Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB 200T D, 1983, S123 - Lepz
#1
MB 200TD. 1983.a. S123, 44kW, 2.0 diisel, 4-käiguline manuaal

Ainsateks lisadeks: katuseluuk, elektriline kõrvalistuja küljepeegel.

Auto soetas vanaisa aastal 1998, odomeeter näitas tookord 178 000 midagi, kas see on tõene või mitte, ei ole vast olulinegi. Oluline on see, et tänaseks on auto sõitnud 228000, millest mina olen sõitnud see hooaeg 4000km. See teeb 19 aasta läbisõiduks 50 000 km. Mis on täitsa võimalik, sest oli vanaisal II auto. Tööautoks oli MB 206D, mis on muidugi igavesti lahe asi omaette ja vääriks kindlasti oma teemat, kui ta alles oleks. Kusjuures mootorid olid neil samad 2.0 diislid 44kW.

Väike meenutus:

206D

Kuna selle kere väsis väga ära, siis edaspidi oli tööautoks 306D, mis oli siis ilma lükandukseta ja 30 cm pikem.

Väike meenutus sellestki, uue omaniku müügikuulutus:

306D

Aga nüüd teemas püsides.

Kuna sõideti vähe ja auto oli garaažis, siis jäid sellel pidurid ja asjad kinni, ka kere läks üsna inetuks.

2007 tehti suurem remont veermikule (pidurid, puksid) ja siis läks auto keretöödesse, värviti terve kere ära. u 4-5 aastat auto seisis. (seismise ajal ikka pandi vahest käima ja liigutati) Oli vahepeal müügis ja siis jälle mitte, kusjuures müügis oli ka laiali võetuna mingi hetk.

Ja siis pakuti mulle seda autot, pakuti ammu, aga 2016 jõul sai asi ära tehtud.

Esimese asjana läks auto remonti. Pidurid olid nii kinni, et mootor ei jõudnud vedada, üks esivedru oli katki ja puksidest, laagritest ei räägigi.

Vahetati tagumised supportid, korda tehti käsipidur, puksid, kardaani leevendi, ees sama asi, veeti uued piduritorud, ja muidugi õlid-filtrid jne.

Pildid, peale garaažist välja ajamist:
[Pilt: 75984-WP_20161116_12_39_10_Pro_2.jpg]


Mootor:

[Pilt: 89326-WP_20161225_13_15_58_Pro.jpg]



Veel mõni pilt enne remonti/hooldust:

[Pilt: 99699-WP_20161116_13_05_44_Pro_2.jpg]

[Pilt: 26895-WP_20161116_13_06_00_Pro.jpg]
Ees olid tal tegelikult kandilised tuled, aga pealinna külastades, läksid need jalutama ja sai asendatud vanemate ümmargustega, aastaks võis olla 1998-1999 ja sellest ajast ongi ta ümarate tuledega, millest roolipoolne on täkkega ja võtab vett sisse.

Peale ülevaatuse tegemist oli vaja ilmtingimata sõita ja katsetada:
Ja ka esimene teepeale jäämine... Labane kütuse lõppemine paagist...

[Pilt: 44957-WP_20170114_13_16_32_Pro.jpg]

Katsetuste käigus ilmnes, et klaasipesuri pump on töö lõpetanud, samuti tagaluugi amordid olid otsas omadega. Need asjad sai vahetatud.

Sisust on ka klõps:

[Pilt: 46675-WP_20170714_15_43_59_Rich.jpg]


Vahepeal kadus laadimine ära, sai uuritud, milles värk. Pingeregulaator maha võetud, selgus, et harjased otsas.

Vana jupp kaasa ja mis seal ikka, poest uus. Kõlab lihtsalt, aga sellist, nagu vaja ei leidnudki, kuna hind oli 6€ ja Boschi enda kataloog näitas kõnealust juppi asenduseks, ei põdendki, sai ära ostetud... Jupp siiski ei sobinud, aga õnneks sai vanale regulaatorile uued harjased lasta panna.

Vana jupp:

[Pilt: 59773-WP_20170714_17_13_36_Rich.jpg]

Uus jupp:

[Pilt: 54668-WP_20170714_19_11_02_Rich.jpg]


Oma järge ootavad veel originaal valuveljed:

[Pilt: 25333-WP_20170806_16_11_45_Rich.jpg]

Veljed ootavad oma aega veel, peaks puhtaks pritsima ja siis uus värv selga, ning siis uued rehvid peaks ka hankima, kas keegi teab, et kas sinna läheb 185/65/R14? või peab seal mingi teine mõõt olema?

Sõita on vägev, vahest vaadatakse järgi, Tln-Tartu nelja realisel sõideti kõrvale, tehti pilti. Linnas antakse teed...

Muresid on ka, uksetihendid on vist otsas, vihma lekib sisse, esiklaas on täkkeline ja kulunud. Katuseluugi äravool sai kompressoriga läbi puhutud ja tundus ok, sellepärast tundub, et ilmselt uksetihendid. Kui neid kellegil üle on ja jagada viitsib, võib teada anda. Samuti võib teada anda, kust uued saaks...

Ja siis see rooste, rooste ja veelkord rooste...

Keretöödest on juba 10 a möödas ja see annab täiega tunda. Lollus oli muidugi kohe uuel aastal sõitma ka hakata.

Nüüd ei teagi, rooste tõrjega vist polegi ennem mõtet üle teha, kui värviparandused tehtud. Samas igahetk läheb asi hullemaks, kuigi nüüd kuulõpus on plaan talvekorterisse ära panna.

Kui kellelgi roostega seoses ideid on, siis andku tulla.

Ja siis kaugemalt pilt, kus nii roostes ei tundugi:

[Pilt: 34264-WP_20170614_22_07_57_Rich.jpg]

[Pilt: 77679-SAM_6221.JPG]
MB 200T D, S123, 1983. a. 2.0, 44kW, diisel
Instagram: mb_s123
Vasta
#2
Originaalne rehvimõõt peaks W123kerel olema 175 R14 ehk 175/80 R14.
Kui kasutad erinevaid internetis leiduvaid rehvikalkulaatoreid, siis saad teada millist mõõtu veel kasutada.
Vasta
#3
123 sai ikka rohkem mõõte, kui 175SR14Wink

Näituseks 300 TDT tuli tehasest 195/70R14 pealWink Ma arvan, et nii kerge mootoriga võiks ka laialt levinud 185/65R14 ära kanda ilma veljeni löömata. Eriti, kui mõni jäigem rehv võtta.

Loomkatse on näidanud, et ka 195/65R15 mahub alla, kui pole vedrustust rikutud.

Ilus auto ja kiiduväärt teemaalustus. Õiget värvi auto pealekauba!

Rooste vastu saab rahaga. Veel on mehi, kes viitsivad plekist ise teha asju. No ja talvel mitte sõites. Protsessi aeglustab oluliselt kuiv katusealune.
Vasta
#4
Kuidas minek oli kui auto koormatud ja haagis taga?
Mercedes-Benz on Mercedes-Benz.
Vasta
#5
S123 on äge-eriti diislinaThumbsup
Vasta
#6
(17-09-2017, 09:12 PM)v6sa Kirjutas: 123 sai ikka rohkem mõõte, kui 175SR14Wink

Näituseks 300 TDT tuli tehasest 195/70R14 pealWink Ma arvan, et nii kerge mootoriga võiks ka laialt levinud 185/65R14 ära kanda ilma veljeni löömata. Eriti, kui mõni jäigem rehv võtta.

Loomkatse on näidanud, et ka 195/65R15 mahub alla, kui pole vedrustust rikutud.

Ilus auto ja kiiduväärt teemaalustus. Õiget värvi auto pealekauba!

Rooste vastu saab rahaga. Veel on mehi, kes viitsivad plekist ise teha asju. No ja talvel mitte sõites. Protsessi aeglustab oluliselt kuiv katusealune.


Vanaisa ka käratas kunagi vanaemale, et Mercedes-Benz olgu valge, või ärgu olgugi.

Korra käisin näitasin võõbale auto ette ka, midagi head ta asjast ei arvanud. Aga suure rahaga kannatab teha.

Ilmad on nii kehvad, ilmselt tuleb hooaega lõpetama hakata ja viia auto talvekorterisse. (kuiv garaaž) Endale tuleks ka kiiremas korras garaaž ehitada, aga seniks talvitub auto Hiiumaal.

Enne talvekorterit, tuleb ilmselt paari võõba arvamust veel kuulata ja siis otsustada, mis? kuidas ja kellega?

See aasta kindlasti talvel enam ei sõida.


(17-09-2017, 10:13 PM)124STD Kirjutas: Kuidas minek oli kui auto koormatud ja haagis taga?

Ega see auto ei lähe tühjalt ka Tongue

kiirendust pole, aga kui juba hoog üleval siis saab normaalselt sõidetud.

Autos oli lisaks laeni pagasile kokku 4 inimest.

Haagises oli kandam:

[Pilt: 25587-WP_20170724_20_33_24_Rich.jpg]

(17-09-2017, 10:45 PM)nostromo Kirjutas: S123 on äge-eriti diislinaThumbsup

Mulle meeldib ka, et ta diisel on. Samas selle aja diiselmootor teeb nii omapärast häält. Mulle meeldib.
Meeldib ka see, et elektroonikat üldse pole.
MB 200T D, S123, 1983. a. 2.0, 44kW, diisel
Instagram: mb_s123
Vasta
#7
(18-09-2017, 01:04 PM)Lepz Kirjutas: ....
Meeldib ka see, et elektroonikat üldse pole.

Ma protesteerin resoluutselt! Suunatulede relee ja kojameeste intervall on jummalast elektroonsed, sisaldades pooljuhtelemente.

Aga katel tõesti tööks särtsu ei vajaEusa_angel

Kusjuures nakssada on selles mõttes lahe auto, et sellega ei olegi kuhugi kiiret. Lihtsalt kulged mõnusasti...
Vasta
#8
See kiirenduse pill pole jah.
Sõita on mõnus, pikapeale saab lubatud kiiruse ka kellale. Ma väga vanakest tagant sundind pole... Kui juba hoog üleval, siis seda maha ei raatsi lasta. Mootoripidurdus on ka väga võimas. Hoog tuleb kiiremini maha, kui peale. Ikkagi meeldib sõita!
MB 200T D, S123, 1983. a. 2.0, 44kW, diisel
Instagram: mb_s123
Vasta
#9
Oktoobri keskel sai hooaeg ära lõpetatud ja MB talvekorterisse ära pakitud.

Esimese asjana said tuled ära vahetatud. Eelmisel tulel selgus see, et täkkeid oli mitmes kohas ja lõpuks ta sadaski praktiliselt vihma täis.
Harutasin tule laiali ja selgus et klaasi tihend oli ka katki.

Vahetusse läksid mõlemad tuled.

Enne:

[Pilt: 49649-IMG_20171014_200349.jpg]

Vahepeal:

[Pilt: 63482-IMG_20171014_200903.jpg]

Pärast:

[Pilt: 77422-IMG_20171014_201203.jpg]

[Pilt: 79946-IMG_20171014_203845.jpg]

Remonditud sai ka kellade valgustust, aga see nii hästi ei õnnestunud, kui lootus oli. Aga siis on kohe midagi, millega uut hooaega alustada.
Pirnid said LEDide vastu vahetatud, osa neist jäi põlema. Keegi kunagi kelladeplokil klaaskaane maha tõmmand, ei õnnestunud nii hästi liimida, kui tahtsin.

Enne garaaži paigutamist sai auto ka korra üles tõstetud. Rooste, rooste ja veelkord rooste.
Põhjaalust sai mastiksiga kaetud, nii palju kui seda oli. Taaskord, kohe kevadel asja korralikult ette võtma.

[Pilt: 58524-IMG_20171015_142036.jpg]

[Pilt: 63235-IMG_20171015_142232.jpg]

Leidsime ka auto kõhu alt naljakad munad, ei oskagi õelda, miks ja milleks.
Kui keegi soovib mind harida, siis lasku käia, oskan siis teiste juuresolekul ka kunagi tarka panna. Praegu jäin vastuse võlgu.

Hooaja jooksul kogunes kilomeetreid 4153.
Siinpool merd oli auto 22. maist - 15. oktoobrini
Sai mitmel pool käidud ja sõidetud. Teepeale kordagi ei jäänud.

Siiski, oleks tahtnud kõvasti rohkem sõita, aga ehk uuel hooajal.

[Pilt: 88559-IMG_20171015_093623.jpg]
MB 200T D, S123, 1983. a. 2.0, 44kW, diisel
Instagram: mb_s123
Vasta
#10
Need munakad peaksid olema seotud tagumise nivoovedrustusega. Mingid rõhupaunad vms vist?!
E55 AMG
Vasta
#11
See amort paistab nivoo jaoks pisut kõhetu olema.
Pigem pakun, et autol on "big balls"...Eusa_clap

Ok, mingi keskluku vaakumi reservuaar tegelt.
See oli veel selline sistem, et sõidu ajal kogus vaakumit ja järgmisel päeval kui juhiust keerad, siis imeb selle arvelt teised uksed kah lahti.

