W124 OM605 swap, IndrekLy - Printerisõbralik versioon +- Mercedes-Benz Eesti Klubi Foorum (https://foorum.clubmb.ee) +-- Foorum: Mercedes-Benz sõidukid (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=4) +--- Foorum: Huviliste autod (https://foorum.clubmb.ee/forumdisplay.php?fid=122) +--- Teema: W124 OM605 swap, IndrekLy (/showthread.php?tid=30634) |
W124 OM605 swap, IndrekLy - indrekly - 02-03-2013 Mark: Mercedes-Benz 250t D Väljalaskeaasta: 1992 Läbisõit: 310000km Võimsus: 66KW-88hp Mootori valem: 2.5 r5 Pikkus: 4765 mm Täismass: 2160 kg Tühimass:1510 kg Lisavarustus: konditsioneer, kahepoolne kliima, roolivõimendi, kesklukustus, kesklukustus puldiga, ABS pidurid, 2x elektrilised akende tõstukid, signalisatsioon, elektrilised soojendusega välispeeglid, 2x istmesoojendused, CD stereo, esiklaasi soojendus, immobilisaator, esimesed udutuled, iluliistud salongis (puitdekoor), peatoed tagaistmetel, tulede korrektor, peatoed esiistmetel, nahksisu, elektriline antenn, 1x peeglid päikesesirmides, nahkkattega käigukanginupp, kõlarid, tagaklaasi soojendus, kohtvalgustid, toonklaas, tagumine kojamees pesuriga. Muud: Ostetud sai auto weby.ee oktsjonilt. Autol oli vasak esimene nurk avariiline. Sai siis klubiliste abiga uued jupid välja otsitud ja auto korda tehtud. Vasak esimene tiib läks uus, teised jupid kasutatult. Kere ja sisu on autol väga heas korras. Rooste praktiliselt puudub-nii põhja all kui ka väljast. Muidugi on olemas mõned üksikud kohad millel tasub silma peal hoida-parempoolse tiiva esimene nurk näitab õrna kirmet. Sillad ei kolise ja mootor käib hästi. Sisu on ka minu silmis täiesti heas korras, ei ole kurta miskit. Praegu on auto viidud sõidukorda, ülevaatus läbitud puhtalt. Vahetatud sai: esituli, suunatuled, stange, tiib, esivõre ning kapott sai korda tehtud. A Veel: Tegemist on minu esimese MB-ga ning esmamulje on autost väga aus. Esialgsed vead: *Esimene tulealune liist on puudu(sai lolli peaga vale poole liist värvitud) *tagumine kojamees ei tööta *juhi elektriakna hammasvööl on hambad maas *tagumised tuleklaasid on räsitud ja vajavad vahetamist *jahutusventilaatori rihmarulliku laager ja munak vajavad vahetamist *aku on suhteliselt väikese mahutavusega(vajab vahetust) *salongis on suhteliselt palju naginaid *esimesed pidurikettad üle mõistuse palju kulunud *tagumised piduriklotsid läbi plaanis: *Kõik vead likvideerida *korralik helisüsteemi paigaldus *suveks viisakad veljed alla otsida *auto üle poleerida *nahahooldus teha sisule *lähimas tulevikus paigaldada eesistuja käetugi/laegas Pildid tehtud peale auto ostu Esimesed autoga tekkinud küsimused: Kui keeruline või võimalik on autole käetoe/laeka paigaldamine? Kas keegi oskab öelda, kas tagumise kojamehe mitte töötamine on tüüpviga? Sai kontrollitud, mootorini vool jõuab-kas siis mootor kinni? Kas kellelgi on pakkuda tagumisi tuleklaase, raadio antenni ning vasaku esimese elektriakna tõstemehhanismi/hammasvööd. Praegu rohkem esimese hooga autost rääkiga ei oska. Paari päeva jooksul proovin korras autost pildid üles laadida. RE: w124, 250t D, 1992 . Indrekly - twistedone - 02-03-2013 Selle tagumise kojamehe kohta märkus - kas oled kindel et seal luugi ülemise osa juures juhtmekimp terve? Mul kunagi lollitas selle vea tõttu. RE: w124, 250t D, 1992 . Indrekly - Mike22 - 03-03-2013 Käetoe paigaldamine on lihtne, kinnitub juhiiste külge. Mul ka ei olnud käetoe esialgu, mees kes selle hiljem paigaldas tegi seda 5 minutiga. RE: w124, 250t D, 1992 . Indrekly - indrekly - 06-03-2013 Vahepeal sai ära vahetatud rihmapinguti kiige laager ning treitud uus puks, samuti sai vahetatud aku. Väike küsimus seoses ühe nupuga-kas tegemist on peeglisoojenduse lülitiga? Nagu näha, siis on puudu veel tule alune liist ja vasakult tiivalt iluliist. Iluliistu panemine oleks väga lihtne töö, kui vaid õiged tüüblid kuskilt kätte saaks. Plaanis on kiskuda teiselt poolt liist maha lootuses, et üks tüübel jääb alt terveks, ning saaks selle järgi uue otsida, muidugi väga suurepärane oleks, kui keegi oskaks nimetada toote koodi või näidata tüüblist pilti. RE: w124, 250t D, 1992 . Indrekly - Lahekas - 06-03-2013 Tüübleid saab kas esindusest või mõnest teisest MB varuosadega tegelevast poest. Räägid jutu ära, milliseid vaja. Aga see nupp on "täispauk" esiklaasile - ehk lülitab kondi sisse ja suunab täie auru kõik esiklaasile kiireks sulatamiseks/puhastamiseks. Tänapäevastel autodel kõigil see funktsioon olemas. Edit: Tulealuse liistu saab romulast väga kergest kätte! RE: w124, 250t D, 1992 . Indrekly - kait - 07-03-2013 (06-03-2013, 11:58 PM)Lahekas Kirjutas: Aga see nupp on "täispauk" esiklaasile - ehk lülitab kondi sisse ja suunab täie auru kõik esiklaasile kiireks sulatamiseks/puhastamiseks. Tänapäevastel autodel kõigil see funktsioon olemas. Selle suunamise osas võiksin vaielda. Õhu suunamine on sellel autol ju mehaaniline, seega nupuvajutusest ei piisa, et esiklaasile õhku saada, peab ikka pliidinuppu kruttima. Kui õigesti mäletan siis see nupp on kondi sundsisselülitus. RE: w124, 250t D, 1992 . Indrekly - v6sa - 07-03-2013 (07-03-2013, 01:07 AM)kait Kirjutas: ... Nu, õiogus mõlemal. Kuna eesmärgiks on võimalikult tõhus niiskuseemaldus, siis selle nupu sisselülimisel pannakse nii jahutus kui soojendus täisvõimsusel tööle. Kuna enne kütteradikaid on jahutuse soojusvaheti, siis sisseimetav õhk kõigepealt jahtub, mistõttu õhu veesisaldus langeb (vesi kondenseerub), seejärel soojendatud õhku mahub niiskust oluliselt rohkem. Eriti on sellest funktsioonist kasu niisketel suveõhtutel. Tüübleid oskab iga MB tükke müüv pood asukoha alusel müüa. Tegelikult on mingist teemast ka tüübli kood läbi käinud... Kas Tauno Mõts mitte oma teemas nendega ei toimetanud? Peeglisoojendused on automaatsed, nagu ka klaasipesuvedeliku düüside soojendus. 124 klaasitõstukeid peaks nagu vedelema... Kui maas on hammassektorilt paar hamamst, siis osavad näpud on neid keevituse ja relakaga edukalt taastanud. Kui tagaklaasi kojameest annab käega keerata, siis on puruks ajam. Võta maha ja lahka ära - seal võib mitu viga olla. Muu hulgas võlli kinnipundumine. RE: w124, 250t D, 1992 . Indrekly - ktmduke - 12-03-2013 Kas sul värvikood 355? Mis tiivale see värv maksma läks koos lakiga? Endal ootab sama töö ees. RE: w124, 250t D, 1992 . Indrekly - DieForADequila - 12-03-2013 Minu mersumüüja seletas,et see nupp peeglisoendus... RE: w124, 250t D, 1992 . Indrekly - väikemees - 12-03-2013 (12-03-2013, 11:58 AM)DieForADequila Kirjutas: Minu mersumüüja seletas,et see nupp peeglisoendus... Ja kui bemmi omanikud tulevad Mercedest ostma, siis nad ei saa aru, et S nupp ei ole Sport! RE: w124, 250t D, 1992 . Indrekly - berg - 13-03-2013 Plusmerk-i platsilt soetasid jah?Pühapäeval jägala joal hakkas silma,liistud külge ja väga normaalne kaubalift. RE: w124, 250t D, 1992 . Indrekly - indrekly - 21-03-2013 Plusmerk-i platsilt sai auto soetatud jah. Värvikoodi kahjuks ei oska öelda, kuna ise ei pidanud sellega kokku puutuma. Samuti ei oska ma sulle öelda täpset värvimisele kuluvat summat, kuna endal tuttavad töökojas. Ma arvan, et ma väga ei eksi, kuid enamus kohtades peaks jääma hinnad sellisesse vahemikkui -kapott 100, stange 100 ja tiib 75-sisaldavad eeltööd, värvi ja värvimist. Muidugi võib leida ka väga palju odavamalt ja kallimalt, aga ma usun, et nii arvestades väga mööda ei pane. Liistudega on jah süüdi oma laiskus, pole lihtsalt jõudnud end piisavalt kokku võtta ja käia tüübleid ostmas käia. Autoga on ka üks väike probleem tekkinud. Kogemused on näidanud, et kui auto sõitma panna toiduõliga(samuti biodiisliga), siis tekib üsna varsti vajadus pumbas tihendid ära vahetada. Minul on siis arvatavasti see aeg käes. Autot käivitades, peale pikemat seismist, läheb kohe käima sekundiks-paariks ning siis sureb välja. Uuesti käima läheb peale pikemat aega käiamist-arvatavasti tõmbab siis pumba uuesti kütet täis ja veab lõpuks käima. Siin kohas ongi küsimus, et kas on neil MB ridapumpadel mingisugused enamlevinud kohad, kust hakkab ka näiteks diisliga kütet läbi immitsema? RE: w124, 250t D, 1992 . Indrekly - indrekly - 03-07-2013 Nüüd on aeg kätte jõudnud, et hakata autole velgesid valmis. Olen uurinud ja otsinud aga pole väga täpset infot leidnud. Küsimus on hetkel selles, et kas 18'' veljega hakkab rehv koopasse sööma. Oletame et kooslus oleks selline esimesed veljed 8"laiad et27,tagumised 9"laiad et35.kõigil peal rehvid 245/40/18. Oletan et õige et puhul ei hakka 17 ega 16 tolli rehv kuidagi koopasse sööma kui just ulmekõrget rehvi peale ei aja? RE: w124, 250t D, 1992 . Indrekly - sm. pelle - 04-07-2013 Need suht ägedad veljed mida vaatad. Mul autol ees 8.5" laiad ja et35, peale koobaste rullimist on okei, ma arvan, et pool tolli kitsam velg päästab sind koobaste rullimisest kuigi igaksjuhuks ma teeks selle ära, parem nii kui pärast on see plekiserv väljapoole väänatud. 245 rehv jääb laiaks kardan ja ma paneks 225/45, siis peaks okei olema. Tiibade peal olevad liistud sööb seespoolt ära aga see on suht paratamatu, kuluvad paika ja on korras. RE: w124, 250t D, 1992 . Indrekly - hents99 - 05-07-2013 Ega 17" veljed huvi ei paku? Mul on hetkel 4 jooksu selliseid: Selgus, et pean vist ikka 18" velgede peale üle minema. Need 17" veljed sobivad W124 alla muidu ideaalselt. Ise sõitsin oma S124 samade velgedega. RE: w124, 250t D, 1992 . Indrekly - v6sa - 05-07-2013 Hea, et katsetad. Aga ära aja segi biodiislit (EN 570 standardile vastavat vedelikku) ja toorõli! Biodiislit eraisik praegu seaduslikult osta ei saa. Sinu kirjeldatud soojusvaheti on vajalik vaid toorõli puhul temperatuuridel alla +5. Oled proovinud ka ilma? Millised probleemid tekkisid? OM60x mootoritel on olemas termostaatjuhitud kütsue soojendusspiraal ploki küljel. See aga kipub lekkima hakkama, just õhku sisse lastes. Olen ise sama mootorit tarbinud ja minul ei olnud probleeme kütuse etteandega. Küll oli probleeme halva setitamisega - õlis oli tahedat kaupa paljuvõitu ja see ummistas jämefiltreid. Lisaks pesi õli süsteemist lahti hulga sodi, mis peenfiltrisse jäi. Mootor käis aga pehmemalt ja huvitava kaasnähtusena paranes talvine käivitumine. Lekkima hakkavad O-rõngad surveklapi pealt. Pumba sees reeglina probleeme ei teki. Mõnel paljusõitnud pumbal on probleeme hoobade tihenditega. Millise õliseguga sõidad? Kaua settida lased? Mida teed jäägiga? RE: w124, 250t D, 1992 . Indrekly - indrekly - 11-07-2013 Velgede kohapealt: Tiibasid kahjuks või õnneks ei soovi rullima hakata, seega kukub siis 18'' mängust välja. Peab edasi uurima siis 17'' ja 16'' mõõdus velgi. On mingeid soovitusi velgede valiku kohapealt anda, et millise ET ja laiuse korral 17'' velg kena välja näeb, ilma et istuks liiga rõvedalt sees või väljast? Õliga sõitmise kohapealt natukene: Soojusvaheti on küll vajalik asi, ilma selleta tõmbab pidevalt peenfiltri kinni. Kui soojusvaheti ikka korralikult kütab võib suht julma rasvaga sõita ja pole hullu miskit. Samuti kannatab sõita isegi talvel mingis mahus selle toiduõliga(näiteks 50/50) .Dosoolitrass ei olnud mul küll koguaeg kuum, kuid see said parandatud klaasipesuvedeliku soojenduse kõrvale juhtimisega(enne termostaati ja küttekeha pandud vahele kolmikud ja osa dosoolist voolab pidevalt ringi). Nii ei teki olukorda kus klaasipesuvedeliku soojenduse termostaadi ära võtmisega kuum vesi klaasi külma ilmaga katki võiks teha. Seda ma õppisin juba eelmise autoga, et vanad kummitihendid õli hävitab. O-rõngad pumba peal said juba vahetatud ning peenfiltri vahetus ei ole minisilmis väga suur väljaminek arvestades kütuse pealt raha kokkuhoidu. Kõige edukamalt toimib segu 4liitrit toiduõli, 1 liiter diislit, 300gr bensiini. Settida lasen vastavalt võimalusele, kui palju varusid on. 2 nädalat on setitamiseks hea aeg küll. Filtreerimiseks kasutan väga lihtsat nõud. Üleval filtriks riie, all kraan. Valan aga õli peale, nõu küljepeale on toodud kaks vooliku väljavõtet, kust saan jälgida õli taset anumas. Kui anum hakakb täis saama lasen alt kraanist otse ja täpselt 4 liitrit kanistrisse. Jäägi ja sellise paksu rasva mis riidest läbi ei lähe ja mis alles jääb kanistri põhjadesse viin kohalikku katlamajja. Üks nipp veel, enne õli filtreerimist jäta õli näiteks päevaks päikse kätte või pane kuskile soojemasse ruumi. Kuuma või sooja õli on palju kiirem filtreerida RE: w124, 250t D, 1992 . Indrekly - Majori - 14-07-2013 Hents, palju velgede eest küsid.? RE: w124, 250t D, 1992 . Indrekly - indrekly - 26-09-2013 Viimasest postist siis aega palju mööda läinud. Mis kõiks siis vahepeal tehtud on: nahahooldus smartservices helisüsteem sisse pandud lõpuks juhi istme külge käetugi paigaldatud. kardaani läbilöögileevendid vahetatud käigukasti, difri ja mootoriõlid kõik filtrid vahetatud, mõned neist korduvalt käigukasti vanni põhi remonditud +värvitud mootoriruum korralikult puhtaks pestud esituled uute vastu välja vahetatud+nightbreaker pirnid kettad ja klotsid kõik välja vahetatud hõõgküünlad kõik vahetatud põrandamatid sisse ostetud generaator ja pingeregulaator vahetatud Enne talve tuleb veel üks hooldus piduritele teha, kõik ilusti liikuma ajada. Edasistest plaanidest rääkides võib ehk suurima väljaminekuna plaanida turbo ehitust. Arvatavasti tuleb kas originaal 2.5 mb turbo või siis mõne muu margi samamahulise diisli turbo. Plaanin ehitust korralikult teha, seega võib kogu projekt ning projektiga alustamine aega võtta. Õhk on plaanis läbi cooleri suunata ning summuti vedada otsast lõpuni uus-vähe jämedam ning vähemate püttidega. Selle kõigega on tekkinud üks küsimus millele pole selget vastust leidnud. Kas ilma turbota variandi pump erineb oluliselt turbomootori pumbast? Mõtlen just seda, et kas ka vabalthingava pumbast on võimalik võtta vaakumjuhtimise ots välja? Ehk saaks keegi turboka omanik enda pumbast pealt pilti teha? RE: w124, 250t D, 1992 . Indrekly - berg - 26-09-2013 Käid tihti smart service-s? See koht on ikka alla arvestuse kui otsida kvaliteeti. |