25-12-2024, 05:15 PM
Tere, klubilised, ja häid pühi kõigile!
W221, S500, 2006a., tagavedu, ls 460 000 km.
Tavaliselt ma foorumisse oma auto probleemidest ei kirjuta, sest kõige lihtsam on minna teenindusse, kus professionaalid oskavad leida igasugustele probleemidele lahenduse. Kahjuks olen ma seekord õnnetul kombel sattunud olukorda, kus mind ei suudeta isegi teeninduses aidata. Kui professionaalidelt abi ei saa, siis mina, kui autode tehnilise poole pealt täielik võhik, alustan ise vea väljaselgitamist.
Kirjutan teile lühidalt, milles probleem. Auto käis hiljuti veermikuremondis, kus vahetati mingeid pukse ja hoobasid, kardaani leevendit ning tehti sillastend. Kui ma sain auto remondist tagasi, oli tekkinud vibratsioon. Vibratsioon on selline, et seda on tunda alates 90 km/h ja suurematel kiirustel. Vibratsioon ei ole pidev, see avaldub väga selgelt siis, kui vabastad gaasi. Kui vedu on taga püsikiirusehoidjaga, siis on vibratsioon imepisike või pole seda üldse (kui natukenegi on vedu taga). Kui kiirendad, siis samuti pole vibratsiooni, aga kui vabastad gaasi, tuleb kohe tuntav vibratsioon. Ehk vibratsioon on tunda siis, kui vedu pole taga.
Viisin auto tagasi teenindusse ja palusin neil auto uuesti üle vaadata. Kardaanist ei mainitud minu mäletamist mööda midagi, aga veljed võeti alt, pesti puhtaks, tasakaalustati ja pandi alla tagasi. Öeldi, et tagumised kaks velge on keevitatud ja suure tõenäosusega on veljed süüdlased. Samuti on pidurikettad kõverad, aga need on nii vähe kõverad, et peab täiega pidurdama, et vibreerimist tunda. Tavalise pidurdusega ei tunne midagi ja kõverad pidurikettad sellist vibratsiooni ei tekita. Kõik veljed vajasid lisaraskuseid, ehk siis polnud tasakaalus. Tõsi, veljed on keevitatud juba rohkem kui 10 aastat tagasi eelmise omaniku poolt, ja kaks aastat tagasi lasin ma ise veljed üle värvida. Siis tehti ka sirgendused ja kõik muu, et veljed oleksid kui uue väärised. Veljed on originaal AMG 19-tollised, viie kodaraga, nagu AMG kerepaketiga tavaliselt kaasas on. Veljed pole löökauke saanud. Kui läksin uuele proovisõidule, oli vibratsioon tõesti veidi väiksem, aga see uus vibratsioon, mida enne veermikuremonti ei olnud, on ikkagi alles. Ütlen ausalt, et see on väga häiriv. Sellise vibratsiooniga pole üldse mugav sõita.
Veermikus on uued mootori- ja käigukastipadjad, autol on uus Recros täielikult taastatud käigukast. Nagu ma juba mainisin, ei tohiks need asjad siin rolli mängida, sest vibratsioon tuli peale remonti. Seda ei olnud 100% enne. Pole võimalik, et keevitatud või kõverad veljed või pidurikettad hakkaksid just peale remonti rolli mängima.
Mina, kui auto kauge inimene, kipun arvama, et viga on kas kardaanis või differentsiaalis, kuid ka differentsiaal ei saa remondis iseenesest katki minna ja vibrama hakata. Diffris on iga teise hoolduse käigus õli vahetatud.
Nüüd sooviksin Teilt, kallid klubilised, infot firmade kohta, kes tegelevad kardaanide tasakaalustamise ja kontrollimisega. Sooviksin firmat, kellel on vajalik tehnika ja oskused antud tööd teha. Alustaksin kardaanist, sest selle uus hind on 2000 €. Kui kardaan on välistatud, siis võtan veljed ette. Uued samasugused AMG veljed maksavad 4500 €. Samuti, kui keegi teab kohta, kus kvaliteetselt velgede sirgendamise ja kontrolliga tegeletakse, ootaksin ka nende firmade kontakte. Kui selgub, et veljed vajavad tõesti vahetust, siis suveks uued AMG veljed kuigi ma selles kahtlen.
