kui hetkel enam probleeme pole, siis ei maksa rohkem näppida ja raha raisata.
numerus stultorum, infinitus est
Vasta
#10
Algul ikka rotateerus, aga klapiploki vahetusest selles osas nagu muutust ei olnud, seega võiks öelda, et varasem toimib samamoodi. Peab olema midagi muud. Andur või miskit. Sain ka kõrre tagasisidet.

Keegi viitsib veel siin kaasa mõelda enda huvist, siis külgede suhe/kõrgus väikeste erinevustega väiksemast suuremani. Eesmine osa (parem ja vasak), tagumine osa (parem ja vasak). Mina täheldan sääraselt, et parem eesmine jamab ja tõmbab teised kaasa - aga amort ja padi sai aasta alguses just vahetatud. Ja miks tagumine vasak pool siis kõige kõrgemal istub Big Grin Mul masin ca 48h seisnud, ma arvan, et kui käima panen tasakaalustab ära.

Loodetavasti ma saan enda eelneva klapiploki tagasi, kui asi selles polnud. Investeerida sinna, kus tegelikult vaja. Kokkuvõttes peaks töökoda ikka ise kitsaskoha tuvastama... ja kui tööriistad olemas, ei tohiks olla justkui miskit võimatut, eriti kui spetsialiseerunud etteantud margile.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  E350 CDI W212 4MATIC - DPF sensor chrishere 18 979 17-05-2022, 04:00 PM
Viimane postitus: chrishere
  E350cdi W212 tahmapõletus? mersik95 14 657 19-04-2022, 12:55 PM
Viimane postitus: vreps
  w212/S212 350CDI raputus/väristamine hommikul külma mootoriga mersik95 7 901 10-04-2022, 08:46 PM
Viimane postitus: v6sa
  E 250 W212 parkimisandurite väljalülitamine E250w212 3 325 27-03-2022, 10:03 PM
Viimane postitus: v6sa
  Eesmine drive shaft/kardaan - W212 4MATIC chrishere 5 452 17-03-2022, 06:23 PM
Viimane postitus: chrishere
Video E220 W212 küsimused tamur 13 640 05-03-2022, 12:04 AM
Viimane postitus: tamur
  W212 LEFT ROCKER MOLDING COVER raivo2002 1 211 28-02-2022, 09:39 PM
Viimane postitus: Rolz
  w212 ei tunne arvutit ära holla 9 785 08-02-2022, 08:46 AM
Viimane postitus: madis71
  w212 E250CDI läks pauguga käima ja käiku sisse pannes kukuvad hambad suust urraa 7 690 01-02-2022, 12:35 PM
Viimane postitus: v6sa
  w212 õhkvedrustus lemps123 2 386 21-12-2021, 10:45 PM
Viimane postitus: v6sa



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne