Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kõige sobivam kasti õli w126le
#1
Autoks siis 1988a w126 300se. Küsin ka siit siis nõu, sest polegi nagu konkreetset vastust saanud, mis õli on parim sinna automaatkasti kasutada?
Kas see sobib https://www.motonet.fi/fi/tuote/590329/C...maattioljy

Kontrollida tuleb sooja mootoriga ning varras peaks näitama 5mm õli taset alumisest varda otsast(vastab see tõele)?
Vasta
#2
(03-08-2021, 05:30 PM)helitehnik Kirjutas: Autoks siis 1988a w126 300se. Küsin ka siit siis nõu, sest polegi nagu konkreetset vastust saanud, mis õli on parim sinna automaatkasti kasutada?
Kas see sobib https://www.motonet.fi/fi/tuote/590329/C...maattioljy

Kontrollida tuleb sooja mootoriga ning varras peaks näitama 5mm õli taset alumisest varda otsast(vastab see tõele)?

Antud õli spetsid on huvitavad, sobiks nagu kõigile MB spetsifikatsioonidele korraga, mis pole võimalik variant (nt 236.8 on arktikasse sobiv oluliselt vedelam õli).
Antud autol ilmselt 722.3 käigukast. Ise kasutan Castrol Transmax Dex III õli, mis vastab MB 236.9-le ja kast vahetab nagu siidi. Olen ka mingit Shelli MB vastavat õli kasutanud. Korra panin nn universaalõli ja no ei olnud see, lasin varsti ära vahetada uuesti.

Kasti õlitaset kontrollitakse töötava mootoriga ja külma/kuuma õli taseme märgid on varda peal. Käiguvahetajaga peaks korra kõik käigud läbi lappama enne õlitaseme vaatamist.
Vasta
#3
Hei, 

Ma kõige sobivama õli osas ei oska nõu anda, aga märgitud MB standardid 236.6 ja 236.7 näitavad, et see viidatud asi võiks olla kasutusjuhendi kohaselt kasutamiskõlblik. Samas tootja ning heakskiituderohkus on pisut kummaline.

Kastiõli kontrollitakse jah tühikäigul töötava ja sooja mootoriga, olles eelnevalt nii edasi- kui tagasikäigu sisse pannud ja mõistagi ka uuesti välja võtnud. Vardal on normtaseme märgid asja lihtsustamiseks tõepoolest nähtavad, nagu Priit ütles. Samas, olles kümnete automaatkäigukastiga Mercedeste õnnelik omanik olnud, julgen ütelda, et mingit täit kindlust see varda kaemine kunagi ei anna, sest õli on seal erinevates kohtades hästi ebakonkreetselt ja põhimõtteliselt tuleb lõplik otsus teha sisetunde põhjal. Big Grin

Edu!
Vasta
#4
(03-08-2021, 08:45 PM)Sm. Västrik Kirjutas: Hei, 

Ma kõige sobivama õli osas ei oska nõu anda, aga märgitud MB standardid 236.6 ja 236.7 viitavad, et see viidatud asi on igati kasutamiskõlblik.

Kastiõli kontrollitakse jah tühikäigul töötava ja sooja mootoriga, olles eelnevalt nii edasi- kui tagasikäigu sisse pannud ja mõistagi ka uuesti välja võtnud. Vardal on normtaseme märgid asja lihtsustamiseks nähtavad. Samas, olles kümnete automaatkäigukastiga Mercedeste õnnelik omanik olnud, julgen ütelda, et mingit täit kindlust see varda kaemine kunagi ei anna, sest õli on seal erinevates kohtades hästi ebakonkreetselt ja põhimõtteliselt tuleb lõplik otsus teha sisetunde põhjal. Big Grin

Edu!

No see rida ei saa mite kuidagi ühtviisi hästi sobida: MB 236.10, MB 236.11, MB 236:12, MB 236.14, MB 236.41, MB 236.5, MB 236.6, MB 236.7, MB 236.8, MB 236.9
Vt ka https://www.benzworld.org/attachments/me...df.465029/
Vasta
#5
(03-08-2021, 08:50 PM)Priit Kirjutas:
(03-08-2021, 08:45 PM)Sm. Västrik Kirjutas: Hei, 

Ma kõige sobivama õli osas ei oska nõu anda, aga märgitud MB standardid 236.6 ja 236.7 viitavad, et see viidatud asi on igati kasutamiskõlblik.

Kastiõli kontrollitakse jah tühikäigul töötava ja sooja mootoriga, olles eelnevalt nii edasi- kui tagasikäigu sisse pannud ja mõistagi ka uuesti välja võtnud. Vardal on normtaseme märgid asja lihtsustamiseks nähtavad. Samas, olles kümnete automaatkäigukastiga Mercedeste õnnelik omanik olnud, julgen ütelda, et mingit täit kindlust see varda kaemine kunagi ei anna, sest õli on seal erinevates kohtades hästi ebakonkreetselt ja põhimõtteliselt tuleb lõplik otsus teha sisetunde põhjal. Big Grin

Edu!

No see rida ei saa mite kuidagi ühtviisi hästi sobida: MB 236.10, MB 236.11, MB 236:12, MB 236.14, MB 236.41, MB 236.5, MB 236.6, MB 236.7, MB 236.8, MB 236.9
Vt ka https://www.benzworld.org/attachments/me...df.465029/

Nõus, Priit. Kirjas on, et justkui sobib, kuid päriselt on kvaliteet selle jutu taga äärmiselt kahtlane. Smile
Vasta
#6
(03-08-2021, 08:55 PM)Sm. Västrik Kirjutas:
(03-08-2021, 08:50 PM)Priit Kirjutas:
(03-08-2021, 08:45 PM)Sm. Västrik Kirjutas: Hei, 

Ma kõige sobivama õli osas ei oska nõu anda, aga märgitud MB standardid 236.6 ja 236.7 viitavad, et see viidatud asi on igati kasutamiskõlblik.

Kastiõli kontrollitakse jah tühikäigul töötava ja sooja mootoriga, olles eelnevalt nii edasi- kui tagasikäigu sisse pannud ja mõistagi ka uuesti välja võtnud. Vardal on normtaseme märgid asja lihtsustamiseks nähtavad. Samas, olles kümnete automaatkäigukastiga Mercedeste õnnelik omanik olnud, julgen ütelda, et mingit täit kindlust see varda kaemine kunagi ei anna, sest õli on seal erinevates kohtades hästi ebakonkreetselt ja põhimõtteliselt tuleb lõplik otsus teha sisetunde põhjal. Big Grin

Edu!

No see rida ei saa mite kuidagi ühtviisi hästi sobida: MB 236.10, MB 236.11, MB 236:12, MB 236.14, MB 236.41, MB 236.5, MB 236.6, MB 236.7, MB 236.8, MB 236.9
Vt ka https://www.benzworld.org/attachments/me...df.465029/

Nõus, Priit. Kirjas on, et justkui sobib, kuid päriselt on kvaliteet selle jutu taga äärmiselt kahtlane. Smile
Comma on samas korralik tootja (kui oleks edasimüüja, küsiks neilt kommentaari), aga õli ei saa samal ajal olla paksem ja vedelam Smile 236.14 MB  ei soovita 722.3 kastile, aga ühes foorumis üks MB tehnik väitis, et kasutab oma autol Smile Ma jääks ise kuni 236.10 vastava õli juurde. Ja oluline muidugi meeles pidada, et õli kasti ei remondi Smile
Vasta
#7
Tasub veel arvestada, et see kast loodi nelikümmend aastat tagasi ja kõik tänased õlid ületavad oma omadustelt toonaseid.

Ma hoiaks eemale tollest viidatud õlist, kuivõrd sinna kirjutatu on jama, nagu juba õigesti mainiti.

Õlide võltsimine on täiesti tööstusharu ja mitte väikeSad

Priidu viidatu on täiesti sobivWink
Vasta
#8
(03-08-2021, 09:51 PM)v6sa Kirjutas: Tasub veel arvestada, et see kast loodi nelikümmend aastat tagasi ja kõik tänased õlid ületavad oma omadustelt toonaseid.

Ma hoiaks eemale tollest viidatud õlist, kuivõrd sinna kirjutatu on jama, nagu juba õigesti mainiti.

Õlide võltsimine on täiesti tööstusharu ja mitte väikeSad

Priidu viidatu on täiesti sobivWink

Ma nii palju täpsustaks, et see, et tänaste õlide omadused ületavad sageli (mäekõrguselt) 40 aasta taguseid, ei tähenda, et kõik tänased õlid sobivad. Täna on kasutusel väga erinevaid tüüpe automaatkaste. Mõni võib olla väga hea õli, aga vanale kastile mitte sobiv.

Ja samad jamad (nagu Commaga) ka muude brändidega, nt Carlube, mida mootorites olen probleemivabalt paarkümmend aastat kasutanud, siis automaatkastiõlid:
Nt 
ATF-U kirjutavad oma lehel MB 236.6/.7/.8/.9/10/.11, siia ritta 8 ei saa sobida ja 11 on küsimärk, samas see õli võiks 722.3 kastile sobida
ATF Q3 - MB vastavust pole, on Dextron IIIG (Castrol IIIH), mul tekkisid mingid anomaaliad, mis Castroliga kadusid.
Vasta
#9
(04-08-2021, 10:15 AM)Priit Kirjutas: Ma nii palju täpsustaks, et see, et tänaste õlide omadused ületavad sageli (mäekõrguselt) 40 aasta taguseid, ei tähenda, et kõik tänased õlid sobivad. Täna on kasutusel väga erinevaid tüüpe automaatkaste. Mõni võib olla väga hea õli, aga vanale kastile mitte sobiv.
...

Ainus mittesobivus saab olla keemiline: nüüdisaegse kasti jaoks vajalik lisaaine läheb tülli kunagi kasutatud tihendi või friktsiooni materjaliga.

Igasugused viskoossuse teemad unustage heaga ära: nüüdisaegsed õlid on vedelamad külmalt ja tahedamad kuumalt. Jah, mõlemas otsas on erandeid, aga esiteks ei peaks turu odavaimat sodi panema MB käigukasti ja poe kõrgeima hinnaga reissingõli  võib läbi kogu temperatuurivahemiku liig vedel vanale hõredale kastile. Aga harju keskmised asjad sobivad nii vanale automaatkastile hästi. Valik on pigem saadavuse ja enesetunde küsimus Icon_rolleyes
Vasta
#10
(04-08-2021, 12:42 PM)v6sa Kirjutas:
(04-08-2021, 10:15 AM)Priit Kirjutas: Ma nii palju täpsustaks, et see, et tänaste õlide omadused ületavad sageli (mäekõrguselt) 40 aasta taguseid, ei tähenda, et kõik tänased õlid sobivad. Täna on kasutusel väga erinevaid tüüpe automaatkaste. Mõni võib olla väga hea õli, aga vanale kastile mitte sobiv.
...

Ainus mittesobivus saab olla keemiline: nüüdisaegse kasti jaoks vajalik lisaaine läheb tülli kunagi kasutatud tihendi või friktsiooni materjaliga.

Igasugused viskoossuse teemad unustage heaga ära: nüüdisaegsed õlid on vedelamad külmalt ja tahedamad kuumalt. Jah, mõlemas otsas on erandeid, aga esiteks ei peaks turu odavaimat sodi panema MB käigukasti ja poe kõrgeima hinnaga reissingõli  võib läbi kogu temperatuurivahemiku liig vedel vanale hõredale kastile. Aga harju keskmised asjad sobivad nii vanale automaatkastile hästi. Valik on pigem saadavuse ja enesetunde küsimus Icon_rolleyes

Castrol Transmax ja Carlube Q3 õlide liitri nn letihinnad on enamikus kohtades samas suurusjärgus, Comma odavam Smile
Ps kui MB ise eristab (mitte 40 a vanal tootelehel), et 236.14 ei sobi 722.3 kastile, 236.08 on arktikas kasutamiseks, siis kuidas saab tootjal sobida näiteks rida, kus sisuliselt kõik MB spetsid on sobivaks kuulutatud: Comma enda välja antud tootelehel MV atf+ sobib (st kas MB on kinnitanud ???):
MB 236.10
MB 236.11 
MB 236:12
MB 236.14 
MB 236.15
MB 236.3 
MB 236.41
MB 236.5 
MB 236.6
MB 236.7 
MB 236.9
MB 236.8 
MB 236.91
Vasta
#11
St kui viskoossus peaaegu sama 40 ja 100C juures (nagu tootelehed näitavad), siis kuidas saab castrol vaid mb 236.9 vastavuse, comma aga ülaltoodud vastavuse? Millest peale viskkoossuse vastavus sõltub?
Vasta
#12
Vana hea käigukastiõli teema toob kohe kuhjaga mälestusi meelde...
Sai seda õli mitu kastitäit vahetatud, ikka paremaid ja kallimaid pandud, et ehk läheb paremaks, 
aga nagu ka eelpool juba mainiti - õli kasti ei remondi.
722.3 on ikka nii iidne kast, et peaks toimima iga punase kastiõliga Smile

1988 aasta auto on kindlasti juba 500+tkm läbinud ja seda tõenäoliselt
õliga mida sel ajal kastidesse pandi ehk 236.7, samaga on mõistlik ka jätkata, vaevalt uuema põlvkonna
õlid seal midagi paremaks teevad.
Aga kindlasti on õlimüüjatel ja teoreetikutel teine nägemus  Unibrow
SEC-i sõltlane.
560SEC, G55, 190E 2,0B, C400 4M Coupe 
Vasta
#13
Thumbs Up 
Secman Thumbsup Thumbsup Thumbsup
Mercedeste haige.Keeran oma hõbenoole rooli.
Vasta
#14
(04-08-2021, 01:17 PM)Priit Kirjutas: ...
Millest peale viskkoossuse vastavus sõltub?

Leektäpp, leelis- ja tuhasusarvud, manuste sobivus kastis kasutatavatele materjalidele. Turundus kah takkapihta. Ei ole nii lihtne, et mõõdame vaid viskoossust ja asi mutt. Õlitootjate puhul pole kindel, et nad üldse on oma toodet MB-le sertimiseks pakkunud. Ma ei imestaks, kui kasutusel on loogika: uuem sobib vanemale. Lisaks labane võltsing, mida tehakse tööstulikul tasemel.

Natuke teisest ooperist, aga samasisuline vaidlus on ühel pedantliku loomuga inimesel praegu pooleli kinnitusvahendite teemas: https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=64067

Secmani jutule kirjutan kah alla. Eusa_angel
Vasta
#15
Secmaniga samuti nõus Thumbsup

Minu mõte oli:
-Kui õlitootja väidab, et tema toode sobib kõigeks, on mul küsimus, milleks see (üldse) sobib. (kogemus ka, et universaaltööriistad võivad olla oluliselt kehvemad kui osta n 3 erinevat tööriista, sest universaalasi on kompromisside teema)
-Uute õlidega võib olla nii, et kui (üle kantult) võrrelda mootoriõlidega, siis kui mõnele vanale mootorile karmi kasutusega parim võiks olla näiteks 10W50 või isegi 15W50, aga kasutan kaasaegsele mootorile mõeldud uut 0W30 täissünteetilist, siis tulemus ei pruugi olla see, mida ootan; olenemata lisanditest.

Ps mul tööl kogemus praegu suht uue 200 kkm sõitnud Transitiga (mille sai poolmuidu kätte), millele tehas annab hooldusvälbaks 50kkm ja juhiabid soovitavad hoida ca 1500rpm ja eelmine omanik ongi nii teinud, siis täna näha, mida see rahakotile tähendab Smile MB-lt õnneks selliseid soovitusi pole kohanud, aga ma võib-olla väikse kogemusega Smile
Vasta
#16
(05-08-2021, 09:07 AM)v6sa Kirjutas:
(04-08-2021, 01:17 PM)Priit Kirjutas: ...
Millest peale viskkoossuse vastavus sõltub?

Leektäpp, leelis- ja tuhasusarvud, manuste sobivus kastis kasutatavatele materjalidele. Turundus kah takkapihta. Ei ole nii lihtne, et mõõdame vaid viskoossust ja asi mutt. Õlitootjate puhul pole kindel, et nad üldse on oma toodet MB-le sertimiseks pakkunud. Ma ei imestaks, kui kasutusel on loogika: uuem sobib vanemale. Lisaks labane võltsing, mida tehakse tööstulikul tasemel.

Natuke teisest ooperist, aga samasisuline vaidlus on ühel pedantliku loomuga inimesel praegu pooleli kinnitusvahendite teemas: https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=64067

Secmani jutule kirjutan kah alla. Eusa_angel
Poltide teema asjakohane (kui vaja nendega mõni kriitilist tähtsust omav seade kokku panna). MB-l saab õnneks enamikku asju koodi järgi tellida Smile Kogemus 2000-ndate keskelt, kus VAG-grupi DSG kast lendas 60kkm peal, põhjuseks made in Italy ebakvaliteetsed laagrid (SKF ilma SKF koodita, st tehase monopol; remontija valmistas uued laagrid teistest sobivatest). Audi karbis tagarattalaagrid kestsid 80kkm. Eks remontijad tahavad ka elada ja majandus peab kasvama Smile
Vasta
#17
Haynes Pro programm annab MB 236.6 ja 236.7 õli. Febil on kindlasti täna müügil mõni õli, millel märgitud spetsifikatsioon pudeli peale kirjutatud. Fixuse tootevalikus peaks olema XL õli ATF Dexron II, millele samuti 236,6 peale kirjutatud. Kuigi tänasel päeval Dexron II õli leidmine võib olla paras väljakutse. Aga mul on kuskilt meeles, et Dexron III õli võib panna Dexron II õli asemele. Mõni inimene võib seda väidet kinnitada või siis ümber lükata.
Vasta
#18
(05-08-2021, 10:04 PM)kaupo51 Kirjutas: .. Aga mul on kuskilt meeles, et Dexron III õli võib panna Dexron II õli asemele. Mõni inimene võib seda väidet kinnitada või siis ümber lükata.

Jah, nii tundub olevat: https://forums.mbclub.co.uk/threads/dext...es.157348/

Samas leidsin ka ühe tootja info, kus nt Mercedes-Benz'i puhul ei lubatud Dexron III-me II-he asemel: http://infinoil1.com/atf-automatic-trans...iii-iv-vi/
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Sprinter W903 õli jahutusvedelikus Bullrider 0 530 11-08-2021, 10:56 AM
Viimane postitus: Bullrider
  W 209 aut kasti probleem Bullterrier 3 1,249 05-04-2021, 09:29 PM
Viimane postitus: Bullterrier
  Autom. kasti õli v2ikejoss 10 3,014 09-10-2020, 08:12 PM
Viimane postitus: totu
  W221/C216 ABC õli vahetus. Filter? Rolz 7 5,386 29-03-2019, 12:27 AM
Viimane postitus: ak75
  2T õli vähendab diislitel tahmasisaldust ligi 50% marek 72 90,396 28-12-2017, 05:10 PM
Viimane postitus: marek
  W210 2.7 cdi kasti anomaalia siimsl1 6 4,850 27-08-2017, 12:58 PM
Viimane postitus: R129
  83kw 3.0d manu kast ja dogleg kasti erinevused mrmikumike 4 2,956 04-06-2017, 10:25 PM
Viimane postitus: mrmikumike
  W124 500e 92a atm õli vahetus mesavend 12 10,685 11-06-2016, 04:39 PM
Viimane postitus: mesavend
  V220 CDI 2001a. Probleem automaat kasti ja käivitamisega Renku 1 2,368 03-02-2016, 03:11 AM
Viimane postitus: Heinar
  Ölivahetusvälp hobiautodel ehk kas öli vananeb ka seistes? nostromo 7 6,766 13-07-2014, 02:23 PM
Viimane postitus: kaupo51



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne