Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum
Mercedes-Benz 200E, 1990, W124 - expo - Printerisõbralik versioon

+- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee)
+-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Foorum: Huviliste autod (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=122)
+--- Teema: Mercedes-Benz 200E, 1990, W124 - expo (/showthread.php?tid=42128)

Lehed: 1 2 3


Mercedes-Benz 200E, 1990, W124 - expo - expo - 29-03-2016

Nõnda, kuna sai esialgu foorumisse tuldud abi küsima, siis tuli mõte teha ka autole täitsa oma teema. Tegu mu esimese liikuriga, millega olen ringi kulgenud selle postituse kirjutamise ajaks alles 10 päeva.
Allpool detailsem info:
Mark: W124 200E
Väljalaskeaasta: 1990
Läbisõit: ~294 000km
Mootor: 2.0 87kW bensiin
Värvus: tumesinine
Muud: 4spd manuaalkast, riidest sisu

Eks nii vanal masinal on ka mõni viga kallal:
- mõnest kohast värv pisut kobrutab (tiiva serv, antenni baasi ümbert);
- roolis väike lõtk;
- piduriklotsid käivad kergelt vastu kettaid;
- armatuuris olev kundepoolne kõlar hakkab väsima;
- tühikäik puterdab, külmalt ei hoia end töös (korras);
- keskkonsoolis paar pirni ära kustunud;
- vasakult tagaratta juures tuleb mingi puks ära vahetada, kääksub miski seal;
- vasaku esimese ratta laager tahab lähemat vaatlust;
- parempoolne rooliots tahab lähemat vaatlust saada;

Plaanid on iseenesest üsna lihtsad:
- kui suverehve juba valida, siis ilmselt võiks nad tulla ka suurematel velgedel (17'/18');
- kui võimalik, siis originaalantenn asendada mõne madalaprofiilse isendiga, ilmselt lisavõimendusega;
- kui võimalus tekib, siis riidest sisustus vahetada nahkse vastu;
- pikema vaba perioodi jooksul võiks lisaks rooste eemaldamisele auto välise värvkatte ära uuendada, põhja alt mastiksiga/bituumeniga üle käia;


Praeguse seisuga finants ei ole väga kiita, koolides pole stipendiumid just majasuurused, ent aprilli lõpupoole peaks tulema juba töötasu, mis tähendab auto kallal nokitsemise algust. Kuu aega veel jäänud, et vigu otsida, mõtteid mõlgutada ja kilomeetreid koguda. Kui midagi uut mõtteis, siis panen selle ka siia kirja, konstruktiivne kriitika mu ideedele on alati teretulnud.


RE: Mercedes-Benz 200E, 1990, W124 - expo - expo - 07-04-2016

nii, eile päeval oli kõik veel korras, aga õhtul olid kellaplokk ja keskkonsool pimedad. eeldan, et kaitse läbi. kus see kaitsmeplokk end peidab? kapoti all?


RE: Mercedes-Benz 200E, 1990, W124 - expo - Werewolf - 07-04-2016

Proovi kõigepealt reostaadist valgustugevust reguleerida, keskonsooli ja spidoka valgustuse kaitse on muidu spidoploki taga. Reostaat ise võib ka remonti vajada.

http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=16568

Tegin lingitud teema sticky-x ka, nii et DIY alajaotuse alt on see nüüd lihtsalt leitav (kui inimesed otsida viitsivad).



RE: Mercedes-Benz 200E, 1990, W124 - expo - Treiku - 07-04-2016

Alusta ikka kergemast, vaata kas kapoti all kaitsmekarbis (juhi pool üleval nurgas) on kõik kaitsmed terved. Sealt edasi Werewolfi soovitused.

Kellaploki saad eest ära kas spets tõmmitsatega või siis kahe laia lapiku kruvikeerajaga. Lükkad mõlemale poole äärte taha ja vaikselt hakkad kangutama, üpriski kõvasti on kinni. Soovitan midagi kruvikeerajale kangutamisel alla panna, muidu kriimustad soojenduse reste ümbritsevad katted ära.

Siit saad šnitti võtta: https://www.youtube.com/watch?v=ldVrW7LB__Y

Edit: Kui juba vastatud sai...
- mõnest kohast värv pisut kobrutab (tiiva serv, antenni baasi ümbert);
+ Soovitan ASAP sellega tegeleda, kasvõi esmane roostetõrje. Vana värv maha, rooste maha ja kaitse peale, liivapaber ja roostetõrje 15€. Kui kohe ei tegele, siis tulevikus läheb asi 10x kallimaks.

- piduriklotsid käivad kergelt vastu kettaid;
+ Klots peabki õrnalt vastu ketast käima Eusa_angel

- armatuuris olev kundepoolne kõlar hakkab väsima;
+ Ragiseda võib ka keskkonsoolis oleva faderi rulliku tõttu.
Kõlarite vahetusest: Võrkude kõrval on kitsad plastikust katted, õrnalt kangutades saab nad klambritest lahti, aga ole ettevaatlik, suht kergelt lähevad klambrid puru. Katte alt kruvi (või oli kaks) lahti ja siis võrk libiseb keskele välja. Ette käivad 4"(10cm) 4ohm ümmargused kõlarid.
Tartus soovitan http://www.akustika.ee/ , asuvad Aardla tänaval vahetult enne raudteeülesõitu paremal (Siriuse poolt minnes).

- vasakult tagaratta juures tuleb mingi puks ära vahetada, kääksub miski seal;
Silikonpuks
- vasaku esimese ratta laager tahab lähemat vaatlust;
- parempoolne rooliots tahab lähemat vaatlust saada;
Vaadata ei ole midagi, odavad kuluosad. Kui mutrivõti käes seisab, siis lihtne vahetus. Netis õpetusi jalaga segada.

Tartus soovitan juppide osas pöörduda Raunexisse
https://www.facebook.com/Raunex-Tartu-312874608827149/?fref=ps_result
N: Silberis pakuti Boschi pihustiotsi ~55€ tk, Raunexist sain täpselt samad otsad 13€ tk.

Jõudu tööle!



RE: Mercedes-Benz 200E, 1990, W124 - expo - expo - 07-04-2016

ahjaa, üks viga veel tekkinud - armatuuris põleb märgutuli, et mingi pirn enam ei toimi. kuna ma nüüd kõige teravam pliiats autode osas ei ole, ent põhilisi asju siiski tean, siis testisin. tundub, et kundepoolne park ei toimi. tulede lüliti 1. aste paremale, mitte 2. (sõidutuled), paneb ainult juhipoolsetes tuledes valguse särama. kuidas selle süsteemiga asjad käivad? tuleb terve pirn ära vahetada või midagi enamat?
E: Lisainfot veel veidi: panin süüte sisse, näppisin tulede kõrguse reguleerimisrullikut, mingit tavapärast elektrimootori põrinat vastu ei kostunud, aiapostilt valgusvihu muutust ka silma ei paista. Kell näitab õiget aega, muud näidikud ka toimivad. Kindalaeka valgustus ka toimib.
E2: Näppisin ja mudusin dimmerit, nüüd armatuurivalgustus toimib. Kurat, ma mõtlesin alguses ikka kohe kõige jubedamat Big Grin Pildistan nüüd roostekahjustused üles ja õhtul panen pildid üles, et hakata rooste vastu võitlust ette valmistama.


RE: Mercedes-Benz 200E, 1990, W124 - expo - Treiku - 07-04-2016

Vana auto, vana süsteem. Märgutuli hakkab põlema kui süsteemis on takistus vale, vaheta pirn ära ja tuli kustub.

Tulede kõrgust reguleeritakse vaakumiga, ajapikku need voolikud mädanevad läbi ja tekib vaakumi leke. Kui lekkekoha ära lapid või vooliku välja vahetad, siis hakkab ka regulaator tööle. Rohkem infot saad kui lööd Google-sse: "w124 headlight vacuum" vms


RE: Mercedes-Benz 200E, 1990, W124 - expo - Pets - 07-04-2016

E: Lisainfot veel veidi: panin süüte sisse, näppisin tulede kõrguse reguleerimisrullikut, mingit tavapärast elektrimootori põrinat vastu ei kostunud, aiapostilt valgusvihu muutust ka silma ei paista.

Auto tuleb ka käima panna, mitte ainult süüde sisse. Süsteem töötab ju vaakumiga.


RE: Mercedes-Benz 200E, 1990, W124 - expo - expo - 19-04-2016

(07-04-2016, 06:02 PM)Treiku Kirjutas: Vana auto, vana süsteem. Märgutuli hakkab põlema kui süsteemis on takistus vale, vaheta pirn ära ja tuli kustub.

Tulede kõrgust reguleeritakse vaakumiga, ajapikku need voolikud mädanevad läbi ja tekib vaakumi leke. Kui lekkekoha ära lapid või vooliku välja vahetad, siis hakkab ka regulaator tööle. Rohkem infot saad kui lööd Google-sse: "w124 headlight vacuum" vms
mis pirn sinna parktule pessa täpsemalt läheb? ma ei ole nende H-märgistega päris kursis


RE: Mercedes-Benz 200E, 1990, W124 - expo - Eero_S - 19-04-2016

Sinna peaks P21 minema, aga lihtsam on lamp näpus kuskile küsima minna(või lambilt märgiseid lugeda), H-märgised on lähi/kaugtuledel.


RE: Mercedes-Benz 200E, 1990, W124 - expo - expo - 20-04-2016

homme majandan pirnidega, nii parktulega kui keskkonsooli omaga.

imgurisse tegin ka albumi roosteplekkidest, mis tähelepanu vajavad. mõni võib tunduda üsna hirmus, näiteks antenniümbrus, sest ta ongi. muud vead on kavas kõigpealt ära elimineerida ja siis hakata rooste vastu plaani pidama.
album @ http://imgur.com/a/w5jkC


RE: Mercedes-Benz 200E, 1990, W124 - expo - expo - 28-04-2016

Enam pole isegi naljakas see roolilõtk, sirge peal nagu otsib teed ja tuleb palju korrigeerida. On's see vaid rooliotste viga või tuleb auto tõstukile panna ja lõgistama hakata, et mis täpsemalt läbi on. Ma ei ole sellise probleemiga varasemalt kokku puutunud, ei oska parimat lahendust valida. Pidurikulu märgutuli ka vilgub rattaga ühes rütmis, vilkumine on tugevam paremale keerates nii, et koormus vasakul esimesel rattal on suurem kui parklas manööverdamisel. Lisaks õhkab peale pikemat sõitu vasema esimese ratta koopast sooja õhku, parempoolne esimene mitte nii väga ja tagumised on jahedad. Rool tundub ebamjaolt ühtlase raskusega, aga kui teed otsima hakkab, siis on rool kergem nagu uuema autoga sõidaks.

Oskab keegi sellise jutu peale midagi juba pakkuda?


RE: Mercedes-Benz 200E, 1990, W124 - expo - Eero_S - 28-04-2016

Sooja õhkamine tähendab seda, et kusagil on hõõrdumine, kas pidur on peal või laager otsas.

Kusjuures tagumised pekkis õõtsad annavad ka ujumisele päris palju juurde.


RE: Mercedes-Benz 200E, 1990, W124 - expo - Werewolf - 28-04-2016

Üx eesmine rattalaager vajab tõenäoliselt koheselt vahetust ja võib-olla veel midagi. Kui ise ei oska, lase töökojas või ülevaatuspunktis sild üle vaadata. Ise vaatamisex tõsta tungiga auto ühelt poolt üles ja loksuta ratast sisse välja, hoides algul rattast ülevalt ja alt kinni (rattalaager ja/või šarniir) ja seejärel paremalt ja vasakult (rooliots). Seejärel toimi samamoodi teise poolega.

Sinu kirjeldatud sümptomite järgi on tõenäoliselt rattalaager omadega täitsa otsas ja võib-olla nüüdsex ka käändmiku pekki keeranud, ehk vahetus läheb kulukamax kui muidu olex läinud. Igasugused lõtkud sildades on parem koheselt kõrvaldada kui need tunda annavad, sest vastasel juhul kuluvad ka teised osad (ka need, mis muidu ei kulu, näitex käändmik katkise rattalaagri korral) kordades kiiremini läbi ja vajavad vahetust.


RE: Mercedes-Benz 200E, 1990, W124 - expo - 124STD - 28-04-2016

Tavaliselt ujub selle pärast et roolikarbis on loks. Seda saab natuke peale keerata.


RE: Mercedes-Benz 200E, 1990, W124 - expo - Werewolf - 29-04-2016

(28-04-2016, 09:23 PM)124STD Kirjutas: Tavaliselt ujub selle pärast et roolikarbis on loks. Seda saab natuke peale keerata.

Võimalik, aga roolikarbi loks ei pane piduriklotside kulumise tuld kurvides põlema, seda saab põhjustada vaid rattalaager, lastes kettal käändmiku küljes oleva pidurisuporti suhtes liikuda. Kulunud rattalaager ei hakka alati undama, vahel võib ennem ratas alt jooxu panna kui laager häält tegema hakkab.

Roolikarp on kõige viimane asi, mida MB puhul näppida, ennem tuleb kõrvaldada kõik muud lõtkud esi- ja tagasillas, soovitavalt vahetades kõik kulu detailid välja (ka rehvid). Kui peale seda ka veel roolis lox sees või auto ujub teel, alles siis võib roolikarpi ettevaatlikult peale keerata. Liiga tihkex ei tasu keerata, roolikarp hakkab pooma ja kulub kiiremini läbi.


RE: Mercedes-Benz 200E, 1990, W124 - expo - 124STD - 29-04-2016

(29-04-2016, 03:01 PM)Werewolf Kirjutas:
(28-04-2016, 09:23 PM)124STD Kirjutas: Tavaliselt ujub selle pärast et roolikarbis on loks. Seda saab natuke peale keerata.

Võimalik, aga roolikarbi loks ei pane piduriklotside kulumise tuld kurvides põlema, seda saab põhjustada vaid rattalaager, lastes kettal käändmiku küljes oleva pidurisuporti suhtes liikuda. Kulunud rattalaager ei hakka alati undama, vahel võib ennem ratas alt jooxu panna kui laager häält tegema hakkab.

Roolikarp on kõige viimane asi, mida MB puhul näppida, ennem tuleb kõrvaldada kõik muud lõtkud esi- ja tagasillas, soovitavalt vahetades kõik kulu detailid välja (ka rehvid). Kui peale seda ka veel roolis lox sees või auto ujub teel, alles siis võib roolikarpi ettevaatlikult peale keerata. Liiga tihkex ei tasu keerata, roolikarp hakkab pooma ja kulub kiiremini läbi.


Ratta kuumenemine ei ole muidugi seotud rooli karbiga, aga ujumine tavaliselt küll.
Sinu loetletud töödedaga läheb päris palju aega ja paljud ei võtta seda üldse ettegi. Rooli karbi peale keeramine võttab aga 20 minutid aega.


RE: Mercedes-Benz 200E, 1990, W124 - expo - Werewolf - 29-04-2016

(29-04-2016, 04:33 PM)124STD Kirjutas:
(29-04-2016, 03:01 PM)Werewolf Kirjutas:
(28-04-2016, 09:23 PM)124STD Kirjutas: Tavaliselt ujub selle pärast et roolikarbis on loks. Seda saab natuke peale keerata.

Võimalik, aga roolikarbi loks ei pane piduriklotside kulumise tuld kurvides põlema, seda saab põhjustada vaid rattalaager, lastes kettal käändmiku küljes oleva pidurisuporti suhtes liikuda. Kulunud rattalaager ei hakka alati undama, vahel võib ennem ratas alt jooxu panna kui laager häält tegema hakkab.

Roolikarp on kõige viimane asi, mida MB puhul näppida, ennem tuleb kõrvaldada kõik muud lõtkud esi- ja tagasillas, soovitavalt vahetades kõik kulu detailid välja (ka rehvid). Kui peale seda ka veel roolis lox sees või auto ujub teel, alles siis võib roolikarpi ettevaatlikult peale keerata. Liiga tihkex ei tasu keerata, roolikarp hakkab pooma ja kulub kiiremini läbi.


Ratta kuumenemine ei ole muidugi seotud rooli karbiga, aga ujumine tavaliselt küll.
Sinu loetletud töödedaga läheb päris palju aega ja paljud ei võtta seda üldse ettegi. Rooli karbi peale keeramine võttab aga 20 minutid aega.

Ma olen ka korra meie S124-jal (odomeetri näit praegusex 550 000+, aga endine taxo, nii et kindlasti keritud) roolikarpi peale keeranud, aga peale seda kui sillad korda sai tehtud, keerasin tagasi, kuna roolikarbil polnud tegelikult häda midagi. W124 hakkab ujuma või ebamääraselt sõitma kui: 1) rattalaager läbi või vajab pingutamist, 2) rooliots läbi 3) tagasillas mõned puxid kulunud 4) pendelhoova puxid kulunud.

Ehk siis kui sillaseaded paigast ära lähevad. Kulunud roolikarp võib küll rooliloxu põhjustada, aga ujumist pigem mitte, kuna korras ja seades veermikuga W124 kulgeb otse ka käed roolist lahti laskes.

Ma ei väida, et mõnel W124-jal ei või roolikarp kulunud olla ja selle mõningane peale keeramine aidata sõiduomadusi parandada, aga inimestel on vale arusaam, nagu saax rooli karbi sättimisega kõik sildadest ja sillaseadetest tulenevad vead kõrvaldada. Kui autol ei ole just viimase aasta või paari jooxul kõik sildades olevad kuluosad vahetatud on W124-ja vanusest ja kuluosade rohkusest (multilink tagasild) tulenevalt kindlasti mõni pux või laager kulunud ja poolpidune, mistõttu sillaseaded on paigast ära või muutuvad sõidu ajal rohkem kui tohix, põhjustades ujumist ja muidu ebamäärast käitumist. Rahuliku sõidumaneeriga ei pruugi sellest arugi saada, aga äkilisema maneeri puhul ütleb tagumik kohe ära, kas auto veermik on korras või vajab miski seal üle vaatamist.

Korras ja seades veermikuga ja poolpiduse veermikuga W124 on mõlemad täitsa sõidetavad, aga annavad täiesti erineva sõiduemotsiooni. Ühel juhul kulgeb auto nagu raudteed mööda ja reageerib juhi soovidele koheselt ja teisel juhul on sõita täitsa hea, aga konkreetsusest jääb puudu ning kõik on natuke ebamäärane ja ebatäpne. See tuleneb multilink tagasillast, mille puhul pooled puxid võivad olla üsna ribadex kulunud, aga sõites veel miski väga ei häiri. Kui tavakasutajat sõites miski häirima hakkab on tavaliselt olukord juba sealmaal, et ühe puxi vahetamisega ei pääse (kui just silikoon puxi kääxumine see häiriv asi pole).


RE: Mercedes-Benz 200E, 1990, W124 - expo - 124STD - 29-04-2016

Jah olen täitsa nõus sinuga. Ma olen näinud mitmel autol sellist olukorda et auto läheb otse aga kuna roolikarbis on lõtk, siis tuleb suuna korrigeerimiseks pidevalt rooliga mängida paremale vaskule.


RE: Mercedes-Benz 200E, 1990, W124 - expo - v6sa - 02-05-2016

(29-04-2016, 04:33 PM)124STD Kirjutas: ...
Rooli karbi peale keeramine võttab aga 20 minutid aega.

Ja tulemuseks on liiga peale keeratud karbi tõttu kinnikiildunud rooliga pann kusagil kraavis. Roolikarbi keeramisele tuleks mõelda alles siis, kui kogu ülejäänud sillaosa (ka tagasild!) on tihe ja korras. Rattalaagrit ju ka ei ravi vingemate kõlarite installatsioon...

Sirge jooksuga 124 ei otsi teed, kui pole just alla vägistatud 205 laiemaid pastlaid.


RE: Mercedes-Benz 200E, 1990, W124 - expo - 124STD - 02-05-2016

(02-05-2016, 12:09 PM)v6sa Kirjutas:
(29-04-2016, 04:33 PM)124STD Kirjutas: ...
Rooli karbi peale keeramine võttab aga 20 minutid aega.

Ja tulemuseks on liiga peale keeratud karbi tõttu kinnikiildunud rooliga pann kusagil kraavis.

Nii rumalad inimised võiksid ise autosud mitte remontida...

Ja jään ikka enda arvamuse juurde et kui roolikarbis on ikka suur lõtk siis võib seda MÕISTUSE piires peale keereata. Siis vähemalt nii kaua kuni kogud raha silla remondi jaoks on natukenegi parem sõita Smile