Postitused: 205
Teemad: 21
Liitus: Aug 2006
Maine:
2
Tegelikult, üks asi, mille kohta on raske vastu vaidlema - ilmselt, ei ole keegi olnud suurem moelooja automaailmas kui Mercedes.
Teeks ettepaneku - lugeda kokku asju, mis tulid alguses Mercedesel, ning mis pärast muutusid tavapärasteks teistel autodel.
Enda poolt: Mercedes W116 oli minu teada, esimene auto "kaasaegse" salongiga, paneeliga, näidikute jne. Teised sama ajastu autod näevad väga vanaaegsed...
Postitused: 319
Teemad: 7
Liitus: May 2007
Maine:
0
kuskilt lugesin umbes sellist teemat cadillac -i kohta ja sealt jäi mulje, et kõik mis leiutatud on cadi esimesena oma autodele külge ka kruvinud. ainus millega mercedes võis parem olla oli ehk insener-tehnilised lahendused sildade ja ehk ka mootorite osas. viimases ma juba pisut kahtlen
Oh Lord, won't you buy me a Mercedes Benz
Postitused: 3,640
Teemad: 412
Liitus: Nov 2005
Maine:
19
Kõik kaasaegsed turvalahendused said alguse Mercedes-Benz inseneride töö tulemustest - abs, airbag jne jne.
" The Best Or Nothing" Mercedes-Benz
Indrek Peets
Mercedes-Benz Eesti klubi juhatuse liige
indrek@clubmb.ee / 5121868
Postitused: 205
Teemad: 21
Liitus: Aug 2006
Maine:
2
05-08-2011, 10:20 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-08-2011, 10:39 PM ja muutjaks oli denis23.)
(05-08-2011, 09:59 PM)joristaja Kirjutas: kuskilt lugesin umbes sellist teemat cadillac -i kohta ja sealt jäi mulje, et kõik mis leiutatud on cadi esimesena oma autodele külge ka kruvinud. ainus millega mercedes võis parem olla oli ehk insener-tehnilised lahendused sildade ja ehk ka mootorite osas. viimases ma juba pisut kahtlen
GM (mille flagman on olnud Cadillac, mis sai enamus loorbereid) laias laastus on leiutanud:
- ABS (esimene oli Jensen FF, kuid see oli ainult 300 tk.)
- Airbag
- Power Window
- Power Steering
- Power Breaks
- Power seats
- Elektriline Starter- see on puhtalt Caddy.
- Cruise
- Kliima
- Kesklukk
- Sünteetilised salongi materjalid
- Atermaalsed klaasid
- AUTOMAATKÄIGUKAST !!! ja palju palju muud...
- automaatiline esitulede kontroll
Aga siiski mitte kõik need tulid Caddy pealt - palju oli Buicki ning Oldsmobile pealt enne katsetatud.
ja palju palju muud...aga siiski disaini poolest on tänane auto hoopis midagi muud, kui seda Cadillacid omal ajal on olnud.
Tuli meelde -
Mercedes esimesena kasutas sissepritse, esimesena pani diisli sõiduautole...esimesena pani alumiiniumist valuvelg sõiduautole, esimesena pani plokktuled, esimesena kasutas klassikalist "kolme ümmarguse lülitiga" soojenduse jne...
Vist esimene plastikstangetega auto oli ka Mercedes W126...
(05-08-2011, 10:16 PM)indrek Kirjutas: Kõik kaasaegsed turvalahendused said alguse Mercedes-Benz inseneride töö tulemustest - abs, airbag jne jne.
Ei, abs ja airbag ei ole Mercedese poolt leiutatud. Mõlemad on tulnud GMil (Caddy ja Buick) 1971 aastal, ehk siis 8-10 aastat enne Mercedest.
ABS on olnud ka Jensen Interceptoril 1964 aastast alates, aga see on olnud siiski Dunlop Maxaret, ehk siis lennunduses kasutatav seade, ning hinna poolest sobis ainult superautole. Oli ka mehaaniline, mitte elektrooniline.
(05-08-2011, 10:16 PM)indrek Kirjutas: Kõik kaasaegsed turvalahendused said alguse Mercedes-Benz inseneride töö tulemustest - abs, airbag jne jne.
Ei, abs ja airbag ei ole Mercedese poolt leiutatud. Mõlemad on tulnud GMil (Caddy ja Buick) 1971 aastal, ehk siis 8-10 aastat enne Mercedest.
Mercedesel on vist ainus suur teene - "pehme esiosa"
Turvavööd ja palju palju muud on Volvo teene.
ABS on olnud ka Jensen Interceptoril 1964 aastast alates, aga see on olnud siiski Dunlop Maxaret, ehk siis lennunduses kasutatav seade, ning hinna poolest sobis ainult superautole. Oli ka mehaaniline, mitte elektrooniline.
Tuli meelde...suunatuled mis lähevad kere külgedele on vist ka Mercedese "firmamärk", mis tänapäeval on muutunud just kui standardiks...
Katuseluuk tänase päeva mõistes,mitte puitlipridest kokku löödud kast on vist ka Mercedese teene...
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Turvavöö "kelnereid" ka vist mingilt mikimaa autolt.
Suunatuled peeglites ehk ?
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Postitused: 5,236
Teemad: 150
Liitus: Nov 2005
Maine:
20
Airbag ja ABS seeriatootmises olid vist Mersul esimesed.
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
Postitused: 205
Teemad: 21
Liitus: Aug 2006
Maine:
2
06-08-2011, 12:04 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-08-2011, 12:10 AM ja muutjaks oli denis23.)
(05-08-2011, 11:11 PM)Karl Kirjutas: Airbag ja ABS seeriatootmises olid vist Mersul esimesed.
Loe siiski minu esimesed postid - ABS ilmus esimest korda autol 15 aastat (Jensen), elektrooniline ABS 9 aastat (Cadillac) ning Airbag 9 aastat (Cadillac) enne seda, kui Mercedes "oli esimene"
Aga eelpingutid on küll Mercedes vist leiutanud on...
Postitused: 932
Teemad: 20
Liitus: Sep 2006
Maine:
9
Aga kuidas olid lood esimese turbodiisel mootoriga, mis sõiduautole paigaldatud?
Postitused: 205
Teemad: 21
Liitus: Aug 2006
Maine:
2
06-08-2011, 12:26 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-08-2011, 12:28 AM ja muutjaks oli denis23.)
(06-08-2011, 12:11 AM)Renkju Kirjutas: Aga kuidas olid lood esimese turbodiisel mootoriga, mis sõiduautole paigaldatud?
Mercedes. Ja esimene turbo vist ka (SSK)
Esimene "night vision system" on samuti S-klass.
Postitused: 3,894
Teemad: 80
Liitus: Nov 2005
Maine:
8
Kellelt on sõltumatu vedrustus?
M.O.T.T
If you want to make God laugh, tell him your future plans
Postitused: 3,240
Teemad: 121
Liitus: Nov 2005
Maine:
9
(06-08-2011, 12:04 AM)denis23 Kirjutas: Airbag 9 aastat (Cadillac) enne seda, kui Mercedes "oli esimene"
Ehk siis esimesena panid autosse "tapvad padjad".
Tsitaat:Airbags for passenger cars were introduced in the United States in the mid-1970s, when seat belt usage rates in the country were quite low. Ford built an experimental fleet of cars with airbags in 1971, followed by General Motors in 1973 on Chevrolet vehicles. The early fleet of experimental GM vehicles equipped with airbags experienced seven fatalities, one of which was later suspected to have been caused by the airbag.[10]
MB pani nad esimesena tegema seda mida nad tänapäeval teevad.
Tsitaat:In 1981, Mercedes-Benz introduced the airbag in Germany as an option on its high-end S-Class (W126). In the Mercedes system, the sensors would automatically pre-tension the seat belts to reduce occupant's motion on impact (now a common feature), and then deploy the airbag on impact. This integrated the seat belts and airbag into a restraint system, rather than the airbag being considered an alternative to the seat belt.
Postitused: 1,025
Teemad: 14
Liitus: Nov 2007
Maine:
1
Siin on paar asja, milles MB esimene võis olla:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zv0ZPyj7S6M&feature=player_embedded[/youtube]
Postitused: 728
Teemad: 12
Liitus: Mar 2011
Maine:
1
06-08-2011, 11:15 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-08-2011, 11:22 PM ja muutjaks oli kaupo51.)
Tegelikult ei ole õiglane vaadata asju ainult autotootja (antud juhul MB) vaatevinklist. Uued lahendused sünnivad enamasti komponenditootja ja autotootja koostöös. Enamus autost on ju tegelikult allhange, keegi teeb autole rehvid, keegi klaasid, keegi aku, keegi kolvid jne. Kui palju nüüd milline insener midagi välja mõtles, on keeruline tagantjärgi öelda, loorberid lõikab autotootja (kes hõikab välja-meie kasutasime esimesena vot sellist ja sellist lahendust), aga musta töö tegi võib-olla hoopis ära komponendi tootja.
Ma ei ole näiteks üldsegi nii kindel, et ABS mõtles Mercedes ise välja...küllap aimate, kuhu rihin.
Volvo on näiteks välja hõisanud, et nemad võtsid sõiduautol esimesena kasutusele lambdasondi. Tegelikult mõtlesid selle lambdasondi Volvo jaoks välja Boschi insenerid.
Postitused: 319
Teemad: 7
Liitus: May 2007
Maine:
0
mkmm. igasugu asju on välja mõeldud. oluline on ikka see kui see väljamõeldis ka reaalselt kasutusele võetakse.
esimene autoraadio oli näiteks cadil. aga raadio kui selline oli välja mõeldud juba palju aastakümneid enne.
Oh Lord, won't you buy me a Mercedes Benz
Postitused: 205
Teemad: 21
Liitus: Aug 2006
Maine:
2
06-08-2011, 11:51 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-08-2011, 11:52 PM ja muutjaks oli denis23.)
(06-08-2011, 11:15 PM)kaupo51 Kirjutas: Tegelikult ei ole õiglane vaadata asju ainult autotootja (antud juhul MB) vaatevinklist. Uued lahendused sünnivad enamasti komponenditootja ja autotootja koostöös. Enamus autost on ju tegelikult allhange, keegi teeb autole rehvid, keegi klaasid, keegi aku, keegi kolvid jne. Kui palju nüüd milline insener midagi välja mõtles, on keeruline tagantjärgi öelda, loorberid lõikab autotootja (kes hõikab välja-meie kasutasime esimesena vot sellist ja sellist lahendust), aga musta töö tegi võib-olla hoopis ära komponendi tootja.
Ma ei ole näiteks üldsegi nii kindel, et ABS mõtles Mercedes ise välja...küllap aimate, kuhu rihin.
Volvo on näiteks välja hõisanud, et nemad võtsid sõiduautol esimesena kasutusele lambdasondi. Tegelikult mõtlesid selle lambdasondi Volvo jaoks välja Boschi insenerid.
Otse loomulikult. Ega loomulikult, ei ole väikefirma Jensen on olnud see, kes on leiutanud ABS pidureid, vaid ikkagi Dunlop, kes seda tegi lennukite jaoks jne. Sama auto 4WD ehitas Massey-Ferguson jne.
Aga siiski see on erand, millal autootja sai midagi "kandikul", ilma et see oleks tema poolt tellitud. Tavaliselt isegi kui Bosch, Lucas,Autolite, BorgWarner või keegi muu midagi teeb, siis ikkagi autotootja tellimusel.
Siinkohal tuleb siiski öelda, et Mercedes oli üks teerajajaid - just nende mudelid W114, W116, W126, W124 olid autod, mis väga suurel määral kujundasid kaasaegse auto sellisena nagu see praegu on.
Postitused: 1,244
Teemad: 46
Liitus: Nov 2007
Maine:
6
Imestasin just teemat lugedes, miks tähtsaim asi- turbodiisel mootor alles 9. postituses mainiti
Mercedes-Benz varuosad, remont, hooldus, diagnostika, tarkvara uuendused, SCN kodeeringud jne
LESVEN OÜ Suur-Sõjamäe 30F Tallinn
www.lesven.ee
Postitused: 205
Teemad: 21
Liitus: Aug 2006
Maine:
2
ja muide - komponentide outsourcing-ust, ega see käib ka vastupidi.
Kui Bosch ei ole saanud Mercedes-600 jaoks tarnida kaasaegset muutuvvoolugeneraatorit, ning selle tõttu pidi autole panna tervelt kaks alalisvoolugenekat, ning lisaks sellele, kasutada igal pool hüdraulikat seal, kus juba kümme aastat teised kasutati elektrit, siis see on paratamatult siiski Mercedese probleem,mitte Boschi oma.
Postitused: 142
Teemad: 4
Liitus: Jan 2008
Maine:
5
Mercedes-Benz tõi 1936.a. turule maailma esimese seeriatootmisesse läinud diiselmootoriga sõiduauto: Mercedes-Benz 260D. Esimesed 170 eksemplari toodeti W21-seeria baasil, ülejäänud W143-seeria raami ja kere peal.
Riho-Peeter Simson
harrastusautoajaloolane
Postitused: 728
Teemad: 12
Liitus: Mar 2011
Maine:
1
(07-08-2011, 06:07 PM)Riho-Peeter S. Kirjutas: Mercedes-Benz tõi 1936.a. turule maailma esimese seeriatootmisesse läinud diiselmootoriga sõiduauto: Mercedes-Benz 260D. Esimesed 170 eksemplari toodeti W21-seeria baasil, ülejäänud W143-seeria raami ja kere peal.
Põhimõtteliselt on fakt õige, aga see sai võimalikuks tänu sellele, et Boschi insenerid mõtlesid välja sobiliku toitesüsteemi ning kõrgsurvepumba selle auto jaoks. MB pole kunagi ise mitte ühtegi kõrgtsurvepumpa tootnud.
See on niisama informatsiooni mõttes mainitud
Postitused: 3,997
Teemad: 199
Liitus: Dec 2005
Maine:
16
Tavaliselt on ikka niiviisi, et tellija disainib/"inseneerib" ja mingi tootja toodab tellija joonise/plaani järgi.
Ühesõnaga tähtis on idee, mida tahetakse. Kes käib välja idee vms, ongi sisuliselt looja, mitte otsene teostaja.
Aga huvitav teema. Võiks esimesse postitusse kõik faktistatud väited ritta panna, saaks hea kokkuvõtte.
|