Postitused: 33
Teemad: 5
Liitus: Mar 2022
Maine:
0
22-04-2022, 08:19 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-04-2022, 08:29 PM ja muutjaks oli chrishere.)
Tere
Nimelt küsimus seoses DPF'iga. Annan ülevaate sündmuste käigust.
Ühtäkki madala kiiirusega sõitmimsel 30-40km/h läksid pöörded lakke. Sai gaas vabastatud ja justkui suutis taastada ja näis edasiselt normis, kuid 80km/h pealt masin kiirendust ülesse ei võtnud. Sõitsin lähevalolevasse parklasse ja ega väga idedeid polnud, et milles nüüd küsimus.
Varasemalt käiguvahetused, kiirendused ja kõik selline kenasti toiminud. Sai aasta alguses ka käigukasti hooldus tehtud.
( Mäletan varasema W211 Mercedes mudeli kogemusest, et säärasel juhul läks ka mootorituli põlema. Kuid viimasel oli küsimus miski pistiku ühenduses kapoti all, mis korrastati ja oli selles osas ok. )
Ühesõnaga jätsin auto seisma ning tegin transmission resetti, mõeldes et ehk läks miskit lolliks ja saab paika. Peale seda näis kõik sujuv ning sõitsin ca 20min, et auto sõidustiili omistaks. Kiirus oli tol ajal vahemikus 80-120 ja näis, et justkui kõik taas paigas, kiirendus samuti toimis. Tegin enda tiiru ära ja sõitsin tagasi sihtpunkti. Hilisemal õhtusel sõidul oli ka kõik paigas.
Kuid järgmisel päeval kui sai sõidetud ja pärast parklas liigutud ning kiiruseks 20km/h lõi taaskord pöörded lakke ning seekord süttis ka mootorituli.
Külastasin (välismaal) töökoda, kes tegelevad diiselmootoriga ning palusin neil diagnostikat teha. Aparaat viitas DPF peale, et umbes. Veateavitus kustutati ära, mootorituli enam ei põlenud ning öeldi, et mine sõida suurema kiirusega kiirteel ning puhastab filtri ära, et filter umbes. Juhul kui endiselt küsimus või midagi, tule tagasi.
Paraku masin kiirendust ülesse ei võtnud ning peale väiksemat sõitu ja taaskäivitust läks mootorituli uuesti põlema, külastasin töökoda. Panid aparaadi uuesti külge ning siis andis diagnostika juba rohkem tulemust.
Inglise keelsed vasted:
129700 - The diesel particulate filter is faulty
15FC00 - The learned value for component B28/8 (Differential pressure sensor (DPF)) are outside the permissable range.
15FD00 - The Lower Limit Value of component B28/8 (Differential pressure sensor (DPF)) was dropped below/not reached."
15FF00 - The signal voltage of component B28/8 (DPF Differential pressure sensor) is too low
Eelnev töökoda ise etteantud osaga ei tegele ning andsid mulle soovituse (eelnevalt küisisd, kas mul endal töökoda olemas või mitte). Töökoda kus ma muidu käinud ja olnud hea kogemus näib praeguses olukorras natuke kauge liikuda (50km)? Soovitatud kohas arvustused head ja näis olema ka viisakas koht, käisin rääkimas kuid aja sain esmaspäevaks.
Pika sissejuhatuse peale ka küsimus, et olla ise targem, kuulda kogemusi ning hoida paremat ülevaadet. Ei soovi, et töökoda 3 päeva viga otsib
Kas kellegil olnud sarnast kogemust ning mis on olnud säärases kitsaskohas lahendiks? Mõistetav, et siin võib lahendusi olla erinevaid ning eks tehakse ka uus diagnostika enne kui midagi parandama hakatakse. Aga praegusel hetkel jääb arusaam, et andur on lolliks läinud ja vajab vahetust ning see ka lahendab kitsaskoha?
Nii nagu varasemalt mainisin, siis olnud käiguvahetustega ja kiirendustega eelnevalt kõik korras, vähemalt 6 kuud kui auto enda käes olnud (autol endal ka ajalugu teada ja 1 omanik). Läbisõit umbkaudselt 225. Sõitnud nii maanteel, kiirteel kui ka linnas. Hiljaaegu on rohkem sõitmist olnud linna vahel, kus lubatud kiirus on 30km/h.
Postitused: 723
Teemad: 60
Liitus: Mar 2010
Maine:
3
Veakoodid viitavad küll sellele, et ninasarvik (andur rahvakeeles) tahab vahetust. Kuna ta ei maksa suurt raha siis võid selle ära vahetada. Veidi kehva koha peal asub aga ma suutsin selle tee ääres ära vahetada. Muidugi loopis ta ikkagi veel errorit kuni sai arvutiga sundpõletus teostatud. Peale seda anomaaliaid ei esinenud.
Pöördeid mul ei loopinud, pigem oli nii, et kui väga sujuvalt gaasi andsin siis suutsin ka ca 20 km läbida nii, et oli ka jõudu. Nagu aga veidi teravamalt gaasi puutusin oli nagu puu taga kinni. Liigub aga minekut polnud.
Kurjajuur
Postitused: 33
Teemad: 5
Liitus: Mar 2022
Maine:
0
(22-04-2022, 10:23 PM)Randar Kirjutas: Veakoodid viitavad küll sellele, et ninasarvik (andur rahvakeeles) tahab vahetust. Kuna ta ei maksa suurt raha siis võid selle ära vahetada. Veidi kehva koha peal asub aga ma suutsin selle tee ääres ära vahetada. Muidugi loopis ta ikkagi veel errorit kuni sai arvutiga sundpõletus teostatud. Peale seda anomaaliaid ei esinenud.
Pöördeid mul ei loopinud, pigem oli nii, et kui väga sujuvalt gaasi andsin siis suutsin ka ca 20 km läbida nii, et oli ka jõudu. Nagu aga veidi teravamalt gaasi puutusin oli nagu puu taga kinni. Liigub aga minekut polnud.
Tänud jagamast! See igati hea kui piisab anduri vahetusest ja asi korras. Andur ise ehk hõlpsalt ka kättesaadav. Tahmapõletus arvutiga on hea sisendinfo, siis tean küsida, et selline võimalikkus. Usutavasti kõigil korralikel diagnostika süsteemidel olemas.
Postitused: 593
Teemad: 37
Liitus: Oct 2015
Maine:
1
Isegi vahetasin hiljuti, kuna mõned sarnased sümptomid olid, kuid veakoode polnud. Vahetades juhtus muidugi see, et üks "sarv" vanal anduril oli võrdlemisi rabe ja murdus volla sisse ära.
Huvitaval kombel mõned räägivad, et 7G+ kastil see gaasipedaaliga mängimine/resettimine olulist tulemust ei anna.
Postitused: 723
Teemad: 60
Liitus: Mar 2010
Maine:
3
Põletuse lasin teha esinduses. Maksis miski 70 juudi seeklit aga hingamine oli peale seda kuidagi mõnus.
Kurjajuur
Postitused: 33
Teemad: 5
Liitus: Mar 2022
Maine:
0
29-04-2022, 07:19 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-04-2022, 08:04 PM ja muutjaks oli chrishere.)
(24-04-2022, 01:49 PM)Randar Kirjutas: Põletuse lasin teha esinduses. Maksis miski 70 juudi seeklit aga hingamine oli peale seda kuidagi mõnus.
Kauatehtud kaunike nagu öeldakse. Ninasarvik ise läks 85.- + lisana töötunnid ja diagnostika otsa. Usutavasti on õige hind ja võib-olla võtsid Mercedesest, juhul kui hind näib rohkemat. Viimane justkui armastab 2-5 korda rohkemat küsida.
Aga mis mul endal veel küsimust tekitab on see, et kas DPF filter vajab puhastust? Nimelt väljalasketorust tuleb rohkem haisu kui ise tavapäraselt tundnud olen. Õigemini varasemast ei täheldanudki, küll aga nüüd. Just sel hetkel kui DPF sensor hakkas naljatama ning esmane töökoda ütles, et filter vajab sõitu ja puhastust, kuna tundis ka ebapärast haisu. Ja sealt edasi sai juba sensori küsimuse kätte.
Pole saanud nüüd maanteel veel palju katsetada, küll aga natukene 80-120km/h minekut. Näib, et kiirendus funktsioneerib ja masin liigub.
Töökoda kes sensori ära vahetus ütles mulle, et filter puhastust ei vaja (küsisin neilt arvutiga sundpuhastust), et automaatne süsteem ja tuntav hais on ka normaalne. Viimasega ma nüüd küll väga nõustuda ei tahaks... Diisel või mitte, aga sääraselt pole kah justkui õige.
Küsimus, kas ja kuidas ma saaksin sõidu ajal DPF filtri puhastuse protsessi alustada? Kui ma olen õigesti aru saanud, siis puhastuse protsess algab automaatselt, alates 60km/h ning sensor ise peaks siis õiget aega silmama. Küll aga kas on võimalik protsessi teadlikult alustada, sest ei taha, et kuskil lühemal sõidul toiming kuidagi pooleli jääks. Kas E sätte pealt lülitada S peale, et pöörded oleksid kõrgemad võiks siinkohal kaasa aidata või peangi lihtsalt maanteel sõitma ja lootma, et sensor teeb ehk oma puhastusprotsessi ära? Protsessi aeg kuskil 20-30 minutit?
Postitused: 733
Teemad: 12
Liitus: Mar 2011
Maine:
1
(29-04-2022, 07:19 PM)chrishere Kirjutas: (24-04-2022, 01:49 PM)Randar Kirjutas: Põletuse lasin teha esinduses. Maksis miski 70 juudi seeklit aga hingamine oli peale seda kuidagi mõnus.
Küsimus, kas ja kuidas ma saaksin sõidu ajal DPF filtri puhastuse protsessi alustada? Kui ma olen õigesti aru saanud, siis puhastuse protsess algab automaatselt, alates 60km/h ning sensor ise peaks siis õiget aega silmama. Küll aga kas on võimalik protsessi teadlikult alustada, sest ei taha, et kuskil lühemal sõidul toiming kuidagi pooleli jääks. Kas E sätte pealt lülitada S peale, et pöörded oleksid kõrgemad võiks siinkohal kaasa aidata või peangi lihtsalt maanteel sõitma ja lootma, et sensor teeb ehk oma puhastusprotsessi ära? Protsessi aeg kuskil 20-30 minutit?
Sa küsid, kas sinu autol on kuskil nupp, millele vajutades sa saaksid öelda autole- hakka nüüd dpf põletama? Ma ei ole kindel, et selline nupp sinu autol on. Auto saab erinevatel anduritelt infot ja siis ise otsustab, millal on vaja dpf põletus teha. Kogenud juht võib aru saada, kui auto ise teeb dpf põletust. Teine variant on kasutada diagnostikatestri abi ja teha dpf sundpõletus.
Postitused: 33
Teemad: 5
Liitus: Mar 2022
Maine:
0
(30-04-2022, 10:35 PM)kaupo51 Kirjutas: Sa küsid, kas sinu autol on kuskil nupp, millele vajutades sa saaksid öelda autole- hakka nüüd dpf põletama? Ma ei ole kindel, et selline nupp sinu autol on. Auto saab erinevatel anduritelt infot ja siis ise otsustab, millal on vaja dpf põletus teha. Kogenud juht võib aru saada, kui auto ise teeb dpf põletust. Teine variant on kasutada diagnostikatestri abi ja teha dpf sundpõletus.
Nuppu kindlasti ei ole. Veoautodel, aga võib-olla mitte kõigil. Uuematel peaks isegi miski ülevaade armatuuris olema, kas ja milline on filtri täituvus ning mis staatuses on puhastuse protsess.
Küsimus selles, et kas saan kuidagi kõrgemate pööretega või madalamal käigul sõites masinale öelda, et alustaks DPF filtri puhastust. Kuid saan aru, et sensor ise reguleerib ja tuvastab endale sobiva aja millal ta põletust teeb ehk mul endal pole võimalik protsessi eraldi alustada. Kui siis arvutiga sundpõletust.
Eks pean väheke sõitma ja siis saan tunda, kas väljalasketoru aroom kokkuvõttes on liiga kange või mitte. Masinal minekut on. Täna olid pöörded justkui madalamad ja kütusekulu suurem, eile samal teekonnal vastupidiselt. 20km, mitte et see nüüd eriliselt pikk teekond oleks.
Postitused: 733
Teemad: 12
Liitus: Mar 2011
Maine:
1
Ma ei usu, et kõrgemate pööretega sõitmine võiks olla see signaal auto jaoks, et hakka nüüd põletama. Auto toimetab ise nii nagu tema heaks arvab.
Postitused: 33
Teemad: 5
Liitus: Mar 2022
Maine:
0
(01-05-2022, 03:13 PM)kaupo51 Kirjutas: Ma ei usu, et kõrgemate pööretega sõitmine võiks olla see signaal auto jaoks, et hakka nüüd põletama. Auto toimetab ise nii nagu tema heaks arvab.
Näib, et sellega asi paigas. Enam sellist kangemat aroomi ei ole tunda ning mootor ka põriseb vaikselt.
Keegi teab kogemusest öelda, kui pikk Mercedes-Benz DPF filtri eluiga on? Ühest eelnevast teemast sain aru, et kuskil ca 500k läbisõit peaks olema mõeldav?
Postitused: 210
Teemad: 0
Liitus: Dec 2020
Maine:
6
02-05-2022, 12:24 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-05-2022, 12:25 PM ja muutjaks oli vreps.)
Milleks vaevata oma pead sellise asjaga, kui dpf filtri või muu jubina aeg saab otsa tuleb see välja vahetada ehk remontida. Ei ole mingit konkreetset aega aga läbisõitu, et vot see detail kestab 10000km ja 10001km kukub kohe laiali.
numerus stultorum, infinitus est
Postitused: 733
Teemad: 12
Liitus: Mar 2011
Maine:
1
Sellist keskmist dpf eluiga on raske välja tuua. Väga palju oleneb auto kasutamisest, kas sõidetakse maanteel pidevalt pikki otsi (mille jaoks diiselmootor ongi) või tehakse linnas 5 km kaupa sutsakaid (laps kooli, ise tööle, siis poodi, trenni jne mille jaoks ei ole diiselmootor just parim valik). Minu arvates tasub diiselmootoriga autot pidada siis, kui aastane läbisõit algab 30 000 km. Nädalas teed ikka 1-2 pikemat otsa (200-400 km näiteks on pikem ots). Siis võiks see dpf minimaalselt uue auto puhul 200 000 km vast kesta.
Postitused: 33
Teemad: 5
Liitus: Mar 2022
Maine:
0
02-05-2022, 07:59 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-05-2022, 08:54 PM ja muutjaks oli chrishere.)
Tõsi ta on, et otseseselt pead ei ole vaja vaevata, ega energiat sinna panna. Aga uudishimu omaette ning teema ise oli juba avatud
Küsimus rohkem, et milline on eeldatav eluiga, ega täpselt ei saagi siin konkreetset aega anda.
Pikk vs lühike sõit, hea võrdlus siinkohal. Eesti mõistes näib siis üsna otstarbetu diislit omada. Kellel maakoht ja külastamist, miks mitte. Aga linnasisene enda liiklus suuremas linnas on hea ning kõik ikkagi suhteliselt käe jala ulatuses. Mugavus omaette autot omada. Panen kõrva taha!
Kuna nüüd välismaal ja rohkem sõitmist, tuleb ehk otstarbekas. Varasema mudeliga oli Eestis aastane läbisõit ehk miski 15k juures. Sai ka pikemaid otsi kuid kokkuvõttes kogu aeg ei sõitnud ja oli ka palju lühemaid sutsakaid (siis oli samuti diisel).
Postitused: 733
Teemad: 12
Liitus: Mar 2011
Maine:
1
Pead ülemäära vaevata ei maksa, las auto toimetab ja kui miski talle ei meeldi, siis paneb lambikese armatuuris põlema. Aga kuna siin teemas juba jutustamiseks läks, siis räägin oma kogemusest natuke. Mul on praegu tööautoks diiselmootoriga Peugeot ja ka eelmine tööauto oli diiselmootoriga Peugeot (vanem mudel praegusest autost). Ühel oli peal Siemensi engine management, teisel Boschi engine management (mootorijuhtimine eesti keeles). Kasutades Bosch KTS 560 diagnostikatestrit vaatasin ma aeg ajalt aktuaalväärtusi (mõni ütleb live data). Sealt oli näha näiteks kui tihti auto dpf ise põletab (keskmine põletusvahemik kilomeetrites), samuti mitu km tagasi viimati põletas ja palju muudki. Kaks huvitavat numbrit leidsin veel. Mitu kilomeetrit tagasi dpf vahetati ja mitu kilomeetrit on mul jäänud veel dpf vahetuseni sõita. Mõlemal autol oli nagu juba tehase poolt sisse programmeeritud dpf vahetus 175 000 km läbimise järel kui ma nüüd õigesti mäletan. Mina sõidan aastas ca 30 000 km. Vestlesin sel teemal ka ühe targa inimesega, kelle eesnimi on Lear ja kes töötab ühes prantsuse autosid remontivas firmas. Tema jutu järgi 9 autol 10-st, mis saavutavad läbisõidu 175 000 km tegelikult dpf vahetada ei tule, lihtsalt ütled autole testriga, et panime sulle uue dpf filtri ja elu läheb edasi. Ühel juhul siis vahetad reaalselt ka filtri ära (ju see auto sai rohkem linnas sõita). Eelmine vanem masin sõidab meil firmas ühe teise inimese käes edasi ja läbisõit võiks tänaseks mingi 200 000 km olla ja kuuldavasti ei ole autol dpf vahetatud. Minu praeguse auto läbisõit on alla 50 000 km ja dpf-ga probleeme ei ole. Võimalik, et ka teised autotootjad programmeerivad tehases dpf -le mingi oodatava eluea (läbisõidu). Eks teadjamad võivad kommenteerida.
Postitused: 33
Teemad: 5
Liitus: Mar 2022
Maine:
0
(03-05-2022, 06:20 PM)kaupo51 Kirjutas: Pead ülemäära vaevata ei maksa, las auto toimetab ja kui miski talle ei meeldi, siis paneb lambikese armatuuris põlema. Aga kuna siin teemas juba jutustamiseks läks, siis räägin oma kogemusest natuke. Mul on praegu tööautoks diiselmootoriga Peugeot ja ka eelmine tööauto oli diiselmootoriga Peugeot (vanem mudel praegusest autost). Ühel oli peal Siemensi engine management, teisel Boschi engine management (mootorijuhtimine eesti keeles). Kasutades Bosch KTS 560 diagnostikatestrit vaatasin ma aeg ajalt aktuaalväärtusi (mõni ütleb live data)....
See on huvitav kogemus, lugemine. Näi olevat ka selline omaette ärimudel. Kui masin liiga hästi vastu peab ja keegi uut ei osta ning varuosi ka mitte, siis ressursid ei liigu. Eks tänapäeval suhteliselt kõige tehnikaga selline teema.
Kui käisin käigukasti Hõbenooles hooldamas (igati hea kogemus), siis sain aru, et ega niisama naljalt keegi suuremas esinduses ei räägi, et võiks hooldada. Pigem see, et kui aeg käes, siis tule ja osta uus.
Postitused: 723
Teemad: 60
Liitus: Mar 2010
Maine:
3
Ninasarvik oli vist Soomes leti hinnaga 15 seeklit
Kurjajuur
Postitused: 1,848
Teemad: 20
Liitus: Feb 2007
Maine:
5
Ei tea kas liiga sagedasel DPF põletusel oli seos või mitte, kuid firmas oli Ford Transit, 17 kohaline buss.
Läbisõit umbes 50tuh ja viimasel poolel aastal läks DPF põletus ikka väga sagedaseks. Seal oli ka vastav näidik, et kui täis filter on ja selline varajane põletamine oli suhteliselt normaalne. Päev enne liisinguauto tagastust, täpselt selline tunne, et mootor kokkujooksnud. Vaatasime õli normis, tegime diagnostikat. Lõpuks esinduses avastati, autol aju vigane.
Postitused: 287
Teemad: 17
Liitus: Mar 2015
Maine:
2
Huvitav on küll lugeda seda DPF teemat siin, aga mina lihtsalt eemaldaks selle roheliste unenäo sealt. Tegelikkuses pole seal midagi rohelist vaid lihtsalt raha. Selle liiga tiheda põletusega võib ka see teema veel olla, et kütust sattub liiga palju õli sekka.
Postitused: 33
Teemad: 5
Liitus: Mar 2022
Maine:
0
(05-05-2022, 09:32 AM)jsv Kirjutas: Huvitav on küll lugeda seda DPF teemat siin, aga mina lihtsalt eemaldaks selle roheliste unenäo sealt. Tegelikkuses pole seal midagi rohelist vaid lihtsalt raha. Selle liiga tiheda põletusega võib ka see teema veel olla, et kütust sattub liiga palju õli sekka.
Pead silmas, et see roheline unenägu loodusesse vabaks lasta? Aga kuis ülevaatustega, see eraldi ei takista? See roheteema näib üldse selline, et ühe komponendi muudame ära, teeme paremaks, aga see-eest midagi muud kannatab ja lõpptulem on ikka kuskilt millegi muu arvelt sarnane.
|