Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
Komistasin ühe huvitava teema otsa kus on juttu 2T õli kasutamisest uuemates diiselmootoriga autodes. Eriti võiks tähelepanu pöörata teema esimese lehe viimasele postitusele kus juttu MB kestvustestist 2007 aastal Pariisist Pekingisse(Beijing) kus testiti MB E320CDI'sid.
http://www.freel2.com/forum/topic878.html
(Yamaha-fan on advokaat Saksamaal kes tegeleb just selliste kohtukeissidega tootjatehaste vastu)
Kokkuvõtteks võiks lisada, et uuematele DPF'ga autodele võiks panna mineraal või pool-sünt JASO-FC low ash 2T õli suhtega 1:200. (Vanematele autodele veel rohkem kuna need ei ole disainitud töötama tänapäeva kütusega) See teeb DPF re-gen tsüklid 2-3x harvemaks ja vähendab kütusekulu isegi 5-10%. Lisaks hakkab mootor oluliselt pehmemalt käima. Seda on testitud väga paljudel DPF'iga autodel ja kes hakkab nüüd vastupidist väitma, sel on selgelt omad kasud mängus - a'la DPF filtrite eemaldus, põletamine, väljaprogemine jne, ühesõnda kellel on kasulik autosid remontida.
Viimased 60 000km 2T õliga sõitnud mootor:
Postitused: 265
Teemad: 47
Liitus: Aug 2010
Maine:
0
Olen kuulnud et taksojuhid panevad täissünt automaatkastiõli diiselküttele hulka. Pidi ka jube hea olema.
ootan diskussiooni
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
(07-04-2013, 01:54 PM)thalenfrei Kirjutas: Olen kuulnud et taksojuhid panevad täissünt automaatkastiõli diiselküttele hulka. Pidi ka jube hea olema.
Hmm, kahtlane. ATF ju ei põle ära nagu 2T õli? Täissünt 2T õli ei pidand hästi diisliga segunema kuna diisel on mineraali põhine - keemia pole mul eriti tugev...
Aga väga huvitav igatahes, ootaks kommentaare. Ega keegi juhuslikult hr. Naamsi isiklikult ei tunne?
Postitused: 1,083
Teemad: 150
Liitus: Jun 2012
Maine:
1
07-04-2013, 05:00 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-04-2013, 05:04 PM ja muutjaks oli arcar.)
(07-04-2013, 02:39 PM)marek Kirjutas: (07-04-2013, 01:54 PM)thalenfrei Kirjutas: Olen kuulnud et taksojuhid panevad täissünt automaatkastiõli diiselküttele hulka. Pidi ka jube hea olema.
Hmm, kahtlane. ATF ju ei põle ära nagu 2T õli? Täissünt 2T õli ei pidand hästi diisliga segunema kuna diisel on mineraali põhine - keemia pole mul eriti tugev...
Aga väga huvitav igatahes, ootaks kommentaare. Ega keegi juhuslikult hr. Naamsi isiklikult ei tunne?
mina kasutan preslia gt 46 mineraal turbiini õli ja disla segu 1/1 ptüi ptüi ptüi kuid siiani pole probleeme olnud ei 124 diislipressiga ega 2,2 l 110kw sprinteriga,külmalt käivituvad paugust.kuigi tundub,et küttekulu on veic kõrge,samas pole tänaseni ka ühtegi sellist ilma olnud kus webasto poleks töödanud ennem starti ca 0,5h.ja ega päeva jooksul väga välja ka ei sureta autot kui just poodi või kuskile pole sisse astunud,koguaeg tiksub,124 300td 4matic kuskil 12-13 kulu ja sprinteril 10-11 l kulu.arvan,et iga mineraalõli peaks ilusasti ilma jääkidetta ära põlema ,võrreldes sündiga ?!
www.arcar.eu
odavad rendiautod al.10 euri päev
56291000 Allar
Postitused: 2,279
Teemad: 32
Liitus: Apr 2007
Maine:
7
Kahtlane tundub see 0,95 koefitsiendi asi. Vaevalt tegi mees katse labori tingimustes. Seda tahmasust tõstab ikka igasugune asi. Peaks ise labori tingimustes asja järgi proovima. Aga huvitav mida selline õli lisamine muudele heitgaasidele teeb - kuskil peab ju konks olema miks MB ise ei ole seda etteväinud
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
(07-04-2013, 05:49 PM)R129 Kirjutas: Kahtlane tundub see 0,95 koefitsiendi asi. Vaevalt tegi mees katse labori tingimustes. Seda tahmasust tõstab ikka igasugune asi. Peaks ise labori tingimustes asja järgi proovima. Aga huvitav mida selline õli lisamine muudele heitgaasidele teeb - kuskil peab ju konks olema miks MB ise ei ole seda etteväinud
Kust tuleb tootjale põhiline raha? Õige, varuosade müügist. Lisaks tekiks igasugu kohtukeisse kütusetootjate vastu, et miks kütus vilets on ja siit võib veel edasi fantaseerida kes keda saaks kohtusse kaevata ja just nimelt sellega pidi see proua ka leiba teenima. Kui võimalus, siis kindlasti proovi järgi. Väidetavalt aitab 2T õli diislil paremini ja kuumemalt põleda mistõttu tuleb ka oluliselt vähem tahma. Ma tean ka Eestis juhtumeid kus auto ei saa tahmatestis ÜV läbi, lastaks korraga 0,5L-1L 2T õli paaki ja sõidetakse paar paaki "mitte väga ökonoomselt" ja siis saab auto puhtalt ÜV läbi.
Väidetavalt kasutas MB oma kestvustestis aastal 2007 ka 2T õli. Mingis "inside top secret" dokumendis pidi kirjas olema.
***
Veidi üle 300 000km sõitnud mb mootorist võetud küünlad mis viimased ~60 000km sõitnud 1:200 suhtega 2T õliga:
Postitused: 8,228
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
07-04-2013, 10:21 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-04-2013, 10:56 PM ja muutjaks oli v6sa.)
(07-04-2013, 08:01 PM)marek Kirjutas: ...
sõidetakse paar paaki "mitte väga ökonoomselt" ja siis saab auto puhtalt ÜV läbi.
...
Täiesti kindlalt aitab - põletab ökonoomitades hoole ja armastusega kogutud tahma mootorist ja summutist välja...
Kui 2T õli teeb elu ilusamaks, siis minul tekib hoopis teistsugune emotsioon: mis kuradi kütusele need mootorid siis toodetud on? Ma saan aru, et meil on kütus vaieldamatult "standardile vastav" , kuid Euroopas peaks ometi asjad korras olema...
Halba sellise suhtega 2T õli sisepõlemismootorile ei tee. Head teeb vaieldamatult õlitootja kasumile.
Mis aga puudutab väävli määrimisomadusi, siis need saavad avalduda vaid sobivas tribopaaris. Väidetavalt on praeguse aja ÜApritsed säärased, et seal väävlist enam abi ei ole...
Postitused: 2,279
Teemad: 32
Liitus: Apr 2007
Maine:
7
Võibolla tõesti tõsta põlemistemperatuuri - ei oska kaasa kommenteerida. Tean lihtsalt seda, et suitsususe mõõtmise "korduvus ja korratavus" ei ole väga madalad. Ehk sama masin näitab tublisti kõikuvaid andmeid sõltvalt sellest millises sõidurežiimis ta enne mõõtmist olnud on. Kohapeal pedal põhja panna võtab ju mootorist ainult hädised võimsusprotsendid ja seega on väljalaske süsteem ikka veel "ajalooga" kaetud. Huvitav mis takistab seda õli tänapäevastesse kütustesse lisamast - mida ta halba keskoonale nt kaasa toob? Suureme Nox arvu vms?
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Postitused: 8,228
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
08-04-2013, 12:46 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-04-2013, 02:11 PM ja muutjaks oli v6sa.)
(08-04-2013, 12:27 PM)R129 Kirjutas: ....
Huvitav mis takistab seda õli tänapäevastesse kütustesse lisamast - mida ta halba keskoonale nt kaasa toob? Suureme Nox arvu vms?
Suuremad tootmiskulud kindlasti.
On võimalik, et tekib raskusi NOx kontrolli alla saamisega. Kuigi, siin on küsimus pigem põlemisprotsessi optimeerimisele. Mitmes riigis määrab automaksu suuruse heitmenumber ja viimasel ajal näikse tootearenduse eesmärgiks olema heitmenormi sisse mahtumine minimaalsete tootmiskuludega kogu garantiiaja vältel. Edukad on need, kelle tehnika kooleb kolmandal päeval peale garantiiaja lõppu...
Postitused: 365
Teemad: 22
Liitus: Jun 2007
Maine:
3
Ega see kahetakstilise õli diiselkütusele lisamine pole mingi eriline uus uudis. Talvine diisel on oma olemuses päris kare. Kui tahma põletamisest rääkida siis seda teeb ka vee lisamine (aga mitte kütesse vaid otse sisselasketorustikku)
Minul endal positiivsed kogemused STP (mustas purgis) diislilisandi kasutamisest on päris aastatepikkused ja samuti positiivsed. Eriti tugevalt andis lisand ennast tunda kulunud BMW ridapumbaga mootori tühikäigul, kus mootori käik muutus pehmeks ja ühtlasemaks. Seda ma küll ei usu, et lisandid ise mingit otseselt kütusesäästu annavad. Sääst saab tekkida pigem heast pihustuskvaliteedist, ühtlasest sissepritsest, tahmaosakeste puudumisest mootoris jne. Puhtalt profülaktika mõttes, talvel sellise lisandi kasutamine mis endaga vett seob, on põhjendatud. 2T mootoriõli seda aga ei tee.
Odavalt aga mugavalt - selleks sobib diisel kurbik täiesti.
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
Noxiga tegeleb ju EGR? Ja kui EGR on tahmast ja muust jamast puhas, siis ei tohiks vist probleeme tekkida.
Ma pole ise veel 2T õli pand. Hetkel on mingi Bardahli lisand sees, aga üritan hetkel ära mõõta ja siis peale 2T'ga sõitmist. Siis saaks mingi pildi ette mis-kuhu muutub.
Mainiks veel ära, et Eestis müüdava diislikütuse tsetaaniarv on 51-52, Saksamaal on sama näitaja 55-65. Ehk siis 2T õli teeb meil müüdava enam-vähem Saksas müüdavaga võrdseks (55-57). Riigiteatajas on kirjas, et Eestis tohib müüa minimaalselt 51!
Eelmine nädal oli võimalus kõrvuti kuulata Saksast toodud OM642 ja Eestis sõitnud OM642... Vahe oli masendav...
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Vahe on masendav ainult mitte kütuse vaid ka kiirteede puudumise tõttu.
Peale paari tundi jäärajal või ringrajal ja mootor on juba parema häälega.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Postitused: 8,228
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(08-04-2013, 07:42 PM)marek Kirjutas: ...
Ehk siis 2T õli teeb meil müüdava enam-vähem Saksas müüdavaga võrdseks (55-57). Riigiteatajas on kirjas, et Eestis tohib müüa minimaalselt 51!
Kui kindel Sa selles väites oled?
Postitused: 723
Teemad: 60
Liitus: Mar 2010
Maine:
3
Kuna DPF puhastus toimub suhteliselt suurel kuumusel (ca. 600 kraadi) siis neile kes enamus aega sõidavad lühikesi ja linnasõite on soovitav kasutada spetsiaalset lisandit mis toob DPF puhastus temperatuuri 150 kraadi võrra alla.
Omal just oli selline probleem, et mootor ei suutnud DPF puhastus protsessi korralikult lõpuni viia. Seega süttisid kõikvõimalikud tulukesed. Lisades seda lisandit pool pudelit täis paagile ja sõites linnas max. kolmanda käiguga suutis lõpuks end puhtaks köhida.
Mida küll mõtlesid taga sõitjad seda valget pilve nähes ei tea.
Enne lisandi lisamist sai ka EGR puhtaks tehtud.
Lisand ise muidugi suhteliselt kallis- 32 euri.
Seega kui 2T õli tahmamist alla viib siis on see siiski kasulikum ja odavam lahendus kui iga kord seda kallist lisandit kasutada.
Ei tea kas sellega seotud aga: eile maanteel 100km/h sõites kasutasin 4 käiku (6 manuaal) ja kütusekulu näitas 5,7 mis tavaliselt oli saavutatav 5 käiguga. 6 käiku ei kasuta kuna siis sõidab auto tühikäigul.
Ärge näkku lööge aga sõidan hetkel Toyota Avensisega, 130KW D-Cat-iga.
Kurjajuur
Postitused: 8,228
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
(09-04-2013, 11:58 AM)Randar Kirjutas: ...
Ei tea kas sellega seotud aga: eile maanteel 100km/h sõites kasutasin 4 käiku (6 manuaal) ja kütusekulu näitas 5,7 mis tavaliselt oli saavutatav 5 käiguga. 6 käiku ei kasuta kuna siis sõidab auto tühikäigul.
Ärge näkku lööge aga sõidan hetkel Toyota Avensisega, 130KW D-Cat-iga.
Kusjuures see on paljude mootorite puhul nii, et meil lubatud kiirus 90 km/h ei luba mootoril püsida vajalikus vahemikus. Teadlik kasutaja trikitab käikudega, mitteteadlik põhjab halba autot.
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
(08-04-2013, 07:51 PM)Laur Kirjutas: Peale paari tundi jäärajal või ringrajal ja mootor on juba parema häälega.
Kuidas jäärada kütuse määrimisomadusi mõjutab?
(08-04-2013, 09:25 PM)v6sa Kirjutas: (08-04-2013, 07:42 PM)marek Kirjutas: ...
Ehk siis 2T õli teeb meil müüdava enam-vähem Saksas müüdavaga võrdseks (55-57). Riigiteatajas on kirjas, et Eestis tohib müüa minimaalselt 51!
Kui kindel Sa selles väites oled?
2T õli tõstab tsetaaniarvu 3-5 võrra kui segada 1:200, mingid seltsimehed tegid katseid. Esimeses postis olevast lingist leiad rohkem infot.
(09-04-2013, 11:58 AM)Randar Kirjutas: Ei tea kas sellega seotud aga: eile maanteel 100km/h sõites kasutasin 4 käiku (6 manuaal) ja kütusekulu näitas 5,7 mis tavaliselt oli saavutatav 5 käiguga. 6 käiku ei kasuta kuna siis sõidab auto tühikäigul.
Ärge näkku lööge aga sõidan hetkel Toyota Avensisega, 130KW D-Cat-iga.
Ära usu seda kompuutrit, see valetab päris korralikult. Kasuta tangitud kogust ja jaga kilomeetritega. Selle mootori põhijamad on kinnitahmanud EGR, DPF ja pihustid metallipuru täis. Tee ise oma järeldused mis seda väldib.
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Ei mõjutagi. Kuid tahokas punases 2 tundi põletab seest puhtamaks küll, ju see siis mõjub hästi.
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
(09-04-2013, 07:23 PM)Laur Kirjutas: Ei mõjutagi. Kuid tahokas punases 2 tundi põletab seest puhtamaks küll, ju see siis mõjub hästi.
Lisaks saab ka sumpsi seest jäävabaks.
Postitused: 487
Teemad: 17
Liitus: Oct 2010
Maine:
0
Minule tundub kogu see teema suht mõitlik ja meietingimustes vajalik. Hakkan katsetama, esimene täis õli läks juba paaki.
Postitused: 723
Teemad: 60
Liitus: Mar 2010
Maine:
3
10-04-2013, 11:37 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-04-2013, 11:37 AM ja muutjaks oli Randar.)
Ega ma komput ei usugi, ikka paak silmini täis ja siis alles arvutan kulu. Aga üldiselt eksib mul kompu 0,2-0,4 liitriga.
Kurjajuur
|