Postitused: 366
Teemad: 61
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
Tere!
Vajan abi seoses ühe mootori doonorautoga.
Soetasin ühe puterdava mootoriga S500, et võtta see doonoriks CLK320'le, kus 3,2 jääb minu arvates liiga lahjaks.
Alguses oli suht jõuetu ja üüratu kütusekulu. Vahetasin ära kõik 16 küünalt uute NGK platinum vastu (soovitati, et parem kui originaal) ja eluvaim autol taastus ning sõita täitsa nauditav.
Küünalde vahetusega märkasin, et parempoolne väljalaske kollektor on õline.
Ka vanad küünlad tagumistes silindrites olid täiesti lägased ja elektrood täis mingit plastiku laadset kitti.
Kui auto seisab pikemalt, siis tuleb käivitamisel sumbutist pahmakas valget õli põlemise suitsu.
Visuaalsel vaatlusel tundub, et mõni ehitaja on autot remontinud, kuna paljudel mootori tihenditel on näha välja pressiva silikooni jälgi. Arvatavasti on osa tihendeid asendatud silikooniga. Makroflexi ei leidnud.
Palun soovitage remondiettevõtet, kes suudab kindlaks teha sümptomid, kus kohast ja miks õli lekib ning suudab teha adekvaatse hinnapakkumise remondiks.
Kardan kõige hulllemat, et kolvirõngad kulunud, kui tõenäoline see oleks 300k sõitnud mootori puhul?
Kui kulud remondile on ebamõistlikud, eks siis tuleb padjad elimineerida ja romurallile minna.
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Postitused: 3,790
Teemad: 280
Liitus: Feb 2009
Maine:
9
Mulle jääb elu löpuni meelde kui olin püstihädas oma CE420 4.2 V8 205kW kupeega mis hakkas trikitama.
Köik muud andsid alla-vana auto jne aga TRUUMU DIAGNOSTIKA köne et auto korras ja vöib järgi tulla päästis päeva.
Muidu oleks koos remontidega ca 7500€ maksma läinud auto varuosadeks pidanud müüma.....
Postitused: 366
Teemad: 61
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
29-06-2022, 03:39 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-06-2022, 03:40 PM ja muutjaks oli MAV.)
(29-06-2022, 02:43 PM)nostromo Kirjutas: Mulle jääb elu löpuni meelde kui olin püstihädas oma CE420 4.2 V8 205kW kupeega mis hakkas trikitama.
Köik muud andsid alla-vana auto jne aga TRUUMU DIAGNOSTIKA köne et auto korras ja vöib järgi tulla päästis päeva.
Muidu oleks koos remontidega ca 7500€ maksma läinud auto varuosadeks pidanud müüma..... Jah, mul CL600-e päästis ka Truumu.
Antud juhul pole vaja diagnostikat vaid visuaalset uuringut, silindrite surve mõõtmist jms. Mootor käib peal küünalde vahetust korralikult, õli leke on.
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Postitused: 26
Teemad: 2
Liitus: Apr 2019
Maine:
0
(29-06-2022, 10:48 AM)MAV Kirjutas: Tere!
Vajan abi seoses ühe mootori doonorautoga.
Soetasin ühe puterdava mootoriga S500, et võtta see doonoriks CLK320'le, kus 3,2 jääb minu arvates liiga lahjaks.
Alguses oli suht jõuetu ja üüratu kütusekulu. Vahetasin ära kõik 16 küünalt uute NGK platinum vastu (soovitati, et parem kui originaal) ja eluvaim autol taastus ning sõita täitsa nauditav.
Küünalde vahetusega märkasin, et parempoolne väljalaske kollektor on õline.
Ka vanad küünlad tagumistes silindrites olid täiesti lägased ja elektrood täis mingit plastiku laadset kitti.
Kui auto seisab pikemalt, siis tuleb käivitamisel sumbutist pahmakas valget õli põlemise suitsu.
Visuaalsel vaatlusel tundub, et mõni ehitaja on autot remontinud, kuna paljudel mootori tihenditel on näha välja pressiva silikooni jälgi. Arvatavasti on osa tihendeid asendatud silikooniga. Makroflexi ei leidnud.
Palun soovitage remondiettevõtet, kes suudab kindlaks teha sümptomid, kus kohast ja miks õli lekib ning suudab teha adekvaatse hinnapakkumise remondiks.
Kardan kõige hulllemat, et kolvirõngad kulunud, kui tõenäoline see oleks 300k sõitnud mootori puhul?
Kui kulud remondile on ebamõistlikud, eks siis tuleb padjad elimineerida ja romurallile minna.
Kui kolle tatine siis pigem kambrikaane tihendis asi, enda sellel nn barn findil oli sama mure seetõttu ma need ära ka tegin ja silikoon läheb siiski vaid karterituulutuse osale, kaane enda vahel peab ikka füüsiline tihend olema, nii palju võib sinna seda silikooni sõrme otsaga panna et tihend paigalduse aeg paigal püsiks aga mingi massiline pläkerdus on kindlasti vale lahendus, samuti lekib sealt siis ka küünalde peale ja saab ajapikku igalepoole pugeda kuhu ta soovib.
Postitused: 366
Teemad: 61
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
(30-06-2022, 10:57 PM)Westcoast Kirjutas: Kui kolle tatine siis pigem kambrikaane tihendis asi, enda sellel nn barn findil oli sama mure seetõttu ma need ära ka tegin ja silikoon läheb siiski vaid karterituulutuse osale, kaane enda vahel peab ikka füüsiline tihend olema, nii palju võib sinna seda silikooni sõrme otsaga panna et tihend paigalduse aeg paigal püsiks aga mingi massiline pläkerdus on kindlasti vale lahendus, samuti lekib sealt siis ka küünalde peale ja saab ajapikku igalepoole pugeda kuhu ta soovib.
Võib olla küll. Pärast ettevaatlikult mõningaid sõite, sumbutajast enam valget suitsu ei tule. Ilmselt lekkis küünla vahelt mootorisse ja põles nüüd välja. Eks vahetan siis igaksjuhuks need tihendid ära. Eile ja täna käisin ka sõitmas, kõik toimib ideaalselt. Auto hakkas nii meeldima, et enam ei raatsigi lammutada. Pean doonoriks hoopis järgmise otsima
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Postitused: 1,106
Teemad: 57
Liitus: Nov 2005
Maine:
2
Õlisuits peale pikemat seismist viitab klapisääre tihenditele. Kui nüüd korras siis ma väga ei muretseks nende pärast veel. Kui auto oli pikalt seisnud siis tõenäoliselt olid need nii kuivad, et mingi õli pääses läbi.
Kui probleem muutub tihedamaks siis võiks need vahetada.
Küünlast ei saa õli silindrisse pääseda või mõtled küünalde vahetuse käigus pääses?
Turbo
Postitused: 366
Teemad: 61
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
(01-07-2022, 11:47 AM)sm. pelle Kirjutas: Õlisuits peale pikemat seismist viitab klapisääre tihenditele. Kui nüüd korras siis ma väga ei muretseks nende pärast veel. Kui auto oli pikalt seisnud siis tõenäoliselt olid need nii kuivad, et mingi õli pääses läbi.
Kui probleem muutub tihedamaks siis võiks need vahetada.
Küünlast ei saa õli silindrisse pääseda või mõtled küünalde vahetuse käigus pääses?
Ilmselt sattus kuidagi küünalde vahetuse käigus, sest autot ostes seda suitsu ei olnud. Kuna pooled silindrid ei töötanud, otsusasin alustuseks vahetada küünlad. Lihtsalt varasem praktika, et mitte keegi ei viitsi suurtel mootoritel mingil põhjusel küünlaid vahetada. Tegelikult teenib selle investeeringu tagasi esimese 500km pealt kokkuhoitud kütuse arvelt (keskmine kulu enne 34/100, nüüd 14/100 - jalg raske). V8-l lihtne teha ka võrreldes V12-ga. Tund aega pusimist ja valmis. Pärast seda suitses mitu päeva ja ainult käivituse hetkel. Nüüd kadunud.
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Postitused: 8,228
Teemad: 99
Liitus: Nov 2005
Maine:
36
Ega Sul meels ole, millis(t)e silindri(te) küünlad olid lägased? Seal see viga ilmselt ongi. On küünlad alles? Grupipilt oleks huvitav
Lesven, Hort, MB abi - valikut ju ometi on.
Mille alusel plaanid hinnata remondikalkulatsiooni adekvaatsust?
Postitused: 366
Teemad: 61
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
(01-07-2022, 12:58 PM)v6sa Kirjutas: Ega Sul meels ole, millis(t)e silindri(te) küünlad olid lägased? Seal see viga ilmselt ongi. On küünlad alles? Grupipilt oleks huvitav
Lesven, Hort, MB abi - valikut ju ometi on.
Mille alusel plaanid hinnata remondikalkulatsiooni adekvaatsust?
Saan aru, et eelkalkulatsioon ei oleks nagunii lõplik. Lihtsalt, kui esimene numer ületab auto väärtust, saab teha vastavad otsused.
Kuna polnud varem nii sitaseis küünlaid näinud, siis muinsuskaitse seisukohalt jätsin esialgu alles.
Tagumised eriti lägased ja mingi plasti laadne ollus elektroodil. Siin siis grupilt:
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Postitused: 287
Teemad: 17
Liitus: Mar 2015
Maine:
2
Mul R500 viskab ka aegajalt käivitades halli suitsu. Vahest viskab ja vahest jälle mitte. Kahtlustasin ka esialgu klapisääre tihendeid, aga siis peaks vist iga käivitus suitsu viskama. ? Kahtlasel kombel ühtegi vedelikku ei vähene.
Kütusekulu on sellel mootoril tõesti mõistlik. Ma olen vahest isegi 11 kanti saanud ökotades, aga kui mootoril laulda lased, siis ikka 14.
Postitused: 366
Teemad: 61
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
(01-07-2022, 06:48 PM)jsv Kirjutas: Mul R500 viskab ka aegajalt käivitades halli suitsu. Vahest viskab ja vahest jälle mitte. Kahtlustasin ka esialgu klapisääre tihendeid, aga siis peaks vist iga käivitus suitsu viskama. ? Kahtlasel kombel ühtegi vedelikku ei vähene.
Kütusekulu on sellel mootoril tõesti mõistlik. Ma olen vahest isegi 11 kanti saanud ökotades, aga kui mootoril laulda lased, siis ikka 14.
Kuramus. Seisis päeva ja jälle tuli käivitades pahmakas valget suitsu tagant välja.
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Postitused: 287
Teemad: 17
Liitus: Mar 2015
Maine:
2
Kas see kuidagi lisaõhupumbaga ei või seotud olla? ?Mul pump iseenesest töötab ilusti(vähemalt hääle järgi ütleks nii) ja jääb seisma ka kui pöörded madalaks tagasi lähevad peale käivitamist. Õnneks on väljalase nii vaikne, et kuuleb iga kahtlase heli ära. ?
Postitused: 366
Teemad: 61
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
04-07-2023, 11:19 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-07-2023, 12:10 AM ja muutjaks oli MAV.)
Uhh, leidsin vana teema, ehk kellegile abiks kolm head õppetundi (nii omanikele kui teenindustele), mida omal nahal kogenud ja teistel soovitan vältida.
1. Mootor puterdas, vahel suitses mingit sinivalget ollust. Küünlad pidevalt õlised. Lesven tegi asja korda, olid vist mingid klapivedrud ja muu kamm, mitu päeva läks. Arve oli nelja kohaline, aga igatahes tänud Lesvenile.
Mõned kuud hiljem oli jälle täiesti lambist valge pilv sumpsist väljas ja loomulikult kuskil "in the middle of nowhere and next to nothing".
Paide Bosch service võttis kohe vastu, oli kütusepihusti viga, ei sulgunud ja bensiini lihtsalt voolas, küsiti pihusti eest 90 raha + vahetus.
Nädal hiljem sama jama. Ostsin Aeromotorsist kõik 8 uut originaal Bosch pihustit ca 30€/tk ja tunnike tööd kodustes tingimustes ning mootor käib viimased 30tkm nagu siidi mööda. Olen küll nimetatud Paide teenindusele tänulik kiirele reaktsioonile, aga oleks siis võinud kohe kõik vahetada, täpselt sama aeg kulub 1 või 8 vahetusele (pole vahet kas potis keedad 1 või 4 või 8 muna).
Peatselt õli leke. Tuvastamine võttis mitmesaja € eest puhastuskeemiat, kuni lõpuks leidsin õlifiltri thendi mis lekkis. Jupid 10€ (komplekt nukast jahutini)+ õli 150€ ja vahetus tund. Teenindus võiks ju õlivahetuse ajal soovitada ka nende vahetust 20a+ M113 mootoril.
Ehk, et õpetuseks, kui midagi teha, siis teha kõik mis antud tööga seotud. Meeldis 20a tagasi United Motors teeninduse suhtumine, kes helistas alati keset mu biolagunevat 750 buumeri remonti ja soovitas teostada ka kaasnevad hilisemad remondid, kui juba kuskil auto mistahes osas jupid laiali-
2. Auto oli ostu hetkel visuaalselt heas korras. Peale esimest talve kõik uksed roostes jne. Hetkel teen auto keretöid ja nii juba kolmandat kuud W220 kerel likvideeerin iga roostetäppi ja neid jagub. Alustasin tõstekohtade remondiga, kui avastasin, et küljekarpides on iga poole meetri peal rusika suurune auk ja põranda matte eemaldades võib jalgadega hoogu lükata ning, et aku tahab kangesti tagarattaga musi teha. Tehase kvaliteeti ei kommenteeri parem, mõni fänn ehk pahandab. Igatahes kasutasin 2mm ja kohati lausa 3mm roostevaba plekki uute karpide ehitusel.
Varsti saan valmis. Ustel õnneks piisas vaid korrosiooni eemaldamisest ja eluaegseks (vähemalt enda eeldatav järelejäänud elu) tõõtlemisest ning värvimisest. Ei jõua ära oodata, kui poleerima saan hakata.
Siin teine õppetund, et kui keegi W220 osta tahab, siis visuaalselt võib põhja all kõik korras olla, aga kui plastik põhja alt eemaldada, siis selle all käib ikka tõeline elu ja rooste pidu! Pole vahet, kas auto on Jaapanist või Leedust. Minu S500L on Jaapanist ja keretöid on piisavalt liiga palju.
3. Ei ole vahet kas müügikuulutuses on W220 S klass hinnaga 500 või 5000. Hind ei määra kvaliteeti ja seisukorda. Ostueelne kontroll peab olema W220 puhul ülemäära põhjalik ja juutuubis tuleb kõik hoiatused põhjalikult pähe tuupida.
4. Ehk, et kui teha kaasnevad tööd, siis väike soovitus Lesvenile ja nende konkurentidele. Kui klient palub tungivalt rattalaagrite vahetusel paigaldada ka uued tolmukaitsmed, pidurikettad, klotsid jms, mis nagunii eemaldatakse, siis pole vaja vastu vaielda, et neid töid ehk pole vaja teha. Sama ka muude tööde puhul. Lihtsalt positiivne soovitus anda kliendile teada, kas on soovituslik teha kaasnevad tööd või kannatab mõned aastad veel Töömehel kah hea meel uut juppi paigaldada kui nagunii vana eemadab. Kliendil oleks ju samuti hea teada, mis mured teda lähiajal veel üllatamas on, ehk niiöelda CapEx plaan (tulevased investeeringud). Ühtegi halba sõna mitte ühelegi teenindusele pole. Tehtud töödega olen rahule jäänud.
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Postitused: 2,407
Teemad: 122
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
Lahe, kui omanikud "haaravad härjal" sarvist!
Iseküsimus on, kas see W220 500 seda ka väärt on.
Kere on kahjuks biolagunev ja selle protsessi kiirus on ajas progresseeruv.
Ilmselt oleks tegu hea investeeringuga, kui täna osta kokku roostest puhtaid keredetaile ja neid talletada (muidugi väga ideaalseid tingimusi selleks vaja ), ning tulevikus realiseerida hobisõidukitest omanikele.
Aga paar minu tähelepanekut.
1) M113 on ikka täielikult lollikindel mootor. KUNIKS seal pole tõesti mõni Soome ehitaja silikooni ja Makroflexiga kallal käinud.
Mis on (loomulikult pidamisel / mõistliku ekspluatatsiooni tulem) allaandvad kohad:
A) Kambrikaane tihendid - hakkavad kenasti lekkima ja lõpuks saab süütepoolid uued osta. Ei maksa originaalina suurt midagi ja töö kergelt tehtav. Nett on õpetusi täis, Nm leitavad.
Ja muideks kambrikaante õhutuskambrite kaaned käivadki tehase poolt nähtuna silikooniga.
B) Vända simmer. M113 kaasnev nõrkus. See hakkab 150k + km juba kenasti lekkima. Lõpuks on hooratas ka lögane ja vändaandureid saab tihti vahetada (ei käivitu).
Vahetada tuleb koos tagumise kaanega (on uuendatud koodid), uute poltidega ja üksiti koos hoorata poltidega. Samuti nett õpetusi täis, koodid ja Nm leitavad.
Kast tuleb maha võtta, muus osas suht lihtne töö. Isegi õli ei tule väljutada. R230 võtsin ette, ei mahtund hinge, et alt märg oli.
Ja mõttekäigud Sinu teemast:
A) Jaapan - nii ongi, see ei ole mingi imedemaa, nagu siin kõik arvavad. Kuumus, kuumus ja veelkord kuumus. Mootorite tihendite elastsusest ongi järel ainult kunagi teadmine, et see
seal oli. Kõik on kuivanud ja oma tööeesmärgi kaotanud. Kivikõvad ja hakkavadki kõik järjest lekkima. Sama on ka sisudetailidega, nende maht on reaaslet muutunud ja kõik nigiseb-nagiseb, elab oma elu lõpuks. LS võib vabalt olla 60k, see ei näita midagi. Kui on olnud garažeeritud auto, on olukord muidugi kõvasti parem. UV ja kuumus lihtsalt nõuavad seal oma.
B) Need hüppersupper nanaotehnoloogiselt saja elektroodiga küünlad - MB mootorid on sigatundlikud nende osas ja probleeme rohkem, kui kasu. Mootori töö suudavad need kenasti halvata. NGK / BEHRU ja asi nii, nagu vaja.
PS Keretöödest oleks hvuitav pilte näha!
Edu!
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
Postitused: 1,360
Teemad: 157
Liitus: Apr 2012
Maine:
2
Ostsin endale hiljuti ka w220 s500L (w140 hinnad nii krõbedad et saab 3x odavamalt täisvarustuses w220 osta ja lisaks veel paar w220 varuosadeks ). Jälgin teemat ja looda, et saad kõike korda!
Postitused: 1,162
Teemad: 16
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Tere
Minu M 113K Mootori osas on minul need punktid mis Rolz mainis pea kõik läbi käidud. Auto päritolu jaapan ja läbisõit 158000 km. Vända simmeri vahetas eelmine omanik ju siis ka likviteeris leemenduse põhjustajat. Minul see töö jätkus. Algselt vahetasin ära klapikambrikaane tihendid ja sellega koos ka karterituulutse hermeetiku. Kahjuks sain kurva uudise et üks suur süüdlane on ka karteri pöhja leke. Seal samuti tihendit pole on vaid hermeetik. Aga lasin ka selle ära teha. ( see vähe suurem töö, meie lähenesime alt ja eemaldasime silla tala). Ning samuti ka see õlifiltri korpuse vöi jala tihend . Nüüd on ilus kuiv püsinud. NB! minu auto spetsialist soovitas kasutada klapikambrkaane tihendina aiunlt originaali. Väidetavalt pidid need B osa tihendid mõne ajapärast uuesti lekkima. Mina panin originaalid.
Kusjuures korraliku S 500 W 220 juba üsna raske leida. Mike kas sa ostsid selle lätis müügis olnud musta S 500? Oli vist BRABUS mingi kitiga.
Siim
Mercedeste haige.Keeran oma hõbenoole rooli.
Postitused: 1,360
Teemad: 157
Liitus: Apr 2012
Maine:
2
(05-07-2023, 01:22 PM)siimruz Kirjutas: Mike kas sa ostsid selle lätis müügis olnud musta S 500? Oli vist BRABUS mingi kitiga.
Jah, läksin ja tõin ta ära. Täna regasin Eesti. Tööd jagub igalpool seal, võib vabalt 2 auto hinda sinna matta, aga auto annab emotsiooni ja see kõige tähtsam
Postitused: 1,162
Teemad: 16
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Seda ma arvasingi. Ma siin jälgin ka nende 500 - te turgu. Õhta nägin seda kuulutust ja mõtlesin et hommiku tegelen helistamise ja asja ajamisega, aga juba oli läinud.
Mercedeste haige.Keeran oma hõbenoole rooli.
Postitused: 366
Teemad: 61
Liitus: Nov 2005
Maine:
3
06-07-2023, 04:06 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-07-2023, 04:14 PM ja muutjaks oli MAV.)
(05-07-2023, 12:27 PM)Rolz Kirjutas: Lahe, kui omanikud "haaravad härjal" sarvist!
Iseküsimus on, kas see W220 500 seda ka väärt on.
Kere on kahjuks biolagunev ja selle protsessi kiirus on ajas progresseeruv. Kahjuks on nii, et mulle meeldivad S klassist ainult W140, W220 ja W221. Uuema jaoks oleks asjalikumaid investeeringuid ja õnneks ei meeldi need järgmised tahvelarvutid ja moekaubad mitte üldse.
Praeguses kogus on W140, C140, W220, A208, X164, lisaks vale marki sõidukeid, kes kõik vajavad pidevalt tähelepanu.
Hoian neid nagu sitta pilpa peal ja usun et kered kestavad kenasti järgmised 10-20 aastat, sealhulgas ka W220, kui tehtud saan (mootor on juba ammu tipptopp korras ja lekkevaba). Kõik kerevahed said ohtras koguses Terosoni roostemuunduriga töödeldud, kaitsekihi ja siis Terosoni vaha täis lastud. Invetseeringutest rääkides jah, keemiat läinud vist tuhande eest vähemalt, kui oma ohtlike jäätmete kasti vaatan.
Sellest autost võiksin omaette teema teha, aga ma ei viitsi kunagi pilte teha. Enda teada tegin isegi pildid auklikust kerest, aga ju siis oli ainult mõttes. Praegu tehtud piltidel on veenired peale vihma, mis tekitavad küsimusi. Uksed ja summuti on hetkel peale korrosiooonitõrjet kaitsekihi all, pole veel jõudnud puhastada, viimistleda ja värvida. Reha auto all ootab lihtsalt keevituse järjekorda, et seda ära ei unustaks.
Suurimad sõbrad: relakas, keevitus, pahtel,
Postitused: 2,407
Teemad: 122
Liitus: Nov 2005
Maine:
12
Tubli!
Aga kui kõik selle ära teed, kuidas Sa nendega sõita raatsid?
Eks meie kliimas on märksõna ikka talv, õigemini see "sool", mida siin kasutatakse.
See tapab kõik, eranditult. Kui sõiduk talve ei näe, on juba pool võitu käes tema kestmisprotsessilt.
Ja ega muidugi see suvi ka nõuab siin oma, siis ju kõikkohad graniitkillustikuga nii ohtralt üle kallatud, et sõda läheb pahaks...
Talvel kasutada ei saa, pidi jube "kallis" olema...
Ja seal teetööde 30 km/h alas vaja kõigil neil, kes muidu 50 km/h alas 40-ga jokutavad, sõita äkki 55-60 km/h.
Ja no katsu seda pikkivahet hoida seal.
Lisaks iga nurga pealt teedele tulevad kinnisvaraarenduste puiste- jms ehitusmaterjali vedajad...
Karjäärid....teede pesu olematu, kõik selle saad endale kraesse.
Eelpool mainitu käis ennekõike Tallinna kohta.
Aga, pole hullu! Kui tulid meile esmaklassilised kütuseaktsiisid, lubati esmaklassilisi teid ja teedehooldust!
Nüüd automaksuga lubatakse sama!
“A Mercedes-Benz needs to look like a Mercedes-Benz. And another thing that’s just as important is harmonious model progression: the next model should never make the previous models look old.”
|