Viimasest postitusest siis omajagu aastaid mööda läinud, siis tuleb vähe pikem post. Auto on mind vedanud päris omajagu kilomeetreid väga mõnusalt edasi ning nautinud elu mida minusugusel noorsandil talle pakkuda on. Tänu kuumadele suvekuudele on tulnud isegi ette napi miniseelikuga kaetud sääre ja Mercedes-Benz musta nahkistme vahelist higistamist ja hõõrumist. Olen saanud nautida antud hetkel nii mugavaid ja toonklaasi taha peidetud tagaistmeid kui ka pakkunud tagaistujatele oma sõidumaneeridega pehmet romantikat antud 66kW-ga. Aga kuna vahest oleks ikka tarvis ka möödasõite vähe kiiremalt sooritada ja niisama nautida peale kulgemise ka muid emotsioone mida auto pakkuda võiks, siis saigi peale pandud ka turbo. Kõigest aga järgemööda.
Kuna passis oleva 1992 aasta tõttu on ka vanadusemuresid natukene ja loomulikku kulumist, siis on tulnud vahepeal ikka auto kallal miskit suuremat ja väiksemat korda saata, et oleks edaspidi samasugune elustiil.
Naised naisteks, aga kõige mõnusamad reisid algavad enamasti nii :
Mälu järgi on tehtud :
hooldused
amordikannudelt potentsiaalsed roostekohad eemaldatud
kõik kettad+klotsid taaskod vahetatud ( kiskus kettad kõveraks )
Käsipiduritrossid vahetatud
Diferentsiaali simmekad vahetatud.
nivooamortidele uus torustik veetud
heliisolatsioon 4 ust + pagasiluuk
armatuuri sisse klaasriidest ja vaigust kastid ehitatud
tagumised sillatala puksid vahetatud
tagumisi kaikaid vahetatud vastavalt vajadusele
17'' veljed
Esiteks meeldib mulle sellise vana Mercedes-Benz puhul see, et kui tõstad kapoti üles, siis on hea seal oma toimetusi teha. Enamasti on kõik lahendused väga kvaliteetsed ning läbimõeldud, teisalt on tegemist kohati keerulise isendiga. Teiseks on sellisel vanal mersul ikkagii oma võlu olemas. Kui auto on korras, on temaga väga hea sõita ning nautida seda niivõrd kuivõrd ''vanakooli'' vaibi.
Rattakoobaste seisukord, võta milline tahad, kõik näevad välja päris viisakad.
Mis seal autos siis olemise mõnusaks teeb?
Et oleks mugavam kulgeda olen ma omajagu aega matnud auto akustikasse. Kõigis 4 ukses ja pagasiluugis on tehtud heliisolatsioon. Ette armatuurlaua kõlarikatete alla sai lõigatud maksimaalse suurusega auk, alla sai ehitatud klaasriidest ja epovaigust kast ning kasti peale läks laserlõikuses välja lõigatud kõlari alus mille vaiguga kasti külge kinnitasin. Enne kõlari sisse itutamist panin veel kasti vatiini täis mõõdukas koguses. Kasti sisse läks elemengiks DLS DUP5.
Hetkene seis :
Head unit: pioneer deh-p7000ub
Keskriba : DLS DUP5
Kõrgsagedus : Lanzar VX6C
Crossover : Lanzar VX6C
Woofer : SPL Dynamics V-00D4
Woofri võimendi: Spl s-2604
Kõlarite võimendus: Lanzar Vibe 220
Kast sai ehitud võttesse auto resonantsi arvesse võttes. Kooslus on väga hea, kuigi võimendite osas tuleb väike vahetus teha. SPL S seeria võimendi on heli poolest väga hea kvaliteediga ning tuleks rakendata esikõlarite taga. Woofrile tuleb vaadata ideaalis võimsam võimendi.
Salong mõnda aega tagasi:
Woofri juhtmeid ei ole paremini lahendanud, kuna tihemini või harvemini on tarvis woofer autost välja tõsta.
Samas kõik luugid on täies ulatuses kasutatavad
Huvist turbomaailma vastu ning soovist autot natuke erksamaks muuta sai võetud ette tee, kus hakkasin antud mootorile peale istutama turbot. Kuna olen viimasel ajal pidevalt eestist eemal olnud, siis on kogu tegevuseks kulunud pikk aeg.
Vabalthingavana :
Et turbot vabalthingavale panna, tuleb ette võtta järgnevad sammud
Teine klapikambrikaas
Karterivanni õli tagasivoolu auk tekitada.
Õli pealevool turbole võtta õlifiltri korpusest
Summuti valmistada
Sisse- ja väljalaskekollektor vahetada
PUMP
Turbotatud:
2.5'' Summutitoru on siis kasutusel
Ega elu on progress. Siin olen uurinud, et ehk kaugel hiinamaalt saab kohe õigetes mõõtudes cooleri:
Eks kogu tegevus on meeletult aega võtnud ning kõik asjad pole kindlasti lõplikud. Eks tuleb hakata mõtlema intercooleri peale, aga eelkõige pumba muutmisele.
Siit ongi minul tekkinud küsimus: Kas keegi on omal käel pumba elemente vahetanud ? Kui on, siis ole hea ja anna endast märku. Tiirleb mõte võtta OM606 130kW masina pumbat võtta 6mm elemendid ning istudada need OM602 66kW 5mm elementide asemele. Usun, et mehe ma leiaksin, kellel õnnestuks pärast küttekoguses ühtlaseks keerata. Just üritab selle töö keerukus ning resultaat.
Indrek.
Indrek.