Teema hinnang:
  • 3Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB W140 500SEL, S600 ja teised ükssarvikud - Sm.Tihhonov
(26-02-2014, 09:57 AM)v6sa Kirjutas: Tahaksid Sa ehk selle ettevõtte kontakte jagada?

Aga palun. Teevad vastavalt sinu soovidele. Lisavad metallist logosid, kinnitusi jne. Mina lasin paigaldada libisemisvastase aluskihi, kuna USA turu autol millegipärast pole põrandas mattide kinnitusi.

http://www.ebay.com/sch/lospfurros/m.htm...7675.l2562
Terve aasta poole aastaga
Vasta
Auto seisab endiselt töökojas ja võib olla värvitakse veel sel nädalal ära. Aga võib olla ka mitte. Ei tihka enam vaatama-uurima ka minna, kuna me vennaga käisime seal üksvahe juba iga päev oma patsiente silitamas. Kohalikule rahvale hakkas juba nalja tegema - "vennad essid" jälle siin.

Püüan olla taktitundeline ja oodata töökojast kõnet. Sel ajal olen hakanud vaikselt tegema ettevalmistusi auto saabumiseks koju. Tõin värvist ära kõik plastikud. Selle poolmatt 7700 Alto Grey värviga nähti lollimoodi vaeva ja liiga hea ta lõpuks ei saanudki. Tehase kvaliteeti ei saavutanud, veidi pilvitab, veidi on struktuurne, aga ise tehtud asja kohta peab vist rahul olema. No ja üldisemas plaanis - need originaalsed poolmatt hallid stanged on isegi põrandal vaadates ikka suursugused küll võrreldes endiste läikivate mustadega.
[Pilt: IMG_4943_3_300pix.JPG] [Pilt: IMG_4944_3_300pix.JPG]

Paha oli see, et värvitööde käigus oli kuidagi "läinud katki" kaks stange konksukatte kinnitust. Nad on küll lihtsad asjad ja väga lihtsalt eemaldatavad, kuid paraku ei saa neid eraldi tellida. Ning ilma nendeta see kate küljes ei püsi. Keeruline olukord.
[Pilt: IMG_4945_3_300pix.JPG] [Pilt: IMG_4946_3_300pix.JPG]

Rääkides veel ilusatest asjadest, siis tahtsin tellida talle tagaluugle originaalset "500SEL" kirja, kuid üllatuseks jäi see tulemata. Väidetavalt on laost otsas ja saadavust tulevikus pole teada. Seega tellisin suure hirmuga ühe kasutatud embleemi jebaist ära. Aga käiku läheb ta siiski alles häda korral, sest vana teipi kätte saada ja uut asemele lõigata on kuidagi liiga ilge töö.
[Pilt: IMG_4938_3_300pix.JPG] [Pilt: IMG_4940_3_300pix.JPG]

Siis veel pisiasjadest. Mitmetel piltidel ja ebay müügipakkumistes on mulle silma jäänud, et mõnikord on W140 kõlarite restidel peal väiksed "BOSE" kirjad. Arvasin varem, et ilmselt on uhkete omanike poolt ise pandud. Aga siis avastasin kogemata, et originaal slaid täiesti näitab seda logo.
[Pilt: Bose_silt.jpg]

Ma tean, et see on kõige muu kõrval pisiasi, aga ma pidin nad tellima. Hiinlased pakuvad neid nii odavalt, et minu meelest ei tohiks hind isegi saatekulusid katta. Ja sealjuures on väga ilusad, täitsa nagu olekski originaalid.
[Pilt: IMG_4935_3_300pix.JPG] [Pilt: IMG_4936_3_300pix.JPG]

Vahepalaks käisin ka garaazis ja tõstsin lauale esivõre. Üsna viisakas detail veel, kuid ribide kroom ikka täitsa surnud.
[Pilt: IMG_4948_3_300pix.JPG] [Pilt: IMG_4953_3_300pix.JPG]

Tellisin uued, kuid peale vertikaalse pulga tarnitakse nad miskipärast kõik ühepikkustena. Ka varuosaprogrammis on ka märge, et "kohandatakse protsessi käigus". Uuema tüübi S600 võrel on saab küll tellida kõiki pulki eraldi. Ilusamad on nad küll kui vanad, aga hetkel jäid nad lõikamata. Neil on ühed otsad suht viisakalt õhukeseks valtsitud ja teised otsad lõigatud veidi viltu, järgimaks kesktriibu liistu ristlõiget. Ühesõnaga - jebi.
[Pilt: IMG_4964_3_300pix.JPG] [Pilt: IMG_4965_3_300pix.JPG]

Vaatasin siis veel kriitilise pilguga oma võret ja mõtlesin, et "pekki, tellin üldse uue". Ta on küll ilus ja sirge, kuid ikkagi on nii kroomil kui plastikul kulumisjäljed sees.
[Pilt: IMG_4963_3_300pix.JPG] [Pilt: IMG_4970_3_300pix.JPG]

Siis hakkasin avastama esivõrede põnevat maailma. Selgus, et minu põlvkonna autole ei saagi enam uut võre tellida. Saab tellida ainult uuemale mudelile (alates mudeliaastast 1995) seda hõreda ribiga võret. See variant jäi kohe ära. Huvi pärast sattusin aga sirvima 600SEL slaide ja avastasin, et temale saab tellida nii uut kui vana võre. Sealjuures kasutab 600 üldse teisi koode võre jaoks. Uuema mudeli koodi erinevusest saan ma aru, talle tuli ju 6 triibuga võre. Aga vana on visuaalselt täpselt samasugune. Käisin siis kõik mudelid läbi ja nii ongi - kõigil teistel alguse otsa autodel on üks kood, aga V12 autodel on teine. Fotodel tundub ta küll 100% samasugune. Milles seineb erinevus??? Kas keegi teab? Kirjutasin ta juba puhtast uudishimust järgmisesse tellimuste nimekirja, kuid täna hetk enne ära saatmist võtsin siiski maha ... Vana peab paraku esialgu külge tagasi minema. Tekkisid viimasel minutil mõned uued mõtted kuidas raha kulutada.

Et uutest põnevatest ideedest mõtteid mujale saada, tõstsin kolahunnikust välja ühe koguka detaili. See detail osutus kasutatuna tõsiseks pähkliks. Enamus lammutajaid keeldus kohe sel teemal rääkimast, osad ütlesid, et servad on valged ja osadel oli juba müüdud. Hakkasin jub vaimu valmis panema, et tuleb minna Hamburgi lammutustesse ja ise maha võtta. Viimaks Nursi lammutusest ta siiski sain. Maksis küll palju, kuid oli ikkagi ca 4 korda odavam kui uus. Kile eemaldamiseks tõstsin ta umbes pooleks tunniks 9kw soojapuhuri ette küpsema.
[Pilt: IMG_4955_3_300pix.JPG] [Pilt: IMG_4956_3_300pix.JPG]

Vahepeal tegelesin klaasiliistudega. Kuna minu liistud oli lössis, hankisin tookord Nursist ka korraliku komplekti klaasiliiste. Nüüd siis puhastasin nad viisakalt kahelt poolt ära ja poleerisin üle.
[Pilt: IMG_4957_3_300pix.JPG] [Pilt: IMG_4958_3_300pix.JPG]

Kui klaas oli üle keskmise soe, eemaldus kile ilma suurema vaevata, jätmata klaasile mingit liimijälge. Kas keegi teab, mis antenn see klaasi sees on mille kontakt sealt välja tuleb. Minu auto originaalklaasi küljes sellist pistikut pole.
[Pilt: IMG_4959_3_300pix.JPG] [Pilt: IMG_4960_3_300pix.JPG]

Tänan tähelepanu eest, järgmise peatüki pühendan valgustusseadmetele.
Terve aasta poole aastaga
Vasta
Uskumatu. Kõige huvitam auto teema foorumis!
Vasta
Kui see tagaluugi logo on metallist, siis võiks ta panna purki koos lahustiga seisma. Pärast teip tuleb iseenesest lahti.
Vasta
Vahepeal tegelesin oma auto tuledega. Esiteks võtsin ette esituled. Algul arvasin, et esitulede klaasid on veel igati OK. Nad tõesti tundusid auto küljes veel päris head. Kuid hakanud neid lähemalt silmitsema oli selge, et tagasi ma neid ei pane. Käisin uusi otsimas. Ja nüüd saigi selgeks, et Euroopa oludes saab olema väga keeruline säilitada mu auto USA algupära.

Ma olin miskipärast jumala kindel, et mu autol on E tähised peal. Sest tulede valgusvihk oli täitsa euroopa auto oma, mitte tüüpilisele USA autole sarnane. Aga tutkit. On hoopis mingid SAE ja muud tähised. Eurooplased lakkugu panni.
[Pilt: IMG_4975_3_300pix.JPG] [Pilt: IMG_4977_3_300pix.JPG]

Tahtsin ju tegelikult ainult klaase ja algul oli kindel eesmärk, et eurotulesid mina ei osta. Aga lõpuks ikka ostsin. Sest ma ei suutnud neid USA tulesid isegi mitte tellida. Ükski kataloog neid ei näita, isegi mu auto tehasetähise järgi pakub tavalisi tulesid. Jebaist suutsin leida vaid komplektseid tulesid täiesti kosmilise hinnaga. Nii, et elagu euro. Õnneks on klaasi muster äravahetamiseni sarnane.
[Pilt: IMG_4982_3_300pix.JPG] [Pilt: IMG_4978_3_300pix.JPG]

Kuna reflektorid olid üsna määrdnunud, jätkasin operatsioonidega juba toas kirjutuslaua taga. Pesin reflektorid ilusti puhtaks, said paremad küll.
[Pilt: IMG_5009_3_300pix.JPG] [Pilt: IMG_5010_3_300pix.JPG]

Et neid ilusam tagasi oleks panna, pesin nad lõpuks üleni ära, nii seest kui väljast. Huvitav mis imelik indikaator see tule sees võiks olla?
[Pilt: IMG_5016_3_300pix.JPG] [Pilt: IMG_5015_3_300pix.JPG]

Uued asjad on ikka ilusad küll.
[Pilt: IMG_5014_3_300pix.JPG] [Pilt: IMG_5012_3_300pix.JPG]

Suunatuledega oli suurem jama. Minu auto suunatuled põlevad ka ääretuledena. Ja parktulesid pole mu autol üldse. Uurinud ülevaatuspunktist seadusi, sain teada, et suunatuli põleda ei tohi. Suunatuledel on oma markeering ja ääretuledel oma. Neil autodel, millel suunatuled tehase poolt põlevad, on peal mõlemad markeeringud. Kui lihtsalt suunad põlema panna, siis ülevaatuselt ametlikult läbi saada ei tohiks.

Minu autol ilmselt on need markeeringud peal, kuid kõik on ju SAE süsteemis. Kuna ma kuskilt uusi õigeid suunakaid ei saanud, otsustasin vilistada seadustele ja ostsin talle lihtsalt tavalised Euro suunad.
[Pilt: IMG_4983_3_300pix.JPG]

Mõlemad ilusti Boschi omad ja all kiri "Made in Germany".
[Pilt: IMG_4986_3_300pix.JPG] [Pilt: IMG_4987_3_300pix.JPG]

Üllatusena vaatasid tagaküljelt vastu hoopis teist infot sisaldavad etiketid. Üks oli isegi kirjade järgi Boschi oma, kuid valmistatud hoopis Tšehhis. Ning teine kandis hoopis kaubamärki "automotive lightning" ning samuti "made in Czech Republic". Mis side on Boschil Automotive Lightning'uga? Mul vend sai oma SEC-ile ka uued esituled, mis olid igatepidi 100% Boschi omad, kuid tarniti Magneti Marelli karpides?
[Pilt: IMG_4984_3_300pix.JPG] [Pilt: IMG_4985_3_300pix.JPG]

Minu auto originaalid kannavad ka erimärgistust "USA". Mis neil siis lõpuks vahet on?
[Pilt: IMG_4993_3_300pix.JPG]

Esiteks on nad täiesti teist värvi. USA lambid on merevaigu kollased, eurokad täiesti oranzid. Teiseks on neil erinev markeering. Ning kolmandaks on eurotulel reflektor kuidagi tuhm ja ilmetu, aga USA omal hästi särav.
[Pilt: IMG_4996_3_300pix.JPG] [Pilt: IMG_4995_3_300pix.JPG]