Või, kui leke on, siis paar päeva seisab ja enam teisi ei jäksa lahti vedada, pead naise jaoks käima eraldi ja kõrvalistuja ukse kah võtmega lahti keerama...mis pidi kooselule üldiselt hästi mõjuma, sest neile (naistele) jubedalt see meeldib.
Kui feminats ei ole.Eusa_naughty

.
Vasta
#12
Kere tundub ikkagi küllaltki korralikus seisus. Minu kui amatööri pilk piltide järgi ütleks, et väga palju pole vaja keevitada.
Muidugi seda, mis on põhjamati all ja pagasiruumi põhjas, ei näe piltidelt.
Igal juhul Väärt sõiduriist.
Youtube channel: - siit channelist leiad palju infot selle masina kohta ning ka muud kasuliku.
Edu pidamisel!
Vasta
#13
(26-10-2017, 07:54 PM)stihl Kirjutas: See amort paistab nivoo jaoks pisut kõhetu olema.
Pigem pakun, et autol on "big balls"...Eusa_clap

Ok, mingi keskluku vaakumi reservuaar tegelt.
See oli veel selline sistem, et sõidu ajal kogus vaakumit ja järgmisel päeval kui juhiust keerad, siis imeb selle arvelt teised uksed kah lahti.

Või, kui leke on, siis paar päeva seisab ja enam teisi ei jäksa lahti vedada, pead naise jaoks käima eraldi ja kõrvalistuja ukse kah võtmega lahti keerama...mis pidi kooselule üldiselt hästi mõjuma, sest neile (naistele) jubedalt see meeldib.
Kui feminats ei ole.Eusa_naughty

.

Ei lähe nad ise lukku ega lukust lahti. Iga uks manuaalselt. Kusjuures kui tagumised uksed seestpoolt lahti teha siis lukustamise nupp jääb ikka alla, kui kaks korda seest linki tõmmata, siis alles tuleb ülesse. Ehk igatepidi mittetöötav süsteem.

Nivoo amortidest on järgi ainult õlipaak kapoti all ja mõned torud põhja all, ka mittetöötav süsteem.

Minulegi üllatuseks, meeldib proual ka Mercedes-Benz barankat kruttida ja hoopis mind kõrvalistmele jätta.


(27-10-2017, 10:59 AM)aialipp Kirjutas: Kere tundub ikkagi küllaltki korralikus seisus. Minu kui amatööri pilk piltide järgi ütleks, et väga palju pole vaja keevitada.
Muidugi seda, mis on põhjamati all ja pagasiruumi põhjas, ei näe piltidelt.
Igal juhul Väärt sõiduriist.
Youtube channel: - siit channelist leiad palju infot selle masina kohta ning ka muud kasuliku.
Edu pidamisel!

Kerel on mõni teatud koht, mis kindlasti kevadel tähelepanu nõuab.
Mul on arvutis sellised pildid ka, kust ikka midagi näha on Smile
Aga neid pole sobilik vist siia riputada.

Kusjuures põhjamati all ja pagasniku põhjas polegi midagi hullu, matid ja vaibad käisid mitu korda ära, sest autosse lekkis vett(!) Veel üks asi, millega kiiremas korras kevadel tegeleda. Talvises olekus on ka k6ik matid ja vaibad välja tõmmatud.

Tänud Youtube vihje eest.
MB 200T D, S123, 1983. a. 2.0, 44kW, diisel
Instagram: mb_s123
Vasta
#14
Kui Jõulude ajal viiakse loomadele metsa toitu, siis ma viisin Mersule kütuselisandi, minu mäletamist mööda jäi sinna suvine küte.

Polnud ammu käima ka pannud, ajasin isegi kuurist välja värsket õhku hingama. Üks asi viis teiseni.

Päike paistis, teed olid kuivad. Seega, pidin oma sõnu sööma, et talvel ei sõida.

Lõppes asi u 30 km ringiga, palju rohkemaga kui plaanisin.

Kõik sõlmed paistsid toimivat.

Väga mõnus oli.

[Pilt: 72258-IMG_20171224_135118.jpg]

[Pilt: 64446-IMG_20171224_134625.jpg]
MB 200T D, S123, 1983. a. 2.0, 44kW, diisel
Instagram: mb_s123
Vasta
#15
(28-10-2017, 06:07 PM)Lepz Kirjutas: Ei lähe nad ise lukku ega lukust lahti. Iga uks manuaalselt.

Noh siis tarvis ju lekkekoht üles otsida ja hakkavad käima...

Keskluku torude skeem selline:

[Pilt: YV8Dj5M.jpg]


VIN koodi võid kah proovida dekodeerida, saad vblla teada, mis lisad tal VEEL uuest peast külges olid, millest praegu aimugi ei ole...Eusa_dance

.





Vasta
#16
Tsitaat:VIN koodi võid kah proovida dekodeerida, saad vblla teada, mis lisad tal VEEL uuest peast külges olid, millest praegu aimugi ei ole...

Model
200 T


Engine
102920 10 108343


Transmission
716211 00 217273


Order Number
0 2 220 04240


Order Location
HANOVER BRANCH


Interior
FABRIC - GREEN (056)


Paint 1
CLASSIC WHITE (737U)


CodeDescription


260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
286 LUGGAGE NETS ON DRIVER RESTS L AND R
411 MECHANICAL SLIDING ROOF
466 CENTRAL LOCKING MECHANISM
512 RADIO BECKER EUROPA CASSETTE
561 REINFORCED DRIVER SEAT, LEFT
570 FOLDING ARMREST, FRONT
591 HEAT-INSULATING GLASS, ALL-AROUND, HEATED REAR WINDOW PANE (SINGLE-SHEET SAFETY GLASS)
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
724 CARGO ANCHORAGE
843 SEPARATED REAR SEAT 2/3 : 1/3












MB 200T D, S123, 1983. a. 2.0, 44kW, diisel
Instagram: mb_s123
Vasta
#17
Paistab, et su elukas on bensukana sündinud hoopiski.
See võib seletada ka vaakumipuudust, disladel oli eraldi pump minuarust, nagu ülal skeemil. Bensukatel tuleb toru otse sisselaskest.
Vasta
#18
M102.920 on kahene bensukas jah.

Aga kesklukul pole vahet, kuhu ta ühendatud on, kas sisselaskesse või vaakumpumpa. Kuna pärast mootorivahetust ühendamata on, ju siis kuskil leke ja pandi pimedaks, et mitte pidurit pekki keerata.

Vaakumvõim ju kapoti all on ja see peaks otsapidi v.pumpa minema, vastasel korral oleks pidur jube raske.

......

"Nivoo amortidest on järgi ainult õlipaak kapoti all ja mõned torud põhja all, ka mittetöötav süsteem." - sellest tundub, et VIN ei räägi midagi?

.
Vasta
#19
Vaat kus siis...

Seda küll ei teadnud et bensukana sündinud on. Aga ise ei oleks osanud numbritest seda välja ka lugeda.
Vanaisale tuli ta juba diislina ( Vana traktorist poleks bensiini autot vaadanudkiSmile )

Mis see selle ajastu 2L disla mootori kood muidu on?

Vaatasin ka ise, et nivoovärgist pole sõnagi, nüüd ei teagi kas seegi õige asi on.
Samas kapoti all on totsik olemas, kus veel õligi sees.

Muidugi pole veel jõudnud kirjandust uurida, mul need kõik vene hieroglüüfides.

Aga pidurid on väga head, pedaal liigub kergelt. Need asjad toimivad küll.
MB 200T D, S123, 1983. a. 2.0, 44kW, diisel
Instagram: mb_s123
Vasta
#20
See kood on vanadel minuarust mingi birka peal ploki küljes kirjas. Kuskil vaskul pool plokki, pumbast tahapoole. See polegi oluline, ainult varuosade tellimisel. Eks ta mingi OM 615 või 621 on.

Pigem proovi kindlaks teha, mille tagasild (e. peaülekanne) tal on, kas bensuka või diisli oma. Bensukad käisid tollel ajal maanteel oluliselt kõrgema pöördega kui diislid ning kui bensukale diisel peale pandi, siis viimane kippus 90km/h juures maanteel karjuma. (= liiga palju tarbima)
Kui vastavat tagadiffrit kah külge ei pandud.

Originaals see 2,0D oli küll jube öko mootor; mul sõbral oli kunagi üliammu 123 sedaan selline (kiirendusautoks ta ei sobinud muidugi, see selleks), aga 5L küttega suutis üle 100km maanteel vabalt tiksuda. Palju tal kastil käike oli, ei mäleta.

Täpselt aga mäletan, vaeste üliõpilastena suutsime kamba peale klaasipesuvedeliku kanistri täie diislit osta ja see ei lõppenudki mitte kunagi osta...Eusa_dance

.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB 190E 2,0B 1983 secman 33 16,664 02-01-2021, 11:48 PM
Viimane postitus: sm. pelle
  MB S123 250T RED ДЕД 1982 Mike22 98 67,522 30-08-2019, 08:19 AM
Viimane postitus: Mike22
  Minu Mercedes-Benz 230E, 1983, W123 ZE_KA 27 26,771 14-04-2013, 10:27 PM
Viimane postitus: Karl
Big Grin S123 300TD v6sa 8 7,221 06-01-2007, 10:57 AM
Viimane postitus: vince



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne