11-07-2021, 03:33 PM
Tervist kõik see mersupere! Tüütaksin usinamaid lugejaid ning kaasamõtlejaid ühe murega.
Tegu on 2003 w209 CLK 270cdi-ga ning põlevad ABS ning mootorituli koos ABS BAS ja ESP error sõnumitega ekraanil. Kõikidele moodulitele peale ABSi saan enda diagnostiga ligi. Kõik hakkas eile peale kütusefiltri vahetust, oli ~10 korda kokku "tühja käiamist" kuniks kütusesüsteem uuesti piisavalt täitus, et käima läheks. Esmalt ühtegi viga ega tuld ei andnud, 5m hoovist välja sõites ning pidurit vajutades tuli abs sekkumisele iseloomulik ragin pedaali vajutades ning omakorda üks 20 meetrit hiljem lõi eelmainitud tuled kellaplokki põlema koos kõigi võimalike veakoodidega. Kuna parasjagu oli veidi kiire, siis sai sellisena vajalikud sõidud ära tehtud, spidomeeter töötas (ning töötab siiani) ja limp mode ega muid taolisi veidrusi ei esinenud. Kodus nullisin kõigist võimalikest moodulitest kõik koodid ära ning läskin uuele ringile - imekombel kõik töötas, tegin nii kergemaid kui ka järskemaid pidurdusi, et abs tööd kontrollida ning ühtegi veakoodi ei suutnud uuesti tekitama panna - ainus mis jäi oli, et arvutiga ei saanud ABS enda moodulile ligi. Täna hommikul uuesti sõitma minnes, aga viskas uuesti kohe käivitades ESP ning BAS errori koos abs tulega ning 20 meetrit peale sõitma hakkamist süttis ka mootorituli koos ABS vea teatega ekraanil. Hetkel enam ei teinud kõikide moodulite nullimine midagi - errorisse läheb samamoodi koheselt - Kõigepealt ESP ning BAS koos abs tulega ning sõitma hakates süttivad ka mootirtuli ning ABS veateade.
Algsed hüpoteesid olid et äkki diislit pumbates uude filtrisse, tilkus midagi ABS/ESP mooduli peale ning lühistas seal midagi ära või 10x tühja ketramine mängis pingega nii palju, et 20 aastat vana moodul andis alla, kuid kui ABS pumbalt pistik lahti ühendada siis läheb põlema ka brake wear sensor ning ei ole enam võimalik pargilt käigukasti minema liigutada - seega eeldan, et vähemalt täies ulatuses moodul katki pole, kuigi miks ma siis diagnostiga ligi ei saa, varem justkui olen saanud?
Väljavõtted mõningatest koodidest:
Mootorist (air mass meter on vahetatud ning hetkel ei puutu asja):
P0100 - Air mass meter (hot film)
P2203 - Externa quantity control by ESP control module
P0500 - Vehicle speed signal
Gear selector EWM203:
P1861 - left rear wheel rpm signal via the CAN bus is implausible (
Gearbox EGS52:
P2401 - Rear left wheel speed of the traction system; implausible (intermittent)
Kui vead ära kustutasin siis järgmine kord andis sellised koodid:
P2310 - CAN : communication fault with TCS (Traction Control System) (intermittent)
P2402 - Front right wheel speed of the traction system; implausible (intermittent)
(Minu talupoja mõistusele ütleks justkui see, et reaalsuses on viga/lühis/mis iganes kusagil mujal kui wheel speed andurites? Kui 5 sek hiljem annab hoopis teise anduri vea? Live data järgi tunduvad kah andurite töö tegelikult korras)
Ühtlasi on ka airbag ning Upper control panel (OBF203) alt erinevaid CAN communication koode - hetkel ei hakka eraldi neid välja tooma kuid kui keegi arvab et ka need vajalikud siis võin seda teha. Varem pole ajaviiteks erinevaid juhtmooduleid scannides üheski neis taolisi koode näinud - kõik tulid eile.
ABS ESP moodul? Juhul kui kellelgi peaks leiduma töötavat osa ning oleks nõus laenama hetkeks oleksin väga tänulik.
Proovides ABSile ligi saada annab sellise errori:
Tegu on 2003 w209 CLK 270cdi-ga ning põlevad ABS ning mootorituli koos ABS BAS ja ESP error sõnumitega ekraanil. Kõikidele moodulitele peale ABSi saan enda diagnostiga ligi. Kõik hakkas eile peale kütusefiltri vahetust, oli ~10 korda kokku "tühja käiamist" kuniks kütusesüsteem uuesti piisavalt täitus, et käima läheks. Esmalt ühtegi viga ega tuld ei andnud, 5m hoovist välja sõites ning pidurit vajutades tuli abs sekkumisele iseloomulik ragin pedaali vajutades ning omakorda üks 20 meetrit hiljem lõi eelmainitud tuled kellaplokki põlema koos kõigi võimalike veakoodidega. Kuna parasjagu oli veidi kiire, siis sai sellisena vajalikud sõidud ära tehtud, spidomeeter töötas (ning töötab siiani) ja limp mode ega muid taolisi veidrusi ei esinenud. Kodus nullisin kõigist võimalikest moodulitest kõik koodid ära ning läskin uuele ringile - imekombel kõik töötas, tegin nii kergemaid kui ka järskemaid pidurdusi, et abs tööd kontrollida ning ühtegi veakoodi ei suutnud uuesti tekitama panna - ainus mis jäi oli, et arvutiga ei saanud ABS enda moodulile ligi. Täna hommikul uuesti sõitma minnes, aga viskas uuesti kohe käivitades ESP ning BAS errori koos abs tulega ning 20 meetrit peale sõitma hakkamist süttis ka mootorituli koos ABS vea teatega ekraanil. Hetkel enam ei teinud kõikide moodulite nullimine midagi - errorisse läheb samamoodi koheselt - Kõigepealt ESP ning BAS koos abs tulega ning sõitma hakates süttivad ka mootirtuli ning ABS veateade.
Algsed hüpoteesid olid et äkki diislit pumbates uude filtrisse, tilkus midagi ABS/ESP mooduli peale ning lühistas seal midagi ära või 10x tühja ketramine mängis pingega nii palju, et 20 aastat vana moodul andis alla, kuid kui ABS pumbalt pistik lahti ühendada siis läheb põlema ka brake wear sensor ning ei ole enam võimalik pargilt käigukasti minema liigutada - seega eeldan, et vähemalt täies ulatuses moodul katki pole, kuigi miks ma siis diagnostiga ligi ei saa, varem justkui olen saanud?
Väljavõtted mõningatest koodidest:
Mootorist (air mass meter on vahetatud ning hetkel ei puutu asja):
P0100 - Air mass meter (hot film)
P2203 - Externa quantity control by ESP control module
P0500 - Vehicle speed signal
Gear selector EWM203:
P1861 - left rear wheel rpm signal via the CAN bus is implausible (
Gearbox EGS52:
P2401 - Rear left wheel speed of the traction system; implausible (intermittent)
Kui vead ära kustutasin siis järgmine kord andis sellised koodid:
P2310 - CAN : communication fault with TCS (Traction Control System) (intermittent)
P2402 - Front right wheel speed of the traction system; implausible (intermittent)
(Minu talupoja mõistusele ütleks justkui see, et reaalsuses on viga/lühis/mis iganes kusagil mujal kui wheel speed andurites? Kui 5 sek hiljem annab hoopis teise anduri vea? Live data järgi tunduvad kah andurite töö tegelikult korras)
Ühtlasi on ka airbag ning Upper control panel (OBF203) alt erinevaid CAN communication koode - hetkel ei hakka eraldi neid välja tooma kuid kui keegi arvab et ka need vajalikud siis võin seda teha. Varem pole ajaviiteks erinevaid juhtmooduleid scannides üheski neis taolisi koode näinud - kõik tulid eile.
ABS ESP moodul? Juhul kui kellelgi peaks leiduma töötavat osa ning oleks nõus laenama hetkeks oleksin väga tänulik.
Proovides ABSile ligi saada annab sellise errori: