30-09-2009, 10:48 PM
Tere,
Võimalik, et see õpetus on kusagilt ka varem läbi käinud, kuid mina ei suutnud eestikeelsest foorumist leida. Seega tõlgin leitud info siinkohal ise ära. Originaalallikas, mille suutsin leida asub sellisel aadressil:
http://cardealerforums.com/alt-auto-merc...today.html
Kapoti all on aku kõrval väike plastikkarp (u 5 cm) suurune. Selle katte eemaldades on näha numbrid. Väidetavalt näeb skeem välja selline nagu allpool näidatud ja see pistik peaks olema 8 avaga. 24-klapilisel autol minu arust on neid numbreid ikka oluliselt rohkem ja võibolla ei pea kogu jutt selle mootori puhul üldse paika. Isegi selles ei või kindel olla, et kui 1 ja 5 24-klapilisel ära ühendada, et siis midagi hoopis valesti ei saa ja kogu asi ära ei kärssa, aga seda saan ma ilmselt juba nädalavahetusel teada. Eks kirjutan teistelegi. Ja muidugi kui keegi teab kindlalt, mis omavahel ühendada tuleks ning omab selles vallas kogemust, siis andke siinkohal mullegi ennem teada, et asi mõttetult traagiliselt ei lõpeks.
Igatahes peaks 8-klemmilise pistiku korral skeem selline välja nägema:
X 1
X X
5
X
X
X
Idee ise on selles, et keerates süüte sisse ja ühendades umbes üheks sekundiks ära nr 1 (peaks olema mass) ja nr 5 klemmid, peaks ASD tuli armatuurlaual 2-ks sekundiks ära kustuma ning hakkama seejärel vilkuma. Vilkumiste korrad tuleks kokku lugeda ja vastavalt sellele, kui palju ASD tuli vilkus, saab anda probleemile diagnoosi:
1 = Viga puudub
2 = ASD juhtbloki defekt (võiks kontrollida ka klemme igaks juhuks). Väidetavalt on plokk ise aku taga plastikust katte all, seal kus ABS kaitse jms-gi.
3 = Pidurituledelüliti defekt, kontrollida lülitit ja ühendusi
4 = Vasaku esiratta ABS-i ehk pööreteandur ei andnud infot
5 = Parema esiratta ABS-i ehk pööreteandur ei andnud infot
6 = Tagarataste pööreteandur ei andnud infot
7 = Info puudub pööreteanduritest üldse
8 = Magnetklapi või pidurituledelüliti defekt. Piduritulede osa olevat odavam ja väärib seetõttu esmajoones tähelepanu.
Kusjuures on oluline märkida, et kui rataste pööreteandurid andsid ebaõige impulsi, siis ei pruugi ABS iseenesest töötamast lakata ja ABS tuli ei pruugi põlema minna.
Punktid 4-7 kehtivad ka 4-matic autode puhul. Kui ASD tuli 4-7 korda vilgub, on selge, et viga tuleb rataste pööretelugemisanduritest saadavast infost ning andurid tuleks üle mõõta. Kindlasti tasuvat igal kümnel juhul üle käia kõik kontaktid. Elu on näidanud, et elektroonikas imesid ei esine - on ainult viletsad kontaktid.
Väidetavalt, kui ABS ja ASD korraga põlevad, võib viga olla ka ABS blokis.
Nullimine: Kui ASD tuli on oma vilkumised ära vilkunud, jääb ta uuesti põlema. Selleks, et veakood kustutada, tuleks klemmid 1 ja 5 umbes 10-ks kuni 15-ks sekundiks ühendada. Seejärel peaks ASD tuli ära kustuma, kui ta muidugi uut veasignaali ei saa.
Selline jutt. Võibolla aitab kedagi.
Parimate soovidega,
Tauno
Võimalik, et see õpetus on kusagilt ka varem läbi käinud, kuid mina ei suutnud eestikeelsest foorumist leida. Seega tõlgin leitud info siinkohal ise ära. Originaalallikas, mille suutsin leida asub sellisel aadressil:
http://cardealerforums.com/alt-auto-merc...today.html
Kapoti all on aku kõrval väike plastikkarp (u 5 cm) suurune. Selle katte eemaldades on näha numbrid. Väidetavalt näeb skeem välja selline nagu allpool näidatud ja see pistik peaks olema 8 avaga. 24-klapilisel autol minu arust on neid numbreid ikka oluliselt rohkem ja võibolla ei pea kogu jutt selle mootori puhul üldse paika. Isegi selles ei või kindel olla, et kui 1 ja 5 24-klapilisel ära ühendada, et siis midagi hoopis valesti ei saa ja kogu asi ära ei kärssa, aga seda saan ma ilmselt juba nädalavahetusel teada. Eks kirjutan teistelegi. Ja muidugi kui keegi teab kindlalt, mis omavahel ühendada tuleks ning omab selles vallas kogemust, siis andke siinkohal mullegi ennem teada, et asi mõttetult traagiliselt ei lõpeks.
Igatahes peaks 8-klemmilise pistiku korral skeem selline välja nägema:
X 1
X X
5
X
X
X
Idee ise on selles, et keerates süüte sisse ja ühendades umbes üheks sekundiks ära nr 1 (peaks olema mass) ja nr 5 klemmid, peaks ASD tuli armatuurlaual 2-ks sekundiks ära kustuma ning hakkama seejärel vilkuma. Vilkumiste korrad tuleks kokku lugeda ja vastavalt sellele, kui palju ASD tuli vilkus, saab anda probleemile diagnoosi:
1 = Viga puudub
2 = ASD juhtbloki defekt (võiks kontrollida ka klemme igaks juhuks). Väidetavalt on plokk ise aku taga plastikust katte all, seal kus ABS kaitse jms-gi.
3 = Pidurituledelüliti defekt, kontrollida lülitit ja ühendusi
4 = Vasaku esiratta ABS-i ehk pööreteandur ei andnud infot
5 = Parema esiratta ABS-i ehk pööreteandur ei andnud infot
6 = Tagarataste pööreteandur ei andnud infot
7 = Info puudub pööreteanduritest üldse
8 = Magnetklapi või pidurituledelüliti defekt. Piduritulede osa olevat odavam ja väärib seetõttu esmajoones tähelepanu.
Kusjuures on oluline märkida, et kui rataste pööreteandurid andsid ebaõige impulsi, siis ei pruugi ABS iseenesest töötamast lakata ja ABS tuli ei pruugi põlema minna.
Punktid 4-7 kehtivad ka 4-matic autode puhul. Kui ASD tuli 4-7 korda vilgub, on selge, et viga tuleb rataste pööretelugemisanduritest saadavast infost ning andurid tuleks üle mõõta. Kindlasti tasuvat igal kümnel juhul üle käia kõik kontaktid. Elu on näidanud, et elektroonikas imesid ei esine - on ainult viletsad kontaktid.
Väidetavalt, kui ABS ja ASD korraga põlevad, võib viga olla ka ABS blokis.
Nullimine: Kui ASD tuli on oma vilkumised ära vilkunud, jääb ta uuesti põlema. Selleks, et veakood kustutada, tuleks klemmid 1 ja 5 umbes 10-ks kuni 15-ks sekundiks ühendada. Seejärel peaks ASD tuli ära kustuma, kui ta muidugi uut veasignaali ei saa.
Selline jutt. Võibolla aitab kedagi.
Parimate soovidega,
Tauno