Teema hinnang:
  • 3Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MB S124 250 TD - v6sa
#1
Kuna auto omanikust huviline ei soostunud teemat tegema, siis 0,5 Mkm verstaposti ületamise puhul teen seda mina.

Kõigepealt siis niiöelda ametlik info sõbraliku naaberriigi veebilehelt:
VIN WDB1241851F035982
Model 250 TD
Chassis 1241851F035982
Engine 602912 12 009766
Transmission 722414 12 461654
Order 0 7 553 20902
Approx. year 1987
Lights HELLA
Cab 01550
Dealer Netherlands (553)
Interior leather blue (272)
Paint
147 arctic white (T) (с 01.01.1985 по 31.12.1993)
Options
260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)
404 orthopaedic front seat backrest (multiple contour backrest in model 140), left (с 01.04.1970 по 31.12.1995)
420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)
466 central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993)
470 anti-lock braking system (abs) (с 01.06.1978 по 31.10.1993)
532 automatic antenna without radio set (с 01.01.1963)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
580 air conditioner/Tempmatic (с 01.11.1982)
593 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (single-sheet safety glass), band filter
green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)

Ühesõnaga - tavaline "taksomersu", nagu neid on lademes. Aga mida Sa ikka asendusautost tahad. Auto on siis meie pere ühises (loe: enamasti minu) kasutuses.

Ostetud sai tegelikult juba mais, aga senini on teema tegemine veninud - pole nagu põhjust olnud. Nüüd siis on...

Läbisõit on teadmata. Laupäeva õhtul keeras Kanama viadukti all usumõõdik ette uue numbri: 500 000. Tõenäoliselt puuduvad sealt vahepealsed 2-300 000 km... Aga ega ma neid taga nutagi, küll neid juurde tuleb. Praegugi on viie kuuga tekkinud arusaamatul kombel juba 18 000+ km.

Eelmine omanik väitis, et tegemist olevat Saksa ehitusfirma lõhkamisteenistuse masinaga. Krt seda teab, kuid mõningad segase otstarbega juhtmed-augud-tulukesed-vidinad on selles masinas küll. Ja 2x3 kaitsmepesa, suhteliselt viisakalt paigutatud. Vähemalt oli maki jaoks hea toidet võtta:biggergrin:

Auto on täpselt sellises seisus, kui hind ja välimus seda oodata lasid. Leidub nii roostet kui tehnilisi apse. Kaasa arvatud kahevõtmesüsteem :pissed2: Loomulikult ootavad oma järge need tavalised: tagasilla liigendid ja rooste, kõige hullem on esimene parem tungiava, kust karp ära mädanenud on. Ja loomulikult nöögib soojenduse trükiplaat ja ei tööta kliima...

Plaanid
Ega erilisi plaane selle autoga pole. Hoida tehniliselt korras ja sõita, kuniks oma projekt ükskord taas autoks muutub.

Lähiaja eesmärgiks on uue summuti installeerimine ja nende velgede vahetamine originaali 15-auguliste vastu. Et võib oma üleliigseid siis pakkuma hakataWink

Mõned pildid ka:
[Pilt: attachment.php?aid=1346]


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#2
kena nunnu.
mu meelest sobivad need veljed kenasti, kuid eks ta rohkem maitseasi ole.
üks kõigi ja kõik Mercedes-Benz eest
Vasta
#3
Minu arvates sobivad need veljed ka sellele autole ylihästi. Väga vix traktor:wink:.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#4

Ei oleks mina osanud "säästukast" teemat teha, veel vähem temast tehnilise poole pealt sõna võtta!

Hea on omada mugavat ja turvalist masinat koos tehnikuga ning ka ise temaga vahest sõita Confusedmile:

Asendusauto, minu jaoks, ta pole ja nende velgedega ta küll talvel tõenäolislt ei sõida, kuid küll nad kevadest koos suverehvidega jälle alla saab pandud:wink:

Vasta
#5
Kerge update masina käekäigu kohta. Sõidab. Ülevaatuse läbis edukalt, märkustega mittepõleva esipargi kohta. Õli kulub kah nagu vähem...

Sai soetatud üks analoogne masin puuduvate pisividinate hankimiseks. Kohe esimesel sõidul jäi kõrva omamoodi kõrin kindalaeka juurest. Kuna meie omal seda polnud kuulda, tekkis kahtlus salongitemperatuuri anduri ventilaatori töövõimekuses. Mõeldud-lammutatud. Otsisin tükk aega seda mootorit taga - ei leia. OK, varuosaauto kallale. Kindalaeka sisu välja, süüde sisse ja käega kobama (ei näe seal mitte s*ttagi). Üles leidsin. Teistele teadmiseks, et anduri ventilaator pesitseb parema õhukanali all ja mootori toimimisest saab aimu, kui käsi piisavalt kaugele toppida. Normaalne inimene tõenäoliselt tunneb ka õhuvoolu liikumist, aga minusugune peab näpu tiivikusse toppima. Kuna tiivik on katmata, on see protseduur lihtne. Kuna vidin on väike, siis näppu päris otsast ei hammustaWink

Peale varumootori mahakatkumist leidsin ka meie masinal mittetöötava mootori üles ja katkusin maha. "Uus" külge ja vool taha... KäibWink Prooviks vana tagasi ja... ka käib. Krt.

Kuna vana mootor oli lärmakam, siis rändas see riiulisse õiget aega ootama (küll kunagi on aega parandada... on seda jee). Ladusin kokku ja üllatus-üllatus, temparatuur püsib. Tõsi, teekonaruselt lööki saades lööb küll korraks kuuma peale, kuid siis jahtub uuesti maha. Nii, et tõenäoliselt ma trükiplaadi ülejootmisest ei pääse...

Nii, nüüd järgneb kaubanduslik teadaanne. Kui kellegi on midagi tarvis 1986 aastal toodetud S124 250 TD küljest, võib mulle teada anda. Sinist sisu ei müü, esitulesid ja -vedrusid, mootorit koos abiseadmetega ning tagasilla hoobasid ka mitte. Tagaluuki ja kapotti ei tahaks ka ära anda, aga alati võib teha lahke pakkumiseWink Katuseluugi aga müüks hea meelega mahaWink Ja eemaldatava haagisekonksu. Aku paistis ka viisakas olema, sellegi võiks maha ärida.

Teadjamatele küsimus: kas ABS oli 124 standard või lisavarustus? Mina siiamaani kõiki 124 kohanud ABS-ga. Aga varuosaautol pole kohtagi elektripumba jaoks...Confusedhocked:
Vasta
#6
olen ka ühte 124 kohanud ilma absita 86a. auto oli
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#7
Mul oli ka 124 230E, ABS puudus.
Kui bussi vaja, siis küsi!
Vasta
#8
Mul W124-87 a. 200D ilma ABS-ita.
Vasta
#9
Et teil liiga lihtne poleks, siis mõned huvitavad faktid.

Tuleb välja, et Conti mitmikkiilrihm tuleb peale panna "õigetpidi". Seda siis liikumissuuna suhtes. Sai nädalavahetusel järele proovitud....Confusedilly: Asi algas sellest, et suvel sai vahetud rihm. Paar nädalat oli bueno, aga siis hakkas niiskemate ilmadega vilistama. Asi süvenes ja viimastel nädalatel oli tühikäigul pidev vile taga. Krt, nagu opeliga sõidaks... Ise kahtlustasin rulliku laagrit, kuna see jäi suvel vahetamata. Samas tundus ratas otse jooksvat... Kuna varuosadeks ostetud masina küljes oli viisakas rullik olemas, siis plaanisin seda vahetada. Loomulikult ei läinud asjad liiga libedalt. Üks jobu oli suvel visko poldi loomamomendiga kinni tõmmanud. Lahtisaamiseks tuli teostada mõningaid metallide lõiketöötlemise ja keevituse operatsioone, mille tulemusena omandasin veepumba rihmaseibi fikseerimise rakise. Näeb välja, nagu kuvalda ja looreha üheöösuhtest sündinud tundmatu (veel) mittelendav objekt, aga toimib. Minu suureks imestuseks olid kõik rattad joones, rullik vähemalt hea, kui mitte väga hea ja isegi amort oli veel elus. Mis sest, et FEBI, mitte original teile. Sügasin vaheldumisi kukalt ja mune (erineva käega!) ja otustasin prooviks rihma teistpidi jooksma panna. Ei, mitte sooned väljapoole:tongue: Tulemuseks õnnis vaikus. Ei mingit kiginat-vilinat. Igaks juhuks jätsin visko ja vendi koja külge panemata - vähem lammutamist, kui vilinamasin jälle tööle hakkab...

Huvitav fakt on siis see, et Conti mitmikkiilrihm töötab ühes suunas vaiksemalt, kui teises. Vähemalt mõnda aega...
Vasta
#10
Heh teine pilt on Põlvas Selvehalli taga ju. Elad siin või? Big Grin
Vasta
#11
Ei ta ela ühti, aga pilt on tehtud MB Klubi suvepäevade ajal. Siis tiirutasime Lõuna-Eestis.
Kui bussi vaja, siis küsi!
Vasta
#12
Nii-nii. Esimesed 40 km läbitud ja rihm vaikne. KAs tõesti peab rihmalt enne pingutamist jooksusuuna noolt ostima hakkma?

Pilt on suvepäevadelt jah. Pesitsen Harjumaa lõunapiiril (peaaegu:biggrin: )
Vasta
#13
See kaubalift on suht korralik ja kena , aga...see tume seal pildil...:cool_rsvd:...Rahu ja Sõprus,onju:lol:
Auto on küürakas,ise kah mitte eriti sirge seljaga ja sõbral nimeks Quasimodo.
Vasta
#14
Kena pole praegu midagi. Eelmiste omanike kokkuhoid ja talkvine sool on rebase urust välja ajanud. Varsti võib auto passi minna märget "mitmevärviline" taotlema...
:flaming:

Too pilt sai teadlikult tehtud, et oleks selge võrdlus kahe põlvkonna vahel. Muidugi rahu ja sõprus, valge auto kannatab igasuguse mustuse enda kõrval välja:tongue:

Veel +100 km ja rihm on ikka vaikne. Fakk, oleks varem pidanud rihma ringi keeramaConfusedilly:
Vasta
#15
Arvata oli, et ega see rihma ringikeeramine ikka õige asi ei ole. Kigises vähem küll, aga ikkagi kigises... Vahetasin rulliku ära (krt, minu arvates oli vana sama hea, kui varuosaautolt maha keeratud ratas) ja vaikus majas... Krt, mitte ei saa aru... Aga aru ei peagi saama, peaasi, et toimib.

Ja toimib ka kliima! Mmmõõõnussss! Kuigi seda viimast oli ikka üksjagu asja käimasaamisega. Uued said radikas, kuivati, kompressori tihendid ja voolikukomplekt. Lõin just kokku, et aasta (üsna täpselt, muideWink) jooksul on see tegevus läinud maksma 10 kEEK... Aga praeguste ilmade juures on selle raha kulutamine minu arvates õigustatud. Ei taha enam mõeldagi, et peaks kuumas autos vaevlema...

Kusjuures nigel oli see, et rikked ilmnesid ükshaaval. Vahetasime radika ära, täitsime ja 3 päeva pärast jälle kööga. Vahetasime kuivati ära, täitsime uuesti ja taas kaks päeva ning saun. Seejärel toimus põhjalik ülekuulamine,mille tagajärjel lasti maha kompressor ja voolikutele mõisteti 25+5. Tõsi, kuna aeg oli juba august tookord, siis jäi asi soiku - niigi oli juba peaaegu jahe:tongue: Kevadel vedasin kompressori asjapulga juurde, too vahetas igaks petteks tihendid. Tõsi, lekke põhjustaja oli kompressorit maha võttes selgunud: O-rõngas:boom::bash: Eelmine koostaja oli selle rõõmsalt pesast välja jätnud ning loomulikult pole O-rõngas ilma koduseinte toetuseta just kuigi vastupidav surve avaldamisele...

Asjapulga tungival soovitusel sai tellitud ka uued survevoolikud. Erik oleks peale pikka mangumist isegi teha võtnud, aga oleks pidanud torude osa märgatavalt maha saagima (muu hulgas oleks tõenäoliselt kadunuks jäänud üks niplitest).

Tänu Keila MB meeste vastutulelikkusele leidus uus voolikukomplekt oluliselt odavamalt, kui Järve pakkus... 4 kEEK eest siis kummi ja metalli. Muide, see oli Poola lao viimane komplekt ürgse diiselMB jaoks. Järgmine mees peab juba kaugemalt otsima:tongue:

Lähengi nüüd jahedas autos ringi sõitma - toas on liiga palav, et netis istuda.
Vasta
#16
Väike update.

Nüüdsest auto siis loodis. Käisin praegu Keila meeste juurest autot ära toomas - sai uued esivedrud. Kolmeharulise tähega ja puhaCool Nüüd ikak teine tera sõita, auto loodis ja teed kohe tüki paremad...

Muide, vedrud + töö (muu hulgas tulede paikakeeramine ilma minupoolse nõudmiseta!) vaid 2080.-... Rool ja käigukang kah puhtad.

Kliima toimib jätkuvalt. Kuu aega vuratud ja endiselt sisekliima suurepärane. Veid üllatav, et 21 aastat vana masinavärk nii muhedalt toimib...:hump:

Järgmisena siis mootori kallale. Täna sai tellitud klapisääretihendid ja klapikambrikaane tihend. Eks näis, millal need saabuvad...:evil:
Vasta
#17
Saabusid üllatavalt kiiresti. Ei kulunud nädalatki... Ja ei maksnud kah üle mõistuse palju: klapikambrikaane tihend alla ja klapisääretihendite kompekt üle 300 eegu. Kõik ilusti kolmeharulise tähe ja hologrammiga pakendeis, poolakeelsed kirjad peal...
Lisaks sai tellitud nivoopumba remkomplekt, kuid sellest läks kasutusse vaid papptihend. Ülejäänu jäi oma aega ootama...

Nüüd siis 2 kkm vuratud uute tihenditega ja õlivinet enam tagant ei tule. Vähemalt nähtavat mitte.

Klapisääretihendite vahetus oli üllatavalt lihtne protseduur. Kõige tülikam oli see mootori keerutamine, õigemini keti pingulhoidmine keeramise ajal. Aga tundub, et kõik püsis paigas, käib senini kenasti. Hüdrotõukurid kah ei kõlise. Veel...
Muidugi, protseduur on siiski komplitseeritud, kuna kaanes on kõik avad täpselt töödeldud ja pehmesse alumiiiniumsulamisse on hooletu liigutusega üsna lihtne kriimu tõmmata. Eks näis, kaua kestab. Loodetavasti meie ajaarvamise lõpuni. Ei tahaks küll enam viienda silindri sisselaskeklapi vedru ilma erirakiseta kokku suruma hakata... Siiani kisuvad randmed krampi, kui sellele pusimisele mõtlen.Confusedilly:

Paneme siia ühe õpetussõna kah. :eureka: Kliima kuivati tuleb iga kord ära vahetada, kui süsteem on mingi aeg tühi olnud. Mina koonerdasin ja kättemaksuks pidin Jyväskyläst koju sõitma kuumas autos. Lõi selle potsiku umbe... Nüüd uus küljes ja tuba taas külm. Ja mina pooleteist kEEK võrra vaesem.

Väikeseks vihjeks teistele, kel samuti kliima. Kui kompressor hakkab "sutsima" ehk lülitub pidevalt sisse-välja (nii kaks korda sekundis) ja rõhud süsteemis on korras, siis on peetis kompressori rõhuandur. Originaal 700+ EEKu, Waeco tarvik 300.
Ylli (on üks sihuke kliimandusega tegelev tüüp Õnne tänaval) kommentaari järgi esimene sihuke andur, mis läheb vahetusse muul põhjusel, kui leke. Tavaliselt kipuvad lekkima või annavad katkestuse (ei lülita üldse).

Vedrude vahetus oli väga õige tegu. Meie teed on tõesti viimase paari nädala jooksul oluliselt siledamaks muutunud:evil:
Vasta
#18
Noh, mis nüüd siis äkki juhtunud on? Alles kavatsesid ta maha kanda, nüüd juba restaureerid. Kas naine tegi kodus selle mahakandmise plaani peale uut ja vana? :evil:. Sa selle tagaluugividina kah külge oled pannud juba? Mis siis järgmisena plaanis, keretööd?

Ei tore kuulda, et ikka ausa töölooma eest hoolt kannad ja ta Raplasse sõidux vormi ajad. Seekord kisub asi väga tasavägisex, kuna mul rehvid juba mõnevõrra kulund ning loodetavasti tuleb vihmavaba päev.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
Vasta
#19
Ei restaureeri ma seal midagi.:evil:

Lihtsalt püüan hoida liikuvas ja mulle vastuvõetavas konditsioonis.

Keretööd on sügisene teema. Enne ülevaatust peab midagi ette võtma...

Pikemas perspektiivis on kavas siiski vähe haruldasema loomaga liiklema hakata. Mis sellest säästukast saab, on lahtine.

Aga praegu, anname tuld. Eilegi tirisime 10 põhurulli sellega õuele.UZI
Vasta
#20
Vastulöögiks Sulo kilkamisele: Meil on pikem.:tongue::hump::tongue:

Tänahommikuse seisuga on usumõõdiku näit 519407 km
:tongue:

Endiselt liigub,:evil: endiselt roostetabConfusedhocked:

Lähen täna plekule näitama, ehk võtab heegeldamiseks mõnel päeval ette...

Üks pilt Soomest kah:
puu taga peidus
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  S212 E350 CDI BlueEfficiency 4Matic - v6sa v6sa 121 26,104 18-11-2024, 08:30 AM
Viimane postitus: v6sa
  W463, G350, 1995- v6sa v6sa 31 5,386 02-04-2024, 06:49 AM
Viimane postitus: v6sa
  Mercedes-Benz E 250 CDI 4Matic Avantgarde AMG S212 ´13 - Alkohoolik Alkohoolik 10 3,370 06-02-2024, 11:42 AM
Viimane postitus: Alkohoolik
  Mercedes-Benz E250 DIESEL, 1996 (FACELIFT), S124 OM605 83kW 2.5 R5 20V - nostromo nostromo 61 67,570 24-04-2023, 01:21 PM
Viimane postitus: Erkkin
  S124, E320, 1995 - Eero_S Eero_S 20 12,330 01-08-2021, 08:00 PM
Viimane postitus: Eero_S
  Mercedes-Benz E290 Turbodiesel, 1996, S210 - v6sa v6sa 107 157,184 17-07-2021, 11:23 PM
Viimane postitus: Ester
  S124 E220T - v6sa v6sa 58 78,042 12-07-2021, 12:11 PM
Viimane postitus: v6sa
  Mercedes Benz 250, 1976 jansa 21 22,932 15-01-2021, 12:08 AM
Viimane postitus: Mike22
  MB S124 2.2td 87a. 124STD 124STD 11 11,990 26-07-2017, 11:31 PM
Viimane postitus: k2igukast
  MB S124 300TE Muhulane 3 6,232 09-07-2017, 03:02 AM
Viimane postitus: "kutsikas"



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne