Teema hinnang:
  • 3Hääli - 3.67 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W126 300 SEL 1989 (OM606 projekt) - MBW126
#61
Nonii, terve pühapäev sai siis üritatud punnsilma mootoripadjad, mis on hetkel ajutiselt kere küljes, asendada W126 patjadega ja jätta W210 mootorikäpad. W210 käpad siiski ei istunud nende patjadega.
[Pilt: Foto0914.jpg]
Edasine plaan on kas käppade ja mootori vahele flantsid panna, et padjade ja käppade kinnituse kaugust reguleerida või keevitada ise sinna uued käpad. Arvatavasti on nagunii vaja nende patjadega seda mootorit paremini toestada, et vähendada vibratsiooni.
Vasta
#62
Nonii, hetke seis selline, et pole nüüd paar nädalat midagi teha saanud, kuna olen haige. Aga mootori käppade asjus kavatsen käpad ise teha. Väidetavalt pidid W126 originaal diisli käpad väga hästi sobima, sest istub mootori külge täpselt ning samas ka kere külge. Aga ebay-s on müügil 75$ + saatmine 80$, nii et ei tasu ära.

Jubedalt kisub sinna 6-käigulise manuaalkäigukasti poole. Paar ööd läinud magama mõttega, et miks ma küll oma tibukesele atm käigukasti panen, kui ma üsnagi vihkan atm käigukasti. Ei salli kui keegi otsustab minu eest Eusa_naughty
Aga see tähendaks seda, et peaksin meh. pumba panema ning siduripedaali vedama koos ajamiga jne. Iseenesest oleks samahästi võinud jätta OM603 80kw disla, aga uuema mootori eelis see, et 2 nukkvõlliga. Mõtlen hetkel tõsiselt, mida edasi teha. Kaldun arvama, et jätan nii nagu esialgne plaan ette näis, et om606 orig. koos ajude ja 722.6 kastiga. Kuigi süda ihaldab 6 käigulist manuaali... eks näis.

Vasta
#63
Ise kokku keevitatud käpp takistab VÄGA SUUREL määral ARK-s ümberehituse vormistamist!
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
Vasta
#64
Pole nüüd ARK-ist uurinud seda. Kas absoluutne isetegevus on keelatud ja ainuke võimalus on mingid originaal käpad?
Vasta
#65
(01-12-2013, 02:30 AM)MBW126 Kirjutas: Pole nüüd ARK-ist uurinud seda. Kas absoluutne isetegevus on keelatud ja ainuke võimalus on mingid originaal käpad?

Keelatud on suvalised käpad. Ise tegemise korral peab eksperdiga enne suhtlema. ARK ametnikul puudub tehniline pädevus. Kahtluse korral saadab eksperdi juurde.

Kui kasutad (registreerimisel) tehasetoodangut, pääsed lihtsamalt...Unibrow
Vasta
#66
Lasin mootorikäppade ja ploki vahele flantsid teha. Täna tõstab mootori üles ja teeb proovi, ehk saab asja.

Olen nüüd mitu päeva juba oma kuuesele kardaani otsinud, kuid mõni üksik isend on ainult Harjumaal varuosadeks müüa. Tartu kandis pole nagu midagi eriti saada. Nüüd ei jäägi muud midagi üle, kui nädalavahetusel sammud Tallinna poole seada.

Auto läks nüüd kiiremas korras tegemisse, sest loodan, et saan veel enne jõule välispraktika raames töökojas oma autot teha. Sai Silberist tellitud uued keretõste kummid (kokku 57euri).

Piduritest pole hetkel autol haisugi. Ühel tagumisel rattal on hetkel support ära võetud, teisel pool on klotsid kulunud. Esimesed pidurid on arvatavasti kinni roostetanud, kuid pean üle vaatama. Taha sai tellitud uued kettad koos klotsidega.

Radiaatoriga on ka probleem, kuna mu autol oli originaalis 3.0 bensiin ehk üsna väike mootor, siis radiaatori laiuseks oldi arvestatud kõigest 480mm. V8-ga isenditel kuskil 600mm. Minu W210 radiaator ongi üle 600mm lai ja lihtsalt ei mahu ära. Ei tahaks eriti esitalasid ka "hakkima" hakata. Kui W126 originaal R6 radiaator sobiks sellele mootorile (lõdvikud saab ümber ka teha) siis oleks väga hea.. kardan just eelkõige sellepärast, et ehk ei jahuta ära seda suurt dislat.
Vasta
#67
Asi kisub huvitavaks. Käisin Tallinnas 300SEL pealt võetud kardaanil järgi ja kui kardaaniga Tartu jõudsin, siis märkasin, et vanal tagumisel kardaaniosal on leevendi suurem. Vaatasin, et mis mudelitele see suurem leevendi sobib, ja valikus aint V8 mootorid. Tundub, et mul on autol all V8 pealt võetud differ. Samas kui tõesti nii on, siis peaks lõpuks selle ülekande arvuga sõit muutuma ökomaks ja mitte nii mootorit koormavaks. Samas see tähendaks ka seda, et esimene ja tagumine kardaani leevendi oleks sama auguvahega. Eks mingi päev üritan kardaani välja vahetada 420SEL-ilt pärit vastu.
Vasta
#68
V8 ja 300td peaks olema üsna sarnase ülekandega difrid.
Vasta
#69
W210-l ülekanne 2,87, w126 v8 2,47 ja r6 3,46. Nii et jah, v8 ja 300td difrid on üpris sarnased ja klapivad paremini, kui 300td ja r6.

Mingil määral on halb see, et kui ma ta ostsin, oli ta juba eelnevalt ümberehitatud diisliks. Usun, et mul tuleb veel üllatusi selle autoga. Suht tihti, kui aretatakse w126-le diisel peale, siis seda ei tehta korralikult.

Mercedes S 280SE W126
Hea näide on mu eelmine kuuene, millel oli armatuurialune teipi ja riidetükke paksult täis, käigukast ja mootor tulistasid õli igas suunas, elektriaknad, tahhokas ega spidokas ei töötanud ja selle auto keretööde käigus poldud viitsitud pagassi põhjas olevaid auke ära keevitada ja värv oli lastud vana värvi peale ja hakkas kooruma. Auto sisu oli kokkkulapitud kolmest erinevast autost ja detailid olid sinised, mustad või pruunid. Milleks sellist s#tta on tarvis kokku keerata ?!?!?!

Tulles tagasi mu praeguse musta laevukese juurde, siis loodan 23.12-05.01 vahemikus võimalikult palju selle auto juures ära teha, kuna siis on puhkus ja rohkem aega. Kui nüüd ahju ka lõpuni saan tehtud, siis ei peaks ka garaažis ringi käima nagu eskimo. Kui kellelgi Tartus odavalt küttepuid müüa, siis võib mulle pakkuda.
Vasta
#70
(15-12-2013, 01:44 AM)erx000 Kirjutas: V8 ja 300td peaks olema üsna sarnase ülekandega difrid.

http://mb.bolinko.org/15/index.php?optio...&Itemid=40 - see on üks hea lehekülg kust saad kaeda ja võrrelda vajalikke numbreid.
setud sõitsid seciga
Vasta
#71
Mul on 3.0 bensuka suure korpusega differ üle, ülekannet peast ei tea
Vasta
#72
126 v8 differ sobib väga hästi diisliga kokku.
3,46ga on maanteel 110ga sõites pööre 3300 kui vahel on 4ne kast. 5sega tuleks vähem aga kõrgeks jääb ikkagi.

(15-12-2013, 12:37 PM)berg Kirjutas: Mul on 3.0 bensuka suure korpusega differ üle, ülekannet peast ei tea
kui see on 124 oma, siis 126 alla see ei lähe.


Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
Vasta
#73
[Pilt: 88348-Foto0967.jpg]

Proovisin siis kasutada om606 käppasid ja kere originaal patju + flantsid käppade ja mootori vahele. Sellele kohe alguses ei mõelnudki, et om606 padjad olid nurga all ja ikka ei saa sellist lahendust kasutada. Ebay-st originaal w126 diisli käppasid ka ei tahaks eriti tellida - koos saatmistega tuleks kuskil 200euri kokku mida ma ei oleks nõus maksma. Üritan uurida, et ehk leian ikkagi mingisugused käpad, mis istuksid sellele plokile külge. W140 3.5TD omad võib olla isegi sobiksid, aga pole siiani üheltki w140 varuosadeks müüjalt vastust saanud, et mis mõõtudega käpad on. Ega neid w140 ka eriti varuosadeks ei liigu. Tundub,et varsti jääb üle vaid keevitus tuua ja ise käpad teha kuna tundub, et ükski ei sobi.

Rattarummu vahetus lõppes sellega, et kuna polnud laagri mutri lahtikeeramiseks seda special tool'i, siis sai lastud teha analoogne hammastega padrun. Mutter oli liiga tugevalt kinni ja polnud eriti ruumi ka selle lahti keeramiseks, siis üks padruni hammas murdus ja jäi mutrisse kinni.
Plaanis vahetada välja pool tagumisest sillast kuna asendusel on korralik kaitseplekk küljes,vana on kõver ja rummu avad omadega läbi.
Probleem aga vedrudes kuna tavalise tõmmitsaga ei pidanud kokku saama pressida ja vajalik komplekt on jube kallis. Üle jääb variant kas ise ehitada vedrupress või tungrauaga vaikselt alla lastes. Muidugi kui kellelgi on laenata seda õiget komplekti, siis võiks märku anda.
Vasta
#74
Keevita need käpad ise, ega see mingi ulmeteadus ei ole, peaasi et kannab korralikult ja kõva saab, kui keevitust ei ole, lõika tükid valmis, puuri avad ja märgi keevituskohad ning lase kinni säristada.

Laagri mutriga jamasin isegi ükskord, lahti saab seda ainult meisli ja vasaraga, rooste on neid tavaliselt nii palju purenud et ei tule ei võluväega ka lahti.

Vedrudega ei maksa jamada, olen ise rohelise W123 pealt (doonor) tunda saanud kuidas vedru põõsastesse lendab, ise olin õnneks nö kapoti all kui see leebet pani. Tavaliste tõmmitsatega pole midagi teha, Mercedes-Benz vedru on lihtsalt nii pikk et pinge alt seda ära saada on päris karm ja isegi kui tungraua peal teed siis vedru paindub nii palju et võib ka sealt ära lennata, niiet parem laena kuskilt tõmmits või lase teha.
Vasta
#75
(05-01-2014, 11:31 AM)canyondrift Kirjutas: Keevita need käpad ise, ega see mingi ulmeteadus ei ole, peaasi et kannab korralikult ja kõva saab, kui keevitust ei ole, lõika tükid valmis, puuri avad ja märgi keevituskohad ning lase kinni säristada.

Laagri mutriga jamasin isegi ükskord, lahti saab seda ainult meisli ja vasaraga, rooste on neid tavaliselt nii palju purenud et ei tule ei võluväega ka lahti.

Vedrudega ei maksa jamada, olen ise rohelise W123 pealt (doonor) tunda saanud kuidas vedru põõsastesse lendab, ise olin õnneks nö kapoti all kui see leebet pani. Tavaliste tõmmitsatega pole midagi teha, Mercedes-Benz vedru on lihtsalt nii pikk et pinge alt seda ära saada on päris karm ja isegi kui tungraua peal teed siis vedru paindub nii palju et võib ka sealt ära lennata, niiet parem laena kuskilt tõmmits või lase teha.
Indrek võib siin kirjeldada kuidas me ta kunagisele 123-ele vedrut tagasi panime Big GrinBig Grin

Vasta
#76
Tagavedurga pole tegelikutl muret: lased sillatala (looga) poldi vastavast nurgast lahti, kangutad alla ja vedru peaks üsna vabalt olema välja võetav. Amordi võtad ka enne välja.

Pidurisilinder tuleb üles riputada ja stabikakont lahti lasta.
Vasta
#77


Kui w140 S350 käpad sobivad, siis mul on need olemas, kus sa seda autot ehitad ja kus kandis ise liigud?
Kaido
Vasta
#78
Täna sai siis siis üritatud üritatud vedru kätte saada.
[Pilt: 56229-Foto0975.jpg]
Midagi rasket iseenesest polnud, et kätte saada, kuigi väike hirm oli küll sees, et äkki vedru paneb lendu ikkagi kuskile.

[Pilt: 93289-Foto0976.jpg]
Siiski tekkis probleem ühe õõtshoova poldi kätte saamisega. Ühte polti pole võimalik kätte saada, kui sillatala allapoole ei lase.

Vedru kaitsekumm oli ka läbi, pean uue tellima.
Vasta
#79
Nii, mis siis mu musta laevukese juures uut?

Siis, kui doonor ehk punnsilm sai kõrvale varuosadeks võetud, sai kohe kindlaks tehtud, et m103 ehk originaal 3.0 bensuka käpad ei sobi ploki külge. Vaatasin, et on 2 erineva käppade jaoks plokis augud, aga mis juhuslikult paar päeva tagasi avastasin, et ikkagi 3 erineva käpa jaoks on poldi augud plokis olema ja vasaku poole käpp istus ideaalselt. Õnneks selline avastus tuli just päev enne seda, kui uute käppade tegemiseks läks Eusa_clap

Negatiivne pool on see, et parempoolne käpp on kõndima läinud ja pean uue muretsema. Kahjuks w126-le juppe üsnagi raske saada... kuid kui Eestist ei saa seda ühte käppa, siis välja vaadatud saksa lehelt, et 50euriga koos saatmisega saaks kasutatud käpa kätte.

Veel oleks tarvis mootori amorte. Silberist hinnapakkumine 60euri/tk. Ega kasutatud amorte nkn ei tasuks osta.. üle 20 aasta vanalt autolt vast heas korras amorte ei leia Eusa_drool

Nende käppadega jääb sillatala ette ja karter vajaks modifitseerimist. Karter eemaldatud ja ootab keevitamist. Peaks siis taoline jääma.
[Pilt: ol_pohja2.jpg]

Tagumise õõtshoova vahetus on nii kaugel, et polt, mida kuidagi muud moodi kätte ei saanud kui difri eemaldamise ja sillatala alla laskmisega, sai pooleks saetud ja vana õõtshoova sai kätte. Teine õõtshoob sai alla pandud, aga vedru enam nii lihtsalt tagasi ei saa, kuna uuel on stopper küljes, mis ei lase õõtshooval täielikult alla langeda ja vedru ei mahu praeguse seisuga külge. Kuna mingi aeg lähevad kõik vedrud nagunii vahetusse, siis targem oleks ikkagi vedru press valmistada, kui uuel õõtshooval stopper eemaldada.

Kui kellelgi peaks Tartus garaazi üürile anda olema, siis võib teada anda. Plaanis natukese aja pärast ümber kolida.
Vasta
#80
Kogu kino poldi ja veduga jääb olemata, kui lased sillatala esinurgast lahti ja kangutad allapoole. Ära muretse, tuleb küll.

Kas õlivõttur mahub uude põhja muretult ära?

Hea näha, et asi edeneb.Eusa_clap
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB 560SEC W126  90.a. secman 144 147,832 25-09-2024, 10:34 AM
Viimane postitus: secman
  Mercedes-Benz 300 SEL 6,3 1970, w109 - jyrgen20 jyrgen20 33 12,316 08-06-2024, 11:12 PM
Viimane postitus: nostromo
  W126 500SEL, 1986 - Ester Ester 271 259,422 15-11-2023, 04:24 PM
Viimane postitus: v6sa
  w201 1989.a - Rainiskoop Rainiskoop 313 273,987 20-04-2020, 02:40 AM
Viimane postitus: Rainiskoop
  Mercedes-Benz 500SE W126 Mike22 50 38,532 31-08-2019, 05:31 PM
Viimane postitus: hents99
  MB G320 OM606 722.6 1999 w463 - onuraiu onuraiu 4 4,085 18-07-2019, 06:55 PM
Viimane postitus: Werewolf
  420 (560) SEL 1990 janek126 janek126 253 292,148 07-07-2019, 01:22 AM
Viimane postitus: janek126
  W126 SDL 3,0TD `86 Janek 126 janek126 14 16,102 06-06-2018, 10:40 AM
Viimane postitus: janek126
  Mercedez-Benz E280T Wagon '95 S124 (project OM606) - Alkohoolik Alkohoolik 83 85,116 07-06-2017, 10:36 PM
Viimane postitus: Alkohoolik
  S124 300 TE - v6sa v6sa 55 62,457 06-08-2016, 08:48 AM
Viimane postitus: v6sa



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne