04-11-2023, 01:01 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-11-2023, 01:24 PM ja muutjaks oli W202.)
Tere!
Panen sedapuhku siia foorumisse kirja juba kolmanda teema oma Mercedeste nimekirjast. Tegelikkuses on see minu jaoks järjekorranumbrit "4" kandev Mercedes, sest mõned aastad tagasi oli minu kasutada ka üks tumeroheline C180, mis oli aga kaunis kehvas seisus ning siinset kajastamist ei väärinud. Endalegi üllatusena avastasin hiljuti selle sõiduki taas sotsiaalmeediast, kus pakutakse teda talverõõmude nautimiseks. Ega ta ka tol ajal muuks otstarbeks väga ei kõlvanud.
Niisiis on tegu minu neljanda Mercedesega ning ühtlasi ka esimese E-Klassi ning "W210" tähist kandva sõidukiga. Kuna siiani olen kokku puutunud vaid W202 platvormiga, siis tekkis paratamatult mõte, et ühel päeval võiks ära proovida ka see rahvasuus nimetatud "kurbade silmadega" Mercedese. Ega ma otseselt tollel hetkel endale W210t ei otsinudki, pigem jäi see huvitav eksemplar mulle igapäevase Auto24 lehekülje kerimise juures aina enam lihtsalt silma. Kõige enam pani huvituma just selle sõiduki väike läbisõit ja viisakas korras kere. Juurdlesin pikalt kas minna teda vaatama või mitte. Otsustasin siiski minna. Kohale jõudes vaatas mulle vastu ülimalt sile ning läikiv facelift W210, mille "Elegance" varustuspakett kiskus tähelepanu koheselt välistele ehisdetailidele, mis päikese käes kenasti vastu läikisid. Ka esi- ja tagatuled olid erksad ning säravad.
Ilusa väliskesta all oli ka viisakas salong. Nahkistmed on terved ning kulumata, kena matti tooni mitte läikivad ja libedad nagu enamustel sellest ajast pärit sõidukitel. Lülititel on säilinud kulumata sümbolid ning neid liigutades on tunda ka piisaval määral vastusurvet, mis teeb nendega opereerimise täpseks ja nauditavaks. Armatuuris on alles 90% pikslitest, ainult üks rida väikeseid piksleid on keskmise infotabloo peal ära kustunud, mis aga ei sega selle kasutamist. Kahjuks on salongi poolel üheks miinuseks keskkonsoolis asuva Mercedes Becker Alpine Audio 10 CD MF2910 maki displei, mille pikslid on enamuses ajaga hävinenud. See vajaks taastamist või asendamist. Ka rool vajaks nahatamist, sest roolinahk on pragunenud ning osadest kohtadest kahtlaselt krobeline. Pagasiruumi põhjakatte all on originaal tehase varuratas DOT numbriga 3800, ähmase Mercedes-Benz märgi ning kirjadega märgistatud riidest kotikese sees olevad originaaltööriistad ning eraldi kilesse pakendatud varuratta lühikesed plekkvelje poldid. Lisaks neile leidub seal veel ka originaaltungraud ning originaalpehmenduse sees olev veljevõti.
Autoga tulid kaasa talverehvid 16" 5 hole "Merak" originaalvelgedel, mis heitlikke ilmaolusid arvestades ka sõidukile alla said paigaldatud. Suverehvid on tehase originaal 16" 11 hole "Algenib" valuvelgedel, kuid need rehvid on kahjuks utiilid, mis tuleb kevadel uue jooksuga asendada.
Kuna tegemist on siiski korraliku eksemplariga, mille sarnased teenindasid omal ajal Toompea kõrgemaid tegelasi ning tähtsaid linnaisasid, siis tekkis mõte paigaldada sellele sõidukile ka vastava tähekombinatsiooniga registreerimisnumber. Valituks sai kunagise EV peaministri E320 W210 registreerimisnumber, mis oli ainuke sellise tähekombinatsiooniga hetkel saadaval olev reg. nr, mis minu andmetel W210 küljes on ametlikult olnud. Plaan on seda sõidukit nüüd üsna pikalt kasutada, seetõttu sai ka vastav otsus ning väljaminek tehtud. Kuna ka endal on riigiametiga seonduv eriala hetkel omandamisel, siis sobib ka see temaatika hästi kokku. Alljärgnevalt on ära toodud põhiline info ning ka mõned illustreerivad pildid kõnealusest sõidukist.
Mark: Mercedes-Benz
Mudel: E-klass (W210)
Mootor: OM612 2.7 R5 diisel 125kW
Käigukast: Automaat (5-käiku)
Veoskeem: Tagavedu
Varustusaste: Elegance
Salong: Must nahksisu Anthracite (150A), (151A) GREEN B GREEN BLACK METALLIC (189U) LACK METALLIC (189U)
Lisavarustus: Istmesoojendused esiistmetel, 4x el. aknad, kahetsooniline kliimaseade, püsikiirusehoidja, laekaga käetugi, milles konditsioneeriga jahutusvõimalus, salongist avatav pagasiluuk, salongi lisasoojendus (Auxiliary heater)
Värvus: Rohekas-must metallikvärv (189U)
Tootmiskuupäev: 10. Oktoober 2000
Esmane registreerimine: 29. Jaanuar 2001
Eestis registreerimine: 20. November 2015
Päritoluriik: Belgia
Läbisõit: 157367 (04.11.23 seisuga)
Tuhatoosi ja sigaretisüütaja kõrval asuva nupu tagamaadest ei teadnud ma algul suurt midagi. Ega praegugi väga palju ei tea, aga vähemalt niipalju andis auto kasutusjuhend suuna kätte, et tegemist on salongi lisasoojenduse nupuga. Esimene katsetus seda nuppu kasutada ebaõnnestus, võimalik, et ka tänu enda teadmatusele, sest salong kahjuks seda nuppu näppides kiiremini soojemaks ei läinud.
Viimasel pildil on ära toodud 8. aasta pikkuse autode omamise tsükli algus ja hetkeseis, mis sai alguse W202-ga aastal 2015 ning päädib hetkel W210ga. Taustsüsteemide valik on aja jooksul jäänud samaks.
Kuna tegemist on igapäevaselt kasutatava autoga, siis tuleb enne talve teha ära mõningad toimingud:
Põhjalik korrosioonitõrje põhja alla. Karbikatete taha on labidaga määret visatud ja ka veermikudetailidel on mingi kiht juba peal, aga põhja lagedamad alad on veel katmata.
Käsipiduri remont, tagumiste piduriplekkide vahetus koos rattalaagritega.
Rooliotste vahetus, sillastend.
Mootoridiagnostika Lesvenis (Külmalt käivitades pööre kõigub, ilmselt pihusti probleem, eelsüüte küünlad korras.)
Loodame parimat.
Panen sedapuhku siia foorumisse kirja juba kolmanda teema oma Mercedeste nimekirjast. Tegelikkuses on see minu jaoks järjekorranumbrit "4" kandev Mercedes, sest mõned aastad tagasi oli minu kasutada ka üks tumeroheline C180, mis oli aga kaunis kehvas seisus ning siinset kajastamist ei väärinud. Endalegi üllatusena avastasin hiljuti selle sõiduki taas sotsiaalmeediast, kus pakutakse teda talverõõmude nautimiseks. Ega ta ka tol ajal muuks otstarbeks väga ei kõlvanud.
Niisiis on tegu minu neljanda Mercedesega ning ühtlasi ka esimese E-Klassi ning "W210" tähist kandva sõidukiga. Kuna siiani olen kokku puutunud vaid W202 platvormiga, siis tekkis paratamatult mõte, et ühel päeval võiks ära proovida ka see rahvasuus nimetatud "kurbade silmadega" Mercedese. Ega ma otseselt tollel hetkel endale W210t ei otsinudki, pigem jäi see huvitav eksemplar mulle igapäevase Auto24 lehekülje kerimise juures aina enam lihtsalt silma. Kõige enam pani huvituma just selle sõiduki väike läbisõit ja viisakas korras kere. Juurdlesin pikalt kas minna teda vaatama või mitte. Otsustasin siiski minna. Kohale jõudes vaatas mulle vastu ülimalt sile ning läikiv facelift W210, mille "Elegance" varustuspakett kiskus tähelepanu koheselt välistele ehisdetailidele, mis päikese käes kenasti vastu läikisid. Ka esi- ja tagatuled olid erksad ning säravad.
Ilusa väliskesta all oli ka viisakas salong. Nahkistmed on terved ning kulumata, kena matti tooni mitte läikivad ja libedad nagu enamustel sellest ajast pärit sõidukitel. Lülititel on säilinud kulumata sümbolid ning neid liigutades on tunda ka piisaval määral vastusurvet, mis teeb nendega opereerimise täpseks ja nauditavaks. Armatuuris on alles 90% pikslitest, ainult üks rida väikeseid piksleid on keskmise infotabloo peal ära kustunud, mis aga ei sega selle kasutamist. Kahjuks on salongi poolel üheks miinuseks keskkonsoolis asuva Mercedes Becker Alpine Audio 10 CD MF2910 maki displei, mille pikslid on enamuses ajaga hävinenud. See vajaks taastamist või asendamist. Ka rool vajaks nahatamist, sest roolinahk on pragunenud ning osadest kohtadest kahtlaselt krobeline. Pagasiruumi põhjakatte all on originaal tehase varuratas DOT numbriga 3800, ähmase Mercedes-Benz märgi ning kirjadega märgistatud riidest kotikese sees olevad originaaltööriistad ning eraldi kilesse pakendatud varuratta lühikesed plekkvelje poldid. Lisaks neile leidub seal veel ka originaaltungraud ning originaalpehmenduse sees olev veljevõti.
Autoga tulid kaasa talverehvid 16" 5 hole "Merak" originaalvelgedel, mis heitlikke ilmaolusid arvestades ka sõidukile alla said paigaldatud. Suverehvid on tehase originaal 16" 11 hole "Algenib" valuvelgedel, kuid need rehvid on kahjuks utiilid, mis tuleb kevadel uue jooksuga asendada.
Kuna tegemist on siiski korraliku eksemplariga, mille sarnased teenindasid omal ajal Toompea kõrgemaid tegelasi ning tähtsaid linnaisasid, siis tekkis mõte paigaldada sellele sõidukile ka vastava tähekombinatsiooniga registreerimisnumber. Valituks sai kunagise EV peaministri E320 W210 registreerimisnumber, mis oli ainuke sellise tähekombinatsiooniga hetkel saadaval olev reg. nr, mis minu andmetel W210 küljes on ametlikult olnud. Plaan on seda sõidukit nüüd üsna pikalt kasutada, seetõttu sai ka vastav otsus ning väljaminek tehtud. Kuna ka endal on riigiametiga seonduv eriala hetkel omandamisel, siis sobib ka see temaatika hästi kokku. Alljärgnevalt on ära toodud põhiline info ning ka mõned illustreerivad pildid kõnealusest sõidukist.
Mark: Mercedes-Benz
Mudel: E-klass (W210)
Mootor: OM612 2.7 R5 diisel 125kW
Käigukast: Automaat (5-käiku)
Veoskeem: Tagavedu
Varustusaste: Elegance
Salong: Must nahksisu Anthracite (150A), (151A) GREEN B GREEN BLACK METALLIC (189U) LACK METALLIC (189U)
Lisavarustus: Istmesoojendused esiistmetel, 4x el. aknad, kahetsooniline kliimaseade, püsikiirusehoidja, laekaga käetugi, milles konditsioneeriga jahutusvõimalus, salongist avatav pagasiluuk, salongi lisasoojendus (Auxiliary heater)
Värvus: Rohekas-must metallikvärv (189U)
Tootmiskuupäev: 10. Oktoober 2000
Esmane registreerimine: 29. Jaanuar 2001
Eestis registreerimine: 20. November 2015
Päritoluriik: Belgia
Läbisõit: 157367 (04.11.23 seisuga)
Tuhatoosi ja sigaretisüütaja kõrval asuva nupu tagamaadest ei teadnud ma algul suurt midagi. Ega praegugi väga palju ei tea, aga vähemalt niipalju andis auto kasutusjuhend suuna kätte, et tegemist on salongi lisasoojenduse nupuga. Esimene katsetus seda nuppu kasutada ebaõnnestus, võimalik, et ka tänu enda teadmatusele, sest salong kahjuks seda nuppu näppides kiiremini soojemaks ei läinud.
Viimasel pildil on ära toodud 8. aasta pikkuse autode omamise tsükli algus ja hetkeseis, mis sai alguse W202-ga aastal 2015 ning päädib hetkel W210ga. Taustsüsteemide valik on aja jooksul jäänud samaks.
Kuna tegemist on igapäevaselt kasutatava autoga, siis tuleb enne talve teha ära mõningad toimingud:
Põhjalik korrosioonitõrje põhja alla. Karbikatete taha on labidaga määret visatud ja ka veermikudetailidel on mingi kiht juba peal, aga põhja lagedamad alad on veel katmata.
Käsipiduri remont, tagumiste piduriplekkide vahetus koos rattalaagritega.
Rooliotste vahetus, sillastend.
Mootoridiagnostika Lesvenis (Külmalt käivitades pööre kõigub, ilmselt pihusti probleem, eelsüüte küünlad korras.)
Loodame parimat.
2000 Mercedes-Benz E270CDi 081AAK