Lähemal vaatlusel selgus erinevus. Et USA lamp töötab ka ääretulena, peab ta valgustama nii ette kui küljele. W140-l ju eraldi külgmisi ääretulesid enam pole. Samuti pole USA turu autodel esitiival väikseid külgmisi suunatulesid, mis Euroopas eri turgudel jõudumööda kohustuslikuks said. Seega peaks ka suund paremini küljele nähtav olema. Sellest tulenevalt ilmselt Euroopas piisas, kui suunatuli näitas ainult ettesuunas. Ja külgmine reflektor pidi toimima vaid reflektrorina. Igal juhul on eurotulel küljele kaarduv reflektori osa tagant valge plastikuga kaetud ja läbi ei paista, aga USA tulel on ta avatud läbipaistev.
[Pilt: IMG_4991_3_300pix.JPG] [Pilt: IMG_4992_3_300pix.JPG]

Et seega ma ilmselt panen need eurotuled hoopis riiulile, mitte auto külge.

Tagatuledega on ka mõningad erinevused. Alumised valged tuled on õnneks nii USA-s kui Euroopas täpselt samad. Nad on mõlemal pool ookeani täiesti markeerimata. Mitte ühtegi kirja. Millegipärast lähevad nad W140-tel pea kõigil seest koledaks. Aga õnneks tähendab uute hankimine vaid poodimineku vaeva. Sama aastakäigu Volgaga see nii lihtne pole.
[Pilt: IMG_4998_3_300pix.JPG] [Pilt: IMG_5000_3_300pix.JPG]

Punased tagatuled on EU-s ja USA-s visuaalselt täpselt samasugused. Ka selles osas, et tagumine suund vilgub oranzilt. Ainsa vahega, et taas pole neil mingit euromärget.
[Pilt: IMG_5004_3_300pix.JPG] [Pilt: IMG_5005_3_300pix.JPG]

Erinevus seisneb vaid selles, et millised sektsioonid põlevad. Euro mudelitel põlevad alumises reas gabariidituledena ainult sisemised (tagaluugi poolsed) sektsioonid. Välimine sektsioon töötab piduritulena. USA autol põleb selles välimises sektsioonis pidevalt ka 4W side marker .
[Pilt: IMG_5008_3_300pix.JPG]

Ülemisi tagatulesid ma uusi hankima ei hakanud, kuigi ühel on nurk natuke katki. Poleerin nad ära ja panen külge tagasi.
Vasta
Küsimus reflektorite kohta: Kuidas ja millega reflektorid pesid? Kas lihtsalt tolm õhuga välja ja märja lapiga? Või oled kasutatud mingit keemiat? Tulemus väga ilus. Kuulsin, et peab väga ettevaatlikult seda tegema.
Vasta
(11-03-2014, 10:50 AM)Mike22 Kirjutas: Küsimus reflektorite kohta: Kuidas ja millega reflektorid pesid? Kas lihtsalt tolm õhuga välja ja märja lapiga? Või oled kasutatud mingit keemiat? Tulemus väga ilus. Kuulsin, et peab väga ettevaatlikult seda tegema.

Reflektorid on õrnad jah, väga kergesti kriibitavad. Ma pesin täitsa tavalise fairy veega. Aga ettevaatlikult ainult sõrmeotsaga nühkides. Kaltsu ega paberiga ligi ei läinud. Pesujärgselt on nad nii libedad, et raputades kukuvad veetilgad ise maha ja pind on täiesti kuiv.

Terve aasta poole aastaga
Vasta
See indikaator seal tulekorpuses on ilmselt reflektori (või pirni ?) reguleerimise jaoks.
Ses mõttes lollikindel süsteem, et kui üks on paigas, saab teise sama näiduni sättida ning mõlemad näitavad võrdsel kõrgusel.
Vasta
Eks ma olen käinud ikka vahest ka töökojas piilumas. Eelmise nädala teises pooles hakkas pilt juba päris paljulubavaks muutuma.

[Pilt: 2014-03-06_17.05.00.jpg]

[Pilt: 2014-03-06_17.05.48.jpg]

[Pilt: 2014-03-06_17.06.12.jpg]

Lõpuks võeti isegi katuseluuk maha. Muidu olevat paha servasid värvida. Maaler valmistas teda värviks ette kaks pikka päeva, lihvides teda vana kooli kombe kohaselt ikka vesilihviga. Noh, loodame parimat.

Kevad südames, sai käidud ka "unustatud patsiente" vaatamas. Akudega välismaised sõbrad sai ka käima pandud, Volga vaatas pealt. Mõlemad olid täiesti võimelised käivituma ja ei ajanud isegi tuba paha haisu täis. Mercedesel muidugi lõppes mootori soojendes säde ära ja ta suri välja. Selles mõttes üllatusi polnud, kuna Bremi süüteosadega on see meil pigem juba reegliks saanud.

[Pilt: 2014-03-08_15.28.58.jpg]

Neil kõigil kolmel jäi eelmine hooaeg vahele. Mercedes ei saanud üldse sõita, teised sõitsid mõlemad ühe lühikese sõidu. Kuigi mu viimaste aegade projektid tõotavad valusat finantskoomat, tahaks siin pildil kahe esimesega ikka tänavu liigelda. Paraku ilmselt nii mõnigi hakkab endale otsima ka uut omanikku. Mind on ju üks, aga neid on palju. Hakkab kogu see jant vaikselt üle pea käima.
Terve aasta poole aastaga
Vasta
Tule sees on vesilood. Osadel japsidel samuti, kuid nähtav väljast.

Loodil on keskmine märgis tehasekõrgus. Seega kõrguse reguleerimiseks ei ole vaja ÜV punkti minna.
Vasta
eclipse Kirjutas:Tule sees on vesilood... Seega kõrguse reguleerimiseks ei ole vaja ÜV punkti minna.

See kõlab nagu üks väga kaval süsteem. Kindlasti kavatsen temaga lähemalt tutvuda, kui autot kunagi komplekteerima asun.

Seni olen aga endiselt kasutanud aega erinevate detailide ette valmistamiseks. Võtsin ette uksepolstrid. Kui nad veel auto küljes olid, tundusid nad sellised 4+ detailid olema. Laua peal vaadates selgus, et nad on ikka üsna katki. Alustasin kergemana tundunud kõrvalistujapoolsest esimesest. Kuna ma olin varem ette valmistanud laeka ja vahetanud nahalapi aluse porolooni, siis nendega enam rohkem tegemist polnud. Laeka kronsteinide liimimiseks katsetasin erinevaid liime. Kuid pole siiani leidnud ühtegi tõeliselt head plastiku liimi. Kõik kipuvad ikka pehmeks jääma või ei teki head naket.
[Pilt: IMG_5035_3_300pix.JPG] [Pilt: IMG_5036_3_300pix.JPG]

Polstri korpus oli üleni "liimist lahti". Umbes pooled tüüblite kinnitused olid papi küljest lahti, õhukanalid olid lahti, ning osad fiksaatorid olid ka lahti. Liimisin tema erinevaid osi kokku kaks õhtut.
[Pilt: IMG_5028_3_300pix.JPG] [Pilt: IMG_5040_3_300pix.JPG]

Aga lõpuks sai korda.
[Pilt: IMG_5058_3_300pix.JPG] [Pilt: IMG_5059_3_300pix.JPG]

Miskipärast oli mõlemal esimesel polstril pealmine vakstu täitsa lahti nendest kohtadest, kus käivad istmete regulaatorite plaadid. Ilmselt on tegu oskamatu lammutamise tulemusega. Tõsi on, et neid plaate on ka korrektselt üsna paha ära võtta. Rääkimata veel siis, kui jänki pole täpselt teadnud ka kuidas nad ära käivad. Jõud teeb imesid.
[Pilt: IMG_5061_3_300pix.JPG] [Pilt: IMG_5063_3_300pix.JPG]

Parempoolsel polstril sai ta enam vähem korda.
[Pilt: IMG_5054_3_300pix.JPG]

Kui juba mängimiseks läks, lihvisin 2000 paberiga üle ka puitliistu ja poleerisin ära. Sai ilusam küll.
[Pilt: IMG_5044_3_300pix.JPG] [Pilt: IMG_5043_3_300pix.JPG]

Parem esimene polster on valmis. Nüüd on ainult 3 tk veel teha.
[Pilt: IMG_5056_3_300pix.JPG]

Teised uksed olid ka kõik kuskilt otsast lombakad. Eriti halb on parem tagumine uks, millel on alumine serv ikka täitsa pehme. Ka teise poole tagumine on sarnane.
[Pilt: IMG_4624_3_300pix.JPG]

Juhiuksel oli veidral kombel puitliist oma laki nii kokku tõmmanud, et oli täitsa ära pragunenud ja kahanedes ka liistu täitsa vibusse kiskunud. Teistel olid puitliistud korras.
[Pilt: IMG_5032_3_300pix.JPG] [Pilt: IMG_5033_3_300pix.JPG]

Mulle puit väga meeldib ja ma ei talu kui ta korrast ära on. Nii et see tuli paratamatult uus osta.
[Pilt: IMG_5034_3_300pix.JPG]

Tegelikult on vahepeal ka auto ära värvitud.
[Pilt: IMG_5049_3_300pix.JPG] [Pilt: IMG_5051_3_300pix.JPG]

Kruvisin talle töökojas kõik sõiduks hädapärase külge ja veeresin koju. Garaazide vahel päkse käes seistes tõmbus meeleolu üsna pilve. Saavutatud värvi kvaliteet ei ole rahuldav. Ta oleks OK mõne päris USA auto peal, kuid mitte musta Mercedese seljas. Lükkasin ta garaazi ja läksin poodi uue purgi poleerpasta järele.
[Pilt: IMG_5067_3_300pix.JPG] [Pilt: IMG_5070_3_300pix.JPG]

Teine kainestav moment oli see, et 1800 EUR maksnud veermiku remont polnud andnud kaugeltki soovitud tulemust. Auto sõidab endiselt halvasti ja kohutavad kolakad tagasillast pole kuhugi kadunud. Seega sai jälle vahetatud palju ebavajalikke asju. Nagu tavaliselt veermiku remondi puhul. Kahtlustan antud juhul, et mul on ilmselt nivooamordid ise omadega õhtul. Või on ainult need munakad seal otsas ära? Sest hüdroakude lõppedes hakkab tagaots ilmselt lollimoodi põrkama? Seda ma nagu ei tähelda.

Mootori töö eripäradest ma parem ei räägigi. See töötab kord nii ja kord naa. Mõnikord ei tööta peaaegu üldse. Eks me kõik teame, millest tuleks siin alustada. Olen elus pidanud palju erinevaid luksusautosid, kuid nii suuri väljakutseid pole küll keegi varem pakkunud.
Terve aasta poole aastaga
Vasta
Paistab et tegevuse puudust ei tule veel.
Naftapress.
Vasta
Nivooamortidel surebki reeglina just nn munakas ära, see on paratamatus.
Hüdroakud on ju põhimõtteliselt nn paisupaagid ehk eesmärk on hoida vasturõhku nivooõlile, kui see on vaja mahutada kusagile amordi kokutõmbe hetkel.
Reeglina läheb nende defektsuse tõttu pepu siis just väga pehmeks, nn "surnud amordi effekt" tekib.
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Vasta
Rõhuaku surma saab kõige paremini tuvastada nendel lollidel metallist lamavatel mentidel. Nimelt surnud aku ei lase amordil sissepoole liikuda ja auto hüppab neid ületades üles. Amordi väljaliikumist surnud rõhuaku ei takista.
Surnud rõhuaku puhul võiks kolks tekkida siis, kui lohkuvajunud ratta amort uuesti auto raskust kandma hakkab ja rõhuakust lahkuma asunud õli uuesti kambri täidab.Icon_rolleyes

Nivooamordi otsamunaku sisukorda saab hinnata kõige paremini nii, et lased amordi alt lahti ja loksutad näpu vahel. Munak peab olema tihke ja liikuma takistusteta. Kui amort ise on korras, tasub lasta liigend taastada.
Vasta
Ütle palun mis pastaga poleerisid puitosa? Või lihtsalt lihvisid ja poleerimismasinaga kuivalt üle käisid?
Endalgi meeldib, kui puit salongis "särab" Thumbsup
Vasta
(19-03-2014, 09:33 AM)Mike22 Kirjutas: Ütle palun mis pastaga poleerisid puitosa? Või lihtsalt lihvisid ja poleerimismasinaga kuivalt üle käisid?
Endalgi meeldib, kui puit salongis "särab" Thumbsup

Mina poleerin puitu täpselt samade vahenditega millega värvi. Kasutan juba palju aastaid Mequiras Mirror Glaze sarja tooteid.
http://www.benefit.ee/tarvikud/meguiars/mirror-glaze/
Antud juhul polnud mul garaazis muud käepärast, siis kasutasin lõppviimistluseks mõeldud heledat ketast ja madala abrasiivsusega 82 pastat. Aga näiteks keskkonsooli puitkonsooli käisin esmalt üle 2000 paberiga, siis 3000 kettaga, ning siis tegin enne lõppviimistlust veel esmaviimistluse villaketta ja suure abrasiivsusega 85 pastaga. Jäi praktiliselt veatu viimistlus. Kunagi tuleb ehk meelde pilte ka teha.