Tänud vastamast!
W221, S500, 2006a., tagavedu, ls 460 000 km.
Tavaliselt ma foorumisse oma auto probleemidest ei kirjuta, sest kõige lihtsam on minna teenindusse, kus professionaalid oskavad leida igasugustele probleemidele lahenduse. Kahjuks olen ma seekord õnnetul kombel sattunud olukorda, kus mind ei suudeta isegi teeninduses aidata. Kui professionaalidelt abi ei saa, siis mina, kui autode tehnilise poole pealt täielik võhik, alustan ise vea väljaselgitamist.
Kirjutan teile lühidalt, milles probleem. Auto käis hiljuti veermikuremondis, kus vahetati mingeid pukse ja hoobasid, kardaani leevendit ning tehti sillastend. Kui ma sain auto remondist tagasi, oli tekkinud vibratsioon. Vibratsioon on selline, et seda on tunda alates 90 km/h ja suurematel kiirustel. Vibratsioon ei ole pidev, see avaldub väga selgelt siis, kui vabastad gaasi. Kui vedu on taga püsikiirusehoidjaga, siis on vibratsioon imepisike või pole seda üldse (kui natukenegi on vedu taga). Kui kiirendad, siis samuti pole vibratsiooni, aga kui vabastad gaasi, tuleb kohe tuntav vibratsioon. Ehk vibratsioon on tunda siis, kui vedu pole taga.
Viisin auto tagasi teenindusse ja palusin neil auto uuesti üle vaadata. Kardaanist ei mainitud minu mäletamist mööda midagi, aga veljed võeti alt, pesti puhtaks, tasakaalustati ja pandi alla tagasi. Öeldi, et tagumised kaks velge on keevitatud ja suure tõenäosusega on veljed süüdlased. Samuti on pidurikettad kõverad, aga need on nii vähe kõverad, et peab täiega pidurdama, et vibreerimist tunda. Tavalise pidurdusega ei tunne midagi ja kõverad pidurikettad sellist vibratsiooni ei tekita. Kõik veljed vajasid lisaraskuseid, ehk siis polnud tasakaalus. Tõsi, veljed on keevitatud juba rohkem kui 10 aastat tagasi eelmise omaniku poolt, ja kaks aastat tagasi lasin ma ise veljed üle värvida. Siis tehti ka sirgendused ja kõik muu, et veljed oleksid kui uue väärised. Veljed on originaal AMG 19-tollised, viie kodaraga, nagu AMG kerepaketiga tavaliselt kaasas on. Veljed pole löökauke saanud. Kui läksin uuele proovisõidule, oli vibratsioon tõesti veidi väiksem, aga see uus vibratsioon, mida enne veermikuremonti ei olnud, on ikkagi alles. Ütlen ausalt, et see on väga häiriv. Sellise vibratsiooniga pole üldse mugav sõita.
Veermikus on uued mootori- ja käigukastipadjad, autol on uus Recros täielikult taastatud käigukast. Nagu ma juba mainisin, ei tohiks need asjad siin rolli mängida, sest vibratsioon tuli peale remonti. Seda ei olnud 100% enne. Pole võimalik, et keevitatud või kõverad veljed või pidurikettad hakkaksid just peale remonti rolli mängima.
Mina, kui auto kauge inimene, kipun arvama, et viga on kas kardaanis või differentsiaalis, kuid ka differentsiaal ei saa remondis iseenesest katki minna ja vibrama hakata. Diffris on iga teise hoolduse käigus õli vahetatud.
Nüüd sooviksin Teilt, kallid klubilised, infot firmade kohta, kes tegelevad kardaanide tasakaalustamise ja kontrollimisega. Sooviksin firmat, kellel on vajalik tehnika ja oskused antud tööd teha. Alustaksin kardaanist, sest selle uus hind on 2000 €. Kui kardaan on välistatud, siis võtan veljed ette. Uued samasugused AMG veljed maksavad 4500 €. Samuti, kui keegi teab kohta, kus kvaliteetselt velgede sirgendamise ja kontrolliga tegeletakse, ootaksin ka nende firmade kontakte. Kui selgub, et veljed vajavad tõesti vahetust, siis suveks uued AMG veljed kuigi ma selles kahtlen.
Tänud vastamast!