23-07-2016, 09:38 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-07-2016, 09:40 AM ja muutjaks oli Sm. Västrik.)
Tere veelkord,
Kehvad ühendused võivad ikka releede ja kaitsmete juures sedavõrd vanadel autodel mõnikord sädemeid lüüa ja halvemal juhul kärssama minna. Tasub vähemalt visuaalselt üle vaadata, et klemmid oksüdeerunud ja miski sulama hakanud poleks.
Ventilaatori töötemperatuuridega on nii, et tehase poolt on ette nähtud, et vent haagitakse taha temperatuuril mitte üle 102 kraadi. Mõistagi on seal mingi tolerants, seega saame rääkida, et see toimub umbes sealkandis. Kliimaseadmega autol on ülemine temperatuur vist veelgi kõrgem, kui mälu mind ei peta.
Kuna jahutussüsteemis ei ole vesi, vaid jahutusvedelik ning süsteem on surve all, ei tähenda nimetatud temperatuur veel kaugeltki keemispiiri ja kõik on nii nagu tehas ette näeb.
Uuesti tagant kukub ventilaator temperatuurivahemikus 93-98 C. Seega selles vahemikus 93-102 kraadi võib M102 mootori töötemperatuur vabalt olla ning see ei tohiks korras plokikaanetihendile kuidagi negatiivselt mõjuda. Liiga jahedalt töötav mootor ei oleks ka efektiivne.
Olen seda ka varem jaganud, kuid hea M102 mootori jahutussüsteemi selgitav materjal asub siin:
http://www.furi-dorifto.com/tech/MB_w124...0012-1.pdf
Edu!
Tauno
Kehvad ühendused võivad ikka releede ja kaitsmete juures sedavõrd vanadel autodel mõnikord sädemeid lüüa ja halvemal juhul kärssama minna. Tasub vähemalt visuaalselt üle vaadata, et klemmid oksüdeerunud ja miski sulama hakanud poleks.
Ventilaatori töötemperatuuridega on nii, et tehase poolt on ette nähtud, et vent haagitakse taha temperatuuril mitte üle 102 kraadi. Mõistagi on seal mingi tolerants, seega saame rääkida, et see toimub umbes sealkandis. Kliimaseadmega autol on ülemine temperatuur vist veelgi kõrgem, kui mälu mind ei peta.
Kuna jahutussüsteemis ei ole vesi, vaid jahutusvedelik ning süsteem on surve all, ei tähenda nimetatud temperatuur veel kaugeltki keemispiiri ja kõik on nii nagu tehas ette näeb.
Uuesti tagant kukub ventilaator temperatuurivahemikus 93-98 C. Seega selles vahemikus 93-102 kraadi võib M102 mootori töötemperatuur vabalt olla ning see ei tohiks korras plokikaanetihendile kuidagi negatiivselt mõjuda. Liiga jahedalt töötav mootor ei oleks ka efektiivne.
Olen seda ka varem jaganud, kuid hea M102 mootori jahutussüsteemi selgitav materjal asub siin:
http://www.furi-dorifto.com/tech/MB_w124...0012-1.pdf
Edu!
Tauno