Teema hinnang:
  • 3Hääli - 3 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
W124, 300D Turbo, 1991 - Priit
#61
(06-06-2012, 08:42 AM)Priit Kirjutas: Kas selle kohta on siin foorumis teemat ka olemas?

http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=18917
Vasta
#62
(05-06-2012, 07:27 PM)stihl Kirjutas: ...
Pumba osi, MB, muidugi eraldi ei müü, seega on ainus võimalus uus või tehasetaastatud pump osta.
Põnev teema, igaljuhul.

Õnneks on see tükk Boschi toode. Ja nemad müüvad küll. Iseasi, kas Eesti esindus nüüd viitsib mingi nuka pärast end liigutama hakata...

Väike vihje: Soome pumbavõlurid asendavad originaalpaarid 7millimeetristega. Isegi, kui etteande suurendamise võimalust väga tõsiselt ära ei kasuta, paraneb pritsekvaliteet kiirema survetõusu tõttu. Ning alati tekib võimalus reguleerida pump 200+ kW peale ümber...Unibrow

Tõsi, selline modifikatsioon maksab alates 300 eurot, sõltuvalt vahetatavate detailide hulgast. Huvilistele tehakse ka regulaatori karakteristiku muutmist, et viia vedavaid pöördeid ülespoole.

Kuigi KSP on üks lihtne tükk, nõuab sellega tegelemine vahendeid, kogemust ja kõrget hügieeni. Kui esimest on lihtne raha eest soetada ja teine tekib perssekeeratud pumpade kuhja kasvades, siis seda viimast ei leia mitte igast diislipoest...

Tehasetaastatud pump võib olla mõistlik investeering.

Teema on huvitav küllNod
Vasta
#63
(06-06-2012, 09:53 AM)hannes_s Kirjutas:
(06-06-2012, 08:42 AM)Priit Kirjutas: Kas selle kohta on siin foorumis teemat ka olemas?

http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=18917

Selle teema leidsin. St on üks andur (tase+tuli), mitte 2 ? Ja probleem ilmselt selles, et ujuki "maandumisel" kontakte ei ühenda?

Vasta
#64
Ilmselt sul need kontaktid "muda" sisse ära uppunud. Kisu lahti, loputa esialgu lihtsalt see mudane soga ära ja võibolla polegi rohkem vaja torkida.
Vasta
#65
Külmkäivituse osas üks värske video http://youtu.be/4SS86GCv1l8
Ca 30 sek paiku hakkab tugev "haamer", reaalses elus tugevam kui videos.
Sooja mootoriga jälle vaikus.
St kas saab olla pumba teema ja miks siis soojalt kaob? Pihustiots mõni?
Vasta
#66
Ilmselt vanade otsadega sedasi polnud? Arvestades et selle 30sek-iga jõuavad pihustiotsad omajagu soenede, pump aga mitte, siis pigem kahtlustaks pihusteid. Samas võib ju olla ka kombineeritud probleem.... kes seda teab.... Eusa_think
Vasta
#67
(06-06-2012, 01:49 PM)hannes_s Kirjutas: Ilmselt vanade otsadega sedasi polnud? Arvestades et selle 30sek-iga jõuavad pihustiotsad omajagu soenede, pump aga mitte, siis pigem kahtlustaks pihusteid. Samas võib ju olla ka kombineeritud probleem.... kes seda teab.... Eusa_think

Vanade otsetega oli täpselt sama teema, ainult selle vahega, et tühikäigul metalne müra (küll vaiksem) jäi soojalt ka alles, nüüd on soojalt vaikne.

Vasta
#68
Posti idee - iga kingsepp jäägu oma liistude juurde! Eusa_naughty

Kuigi arvan endiselt, et minu auto on oma aasta kohta väga hästi säilinud, siis tänasega olen lõplikult veendunud, et Võrumaa mehed on osutunud kahjuks järjekordseteks Lego-meistriteks. Ja Lego-haigus võib puudutada ka seda autot, mis tänaseks müüdud. Palju siin Janno enda ja palju kellegi teise abilise käsi mängus on, pole mulle teada.

Tulles tagasi esimese Märjamaa käigu juurde, siis ei saanud seekord foorumisse kirja, et tekkis väike kahtlus, kas autol peal originaalmootor ja ennäe imet - VIN-kood näitaski, et peal väheke uuem mootor. Läbisõitu pakkus Urmas keti järgi 400000 +/-. Müüja kinnitas, et orig mootor oli kuuma saanud ja läks vahetusse.

See selleks, aga Eesti meistrimeeste töö jätab paljus mulje, mida pakkusid ilukilbi alt välja ilmunud vaid 3 kinnituspolti velje kohta. MB inseneridel on üldiselt iga asjaga mingi mõte olnud, millest Lego-mehed ei saa aru ega hakka kunagi aru saama ja seetõttu oleks neil mõistlik autode pedereerimise asemel osta mänguasjapoest omale Lego ja seda ehitadagi.

Ei ostja rahakoti, ega ausa MB vastu pole aus soss-seppade tegutsemine, mis paraku teeb auto kordategemise oluliselt kulukamaks ja pea võimatu on hiljem eristada, mis tehtud korralikult ja mis mitte (e mis tuleb üle teha).

Mõned näited:
-Kui mootor vahetada, siis võiks ka kõik juhtmed, torud jms kinnitada nii, nagu need enne lahtivõtmist olid.
-Kui sumpa kinnitustala alt ära kruvida, siis võiks selle ka tagasi panna, mitte ära visata. Kui sumpa torusid keevitada, siis võiks arvestada, et ka kandurid pärast igal pool trippideni ulataksid.
-Sumpa kinnitustala poltidega ei pea kinnitama käigukasti tala. Käigukasti talale võiks panna tagasi siiski need poldid, mis lahti võttes sinna kuulusid.
-Kui kardaan lahti võtta, siis tuleks see ka tehase märkide järgi pärast nuutidesse panna.
-Serpentiinrihma amorti, samuti n kulunud stabikapukse ei remondita pleki lisamisega kummi ja metalli vahele.
-Murdunud esivedrude puhul ei lahenda ühtegi probleemi toore jõuga võimalikult paksude patjade vaheletoppimine. jne jne

Selline soperdamine ei võimalda minu arvates ka müügihinda madalamal hoida. Korralik töö ei ole iseenesest kallim kui taoline "leiutamine".
Vasta
#69
Positiivse poole pealt saab jällegi uusi teadmisi, lahendada huvitavaid probleeme ning jututeema kah missugune Eusa_whistle
Vasta
#70
(06-06-2012, 06:48 PM)hannes_s Kirjutas: Positiivse poole pealt saab jällegi uusi teadmisi, lahendada huvitavaid probleeme ning jututeema kah missugune Eusa_whistle
Õige! Eusa_clap Eusa_dance Nod
Ehk nagu ütlesid juba vanad hiinlased: kui oled kaelani sita sees, ei tohi nina norgu lasta. Rolleyes

Vasta
#71
Väga huvitav lugemine. Eks tuleb jälle tõdeda et kõik polegi kuld mis hiilgab ehk ka nö "maasikat" tasub uurida ja puurida.
Vasta
#72
Paha, et Võrumaa mehed nii odavalt üle nurga lasknud on. Teisest küljest - me olemegi siin parajad autopeded ja tegelikult ei ole vahet, kas käigukasti tala hoiab originaalpolt või paar niiti lühem asendus...

Rataste puudulik kinnitamine oli muidugi paha. Kas see rats oli tehtud vaid ühel rattal või leidus kokkuhoidu mitmel?

Tulles tagasi Sind vaevava mootori lonkamise juurde, siis ei tasu unustada, et me ajame suure tõenäosusega taga teistest veidi erineva pritsega silindrit. Üht kuuest heal juhul, pole ka välistatud mitme silindri häire vahelduvalt. Otsi siis seda hääle põhjust.

Pulgaga kuulamine ei anna välja?
Pihustitorude lõdvendamine "haamerdamise" ajal toodab küll palju pläga, kuid süüdlase saab nii kätte. Vaikuse tootev mutter on "vigases" silindris.

Peale pumbapaari võib olla süüdi ka surveklapp või selle vedru, pihustitoru või pragunenud eelpõlemiskamber. Põhjusi võib olla palju - iseasi, kas Sina viitsid selle välja selgitada...Paranoid MB mootorid on ju "kolisenud" läbi aegade...
Vasta
#73
(06-06-2012, 08:13 PM)v6sa Kirjutas: Paha, et Võrumaa mehed nii odavalt üle nurga lasknud on. Teisest küljest - me olemegi siin parajad autopeded ja tegelikult ei ole vahet, kas käigukasti tala hoiab originaalpolt või paar niiti lühem asendus...

Rataste puudulik kinnitamine oli muidugi paha. Kas see rats oli tehtud vaid ühel rattal või leidus kokkuhoidu mitmel?

Tulles tagasi Sind vaevava mootori lonkamise juurde, siis ei tasu unustada, et me ajame suure tõenäosusega taga teistest veidi erineva pritsega silindrit. Üht kuuest heal juhul, pole ka välistatud mitme silindri häire vahelduvalt. Otsi siis seda hääle põhjust.

Pulgaga kuulamine ei anna välja?
Pihustitorude lõdvendamine "haamerdamise" ajal toodab küll palju pläga, kuid süüdlase saab nii kätte. Vaikuse tootev mutter on "vigases" silindris.

Peale pumbapaari võib olla süüdi ka surveklapp või selle vedru, pihustitoru või pragunenud eelpõlemiskamber. Põhjusi võib olla palju - iseasi, kas Sina viitsid selle välja selgitada...Paranoid MB mootorid on ju "kolisenud" läbi aegade...
5 poldiga polnud ükski ratas kinnitatud (2*4 ja 2*3). Osalt oli plekkvelgedel kasutatud valuvelje pikki polte. Ei tea, kuhu saksast tulnud poldid said, ei usu kohe mitte, et sealt täiskomplekti all polnud.

Tegelikult isegi mitte see müra pole niivõrd halb kui see, et teadmata, miks mootor "saeb" vasakule-paremale. Pihusti ilmselt seda ei põhjusta. Odavaim lahendus oleks see, kui selguks, et pump ikkagi veidi kulunud (ei jõua n 1 sektsioonis 135 toota), päästa võiks siis survete allatoomine näiteks 120 peale (millega muutub muidugi jälle süüde varasemaks ja halveneb pihustuskvaliteet). Enne olid surved 120 ja tagant tühikäigul vinet ei tulnud, nüüd tuleb. Samas minek, kütusekulu jne igati OK. Järgmisel nädalal ilmselt läheb katsetamiseks.


Ja ei taha ära sõnuda, aga positiivne see, et mootor puhas, kuiv ja tundub et ka õli ei söö. Kast vahetab hästi (sülitan nüüd kolm korda üle õla). Veermik vaikne, ei kisu. Eile sõitsin jälle nii 400 km mööda trassi ja väga mõnus oli. Selle auto juhtimine ei väsita absoluutselt. Kui stereo ei mängi, siis ainult väike tuulevihin ja taustal õrn madal urin. Arvestades, et tootmisaasta oli 21 a tagasi, väga viis.
Vasta
#74
Vahepeal siis tehtud:
-Summutile korralikud kinnitused
-Kardaani vahepukk vahetatud, oli ka viimane aeg (nii kummiosa väsinud kui ka laager läbi, kuigi tunda ei andnud veel kuidagi).
-Pihustid uuesti maha võetud ja kontrollitud - kõik OK. Surved silindrites mõõdetud - kõik OK. "Massaažistet" tekitab tõenäoliselt mõni kulunud pumbanukk. Kui viitsimist ja raha leidub, võib huvi pärast pumba testimiseks mõne teisega vahetada. Sõitmist ei sega ja kiiret pole. Auto eelarve kasv on olnud ka turboga ja võtaks vähe hoogu maha Smile

Tagaistuja jalgealune tahab enne talve paar lappi peale saada. Väike kivi ka Krowni kapsaaeda - hoolimata hüper-super tehnoloogiast on põhjaaluste töödega leitud nii mõnigi töötlemata koht ja suht lihtsates ja ligipääsetavates kohtades. St seal võib ka järgmine kord hoolduse teha, aga enne auto väljaajamist tasub masin üle kontrollida ja vajadusel lasta üle teha.

Edit: Firma pakkus, et kahe silma vahele jäänud kohad tehakse uuesti ja auto vaadatakse siis uuesti kriitilise pilguga veel üle. Suhtlus oli igati viisakas, minu poolt plusspunktid selle eest.
Vasta
#75
Ei tea täpselt milline see massaaž välja näeb, ent on olnud kogemus OM601-ega, mis käivitus igast paugust, läks väga hästi edasi, ent kohapeal oli tunda kuidas mootor õõtsub peal. Viga oli plunseri pealses pisikeses vedrus, mis oli pooleks. Kui vajadus plunseri tihendeid (o-rõngaid) vahetada, siis on ka kohe näha kas vedrud kõik terved. Turbomootoril see pumba osakond nii lage, et ilmselt saab igaüks hakkama.
o-rõnga vahetus õpetus http://dieselgiant.com/mercedes_injectio...ring_r.htm

Ja seda vedru mõtlen
[Pilt: ipsealreplace96.JPG]
Vasta
#76
(13-06-2012, 09:16 PM)hannes_s Kirjutas: Ei tea täpselt milline see massaaž välja näeb, ent on olnud kogemus OM601-ega, mis käivitus igast paugust, läks väga hästi edasi, ent kohapeal oli tunda kuidas mootor õõtsub peal. Viga oli plunseri pealses pisikeses vedrus, mis oli pooleks. Kui vajadus plunseri tihendeid (o-rõngaid) vahetada, siis on ka kohe näha kas vedrud kõik terved. Turbomootoril see pumba osakond nii lage, et ilmselt saab igaüks hakkama.
o-rõnga vahetus õpetus http://dieselgiant.com/mercedes_injectio...ring_r.htm
Pumba pealsed tihendid on vahetatud kohe alguses, kuna mõnesaja kilomeetriga hakkas vaikselt lekkima. Küsin Urmaselt üle (EDIT: vedrud olid korras), aga nagu õpetusest aru saan, ei saa katkine vedru märkamata jääda. Mootor jah tühikäigul õõtsub patjadel vasakule-paremale nagu veidi vindine meremees ja seetõttu ka autos pole tunda teravat vibra, vaid istumisalune masseerib. Kapoti alla vaadates on mootori õõtsumine hästi nähtav (tänu uutele patjadele).

NB! kes neid tihendeid ise vahetab, siis ülitähtis on hoida puhtust, sest muidu on risk väga suur lõpetada mõne pumba sektsiooni töö. Liivatera võib olla piisav. Nagu ka lisatud õpetusest näha, tuleks kasutada pingutamisel dünamomeetrilist võtit. St seda tööd tasub ise teha, kui tead täpselt mida teed ja omad õigeid töövahendeid (lisatud õpetus on hea).

Aga tänud idee eest. Põhjus võib olla vägagi lihtne ja odav parandada, iseasi kas selle üles leiab.

Vasta
#77
Kusjuures endal sama probleem nagu antud videos: kümalt lonkab ja viskab vahel korraliku pahmaka valget sutisu, soojalt on tip-top. Ise nüüd küll ei usu, et kõrgsurvepump kulunud, sest nii soojal kui kõlmalt läheb veerandist pöördest käima.
Vasta
#78
Täna vahetasin ära Alvadist saabunud viskosiduri ja tuulekoja. Õigemini tuulekoda ei saanud vahetada, sest tegu vale tootega (2,6-se või 3-se bensuka oma, järelikult diisli oma neil polegi) ja läheb seetõttu tagasi. Kui kellelgi huvi, andke kiirelt teada, maksis ca 18 eurot ja iseenesest korralik kaup. Ja kuigi Viskosiduri osas "vannuti käsi piiblil", et tegemist Behriga, siis tegemist pesuehtsa Poola kaubaga. Sai ikkagi prooviks installitud ja toimetab oma hinna eest vägagi OK (töötab vaikselt ja hoolimata osa tuulekoja puudumisest jahutab hästi), väljanägemine oli ka OK. Päris sooja mootori välja suretamisel lasi pikemalt vabalt ringi, aga kuna jahutab korralikult, peaks see normaalne olema. Jaheda mootori suretamisel jääb kohe seisma. Postitan, kui probleeme tekib Smile
Vasta
#79
(03-07-2012, 07:04 PM)Priit Kirjutas: Päris sooja mootori välja suretamisel lasi pikemalt vabalt ringi, aga kuna jahutab korralikult, peaks see normaalne olema. Jaheda mootori suretamisel jääb kohe seisma. Postitan, kui probleeme tekib Smile

Ole tähelepanelik, sest minuteada peaks vastupidi olema - külmalt lödi ja kuumalt jäik.
Ehk siis külmalt käib lihtsalt veidi kaasa, aga kuumalt jälgib täpselt veepumba pöördeid...(siis kaasneb ka nö "lennuki propelleri" hääl...)

Vasta
#80
(03-07-2012, 07:22 PM)stihl Kirjutas:
(03-07-2012, 07:04 PM)Priit Kirjutas: Päris sooja mootori välja suretamisel lasi pikemalt vabalt ringi, aga kuna jahutab korralikult, peaks see normaalne olema. Jaheda mootori suretamisel jääb kohe seisma. Postitan, kui probleeme tekib Smile

Ole tähelepanelik, sest minuteada peaks vastupidi olema - külmalt lödi ja kuumalt jäik.
Ehk siis külmalt käib lihtsalt veidi kaasa, aga kuumalt jälgib täpselt veepumba pöördeid...(siis kaasneb ka nö "lennuki propelleri" hääl...)
Ja , teoorias peaks nii olema küll. Aga külmalt liiga palju töö ajal kaasa ei vea, hääl rahulik. Samas sai tehtud väike testsõit 140-150 kmh ja erinevalt maha võetud Sach-ist temperatuur enam 100 külje alla ei jõudnud (vana Sach-iga hakkas kohe temperatuur kiirelt kerkima mootorit sihipäraselt kasutades ja pärast jahtumine oli ka aeglane). Ja kohapeal samuti, nii kui korraks gaasi anda, hakkas uue viskoga temp seier kohe langema (90-lt allapoole). Aga eks see Poola kaup (mille hind ca 1/5 originaali omast) nii või teisiti paneb rohkem näidikuplokki jälgima, vähemalt esialguSmile Ja garantii olemas, et kui segast panema hakkab, saab tagasi viia. (muidugi tegemist strateegilise sõlmega, mille laiali lendamist ei taha keegi ilmselt läbi elada)

Vasta


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  MB w124 V8 ( 4,2 ) - 1992.a andres23 9 6,916 10-06-2024, 06:06 AM
Viimane postitus: Karl
  MB 200D 1991, W124 - Haasma Haasma 138 78,479 11-05-2024, 10:36 PM
Viimane postitus: Haasma
  w124 E300 TE 4matic andres23 30 28,400 12-01-2022, 10:25 PM
Viimane postitus: andres23
  W124 , E320, 1993 - Eero_S Eero_S 113 123,096 29-04-2020, 01:41 PM
Viimane postitus: Eero_S
  MB W124 230CE 1990 - Kristo5380 Kristo5380 15 19,864 13-11-2018, 06:09 PM
Viimane postitus: Kristo5380
  MB 200E,1991.a. W124 Helkur 64 65,586 05-01-2018, 01:26 AM
Viimane postitus: kubilius
  MÜÜDUD! MB 260E 1990 W124 - Mike22 Mike22 22 24,521 26-10-2017, 10:54 PM
Viimane postitus: Mike22
  MB 250TD 1991 S124 - Werewolf Werewolf 33 35,131 18-06-2017, 08:52 PM
Viimane postitus: renkss
  MB 230E 1989 W124, sm. pelle sm. pelle 7 9,266 02-03-2016, 09:21 PM
Viimane postitus: Werewolf
  MB E320, 1993, w124 - Ermo Ermo 52 66,307 30-04-2015, 10:52 PM
Viimane postitus: väikemees



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne