31-01-2015, 12:43 AM
Vahepeal sai autole kõvemat ravimist näidatud mille käigus likvideerisin nii palju häirivaid vigu kui olin suutnud leida või siis vahendeid soetada.
Vahetasin ära püsika kangi.. Püsikas töötas, aga kangi surudes rooli poole, mehaanika oli puruks, seega ostsin uue kangi, anti küll W208 vms oma, pisik ei sobinud aga veidi uurides olid kangid täpselt samasugused ja kui enda omaga pistiku ära vahetasin, siis töötas kõik perfektselt.
Lakkisin ka uuesti üle esituled kuna suvel tehtud lakkimine läks laki vananemise tõttu luhta ja kõvendi ei olnud enam kasutuskõlbulik. Lakk koordus väiksemateks saarteks ja muutus pea-aegu läbipaistmatuks halliks massiks maakaardi kontuuridega. Vana jura maha lihvitud, uus peale kantud ja nüüd peaks jälle mingiks ajaks rahu majas olema. Aitas küllaltki palju, nüüd on isegi näha kellegi jalakäia helkurit piisava vahemaa peale.
Suur probleem ja kütuse vajumine tegi ikka muret. Mure allika leidsin üles, ka Hannese poolt mainitud kütuse soojenduselement oli vananenud ja tihend, mis asub pealevoolu mitte vahetatava osa küljes oli surnud ja sealt tekkisid ka õhumullid ja pidev vajumine. Seetõttu ka üle paari päeva auto raske käivitus. Võtsin elemendi üldse vahelt ära, lootes et see enam mure allikaks olla ei saaks. Nüüd ei jookse süsteemi õhku enam kuskilt ja selles suhtes on rahu majas.
Teine mure oli lonkav mootor külmast peast tühikäigul ja ka aegajalt soojalt. Kahtlustasin pihusteid. Soetasin kõik kuus vahetusotsa diislikeskusest. Vahetamis käigus selgus et kolm pihustiotsa kuuest olid halvad, millest üks pihusti avanes juba 90Bari juurest ja teised kusesid enne avanemisrõhku läbi. Kontrollisin rõhud kõik üle, ajasin paika isetehtud seadmega pihustite kontrolliks (lihtne teha hüdraulilisest tungrauast). Sellega on mootor saanud vaiksem, lonkamine ka järele jäänud ja selles suhtes olen rahul.
Vahetasin ära ka starteri harjad ja pendiksi, kuna pendiks suutis -10C pakase korral üle visata ja harjad nägid kulunud välja. Harju vahetatakse sellel mudelil või seda tüüpi BOSCHI starteril koos harjaplaadiga...
Generaatorile ka väike hoolekanne, pingeregulaatori vahetusega, kus originaal 14V vahetasin välja 14,5V vastu mis pidi akule andma parema eluea ja hoidma paremat laadimist.
Ära vahetasin ka külmade tulekuga aku, 100Ah ja 800A käivitusvoolu...
Paar pisiviga veel on, aga nendega annab tegeleda, muidu mõnus asi millega ringi vurada.
Vahetasin ära püsika kangi.. Püsikas töötas, aga kangi surudes rooli poole, mehaanika oli puruks, seega ostsin uue kangi, anti küll W208 vms oma, pisik ei sobinud aga veidi uurides olid kangid täpselt samasugused ja kui enda omaga pistiku ära vahetasin, siis töötas kõik perfektselt.
Lakkisin ka uuesti üle esituled kuna suvel tehtud lakkimine läks laki vananemise tõttu luhta ja kõvendi ei olnud enam kasutuskõlbulik. Lakk koordus väiksemateks saarteks ja muutus pea-aegu läbipaistmatuks halliks massiks maakaardi kontuuridega. Vana jura maha lihvitud, uus peale kantud ja nüüd peaks jälle mingiks ajaks rahu majas olema. Aitas küllaltki palju, nüüd on isegi näha kellegi jalakäia helkurit piisava vahemaa peale.
Suur probleem ja kütuse vajumine tegi ikka muret. Mure allika leidsin üles, ka Hannese poolt mainitud kütuse soojenduselement oli vananenud ja tihend, mis asub pealevoolu mitte vahetatava osa küljes oli surnud ja sealt tekkisid ka õhumullid ja pidev vajumine. Seetõttu ka üle paari päeva auto raske käivitus. Võtsin elemendi üldse vahelt ära, lootes et see enam mure allikaks olla ei saaks. Nüüd ei jookse süsteemi õhku enam kuskilt ja selles suhtes on rahu majas.
Teine mure oli lonkav mootor külmast peast tühikäigul ja ka aegajalt soojalt. Kahtlustasin pihusteid. Soetasin kõik kuus vahetusotsa diislikeskusest. Vahetamis käigus selgus et kolm pihustiotsa kuuest olid halvad, millest üks pihusti avanes juba 90Bari juurest ja teised kusesid enne avanemisrõhku läbi. Kontrollisin rõhud kõik üle, ajasin paika isetehtud seadmega pihustite kontrolliks (lihtne teha hüdraulilisest tungrauast). Sellega on mootor saanud vaiksem, lonkamine ka järele jäänud ja selles suhtes olen rahul.
Vahetasin ära ka starteri harjad ja pendiksi, kuna pendiks suutis -10C pakase korral üle visata ja harjad nägid kulunud välja. Harju vahetatakse sellel mudelil või seda tüüpi BOSCHI starteril koos harjaplaadiga...
Generaatorile ka väike hoolekanne, pingeregulaatori vahetusega, kus originaal 14V vahetasin välja 14,5V vastu mis pidi akule andma parema eluea ja hoidma paremat laadimist.
Ära vahetasin ka külmade tulekuga aku, 100Ah ja 800A käivitusvoolu...
Paar pisiviga veel on, aga nendega annab tegeleda, muidu mõnus asi millega ringi vurada.