Teema hinnang:
  • 7Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W123 200 [77'-] canyondrift
Ei noh, olen igati päri, et võtta juba nt 124 mootor ligi ja see peale tõsta, saaks üldiselt parema mineku, natukene kütterüüpelt alla ja palju muudki juurde, aga mis mul noorel poisil ikka teha kui vanu raipeid kokku osta ja nendega katsetada. Mootorite poolest pole väga nagu kodus, seega on nüüd hea võimalus võtta lahti üks ja samal ajal ka autot liikumas hoida. Asi on minu ainsaks liiklusvahendiks peale jalgratta ja graaaži juurde kiiremas korras jalgrattaga sõita on 15min teema, kui autoga saab hakkama vaid 5min. Eks vaatame mis karul kõhus on, enne ma seda peale ei tõsta kui asi maas töötab ja ma tean et asi töötab.
400 raha eest saaks jah umbes vajaliku kraami kõik kätte, seega müüt et lolliks võib maksta seda mootorit tehes on ümberlükatav. Vähemalt sain nüüd tooriku ja kes teab mis siit välja tuleb, kui üldse midagi, huvitav on lihtsalt.

Kollektor vist enam müügis ei ole, auto polnud minu silmade järgi varuosadeks ja auto on pealekauba veel müüdud ka.

Siimu isa teadis ka rääkida, et mootor on toodud kunagi saksamaalt ja sellele on väidetavalt remonti tehtud, eks näis, kui mõõtmisvahendid peale löön, palju siis lubab...
Selline on see kaalikas, pesin puhtaks kah, sain survepesuri ja kütsin jõhkralt vett ning naftat.

[Pilt: 09482769155992.jpg]
[Pilt: 0948276959e42d.jpg]
[Pilt: 094827699ce61c.jpg]
[Pilt: 09482770109478.jpg]
Nonii, pesitsen nüüdsest Tallinnas. Mootori vahetuseni pole minu Mercedes-Benz veel jõudnud, aga peale pressiv ülevaatus soosib seda hirmsalt. Vaja oleks peale pingutada/vahetada seisupiduri klotsid ning trossid. Vahepeal on vahetust saanud ka tagumised amordid ja likvideeritud tagasillast mingi eriti rõve kolin. Mingisugune kolin on ikka alles, mis tuleb kas poolteljest, rattalaagrist või siis reduktorist. Puksid, õõtsad - kõik selline on kinni ja kuskilt pole näha, et midagi liiguks ülemääraselt. Eks üritan asjale jaole saada. Juhtunud on ka paar mõlki - parem esitiib sai muljuda mida ma pole siiamaani ära suutnud parandada - talv annab enast märku kohtadest mis on väga tüüpilised ja vasak esitiib sai talvel vallis käigust endale murdunud värvi mille survepesur kenasti maha pesi. Muidu liigub, sõidab, pidurdab ja imeb korralikult kütet.
Uue mootori tarbeks on juba ära soetatud uus sidurikorv. Arvan et sidurikorv on nii palju vatti saanud et see enam ei pea ja tellisin uue SACHS korvi. Kui vahetuseks läheb siis tuleks ka pump korralikult paika sättida ning vahetada ära mõni mootori padi.
Vahepeal on tekkinud ka mõningased müügiplaanid, aga arvestades hindu siis need on ikka veel liiga soodsad et turule paisata. Muidugi kui leiaks, siis vahetusvariandist W210 vastu ära ei ütleks.
Samas kui kellegil on liikuva graafikuga tööd pakkuda siis võib joonistada ja kirjutada - autodega tegelemine on ikka hinges ja jääb ka edaspidi.
Tallinnas liigeldes nägin ka teist sarnast W123 mis on natukene tumedam kui minu oma - hea oli kohe kaaskannatajat kohata - tervitused sulle kui lugema peaksid! Eusa_dance

Aga seniks päikest ja S**** suusailma!
Järgmine ülevaatuskord läbitud. Vigadeks õrnalt katkine tagumine pidurivoolik, aga selle parandan kiirelt ära, kunagi kokku panemise ajal said tagumised pidurisupordid ära vahetatud, ehk siis parem suport on vasakul ja vastupidi. Eks see tuleb siis voolikute vahetusega ära parandada.
Muidu ei ole viga, hetkel veel liigub täitsa asiselt. Just sai talvekonditsiooni viidud, ehk siis all on plekid ja kilbid. Tallinna otsa on ka päris mitmel korral vastu pidanud ja ega täitsa kõva veel vana auto kohta.
Viimastest vigadest jooksis ära paremrattapoolne pooltelje ots. Hirmutas mind kuskil Põltsamaa kandis kui Lõunasse tagasi kärutasin ning asi hirmsalt paukuma hakkas. Tegi ta seda loomulikult ennegi, aga seekord päris kõvasti. Uue otsa sain doonorilt kuurinurgast ja mõne tunniga sai asi jälle sõidukorda. Avastasin et sellel pole mitte paks määre pooltelje otstes vaid hoopis õli.
Ega sageli poolteljel muud polegi viga, paned õli juurde ja käib jälle. No ega see auto nüüd nii nõrk ka ei ole, et Tallinna otsa peale ära peaks väsima, vahepeal sõidad paar tiiru ümber maakera aga näe ikka liigub.
Vaatasin terve teema läbi! Väga raske töö oled teinud! ThumbsupThumbsupThumbsup
Edu edaspidi, ja huviga jälgin sinu auto ajaloo edasi! Nod
Kõva töö tehtud küll, aga eks keegi tahab ikka tööd juurde teha... Öösel, vastu tänast tõmmati mul mõlemad numbrid eest ära, esimene koos alusega. Uued, siniste latakatega on juba tulemas (vanasid enam teha ei saa) ja saan sõitmist edasi jätkata...
Igax juhux olex vist politseisse ka mõistlik avaldus teha. Muidu tulevad vormis onud hiljem uxe taha, et sinu numbritega on tanklast kütust varastatud või mõni muu sigadus tehtud ja ürita siis tõestada, et sina ei teinud seda.
You can have any car you like... As long as it's a Mercedes!
(28-11-2012, 05:23 PM)Werewolf Kirjutas: Igax juhux olex vist politseisse ka mõistlik avaldus teha. Muidu tulevad vormis onud hiljem uxe taha, et sinu numbritega on tanklast kütust varastatud või mõni muu sigadus tehtud ja ürita siis tõestada, et sina ei teinud seda.
Avaldus juba sisse antud, dokumentatsioon on tehtud, kõik on seaduslik.
Kahju et nii läks, tahtsin just see nädalavahetus lõuna poole ajama panna, aga vahejuhtum pani hetkeks kahtlema. Õnneks saan numbrid piisavalt kiiresti kätte.
Maru ilus Mercedes-Benz on, ajasid mulle ka isu peale ja nüüd otsingi saksast omale sellist.Paranoid
Tervitus, pole ammu siia midagi erilist uuendanud...
No ega midagi toimunud ka õigupoolest ei ole, ainult kalla ja talla, siiamaani on auto kenasti vastu pidanud, ei mingeid raskusi ega ootamatusi. Tallinn küll tapab autot nii mis hirmus, et praegu otsustasin selle natukeseks ajaks ära viia, et ei tekiks ka kiusatust sõita. Sool ja muu jura mis autot koguaeg ümbritseb teeb oma töö ja see mulle ei meeldi...
Igatahes olen natukene aega end harida püüdnud STD foorumit sirvides, et kuidas on diiselmootorist võimalik välja tõmmata päris palju jõudu.
No jõud = kütus + õhk.... Mida rohkem kütust, õhku ja pöördeid, seda rohkem kW ka ilmselgelt on. No see on siililegi selge. Minu turbo modifitseering oli õrnalt kasulik, aga mitte piisavalt. Võibolla taastasin tehase algseade ja võibolla teeb isegi mingile läänekale õrnalt ära, aga mõttes on mõlkunud asi hoopis võimsamaks ajada. No kui mul nüüd õhku on, selle muret eriti ei ole, siis on tarvis kütusega tegeleda.
Olles nüüd STD foorumis natukene know-howd kogunud kuidas ja mis, siis olen hetkel teada saanud, et kütusekogust reguleeritakse pumba sees hammaslatiga, mis keerab plunsereid vastavalt siis gaasipedaali vajutusele. Plunser kontrollib iga silindri kütusekogust, kui palju jõuab pihustisse ja sealt edasi mootorisse. Uurisin ja puurisin, ning avastasin, et kui minu pump hetkel nii palju peale keerata, et enam kuhugile minna ei kannata, siis saab sealt kütust kätte umbes 66 kuupsenti slindri kohta (66c).. Ei ole eriti suur number, STD foorumi jaoks on see isegi väga väike. Edasise uurimise ja paari video vaatamisega sai selgeks, et minul pumpa peale keerates eriti midagi ei muutu, jõud on samal kohal ja plunserid ei suuda enam edasi midagi toota. Need siis peaks olema minu pumba sees 5,5mm elemendid kui hästi läheb. Kui pumba numbri kunagi saan, eks siis päriselt näha ole millised nad on. Igatahes on üks norrakas teinud võrdlusvideo kus kogematta sattus tal ühte pumpa modifitseerides 6.0mm elemendi asemele 5,5mm element... Peale pingis jooksutamist ja video tegemist nägin, et kui minu originaal suudab toota vaid 66cc, siis 6.0mm element suudab edasi anda umbes 120cc kütust. Seda on ühesõnaga päris palju, ligi kaks korda rohkem kui mul pump originaalis toodab.
Nüüd hakkab see häma pihta, et 6.0 element pidavat olema originaalis turbovariantidel, ehk siis 603 ja 606 turbomootoritel mida kasutatakse väga laialdaselt nö superpumpade tegemiseks. Ehk siis kui kellegil on diisliga sina peal inimesi või oskab ise sellest midagi rohkem kindlasti kui mina, siis tahaksin teada, et kas minu pumpa istub täpselt 606 mootori 6.0mm element sisse või mitte... Pumba koodis ma saaksin järgmine kord alles kätte kui kodumaale putkan, aga senikaua tuleb improviseerida ja mõtteid koguda.
Süües kasvab isu, pumba stendija ja üldine paika panemine pole probleem, mul üks tuttav onu on, kes neid Otepää kandis teeb ja omab kõiki tööriistu selle jaoks, aga ma loodan ka siit ehk infot saada.

Ehk siis, kas kellegil võiks üle olla kas kokku jooksnud 606/603 mootorit, millel on pump üle, oskaks viidata piisavalt soodsatele plunseritele, soovitatavalt ikka Boschi omad (hiinakatega ka kurisis, ei ole nad midagi väärt).Pakun ka, et mul jääb turbo 120cc jaoks kindlasti väikeseks ja et mootor ütleb üles, aga proovida tuleb, saaks no kordki mingit riisikat hirmutada musta suitsuga. Eusa_dance

Olen päris paljudele turboisu peale ajanud ja eks see ilmselt on ainult et tõusvas trendis...
SuperTurboDieseliga on võimalik maanteel ka alla 10l/100km saada, niiet kütusekulu suureneb ainult raskema jala tõttu, kes kütusekulu pärast kardab.
Kas sa 3.0l diisel mootori peale pole mõelnud?
(04-03-2013, 11:24 PM)rasmus2 Kirjutas: Kas sa 3.0l diisel mootori peale pole mõelnud?

Mõeldud ikka on, aga kui mul üks 2.4 on juba kapoti all ja teine on veel nurgas ootamas, siis miks mitte 2.4...
Elemendi suurus (5.5) on ka pumbal kirjas, suuremd elemendid on ikkagi minu teada alates 605 ja 606 turboka pumpadel. Enne elementide vahetust soovitan soojalt pumpa peale keerata, vahe on ilmselgelt tuntav- ka originaal vabalthingava puhul ( olgu selleks vana audi 100 vói om601).
Alla 7 mm ei ole mõtet jantida, kui on tahtmist mootori vastupidavust testida.

Niikuinii on vanade elementidega jändamine üks kondoomilappimine. Võta uued elemendid ligi ja naudi.

Tõsi, pumba häälestamine on täpne töö ja ilma stendis paika keeramata ei tööta asi õigesti. Ning on reaalne oht väntvõll pooleks saada.
Pumbal elemendi suurus kirjas - Kus täpsemalt?

606 turboka pumpa on ka võimalik näha, ma pean ühel plokikaane vahetuse ära tegema, siis on võimalik uurida kui sisselaske kollektor maha tuleb.
Eks kõigepealt proovin kunagi suve kanti kas siis motovahetuse eel pumpa lõpuni keerata ja eks siis näha ole kuidas musta tulema hakkab ja rõhku toodab. Kardan et praegune turbo hakkab mul surgema ja lõppkokkuvõttes jookseb laiali.

Alla 7mm elementidega saab hakkama küll, 7mm elemente saaks M pumpadele vistist STD foorumist loetu järgi mingist vanast Ford Transiti pumbast kuskil 40€ plunser.
Mul ei ole rohkem vaja kui 6.0mm, kuna see suudab kütust toota päris palju, 120cc on päris viisakas kogus, minu mootori kohta tähendaks see juba liialt jõudu. Keegi Norras on 616 mootorist üle 250hp välja võtnud küll, aga selle jaoks oleks vajalik märkimisväärseid ümberehitusi. Arvestades et mul nagunii mootor parajalt kohvi on, siis ma usun et ma saaksin 200hp jõuga lahti nii enda kaanest kui ka väntvõllist... Saaks no 140hp ikka kätte, siis oleks päris relv juba.
7,5 mida STD foorumis Goran, dieselmeken teeb annab võimalikuks 200cc kütust vistist, aga mingi moto ei suuda seda ära põletada ja norrakad vistist sõidavad 170cc-ga ringi.
Dieselmekeni kanalil youtubes on olemas ka kuidas käituvad 5.5 ja 6.0 elemendid ühes pumbas...
Ei tea kas sellest on sulle kasu kuid autodata järgi peaks turboka (617.952) pihustiotsa avanemisrõhk 20bari kõrgem olema ja 603.963 mootori puhul 20-30bari kõrgem.
Oma praeguse moto tapmiseks on oelmasoleva pumba lõpuni pealekeeramisest küll. Läheb laiali, mis paugub.

On Sul olemas kodustatud diselist, kes pumba paika sätib? Kuigi teoorias on asi lihtne, kiupub praktika olema kuratlikult tüütu. Ning tegelikult peaks vedavate pöörete paikasaamiseks natuke ka regulaatorit näppima... Seda a Eestis teadaolevalt keegi ei tee... Välja arvatud ehk Oisu mees, kes jutu järgi kõike teeb...Paranoid

Kui uut tegema hakkad, võta juba OM603 ette. Niikuinii Sa seda liikurit turbotatuna legaalseks ei saa... Aga ülevaatuspunkte saab meil validaUnibrow
(06-03-2013, 10:12 AM)v6sa Kirjutas: Oma praeguse moto tapmiseks on oelmasoleva pumba lõpuni pealekeeramisest küll. Läheb laiali, mis paugub.

On Sul olemas kodustatud diselist, kes pumba paika sätib? Kuigi teoorias on asi lihtne, kiupub praktika olema kuratlikult tüütu. Ning tegelikult peaks vedavate pöörete paikasaamiseks natuke ka regulaatorit näppima... Seda a Eestis teadaolevalt keegi ei tee... Välja arvatud ehk Oisu mees, kes jutu järgi kõike teeb...Paranoid

Kui uut tegema hakkad, võta juba OM603 ette. Niikuinii Sa seda liikurit turbotatuna legaalseks ei saa... Aga ülevaatuspunkte saab meil validaUnibrow
No praegune mootor võib päris kergelt jah pilbasteks minna, kuna Blowby on juba praegugi end näidanud ja näitab end veelgi, mida rohkem seda matsu tulema hakkab, seda hullemaks asi läheb.
Regulaatori saaks ka enamvähem kindlasti paika mõne mootori peal mis töötab ja mis on näiteks maas.. Saab laivis parameetreid kruvida ja jälgida et mis toimub selle tulemusena.
603 võtaks hea meelega ette, aga nagu ikka, selle jaoks oleks teoreetiliselt paremat toorikut vaja + finantseeringut. Kui 603 juba kaalika otsa pista, siis sealt tuleks korralikult jõudu väja ajada. Minu kere aga ma pakun et seda eriti hästi vastu ei taha pidada, samamoodi ka ülekanded. Tagasild on juba mul hetkel selline et koliseb õrnalt, ehk lõtk on sees. Seda peaks kuidagi reguleerima teine kord kui rohkem aega on, mõne teise reduktori seest distantsseibe hankida ja nendega asi enamvähem paika ajada.
Diisli turbotamine on pagana huvitav teema ja järjest järjest rohkem hoogu kogumas.
Tegelikult nii 603-me ei tahakski, pigem ikka 606, 603 pumbaga...

EDIT: Sain infot ka, et 606 elektriliselt kontrollitava pumba plunserid istuvadki minu pumbale sisse. Sain ka tootekoodi, niiet nüüd tuleb ainult hindasid uurida ja plaani hakata pidama... Seniks aga tuleb edasi ilastada hullude norrakate videote peale.
Hetkel on selle mersuga jõudnud asjalood nii kaugele, et kuna mootor on vana, sidur hakkab jälle järele andma, pöörded on kõrged, samamoodi ka küttekulu ning vanadus kipub ka kimbutama, siis tuleb hakata järjekordselt ehitama...

Nagu võibolla keegi aru sai, siis ostsin vahepeal ühe W124 mis kuskil aia otsas ära käis ja kerest midagi võtta polnud, lootsin aga et süda on hea ja tõstan kogu tehnika ala elektriosad, releed ja näidikud ümber enda auto peale. Sõbra 2.5D vääne oli niivõrd ahvatlev et ajas ihukarvad püsti ning nii ma lammutama hakkasin. No ja siis lendas kaigas kodaratesse ja mootorit lahti võttes selgus et neljas silinder on omadega täiesti kutu, rikkunud ära nii silindri kui ka kolvi. Silindris sügavad kraavid, puurida pole mõtet, kolb nässus ja mootor üldse paistis nii hõre olevat et kolvid päris hästi välja tulid, pea sõrmega tõugates... Ehk siis see mootor on surnud, minule jäi vaid ostmis, lootmis ja lammutamisrõõm, plokikaas, genekas, starter ja kütusepump...

Seega hakkan jälle otsast pihta, tuleb leida kas OM602 või OM605 mootor, aga väike küsimus on siin juures... Kas neil hoorattad on samad? Või siis kinnitused... Käigukast peaks (pole 100% kindel) olema korras, käigud vähemalt sisse läksid, kuliss ainult oli saega maha hakitud ja nn shortshifter tehtud.. Nagu ma olen lugenud ja aru saanud, siis käigukaste on OM60X mootoritel kahte tüüpi, pika võlliga (tavalise hoorattaga) aga mind huvitab just see, et kui OM605 leian, kas siis minu mootori küljest hooratas istub 605 külge ja kas kasti kinnitused on samad...

Igatahes hetkel püsin natukene aega vagusi ja üritan endale uurida järgmist mootorit, 605-ga on plaan juba olemas, kuna mul 602 pump on olemas, siis läheb pill täismanuaalse hingamise peale, elektroonikast vaid genekas, starter ja mõned andurid.. Järgmiseks juba vile...
602 on küll vastupidavam, aga 605 parem hingamine on ahvatlevam. Hetkel on ka väike kool 604/5/6 mootorite koha pealt, kus vahetame 606 mootoril plokikaant, millele oli kaane sisse kolmanda ja neljanda silindri vahele sattunud mõra.. 605 on täpselt sama, ainult nagu vorstilt üks silinder maha hakitud.


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB 280CE -W123 - Kuldar Kuldar 176 174,860 18-04-2021, 10:11 AM
Viimane postitus: Kuldar
  Mercedes-Benz 230E, 1982, w123 - SIIM_S siim_sipsaka 79 75,598 21-07-2020, 06:00 PM
Viimane postitus: siim_sipsaka
  W211 E320 - canyondrift canyondrift 35 21,931 01-07-2020, 04:25 PM
Viimane postitus: ignar
  MB W210 E300 97' canyondrift canyondrift 57 54,077 11-03-2018, 11:07 PM
Viimane postitus: herki
  Minu Mercedes-Benz 230E, 1983, W123 ZE_KA 27 31,966 14-04-2013, 10:27 PM
Viimane postitus: Karl
  Minu 240d;´82 a;w123 vaatamind 14 12,931 05-11-2011, 12:35 PM
Viimane postitus: vaatamind
  Minu W123 merslane 5 7,301 03-06-2009, 01:30 PM
Viimane postitus: merslane
  MB, E 200, w124, 1994a HotPapa 10 10,374 18-10-2008, 06:47 AM
Viimane postitus: HotPapa
  MB, C 200 Kompressor, 2000, W203 rakk 3 4,881 17-09-2008, 12:21 PM
Viimane postitus: rakk
  Minu 200d, 1977, W123 110aab 6 9,303 14-05-2007, 10:12 AM
Viimane postitus: nordrainbow



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 12 külali(st)ne