Üldiselt olin oma autoprojektiga natuke ummikus. Palju vaeva oli senimaani ära nähtud, üsna arvestatavas summas rahagi kulutatud kuid ainus asi mis nagu täiesti puudu jäi oli TULEMUS. Mul oli garaazis mingi elutu asi, mis ei kõlvanud sõita ega näinud kuskilt otsast hea välja. Värvi eeltööga võis enam vähem rahule jääda. Paar veakohta küll hakkasid silma, kuid suures plaanis oli ta hea. Ainus asi, mis kohe üldse ei õnnestunud, oli kambritöö. Kasutati mingit moodsat DuPont lakki, mis lihtsalt ei vaju siledaks. Lase palju tahad, pind jääb ikka koledalt struktuurne ja mida rohkem lased, seda hullemaks läheb. Käis isegi HiTech koolitaja ja näitas kuidas sellega peaks lakkima. Kui ma pärast seda näidiseks tehtud proovitööd nägin, tõusid ihukarvad püsti. Töökojas mehed ise ka õnnetud, et järjest tööd ebaõnnestuvad ja head lahendust nagu ka pole.

Mehed püüdsid niigi mu autot tehes päästa mis päästa annab. Peale teist lakikihti lihviti auto korra 1500-ga üle ja lakiti veel ühe korra. Kuid tulemust see ei muutnud. Pigem äkki läks veel hullemaks? 1500 paberiga ei lihvi seda suurt virvendust maha ja järgmine lakikiht ainult kasvatas seda veelgi. Tegin mõned fotosuurendused, et oleks näha millest ma räägin. Värvipinna virvendus on ikka hirmuäratav.
[Pilt: IMG_5066_crop.jpg]
[Pilt: IMG_5067_crop.jpg]

Tagaluuk on täitsa tuksis. Sinna peal sai vist lakki selgelt liiga palju, mistõttu on ta vajunud päris "jämedasse lainesse". Tagaluuk on muidugi üldse mu auto kõige kehvem detail. Ta on ilmselt avarii järgselt veidi kõver, pealisplekk lainetab ja ta istub külge ka väga halvasti.
[Pilt: IMG_5068_crop.jpg]

Ajasin auto garaazi ja püüdsin päästa poleerimisega nii palju kui annab. Lükkasin prooviks parema esiukse pika kõva klotsi ja 1500 paberiga üle. Seejärel 2000 paberiga ja siis juba 3000 viimistluskettaga. Ning siis poleerisin nii et seda nägu olin. Jah, ma sain selle ukse värvipinna täiesti peegliks. Kuid see oli esiteks jube töömahukas, teiseks ei suutnud ma enam lõplikult lihvpaberi kriime välja poleerida ja kolmandaks jäi uks paksust lakikihist ikkagi veidi lainetama. Vt teisel votol näiteks ukse ülaserva.
[Pilt: IMG_5074_3_300pix.JPG] [Pilt: IMG_5075_3_300pix.JPG]

Käisin seda ületehtud ust vaatamas terve nädalavahetuse ja püüdsin leida parimat lahendust. Tegelikult oli see uks ikka üsna hea juba. Pidi ikka päris friik olema, et neid vigu näha. Kuid millise vaevaga ma sinnamaani jõudsin. Ja ta polnud ikkagi nii hea, et võiks lõpuni rahul olla. Ning tagaluuki ma ikka selliselt ei päästa. Viimaks ei saanudki endaga mõistlikule kokkuleppele, käivitasin silindrid ja helistasin töökotta ette.

Hajuvas päevavalguses ei saanud üldse aru, et tal midagi väga viga oleks.
[Pilt: IMG_5089_3_300pix.JPG] [Pilt: IMG_5090_3_300pix.JPG]

Ja muidugi see must pika kerega auto oma kuldsete aknaliistude ja hallide stangedega hakkas kaugemalt vaadates juba päris erutav tunduma.
[Pilt: IMG_5091_3_300pix.JPG] [Pilt: IMG_5092_3_300pix.JPG]

Töökojas katsetasime alguses niisama erinevaid lahendusi. Et kui palju oleks vja lihvida ja äkki pääseb ainult uuesti lakkimisega?
[Pilt: IMG_5093_3_300pix.JPG] [Pilt: IMG_5094_3_300pix.JPG]

Aga üldiselt sai ruttu selgeks, et see auto läheb uuesti värvi. Kuna ma ei süüdista selles ebaõnnes oma kauaaegset tuttavat maalritöökoda, vaid pigem halbade sündmuste kokkulangemist, tõmbasin ka ise roobad selga ja otsustasin ise vahetult osaleda vigade parandusel.
[Pilt: IMG_5096_3_300pix.JPG]

Lihvin ta üleni kuivalt pika klotsi ja 400 paberiga üle. Seejärel vibraga 500-600 paberiga ning lõpuks märjalt veel käsitsi kõva klotsi ja 800 paberiga. Siis peaks kannatama uuesti peale värvida küll.
[Pilt: IMG_5104_3_300pix.JPG] [Pilt: IMG_5105_3_300pix.JPG]

Seekord kasutame teist lakki, katame õhemate kihtidena ja värvime ta üle mitte ühekorraga, vaid kolmes jaos. Ehk saab parem. Elame näeme.


Terve aasta poole aastaga
Vasta
Kui see W140 ykskord valmib, ega temaga vist siis enam söitma ei julge/raatsi minna.
Jöudu algupärase konditsiooni taastamisel, vanades Mercedes Benz- ides on seda isikupära ja disaini...


Vasta
Kusjuures ka minu mustal oli värvkattes tunda 6rnalt apelsinikoort aga seda väga vähe ja see häiriv ei olnud. Jaksu ja paksu rahakotti projekti puhul Smile

[Pilt: 2012-05-29_21.03.52.jpg]
having trouble having fun...
Vasta
On tundunud et sul on hea maaler, aga eks see 140 on nagu lennuk ka oma mõõtmetelt.
Värvida ikka jah vähemalt 2-3 kihti, lakiga sama. Ja enne kõike seda (k.a enne lakkimist) peab aluspind ikka täiesti ideaalselt sile olema.
Edu ja jõudu!
Vasta
Ühest asjast ikka ei saa aru. Sa nägid et on kole, aga ometigi tõid auto koju ja panid kokku.(tuled lingid jne) Milleks selline lisatöö vahepeal?
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB 300SE '88 W126 Sm.Tihhonov Sm.Tihhonov 32 37,100 21-01-2023, 03:11 AM
Viimane postitus: Sm.Tihhonov
  MB S600L, w140, 1995 - ALFFAA ALFFAA 125 138,684 27-07-2022, 08:59 PM
Viimane postitus: Pant
  MB 260SE '90 W126 (Riigikantselei) - Sm.Tihhonov Sm.Tihhonov 188 257,853 23-02-2022, 10:42 PM
Viimane postitus: Sm.Tihhonov
  MB S350td W140, Karl140 Karl140 4 1,560 17-01-2022, 03:38 PM
Viimane postitus: Rolz
  MB S320, w140, 1995 - Madis madis399 43 40,324 09-05-2021, 08:37 PM
Viimane postitus: madis399
  MB w140, 420, 1992, Arkadi.T Arkadi.T 7 2,993 18-04-2021, 07:30 PM
Viimane postitus: Arkadi.T
  MB S 280, 1993, w140 - Magnus djmaq 12 15,986 25-03-2020, 03:08 PM
Viimane postitus: djmaq
  MB S350 Td w140 96. - ktmduke ktmduke 84 87,249 22-01-2019, 05:32 PM
Viimane postitus: Laur
Thumbs Up MB W140, S350TD, 1995 - Aston777 Aston777 12 14,155 13-10-2017, 10:40 AM
Viimane postitus: ktmduke
  MB S350td w140 ja Mb Ce230 - Raimz14 raimz14 14 17,041 13-03-2017, 09:00 PM
Viimane postitus: peedu.



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne