Teema hinnang:
  • 1Hääli - 2 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
w124 E300 TE 4matic
#21
Sa Tauno pead vist silmas sedaankerega W124-ja nivooamorti. Universaalil on see amordi alumine liigend nagu šarniir ja kinnitub õõtsa külge kahe poldiga. Piltide järgi on Smart-i šarniir kõige sarnasem sellele (mõõtusid ei tea) ja vahetus eeldax amordi alt ära ja lahti võtmist (+ õlist puhastamist), vana šarniiri maha lõikamist ja uue külge keevitamist, mis on kõik täiesti tehtav.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#22
Õhtu,

mõtlen siis kaasa .. mul on kuri kahtlus,et ikkagi käib see amort juppideks, aga rohkem sel teemal ei diskuteeri .. võtan homme/ülehomme vahetuse ette ning uurin hingeelu. Lisan ka mõned pildid.

Vahetus peaks ülilihtne olema, eile piilusin põhja alla .. ülevalt amort kere küljest lahti ja alt kaks polti lääbast, ning tungiga natuke tõsta ja saabki kätte ( eelnevalt muidugi toru lahti ühendada).

Parimat,
Andres.
Vasta
#23
MB nivooamort (tegelikult on tegu hoopis tavalise hüdraulilise silindriga), käib üsna lihtsalt lahti, keskel on lukustusrõngas, mis ilmub nähtavale peale varda ümber oleva pinna alla surumist. Kui toru on lahti ühendatud, siis amordis survet sees ei ole ja selle saab käsitsi kokku pressida (ettevaatust, õli voolab, pritsib välja).

W123 universaali nivooamordi puhul oli šarniir keermestatud ja vahetatav osa, uuemate mudelite puhul on see amordiga ühes tükis ja pole ette nähtud eraldi vahetada (mis ei tähenda, et seda relaka ja keevituse abil teha ei saax). Enne lõikamist, keevitamist tuleb amort muidugi korralikult seest ja väljast õlist puhastada. Kõige keerulisem asi kogu protsessi juures on samalaadne šarniir kuskilt leida. Soovitan otsinguid alustada Smart-i šarniiri mõõtmisest, välimus on sellel väga sarnane.

PS! Kui juba amort lahti võetud, olex kohe mõistlik selle sees olevad tihendid ja tihendav pux ära vahetada. Hüdraulika poodides peax vajalikud jupid saadaval/tellitavad olema.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#24
Ööd.

Tõsi, pidasin jah silme ees sedaani või kupee amorti oma juttu kirjutades. Universaalidega on lihtsalt kogemusi vähem. Šarniiridega on samas see positiivne asi, et nende taastamisega tegelevad inimesed professionaalselt, mistõttu peab veelgi vähem ise leiutama. Pika arutelu mõte on see, et amorti liigendite tõttu vahetada pole enamasti tarvis.

Andres, kui amordi alt muterdad, jaga tõesti pilte ja kui esmaspäeval mulle helistada viitsid, võiksin enesegi huvi pärast uurida taastamisvõimalust Tartus ühe pädeva kodaniku juures selliselt, et midagi keevitada ei tuleks.

Arusaadavalt oleks universaal vaja ka hädasti selgeks õppida.

Tauno
Vasta
#25
Jagan infot, kui tuleb midagi tarka .. vaatan, mis zimmerid sinna käivad ja kui saan võtan uued näppu.
Taastamis kohti leiab - Sõbra tänava mees (hea töö alati, vahest keeruline kontakteeruda), Autofix, Supilinna mehed, Elva mehed - enamuste juurest on aegade jooksul midagi läbi käinud .. rahaliselt tavaliselt sarniiri taastus 15 .. 20e/tk.

Andres.
Vasta
#26
Kindlasti anna teada oma tulemustest, teoreetilist infot asja kohta on palju, aga reaalseid inimesi, kes lasknud nivooamordi šarniiri taastada või ära vahetada eriti mitte, enamik on ikka teise amordi pannud.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#27
Päevast,

sai eile kiiruga taastatud nivookas alla lükatud ja auto vaikne, klõbin kadunud ( sarniir oli tuntavalt läbi). Kõige suuremaks murekohaks osutus raudtoru ja nivootoru ühenduskoht, kus ei saanud "sõrmust" liikuma, aga peale väikest kuuma andmist ärkas ellu. Kokkuvõtteks puhas ühendus - 3polti + sõrmus + 300g vedelikku. Mingi hetk tegelen ka amordi juppideks võtmisega, annan teada mis seal sees on.

Parimat,
Andres.
Vasta
#28
On sul sellest taastatud šarniirist pilti ka? Mind huvitab, mis moodi nad selle lahti võtsid ja kokku tagasi panid või kuidas nad selle taastasid.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#29
(27-03-2016, 01:18 PM)andres23 Kirjutas: ...
Mingi hetk tegelen ka amordi juppideks võtmisega, annan teada mis seal sees on.

Sees on see:
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=33011

Kõnelune liigend käib keermega küljest:
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=31820

Ükski teadaolev alternatiiv otse asemele ei käi.
Vasta
#30
Viimane lahendus väga huvitav .. kõike omalaadset saab luua käepäraste vahenditega.
Vasta
#31
Õhtust kamraadid,

auto saabus peale 5.a koju tagasi .. tuleb nüüd teist turgutada !

[Pilt: 44572-271556179_654808239045141_40257906...8963_n.jpg]
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  W124, 300D Turbo, 1991 - Priit Priit 243 218,839 , 07:21 PM
Viimane postitus: Priit
  X204 GLK350 CDI BlueEFFICIENCY 4Matic Ester 95 34,257 23-01-2022, 07:18 PM
Viimane postitus: v6sa
  S212 E350 CDI BlueEfficiency 4Matic - v6sa v6sa 29 3,720 17-01-2022, 11:26 AM
Viimane postitus: hellrix
  MB 200D 1991, W124 - Haasma Haasma 123 54,000 31-10-2021, 06:19 PM
Viimane postitus: Haasma
  MB W212 350CDI 4Matic 2010 kaur112 22 21,566 11-06-2021, 04:02 PM
Viimane postitus: kaur112
  W124 , E320, 1993 - Eero_S Eero_S 113 106,799 29-04-2020, 01:41 PM
Viimane postitus: Eero_S
  MB s210 E300 TurboDiesel 1998 Panzer Panzer 0 1,494 18-01-2020, 08:28 PM
Viimane postitus: Panzer
  MB w124 V8 ( 4,2 ) - 1992.a andres23 7 4,862 18-07-2019, 10:43 PM
Viimane postitus: andres23
  MB x164 GL350 4MATIC '11 - soo soo 11 10,604 04-07-2019, 09:54 AM
Viimane postitus: Eero_S
  Mercedes-Benz E350CDI 4MATIC, 2011, S212 - Oliver.L Oliver.L 208 137,159 22-01-2019, 10:48 AM
Viimane postitus: Oliver.L



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne