Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aidake mootori õli valimisel
#1
Tere,

Mure järgmine mis õli oleks õigem kasutada M272 KE 30 mootoris.
Tegemist w204 3,0L 170kw bensukas. Sisuliselt sama mis 3,5 200kw bensukas.

Mootorisse läheb õli 8L

Õli peab vastama normidele Mercedes 229.3 või 229.5.

Autodata annab ,et kasutada tohib siis ainult 0W40 või 0W30.
Hort autost küsides kasutatakse kas 5w40 või 5w30.
Serviseraamatus on eelnevalt kasutatud 5w40 ja 5w30.

Samas raamatus tehniliste andmete all on kirjas ,et õli peab vastama 229.5 nõuetele.

Ühesõnaga mis õli siis tuleks kasutada kas 0W või siis ikkagi 5W?
Kas 5W tohib siis kasutada?


Õlid mis vastavad 229.5 0W30/40


Castrol EDGE 0W-30
Castrol EDGE 0W-30 A3/B4
Castrol Edge 0W-40 A3/B4
Castrol EDGE Professional A3 0W-30
Castrol EDGE Professional A3 0W-40
Castrol Edge with SPT SAE 0W-30
Mobil 1 0W-40
Mobil 1 New Life 0W-30
Mobil 1 New Life 0W-40
MOBIL SUPER 3000 FORMULA M 0W-30
MOTUL 8100 X-max 0W-40
Total Quartz 9000 Energy 0W-30
Total Quartz 9000 Energy 0W-40


Õlid mis vastavad 229.5 5w30/40

Castrol EDGE 5W-30 A3/B4
Castrol Edge Professional A3 5W-30
Castrol EDGE PROFESSIONAL A3 5W-40
Castrol EDGE TITANIUM 5W-40
Castrol Magnatec Professional A3 5W-40
LIQUI MOLY 5W-40 LEICHTLAUF HIGH TECH
LIQUI MOLY PRO-ENGINE M900
LIQUI MOLY Special Tec LL
Mobil 1 Formula M 5W-40
Mobil SHC Formula M 5W-30
Mobil Super 3000 Formula M 5W-30
Mobil Super 3000 Formula M 5W-40
MOTUL 8100 X-cess 5W-40
MOTUL EXPERT M 5W-40
MOTUL H-TECH Prime SAE 5W40
Motul Synergie Tech+ 5W40
Total Quartz 9000 Energy 5W-30
Total Quartz 9000 Energy 5W-40
Valvoline SynPower 5W-40
Valvoline SynPower HST

info siit:

http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/229.5_en.html
Vasta
#2
Olen aru saanud, et Eesti kliimas soovitatakse 5W30 õli. Sobib temperatuuride poolest ja olen ka aru saanud, et mida väiksem nende kahe numbri vähe, seda kvaliteetsem õli.
Ise otsisin ja uurisin ka pikalt, mida naise C-le (W203) sisse panna ja sõelale jäi Mobil 1 ESP Formula 5W30.

Vasta
#3
(06-11-2013, 07:50 PM)Iphica Kirjutas: Olen aru saanud, et Eesti kliimas soovitatakse 5W30 õli. Sobib temperatuuride poolest ja olen ka aru saanud, et mida väiksem nende kahe numbri vähe, seda kvaliteetsem õli.
Ise otsisin ja uurisin ka pikalt, mida naise C-le (W203) sisse panna ja sõelale jäi Mobil 1 ESP Formula 5W30.

Jah aga autodata andmeil seda õli ei tohi kasutada

Autodata andmed:

-25C->
0W30 , 0W40 MB229,3/229,5 API/ACEA : SL
-20C->
10W30 , 10W50 MB229,3/229,5 API/ACEA : SL
-15C->
15W40, 15W50 MB229,3/229,5 API/ACEA : SL
-5C->
20W40, 20W50 MB229,3/229,5 API/ACEA : SL
Vasta
#4
Mis mõttes ei tohi kasutada? Ärge nüüd üle ka pingutage oma autodataga. 5w30 näitab ju temperatuuride vahemikku mis on ometi ju parem kui 10w30. Õli kvaliteeti näitab ikkagi ju MB 229.3 jne.
Vasta
#5
Mine lase margiesinduses õli ära vahetada, siis ei pea pead vaevama siin sellega. Ma saan aru küll, et õlil ja õlili on vahe, aga kui sa nüüd maha istud ja veidi mõtled siis saad vast ise ka aru , et nii hulluks pole mõtet minna selle asjaga. Pigem sõltub mootori kestvus sellest kui tihti sa õli viitsid või jaksad vahetada . Pärnu silber topis igal juhul minu C le ka õli mis hakkas 5w ga.
Mercedeste haige.Keeran oma hõbenoole rooli.
Vasta
#6
Esimene number on tõenäoliselt 0W parem, vaevalt on vaja spetsiaalselt püüelda külmalt viskoossema õli poole. Ilmselt ei ole probleemi ka 5W-ga.

Teine number on tänapäeval tõepoolest üsna madalaks aetud, on see mootorite arengust tulenev kasulik muudatus või tuuakse lihtsalt milligramm väiksemale kütusekulule ohvriks mootori eluiga, ei oska öelda.

Kuna ka teemaks olev auto on uuepoolne, siis ilmselt ei nuriseks margiesinduse valiku peale, aga vanemate autode puhul, kus tehas aastaringseks kasutamiseks ikkagi xW40 õlisid ette näeb (suveks ka xW50 või vahel rohkemgi), olen omad valikud ise teinud.

Ja loomulikult võiks tehase spetsifikatsioonile ka vastata (229.5 või mis ta iganes parajasti on).
Vasta
#7
(06-11-2013, 07:31 PM)kaspar Kirjutas: ...
Ühesõnaga mis õli siis tuleks kasutada kas 0W või siis ikkagi 5W?
Kas 5W tohib siis kasutada?
...

Kas annad tihti külmale autole kõvasti pähe? Ja plaanid autot pidada järgmised 32 aastat, sama mootoriga?

Kui vastus on jah, siis loe läbi Naamsi viimane raamat ja peale seda saad aru, et poeõlid poel Sinu jaoks - vaja on võistlusmäärdeid. Kui rahakott ...nur das beste ist genug...-põhimõttele vastu ikka lööb.Eusa_shifty

0W peamine eelis hakkab peale temperatuuridel -20 ja alates -30 kipuvad 5W ikka seebiks. Nüüd tekib küsimus: kas valmistud võimaliku halvima variandi vastu või jääd lootma sellele, et nii mootori- kui õlivalmistajad on jätnud mingi varu ja paar külmemat hommikut ei tee veel katastroofi.

Kui rahakott vastu lööb, siis talveõliks on 0W kindlam valik. Aga ka 5W peaks kenasti hakkama saama. Kui -32kraadisel hommikul ei kuku otse hangest PunaJoonel kupatama.
Kuigi vaevalt seal ka kalleim võistlusõli päästab - termopinged lõhuvad mootori vältimatult.
Vasta
#8
229.3 ning 229.5 KÕIK õlid sobivad - vahe on lihtsalt hooldusintervalli pikkuses. Samas autole tuleb ka öelda kuma õli kasutatakse ja vastavalt sellele ta pikkust arvutabki. Autodata on selline lihtsam informatsioon ja tihti ebatäpne. Kusjuures 229.5 võtab ise ka juba viskoosust arvesse ning selle säilimist ajas nagu ka 229.3.
0W-xx on täissünt ja iseenesest selle molekulid peavad kuumas kauem vastu kui nt mitte täissünt 5W-xx. Kahjuks või õnneks ei ole ilma ekstra mega pingutusega sinu auto mootorist võimalik sellist koormust välja võtta, et selline õli enda eelised esile tooks. Õlist teevad ÕLI ikka lisandid mitte baasõli päritolu.
Vaata rahakoti järgi millist 229.3/5 õli kasutada soovid.

Väga hea hinna ja kvaliteedi suhtega on näiteks FUCHS TITAN Supersyn LONGLIFE 5W-40
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Vasta
#9
Esindusse ei vii ma põhimõtte pärast. Õlig on pigem see ,et oleks sõidukis õige õli. Mingeid racing õlisi ja AdinNolli kah mootorisse valama eihakka. Kui valida 5w30/40 vahel siis õli firmaks jääb Total kuna seda õli saan ma väga hea hinnaga kätte ja jabur oleks mitte seda osta. Pigem on küsimus selles ,et mootoris oleks korralik ja õige õli sees. Õige õli puhul on mootori kulumised väiksemad, õli kulu väiksem jne... Seda autot ei plaani ma nüüd 100 aastat kah omada aga vast kolm aastat võiks ikka sõita. Külma mootoriga ma nüüd põhja gaasiga päris sõitma ei hakka aga vahest ikka harrastan agressiivsemat sõitu.

R129 baasõli päritolu määrab kah ikka päris palju. Kui baasõli ei ole nii määrav miks siis ei ole kuulda ,et inimesed sõidaks supermarketi riiulitelt leitava õliga? Milleks maksta palju raha näiteks mobilile või castrolile kui on olemas Gulf? Kui õli on vastava serdi saanud siis seda õli võiks ju kasutada vastavas mootoris. Küsimus on pigem selles kui pikk võiks selle õliga intervall olla kas 1000km või 15 000km?

Olen kuulnud sellest FUCHS õlist veidi aga kuna minu jaoks see tundmatu siis pigem jätan vahele. Kuna see õli on enamvähem samas hinnas Total,Mobil,Castroil ja Motuliga siis ma ei näe põhjust miks ma peaks tundmatu saksa õli firma õli ostma?
Tean ,et sa saad seda õli väga hea hinnaga ja sellepärast sa seda ka pakud ja müüd. Eks selle õliga ole ka see ,et mida suuremat kasumit sellepealt müüa teenib seda rohkem ta seda ka reklaamib ja paigaldab.


Jutt oli nüüd pikk aga vastuse olen ka selle kohta saanud Välismaa foorumitest. Sellekohta on konkreetse mootori puhul olnud väga pikad arutelud. Ja kõik arutelud jõuavad ikkagi selleni ,et selles mootoris tuleb kasutada Mobil 1 0w-40 New Life õli.



Vasta
#10
(07-11-2013, 06:35 PM)kaspar Kirjutas: Olen kuulnud sellest FUCHS õlist veidi aga kuna minu jaoks see tundmatu siis pigem jätan vahele. Kuna see õli on enamvähem samas hinnas Total,Mobil,Castroil ja Motuliga siis ma ei näe põhjust miks ma peaks tundmatu saksa õli firma õli ostma?

Fuchs, toodab enamus sakslastele tehase õlisid ja muid vedelikke, sinna kuulub ka MB

MB W202 C250 TD 1997 > MB W210 E220 CDI 2001 > MB W211 E220 CDI 2007 > MB S204 C200 CDI 2013 > MB S205 C220 d 4Matic 2016
K1 SUZUKI GSX-R 750 2001 > KAWASAKI Z900 2020

Vasta
#11
(07-11-2013, 06:35 PM)kaspar Kirjutas: Ja kõik arutelud jõuavad ikkagi selleni ,et selles mootoris tuleb kasutada Mobil 1 0w-40 New Life õli.

+1. Mul käivitus -36 kraadiga selle õliga täiesti probleemivabalt. Kui hooldust nullid, siis pane 229.3, muidu venib meeldetuletus liiga pikaks. ~25 000km sama õliga sõita on pehmeltöeldes lollus.
Vasta
#12
(07-11-2013, 09:31 PM)marek Kirjutas:
(07-11-2013, 06:35 PM)kaspar Kirjutas: Ja kõik arutelud jõuavad ikkagi selleni ,et selles mootoris tuleb kasutada Mobil 1 0w-40 New Life õli.

+1. Mul käivitus -36 kraadiga selle õliga täiesti probleemivabalt. Kui hooldust nullid, siis pane 229.3, muidu venib meeldetuletus liiga pikaks. ~25 000km sama õliga sõita on pehmeltöeldes lollus.

Tänud nõuande eest!
(07-11-2013, 06:52 PM)laf1247 Kirjutas:
(07-11-2013, 06:35 PM)kaspar Kirjutas: Olen kuulnud sellest FUCHS õlist veidi aga kuna minu jaoks see tundmatu siis pigem jätan vahele. Kuna see õli on enamvähem samas hinnas Total,Mobil,Castroil ja Motuliga siis ma ei näe põhjust miks ma peaks tundmatu saksa õli firma õli ostma?

Fuchs, toodab enamus sakslastele tehase õlisid ja muid vedelikke, sinna kuulub ka MB

Võibolla küll? Aga endiselt on Mobil1 MB mootoritel tehaseõli.


Mingi aeg kunagi tehti Soomes õli test mis avaldati ka TM-is.

Põhjama tingimustes parimaks osutus Teboil, Mobil ja Castroil olid kah tipus. Aga samas Mobil oli üks parimaid külma kindluse suhtes.


(07-11-2013, 06:52 PM)laf1247 Kirjutas:
(07-11-2013, 06:35 PM)kaspar Kirjutas: Olen kuulnud sellest FUCHS õlist veidi aga kuna minu jaoks see tundmatu siis pigem jätan vahele. Kuna see õli on enamvähem samas hinnas Total,Mobil,Castroil ja Motuliga siis ma ei näe põhjust miks ma peaks tundmatu saksa õli firma õli ostma?

Fuchs, toodab enamus sakslastele tehase õlisid ja muid vedelikke, sinna kuulub ka MB

Võibolla küll? Aga endiselt on Mobil1 MB mootoritel tehase õli.


Mingi aeg kunagi tehti Soomes õli test mis avaldati ka TM-is.

Põhjama tingimustes parimaks osutus Teboil, Mobil ja Castroil olid kah tipus. Aga samas Mobil oli üks parimaid külma kindluse suhtes.

Vasta
#13
Baasõlide tehaseid on Euroopas vist suhteliselt vähe. Enamus õlifirmasid lihtsalt võtab baasõli ja lisab sellesse lisandeid sest pole mõtet omada suurt rafineerimistehast.

Mobil 1 0W on lihtsalt Overkill sellesse mootorisse, kuigi väga hea õli tõesti. Mobil maksab tohutuid summasid MB-le nagu Castrol BMW-le. [undefined=undefined]Kui baasõli ei ole nii määrav miks siis ei ole kuulda ,et inimesed sõidaks supermarketi riiulitelt leitava õliga? Milleks maksta palju raha näiteks mobilile või castrolile kui on olemas Gulf[/undefined] Supermarketi riiuli baasõlil puuduvad ülikallid lisandid mis teevad õlist õli. Loomulikult on ka baasõlilil väga suured vahed kui me võrdleme PAO või HC või mineraale; lihtsalt kaasaegsed HC (rahvakeeli poolsünt) õlid on oma omadustelt juba niivõrd lähedal PAO täissündile, et pole mõtet selle temperatuuri taluvuse (ja brändinduse) eest tohutult juurde maksta. Kui leiad surpermarketi riiulilt 229.3 õli millel on ka sertifikaat, siis on see OK kaup, paraku on seal ainult 229.1 (sedagi mitte sertifikaadi vaid soovitusega õlid)

Fuchs on maailma suurim sõltumatu ÕLIFIRMA. Teised on tegelikult naftafirmade omanduses olevad kõrvalharud. Arvake ära kes toodab näiteks MB229.14 õli ATF4134 - kas Fuchs, Mobil või Shell ja kes seda pakendab? Fuchs on õlikõva tegija õlide vallas.

Makeri soovitus on õige - 229.5 sisse ning 229.3 intervall.
Hõbenool OÜ: Automaatkäigukastide hooldus (dünaamiline õlivahetus e. "kastipesu"), diagnostika ja -remont. Turbiinide taastamine.
www.hobenool.eu
5227858
Vasta
#14
(08-11-2013, 10:58 AM)R129 Kirjutas: Mobil 1 0W on lihtsalt Overkill sellesse mootorisse, kuigi väga hea õli tõesti.

Fuchs on maailma suurim sõltumatu ÕLIFIRMA. Teised on tegelikult naftafirmade omanduses olevad kõrvalharud. Arvake ära kes toodab näiteks MB229.14 õli ATF4134 - kas Fuchs, Mobil või Shell ja kes seda pakendab? Fuchs on õlikõva tegija õlide vallas.

Makeri soovitus on õige - 229.5 sisse ning 229.3 intervall.

Ma ei saa aru kuda see õli overkill saab olla kui ainult 0W30/40 sinna ette nähtud?

Kuna olen pedantlik auto omanik siis ei näe ,et ma midagi valesti teen. Pigem on see ju õige tegevus. Kui aus olla siis laseks selle hoolduse ka esinduses teha ,et säilitada väga head sõiduki ajalugu. Aga viimane kogemus margiesinduses oli nii halb ,et ei taha kohe kuidagi sinna autot viia. Pigem vahetan õli ise ja panen ka õige õli sisse. Pealekaubaks saan ma Mobili mõistliku hinnaga kätte.

Mareki soovitusega olen täiesti nõus. Tegelikult Eesti tingimustes oleks õlivahetust mõtekas isegi tihedamini teha.


Googeldades on parim õli mis mootorisse panna Amsoli toodang.
Amsol peab ennast nii kõvaks ,et on teinud konkurentidele väljakutse.
Kui panna googlisse otsing ,et maailma suurim iseseisev õli tootja siis leidub linke kõigepealt Amsoli toodete kohta. Jah kuskilt ilmub ka välja Fuchs. Peale klikkides on tõesti neil kodulehel kirjas ,et nad peavad ennast suurimaks õli tootjaks.
Samas on puudulikud avalikud testid/ võrdlused tema õlidest.

Jah Fuchs võib teha tehase õlisi aga see ei tähenda ,et ta üli kõva tegija oleks. Delphi teeb kah tehastele originaal varuosasi aga ega sellepärast nüüd Delphi hea pole. Nangkangi rehve reklaamitakse kah ,et üli hea ja turvaline aga millegipärast on need rehvid tavaliselt testi hinnangutes alati lõpus.

Ühesõnaga mul ei ole ei sinu ega Fuchs vastu midagi. Minu jaoks on see täiesti tundmatu firma ja kuna puuduvad igasugused võrdlus testid teiste õli tootjatega siis ei saa ka sina väita faktiliselt ,et see õli on üli kõva.
Või missuguse õliga võrreldes see õli on üli kõva?

Samas ma saan ka sinust aru sul Fuchsi maaletoojaga leping tehtud sul omad kasud sees (kas nemad aitasid sulle tehnikat soetada või midagi sellist) siis sa pead nende toodangut reklaamima.

Aga olen ka eelnevalt öelnud kui oleks otsustanud 5W kasuks siis oleks ostnud Totalit sellepärast ,et selle õli ma saan kordades sootsamalt kui Fuchsi. Näiliselt kui Total maksab minule 1L 6 euri ja Fuchs 11 euri siis miks peaksin otsustama Fuchs kasuks?

Ehe näide on AdinNoliga. Lähed auto varuosa poodi kus on hästi suur AdinNoli riiul ja palju margi kohast reklaami. Küsid müüa käest õli siis ta tavaliselt haarab kohe AdinNoli kanku samas tal võib seal kõrval olla Fuchs või mobil aga neid ta kohe ei haara. Ja kui ütled ,et sa tahad õli osta siis võid saada loengu teemal mis AdinNolil viga?


Jäägu iga ühele oma arvamus kelle firma õli ta tahab kasutada ja kelle oma mitte ja seda ma antud teemas ei tahtnud ka arutada.
Pigem oli arutelu põhjuseks kas kasutada 0W-d või 5W-d ja missugune õli oleks õigem? Vastuse ma sain teada 0W40 ja kuna hind ja kvaliteet on mõistlik Mobilil siis otsustasin selle kasuks.



Vasta
#15
(08-11-2013, 07:16 PM)kaspar Kirjutas: ....
Ma ei saa aru kuda see õli overkill saab olla kui ainult 0W30/40 sinna ette nähtud?
...

Oeh, viskoossusklass on vaid üks näitaja...Icon_rolleyes

Pane Mobilit, keegi ei keela.

Kusjuures mina ei oleks nii kindel, et sama kvaliteediklassi õli Addinoli purgis kehvem on, kui Mobili oma. Eeldusel, et seda ikka vahetatakse vähemalt kord aastas või hooldevälba (mitte selle pikendatud jama) täitumisel.
Odavaim Addinol on kindlasti kehvem lürbe, kui hea klassi õli.
Vasta
#16
Miks keegi Valvolinest midagi ei kirjuta? Kõlbab ainult pannkooke teha?
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Vasta
#17
(09-11-2013, 04:34 PM)Laur Kirjutas: Miks keegi Valvolinest midagi ei kirjuta? Kõlbab ainult pannkooke teha?

Sest see on "tavaline pesupulber".Eusa_whistle
Vasta
#18
Valvolinest võiks küll keege midagi asjalikku kirja panna Smile
Vasta
#19
Ma võin väikese jutukese Valvolinest kirjutada.
Kunagi aastaid tagasi omasin tööautona üht diiselmootoriga Fordi, mille mootoris oli Valvoline õli. Auto läbisõit oli umbes 120 000 km kandis. Vahetusvälp oli 10 000km. Valvoline õli hakkas "sööma" umbes 7000 km pealt (peale vahetust), nii et pidin juurde valama liitrikese, siis sain järgmise õlivahetuseni sõidetud. Iseenesest ei midagi katastroofilist, aga otsustasin proovida Castroli toodangut ja ennäe imet, enam juurde valama ei pidanud. Tegin järelduse, et õlil ja õlil on vahe.
Oma hobimersudes kasutan kas Castroli või BP toodangut. Kuna sõidan suvel ja autod ei ole enam esimeses nooruses, siis piisab 10w40-st.
Vasta
#20
Olen oma sõidukitel pruukinud viimasel ajal Valvoline MaxLife 5W40. Väidetavalt kõrge läbisõiduga mootorite tarbeks toodet produkt.Paranoid

HH sõitis terve aasta ehk 12 kkm enne, kui tase langema hakkas. Ning langes siis kiiresti.
SELli karteris oli sama õli 3 aastat ja tase hakkas märgatavatl langema alles eelmisel suvel, kui õliga oli maha vuratud 9+ kkm.

Surved normis nii külmalt kui soojalt, külmkäivitusega mingeid ekstsesse ei ole esinenud. Hind samas suurusjärgus analoogidega, kuid purk mõnus pruukida.

Mina ei kurda.
Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  CL500 sport reziim ja mootori tuli ja käigukast CL5002002 2 392 31-03-2024, 08:05 AM
Viimane postitus: v6sa
  W220 S500 mootori diagnostika MAV 20 3,084 07-07-2023, 12:07 PM
Viimane postitus: MAV
  Sprinter W903 õli jahutusvedelikus Bullrider 0 714 11-08-2021, 10:56 AM
Viimane postitus: Bullrider
  Kõige sobivam kasti õli w126le helitehnik 17 2,901 06-08-2021, 01:53 PM
Viimane postitus: Helari
  320CDI OM642 mootori õhufiltrite vahetus marek 1 1,299 01-08-2021, 06:53 PM
Viimane postitus: marek
  Autom. kasti õli v2ikejoss 10 3,486 09-10-2020, 08:12 PM
Viimane postitus: totu
  W221/C216 ABC õli vahetus. Filter? Rolz 7 5,811 29-03-2019, 12:27 AM
Viimane postitus: ak75
  CDI mootori jahutustorustik ja 220Velektriline eelsoojendus? alambe 5 4,491 31-01-2019, 02:22 PM
Viimane postitus: väikemees
  MB S320 155 kw mootor, keegi selle mootori kohta oskab midagi öelda. comoon 2 2,731 06-08-2018, 07:31 PM
Viimane postitus: .Alar.
  2T õli vähendab diislitel tahmasisaldust ligi 50% marek 72 95,702 28-12-2017, 05:10 PM
Viimane postitus: marek



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne